quote:
Op donderdag 17 september 2015 14:28 schreef Jeff89 het volgende:Ik moet wel zeggen dat de Tribunal en Bloodmoon uitbreidingen (voor Morrowind) voor mijn gevoel wat meer om het lijf hadden dan sommige van de Fallout 3 DLCs. Tribunal en Bloodmoon stonden ook min of meer los van het Vanilla spel van Morrowind, maar toch had je nog wel redenen af en toe even terug te gaan naar het Bloodmoon eiland of Mournhould (de stad uit Tribunal waar je alleen door een soort teleport kon komen)..
Dat hadden ze ook. Tribunal en Bloodmoon pastten wat meer binnen de lore en voelden voor mij daardoor ook meer aan als deel van Morrowind. Ondanks dat het andere gedeeltes waren en wat betreft het verhaal ook niet aansloot.
quote:
Bij Fallout 3 waren een aantal DLCs wbt te 'los' van de rest van de wereld. Point Lookout bijv vond ik erg geinig, maar in principe ga je er maar 1x heen, doe je alle quests en collectibles en kom je er nooit meer terug. Zelfde verhaal met die simulator DLC, Operation Anchorage ofzo?
Alleen The Pitt en Broken Steel deden dat nog ietwat, omdat veel van de slaven uit the Pitt vanuit Paradise Falls doorgestuurd waren en die waterdistributie vanuit de Lincoln Memorial na de MQ. De rest stond inderdaad meer op zichzelf, jammer genoeg.
quote:
Ik hoop dat 't bij Fallout 4 meer een geheel vormt.
Bij NV ben ik nooit aan de DLC toegekomen, maar volgens mij waren dat ook een soort aparte tripjes die geheel losstaan van de rest van de wereld.
Met Fallout 4 zal 't blijkbaar hetzelfde verhaal worden, als, wat Roy ook al zei, Bethesda na de release pas gaat kijken wat ze met de uitbreidingen gaan doen. Maar ik maak daarbij, m.b.t. tot het 'los staan ervan', wel het onderscheid tussen uitbreidingen die zich afspelen in hetzelfde gebied als de MQ
(1) en uitbreidingen die zich in een nieuw gebied afspelen, maar wel vanuit verhalend of lore opzicht deel uitmaken van de MQ
(2). Bij (1) moet je als je het ook verhalend wil laten aansluiten natuurlijk al van tevoren gaan plannen waar je 't over gaat hebben. Doe je dat niet, zoals Bethesda al aangegeven heeft, en het staat voor de rest compleet los van de MQ, dan maakt het weinig uit of het zich wel of niet afspeelt in hetzelfde, of in een nieuw gebied. Wat betreft (2), waar je ook al van tevoren moet gaan bepalen waar de uitbreidingen over gaan, dat is wat Obsidian met NV erg goed gedaan heeft.
Je hoort bijvoorbeeld in de MQ al een paar keer over
een andere courier, die jouw taak afsloeg toen hij je naam zag, waarom de Brotherhood midden in een lockdown zit en je hoort veel geruchten over de
Burned Man. Wat zich allemaal vertaalde naar de uitbreidingen:
SPOILER: hints, geen spoilers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus, nee de uitbreidingen van NV staan niet los van de rest van 't spel. Al zijn het inderdaad allemaal andere gedeeltes. Dead Money, Honest Hearts en Lonesome Road hebben sterke raakpunten met wat er in de Mojave speelt. Dead Money is de enige uitbreiding waarbij je niet terug kunt gaan als je klaar bent. Bij de rest wel. Old World Blues is wat dat betreft goed vergelijkbaar met Tribunal: een druk op de knop en je zit weer in The Sink (je basis in OWB)...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
Mirel
Mirel wil een bongophone.
quote:
Op donderdag 17 september 2015 14:28 schreef Jeff89 het volgende:[..]
Ik moet wel zeggen dat de Tribunal en Bloodmoon uitbreidingen (voor Morrowind) voor mijn gevoel wat meer om het lijf hadden dan sommige van de Fallout 3 DLCs. Tribunal en Bloodmoon stonden ook min of meer los van het Vanilla spel van Morrowind, maar toch had je nog wel redenen af en toe even terug te gaan naar het Bloodmoon eiland of Mournhould (de stad uit Tribunal waar je alleen door een soort teleport kon komen).. Bij Fallout 3 waren een aantal DLCs wbt te 'los' van de rest van de wereld. Point Lookout bijv vond ik erg geinig, maar in principe ga je er maar 1x heen, doe je alle quests en collectibles en kom je er nooit meer terug. Zelfde verhaal met die simulator DLC, Operation Anchorage ofzo? Ik hoop dat 't bij Fallout 4 meer een geheel vormt. Bij NV ben ik nooit aan de DLC toegekomen, maar volgens mij waren dat ook een soort aparte tripjes die geheel losstaan van de rest van de wereld.
de NV DLC Old World Blues en Lonesome Road zijn echt tof (Y) Overigens zijn ze alle 4 verbonden met elkaar dmv enkele characters die genoemd worden in de gewone game en die je ook zelf tegenkomt. De laatste DLC gaat vooral ook over de courier zelf.
Echt een aanrader om ze te spelen, en dan dus ook op volgorde.
When all else fails, you always have delusion.
Ik ben trouwens benieuwd of Obsidian ook weer een Fallout game mag maken van Bethesda.
Ik denk het wel. Ik gok eind 2017 Fallout:LA van Obsidian. Wat denken jullie?