abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 augustus 2015 @ 12:53:42 #101
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_155587369
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 12:46 schreef Comp_Lex het volgende:
Met contact moet ik sowieso een beetje uitkijken vanwege mijn schizoïde persoonlijkheid.
En in welke vormen heeft je schizoïde persoonlijkheid invloed op het contact dat je hebt met mensen
pi_155587378
quote:
7s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 12:53 schreef Cue_ het volgende:

[..]

En in welke vormen heeft je schizoïde persoonlijkheid invloed op het contact dat je hebt met mensen
Ik kan 95 procent van de tijd geen sociaal contact verdragen.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  donderdag 27 augustus 2015 @ 12:56:52 #103
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_155587447
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 12:54 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

en in praktijk, hoeveel tijd heb je dan voor sociale interactie?
En hoeveel tijd houd je over na contact met bv psychologen en bv familie. Dus hoeveel tijd in een week zou je kunnen besteden om contact te leggen met vreemden / nieuwe mensen?
pi_155587477
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 21:55 schreef DevilOfExcitement het volgende:

[..]

Wat kan er mis gaan na die vraag? Wat kan je er mee verliezen?
Een afwijzing uiteraard. En daarna haar nog vaker zien en steeds teleurgesteld te worden..
Maar ik ben sowieso daar best bang voor. Op de een of andere manier krijg ik ook zelden oogcontact terug van dames etc. waardoor je nog onzekerder wordt, ook al ben ik er soms niet mee bezig, dus geen wanhopige creepy ogen. Ook lijken de meeste dames die ik leuk vindt (en dus blijheid uitstralen) al bezet. Dit hoor je vaker, mensen die in een relatie zitten stralen blijkbaar meer aantrekkingskracht uit. Als ik zo'n dame dan met iemand hoor praten en binnen 5 minuten gaat het over haar vriend of schoonouders baal ik alweer. Niet omdat ik haar dan niet kan krijgen, maar simpelweg omdat ik dan ook niet meer weet op wie ik moet vallen en je een relatie meestal neemt op het moment dat het goed gaat in je leven, dus een extra sociaal contact in je leven is niet altijd nodig.

Het hele punt van 'niet zoeken, niet ermee bezig zijn iedere dag' wat hier vaak wordt geroepen klopt wel, maar is bijzonder lastig als je gewoon al jaren vrijgezel bent en er ook geen uitzicht is op een relatie die aan het onstaan is ofzo. Simpelweg wachten op dat moment wanneer je het niet verwacht kan eindeloos duren heb ik het gevoel.

Ik zou denk ik voor de grap eens een week moeten doorbrengen in een studiebibliotheek... mag je n niet praten.. dus als je aandacht wilt moet je wel blikken uitwisselen en dan heb je snel door of iemand terugkijkt of geen interesse heeft. Of is dat dan weer geen geschikte locatie omdat mensen daar vooral om te studeren komen?
  donderdag 27 augustus 2015 @ 13:00:16 #105
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_155587525
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 12:58 schreef Deezertje het volgende:
Ik zou denk ik voor de grap eens een week moeten doorbrengen in een studiebibliotheek... mag je n niet praten.. dus als je aandacht wilt moet je wel blikken uitwisselen en dan heb je snel door of iemand terugkijkt of geen interesse heeft. Of is dat dan weer geen geschikte locatie omdat mensen daar vooral om te studeren komen?
Alles zou een gschikte of ongeschikte plek kunnen zijn, tis maar net wie het probeert en hoe je doet.

Maar wat nou als je oogcontact hebt met iemand in de bieb. Wat dan? Hoe ga je dan verder. Leuk dat op en neer kijke,n maar daar schiet je nog geen reet mee op
(plus in bv de sportschool had je ook wel eens iemand die terugkeek maar was ook niet geintresseerd, dus het zegt nog niet veel. Of je moet de flirt kunnen onderscheiden van gewoon terugkijken)
pi_155587533
quote:
7s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 12:56 schreef Cue_ het volgende:

[..]

en in praktijk, hoeveel tijd heb je dan voor sociale interactie?
En hoeveel tijd houd je over na contact met bv psychologen en bv familie. Dus hoeveel tijd in een week zou je kunnen besteden om contact te leggen met vreemden / nieuwe mensen?
Eén avond per week. Als ik (hypo)manisch ben verdraag ik wel wat meer trouwens. Er is dus sprake van flexibiliteit, maar wel om een verkeerde reden.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_155587933
quote:
7s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 13:00 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Alles zou een gschikte of ongeschikte plek kunnen zijn, tis maar net wie het probeert en hoe je doet.

Maar wat nou als je oogcontact hebt met iemand in de bieb. Wat dan? Hoe ga je dan verder. Leuk dat op en neer kijke,n maar daar schiet je nog geen reet mee op
(plus in bv de sportschool had je ook wel eens iemand die terugkeek maar was ook niet geintresseerd, dus het zegt nog niet veel. Of je moet de flirt kunnen onderscheiden van gewoon terugkijken)
Dat dus. Ik ben ook best slecht in het herkennen van flirtsignalen (als die er al überhaupt zijn dan, soms wel maar dan zijn ze zo overduidelijk en vaak van types die mij niks lijken lol). Bovendien hoeft terugkijken ook niets te betekenen nee. Je zou denken een glimlach en direct oogcontact is prima, maar aangezien ik zo goed ben in analyseren doe ik dat ook weleens bij een gesprek tussen andere boys en girls. En dan zie je die meid dus heel leuk lachen de hele tijd dat ze in gesprek zijn, dat zegt ook niks want je laat zien dat je het boeiend vind om te praten met diegene (die ja al dan wel of niet kent) maar als daarna ieder zijn eigen gang weer gaat heb je vrijwel niks gehad aan dat gesprek, behalve dan misschien herkenning als je diegene ooit nog eens ziet.
  donderdag 27 augustus 2015 @ 13:29:30 #108
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_155588321
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 13:00 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Eén avond per week. Als ik (hypo)manisch ben verdraag ik wel wat meer trouwens. Er is dus sprake van flexibiliteit, maar wel om een verkeerde reden.
Niet lullig bedoeld maar je ziet zelf denk ik ook wel in dat je probleem een heel groot obstakel is. En je miss maar moet accepteren dat het niet anders is.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_155588573
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 13:29 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Niet lullig bedoeld maar je ziet zelf denk ik ook wel in dat je probleem een heel groot obstakel is. En je miss maar moet accepteren dat het niet anders is.
Ja, ik zie het zelf ook. De psychiater wil graag dat ik medicatie ga gebruiken, maar dat lost mijn problemen eigenlijk helemaal niet op.
  donderdag 27 augustus 2015 @ 13:42:16 #110
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_155588677
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 13:38 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ja, ik zie het zelf ook. De psychiater wil graag dat ik medicatie ga gebruiken, maar dat lost mijn problemen eigenlijk helemaal niet op.
En waarom niet?
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
pi_155588721
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 13:42 schreef ook_gek het volgende:

[..]

En waarom niet?
Medicatie is alleen maar bedoeld voor ondersteuning. Het heeft geen zin om medicatie te gebruiken zonder een goede plan van aanpak.
  donderdag 27 augustus 2015 @ 13:46:52 #112
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_155588798
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 13:43 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Medicatie is alleen maar bedoeld voor ondersteuning. Het heeft geen zin om medicatie te gebruiken zonder een goede plan van aanpak.
Ondersteuning van wat? En best brutaal dat jij als persoon met een flinke geestelijke afwijking jaren aan medicijn en andere hoge studies in twijfel trekt. Als je het kennelijk allemaal zo goed weet, waarom doe je het dan niet?
pi_155588991
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 13:46 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Ondersteuning van wat? En best brutaal dat jij als persoon met een flinke geestelijke afwijking jaren aan medicijn en andere hoge studies in twijfel trekt. Als je het kennelijk allemaal zo goed weet, waarom doe je het dan niet?
Goede, passende oplossingen bij praktische problemen. De psychiatrie trekt het zelf ook in twijfel. Daar moet je je niet in vergissen! Tegen mij hebben ze gezegd dat het nemen van medicatie in mijn geval een experimentje is, een probeerseltje. Ze hebben gezegd dat het zeer serieus is en dat het serieuze bijwerkingen kan hebben, zoals falen van organen en de dood.
pi_155589029
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 12:54 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik zag dat je het had over doelen. Zou het dan geen doel zijn om dit uit te bouwen naar 90%? En dan proactief zijn in het halen van dit doel.
pi_155589155
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 13:56 schreef Chai het volgende:

[..]

Ik zag dat je het had over doelen. Zou het dan geen doel zijn om dit uit te bouwen naar 90%? En dan proactief zijn in het halen van dit doel.
Dan zal mijn persoonlijkheidsstoornis aangepakt moeten worden. Daar bestaat geen medicatie en therapie voor. De medicatie waar ik het over had was voor mijn bipolaire stoornis.
  donderdag 27 augustus 2015 @ 14:36:36 #116
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_155590103
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 14:02 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Dan zal mijn persoonlijkheidsstoornis aangepakt moeten worden. Daar bestaat geen medicatie en therapie voor.
Dan houd het toch op? Dan ben je toch klaar? Dan blijft alleen accepteren en het er beste van maken over. Dus ook geen moeite doen om het te verbeteren want dat kan zo te zien niet.

Dan vraag ik mij af, wat verwacht of wil je dan?
pi_155590203
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 14:36 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Dan houd het toch op? Dan ben je toch klaar? Dan blijft alleen accepteren en het er beste van maken over. Dus ook geen moeite doen om het te verbeteren want dat kan zo te zien niet.

Ik wil het leuk hebben met andere mensen. Dat is wat ik wil.
pi_155590214
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 14:36 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Even lekker klagen natuurlijk.

Dat moet kunnen, al bij voorkeur in klb. Dan kan dit subforum voor constructieve doeleinden gebruikt worden.
  donderdag 27 augustus 2015 @ 14:47:43 #119
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_155590380
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 14:40 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik wil het leuk hebben met andere mensen. Dat is wat ik wil.
Ja en dat gaat dus niet zeg je zelf door je persoonlijkheidsstoornis waar geen behandeling voor is of medicijnen voor zij . Kut voor je natuurlijk maar dat zijn volgens jou zelf de harde feiten.

Maar weet je wat het allemaal is. Je loopt alleen te wijzen naar andere, medicijnen, geestelijke problemen en andere moeten maar goed oplossingen zoeken. Makkelijk natuurlijk om te doen maar kom op zeg. Je bent toch geen zacht gekookt eitje?

Jij weet zelf best wel wat je wel en niet kan en leuk en niet leuk vind. Dus ipv wijzen kijk eens in de spiegel en ga het zelf eens doen en proberen. En wees ook eerlijk naar je zelf. Als ik het zo lees is wat jij wil niet haalbaar.
pi_155590697
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 22:47 schreef syndroom het volgende:

[..]

Ben je zelfverzekerd als je lak hebt aan wat mensen van je vinden? Oftewel dat jij jezelf bijvoorbeeld voor lul durft te zetten zonder dat je er onrustig van wordt.

Welk boek raad jij mij aan dat meer gericht is op het versieren? Eigenlijk zijn het beide waar ik hard aan moet werken maar ik moet natuurlijk wel voorkomen dat ik in de friendzone terecht kom.

Om het plat te zeggen, hoe praat ik een vrouw (zonder teveel woorden) het bed in? :P
Alleen de knapste mannen met de hoogste sociale status krijgen dat voor elkaar. De rest van ons zal veel meer moeite moeten doen.
pi_155591316
En toch snap ik zijn depressie wel hoor. Ik was er vroeger ook totaal niet mee bezig, had zelfs niet eens in de gaten dat ik vrijgezel was. Tot op een gegeven iedereen om me heen verkering kreeg, weer uit elkaar gingen en sommige zijn gaan samenwonen en verder. Toen werd me ineens duidelijk hoe 'alleen' je op de wereld bent als je niet de leuke dingen in het leven met iemand kan delen. Als mensen ineens die ware gevonden hebben, hebben ze jou ook vaak niet meer nodig. Ook het gemak hoe sommige binnen een paar weken weer verliefd waren en omgingen met relaties of meisjes gebruikte voor enkel het genot. Als het blijkbaar zo makkelijk is, waarom lukt mij t dan niet?

En je hoeft niet meteen verliefd te worden op je 16e, maar als je jaren (ongewenst) single bent en er gewoon geen uitzicht is op een relatie of wat dan ook, werkt dat deprimerend. Ook al heb je maar 3 relaties van één maand gehad, op dat moment ervaar je geluk en succes. Het kan een enorme toevoeging aan je leven zijn als je samen een toekomst kan opbouwen, samen een opleiding afrond, een leuke baan vindt en lekker burgerlijk samenwonen, kinderen en trouwen. Dat geeft je houvast in het leven, je leeft érgens voor. Tuurlijk is niks zeker in het leven en kan het zo uit zijn, maar ook als je je prima in je eentje kan vermaken zonder partner, wil iedereen toch een beetje geliefd worden.

Ik zat van de week ook tussen allemaal stelletjes in die het samen gezellig hadden. Ik voelde me bar ellendig, maar naar de buitenwereld houdt ik me netjes groot anders knappen ze al af op je onzekerheid. Maar ik herken dat gevoel wel: wéér alleen naar huis, morgen weer alleen opstaan etc. Ondanks dat je je zelf moet zijn, heb ik toch het idee dat ik iedere dag mezelf moet bewijzen naar de buitenwereld: kijk mij eens leuk zijn, heb je geen interesse in mij?!
  donderdag 27 augustus 2015 @ 15:24:29 #122
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_155591406
Niemand hier zegt dat ze niet snappen dat hij het kut vindt. Of dat hij er af en toe over wil klagen.
Gaat erom hoe je er verder mee omgaat / wat je ermee doet of hoe je denkt over oorzaken/gevolg etc
pi_155591810
Ik loop hier gewoon een plaatsvervangende depressie op.

Dit is het topic niet om depressies, psychische ziekten en andere diepliggende problemen te bespreken.
pi_155591853
Als ik de laatste posts van Deezertje lees hoor ik mezelf gewoon praten circa 4/5 jaar geleden. Ben er inmiddels heilig van overtuigd dat het bij mij ook in m'n kop zat en met de juiste veranderingen in mijn houding/gedrag en werken aan zelfvertrouwen ben ik nu gelukkiger dan ooit. :)

en nee, ik heb geen relatie. en ja, ik reis bijvoorbeeld regelmatig alleen. Ik heb een aantal hele fijne mensen om me heen die mij het vertrouwen (hebben) geven en positief over mijn ideeën kunnen meedenken. De stap naar het onbekende is lastig maar maak heb gewoon, je hebt er zoveel profijt van.

Ga bijv. eens een paar dagen naar voor mijn part Amsterdam en ga slapen in een hostel. Zul je zien hoeveel mensen je ontmoet.
  donderdag 27 augustus 2015 @ 15:42:00 #125
416020 K44S
The bearded man
pi_155591858
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 15:39 schreef ElDinosaur het volgende:
Ik loop hier gewoon een plaatsvervangende depressie op.

Dit is het topic niet om depressies, psychische ziekten en andere diepliggende problemen te bespreken.
:6 _O- _O_
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')