abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154847930
[Dieetclub] is bedoeld voor mannen en vrouwen met (ex)overgewicht die nog steeds moeite hebben met wat ze wel of niet willen/moeten/kunnen eten.

Hallo allemaal! Wees welkom en post zoals je altijd gedaan hebt :-)

Lijstjes, slechte dagen en momenten waarop je trots bent op jezelf, bjna alles mag. Ook je nieuwe huis, je lieve kat en je toffe buurman kan besproken worden, als het belangrijkste onderwerp maar het gezamenlijke afvaldoel is.
Mensen die denken dat ze dé manier gevonden hebben en geen ruimte laten voor andere interpretaties/fouten/mislukkingen lezen we hier liever niet. We adoreren jullie wel in [lif]the GYM, op [spt]BODYBUILDING of bij [gc]VOORBEELDMENSENVOORIEDEREEN
Einde dienstmededeling.

Laten we het gezellig houden! Dit topic is bedoeld om elkaar te steunen, niet om elkaar de grond in te boren omdat men misschien niet voldoet aan jouw ideaalbeeld of ideale levenswijze.
pi_154847945
:D Kwak nogmaals :W
pi_154848030
Welkom terug kwak :W

We hebben vandaag gezondigd met snackbar. :') Maar daar tegenover staat als S 3,5 uur fietsen en een uur of 2 wandelen. Vriendlief ligt nu te slapen op de bank. :')
pi_154848198
Over saai of voorspelbaar eten: voor mij werkt dat ook wel goed.. voorspelbaar that is... saai is het niet. Ik maak keuze uit crackers of kwark voor ontbijt waarin de topping/beleg voor variatie zorgt. Ik maak 3-4 porties van dezelfde salade door de week, waarbij de salade zelf spannend genoeg is om niet te vervelen na 2-3 keer.. Maar wel herhaling en eenvoud wat keuzemogelijkheden betreft. Voorkomt onverantwoorde uitstapjes ;)
pi_154848395
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 19:30 schreef Sunnythesun het volgende:
Over saai of voorspelbaar eten: voor mij werkt dat ook wel goed.. voorspelbaar that is... saai is het niet. Ik maak keuze uit crackers of kwark voor ontbijt waarin de topping/beleg voor variatie zorgt. Ik maak 3-4 porties van dezelfde salade door de week, waarbij de salade zelf spannend genoeg is om niet te vervelen na 2-3 keer.. Maar wel herhaling en eenvoud wat keuzemogelijkheden betreft. Voorkomt onverantwoorde uitstapjes ;)
Lunch doe ik ook op dezelfde manier.
Ontbijt zit bij mij zo goed als geen variatie in.
pi_154848659
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2015 19:26 schreef douche-eendje het volgende:
Welkom terug kwak :W

We hebben vandaag gezondigd met snackbar. :') Maar daar tegenover staat als S 3,5 uur fietsen en een uur of 2 wandelen. Vriendlief ligt nu te slapen op de bank. :')
Boel beweging :D Ik snap wel dat-ie daarvan in slaap dondert :') Had het ook al na 3 uurtjes wandelen vandaag :D

En ik heb net de pizzeria weten te ontduiken *) Had nog een kant en klare maaltijdsalade staan. Beter dan pizza of andere afhaalmeuk :')
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  zondag 2 augustus 2015 @ 20:25:37 #7
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_154850054
Kwak! O+

Succes!
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Moderator zondag 2 augustus 2015 @ 22:59:18 #8
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154854689
Kwak welkom terug! Ik post ook sinds kort weer mee :)

Verder geen lijstje vandaag want ik zit in Berlijn :P maar heb netjes zalm gegeten bij het avondeten dus ik let wel op de inname ;)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_154860444
Moggeh! Hier vandaag terugreis naar huis,vanaf morgen lijstjes.

Avondeten wordt iets van makreel met brood en rauwkost denk ik, dat is thuis in huis of hier over.
Kwak
pi_154860871
Ik denk dat ik voor lunch deze week een variatie hier op maak: http://www.organizeyourse(...)aco-mason-jar-salad/ :) Even kijken hoe ik dat goed ga houden allemaal vooral (avocado..) En wat ik als dressing doe. Ik vind blauwe kaas dressing altijd erg lekker bij mexicaanse salade.. beter dan gekochte salsa zoals in dit recept :+
  maandag 3 augustus 2015 @ 09:23:13 #11
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_154861251
Vanavond bbq😱😱
Denk dat ik overdag maar aan de crackers en mager vlees ga en flink ga sporten.
Vanavond shaslick braadworst hamburger etc😋
pi_154861534
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 08:38 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik denk dat ik voor lunch deze week een variatie hier op maak: http://www.organizeyourse(...)aco-mason-jar-salad/ :) Even kijken hoe ik dat goed ga houden allemaal vooral (avocado..) En wat ik als dressing doe. Ik vind blauwe kaas dressing altijd erg lekker bij mexicaanse salade.. beter dan gekochte salsa zoals in dit recept :+
Hij is lekker 8-) Ook al eens gemaakt en de avocado hield zich wonderwel prima. Was niet een héél rijpe die ik er voor heb gebruikt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_154861582
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 09:40 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Hij is lekker 8-) Ook al eens gemaakt en de avocado hield zich wonderwel prima. Was niet een héél rijpe die ik er voor heb gebruikt.
Ok, ze zijn toch nooit boterzacht als je ze koopt dus dan komt dat goed.
Maar ik pas het recept dus wel flink aan he :P Dus of het dan nóg lekker is moeten we maar afwachten :+
pi_154861611
O: Oats met banaan, rozijnen, kaneel en melk (en een drizzle honing)
T: 2 gekookte eitjes
L: magere Griekse yoghurt met bosvruchten
S1: yoga + wat krachttraining (opdrukken, squats)
T: 2 knackebrod pindakaas
S2: 10km hardlopen
D: volkorenpenne met saus van geroosterde groenten, zongedroogde tomaten, wat room en wat kaas

Ja, dat moet 'm wel zijn! :)
Ja doei.
pi_154861636
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 09:43 schreef Sunnythesun het volgende:

Ok, ze zijn toch nooit boterzacht als je ze koopt dus dan komt dat goed.
Maar ik pas het recept dus wel flink aan he :P Dus of het dan nóg lekker is moeten we maar afwachten :+
Ik heb een potje milde salsasaus gebruikt :Y Dus geen idee hoe het met een zelf gemaakte dressing smaakt. Vast ook heel lekker 8-)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_154861729
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 09:46 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb een potje milde salsasaus gebruikt :Y Dus geen idee hoe het met een zelf gemaakte dressing smaakt. Vast ook heel lekker 8-)
Ik twijfel nog of ik zelf salsa maak of blauwekaasdressing.. :s)

Ik moet sowieso nog wachten met boskippen halen tot mijn schoonpa langs is geweest met de bestelling uit de moestuin. Ze gaan deze week een paar dagen weg dus hij komt hier alles dumpen wat ze zelf niet op gaan eten _O_ Aardappeltjes, courgette, bietjes.. :9 :9 En ik mag de komende week daar langs om te plukken wat rijp is *O*
  maandag 3 augustus 2015 @ 09:54:56 #17
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_154861798
Afgelopen weekend is er een om te vergeten :)
Wel een goed gesprek gehad met een kerel die in een jaar 30 kilo is afgevallen.. wat tips en trics opgedaan, dus nu maar eens die knop om :)

lijstje:
o: kwark met bosbessen, frambozen en bramen ( vers van de markt van afgelopen zaterdag)
t: een gekookt eitje ( doosje met 3 eieren bij me, voor de rest van de week. blijft dat zo lang goed buiten de koelkast? )
L: salade, bth en soepie
t: bites we love en een sesam cracker
D: pasta met garnalen, een courgette en wat room voor de saus
S: 10 min's fietsen, Body balance . Hopen dat dat goed gaat, ik heb last van mijn rug overgehouden aan het verhuizen gister -O-

verdere planning deze week:
Di: uit eten in voorburg wat zijn nou de gezonde keuzes? :@
Wo: bij m'n schoonouders eten dus groente vlees aardappelen --> gezond opscheppen is de uitdaging :)
Do : Vis met aardappelpuree en spinazie O+
vr : Pasta Pesto
pi_154861989
De vis en krab dingen zijn relatief mager lijkt me. De bavette is ook redelijk mager vlees volgens mij.. :)
pi_154862006
Lijstje

O: groene smoothie
L: pistoletje (of 2) met 30+ kaas
D: wraps met gehakt/groente-prutje en guacamole
T: Mani berry & nuts
pi_154862096
quote:
7s.gif Op maandag 3 augustus 2015 09:54 schreef Barreltje het volgende:

verdere planning deze week:
Di: uit eten in voorburg wat zijn nou de gezonde keuzes? :@
Wo: bij m'n schoonouders eten dus groente vlees aardappelen --> gezond opscheppen is de uitdaging :)
Do : Vis met aardappelpuree en spinazie O+
vr : Pasta Pesto
Geniet nou gewoon van het uit eten gaan en compenseer dat de rest van de week :)
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_154862126
Genoeg lekkere 'gezonde' keuzes op dat menu. Zou de hamburger en bijvoorbeeld de spare ribs niet doen als je echt op wilt letten, maar verder gewoon kiezen wat je lekker vindt, stoppen als je genoeg gehad hebt (niet als je vol zit, dat signaal komt veel later!) en opgelost.
Ja doei.
  maandag 3 augustus 2015 @ 10:15:46 #22
149959 SQ
snelle trees
pi_154862180
Welkom terug en succes kwak!

Ik kom moeilijk bijgelezen dus ik doe een brutale aanhaak. Ik merk de laatste tijd dat als ik eens lekker naar beneden schiet in gewicht, ik de teugels te ver laat vieren in het weekend, waardoor ik uiteindelijk weer omhoog schiet en per saldo niks bereik. Ik blijf dus echt moeite houden met verjaardagen, feestjes en bbq's en daar zitten juli en augustus natuurlijk vol mee -O- eigenlijk wil ik een maand lang de teugels goed aantrekken om weer onder die 80 te gaan komen!
disclaimer
  maandag 3 augustus 2015 @ 10:19:15 #23
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_154862245
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 10:15 schreef Stormqueen het volgende:

Ik kom moeilijk bijgelezen dus ik doe een brutale aanhaak. Ik merk de laatste tijd dat als ik eens lekker naar beneden schiet in gewicht, ik de teugels te ver laat vieren in het weekend, waardoor ik uiteindelijk weer omhoog schiet en per saldo niks bereik. Ik blijf dus echt moeite houden met verjaardagen, feestjes en bbq's en daar zitten juli en augustus natuurlijk vol mee -O- eigenlijk wil ik een maand lang de teugels goed aantrekken om weer onder die 80 te gaan komen!
OF, je handhaaft jezelf komende maand en daarna, als je weet dat het makkelijker is, ga je er weer hard tegen aan :)

Wat is de grootste valkuil in het weekend dan? :)
  maandag 3 augustus 2015 @ 10:20:07 #24
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_154862260
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 10:12 schreef motorbloempje het volgende:
Genoeg lekkere 'gezonde' keuzes op dat menu. Zou de hamburger en bijvoorbeeld de spare ribs niet doen als je echt op wilt letten, maar verder gewoon kiezen wat je lekker vindt, stoppen als je genoeg gehad hebt (niet als je vol zit, dat signaal komt veel later!) en opgelost.
:)
we doen een 4 gangen diner, de porties zijn gelukkig niet enorm ;) MAAR idd, ik hoef niet alles van de porties op te eten :Y
pi_154862286
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 10:15 schreef Stormqueen het volgende:

Goed ontbijten en lunchen voor je weggaat, en kleine porties nemen/proberen, en dus ook niet eten tot je vol zit, maar tot je ziet dat je genoeg gehad hebt.

Bij taart is mijn regel: alleen zelfgebakken.
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')