FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / Bestelling Bol.com niet ontvangen. Geen vergoeding, wat nu?
Maver24donderdag 6 augustus 2015 @ 13:34
Ik heb vorige week woensdag een bestelling geplaatst bij bol.com. deze zou via de brieven post worden bezorgd. Deze is alleen nooit niet aangekomen. Ik heb gister met bol gebeld en ze zeggen een onderzoek te hebben gestart. Nu krijg ik vandaag een mail met daarin dat het niet wordt vergoed. Pardon? Ik heb niks gehad via de post en nu kan ik mooi gaan betalen voor mijn bestelling die ik nooit heb ontvangen. Kan dit zomaar? Laatste keer dat ik wat besteld heb bij bol.com
Kapt-Ruigbaarddonderdag 6 augustus 2015 @ 13:36
Geven ze er ook nog een reden bij?
spijkerbroekdonderdag 6 augustus 2015 @ 13:38
Stel ze in gebreke.
#ANONIEMdonderdag 6 augustus 2015 @ 13:38
Gewoon achteraf betalen kiezen bij Bol.com

[ Bericht 43% gewijzigd door #ANONIEM op 06-08-2015 13:38:53 ]
Maver24donderdag 6 augustus 2015 @ 13:42
Ze geven geen rede en ik heb besteld via achteraf betaling. Ik heb nog niet betaald. Krijg net een mail terug dat het besluit is genomen vanuit het hoofd kantoor. Ik wil de rede weten. Die geven ze niet. Wat nu?
spijkerbroekdonderdag 6 augustus 2015 @ 13:43
Klinkt bijzonder onwaarschijnlijk, om eerlijk te zijn.
gianni61donderdag 6 augustus 2015 @ 13:43
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 13:42 schreef Maver24 het volgende:
Ze geven geen rede en ik heb besteld via achteraf betaling. Ik heb nog niet betaald. Krijg net een mail terug dat het besluit is genomen vanuit het hoofd kantoor. Ik wil de rede weten. Die geven ze niet. Wat nu?
niet betalen tot ze die wel geven..
Kapt-Ruigbaarddonderdag 6 augustus 2015 @ 13:43
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 13:42 schreef Maver24 het volgende:
Ze geven geen rede en ik heb besteld via achteraf betaling. Ik heb nog niet betaald. Krijg net een mail terug dat het besluit is genomen vanuit het hoofd kantoor. Ik wil de rede weten. Die geven ze niet. Wat nu?
Stuur maar terug dat zij mogen aantonen dat jij het ontvangen hebt.
Annedonderdag 6 augustus 2015 @ 13:44
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 13:43 schreef spijkerbroek het volgende:
Klinkt bijzonder onwaarschijnlijk, om eerlijk te zijn.
Inderdaad.

Copy/paste de mail anders eens?
Want ze zullen vast wel iets meer hebben gestuurd dan "Het wordt niet vergoed en we geven geen reden".
NoXiadonderdag 6 augustus 2015 @ 13:44
De Bol.com service is fantastisch goed. Klinkt erg onwaarschijnlijk.
Niznodonderdag 6 augustus 2015 @ 13:45
Er valt ook niets te vergoeden in dit geval toch?
Er is nog niets betaald.
Kapt-Ruigbaarddonderdag 6 augustus 2015 @ 13:45
quote:
5s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 13:44 schreef Anne het volgende:

[..]

Inderdaad.

Copy/paste de mail anders eens?
Want ze zullen vast wel iets meer hebben gestuurd dan "Het wordt niet vergoed en we geven geen reden".
Waarschijnlijk stond er ook nog zoiets bij als

"Open maar lekker een topic op FOK!"
spijkerbroekdonderdag 6 augustus 2015 @ 13:45
quote:
99s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 13:45 schreef Nizno het volgende:
Er valt ook niets te vergoeden in dit geval toch?
Er is nog niets betaald.
Dit.
Kapt-Ruigbaarddonderdag 6 augustus 2015 @ 13:46
Wat heb je precies aan de telefoon geroepen TS?
IkeDubaku99donderdag 6 augustus 2015 @ 13:48
quote:
99s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 13:45 schreef Nizno het volgende:
Er valt ook niets te vergoeden in dit geval toch?
Er is nog niets betaald.
hoasdonderdag 6 augustus 2015 @ 13:49
Waar praten wij over TS 100euro of?
bonkedonderdag 6 augustus 2015 @ 13:50
waarschijnlijk wil de ts nu een miljoen schadevergoeding
Maver24donderdag 6 augustus 2015 @ 13:52
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 13:46 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Wat heb je precies aan de telefoon geroepen TS?
Ik had van de week dus gebeld dat mijn bestelling niet is aangekomen terwijl ik dus wel een mail heb gehad dat mijn bestelling is verzonden. Ze zeiden tegen mij dat ik 4 werkdagen moest wachten voordat er verder iets gedaan ging worden. Gisteren dus gebeld en tegen mij is gezegd dat ze een onderzoek gingen starten. Nu een dag later krijg ik dus vanochtend een mail met daarin dat ik dus aangaf de bestellingen niet te hebben ontvangen maar dat ze het hebben onderzocht en hebben besloten het niet te vergoeden zonder een duidelijke reden. Nu ben ik erg benieuwd wat ze dan hebben onderzocht en wat daar uit is gekomen. Dat zeggen ze niet
Kapt-Ruigbaarddonderdag 6 augustus 2015 @ 13:54
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 13:52 schreef Maver24 het volgende:

[..]

Ik had van de week dus gebeld dat mijn bestelling niet is aangekomen terwijl ik dus wel een mail heb gehad dat mijn bestelling is verzonden. Ze zeiden tegen mij dat ik 4 werkdagen moest wachten voordat er verder iets gedaan ging worden. Gisteren dus gebeld en tegen mij is gezegd dat ze een onderzoek gingen starten. Nu een dag later krijg ik dus vanochtend een mail met daarin dat ik dus aangaf de bestellingen niet te hebben ontvangen maar dat ze het hebben onderzocht en hebben besloten het niet te vergoeden zonder een duidelijke reden. Nu ben ik erg benieuwd wat ze dan hebben onderzocht en wat daar uit is gekomen. Dat zeggen ze niet
Maar dat maakt toch niks uit.
Je hebt je geld nog. En geen product.
Gewoon nogmaals bestellen dus.
spijkerbroekdonderdag 6 augustus 2015 @ 13:54
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 13:52 schreef Maver24 het volgende:
Nu ben ik erg benieuwd wat ze dan hebben onderzocht en wat daar uit is gekomen. Dat zeggen ze niet
Heb je dat al gevraagd dan?
Vox_Populidonderdag 6 augustus 2015 @ 13:55
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 13:52 schreef Maver24 het volgende:

[..]

Ik had van de week dus gebeld dat mijn bestelling niet is aangekomen terwijl ik dus wel een mail heb gehad dat mijn bestelling is verzonden. Ze zeiden tegen mij dat ik 4 werkdagen moest wachten voordat er verder iets gedaan ging worden. Gisteren dus gebeld en tegen mij is gezegd dat ze een onderzoek gingen starten. Nu een dag later krijg ik dus vanochtend een mail met daarin dat ik dus aangaf de bestellingen niet te hebben ontvangen maar dat ze het hebben onderzocht en hebben besloten het niet te vergoeden zonder een duidelijke reden. Nu ben ik erg benieuwd wat ze dan hebben onderzocht en wat daar uit is gekomen. Dat zeggen ze niet
Wat valt er te vergoeden? Je hebt immers nog niet betaald.
hottentotdonderdag 6 augustus 2015 @ 13:57
Lieve lieve Bol.

Het doet mij intens verdriet van u te vernemen dat u mij niet vertrouwt. En dat u van mening bent dat ik lieg en fraudeer.

Doch het verheugt mij dat uiteindelijk een deurwaarder bij mij aan de deur zal staan, in een persoonlijk gesprek met deze man zal ik hem vragen om aan te tonen dat het opeisen van het geld gerechtigd is door te bewijzen dat ik de goederen in ontvangst heb genomen, mocht deze man ook niet voor rede vatbaar zijn net zoals u en evenals u niet op de hoogte zijn van de Nederlandse wetgeving, dan zullen wij de mening van de rechter afwachten in deze, ik ben benieuwd hoe hoog u uw kansen inschat, ik schat de mijne zeer hoog in, en vind het zonde dat u tevergeefs extra kosten zult gaan maken in deze.
Met de verhoogde prijs in de supermarkten van toiletpapier hoop ik dat u mij vele aanmaningen zult toesturen, wel hoop ik dat u hiervoor zacht papier wil gebruiken.

Met vriendelijke groet, TS
Maver24donderdag 6 augustus 2015 @ 14:02
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 13:54 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Heb je dat al gevraagd dan?
Ik heb net een mail teruggestuurd met de vraag wat de reden is van het besluit. Ik wacht het antwoord af.
Maver24donderdag 6 augustus 2015 @ 14:03
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 13:55 schreef Vox_Populi het volgende:

[..]

Wat valt er te vergoeden? Je hebt immers nog niet betaald.
Ik zal het uiteindelijk wel moeten gaan betalen
Kandijfijndonderdag 6 augustus 2015 @ 14:04
Alemachtig mensen kunnen ook gewoon zeiken om het zeiken :'). Er is ergens wat mis gegaan en waarschijnlijk is het bedrag te laag om te onderzoeken waar het mis is gegaan vooral omdat er nog geen geld is overgemaakt.

Plaats de bestelling gewoon opnieuw bij bol.com of bij een concurrent en stop met janken.
Kandijfijndonderdag 6 augustus 2015 @ 14:04
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 14:03 schreef Maver24 het volgende:

[..]

Ik zal het uiteindelijk wel moeten gaan betalen
Nee, dat hoef je dus niet dus stop met het debieltje uithangen.
bijdehanddonderdag 6 augustus 2015 @ 14:11
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 14:03 schreef Maver24 het volgende:

[..]

Ik zal het uiteindelijk wel moeten gaan betalen
waarom?
Maver24donderdag 6 augustus 2015 @ 14:16
Ik heb gebeld met de klantenservice. Ze hebben mijn verzoek weer doorgestuurd naar een andere afdeling die er over gaat. Klantenservice kon de reden niet geven want die wist ze niet. Nu weer 3 tot 5 werkdagen wachten.
JDxdonderdag 6 augustus 2015 @ 14:17
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 14:16 schreef Maver24 het volgende:
Ik heb gebeld met de klantenservice. Ze hebben mijn verzoek weer doorgestuurd naar een andere afdeling die er over gaat. Klantenservice kon de reden niet geven want die wist ze niet. Nu weer 3 tot 5 werkdagen wachten.
Wat ben je nou allemaal aan het doen? Je hebt niet betaald voor iets dat je niet hebt, wat is het probleem?
#ANONIEMdonderdag 6 augustus 2015 @ 14:19
_O-.

Ben je high of zo? :').
spijkerbroekdonderdag 6 augustus 2015 @ 14:20
Waar je je al niet druk om kunt maken.
Lastpostdonderdag 6 augustus 2015 @ 14:21
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 14:17 schreef JDx het volgende:

[..]

Wat ben je nou allemaal aan het doen? Je hebt niet betaald voor iets dat je niet hebt, wat is het probleem?
Lijkt me dat Bol volhoudt dat het wel 'gewoon' ontvangen is en er dus voor betaald dient te worden. ;)
Maver24donderdag 6 augustus 2015 @ 14:22
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 14:17 schreef JDx het volgende:

[..]

Wat ben je nou allemaal aan het doen? Je hebt niet betaald voor iets dat je niet hebt, wat is het probleem?
Er staat nu toch gewoon een factuur open die ik binnen zoveel tijd moet gaan betalen. Dat snap jij toch ook wel. Er moet gewoon een oplossing komen
Maver24donderdag 6 augustus 2015 @ 14:22
quote:
17s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 14:21 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Lijkt me dat Bol volhoudt dat het wel 'gewoon' ontvangen is en er dus voor betaald dient te worden. ;)
Precies dit.
SicSicSicsdonderdag 6 augustus 2015 @ 14:25
Dus je hebt een creditfactuur aangevraagd en die willen ze niet voor je maken?

:7

Dat is wat anders dan; geen vergoeding krijgen ;)
hottentotdonderdag 6 augustus 2015 @ 14:27
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 14:22 schreef Maver24 het volgende:

[..]

Precies dit.
Heb je mijn voorstel al gemaild :)
Maver24donderdag 6 augustus 2015 @ 14:28
Ik hoop gewoon dat de bestelling gewoon nog aankomt, dan ben ik er gewoon klaar mee met bol en bestel ik er nooit meer wat.
spijkerbroekdonderdag 6 augustus 2015 @ 14:30
Ik zou schadevergoeding eisen, TS.
Teydelykdonderdag 6 augustus 2015 @ 14:30
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 14:28 schreef Maver24 het volgende:
Ik hoop gewoon dat de bestelling gewoon nog aankomt, dan ben ik er gewoon klaar mee met bol en bestel ik er nooit meer wat.
Laat die mail dan eens zien
JDxdonderdag 6 augustus 2015 @ 14:32
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 14:22 schreef Maver24 het volgende:

[..]

Precies dit.
Dat is wat anders dan een vergoeding vragen.
essnhillsdonderdag 6 augustus 2015 @ 14:36
Mocht je er uiteindelijk niet uitkomen, kun je het wellicht via Twitter/Facebook/klacht.nl proberen op te lossen.

Aantal jaar geleden werd ik door bol.com eerst bestookt met betalingsherinneringen om iets wat ik had teruggestuurd (en daar ook bevestiging van had gekregen), en ondanks toezeggingen bleven ze komen en ging het uiteindelijk over naar een incassobureau :') Uiteindelijk via social media geklaagd en toen was het binnen 1 dag opgelost.
JDxdonderdag 6 augustus 2015 @ 14:42
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 14:36 schreef essnhills het volgende:
Mocht je er uiteindelijk niet uitkomen, kun je het wellicht via Twitter/Facebook/klacht.nl proberen op te lossen.

Aantal jaar geleden werd ik door bol.com eerst bestookt met betalingsherinneringen om iets wat ik had teruggestuurd (en daar ook bevestiging van had gekregen), en ondanks toezeggingen bleven ze komen en ging het uiteindelijk over naar een incassobureau :') Uiteindelijk via social media geklaagd en toen was het binnen 1 dag opgelost.
Werkt ook bij Wehkamp als iets een paar dagen later in de aanbieding is.
jeroen25donderdag 6 augustus 2015 @ 14:56
Is iedereen hier zo'n fan van bol of maakt het forum linkjes van de tekst bol of bol.com ?
Kapt-Ruigbaarddonderdag 6 augustus 2015 @ 14:57
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 14:56 schreef jeroen25 het volgende:
Is iedereen hier zo'n fan van bol of maakt het forum linkjes van de tekst bol of bol.com ?
Wij zijn fan.
bijdehanddonderdag 6 augustus 2015 @ 14:58
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 14:56 schreef jeroen25 het volgende:
Is iedereen hier zo'n fan van bol of maakt het forum linkjes van de tekst bol of bol.com ?
Heb jij er een linkje van gemaakt?
essnhillsdonderdag 6 augustus 2015 @ 14:59
quote:
99s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 14:58 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Heb jij er een linkje van gemaakt?
Hij is stiekem ook fan.
hottentotdonderdag 6 augustus 2015 @ 15:04
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 14:56 schreef jeroen25 het volgende:
Is iedereen hier zo'n fan van bol of maakt het forum linkjes van de tekst bol of bol.com ?
Danny heeft bepaald dat wij allen fan zijn, jij vind marktplaats toch ook geweldig.
Kapt-Ruigbaarddonderdag 6 augustus 2015 @ 15:11
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 15:04 schreef hottentot het volgende:

[..]

Danny heeft bepaald dat wij allen fan zijn, jij vind marktplaats toch ook geweldig.
En anders liekendiek wel.
hottentotdonderdag 6 augustus 2015 @ 15:12
quote:
14s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 15:11 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

En anders liekendiek wel.
Hahaha, dat moet een grap zijn, geweldig :D
MrSalazardonderdag 6 augustus 2015 @ 15:18
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 15:12 schreef hottentot het volgende:

[..]

Hahaha, dat moet een grap zijn, geweldig :D
Nou. Hilarisch.
#ANONIEMdonderdag 6 augustus 2015 @ 17:11
quote:
15s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 15:18 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

Nou. Hilarisch.
Ja, echt fantastisch.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-08-2015 17:11:39 ]
Niznodonderdag 6 augustus 2015 @ 17:14
Oke, genoeg gespeeld. Buiten verder spelen en hier gewoon weer on topic :)
Gunnerdonderdag 6 augustus 2015 @ 17:14
Tsjah ze kunnen niet bewijzen dat het niet aangekomen is dus staan ze nogal zwak om je te laten betalen. Buiten dat zijn zij verantwoordelijk voor een juiste levering. Niet jij.

Laat hun maar met bewijs komen dat het wel is afgeleverd. dat kunnen ze niet.
Ferdonderdag 6 augustus 2015 @ 17:46
Je moet bij afterpay om een creditnota vragen, kijken wat ze dan zeggen.
geeveedonderdag 6 augustus 2015 @ 19:15
Ook ik ben veel besteller bij Bol en heb alleen maar goede ervaringen,naar mijn opinie hebben ze een goed verkoopmodel (ook als de bestelling via Bol naar een sub contractant gaat) heb alleen met de staking wat langer op mijn bestelling moeten wachten.
Mankedonderdag 6 augustus 2015 @ 19:49
Bol geeft toch acceptgiro's? Niks ontvangen, dus geen acceptgiro.
daniela_007donderdag 6 augustus 2015 @ 19:50
Er is wellicht verschil tussen pakket en brievenpost. Bij pakket wordt track and tracé gebruikt en dan kan je zien of de pakket wordt afgeleverd of niet. Meestal moet je hier handtekening zetten bij ontvangst. Hier kan dan bewezen worden of de pakket al is afgeleverd. Bij brievenpost, als het niet aangetekend is, kan dat niet getraceerd worden.

De vraag is wie in zijn recht staat: Degene die zegt dat hij de post heeft verstuurd of degene die zegt dat hij de post niet heeft ontvangen?

Ik zou ook niet betalen als ik niets heb ontvangen.
Postbus100donderdag 6 augustus 2015 @ 19:59
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 19:49 schreef Manke het volgende:
Bol geeft toch acceptgiro's? Niks ontvangen, dus geen acceptgiro.
Uit recente ervaring kan ik vertellen dat zelfs dat tegenwoordig digitaal gaat. Ik heb in ieder geval nergens een optie gezien van 'acceptgiro per post'. Bij de keuze 'achteraf betalen' krijg je gewoon een mailtje met een link waarmee je kan betalen.
Hallmarkdonderdag 6 augustus 2015 @ 21:05
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 14:22 schreef Maver24 het volgende:

[..]

Er staat nu toch gewoon een factuur open die ik binnen zoveel tijd moet gaan betalen.
Dus jij betaalt alle facturen die binnen komen?
PirEdonderdag 6 augustus 2015 @ 21:06
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 21:05 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Dus jij betaalt alle facturen die binnen komen?
Je kan er op wachten dat bol met betalingsherinneringen en aanmaningen gaat komen. TS wil dat voor zijn en het nu oplossen.
jitzzzzevrijdag 7 augustus 2015 @ 08:34
quote:
2s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 19:59 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Uit recente ervaring kan ik vertellen dat zelfs dat tegenwoordig digitaal gaat. Ik heb in ieder geval nergens een optie gezien van 'acceptgiro per post'. Bij de keuze 'achteraf betalen' krijg je gewoon een mailtje met een link waarmee je kan betalen.
Je kan kiezen of je de acceptgiro per mail of per post wil ontvangen. Welke methode je ook kiest; er ontstaat wel een betaalverplichting. Het hier veel gezegde "niets ontvangen = niets betalen" gaat dus mooi niet op voor TS.
Ivo1985vrijdag 7 augustus 2015 @ 08:42
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 21:06 schreef PirE het volgende:

[..]

Je kan er op wachten dat bol met betalingsherinneringen en aanmaningen gaat komen. TS wil dat voor zijn en het nu oplossen.
Na éénmalig melden dat de overeenkomst nog niet is nagekomen kunnen ze sturen wat ze willen, maar kun je elke verdere brief die je ontvangt zien als een cadeautje om de barbecue mee aan te steken.

't is wel zo netjes om bij ontvangst van een herinnering nog even met een mailtje te reageren en naar je eerdere bericht te verwijzen.
r_onevrijdag 7 augustus 2015 @ 12:56
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 08:34 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Je kan kiezen of je de acceptgiro per mail of per post wil ontvangen. Welke methode je ook kiest; er ontstaat wel een betaalverplichting. Het hier veel gezegde "niets ontvangen = niets betalen" gaat dus mooi niet op voor TS.
Een betaalverplichting ontstaat niet door (ontvangst van) een factuur maar door overeenkomst en prestatie. De prestatie mankeert hier.
Ticootjevrijdag 7 augustus 2015 @ 15:07
speelkwartier was al over :)

WGR / Bestelling Bol.com niet ontvangen. Geen vergoeding, wat nu?

[ Bericht 66% gewijzigd door Nizno op 07-08-2015 15:11:08 ]
hottentotvrijdag 7 augustus 2015 @ 15:49
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 08:34 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Je kan kiezen of je de acceptgiro per mail of per post wil ontvangen. Welke methode je ook kiest; er ontstaat wel een betaalverplichting. Het hier veel gezegde "niets ontvangen = niets betalen" gaat dus mooi niet op voor TS.
Mag ik je adres?

Lekker acceptgiro's sturen en die moet jij dan verplicht betalen :)
Snoepje5vrijdag 7 augustus 2015 @ 16:01
Zolang bol niet kan aantonen dat jij de zending hebt ontvangen, heb jij geen betaalverplichting. Dwz, met brievenbuspost is er nooit iets aan te tonen dus sta jij als consument vrijwel altijd Als sterkste.

Misschien heeft bol wel een fout gemaakt en helemaal niks verzonden, dat zou lekker cashen zijn.
Maver24vrijdag 7 augustus 2015 @ 18:39
Vandaag een mail gehad. Ze gaan het toch vergoeden en de bestelling afboeken. Wat er nu mis is gegaan met de bestelling onderweg daar komen we niet achter helaas. Volgens bol is dat niet op te sporen omdat het dus brievenbus post betreft. Eind goed al goed.
jitzzzzevrijdag 7 augustus 2015 @ 18:41
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 12:56 schreef r_one het volgende:

[..]

Een betaalverplichting ontstaat niet door (ontvangst van) een factuur maar door overeenkomst en prestatie. De prestatie mankeert hier.
Hmm, wellicht typte ik ietwat te ondoordacht vanmorgen :@
MacorgaZvrijdag 7 augustus 2015 @ 19:18
Als bol.com zo moeilijk doet over iets dat goedkoop genoeg is om via de brievenbus te komen is het wel erg triest, we mogen allemaal blij zijn als Amazon eindelijk ook officiëel in Nederland begint.
Dan had je de volgende dag al een replacement en mocht de oorspronkelijke bestelling nog aankomen dan had je die ook mogen houden _O_
ChildoftheStarsvrijdag 7 augustus 2015 @ 19:25
Ik koop vaak spullen bij Bol.com en dit is me twee keer gebeurt. Achteraf betalen en mailen wanneer je niks hebt ontvangen. Dan sturen ze een ander exemplaar. Komt het wat later aan, maar wel geregeld.
Bartjebartzaterdag 8 augustus 2015 @ 12:12
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 19:50 schreef daniela_007 het volgende:

De vraag is wie in zijn recht staat: Degene die zegt dat hij de post heeft verstuurd of degene die zegt dat hij de post niet heeft ontvangen?
De verzender moet aan kunnen tonen dat je iets ontvangen hebt. Ook bij brievenbuspost.
hottentotzaterdag 8 augustus 2015 @ 12:32
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 18:39 schreef Maver24 het volgende:
Vandaag een mail gehad. Ze gaan het toch vergoeden en de bestelling afboeken. Wat er nu mis is gegaan met de bestelling onderweg daar komen we niet achter helaas. Volgens bol is dat niet op te sporen omdat het dus brievenbus post betreft. Eind goed al goed.
^O^
CafeRokerzondag 9 augustus 2015 @ 20:01
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 19:18 schreef MacorgaZ het volgende:
Als bol.com zo moeilijk doet over iets dat goedkoop genoeg is om via de brievenbus te komen is het wel erg triest, we mogen allemaal blij zijn als Amazon eindelijk ook officiëel in Nederland begint.
Dan had je de volgende dag al een replacement en mocht de oorspronkelijke bestelling nog aankomen dan had je die ook mogen houden _O_
Dat klopt, *als* dit verhaal klopt. Volgens mij is het niet het hele verhaal, of is het anders bijzonder brak beschreven.

Ik geloof er niets van dat bol zo moeilijk doet. Geen enkele grote webshop geeft je het nadeel van de twijfel.
Kapt-Ruigbaardzondag 9 augustus 2015 @ 20:12
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 18:39 schreef Maver24 het volgende:
Vandaag een mail gehad. Ze gaan het toch vergoeden en de bestelling afboeken. Wat er nu mis is gegaan met de bestelling onderweg daar komen we niet achter helaas. Volgens bol is dat niet op te sporen omdat het dus brievenbus post betreft. Eind goed al goed.
Ik snap nog steeds niet wat ze precies willen gaan vergoeden. Maar goed...
Luxuriamaandag 10 augustus 2015 @ 11:28
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 18:39 schreef Maver24 het volgende:
Vandaag een mail gehad. Ze gaan het toch vergoeden en de bestelling afboeken. Wat er nu mis is gegaan met de bestelling onderweg daar komen we niet achter helaas. Volgens bol is dat niet op te sporen omdat het dus brievenbus post betreft. Eind goed al goed.
Wat krijg je vergoed?
Of bedoel je dat je het geld terug krijgt?
bombmannlmaandag 10 augustus 2015 @ 11:39
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 19:18 schreef MacorgaZ het volgende:
Als bol.com zo moeilijk doet over iets dat goedkoop genoeg is om via de brievenbus te komen is het wel erg triest, we mogen allemaal blij zijn als Amazon eindelijk ook officiëel in Nederland begint.
Dan had je de volgende dag al een replacement en mocht de oorspronkelijke bestelling nog aankomen dan had je die ook mogen houden _O_
Ja een webshop gaat alles leuk vergoeden, dan krijg je van die trieste figuren die dingen bestellen en dan zeggen dat er niks is aangekomen. (Per briefpost uiteraard)
Ik snap wel dat ze er een aantal dagen overheen laten gaan
spijkerbroekmaandag 10 augustus 2015 @ 11:46
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 11:28 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Wat krijg je vergoed?
Of bedoel je dat je het geld terug krijgt?
Hij had nog niks betaald, toch?
Ik snap helemaal niks van TS.
Luxuriamaandag 10 augustus 2015 @ 11:48
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 11:46 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Hij had nog niks betaald, toch?
Ik snap helemaal niks van TS.
Ohja klopt, dan snap ik er ook niks meer van...
Reeleezeedinsdag 11 augustus 2015 @ 10:20
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 13:55 schreef Vox_Populi het volgende:

[..]

Wat valt er te vergoeden? Je hebt immers nog niet betaald.
Het gaat er om dat die factuur wordt kwijtgescholden. Anders moet je die factuur over 20 dagen betalen terwijl je nog niets hebt ontvangen. Daar gaat het over.
Reeleezeedinsdag 11 augustus 2015 @ 10:20
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 11:46 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Hij had nog niks betaald, toch?
Ik snap helemaal niks van TS.
Het gaat er om dat die factuur wordt kwijtgescholden. Anders moet je die factuur over 20 dagen betalen terwijl je nog niets hebt ontvangen. Daar gaat het over.
Reeleezeedinsdag 11 augustus 2015 @ 10:21
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 19:49 schreef Manke het volgende:
Bol geeft toch acceptgiro's? Niks ontvangen, dus geen acceptgiro.
Je kan er natuurlijk op rekenen dat je over 2 weken een herinnering en aanmaning in de bus krijgt.
Reeleezeedinsdag 11 augustus 2015 @ 10:22
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 21:05 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Dus jij betaalt alle facturen die binnen komen?
Jij bent een bekende wanbetaler bij het incassobureau?
spijkerbroekdinsdag 11 augustus 2015 @ 12:02
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 10:20 schreef Reeleezee het volgende:
Het gaat er om dat die factuur wordt kwijtgescholden. Anders moet je die factuur over 20 dagen betalen terwijl je nog niets hebt ontvangen. Daar gaat het over.
TS heeft het over 'vergoeding'.
nikkywoensdag 12 augustus 2015 @ 01:36
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 12:02 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

TS heeft het over 'vergoeding'.
Tja, voor sommige mensen is het erg moeilijk om erachter te komen wat iemand bedoelt. Zelfs na uitleg.

Het is al voorgekauwd en opgewarmd. Wat wil je nog meer?
Hallmarkwoensdag 12 augustus 2015 @ 13:14
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 10:22 schreef Reeleezee het volgende:
Jij bent een bekende wanbetaler bij het incassobureau?
Het incassobureau? Is er maar eentje dan?

Hoe dan ook, als ik een conflict heb met een gezichtsloos bedrijf die om onjuiste redenen sommeert mij te betalen, dan noemt die ander mij wellicht een wanbetaler.
r_onewoensdag 12 augustus 2015 @ 14:45
quote:
15s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 01:36 schreef nikky het volgende:

[..]

Tja, voor sommige mensen is het erg moeilijk om erachter te komen wat iemand bedoelt. Zelfs na uitleg.

Het is al voorgekauwd en opgewarmd. Wat wil je nog meer?
Bestek en een bord 8-)