Dat zegt iedereen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 23:02 schreef Manke het volgende:
Was tevens een maat van mij van vroeger, gast deed geen vlieg kwaad.
Als iedereen het over die man zegt is het wellicht gewoon waar!quote:
Het gaat natuurlijk om die andere. Daar kun je zien hoe 'makkelijk' het is om van een onwillige arrestant de arm op de rug te draaien.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 14:18 schreef john2406 het volgende:
[..]
Als die echt kwaad in zin had gehad, had hij dat hoofd van die agent als voetbal kunnen gebruiken.
Aan zijn benen was hij ja niet geboeid, en kon dichtbij genoeg komen toch?
Eh, je zegt nu heel andere dingen dan in je eigen OP staan, besef je dat?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 14:06 schreef Manke het volgende:
[..]
beetje voorbarig, mijn fout.
Ik vind het raar dat onderzoek uitwijst dat er géén nekklem is gebruikt terwijl het slachtoffer nog leeft,buiten levensgevaar nog wel. En als het klopt wat ooggetuige zegt, dan liegt de politie. Hoe kan je bij een levend persoon er achterkomen of er wel of geen een nekklem is gebruikt?
Er is geen geweld gebruikt omdat hij dronken was. Er is geweld gebruikt omdat hij zich bleef verzetten tegen zijn aanhouding. Klein verschil.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:04 schreef DS4 het volgende:
Maar ik ben het met je eens dat er iets niet klopt als je de schouders op wenst te halen ten aanzien van de dood van iemand "omdat hij maar niet dronken op straat had moeten lopen".
ik doelde op het 2e bericht, aanwijzingen ipv onderzoek, klopt idd, niet goed gezegd, en volgens het bericht was hij buiten levensgevaar, naar wat voor aanwijzingen zochten ze? Als hij buiten levensgevaar was, konden ze het ook aan hem vragen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 15:22 schreef k_man het volgende:
[..]
Eh, je zegt nu heel andere dingen dan in je eigen OP staan, besef je dat?
In je OP zeg je dat hij is overleden. Nu zeg je dat hij nog leeft en buiten levensgevaar is?
In je OP staat dat er geen aanwijzingen zijn dat er een nekklem is gebruikt. Dat is niet hetzelfde als zeggen dat onderzoek uitwijst dat geen nekklem is gebruikt. Volgens je OP moet dat onderzoek namelijk nog plaatsvinden.
Je TT slaat ook al nergens op. Al met al geen sterk topic.
Je hebt gelijk dat dat ook speelde, maar ook dan is de dood van iemand niet iets om de schouders over op te halen lijkt mij zo.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 15:24 schreef k_man het volgende:
Er is geen geweld gebruikt omdat hij dronken was. Er is geweld gebruikt omdat hij zich bleef verzetten tegen zijn aanhouding. Klein verschil.![]()
Dat is weer een ander verhaal. Het lijkt inderdaad erop dat er wat nuance zit in dit verhaal.quote:Als er überhaupt geweld is gebruikt, want er blijft steeds minder over van het verhaal van TS.
staat er idd, vreemdquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 01:15 schreef k_man het volgende:
[..]
Sympathiek van die agenten dat ze haar tijdens de arrestatie iedere keer z'n hartslag lieten meten. Wel apart dat iemand die al tien minuten geen hartslag meer heeft nog steeds tegenstribbelt.
het is niet mijn verhaal, staan bronvermeldingen bij, meer weet ik ook niet.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 15:24 schreef k_man het volgende:
[..]
Als er überhaupt geweld is gebruikt, want er blijft steeds minder over van het verhaal van TS.
Ja. Maar of de man was zwart en niemand had het door. Of de man was niet zwart en dan speelt racisme ineens niet.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 15:46 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Als de man zwart was geweest had heel het land in brand gestaan.
Tot zover de betrouwbaarheid van de ooggetuige...quote:omdat de man wel van straat moet want in je eentje dronken luid korte voetbalkreten zingen kan natuurlijk niet om 14.30 smiddags op een plein vol winkels die open zijn
Dat wel ja. Dan was er heel veel ophef geweest.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 15:46 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Als de man zwart was geweest had heel het land in brand gestaan.
Als je geen lucht meer krijgt en niks kan zeggen want je strot is dichtgeknepen en subtiele tikjes zo van he he hallo he ik stik hier man niet helpen dan ga je vanzelf weerstand bieden omdat je merkt dat je letterlijk stikt.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 03:41 schreef raptorix het volgende:
Ik heb ook wel eens een burgerarrest gedaan met een nekklem, maar je moet wel een behoorlijke mongool zijn om daar iemand bij te wurgen, als je iemand al vast hebt is het natuurlijk niet de bedoeling dat je enorm gaat lopen aantrekken, doe je alleen op moment dat een verdachte weerstand gaat geven.
Je bent een behoorlijk foute gast als je een politiestaat bejubelt. En dit soort opmerkingen zijn de beginselen daarvan.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 00:10 schreef Geerd het volgende:
[..]
Jij ligt er ook al om de dag in ofzo?
Mensen die praten over "wauten".quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 18:19 schreef Geralt het volgende:
Overigens vraag ik me af of die wouten zelf tijdens de opleiding ook eens letterlijk het licht uit hun ogen geknepen krijgen met zo een nek klem. Stuk voor stuk. Zodat ze weten hoe dat werkt.
Ik gok zomaar van niet.
Tasers zijn voor machtgeile mannetjes met een kleine pik.. ohja de politie dus.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 01:49 schreef ems. het volgende:
[..]
Misschien wel, misschien niet. Maar tasers zijn sowieso cooler.
Ohwja want wanneer je wordt staande gehouden en je id niet binnen 10 sec niet kunt tonen wordt je in een nek klem gezet.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 19:02 schreef Deckard het volgende:
[..]
Je bent een behoorlijk foute gast als je een politiestaat bejubelt. En dit soort opmerkingen zijn de beginselen daarvan.
Als je naïef bent is dat inderdaad je gedachtegang.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 19:06 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ohwja want wanneer je wordt staande gehouden en je id niet binnen 10 sec niet kunt tonen wordt je in een nek klem gezet.
je vraagt t gewoon ffquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 14:06 schreef Manke het volgende:
[..]
beetje voorbarig, mijn fout.
Ik vind het raar dat onderzoek uitwijst dat er géén nekklem is gebruikt terwijl het slachtoffer nog leeft,buiten levensgevaar nog wel. En als het klopt wat ooggetuige zegt, dan liegt de politie. Hoe kan je bij een levend persoon er achterkomen of er wel of geen een nekklem is gebruikt?
Mag ik vragen waar je woont, op een heuvel in de Oostvaardersplassen ofzo?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 19:06 schreef Deckard het volgende:
[..]
Als je naïef bent is dat inderdaad je gedachtegang.
Mag ik vragen waarom jij alle vertrouwen hebt in een staat die jaar in jaar uit bewijst niet te vertrouwen is en we daarom een systeem hebben om dat te controleren?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 19:08 schreef Geerd het volgende:
[..]
Mag ik vragen waar je woont, op een heuvel in de Oostvaardersplassen ofzo?
quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 19:11 schreef kawotski het volgende:
Al die onschuldige mensen die zomaar een nekklem krijgen en dan ook nog overlijden omdat ze zich zo netjes gedroegen.
quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 19:05 schreef Deckard het volgende:
[..]
Tasers zijn voor machtgeile mannetjes met een kleine pik.. ohja de politie dus.
Inderdaad, vragen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 19:07 schreef deedeetee het volgende:
[..]
je vraagt t gewoon ff
en als de persoon dood is dan is dat toch zeker geen bewijs van het gebruik van een nek klem ?
Dus omdat ze 20 jaar geleden bij jou niks deden doen ze tegenwoordig nooit wat als je meewerkt?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 15:20 schreef raptorix het volgende:
Ik ben toch wel aardig wat keren opgepakt (lang geleden), maar als je gewoon meewerkt dan doen ze echt niets, zelfs handboeien zijn ze dan coulant mee.
Omdat het niet expliciet in het berichtje staat concludeer je dat er niet met hem in gesproken?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 19:23 schreef Manke het volgende:
[..]
Inderdaad, vragen.
In het 2e bericht staat dat ze wel hebben gekeken of er aanwijzingen zijn voor een nekklem, maar waarom hebben ze de gewonde niet zelf gevraagd wat er is gebeurd, hij was volgens het artikel buiten levensgevaar, of hij was vanaf opname tot overlijden buiten bewustzijn, of ze wilden het niet weten van hem. Vraag me af waar de aanwijzingen van het OM op zijn gebaseerd.
Wat was z'n username?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 20:02 schreef JanDeWintermsn het volgende:
Gelul over nekklem. En over dat hij geen vlieg kwaad deed.
Doe een search op extreemrechts Purmerend en je vindt hem direct. Die debiel hing op 5 mei gewoon vlag met hakenkruis aan zijn balkon boven de bejaarde buurvrouw. Dat was een van zijn bezigheden.
Verder gezeten voor mishandeling. Viel kinderen lastig. Jarenlang geteerd op de maatschappij want te beroerd om te werken.
Knuffelde bomen en praatte met aliens, complete junk en gleed steeds verder af.
Heeft nog een zus in Haarlem wonen, uit hetzelfde hout gesneden.
Niks om rouwig om te zijn.
bekende van hem?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 20:02 schreef JanDeWintermsn het volgende:
Doe een search op extreemrechts Purmerend en je vindt hem direct. Die debiel hing op 5 mei gewoon vlag met hakenkruis aan zijn balkon boven de bejaarde buurvrouw. Dat was een van zijn bezigheden.
Verder gezeten voor mishandeling. Viel kinderen lastig. Jarenlang geteerd op de maatschappij want te beroerd om te werken.
Ah, vandaar. Hij had het verkeerde kleurtje om een discussie aan te wakkeren.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 20:02 schreef JanDeWintermsn het volgende:
Gezien, niet gehoord. Weet jij wat hij allemaal gezegd heeft.quote:Op maandag 3 augustus 2015 23:02 schreef Manke het volgende:
Ik heb alles van het begin tot einde gezien,
Stel je niet zo aan, die figuren die zelf zo stoer moeten doen en de boel verzieken moeten maar eens gaan nadenken waarom ze in een nekklem worden gelegt, als je zo nodig tussen 300 duizend man moet gaan roepen dat je een wapen hebt, moeten zich maar realiseren dat ze aangepakt worden.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 18:18 schreef Geralt het volgende:
[..]
Als je geen lucht meer krijgt en niks kan zeggen want je strot is dichtgeknepen en subtiele tikjes zo van he he hallo he ik stik hier man niet helpen dan ga je vanzelf weerstand bieden omdat je merkt dat je letterlijk stikt.
Van mij mag heel die nekklem per direct verboden worden om toe te passen door de politie.
Die gasten zijn sowieso al te dom om te poepen
Het is gewoon legaal doodwurgen wat die flikkers doen
Zeker een dronkenlap; die leg je gewoon neer. Pootje lappen en opvangen tijdens vallen. Handboeien om, achter in het busje en een nachtje roes uitslapen.
Daar hoef je als kutwout heel zo stoer niet voor te doen![]()
JIj denkt dat de politie dit voor niks doet? Het is nou niet zo dat ze alle verdachten op de grond gooien en in een nekklem leggen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 19:34 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dus omdat ze 20 jaar geleden bij jou niks deden doen ze tegenwoordig nooit wat als je meewerkt?
Het punt is dat de nekklem in bepaalde gevallen totaal onnodig en zelfs foutief wordt toegepast.. Soms met fatale gevolgen.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 03:29 schreef raptorix het volgende:
[..]
JIj denkt dat de politie dit voor niks doet? Het is nou niet zo dat ze alle verdachten op de grond gooien en in een nekklem leggen.
Nee. Gewoon toegeven dat het te gevaarlijk is.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 06:18 schreef Downwards het volgende:
[..]
Het punt is dat de nekklem in bepaalde gevallen totaal onnodig en zelfs foutief wordt toegepast.. Soms met fatale gevolgen.
Of moeten we nu applaudisseren dat het niet structureel voorkomt?
Dat is ook het criterium niet. Het zijn karig betaalde mensen die moeilijk werk doen vanuit een machtspositie. Die moet je helpen door ze vrij kort te houden, zoals een goede waakhond ook een strikt baasje nodig heeft. Als je dat laat versloffen kun je binnen een paar jaar een mentaliteitsverandering zien die gevaarlijke excessen mogelijk maakt.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 03:29 schreef raptorix het volgende:
[..]
JIj denkt dat de politie dit voor niks doet? Het is nou niet zo dat ze alle verdachten op de grond gooien en in een nekklem leggen.
Gaat het zo enorm vaak mis dan? Men mag die nek klem niet eens toepassen. Je moet idd wel duidelijk zijn waar de grens ligt.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 11:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is ook het criterium niet. Het zijn karig betaalde mensen die moeilijk werk doen vanuit een machtspositie. Die moet je helpen door ze vrij kort te houden, zoals een goede waakhond ook een strikt baasje nodig heeft. Als je dat laat versloffen kun je binnen een paar jaar een mentaliteitsverandering zien die gevaarlijke excessen mogelijk maakt.
Het probleem word dan weer dat de politie slap overkomt, en laten we eerlijk zijn, Nederlanders gedragen zich over algemeen hufterig tegenover agenten, altijd gelijk grote mond, nooit luisteren.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 11:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is ook het criterium niet. Het zijn karig betaalde mensen die moeilijk werk doen vanuit een machtspositie. Die moet je helpen door ze vrij kort te houden, zoals een goede waakhond ook een strikt baasje nodig heeft. Als je dat laat versloffen kun je binnen een paar jaar een mentaliteitsverandering zien die gevaarlijke excessen mogelijk maakt.
Er is een middenweg. Dat is gewoon beter opleiden. En het blijft zo dat je als agent gewoon vaak in een moeilijke positie bent.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 11:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het probleem word dan weer dat de politie slap overkomt, en laten we eerlijk zijn, Nederlanders gedragen zich over algemeen hufterig tegenover agenten, altijd gelijk grote mond, nooit luisteren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |