het feit dat je het al afrojack-achtig of stereotyp urban moet noemen geeft al aan dat stromingen toch echt een andere vorm hebben aangenomen, of dat "de media" genretyperingen niet meer toepast aangezien het toch vooral de media is die genre's definieren.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 11:45 schreef female81 het volgende:
De Afrojack-achtige muziek, die je vanaf 2004/2005 langzaamaan op zag komen (en die ik vanaf dat moment ook altijd vervloekt heb...), vind ik wel degelijk typisch voor de periode vanaf dat jaar. Maar ja, die muziek is er nog stééds.
Van die stereotype urban, en dan bedoel ik het niggaz/bitches/bling bling/enzovoort-soort, vind ik ook typisch jaren 00.
En die electroclash die je rond 2002 had: het oppoetsen van muziek van begin jaren 80; heel synthetisch. Was populair bij het type dat een aantal jaren later zou evolueren tot 'hipster'.
Ik weet dat je muziek in Afrojack-stijl officieel 'house' moet noemen, maar dat vertik ik, gezien ik heel veel goede (oudere) nummers ken die óók 'house' zijn, en die daar nul komma niks van weg hebben.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 11:47 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
het feit dat je het al afrojack-achtig of stereotyp urban moet noemen geeft al aan dat stromingen toch echt een andere vorm hebben aangenomen, of dat "de media" genretyperingen niet meer toepast aangezien het toch vooral de media is die genre's definieren.
Volgensmij is het bedacht voor de aphex twins en autechre's die geen standaard beat aanhouden.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 12:12 schreef female81 het volgende:
Dat klinkt inderdaad vreselijk elitair. Van sommige muziek die ik op internetzender Laid Back Radio (en Lefto's 22Tracks-stream) vind heb ik het idee dat het zogenaamd onder IDM zou kunnen vallen, van dat ondefiniëerbare en (deels) electronische werk, zijdelings verwant aan hiphop. Maar ik durf de term nauwelijks te gebruiken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |