Lunch doe ik ook op dezelfde manier.quote:Op zondag 2 augustus 2015 19:30 schreef Sunnythesun het volgende:
Over saai of voorspelbaar eten: voor mij werkt dat ook wel goed.. voorspelbaar that is... saai is het niet. Ik maak keuze uit crackers of kwark voor ontbijt waarin de topping/beleg voor variatie zorgt. Ik maak 3-4 porties van dezelfde salade door de week, waarbij de salade zelf spannend genoeg is om niet te vervelen na 2-3 keer.. Maar wel herhaling en eenvoud wat keuzemogelijkheden betreft. Voorkomt onverantwoorde uitstapjes
Boel bewegingquote:Op zondag 2 augustus 2015 19:26 schreef douche-eendje het volgende:
Welkom terug kwak
We hebben vandaag gezondigd met snackbar.Maar daar tegenover staat als S 3,5 uur fietsen en een uur of 2 wandelen. Vriendlief ligt nu te slapen op de bank.
Hij is lekkerquote:Op maandag 3 augustus 2015 08:38 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik denk dat ik voor lunch deze week een variatie hier op maak: http://www.organizeyourse(...)aco-mason-jar-salad/Even kijken hoe ik dat goed ga houden allemaal vooral (avocado..) En wat ik als dressing doe. Ik vind blauwe kaas dressing altijd erg lekker bij mexicaanse salade.. beter dan gekochte salsa zoals in dit recept
Ok, ze zijn toch nooit boterzacht als je ze koopt dus dan komt dat goed.quote:Op maandag 3 augustus 2015 09:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hij is lekkerOok al eens gemaakt en de avocado hield zich wonderwel prima. Was niet een héél rijpe die ik er voor heb gebruikt.
Ik heb een potje milde salsasaus gebruiktquote:Op maandag 3 augustus 2015 09:43 schreef Sunnythesun het volgende:
Ok, ze zijn toch nooit boterzacht als je ze koopt dus dan komt dat goed.
Maar ik pas het recept dus wel flink aan heDus of het dan nóg lekker is moeten we maar afwachten
Ik twijfel nog of ik zelf salsa maak of blauwekaasdressing..quote:Op maandag 3 augustus 2015 09:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb een potje milde salsasaus gebruiktDus geen idee hoe het met een zelf gemaakte dressing smaakt. Vast ook heel lekker
Geniet nou gewoon van het uit eten gaan en compenseer dat de rest van de weekquote:Op maandag 3 augustus 2015 09:54 schreef Barreltje het volgende:
verdere planning deze week:
Di: uit eten in voorburg wat zijn nou de gezonde keuzes?
Wo: bij m'n schoonouders eten dus groente vlees aardappelen --> gezond opscheppen is de uitdaging
Do : Vis met aardappelpuree en spinazie
vr : Pasta Pesto
OF, je handhaaft jezelf komende maand en daarna, als je weet dat het makkelijker is, ga je er weer hard tegen aanquote:Op maandag 3 augustus 2015 10:15 schreef Stormqueen het volgende:
Welkom terug en succes kwak!
Ik kom moeilijk bijgelezen dus ik doe een brutale aanhaak. Ik merk de laatste tijd dat als ik eens lekker naar beneden schiet in gewicht, ik de teugels te ver laat vieren in het weekend, waardoor ik uiteindelijk weer omhoog schiet en per saldo niks bereik. Ik blijf dus echt moeite houden met verjaardagen, feestjes en bbq's en daar zitten juli en augustus natuurlijk vol meeeigenlijk wil ik een maand lang de teugels goed aantrekken om weer onder die 80 te gaan komen!
quote:Op maandag 3 augustus 2015 10:12 schreef motorbloempje het volgende:
Genoeg lekkere 'gezonde' keuzes op dat menu. Zou de hamburger en bijvoorbeeld de spare ribs niet doen als je echt op wilt letten, maar verder gewoon kiezen wat je lekker vindt, stoppen als je genoeg gehad hebt (niet als je vol zit, dat signaal komt veel later!) en opgelost.
Goed ontbijten en lunchen voor je weggaat, en kleine porties nemen/proberen, en dus ook niet eten tot je vol zit, maar tot je ziet dat je genoeg gehad hebt.quote:Op maandag 3 augustus 2015 10:15 schreef Stormqueen het volgende:
Welkom terug en succes kwak!
Ik kom moeilijk bijgelezen dus ik doe een brutale aanhaak. Ik merk de laatste tijd dat als ik eens lekker naar beneden schiet in gewicht, ik de teugels te ver laat vieren in het weekend, waardoor ik uiteindelijk weer omhoog schiet en per saldo niks bereik. Ik blijf dus echt moeite houden met verjaardagen, feestjes en bbq's en daar zitten juli en augustus natuurlijk vol meeeigenlijk wil ik een maand lang de teugels goed aantrekken om weer onder die 80 te gaan komen!
Oja en als beweging een dagje het huis schrobben voor kijkers en verder verhuisdozen inpakken.quote:Op maandag 3 augustus 2015 10:05 schreef Sarabi het volgende:
Lijstje
O: groene smoothie
L: pistoletje (of 2) met 30+ kaas
D: wraps met gehakt/groente-prutje en guacamole
T: Mani berry & nuts
We kunnen elkaar de hand schudden, met name de-'het is toch al naar de klote vandaag'-mentaliteit. Daarom moet ik lijstjes maken van te voren, als ik het zelf ga bedenken houd ik de maat niet.quote:Op maandag 3 augustus 2015 10:22 schreef Stormqueen het volgende:
Nee barrel, dat werkt niet voor mij, ben ik te zwart-wit voor
Valkuil is: eten dat op tafel staat. Zolang ik afgemeten porties klaarmaak voor mezelf en dat voor me zet ben ik een winnaar. Op feestjes, met een tafel vol eten voor mijn neus, not so much.
Tweede puntje is mijn "nu ik al chips op heb maakt het vandaag toch niet meer uit, EET ALLES" mentaliteitvooral met dat tweede valt winst te behalen
Jup, en alles blijven tellen is voor mij echt key. Zodra ik een dagje niet tel gaat alles overboordquote:Op maandag 3 augustus 2015 11:54 schreef Susi het volgende:
[..]
We kunnen elkaar de hand schudden, met name de-'het is toch al naar de klote vandaag'-mentaliteit. Daarom moet ik lijstjes maken van te voren, als ik het zelf ga bedenken houd ik de maat niet.
Vult jouw D genoeg? Anders iets van hamblokjes erdoor of zo? Of een boterham erbij? Ik zou er de hele avond trek van houden, geloof ikquote:Op maandag 3 augustus 2015 12:13 schreef Stormqueen het volgende:
Is dat te eten, summer, pindakaas light? Het klinkt me bijzonder smerig in de oren namelijk
[..]
Jup, en alles blijven tellen is voor mij echt key. Zodra ik een dagje niet tel gaat alles overboord
Maar vandaag!
O: Yoghurt, muesli, lijnzaad, banaan
T: Bakje komkommer en 3 rijstwafels
L: 4 boterhammen smeerkaas, 100g druiven
T: Wortels, kerstomaatjes en een appel
D: Omelet van drie eieren met champignons en kaas
Luxeprobleem, veel te weinig kcals (1600) maar ik laat het er toch maar bij vandaag, ik kan het wel even gebruiken
Die van calve is echt heel lekker. Lekker smeuïg en vol van smaak. Jumbo eigen merk moet je echt ver vandaan blijven. Die is droog, korrelig en bitter.quote:Op maandag 3 augustus 2015 12:13 schreef Stormqueen het volgende:
Is dat te eten, summer, pindakaas light? Het klinkt me bijzonder smerig in de oren namelijk
[..]
Jup, en alles blijven tellen is voor mij echt key. Zodra ik een dagje niet tel gaat alles overboord
Maar vandaag!
O: Yoghurt, muesli, lijnzaad, banaan
T: Bakje komkommer en 3 rijstwafels
L: 4 boterhammen smeerkaas, 100g druiven
T: Wortels, kerstomaatjes en een appel
D: Omelet van drie eieren met champignons en kaas
Luxeprobleem, veel te weinig kcals (1600) maar ik laat het er toch maar bij vandaag, ik kan het wel even gebruiken
Het mooiste West-Friese woordquote:Op maandag 3 augustus 2015 12:34 schreef Sunnythesun het volgende:
Ok, boskippen doen moet vanmiddag maar (wat op een pakketje en de meostuingroentelevering).. lijstje met dingen die ik nog heb liggen:
Dat is het probleem met veel 'light' producten natuurlijk. Wel minder vet misschien, maar ter compensatie veel meer suiker. Ik weet wel wat ik liever hebquote:Op maandag 3 augustus 2015 12:50 schreef IJsdraakje het volgende:
Light pindakaas wordt juist wel suiker aan toegevoegd.
Meh.quote:Op maandag 3 augustus 2015 13:05 schreef Stormqueen het volgende:
Ik had ketchup met minder suiker gekocht. Ik dacht, mooi, minder zoete ketchup, score!
Uiteraard geen etiket gelezen. Aspartaamketchup
Is dat net zo erg als tropische ellende?quote:Op maandag 3 augustus 2015 13:05 schreef Stormqueen het volgende:
Ik had ketchup met minder suiker gekocht. Ik dacht, mooi, minder zoete ketchup, score!
Uiteraard geen etiket gelezen. Aspartaamketchup
Bij pindakaas zeker.quote:Op maandag 3 augustus 2015 13:03 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Dat is het probleem met veel 'light' producten natuurlijk. Wel minder vet misschien, maar ter compensatie veel meer suiker. Ik weet wel wat ik liever heb
Oh echt? Ik heb toevallig vandaag een omelet als lunch, maar daar zit dan als vulling 100 gram ham, 130 gram ui, 60 gram mais en 100 gram aardappel in, dus dit leek me wat weinig.... maar het ligt er misschien ook aan hoeveel kaas het is, bedenk ik me nuquote:Op maandag 3 augustus 2015 12:30 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, sterker nog, ik moet vechten om het weg te krijgen![]()
Terwijl ik zonder probleem een kilo broccoli eet, bijvoorbeeld
dat klinkt voor mij echt als gigantisch veelquote:Op maandag 3 augustus 2015 13:19 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Oh echt? Ik heb toevallig vandaag een omelet als lunch, maar daar zit dan als vulling 100 gram ham, 130 gram ui, 60 gram mais en 100 gram aardappel in, dus dit leek me wat weinig.... maar het ligt er misschien ook aan hoeveel kaas het is, bedenk ik me nu
Sinds ik een keer Skippy heb geprobeerd, lust ik Calve niet meer.... ik weet nog steeds niet of ik daar blij mee ben
nee, anders. Gewoon kunstmatig smerig. Brrr.quote:Op maandag 3 augustus 2015 13:09 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Is dat net zo erg als tropische ellende?
Ik heb geen idee wat ik wil eten vanavond. Ja, iets gezond en vegetarisch. Iemand tips?
Ja het is ook wel aardig wat, maar mijn D zit weer weinig in, dus zo hou ik het een beetje in evenwicht en voorkom ik snaaigedrag.quote:Op maandag 3 augustus 2015 13:25 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
dat klinkt voor mij echt als gigantisch veel![]()
Ik doe er 200 gram champignons in en ongeveer 35 gram kaas (1 grote plak). Eieren vullen bij mij gewoon ontzettend.
Klinkt ook lekker trouwens, jouw omelet
Balansquote:Op maandag 3 augustus 2015 13:31 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ja het is ook wel aardig wat, maar mijn D zit weer weinig in, dus zo hou ik het een beetje in evenwicht en voorkom ik snaaigedrag.
Ik ben heel hard bezig in huis, dus daar heb ik de tijd niet voorquote:Op maandag 3 augustus 2015 13:32 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Balans![]()
Als ik zo'n L eet, zit ik de rest van de middag te slapen achter mijn laptop vrees ik
Ik word daar voor betaaldquote:Op maandag 3 augustus 2015 13:33 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik ben heel hard bezig in huis, dus daar heb ik de tijd niet voor
Ja, dat snap ikquote:
oh ja, dat is dan wel even noodakelijk (en ook wel prettig, vind ik zelf!)quote:Op maandag 3 augustus 2015 13:39 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ja, dat snap ikMaar ik heb een dagje vrij genomen om de puinhopen van het in huis stallen van de keuken te herstellen (hoe kan het dat 1 kuub spul ervoor zorgt dat je je halve huis overhoop hebt?
), dus ik moet straks ook echt weer verder, anders red ik het niet en ik wil morgen toch graag weer naar kantoor
Er zit een drukfout in het papiertje dat er bij zit he! Zijn dat die chili maisbites?quote:Op maandag 3 augustus 2015 13:54 schreef Barreltje het volgende:
Damn! net een kcal lijstje gemaakt.. die bites we love hakt er wel in zeg
488 kcal 's
heb het op het i'net opgezocht.. het is nr 23. my favourite lattequote:Op maandag 3 augustus 2015 13:59 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Er zit een drukfout in het papiertje dat er bij zit he! Zijn dat die chili maisbites?
Per 100 gram. In een zakje zit 45 gramquote:Op maandag 3 augustus 2015 14:01 schreef Barreltje het volgende:
[..]
heb het op het i'net opgezocht.. het is nr 23. my favourite latte
misschien voor volgende week alles met chocolade er uit filteren
oh !quote:Op maandag 3 augustus 2015 14:06 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Per 100 gram. In een zakje zit 45 gram
Echt ideaalquote:Op maandag 3 augustus 2015 15:39 schreef Sunnythesun het volgende:
Super handig zeg die Berry & nuts zakjesvoorkomt dat ik veeeeel te veel pak
+1quote:Op maandag 3 augustus 2015 10:22 schreef Stormqueen het volgende:
Nee barrel, dat werkt niet voor mij, ben ik te zwart-wit voor
Valkuil is: eten dat op tafel staat. Zolang ik afgemeten porties klaarmaak voor mezelf en dat voor me zet ben ik een winnaar. Op feestjes, met een tafel vol eten voor mijn neus, not so much.
Tweede puntje is mijn "nu ik al chips op heb maakt het vandaag toch niet meer uit, EET ALLES" mentaliteitvooral met dat tweede valt winst te behalen
pindakaas gewoon calvé:quote:Op maandag 3 augustus 2015 12:39 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Die van calve is echt heel lekker. Lekker smeuïg en vol van smaak. Jumbo eigen merk moet je echt ver vandaan blijven. Die is droog, korrelig en bitter.
Volgens mij is hij namelijk voornamelijk Light omdat ze geen olie en suiker toevoegen. Maar daarvoor zou ik eens twee etiketten naast elkaar moeten houden.
Recept?quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:03 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik kan pindakaas niet in normale hoeveelheden smeren dus ik blijf er maar gewoon bij weg![]()
coleslaw is eigenlijk best een lekkere manier om veel groente binnen te krijgen
moet ik vaker doen. Was heerlijk bij de aardappeltjes en lamsworstjes..
Dankjewelquote:Op maandag 3 augustus 2015 19:07 schreef Sunnythesun het volgende:
300gr fijngesneden witte kool
80gr geraspte wortel
Dressing:
60ml melk
60ml karnemelk
2 flinke eetlepels mayonaise
zout en peper
scheutje azijn
schepje suiker
evt. karwijzaad
Mengen (liefst avond er voor), wachten, eten![]()
Kan ook nog met rode kool er door of rozijnen..
O, L, T zo'n beetje 20%quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:09 schreef Sunnythesun het volgende:
Nog ff een vraagje.. als je het ongeveer in procenten weergeeft, hoe is dan bij jullie de kcal verhouding O/L/D en T??
Aanrader: gooi het op een broodje pulled porkquote:Op maandag 3 augustus 2015 19:10 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dankjewel
Denk alleen dat ik mijn vriend er niet heel blij mee maak....
Maar ga het wel eens proberen.
Is wel pas sinds ik ontbijt met groene smoothies, daarvoor was mijn ontbijt nog geen 10%quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:21 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Vergelijkbaar dus wel..thanks.
ik heb werkelijk geen idee...quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:09 schreef Sunnythesun het volgende:
Nog ff een vraagje.. als je het ongeveer in procenten weergeeft, hoe is dan bij jullie de kcal verhouding O/L/D en T??
In mijn weekoverzicht heb ik deze verhouding:
O: 19%
L: 23%
D: 45%
T: 13%
Ben wel benieuwd of dit een beetje gemiddeld is..
OK, les geleerd, ogen geopend. Uk stap zodra de pot leeg is (over een week of 6 ofzo) weer over op normale pindakaas.quote:Op maandag 3 augustus 2015 18:53 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
+1
[..]
pindakaas gewoon calvé:
664 kcal / 100 gr
85% pinda
58 gram vet
waarvan 8,5 gr verzadigd // 40 gr enkelv onverzadigd // 9,1 gram meervoudig onverzadigd
11 gram koolhydraten
waarvan 6,4 gram suikers // 6,6 gram vezels
21 gram eiwit
pindakaas met stukjes calvé:
81% pinda
651 kcal / 100 gr
55 gram vet
waarvan 7,5 gr verzadigd // 36 gr enkelv onverzadigd // 11 gram meervoudig onverzadigd
15 gram koolhydraten
waarvan 10 gram suikers // 7,9 gram vezels
20 gram eiwit
pindakaas light calvé:
77% pinda
580 kcal / 100 gr
41 gram vet
waarvan 6,5 gr verzadigd // 27 gr enkelv onverzadigd // 7 gram meervoudig onverzadigd
32 gram koolhydraten
waarvan 7,3 gram suikers // 6 gram vezels
18 gram eiwit
kortom: met stukjes bevat iets meer suiker maar ook iets meer meervoudig onverzadigd vet en iets meer vezels, en minder kcal.
light bevat minder gezonde vetten en wat meer suiker, minder kcal.
ik zou gaan voor gewone of met stukjes.
light bevat minder gezonde vetten en wat meer suiker, minder kcal. en die gezonde vetten zijn nou juist zo lekker verzadigend en goed aan pindakaas, ipv zetmeel zoals in de light versie
Lijkt het er toch op dat ze het naar de verkeerde verzenden. Was dat mrspoez, die het bij een collega bezorgd kreeg terwijl er stond dat het naar haar eigen huis verstuurd was volgens de site? Dit zal dan ook een gevalletje 'fout adres' zijn...quote:Op maandag 3 augustus 2015 14:07 schreef Stormqueen het volgende:
bij mij is ie voor de derde keer op rij nooit aangekomen. Ze doen nu steeds nazendingen, die wel aankomen, maar ik ben er wel een beetje klaar mee. Misschien heb ik een hongerige postbode
QFTquote:Op maandag 3 augustus 2015 19:02 schreef Isabeau het volgende:
maar stiekem vind ik de AH pindakaas de lekkerste
Het was er goed weer voor.Gewoon rustig aan dan kom je er vanzelf .quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:57 schreef PdeHoog het volgende:
19km gefietst vanavond. Ging verbazingwekkend soepel na een paar maandjes niet langdurig fietsen. Binnenkort maar eens naar kantoor fietsen
Het weer was uitstekend. Woensdag lijkt het vergelijkbaar te worden, alleen iets koeler. Mooi moment om te beginnenquote:Op maandag 3 augustus 2015 22:29 schreef foetre het volgende:
[..]
Het was er goed weer voor.Gewoon rustig aan dan kom je er vanzelf .
Pittigquote:Op maandag 3 augustus 2015 22:44 schreef motorbloempje het volgende:
Hardlopen was heerlijk. 9.3km met 170 hoogtemeters (en weer naar beneden dus) en daarna een geweldig bord volkorenpasta met saus.
Het leven is mooi.
Ik ben jaloers op je.Moet elk weekend 2 uur rijden voor de heuvelsquote:Op maandag 3 augustus 2015 22:54 schreef motorbloempje het volgende:
Valt wel mee, Was 'n normale club run.. We hebben hier nu eenmaal met heuvels te levenin het begin ging ik helemaal dood, nu nog maar een beetje...
Ja maar, ja maar.....ik ben alleen de Utrechtse Heuvelrug gewend als hoogteverschilquote:Op maandag 3 augustus 2015 22:54 schreef motorbloempje het volgende:
Valt wel mee, Was 'n normale club run.. We hebben hier nu eenmaal met heuvels te levenin het begin ging ik helemaal dood, nu nog maar een beetje...
Mooie omgevingquote:Op maandag 3 augustus 2015 23:56 schreef motorbloempje het volgende:
Als je maar genoeg heen en weer hetzelfde heuveltje oprent/-fietst
Woon hier (nou ja, rende vandaag vanaf hier)
[ afbeelding ]
Crappy pic, maargoed...
quote:Op maandag 3 augustus 2015 23:56 schreef motorbloempje het volgende:
Als je maar genoeg heen en weer hetzelfde heuveltje oprent/-fietst
Woon hier (nou ja, rende vandaag vanaf hier)
[ afbeelding ]
Crappy pic, maargoed...
Neequote:Op dinsdag 4 augustus 2015 08:17 schreef Isabeau het volgende:
Goed idee om naar je werk te fietsen. PIs het een mooie route? Want dat maakt wel uit vind ik
quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 09:07 schreef Stormqueen het volgende:
Little pleasures: ik pas mijn regenjas weer
Op hoeveel kcal komt zo'n lijstje uit?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 12:21 schreef kwakz0r het volgende:
O- twee knackebrod met pindakaas
T- biscuitje, appel
L- twee boterhammen met kipfilet, halve komkommer
T- boterham met ham
D- 150 gram aardappel, klontje boter, rauwe andijvie, twee runderchipolata's (ca 75 gram totaal)
T- kopje thee, biscuitje
oh en als beweging ga ik als M op tijd wakker is en na de boodschappen nog niet chagerijnigeen wandelingetje maken naar de dierenweide. als t niet goed uitkomt ga ik vanavond zelf nog een wandelingetje maken terwijl J bij M is.
Het is niet erg als je een paar dagen wat weinig binnen krijgt hoor. Je was ziek, weet je nog?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 12:35 schreef Sarabi het volgende:
Ik heb al twee dagen helemaal geen trek![]()
Wel handig tegen het snaaien maar je maaltijden echt weg moeten werken is ook niet fijn.
Een paar dagen minder is sowieso niet erg voor mijquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 12:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het is niet erg als je een paar dagen wat weinig binnen krijgt hoor. Je was ziek, weet je nog?
is obv de lijst van de dietiste, voor 1500 kcal per dag.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 12:37 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Op hoeveel kcal komt zo'n lijstje uit?
Het is prachtigquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 08:51 schreef Stormqueen het volgende:
Door zo'n omgeving zou ik ook wel willen lopen mo! Stukken inspirerender dan stratum-oost![]()
Dankjewelquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 12:42 schreef Stormqueen het volgende:
beterschap Sarabi!
Ik heb dat dus echt nooit ooit, dat ik te ziek ben om te eten. Zelfs met 41 graden koorts wil ik nog eten
Zo lang je geen honger hebt zal het ook wel meevallenquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 12:53 schreef kwakz0r het volgende:
@sarabi zo te zien kom ik wat laag uit (heb m door de kcal teller gehaald), ongeveer 1300. maar ik wil eigenlijk even niet tellen om te voorkomen dat ik weer obsessief word (ook in het "ik heb nog x kcal ruimte dus ik kan wel een frikandel bakken)
plan is me aan de eetlijst te houden van de dietiste. de ene dag kom ik wat lager uit dan de andere, afh. van wat ik tussendoor neem en mijn broodbeleg (omdat ik geen zuivel gebruik neem ik wat meer broodbeleg) maar dat compenseert wel weer.
nu heb ik bijvoorbeeld nog geen boodschappen gedaan sinds we terug zijn van vakantie (gisteren), dus ben al lang blij dat er een biscuitje was voor tussendoor. als er nootjes zijn neem ik wel weer eens wat nootjes e.d. en dat tikt dan weer wat meer aan.
bij het eetstoornis instituut was de "regel" dat mensen met een bmi boven de veertig bovenal eerst flink en snel moesten afvallen. dat programma (waar ik toen te licht voor was) werkte met modifast onder begeleiding, of voor wie dat niet wilde een dagmenu van 1200-1500 kcal.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:13 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Zo lang je geen honger hebt zal het ook wel meevallen
Maar goed ik mag niets zeggen want zit volgens de meeste hier met mijn 1500/1600kcal ook nog steeds te laag
Heb je nu ook begeleiding , Kwakzor of doe je het op eigen houtje?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:19 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
bij het eetstoornis instituut was de "regel" dat mensen met een bmi boven de veertig bovenal eerst flink en snel moesten afvallen. dat programma (waar ik toen te licht voor was) werkte met modifast onder begeleiding, of voor wie dat niet wilde een dagmenu van 1200-1500 kcal.
daar baseer ik me nu deels op, maar ik neem niet steeds de minimumhoeveelheid (voor 1200 kcal) maar de maximum (voor 1500). door productkeuze kom je soms ergens ertussenin terecht.
Duidelijkquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:19 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
bij het eetstoornis instituut was de "regel" dat mensen met een bmi boven de veertig bovenal eerst flink en snel moesten afvallen. dat programma (waar ik toen te licht voor was) werkte met modifast onder begeleiding, of voor wie dat niet wilde een dagmenu van 1200-1500 kcal.
daar baseer ik me nu deels op, maar ik neem niet steeds de minimumhoeveelheid (voor 1200 kcal) maar de maximum (voor 1500). door productkeuze kom je soms ergens ertussenin terecht.
ik ook ja. Kan onmogelijk aankomen als ik daar zit namelijkquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:30 schreef Isabeau het volgende:
Mijn stelregel: alles onder de 2000 vind ik ok
Inderdaadquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:31 schreef Stormqueen het volgende:
ik ook ja. Kan onmogelijk aankomen als ik daar zit namelijk
Ik wou dat ik dat kon zeggen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:30 schreef Isabeau het volgende:
Mijn stelregel: alles onder de 2000 vind ik ok
Ik heb de begeleidingsmap. Eerlijk gezegd stelde de begeleiding buiten de psycholoog weinig voor, en dat onderdeel is nu op t goede spoor/opgelost. De dietiste heeft me daar niks nieuws verteld althans...quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:22 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Heb je nu ook begeleiding , Kwakzor of doe je het op eigen houtje?
Volgens mij heb jij wel wat issues met etenquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:33 schreef Sarabi het volgende:
Ik wou dat ik dat kon zeggen.
Als ik gezond bezig ben voelt 1700kcal echt al als veelste veel en slecht.
Toch ook eens aan dat gevoel gaan werken.
Anders zat ik hier nietquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij wel wat issues met eten![]()
Zolang je gezonde dingen eet is er echt niets aan de hand (beetje oppassen met noten, maar noten zijn ook gewoon gezond).
Boh.... held!quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 12:27 schreef Lonaa het volgende:
95 squats met 16 kg
95 kettlebellswings met 16 kg
186 lunges (93 per been)
95 deadlifts met 15 kg
Mjn benen zijn pudding.
Ik één keer, toen ik kinkhoest had.... maar zo ziek ben ik van mijn levensdagen echt nog nooit geweest en ik hoop het ook nooit meer te wordenquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 12:42 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb dat dus echt nooit ooit, dat ik te ziek ben om te eten. Zelfs met 41 graden koorts wil ik nog
Oh my, ik zou haast blij zijn dat ik geen hulp heb gezocht zeg.... omgquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:19 schreef kwakz0r het volgende:
Nou ja, ik zit hier omdat ik dol ben op lekker eten en een onverzadigbare eet en snaailust lijk te hebbenquote:
Oja en datquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:41 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou ja, ik zit hier omdat ik dol ben op lekker eten en een onverzadigbare eet en snaailust lijk te hebbenIk geloof niet dat ik heel kromme denkbeelden op eetgebied heb. Alleen heel kromme praktijk
*steekt vinger op*quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 12:42 schreef Stormqueen het volgende:
beterschap Sarabi!
Ik heb dat dus echt nooit ooit, dat ik te ziek ben om te eten. Zelfs met 41 graden koorts wil ik nog eten
Ja.. leuke theorie. Wanneer gaat ie werken??quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]
InderdaadIk verbrand op een gemiddelde dag zo'n 2400 kcal, dus met 2000 zit ik altijd wel goed. Ook als ik een dag weinig doe kom ik daar wel op uit.
Bij mij altijd. Jij hebt een lichaam dat niet luistert naar natuurkundige wetten.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:49 schreef Sunnythesun het volgende:
Ja.. leuke theorie. Wanneer gaat ie werken??
Echt he.. zó eigenwijsquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Bij mij altijd. Jij hebt een lichaam dat niet luistert naar natuurkundige wetten.
Wat een cool aanbodquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 14:26 schreef douche-eendje het volgende:
O: kwark
T: banaan
L: leftover pasta van gisteren met extra groenten.
T: bites (lena's breakfast). Aardbeien. Jackfruit.
D: erwtenpilav met cashewnoten en rozijnen
S: bootcamp
Ik ga binnenkort op vakantie, bootcamp geeft de mogelijkheid om een abonnement voor een vakantieperiode over te dragen aan iemand anders. Dus: wie heeft er zin om straks 3 weken te sporten bij the bootcamp club? Ik heb een onbeperkt abonnement, dus in de 3 weken kun je zo vaak als het jou uitkomt, op iedere locatie in Nederland.
Dm/pm maar even bij interesse voor meer details
Niet in huis halen, niet in huis halen, niet in huis halen....quote:
Was het ziekenhuisbezoek onverwacht? (en is alles goed?)quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 14:39 schreef Barreltje het volgende:
ik heb een waardeloze KUT dag
thuiswerken werkt niet qua eten..
chaotische ochtend want naar ziekenhuis voor( dus zijn timing die mij niet helemaal uit kwam) hem daarna naar werk brengen door naar mijn fysio en ergens tussendoor een halve croissant gegeten en een half pistoletje. na de fysio was ik gesloopt en heb anderhalf uur op de bank liggen tukken
"thuiswerken "
nu 3 crackers op 1 met old amsterdam een kwart meloen en een zakje bites we love ( and I Do!)
straks nog een bakje kwark en dan vanavond uit eten.. soortemet compensatie chaos
ohh en ik val ook nooit af als ik ziek ben..
niet onverwacht wel aanpassen op het schema vanquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 15:45 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Was het ziekenhuisbezoek onverwacht? (en is alles goed?)
Maar anders is het toch gewoon een kwestie van plannen, lastiger als je thuis bent maar wel noodzakelijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.nouja gelukkig is dat niet een wekelijks iets, dus volgende week beter!
Vorige week had ik een super thuis werk dag, deze hele week wil toch al niet, dus ook de thuiswerk dag werkt niet echt
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
Jackfruit, hoe is dat? Ik heb het altijd intrigerend gevonden namelijkquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 14:26 schreef douche-eendje het volgende:
O: kwark
T: banaan
L: leftover pasta van gisteren met extra groenten.
T: bites (lena's breakfast). Aardbeien. Jackfruit.
D: erwtenpilav met cashewnoten en rozijnen
S: bootcamp
Ik ga binnenkort op vakantie, bootcamp geeft de mogelijkheid om een abonnement voor een vakantieperiode over te dragen aan iemand anders. Dus: wie heeft er zin om straks 3 weken te sporten bij the bootcamp club? Ik heb een onbeperkt abonnement, dus in de 3 weken kun je zo vaak als het jou uitkomt, op iedere locatie in Nederland.
Knop qua afvallen is wel weer echt omquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 16:11 schreef uniekhoorn het volgende:
Barreltje... over Kwak gesproken
Kwakje, hoop dat je een lekker ritme kan vinden, je moet je toch aanpassen aan het ritme van Melba, kan je als moeilijk ervaren maar misschien is dat juist wel de juiste inspiratie.
Succes lieverd
Sarabi, jou knopje moet ook nog om he?
Het is ook zo verdomd lastig, eten is er altijd en overal.
En een week op 600 kcal (met ziek zijn) ga je niet dood aan.. (misschien door de ziekte zelf maar dat hangt er van af)
quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 16:03 schreef Barreltje het volgende:
[..]
niet onverwacht wel aanpassen op het schema vanen die is helaas niet zo plannerig
Ah das wel lastig dan inderdaadSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.nouja gelukkig is dat niet een wekelijks iets, dus volgende week beter!
Vorige week had ik een super thuis werk dag, deze hele week wil toch al niet, dus ook de thuiswerk dag werkt niet echt![]()
Daar noem je nu ook wel een belangrijk iets.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 16:15 schreef Stormqueen het volgende:
En sarabi, hopelijk kun je er ooit wat relaxter in komen te staan. Ik herken je gevoelens wel, heb dat zelf ook lang gehad, en het is moeilijk loslaten, maar je moet een beetje vertrouwen hebben in jezelf. Als je trouwens lekker actief bent, kun je ook wat meer eten he. Veel wandelen, huishouden, fietsen, etc. Dan kun je makkelijk 1800 eten, zonder een rotgevoel!(
Het is absoluut geen verwijt hoorquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 16:13 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Knop qua afvallen is wel weer echt om
Maar er blijven altijd van die valkuilen.
Ja maar het afgelopen jaar waren de vakanties ook niet het probleem.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 16:17 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Het is absoluut geen verwijt hooren logisch ook wel.
Maar het is en blijft zonde om met vakantie de kg weer erbij smokkelen die je met zoveel "moeite" eraf had gekregen.
Maar ach, denk ook niet dat jij je gelukkiger voelt met 10 kg lichter, je voelt je al aardig goed in je vel dus dat wordt dan niet anders
Bijzonderquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 16:13 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Jackfruit, hoe is dat? Ik heb het altijd intrigerend gevonden namelijk
Barrel, veel plezier straks!
Ja graag maar dat gaat toch iets lastiger nu ik samenwoonquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 16:23 schreef uniekhoorn het volgende:
Maar ik blijf herhalen:
Ga die film niet kijken maar ga naar buiten en anderhalf uur wandelen (fietsen, sportschool)
Lekker bijzonder of funky bijzonder?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 16:24 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Bijzonder. Nu diepvries-importspul van de toko, in Indonesië at ik het dagelijks. Beetje mango-achtig maar toch ook weer niet.
quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 16:25 schreef Stormqueen het volgende:
stokbrood met smeersels is echt addergebroed inderdaad. Kun je nog beter een paar frieten zonder mayo eten
Ik zeg het niet snel maar dat vind ik een beetje een laf excuusquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 16:25 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ja graag maar dat gaat toch iets lastiger nu ik samenwoon
Mijn vriend kijkt het liefst elke dag een film![]()
Dus helemaal uit mijn leven bannen gaat niet lukken dus dan maar gewoon niet snaaien ookal is het het ideale moment.
Wat vind je funky bijzonder?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 16:25 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Lekker bijzonder of funky bijzonder?
Funky is in het geval van bijzonder eten geen heel goed teken bij mijquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 16:27 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Wat vind je funky bijzonder?
Ik zeg niet dat ik dan zomaar moet gaan eten he? Dat zou een laf excuus zijn.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 16:27 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik zeg het niet snel maar dat vind ik een beetje een laf excuus![]()
Niet om je te bashen hoor. Maar neem je vent dan gewoon mee uit wandelen. Is goed voor je relatie en voor je lichaam. Wij zijn echt dichter tot elkaar gekomen toen we gingen wandelen. Dan praat je namelijk met elkaar in plaats van dat je samen naar een scherm kijkt
Dit!quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 16:27 schreef Stormqueen het volgende:
Ik zeg het niet snel maar dat vind ik een beetje een laf excuus
Ik heb het ook niet over etenquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 16:28 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik dan zomaar moet gaan eten he? Dat zou een laf excuus zijn.
Maar ik ga niet tegen mijn vriend die fulltime werkt (en 4 uur reistijd per dag heeft) zeggen dat ie naar buiten moet na zo'n dag.
Ik zou in mijn eentje kunnen gaan dat wel.
Ja en waarom moet ik per se bewegen in die paar uurtjes die hij thuis is?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 16:29 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet over etenIk heb het over bewegen. En wij werk(t)en ook allebei 40 uur per week. Juist dan is het fijne ontlading, vond ik zelf.
Hallo dat zeg ik toch ook?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 16:29 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dit!
Ga gewoon weg. Je hoeft niet alles samen te doen! Nu loopt die van mij ook hard, da's fijn, maar ga net zo lief zonder 'm. Hij is nu geblesseerd helaas, dus ging ik gewoon naar de club gisteravond, had ook de hele avond op de bank kunnen blijven vegeteren met hem. Er is nog genoeg Parks and Recreation te kijken
Schop onder je bevallige kont en sla een film over.
Mijn vriend reist momenteel 3 uur per dag en heeft een fulltime kantoorbaan, dat zijn voor ons juist de redenen om savonds wel naar buiten te willen. Moment voor ons samen, de natuur in (daar wonen we ook ideaal voor, bos duinen en strand om de hoek). Probeer het eens voor je het afschrijft, echtquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 16:28 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik dan zomaar moet gaan eten he? Dat zou een laf excuus zijn.
Maar ik ga niet tegen mijn vriend die fulltime werkt (en 4 uur reistijd per dag heeft) zeggen dat ie naar buiten moet na zo'n dag.
Ik zou in mijn eentje kunnen gaan dat wel.
Nee, nu vat je het verkeerd op. Je hoeft hem niet te "dwingen". Je zou hem kunnen vragen of hij lekker met jou een stuk wil lopen / quality time wil doorbrengenquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 16:30 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ja en waarom moet ik per se bewegen in die paar uurtjes die hij thuis is?
Ik zit werkeloos thuis, ik vind het geen laf excuus als ik hem dan niet ga dwingen.
Maar goed laat maar
Ow. T is niet durian-funkyquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 16:27 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Funky is in het geval van bijzonder eten geen heel goed teken bij mij
Je denkt dat ik het niet al 4 jaar geprobeerd heb?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 16:31 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Mijn vriend reist momenteel 3 uur per dag en heeft een fulltime kantoorbaan, dat zijn voor ons juist de redenen om savonds wel naar buiten te willen. Moment voor ons samen, de natuur in (daar wonen we ook ideaal voor, bos duinen en strand om de hoek). Probeer het eens voor je het afschrijft, echt
Dat heb ik dus al jaren geprobeerd.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 16:31 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nee, nu vat je het verkeerd op. Je hoeft hem niet te "dwingen". Je zou hem kunnen vragen of hij lekker met jou een stuk wil lopen / quality time wil doorbrengen![]()
Maar goed, als jullie beiden die behoefte totaal niet voelen moet je dat natuurlijk niet doen.
Omdat verder wel iedereen er ook even op moest reageren met dat dat woordje van jou wel echt klopt.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 16:34 schreef Stormqueen het volgende:
Jeetje sarabi, dat is toch helemaal niet de insteek? Waarom pik je er nou weer net 1 woordje uit, plaatst dat in een andere context en verbindt er een andere conclusie aan?
Kijk, die achtergrondinformatie hadden we nietquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 16:34 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat heb ik dus al jaren geprobeerd.
Ik heb die behoefte wel, hij niet.
En aangezien de situatie is zoals hij is voel ik er weinig voor om er nog meer over te gaan zeuren als hij van 6.30 tot 19.30 van huis is geweest en ik de hele dag thuis ben geweest en zoveel heb kunnen wandelen als ik zou willen.
Preciesquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 16:35 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Kijk, die achtergrondinformatie hadden we nietDaar kan ik iets mee. Hij wil het dus pertinent niet, nou, dan moet je het inderdaad niet doen.
Ging die van mij maar mee wandelen. En als hij al meegaat wil hij max 15 minuten en in een 3 km/h tempo.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 16:27 schreef Stormqueen het volgende:
Ik zeg het niet snel maar dat vind ik een beetje een laf excuus![]()
Niet om je te bashen hoor. Maar neem je vent dan gewoon mee uit wandelen. Is goed voor je relatie en voor je lichaam. Wij zijn echt dichter tot elkaar gekomen toen we gingen wandelen. Dan praat je namelijk met elkaar in plaats van dat je samen naar een scherm kijkt
Die van jou is gewoon ook raarquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 17:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ging die van mij maar mee wandelen. En als hij al meegaat wil hij max 15 minuten en in een 3 km/h tempo.
Hij vindt fietsen wel leukquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 17:16 schreef Sunnythesun het volgende:
Die van jou is gewoon ook raar![]()
Wandelengelukkig wil die van mij wel mee.. maar eerlijkheidshalve: vooral in het weekend en niet na lange werkdagen.. Dat snap ik wel
![]()
Dat zou wel mijn ideale tempo zijnquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 17:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ging die van mij maar mee wandelen. En als hij al meegaat wil hij max 15 minuten en in een 3 km/h tempo.
Ik zei het al eerder: het is daar echt geweldigquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 17:17 schreef Sarabi het volgende:
Dat zou wel mijn ideale tempo zijn
Ik ben ook echt zo langzaam.
Wij wandelen wel vaak in het weekend.
Ben ook erg benieuwd naar de natuur bij ons nieuwe huis
quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 17:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hij vindt fietsen wel leukmaar fietsen zie ik echt als iets om van A naar B te komen en doe ik niet om te bewegen/sporten.
Ja can't waitquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 17:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik zei het al eerder: het is daar echt geweldigEn zo stil! Zo stil tref je het in Drenthe amper.
Dus goed voor je wandelschoenen
Hoeveel kwark?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 19:36 schreef PdeHoog het volgende:
Hier een lekkere dagPitabroodjes met hamburgers
En een salade. Het enige waar ik nu ff tegen aan loop is dat ik de hele dag honger heb
Gister ook al.
Bak kwark met muesli en aardbeien als ontbijt, banaan als tussendoortje (zowel 's ochtends als 's middags), vier boterhammen met boterhamworst en dan pitabroodjes met hamburger als avondeten. En nog een paar liga crunchy extra omdat het echt niet meer leuk was, dat geknor in mijn maagEn ook nog 2,5 liter water en 3 mokken met koffie.
250 gr. Give or take. Halve bak iig.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 19:45 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Hoeveel kwark?
De meeste dingen op je lijst zouden juist een vullend gevoel moeten geven dus kan niet echt ander advies bedenken.
Dat zou mss iets meer kunnen?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 19:48 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
250 gr. Give or take. Halve bak iig.
En ditquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 20:22 schreef Stormqueen het volgende:
Is het niet gewoon even wennen aan het nieuwe eetpatroon, P? Ik weet niet hoe veel je eerst at?
Als je een knorrende maag hebt, zou ik niet vullen met liga, maar met 'echt' voedsel: kwark, boterhammen, groente, fruit...quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 19:36 schreef PdeHoog het volgende:
Hier een lekkere dagPitabroodjes met hamburgers
En een salade. Het enige waar ik nu ff tegen aan loop is dat ik de hele dag honger heb
Gister ook al.
Bak kwark met muesli en aardbeien als ontbijt, banaan als tussendoortje (zowel 's ochtends als 's middags), vier boterhammen met boterhamworst en dan pitabroodjes met hamburger als avondeten. En nog een paar liga crunchy extra omdat het echt niet meer leuk was, dat geknor in mijn maagEn ook nog 2,5 liter water en 3 mokken met koffie.
Dat zal het ook voor een groot gedeelte zijn. Vermoed ik. Ik eet op zich niet zo heel veel minder qua hoeveelheid, maar chinees en zo ligt wat zwaarder op de maag dan ijsbergsla en komkommerquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 20:22 schreef Stormqueen het volgende:
Is het niet gewoon even wennen aan het nieuwe eetpatroon, P? Ik weet niet hoe veel je eerst at?
Ik vind dit op zich wel een mooie hoeveelheid. Suikerhoudende dingen zijn er voor een groot gedeelte al uit. Liga was alleen omdat het nog oude voorraad was. Zometeen over op roggebrood en zo.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 20:27 schreef Sunnythesun het volgende:
Misschien idd nog een beetje kwark er bij. En wellicht iets minder suikerhoudende dingen en meer eiwitrijk toe gaan voegen? Helpt bij mij iig wel
Liga was voorhanden en beduidend beter dan de alternatieven: mars, snickers, chipsquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 20:44 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Als je een knorrende maag hebt, zou ik niet vullen met liga, maar met 'echt' voedsel: kwark, boterhammen, groente, fruit...
Truequote:Op dinsdag 4 augustus 2015 20:50 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dat zal het ook voor een groot gedeelte zijn. Vermoed ik. Ik eet op zich niet zo heel veel minder qua hoeveelheid, maar chinees en zo ligt wat zwaarder op de maag dan ijsbergsla en komkommer
Voer je het in? Wat doet het macro overzicht??quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 20:51 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik vind dit op zich wel een mooie hoeveelheid. Suikerhoudende dingen zijn er voor een groot gedeelte al uit. Liga was alleen omdat het nog oude voorraad was. Zometeen over op roggebrood en zo.
Dikgedrukt zijn suikerhoudend. Nu is fruit natuurlijk prima hoor! Maar even voor het idee.. Hamburger hangt af van de burger, maar zit vaak ook nog overbodig suiker in (had je er saus bij? tel er dan nog ff wat suiker bij op..), brood is koolhydraat ergo suikers.quote:Bak kwark met muesli en aardbeien als ontbijt, banaan als tussendoortje (zowel 's ochtends als 's middags), vier boterhammen met boterhamworst en dan pitabroodjes met hamburger als avondeten. En nog een paar liga crunchy extra
quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 20:52 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Liga was voorhanden en beduidend beter dan de alternatieven: mars, snickers, chips
Kloptquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 20:54 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Trueen de kracht van de geest he. Je bent er nu heel erg mee bezig, dus dan merk je die signalen veel sneller. Dat wordt uiteindelijk echt minder
Berg gezonde tussendoortjes in je la FTWquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 21:00 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
KloptIk zit me nu vooral te focussen op het nemen van zwarte koffie ipv cafe choco op kantoor
En het vermijden van snoep en koek. Op kantoor. En het tosti-ijzer naast het koffie-apparaat
Godzijdank is de snackbar vorige maand dicht gegaan
En hebben we geen kantine
Het macro-overzicht, ervanuitgaande dat alle ingredienten kloppen, geven 90 gr suiker aan over vandaag. Muesli is daarvan slechts 4 gr., de banaan is idd killing, de hamburger weet ik niet want beef en steak en geen ingredientenlijst, de chocomel van vandaag is nog meer killing. Ik weet het wel en er zijn best wel veel dingen al getweaked maar nog niet alles. Voor mij zijn de grote boosdoeners gewoon het snoep en de koek / gebak. Dat bedoelde ik met suikerhoudendquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 20:59 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Voer je het in? Wat doet het macro overzicht??
[..]
Dikgedrukt zijn suikerhoudend. Nu is fruit natuurlijk prima hoor! Maar even voor het idee.. Hamburger hangt af van de burger, maar zit vaak ook nog overbodig suiker in (had je er saus bij? tel er dan nog ff wat suiker bij op..), brood is koolhydraat ergo suikers.![]()
Nu ben ik helemaal niet anti-suiker per se hoor, maar ik weet van mezelf dat ik er trek van kan krijgen als ik er te veel van binnen krijg én dat je ze vaak ongemerkt veel binnen krijgt![]()
Wellicht allemaal totaal niet op jou van toepassing, of je weet het al lang maar zie het maar als een tip om er eens naar te kijken
Das niet handig denk ikquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 21:03 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Berg gezonde tussendoortjes in je la FTW![]()
ook niet. Nergens bergen van. Bergen leiden tot eetbuienquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 21:03 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Berg gezonde tussendoortjes in je la FTW![]()
GMTAquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 21:07 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Das niet handig denk ikIets met mate houden en zo. Beter gewoon thuis en dan afgewogen meenemen
quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 21:08 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ook niet. Nergens bergen van. Bergen leiden tot eetbuien
Afgemeten porties in je tas en je afsluiten voor de rest van de wereld
Ja dat dacht ik wel, dat je dat bedoelde, daarom ookquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 21:06 schreef PdeHoog het volgende:
Voor mij zijn de grote boosdoeners gewoon het snoep en de koek / gebak. Dat bedoelde ik met suikerhoudend
Check.. brood is de duivelquote:'s morgens brood is helemaal ergDan eet ik om 10 uur alles wat los en vast zit
quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 21:07 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Das niet handig denk ikIets met mate houden en zo. Beter gewoon thuis en dan afgewogen meenemen
Je moet 'berg' ook niet te letterlijk nemen natuurlijkquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 21:08 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ook niet. Nergens bergen van. Bergen leiden tot eetbuien
Afgemeten porties in je tas en je afsluiten voor de rest van de wereld
'S middags heb ik daar geen last van. Het plan voor morgen is dan ook een goed ontbijt met kwark, muesli en aardbeien en een beker melk. En omdat ik 2x een uur moet fietsen ga ik ipv 4 boterhammen 8 boterhammen meenemen en dan morgenavond een beetje relaxt avondetentje uit de vriezer. Rendang, boontjes en een beetje rijst denk ikquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 21:09 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ja dat dacht ik wel, dat je dat bedoelde, daarom ook![]()
Komt goed, stap voor stap, de liga was er al een in de betere richting
[..]
Check.. brood is de duivel![]()
(voor ons junkies dan dus) Maar als je moet werken wel zo makkelijk.. lastig lastig..
Misschien een gekookt eitje mee als tussendoortje? Helpt mij goed tegen trekquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 21:12 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
'S middags heb ik daar geen last van. Het plan voor morgen is dan ook een goed ontbijt met kwark, muesli en aardbeien en een beker melk. En omdat ik 2x een uur moet fietsen ga ik ipv 4 boterhammen 8 boterhammen meenemen en dan morgenavond een beetje relaxt avondetentje uit de vriezer. Rendang, boontjes en een beetje rijst denk ik
Hmmm.....goed planquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 21:13 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Misschien een gekookt eitje mee als tussendoortje? Helpt mij goed tegen trek
Dan ga je wandelen tussen 6.30 en 19.30. Tijd zat en dan hoef je zijn gezelschap ook niet te missen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 16:34 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat heb ik dus al jaren geprobeerd.
Ik heb die behoefte wel, hij niet.
En aangezien de situatie is zoals hij is voel ik er weinig voor om er nog meer over te gaan zeuren als hij van 6.30 tot 19.30 van huis is geweest en ik de hele dag thuis ben geweest en zoveel heb kunnen wandelen als ik zou willen.
Miscommunicatiequote:
Voor lunch doe ik 40gr en voor avondeten het dubbele. Ongeveer.. Geen idee of het normaal is. Als ik uitga van wat ik op zou kunnen zou het veel meer zijnquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 22:10 schreef Sarabi het volgende:
Oja ik was vandaag de koude pastasalade aan het maken en toen vroeg ik me opeens af wat is een beetje een normale portie?
Ongekookt dus.
Voor zilvervliesrijst is het 65gr (volgens de verpakking) maar op mijn pasta's staat het niet....
Ging nu maar van 75gr uit.
Ja dat dusquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 22:12 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Als ik uitga van wat ik op zou kunnen zou het veel meer zijn
En een uur later had je weer trek?? Dat vind ik zo ergerlijk he.. onbegrensd pasta kunnen eten en daarna gewoon weer hongerquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 22:16 schreef Stormqueen het volgende:
In mijn dikke leven at ik gerust 200 gram eierspaghetti met room, spek, eieren en champignons
Ik weet wel zeker dat dat de porties waren die ik bij mijn ouders te eten kreeg.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 22:16 schreef Stormqueen het volgende:
In mijn dikke leven at ik gerust 200 gram eierspaghetti met room, spek, eieren en champignons
75 gram hier. Soms pak ik 80.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 22:12 schreef Stormqueen het volgende:
Ik pak altijd 65 gram. Maar de verpakking vindt 100 gram Pp.
Ik aan fietsen, echt dat is bleeeeeeeeeeeehquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 22:31 schreef sandertjuh het volgende:
Ik heb echt een gruwelijke hekel aan wandelen...
heerlijk! Ik zie dat altijd als gratis kilometersquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 23:12 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Ik aan fietsen, echt dat is bleeeeeeeeeeeeh
Maar beweging... Ik kies morgen voor mijn auto naar de garage brengen voor reparatie wat zo'n 4 uur duurt.
Garage is hier 6 1/2 km vandaan.
Dus morgen opstaan, 500 gr. kwark.
Naar de garage, terug naar huis wandelen
Daarna weer terug wandelen om auto weer op te halen.
Waarom niet, zou ik zeggen? (ingepland met tijd e.d. en toevallig wordt het mooi weer)
Het liefst zou ik helemaal niet bewegenquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 23:12 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Ik aan fietsen, echt dat is bleeeeeeeeeeeeh
quote:Op woensdag 5 augustus 2015 08:34 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Het liefst zou ik helemaal niet bewegen
Ik ben van nature erg luiquote:Op woensdag 5 augustus 2015 08:43 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]echt?? Ik kan me dat nooit zo goed voorstellen. Ben zelf niet achterlijk actief of sportief (van huis uit meer muzikaal gericht geweest dan sportief), maar als ik te lang stil zit wordt ik erg rusteloos en sacherijnig.. .
Nu niet trouwens, ben net een zombieGister avond alle energie uit mijn lijf ge-X-co'd.. Zou nu eigenlijk weer naar de sportschool gaan, maar dat doe ik vanavond wel, als ik weer wakker ben
![]()
Oh maar ik ben van nature ook luiquote:Op woensdag 5 augustus 2015 08:55 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik ben van nature erg luiIk ben heel goed in op de bank liggen en Netflix kijken. Om te gaan bewegen moet ik mezelf erg hard schoppen danwel motiveren.
Ik vind het niet erg om in de sportschool rond te lopen en te voetballen maar aan lopen heb ik echt een gruwelijke hekelquote:Op woensdag 5 augustus 2015 08:55 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik ben van nature erg luiIk ben heel goed in op de bank liggen en Netflix kijken. Om te gaan bewegen moet ik mezelf erg hard schoppen danwel motiveren.
Oh, dat heb ik precies zo met brood! Daarom eet ik 's morgens havermout met kwark (in de winter warme pap) en als lunch een grote salade. Want als ik brood ga eten krijg ik hongurrrrrr!!quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 21:06 schreef PdeHoog het volgende:
's morgens brood is helemaal erg Dan eet ik om 10 uur alles wat los en vast zit
quote:Op woensdag 5 augustus 2015 09:14 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vind lopen dan weer heerlijk en sportscholen vreselijk![]()
Uiteindelijk gaat het er vooral om dát je beweegt toch? En hóe, dat is aan jezelf om uit te vinden wat je goed ligt
18 km is een bazeneind hoor P! Respect!
Klopt! Ik heb net berekend dat ik met wandelen ongeveer 70 kcal/km verbrand. Voor 700 kcal moet ik dus ongeveer 2 uur lopen. Klinkt dus als een slechte deal, met zwemmen verbrand ik bijvoorbeeld het dubbele, maar zwemmen is veel hoogdrempeliger voor mij waardoor ik het dus zelden doe. Wandelen kan ik altijd en overal, ik hoef alleen fatsoenlijke schoenen aan, en daardoor doe ik het dus veel makkelijker en vaker en verbrand ik dus uiteindelijk ook meer kcalsquote:Op woensdag 5 augustus 2015 09:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]elke vorm van beweging draagt bij aan je gezondheid en aan kcalverbranding. Het één wel wat (veel) meer dan het ander, maar alles beter dan op de bank zitten en tv kijken
En je moet de hele dag een beetje in beweging blijven! Ik heb een stappenteller en het kost gewoon best veel tijd en moeite om 10.000 stappen in 1x te wandelen (stel je zit de rest van de tijd alleen maar). Maar als je de hele dag alles lopend doet, kleine stukjes tellen allemaal mee en dan is 10.000 stappen halen een stuk eenvoudiger. Dus gewoon lekker de hele dag wat in beweging blijven en als je daarnaast wilt sporten vooral iets kiezen wat je ook leuk vindt en waarvan de drempel laag is.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 09:25 schreef Stormqueen het volgende:
godver, soms haat ik dat IP-inloggezeik zó (op mijn werkpc verandert dat IP soms en dan ben ik ineens uitgelogd als ik na het tikken van een lange post op alt+s ram![]()
)
Anyroads, nog een keer, verkort.
Klopt! Ik heb net berekend dat ik met wandelen ongeveer 70 kcal/km verbrand. Voor 700 kcal moet ik dus ongeveer 2 uur lopen. Klinkt dus als een slechte deal, met zwemmen verbrand ik bijvoorbeeld het dubbele, maar zwemmen is veel hoogdrempeliger voor mij waardoor ik het dus zelden doe. Wandelen kan ik altijd en overal, ik hoef alleen fatsoenlijke schoenen aan, en daardoor doe ik het dus veel makkelijker en vaker en verbrand ik dus uiteindelijk ook meer kcals
App. Smartphone.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 09:30 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar mijn stappen.. misschien toch eens zo'n dingetje op de kop tikken ergens..
Ik zou dat ook moeten doen.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 09:30 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar mijn stappen.. misschien toch eens zo'n dingetje op de kop tikken ergens..
Ik dacht altijd dat een loopband minder blessuregevoelig zou zijn, maar als je de literatuur er op na slaat dan blijft van de theorie niets over. Althans niet toen ik een paar jaar geleden bewijs zocht voor mijn theorie. Ik dacht dat het logisch was, maar dat was het dus nietquote:Op woensdag 5 augustus 2015 09:47 schreef Sarabi het volgende:
Wel besloten dat ik over twee weken met Evy begin
Wel eerst op de loopband (shoot me) omdat ik anders bang ben weer snel last te krijgen van mijn oude blessure.
Ik heb de misfit van vriendje gepiktquote:Op woensdag 5 augustus 2015 09:46 schreef Sunnythesun het volgende:
Zou de hema dat hebben?? (site ligt er uit..)
Ik heb alleen mijn eigen ervaringen.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 10:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat een loopband minder blessuregevoelig zou zijn, maar als je de literatuur er op na slaat dan blijft van de theorie niets over. Althans niet toen ik een paar jaar geleden bewijs zocht voor mijn theorie. Ik dacht dat het logisch was, maar dat was het dus niet
Zegt me nietsquote:Op woensdag 5 augustus 2015 10:09 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ik heb de misfit van vriendje gepiktbest grappig
Dit is een geeky gadget van mn nerd vriendje. Horlogeachtig met ledjes, stappenteller en slaap monitor voor 30 euro.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 10:12 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Zegt me niets![]()
Er zijn ook allemaal van die leuke armbanden en zo, maar die zijn meteen weer zo duur..
Mijn laatste is ook nooit aangekomen inderdaad!quote:Op maandag 3 augustus 2015 14:07 schreef Stormqueen het volgende:
bij mij is ie voor de derde keer op rij nooit aangekomen. Ze doen nu steeds nazendingen, die wel aankomen, maar ik ben er wel een beetje klaar mee. Misschien heb ik een hongerige postbode
Ledjesquote:Op woensdag 5 augustus 2015 10:20 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Dit is een geeky gadget van mn nerd vriendje. Horlogeachtig met ledjes, stappenteller en slaap monitor voor 30 euro.
Volgens mij zijn er ook goedkope mechanischequote:Op woensdag 5 augustus 2015 10:12 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Zegt me niets![]()
Er zijn ook allemaal van die leuke armbanden en zo, maar die zijn meteen weer zo duur..
voor wandelen is het makkelijk, ik klok dan gewoon het aantal stappen in 1 minuut en dan even je wandelrondje klokken. Ik ben benieuwd juist naar wat het oplevert in bijvoorbeeld het huishoudenquote:Op woensdag 5 augustus 2015 10:59 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ledjes![]()
Ik ben net ff het dorp ingefietst maar nee hoor.. tijd terug struikelde ik over die dingen overal maar als ik er een zoek is er geen stappenteller meer te bekennen.
Dan voorlopig maar ff met een appEens kijken hoeveel stappen ik over het wandelrondje hier doe
ik heb nog een fitbit flex (met twee maten armband, telt stappen en analyseert slaap en werkt als wekker) te koop. gebruik hem echt niet...quote:Op woensdag 5 augustus 2015 10:12 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Zegt me niets![]()
waar heb je dat gedaan? ik ben wel benieuwd voor mijn nijlpaardengewicht wat t oplevert...quote:Op woensdag 5 augustus 2015 09:25 schreef Stormqueen het volgende:
godver, soms haat ik dat IP-inloggezeik zó (op mijn werkpc verandert dat IP soms en dan ben ik ineens uitgelogd als ik na het tikken van een lange post op alt+s ram![]()
)
Anyroads, nog een keer, verkort.
[..]
Klopt! Ik heb net berekend dat ik met wandelen ongeveer 70 kcal/km verbrand. Voor 700 kcal moet ik dus ongeveer 2 uur lopen. Klinkt dus als een slechte deal, met zwemmen verbrand ik bijvoorbeeld het dubbele, maar zwemmen is veel hoogdrempeliger voor mij waardoor ik het dus zelden doe. Wandelen kan ik altijd en overal, ik hoef alleen fatsoenlijke schoenen aan, en daardoor doe ik het dus veel makkelijker en vaker en verbrand ik dus uiteindelijk ook meer kcals
Dat is nog niet zo duur, misschien wel leuk om te hebbenquote:Op woensdag 5 augustus 2015 10:20 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Dit is een geeky gadget van mn nerd vriendje. Horlogeachtig met ledjes, stappenteller en slaap monitor voor 30 euro.
Mooi rondjequote:Op woensdag 5 augustus 2015 11:27 schreef kwakz0r het volgende:
Ik heb net dit gewandeld achter de kinderwagen. deed er 1u 15 min over. slechts 4 km![]()
maarrr t voelde wel intensief, door t wagenduwen waren mijn armen ook steeds aangespannen (hobbelstoepen en hobbelpaadjes en twee wildroosters)
[ afbeelding ]
t was echt mooi daar! zo even plaatjes uploaden...
runkeeper aanzetten en het aantal kcals delen door het aantal kmquote:Op woensdag 5 augustus 2015 11:24 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik heb nog een fitbit flex (met twee maten armband, telt stappen en analyseert slaap en werkt als wekker) te koop. gebruik hem echt niet...
niet per sé voor jou, maar iemand hier misschien?
[..]
waar heb je dat gedaan? ik ben wel benieuwd voor mijn nijlpaardengewicht wat t oplevert...
Oh tof ik kom erachter dat mn google fit app t ook bijhoudt!quote:Op woensdag 5 augustus 2015 11:33 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
runkeeper aanzetten en het aantal kcals delen door het aantal km![]()
En supergoed dat je bent gaan wandelen! Snelheid komt later wel een keer, je moet ergens beginnen
Wow dat is inderdaad wel een aardige score.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 11:42 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Oh tof ik kom erachter dat mn google fit app t ook bijhoudt!
Die heeft de afstand goed geschat obv in mijn zak zitten (zonder gps,dat gebruikt ie alleen bij rennen). Zegt 6807 stappen en 678 kcal. 1u15 min onderweg geweest aarvan 1u13 min actief. Die xxx kilo's doen best wel wat daarvoor volgens mij.
Ja, hoe meer gewicht je draagt, hoe meer je verbrandt.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 11:42 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Oh tof ik kom erachter dat mn google fit app t ook bijhoudt!
Die heeft de afstand goed geschat obv in mijn zak zitten (zonder gps,dat gebruikt ie alleen bij rennen). Zegt 6807 stappen en 678 kcal. 1u15 min onderweg geweest aarvan 1u13 min actief. Die xxx kilo's doen best wel wat daarvoor volgens mij.
jup! Er is een app die erbij hoort, en een klein usb plugje voor je computer om te synchen, een usb oplader ook. Hij synct met je app op je mobiel via bluetooth.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 11:50 schreef Barreltje het volgende:
Goed zo kwak!
En ook leuk om zo je nieuwe omgeving zo een beetje te ontdekken..
En is die fitbit compatible met een Samsung?
ik wacht even Barrel af, die was net iets eerder met informeren. als die geen interesse heeft dan pb ik je even, is dat goed?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 11:51 schreef mrspoeZ het volgende:
Wat wil je hebben voor je fitbit, Kwak? Even in pb doen?
ik denk dat één rondje voor mijn knieen en enkels wel even genoeg is vandaag. rustig opbouwen. mijn hak doet zeer nu...quote:Op woensdag 5 augustus 2015 12:24 schreef Sarabi het volgende:
Dat is wel leuk wandelen Kwak!
Vanavond nog een rondje?
Tuuk, prima.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 12:14 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik wacht even Barrel af, die was net iets eerder met informeren. als die geen interesse heeft dan pb ik je even, is dat goed?
Rustig opbouwen is inderdaad wel beter dan te snel te veel willen en dan weken niets kunnen vanwege een blessure.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 12:37 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik denk dat één rondje voor mijn knieen en enkels wel even genoeg is vandaag. rustig opbouwen. mijn hak doet zeer nu...
nee, t is een spiertje denk ik, ik slipte wat in mijn teva's merkte ik en dat heb ik met een spiertje naast mn achillespees gecorrigeerd.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 12:43 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Rustig opbouwen is inderdaad wel beter dan te snel te veel willen en dan weken niets kunnen vanwege een blessure.
Vaker last gehad van je hak?
Lijstje:quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 14:26 schreef douche-eendje het volgende:
Die stappenteller gaat uit van een gemiddelde afstand per stap en die is per persoon verschillend. Hou vast aan het aantal, maar neem de afstand van Endomondo.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 12:48 schreef Sunnythesun het volgende:
Oh beetje te laat voor de fitbit zie ikNou ja, mochten zij niet willen..
Anyway, ik heb net 1uur en 20 minuten gelopen. Ik heb een stappentellerapp aangehad die zegt dit:
7600 steps (ongeveer)
5.3 km
250 kcal
En mijn Endomondo app die ik altijd gebruik zegt dit:
6,9km
571kcal
![]()
lekker handig..
Maar welke kcal klopt dan?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 13:20 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Die stappenteller gaat uit van een gemiddelde afstand per stap en die is per persoon verschillend. Hou vast aan het aantal, maar neem de afstand van Endomondo.
Nja ik heb mijn staplengte ingegeven he.. en Endo zit er ook wel eens naast. Ik denk dat de waarheid in het midden ligtquote:Op woensdag 5 augustus 2015 13:20 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Die stappenteller gaat uit van een gemiddelde afstand per stap en die is per persoon verschillend. Hou vast aan het aantal, maar neem de afstand van Endomondo.
Je kunt t evt precies nameten op wwe.afstandmeten.nlquote:Op woensdag 5 augustus 2015 13:26 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Nja ik heb mijn staplengte ingegeven he.. en Endo zit er ook wel eens naast. Ik denk dat de waarheid in het midden ligt![]()
Qua kcal hou ik de stappenteller aan, lager inschatten is beter dan te hoog
Ik heb bij beiden mijn gegevens ingevuld, dus ze houden er gewoon andere parameters op na.
Geen van allen want onnauwkeurig. Houdt geen rekening met je fysieke belasting. Het blijven schattingen.quote:
Endomondo geeft op die route gemiddeld 6km aan, dat hou ik maar aan ongeveer.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 13:29 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Je kunt t evt precies nameten op wwe.afstandmeten.nl
Kloptquote:Op woensdag 5 augustus 2015 14:03 schreef SummerBreeze het volgende:
Net in de lunchpauze lekker drie kwartier wezen wandelen en hier wel redelijk aansluitende aantallen uit verschillende apps en apparaten:
Google Fit: 5077 stappen, 3.56 km, 355 kcal
Sony LifeLog: 5051 stappen, 3.6 km, 301 kcal
WiiU stappentellerding: 5062 stappen (kcals en afstand kan ik na het syncen vanavond pas zien)
RunTastic: ? stappen (houdt hij niet bij), 3.59 km, 350 kcal
Ze houden allemaal rekening met gewicht en opgegeven staplengte, al gebruikt RunTastic een combi van staplengte en de GPS.
En even voor de zekerheid: die (gemiddeld) 325 kcal die ik verbrand heb is niet het extra toch? Dat komt in de plaats van ongeveer 1 kcal/uur/kg lichaamsgewicht die de meeste apps als rustverbruik hanteren, toch?
Dus dat zou uitkomen op 245 kcal extra verbranding in die drie kwartier t.o.v. de 80 die ik verbruikt zou hebben in absolute rust.
blij dat ik het goed begrijpquote:Op woensdag 5 augustus 2015 14:04 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Klopt
Ik had vanmorgen volgens Runkeeper een wandeling van 3 km in 35 minuten en maar 208 kcal verbrand trouwensen zó licht ben ik nou ook weer nie.
Nope, 84 kilo staat er zelfs.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 14:07 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
blij dat ik het goed begrijp
En staat je runkeeper niet per ongeluk op het verkeerde lichaamsgewicht? Hier was de setting weer terug naar de default van ik meen 65 kg na een softwareupdate. Duurde wel even voordat ik door had dat het rare gedrag daar vandaan kwam.
Dus jij zou nu al -miljoenmiljard kilo moeten wegen volgens dat ding. Gaat hard dan. ``quote:Op woensdag 5 augustus 2015 14:09 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nope, 84 kilo staat er zelfs.
Toen ik die app net gebruikte, zat er een bug in de settings. Hij zette grammen steeds om naar kilogrammen. Toen verbrandde ik zo een miljoen calorieen volgens de meter
Ik kon dat ook niet corrigeren achteraf, dus mijn history is een beetje vreemd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |