Klote voor je, wel mooi dat je het inzietquote:Op zondag 2 augustus 2015 15:22 schreef Sheldon. het volgende:
Vorige week naar Barcelona geweest met mijn 6 vrienden.
We zijn nu allemaal nog een beetje gelijk qua leven, maar stel dat ik over 10 jaar de minst succesvolle ben van het stel, zou het me niet verbazen als ik het buitenbeentje van de groep word.
Dus een concreet antwoord op je vraag : Ik denk dat ik welgeteld 0 echte vrienden hebStatus is voor deze jongens heel erg belangrijk. Zie het nu al bij één vriend die advocaat is ; Twee anderen lopen kwijlend achter die gozer aan, alles wat hij doet is mooi. Terwijl hij qua intelligentie / karakter helemaal niet heel erg verschilt van de rest. Hun gedrag jegens hem is echt enkel gebaseerd op zijn sociale status.
Wat kan iemand nou met zo'n ontwijkend en nietszeggend antwoord. Totaal niet iets waar de TS naar vraagt.quote:Op zondag 2 augustus 2015 15:39 schreef Xetran het volgende:
Ik houd me er niet mee bezig, maar ik ben tevreden met hetgeen dat ik heb. Volgens mij is dat ietwat belangrijker.
Ik denk dat TS er in de toekomst wel wat aan kan hebben.quote:Op zondag 2 augustus 2015 17:26 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Wat kan iemand nou met zo'n ontwijkend en nietszeggend antwoord. Totaal niet iets waar de TS naar vraagt.Je weet toch wel op hoeveel vrienden.je echt kan bouwen?
Ze tellen vanaf het moment dat jij ze als echte vrienden beschouwt. Wat jij een echte vriend vind is relatief.quote:Op zondag 2 augustus 2015 17:41 schreef Gary_Oak het volgende:
Tellen mensen mee die je niet vaak spreekt, maar wanneer je ze wel spreekt, het lijkt alsof de tijd heeft stilgestaan en je alsnog alles bij ze kwijt kan?
Zelf tel ik o.a. mensen mee die ik mijn huissleutel zou toevertrouwen (en bovenstaande vind ik btw ook een leuk voorbeeld van hoe het ook kan iddquote:Op zondag 2 augustus 2015 17:41 schreef Gary_Oak het volgende:
Tellen mensen mee die je niet vaak spreekt, maar wanneer je ze wel spreekt, het lijkt alsof de tijd heeft stilgestaan en je alsnog alles bij ze kwijt kan?
Ik zie het dan meer als goede kennissen.quote:Op zondag 2 augustus 2015 17:44 schreef Hetbanaantje het volgende:
[..]
Ze tellen vanaf het moment dat jij ze als echte vrienden beschouwt. Wat jij een echte vriend vind is relatief.
Maar met mijn voorbeeld kan ik er nog wel ongeveer acht bij optellen dan.quote:Op zondag 2 augustus 2015 17:45 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Zelf tel ik o.a. mensen mee die ik mijn huissleutel zou toevertrouwen (en bovenstaande vind ik btw ook een leuk voorbeeld van hoe het ook kan idd)
De vraag is net zo nietszeggendquote:Op zondag 2 augustus 2015 17:26 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Wat kan iemand nou met zo'n ontwijkend en nietszeggend antwoord. Totaal niet iets waar de TS naar vraagt.Je weet toch wel op hoeveel vrienden.je echt kan bouwen?
Probeer voor de grap eens 3000 euro te lenen van een van je vrienden.quote:Op zondag 2 augustus 2015 15:16 schreef Tamashii het volgende:
4/5 waar je écht op kan rekenen, wanneer dan ook, wat dan ook.
De rest vind ik echt kennissen.
Mijn vrienden hebben dat nieteens.quote:Op zondag 2 augustus 2015 20:06 schreef Geralt het volgende:
[..]
Probeer voor de grap eens 3000 euro te lenen van een van je vrienden.
Succes
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dit herken ik ook wel, inderdaad bij elke fase de blik vooruit gehad en nauwelijks teruggedacht. Ik had bijvoorbeeld een prima tijd op de middelbare school maar ik denk er vrijwel nooit aan terug en heb dat ook nooit gedaan.quote:Op zondag 2 augustus 2015 20:47 schreef Pap89 het volgende:
0.
Ieder keer met een "volgende fase" eigenlijk altijd alles laten verwateren
Niemand van de basisschool, middelbare, of hogere school die ik eigenlijk nog echt spreek.
Mis het ook totaal niet (vandaar dat het verwaterd is)
Hulp zoeken heeft mij bij toeval maar 1 vriend opgeleverd btw (iemand uit mn therapiegroep), maar weet niet of hij verder echt veel aan hulp heeft (blijkbaar had hij een vrouw en kon hij het leven zelf redelijk rooien).quote:
Misschien een idee hier gewoon een topic over te openen btw?quote:Op zondag 2 augustus 2015 21:24 schreef Joyr1der het volgende:
Helemaal geen. En om vrienden te maken is ook niet gemakkelijk. Op internet moet je overal voor betalen, in je eentje op 'n terrasje zitten/ de kroeg in gaan is raar (vindt ik) en stap ook niet gauw op iemand af (mede door m'n autistische beperking). Alleen sporten vindt ik lastig, mede door bewind en om mezelf te motiveren (heb vrije vroege werktijden en heb in de middag geen puf/zin om actief te doen). En dit allemaal terwijl ik dolgraag uit 't sociale isolement wil geraken waar ik nu bijna al 2 jaar in zit na 't overlijden van m'n vrouw. Ik weet 't: ben de enige die daar iets aan kan veranderen, maar weet gewoon niet hoe.....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit. Meer hoef ik niet toe te voegenquote:Op zondag 2 augustus 2015 20:47 schreef Pap89 het volgende:
0.
Ieder keer met een "volgende fase" eigenlijk altijd alles laten verwateren
Niemand van de basisschool, middelbare, of hogere school die ik eigenlijk nog echt spreek.
Mis het ook totaal niet (vandaar dat het verwaterd is)
quote:Op maandag 3 augustus 2015 07:02 schreef magnetronkoffie het volgende:
Vriendschap is...Hehe, ja goede vrienden kun je naast het veel voor elkaar over hebben en alles ook steeds blijven zieken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sterker nog, zonder het zieken is het geen echte vriendschap (in ieder geval tussen mannen)quote:Op maandag 3 augustus 2015 09:24 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Hehe, ja goede vrienden kun je naast het veel voor elkaar over hebben en alles ook steeds blijven zieken.
Het moet wel leuk blijven (sowieso hoeft het niet altijd om de grapjes te gaan), elkaar afzeiken is voor losersquote:Op maandag 3 augustus 2015 09:58 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Sterker nog, zonder het zieken is het geen echte vriendschap (in ieder geval tussen mannen)
Allemaal ook gewoon? Auw!quote:Op maandag 3 augustus 2015 10:25 schreef snakelady het volgende:
5 in totaal , mijn mannelijke vrienden ben ik na mijn scheiding allemaal verloren, bleek dat ze achteraf toch meer wilde dan vriendschap .
Maar de vriendinnen die ik nu heb ken ik er 3 al heel erg lang ( alle drie langer dan 10 jaar ) en twee heb ik hier in Denemarken leren kennen dus die ken ik pas een half jaar maar zie ik toch wel als echte vriendinnen .
Verders nog wel wat kennissen.
Het waren er maar drie waarmee ik echt regelmatig contact had en alle drie inderdaad. Eentje was zelfs enorm pissig op mij toen ik een relatie kreeg met mijn vriend gezien ik hem had afgewezen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 14:44 schreef Frag_adder het volgende:
Ach je kan beter 1 a 2 geweldige vrienden hebben dan 100 van die halveOok tussen mijn beste vrienden zit een gradatie. Ik kan er 1 echt mijn beste vriend noemen en 2 komen aardig in de buurt. De rest volgt op afstand.
[..]
Allemaal ook gewoon? Auw!
wat dan toch vrij raar is. Want je bent eigenlijk helemaal niet klaar voor iets dan (lijkt mij) en dan meteen klaar willen staan. Dan zit daar toch ook geen toekomst of zo in...quote:Op maandag 3 augustus 2015 14:49 schreef snakelady het volgende:
[..]
Het waren er maar drie waarmee ik echt regelmatig contact had en alle drie inderdaad. Eentje was zelfs enorm pissig op mij toen ik een relatie kreeg met mijn vriend gezien ik hem had afgewezen.
Maar het viel me op dat de mannen net aasgieren zijn als je net gescheiden bent.
<--quote:Op zondag 2 augustus 2015 15:16 schreef Tamashii het volgende:
4/5 waar je écht op kan rekenen, wanneer dan ook, wat dan ook.
De rest vind ik echt kennissen.
Joh, had je dan meer verwacht van de gemiddelde man? Hoe naief...quote:Op maandag 3 augustus 2015 14:49 schreef snakelady het volgende:
[..]
Het waren er maar drie waarmee ik echt regelmatig contact had en alle drie inderdaad. Eentje was zelfs enorm pissig op mij toen ik een relatie kreeg met mijn vriend gezien ik hem had afgewezen.
Maar het viel me op dat de mannen net aasgieren zijn als je net gescheiden bent.
Ja, ik geloofde eerst echt dat man en vrouw gewoon vrienden kunnen zijn.quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:04 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Joh, had je dan meer verwacht van de gemiddelde man? Hoe naief...
Inderdaad, net na een scheiding zit je daar nog niet op te wachten, erg slechte timing.quote:Op maandag 3 augustus 2015 14:50 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
wat dan toch vrij raar is. Want je bent eigenlijk helemaal niet klaar voor iets dan (lijkt mij) en dan meteen klaar willen staan. Dan zit daar toch ook geen toekomst of zo in...
Trouwens, want is je dan je vriendschap met jouw ex-man waard, als je meteen op zijn ex duikt....
Je bedoelt dat je eerst echt geloofde dat -elke- man gewoon vrienden met een vrouw kan zijn?quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:37 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ja, ik geloofde eerst echt dat man en vrouw gewoon vrienden kunnen zijn.
Niet iedere man, maar de mannelijke vrienden die ik had wel, zeker gezien twee zelf in een relatie zaten.quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:40 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Je bedoelt dat je eerst echt geloofde dat -elke- man gewoon vrienden met een vrouw kan zijn?
Ow oké, dus toch niet iedere man.quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:46 schreef snakelady het volgende:
[..]
Niet iedere man, maar de mannelijke vrienden die ik had wel, zeker gezien twee zelf in een relatie zaten.
leek me nml te vertellen dat je het wel over -elke- man had.quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:37 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ja, ik geloofde eerst echt dat man en vrouw gewoon vrienden kunnen zijn.
Eentje was nog gewoon bij zijn vriendin (nu nog steeds) en die vertelde dat hij al jaren gevoelens voor mij had, van die ander zou dat nog wel kunnen inderdaad.quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:52 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ow oké, dus toch niet iedere man.
Jouw vorige post (deze):
[..]
leek me nml te vertellen dat je het wel over -elke- man had.
Jammer dat je je achteraf toch in hun had vergist, maar ik zou nog 1 kanttekening kunnen maken (ik ken je verder niet en dat weet jij ook, dus als ik ernaast zit, dan weet je waardoor het komt maar dit schiet me te binnen en wou ik toch met je delen, je weet maar nooit).
Zou het mogelijk zijn dat die 2 mannen pas wat voor je waren gaan voelen toen de gelegenheid zich aanbood? (dus toen jullie beiden single waren).
Als ik bijvoorbeeld naar mezelf kijk, dan is het niet onmogelijk dat een vrouw die ik (ik zeg maar even wat) een aantal jaar als "gewone" vriendin zag, ik na die tijd -toch- "plotsling" merk dat ik gevoelens voor haar krijg. Het is (bij mij in elk geval) niet zo dat als er niet gelijk geen gevoelens zijn, dat die er dus nooit zullen zijn. Misschien dat dat voor die 2 overige mannen ook zo was???
Die 1e kun je in theorie nog wel ergens rechtpraten (hij bleef blijkbaar wel bij zijn vriendin en dumpte haar niet toen hij op ene dag een "beter exemplaar" (nml jou) voorbij zag wandelen, maar ik kan me vergissen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:04 schreef snakelady het volgende:
[..]
Eentje was nog gewoon bij zijn vriendin (nu nog steeds) en die vertelde dat hij al jaren gevoelens voor mij had, van die ander zou dat nog wel kunnen inderdaad.
Ik zit ondertussen alweer drie jaar in een relatie en ik heb geen contact meer met hem.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:15 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Die 1e kun je in theorie nog wel ergens rechtpraten (hij bleef blijkbaar wel bij zijn vriendin en dumpte haar niet toen hij op ene dag een "beter exemplaar" (nml jou) voorbij zag wandelen, maar ik kan me vergissen.
Maar waarom is hij (die 2e die ik vetgedrukt heb) dan een aasgier? Aasgier is toch een wel nogal negatieve benadering van iemand die misschien pas gevoelens voor je kreeg toen jullie beiden single waren.
Nou zal ik even mijn eigen mening geven en die is dat dit meestal bullshit is en dat je dus gewoon gelijk hebt wat die aasgiererij betreft, want de meeste mannen zijn nou eenmaal zo.
Maar je moet zelf maar kijken of je die laatste nog een kans wilt geven.
Kan altijd zijn dat je ernaast zat (maar als je het mij vraagt, is het vergeefse moeite, want het is niet voor niets dat ik geen hoge pet op heb van het grootste deel van de mensheid..en al helemaal niet van de mannelijke helft daarvan).
Bij twijfel, houd lekker de eer aan jezelf (zeker als je toch nog zat vriendenkring hebt).
Succes!
En ook niet over mijn visie op jouw situatie, dat besefte ik me ook pas nadat ik mijn laatste post had gelezen en iemand zag posten over hoeveel vrienden die hadquote:Op maandag 3 augustus 2015 17:50 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar inderdaad, dit topic gaat niet over mij.
Dat nemen we je ook niet kwalijk jochie, ze snapt ook heus wel wat er bedoelt wordt.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 02:09 schreef Simpel_joch het volgende:
[..]
Katten kunnen soms betere vrienden zijn dan mensen, just saying.
quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 02:12 schreef Geerd het volgende:
ze snapt ook heus wel wat er bedoelt wordt
Als ze het niet hebben, hebben ze het niet he....quote:Op zondag 2 augustus 2015 20:06 schreef Geralt het volgende:
[..]
Succes
Sowieso een beetje vreemde opmerking. Ik heb weleens aan een van mijn 'echte vrienden' 2000 euro van m'n spaarrekening geleend en dat heeft hij in de 2 jaar daarna netjes afbetaald. Een van die dingen die in mijn ogen een 'echte vriend' maakt is dan ook dat geld onderling niet zo'n grote rol speelt. Ik heb ook tijden gehad dat ik financieel erg zwak stond en toen waren de jongens er direct bij om mij te steunen, waar echt nodig. Ook de vrienden die niet bij mij in het krijt stonden.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 15:28 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Als ze het niet hebben, hebben ze het niet he....
Wow, 2000 euroquote:Op woensdag 5 augustus 2015 15:43 schreef ems. het volgende:
[..]
Sowieso een beetje vreemde opmerking. Ik heb weleens aan een van mijn 'echte vrienden' 2000 euro van m'n spaarrekening geleend en dat heeft hij in de 2 jaar daarna netjes afbetaald. Een van die dingen die in mijn ogen een 'echte vriend' maakt is dan ook dat geld onderling niet zo'n grote rol speelt. Ik heb ook tijden gehad dat ik financieel erg zwak stond en toen waren de jongens er direct bij om mij te steunen, waar echt nodig. Ook de vrienden die niet bij mij in het krijt stonden.
Dus ja. Ik zou niet zomaar een paar duizend euro uitlenen omdat een vriend een nieuwe TV wil. Als een van die echte vrienden daarentegen een goede reden heeft om dat geld nodig te hebben ben ik meer dan bereid.
Kernachtig samengevat: vrienden > geld. Als dat niet het geval is dan denk ik dat je ook niet te maken hebt met 'echte' vrienden. En natuurlijk is het onredelijk om te verwachten dat je vrienden krom moeten liggen omdat jij geld nodig hebt, het een sluit het ander niet uit
Ik krijg er hulp bij, maar zelfs zij loopt tegen dezelfde muren op als ik. Optie van vrijwilligerswerk naast m'n werk (40 uur) is ook behoorlijk lastig omdat vele zijn tijdens m'n werk.quote:Op zondag 2 augustus 2015 21:32 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Hulp zoeken heeft mij bij toeval maar 1 vriend opgeleverd btw (iemand uit mn therapiegroep), maar weet niet of hij verder echt veel aan hulp heeft (blijkbaar had hij een vrouw en kon hij het leven zelf redelijk rooien).
[..]
Misschien een idee hier gewoon een topic over te openen btw?
Ben zelf ook autistisch en het is echt mogelijk vrienden te maken.
Je kunt eventueel ook die vraag in het ASS topic stellen
Ik ben zelf aardig ervaren geworden in het creëren van een vriendenkring (maar het is net een boom...je hebt vaak jaren nodig voordat het echt vruchten gaat afwerpen maar alles daarna levert alleen maar steeds meer oogst op)
Klopt (ook wat dat laatste betreft).quote:Op woensdag 5 augustus 2015 16:53 schreef Joyr1der het volgende:
[..]
Ik krijg er hulp bij, maar zelfs zij loopt tegen dezelfde muren op als ik. Optie van vrijwilligerswerk naast m'n werk (40 uur) is ook behoorlijk lastig omdat vele zijn tijdens m'n werk.
Een topic openen betwijfel ik. Volgens mij heb ik dat wel eerder geprobeerd, maar dat is dood gebloed. Men kwam met voor hun simpele ideeën die eigenlijk niet te doen waren voor iemand alleen - zoals bijv. alleen op 'n terrasje zitten.
Ik heb 't 10 jaar lang prima gered, samen met m'n vrouw. De behoefte aan vrienden waren er wel, maar hadden er geen grote haast mee. We deden tenslotte vrijwel alles samen. We wisten wat wij aan elkaar hadden. Nu m'n vrouw weggevallen is komt dat grote gat. Rondom 't overlijden krijg je aandacht genoeg, maar in loop der tijd gaan ook andere mensen weer door met hun ding en moet je 't zelf redden. En dat is behoorlijk lastig...
Zeker, ik bedoelde alleen maar aan te geven dat het gros van de mensen die men tot hun echte vrienden rekent ineens keihard de deksel op hun neus geven mocht nood aan de man zijn.quote:
Ojee.. Vervelend voor je. Hoe komt het dat je geen contacten hebt?quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 00:17 schreef Symn het volgende:
hm.. ik ken niemnand. En niemand kent mij. Ben nu 35... krijg daar soms paniekaanvallen door.
Klinkt wel verontrustend ja. Je hebt wel familie mag ik hopen?quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 00:17 schreef Symn het volgende:
hm.. ik ken niemnand. En niemand kent mij. Ben nu 35... krijg daar soms paniekaanvallen door.
Lukt wel. Ken er zo 4 opnoemen die zouden lenen.quote:Op zondag 2 augustus 2015 20:06 schreef Geralt het volgende:
[..]
Succes
ja, ik heb nog wel familie waar ik contact mee heb.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 02:23 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Klinkt wel verontrustend ja. Je hebt wel familie mag ik hopen?
Die situatie is langzaam ontstaan, maar... eenmaal geisoleerd is het heel moeilijk daar weer uit te komen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 01:51 schreef Casave het volgende:
[..]
Ojee.. Vervelend voor je. Hoe komt het dat je geen contacten hebt?
Wil je daaruit komen?quote:Op zondag 9 augustus 2015 22:30 schreef Symn het volgende:
[..]
Die situatie is langzaam ontstaan, maar... eenmaal geisoleerd is het heel moeilijk daar weer uit te komen.
Dit soort verhalen hoor je wel vaker over grote vriendengroepen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 01:56 schreef Geerd het volgende:
Maar even serieus dan, 16 tot 21 vaste groep, grote groep.
Vrijdag zaterdag en zondag in de kroeg.
Toen rond 19/20 begonnen er toch wel stelletjes te vormen.
22, 1 jaar bij de baas gaat over in vaste contract.
Toen werd het al minder 2 x in maand etc uit.
Ik zag de bui al hangen en voor mijzelf gekozen, eigen huisje gekocht. en 7 jaar later.
Hele groep is niks meer, alles is getrouwd woont samen is zwanger.
Hebben toch geen tijd meer voor je
Gelukkigquote:Op zondag 9 augustus 2015 22:27 schreef Symn het volgende:
[..]
ja, ik heb nog wel familie waar ik contact mee heb.
Dat lijkt mij ook ja, maar niet onmogelijk om uit een isolement te raken.quote:Op zondag 9 augustus 2015 22:30 schreef Symn het volgende:
[..]
Die situatie is langzaam ontstaan, maar... eenmaal geisoleerd is het heel moeilijk daar weer uit te komen.
hahahaquote:Op woensdag 12 augustus 2015 00:18 schreef Hiddendoe het volgende:
Mijn eigen socale media.
Geachte Heer: "Ik heb zelf geen computer, maar ik had gehoord van Facebook en Twitter en ik probeer nu vrienden te maken buiten Facebook en Twitter om, terwijl ik dezelfde principes toepas.
Iedere dag loop ik door de straat en vertel ik voorbijgangers wat ik heb gegeten, hoe ik me voel, wat ik de vorige avond heb gedaan en wat ik de rest van de dag ga doen. Ik geef ze foto's van mijn vrouw, mijn dochter, mijn hond en mijzelf, werkend in de tuin en op vakantie, zittend bij het zwembad. Ik luister ook naar hun gesprekken, zeg ze dat ik ze leuk vind en geef hun mijn mening over alles wat me interesseert, of het ze nu boeit of niet.
Én...het werkt! Ik heb al vier mensen die me volgen: Twee poltieagenten, een maatschappelijk werkster en een psychiater.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |