abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154923010
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 11:50 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is ook het criterium niet. Het zijn karig betaalde mensen die moeilijk werk doen vanuit een machtspositie. Die moet je helpen door ze vrij kort te houden, zoals een goede waakhond ook een strikt baasje nodig heeft. Als je dat laat versloffen kun je binnen een paar jaar een mentaliteitsverandering zien die gevaarlijke excessen mogelijk maakt.
Het probleem word dan weer dat de politie slap overkomt, en laten we eerlijk zijn, Nederlanders gedragen zich over algemeen hufterig tegenover agenten, altijd gelijk grote mond, nooit luisteren.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_154923038
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 11:56 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het probleem word dan weer dat de politie slap overkomt, en laten we eerlijk zijn, Nederlanders gedragen zich over algemeen hufterig tegenover agenten, altijd gelijk grote mond, nooit luisteren.
Er is een middenweg. Dat is gewoon beter opleiden. En het blijft zo dat je als agent gewoon vaak in een moeilijke positie bent.
pi_154923211
quote:

[..]

Kijk je al eens blik op de weg?
Laatst was er een vrouw op, mevrouw U auto doet raar aan de achterkant, iets met stuiteren of zo.
Geef een bekeuring of houd je bek, die auto kon wel eens net van de APK keuring zijn gekomen?
En als goedgekeurd wie zijn zij dan om dat te beweren?
  woensdag 5 augustus 2015 @ 12:08:06 #104
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_154923302
Misschien moet je nog even nalezen waar een APK-keuring precies voor dient.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_154923374
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 12:08 schreef Janneke141 het volgende:
Misschien moet je nog even nalezen waar een APK-keuring precies voor dient.
Dat weet ik waar die voor dient, dat die nog niet streng genoeg is weet ik ook.
Maar een agent wat nog niet weet waar de uitlaat carb. of injectie voor dient, denk ik dat die minder beoordelen kan hoe mijn of in welke staat mijn voertuig is vertrouw ik dat al helemaal niet toe.

Die Apk zal wel om de kas te spekken zijn als ik dat zo lees?
  woensdag 5 augustus 2015 @ 12:12:09 #106
346939 Janneke141
pi_154923399
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 12:11 schreef john2406 het volgende:

[..]

Maar een agent wat nog niet weet waar de uitlaat carb. of injectie voor dient, denk ik dat die minder beoordelen kan hoe mijn of in welke staat mijn voertuig is vertrouw ik dat al helemaal niet toe.

Nou, blijkbaar niet. Maakt niet uit hoor, maar begin er dan ook niet over.
pi_154923416
quote:

[..]

Daarom moet je ze ook houvast geven, dit moet, dit mag, dit mag niet. Dan maak je ze het veel makkelijker om kordaat op te treden. Als je ze veel vrijheid geeft mogen ze die zelf invullen en dan wordt het ook veel persoonlijker en worden ze daardoor kwetsbaarder. In heel veel situaties is het prima als ze hun persoonlijkheid laten gelden, maar in rellerige omstandigheden met adremme omstanders is het veel prettiger als ze anonieme onderling uitwisselbare wetsdienaren zijn.

Als het nu misgaat met de nekklem dan is de agent de lul, het was immers diens persoonlijke beslissing om die toe te passen. Als je gewoon van bovenaf zegt dat die mag, wanneer die mag en de agenten erop traint, dan is het ook niet de schuld van de agent wanneer het een keer toch misgaat.

Natuurlijk zouden agenten het liefst zoveel mogelijk vrijheid willen hebben in een individuele situatie, maar in de dynamiek van een organisatie zijn ze over het geheel meer geholpen met duidelijkheid dan met vrijheid.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_154923419
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 12:12 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nou, blijkbaar niet. Maakt niet uit hoor, maar begin er dan ook niet over.
Vertel Janneke waar is die voor?
Beleer me.
pi_154923439
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 12:11 schreef john2406 het volgende:

[..]

Nee. Dat gaat gewoon over het keuren of je auto wel veilig is. De agent hoeft daar niet een opleiding voor af te maken. Die kan gewoon zien of je die keuring bent doorgekomen.
pi_154923495
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 12:12 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Daarom moet je ze ook houvast geven, dit moet, dit mag, dit mag niet. Dan maak je ze het veel makkelijker om kordaat op te treden. Als je ze veel vrijheid geeft mogen ze die zelf invullen en dan wordt het ook veel persoonlijker en worden ze daardoor kwetsbaarder. In heel veel situaties is het prima als ze hun persoonlijkheid laten gelden, maar in rellerige omstandigheden met adremme omstanders is het veel prettiger als ze anonieme onderling uitwisselbare wetsdienaren zijn.

Als het nu misgaat met de nekklem dan is de agent de lul, het was immers diens persoonlijke beslissing om die toe te passen. Als je gewoon van bovenaf zegt dat die mag, wanneer die mag en de agenten erop traint, dan is het ook niet de schuld van de agent wanneer het een keer toch misgaat.

Natuurlijk zouden agenten het liefst zoveel mogelijk vrijheid willen hebben in een individuele situatie, maar in de dynamiek van een organisatie zijn ze over het geheel meer geholpen met duidelijkheid dan met vrijheid.
En wie heeft de leiding daar?
  woensdag 5 augustus 2015 @ 12:17:10 #111
346939 Janneke141
pi_154923510
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 12:12 schreef john2406 het volgende:

[..]

Vertel Janneke waar is die voor?
Beleer me.
Nou,
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 12:13 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Nee. Dat gaat gewoon over het keuren of je auto wel veilig is. De agent hoeft daar niet een opleiding voor af te maken. Die kan gewoon zien of je die keuring bent doorgekomen.
En verder: een APK-keuring is een momentopname, als mijn auto vorige week is gekeurd kan er vandaag gewoon een lampje kapot zijn. Helpt mijn keuringsrapport niets tegen. Maar belangrijker: een APK-keuring is gewoon geen garantie dat daarmee aan je auto alles wettelijk OK is. Daar is de keuring ook nooit voor bedoeld geweest; het is een veiligheidskeuring voor jou en andere weggebruikers.

En dat staat dan verder nog los van proleten die voor de keuring even een gewone uitlaat plaatsen en een dag later die steigerpijp weer terugschroeven.
pi_154923598
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 12:17 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nou,

[..]

En verder: een APK-keuring is een momentopname, als mijn auto vorige week is gekeurd kan er vandaag gewoon een lampje kapot zijn. Helpt mijn keuringsrapport niets tegen. Maar belangrijker: een APK-keuring is gewoon geen garantie dat daarmee aan je auto alles wettelijk OK is. Daar is de keuring ook nooit voor bedoeld geweest; het is een veiligheidskeuring voor jou en andere weggebruikers.

En dat staat dan verder nog los van proleten die voor de keuring even een gewone uitlaat plaatsen en een dag later die steigerpijp weer terugschroeven.
Natuurlijk geeft dat wel iets aan. Dat geef je zelf ook aan.

Aso's zijn er altijd. Die kun je daarop aanpakken.
pi_154923625
Of zelfs in een station waar gekeurd word de diesel toevoer geknepen wordt om maar door de CO keuring te komen, bij geen herkeuring gaat diezelfde co schroef weer terug.
Of een EGR regeling eraf geplugd wordt voor meer pk s enz enz
Dus gedegen opleiding zou wel op zijn plaats zijn vind ik.
Maar niet iets beweren en er geen bekeuring voor uitschrijven, nou ben ik wel tegen bekeuringen hoor, maar praatjes die geen gaatjes vullen ben ik ook tegen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2015 12:21:55 ]
pi_154923708
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 12:21 schreef john2406 het volgende:
Of zelfs in een station waar gekeurd word de diesel toevoer geknepen wordt om maar door de CO keuring te komen, bij geen herkeuring gaat diezelfde co schroef weer terug.
Of een EGR regeling eraf geplugd wordt voor meer pk s enz enz
Dus gedegen opleiding zou wel op zijn plaats zijn vind ik.
Maar niet iets beweren en er geen bekeuring voor uitschrijven, nou ben ik wel tegen bekeuringen hoor, maar praatjes die geen gaatjes vullen ben ik ook tegen.
Dan vraag je teveel van een agent.
  woensdag 5 augustus 2015 @ 12:31:21 #115
346939 Janneke141
pi_154923886
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 12:20 schreef mastertephon het volgende:
Natuurlijk geeft dat wel iets aan. Dat geef je zelf ook aan.
Ja? Wat dan?

In ieder geval niets waar je tegenover een agent iets aan hebt.

Voor alle duidelijkheid: als een agent een mankement aan jouw auto meent te constateren, zoals onvoldoende doorzichtigheid van de ruiten, gevaarlijk slechte banden of een teveel aan uitlaatgeluid, dan zal er op dat moment een meting moeten plaatsvinden om dat aan te tonen. Kan dat niet, dan kan er ook geen boete gegeven worden. Wat er wel of niet op je APK-keuringsrapport staat, verandert daar helemaal niets aan.
pi_154923918
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 12:31 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ja? Wat dan?

In ieder geval niets waar je tegenover een agent iets aan hebt.

Voor alle duidelijkheid: als een agent een mankement aan jouw auto meent te constateren, zoals onvoldoende doorzichtigheid van de ruiten, gevaarlijk slechte banden of een teveel aan uitlaatgeluid, dan zal er op dat moment een meting moeten plaatsvinden om dat aan te tonen. Kan dat niet, dan kan er ook geen boete gegeven worden. Wat er wel of niet op je APK-keuringsrapport staat, verandert daar helemaal niets aan.
"het is een veiligheidskeuring voor jou en andere weggebruikers."

Dat schreef je zelf. Ik ook.

Je kan daarop reageren. Naast dat je kan opvragen of iemand wel een APK keuring heeft gehad.
pi_154924467
Hebben we het nou over Apk-keuringen in een topic over politiegeweld? :?
pi_154924480
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 12:16 schreef john2406 het volgende:

[..]

En wie heeft de leiding daar?
Gerard Bouman, hoezo? :?
pi_154924503
quote:
7s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 12:55 schreef k_man het volgende:

[..]

Gerard Bouman, hoezo? :?
Deze?
http://nos.nl/artikel/202(...)g-kamer-niet-in.html

Volgens mij heeft die zelf lak aan regels, teminste zo lees ik het!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2015 13:00:13 ]
pi_154924507
quote:
10s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 12:55 schreef k_man het volgende:
Hebben we het nou over Apk-keuringen in een topic over politiegeweld? :?
We hebben er een mix van gemaakt.
pi_154924530
Wat ik trouwens erg irritant vind in zo'n Nederlands politieprogramma is het 5 keer hetzelfde aan iemand uitleggen. Terwijl iemand normaal doet.
pi_154924744
quote:

[..]

niet helemaal met je eens, zoals jij het schetst zouden we met robots beter af zijn. of met honden.
m.i. is de oplossing het salaris aanzienlijk te verhogen, zodat er bij de selectie alleen nog geschikte kandidaten worden aangenomen.
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_154924756
quote:
Ik heb dat onlangs ook in een ander topic gezegd; de situatie met die nekklem is heel raar. Het is niet verboden, maar er wordt niet op getraind, er zijn geen regels, geen instructie en als je 'm toepast en het loopt verkeerd af, dan ben jij de lul.

Zo'n nekklem is duidelijk een manier van handelen die risico's inhoudt voor degene die geklemd wordt. Dat moet je hetzij volledig verbieden, hetzij onder voorwaarden toestaan. In dat laatste geval dient duidelijk te zijn in welke omstandigheden je het mag toepassen, moet er op getraind worden en accepteer je als politie dat deze techniek gebruikt wordt. Daarmee accepteer je ook de risico's en komt een individuele agent niet in problemen als hij alles volgens de regels heeft gedaan en iemand desondanks overlijdt. In die zin is het niet veel anders dan met schieten.

Aan de andere kant zijn agenten niet gebaat bij allerlei regels. De huidige geweldsinstructie is volgens mij veel te ingewikkeld, als ik kijk naar wat daarover gezegd werd toen die vluchtende inbreker werd neergeschoten. Het OM, de Rijksrecherche en de rechter kunnen maanden de tijd nemen om te overwegen - en nog eens te heroverwegen - of aan alle regeltjes is voldaan. De agent moet dat kennelijk echter in een halve seconde kunnen. Die moet bedenken of dit een misdrijf is waarop meer dan vier jaar staat, of het dag of nacht is, of de bewoners thuis zijn, of er gevaar voor eigen of andermans leven is, of geweld proportioneel is, welke alternatieven er voor geweld zijn... en zo waarschijnlijk nog 37 regels. Tegen de tijd dat je besloten hebt dat schieten geoorloofd is ben je zelf al neergeschoten.
pi_154924803
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 13:08 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik heb dat onlangs ook in een ander topic gezegd; de situatie met die nekklem is heel raar. Het is niet verboden, maar er wordt niet op getraind, er zijn geen regels, geen instructie en als je 'm toepast en het loopt verkeerd af, dan ben jij de lul.

Zo'n nekklem is duidelijk een manier van handelen die risico's inhoudt voor degene die geklemd wordt. Dat moet je hetzij volledig verbieden, hetzij onder voorwaarden toestaan. In dat laatste geval dient duidelijk te zijn in welke omstandigheden je het mag toepassen, moet er op getraind worden en accepteer je als politie dat deze techniek gebruikt wordt. Daarmee accepteer je ook de risico's en komt een individuele agent niet in problemen als hij alles volgens de regels heeft gedaan en iemand desondanks overlijdt. In die zin is het niet veel anders dan met schieten.

Aan de andere kant zijn agenten niet gebaat bij allerlei regels. De huidige geweldsinstructie is volgens mij veel te ingewikkeld, als ik kijk naar wat daarover gezegd werd toen die vluchtende inbreker werd neergeschoten. Het OM, de Rijksrecherche en de rechter kunnen maanden de tijd nemen om te overwegen - en nog eens te heroverwegen - of aan alle regeltjes is voldaan. De agent moet dat kennelijk echter in een halve seconde kunnen. Die moet bedenken of dit een misdrijf is waarop meer dan vier jaar staat, of het dag of nacht is, of de bewoners thuis zijn, of er gevaar voor eigen of andermans leven is, of geweld proportioneel is, welke alternatieven er voor geweld zijn... en zo waarschijnlijk nog 37 regels. Tegen de tijd dat je besloten hebt dat schieten geoorloofd is ben je zelf al neergeschoten.
Zover ik heb gelezen mag het niet bij de politie.
pi_154924875
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 13:09 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Zover ik heb gelezen mag het niet bij de politie.
Ik lees overal dat het nu niet verboden is. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')