abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154841283
Naarmate ik ouder word, ga ik mijn vriendschappen anders bekijken / beoordelen. Waar tijdens de puberteit (en eigenlijk tot voor kort, ben nu 25) mijn beste vrienden in mijn ogen de gasten waren waarmee ik het meeste omging en chillde, zie ik dat nu toch wel anders.

Als ik echt puur kijk naar betrouwbaarheid, eerlijkheid, elkaar het beste gunnen en gasten waarvan ik denk dat ze er ook zullen zijn als het slecht met mij gaat, en gasten die ik niet verdenk van het voeren van een onderlinge concurrentiestrijd, blijven er maar twee tot drie over, van de groep die ik mijn ''vriendengroep'' noem die uit 7 man bestaat.

Ik zit nu toch wel een beetje op een leeftijd waarin de onderlinge verschillen best wel groot worden : Sommigen zijn echt nog heel erg studentikoos, terwijl anderen al samenwonen en een kind hebben.

Een aantal van mijn vrienden verdenk ik in deze levensfase er steeds vaker van dat ze niet altijd het beste met je voorhebben. Dat merk ik bijvoorbeeld doordat ze hun eigen successen heel erg overdrijven / in het licht zetten of soms zelfs de realiteit wat verdraaien, terwijl als je zelf eens iets leuks te melden hebt of ergens succes mee hebt gehad, de reactie heel erg mild is. Of vrienden die heel erg veel over zichzelf praten, maar waarbij steeds duidelijker wordt dat het ze eigenlijk niet zo interesseert hoe het met jou gaat.

Ben wel benieuwd hoe jullie dat in jullie directe omgeving ervaren?
pi_154841301
0
  zondag 2 augustus 2015 @ 15:03:45 #3
336681 Lt.Surge
The Lightning American
pi_154841331
Ik heb 3 katten, tellen die ook? ;(

En verder denk ik dat ik een man of 3 of 4 als vriend beschouw. De rest, neuh.
I'll show you civilian! I'll shock you into surrender!
pi_154841364
2
(she/her)
pi_154841378
4-5
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
  zondag 2 augustus 2015 @ 15:08:36 #6
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_154841414
Ik denk zo'n 5. Dat zijn mensen met wie het altijd goed klikt als ik met ze omga.

Daaromheen hangen ook nog wel een stuk of 8 anderen, maar dat zijn meer groepsgenoten o.i.d. Zie ik ook minder.
  zondag 2 augustus 2015 @ 15:08:42 #7
414636 KingKloon
The Kloon King
pi_154841418
2
pi_154841447
Ik vind het een lastige vraag :@
Ik heb meerdere vriendengroepen, en binnen die groepen ook personen met wie ik het beter of minder goed kan vinden.
Ik zie ze als mijn vrienden. Maar de ene groep kan compleet anders zijn dan de andere. Dus wie ik nu wel en niet als "echte vrienden" moet beschouwen, durf ik eigenlijk niet te zeggen. :') Simpelweg omdat het allemaal andere soort brienden zijn.
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_154841479
Ongeveer 5.

De schil (persoonlijke) kennissen daaromheen is echter wel wat dun op t moment (komt mede omdat ik me de afgelopen jaren vrij veel thuis heb opgesloten, al is daar de laatste maanden radicaal verandering in gekomen)
pi_154841507
Hmm, lastige vraag.

Heb sowieso twee vrienden waarvan ik 100% weten dat ze mij altijd zouden helpen als ze dat zouden kunnen, dus die beschouw ik als echte vrienden. Hen zie ik echter veel te weinig.

Van een aantal vrienden die ik vaker (bijna wekelijks) zie vraag ik me zeer af hoe oprecht ze zijn. Heb eerlijk gezegd het idee dat in het hypothetische geval als ze op een knop konden drukken waardoor ik een topbaan in de advocatuur zou kunnen krijgen bijvoorbeeld, ze het niet zouden doen omdat ze best wel aan onderlinge concurrentiestrijd doen. Prima gasten om een biertje mee te drinken, maar ECHTE vriendschap kan ik het niet noemen.
  zondag 2 augustus 2015 @ 15:16:10 #11
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_154841564
4 verdeeld in 2 groepjes van 2. Kan ik alles tegen zeggen, altijd bij aankloppen en goed mee lachen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_154841581
4/5 waar je écht op kan rekenen, wanneer dan ook, wat dan ook.
De rest vind ik echt kennissen.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_154841699
Vorige week naar Barcelona geweest met mijn 6 vrienden.

We zijn nu allemaal nog een beetje gelijk qua leven, maar stel dat ik over 10 jaar de minst succesvolle ben van het stel, zou het me niet verbazen als ik het buitenbeentje van de groep word.

Dus een concreet antwoord op je vraag : Ik denk dat ik welgeteld 0 echte vrienden heb :{ Status is voor deze jongens heel erg belangrijk. Zie het nu al bij één vriend die advocaat is ; Twee anderen lopen kwijlend achter die gozer aan, alles wat hij doet is mooi. Terwijl hij qua intelligentie / karakter helemaal niet heel erg verschilt van de rest. Hun gedrag jegens hem is echt enkel gebaseerd op zijn sociale status.
pi_154842106
Ik houd me er niet mee bezig, maar ik ben tevreden met hetgeen dat ik heb. Volgens mij is dat ietwat belangrijker.
pi_154842269
Bij mij zijn het er twee. Eentje die ik eens in het half jaar zie en de ander steevast elke week, al acht jaar lang. Er zijn een aantal mensen die ik véél meer zie, studiegenoten, maar ergens voelt het alsof we er vooral voor en met elkaar zijn voor zolang we nog studeren en daarna toch weer ieder ons eigen weg gaan. Ik beschouw ze als vrienden, maar de échte vrienden, zijn die twee mensen die ik minder zie ten opzichte van die vriendengroep...
  zondag 2 augustus 2015 @ 15:46:58 #16
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_154842310
Twee. Allebei vrouw en ex-users hier. :+
pi_154842486
Vrienden zie ik als je personen midden in de nacht kunt bellen als je hulp nodig hebt voor bv een leenauto of iets dergelijks.
Blijven er 2 over.
pi_154843548
Shit was er 1 vergeten, zij is echt mijn rechterhand.

Meer info via pm, nogal privé. :@
pi_154843742
0 :')
pi_154844429
3 (incl partner) O+
pi_154844507
Ligt er ook aan wat ik kwijt wil. Als het over seks gaat heb ik daar een vriendin voor, over werk weer een ander.
Maar echt echte vrienden die altijd komen als er wat is, drie.
pi_154844524
Een stuk of 10

De meesten ga ik al sinds mijn 14e mee om en sommige nog langer.

"Ben nu 30"
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_154844717
Dat zijn gewoon verschillen in karakter. De een gaat er wat makkelijker mee om dan de ander maar het komt er op neer dat ik je vader ben.
Doe het voor de mensheid:$:$
pi_154844865
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 15:22 schreef Sheldon. het volgende:
Vorige week naar Barcelona geweest met mijn 6 vrienden.

We zijn nu allemaal nog een beetje gelijk qua leven, maar stel dat ik over 10 jaar de minst succesvolle ben van het stel, zou het me niet verbazen als ik het buitenbeentje van de groep word.

Dus een concreet antwoord op je vraag : Ik denk dat ik welgeteld 0 echte vrienden heb :{ Status is voor deze jongens heel erg belangrijk. Zie het nu al bij één vriend die advocaat is ; Twee anderen lopen kwijlend achter die gozer aan, alles wat hij doet is mooi. Terwijl hij qua intelligentie / karakter helemaal niet heel erg verschilt van de rest. Hun gedrag jegens hem is echt enkel gebaseerd op zijn sociale status.
Klote voor je, wel mooi dat je het inziet
Fylax is op televisie geweest
  zondag 2 augustus 2015 @ 17:26:54 #25
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_154844879
quote:
7s.gif Op zondag 2 augustus 2015 15:39 schreef Xetran het volgende:
Ik houd me er niet mee bezig, maar ik ben tevreden met hetgeen dat ik heb. Volgens mij is dat ietwat belangrijker.
Wat kan iemand nou met zo'n ontwijkend en nietszeggend antwoord. Totaal niet iets waar de TS naar vraagt. :') Je weet toch wel op hoeveel vrienden.je echt kan bouwen?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')