En dat is precies wat er elk jaar in deze periode zo mooi naar boven komt drijven. Het is dan ook heerlijk om het de schijntoleranten lekker in te wrijven. Het gedraai en gepiep vermaakt mequote:Op zondag 2 augustus 2015 18:22 schreef Casiotone het volgende:
[..]
Doen alsof er onder homoseksuelen alleen burgerlullen zijn, zorgt op zijn hoogst voor schijnacceptatie.
Je kan zelf ook geen fatsoenlijk Nederlands dus houd even lekker je muil over Marokkanen.quote:[b]Op zondag 2 augustus 2015 14:51 schreef DieselTank
En al me vriendengroepen hebben wel ruzie met die kut marokanen
Dat is toch echt zichtbaarheid. Sterker nog, een groot gedeelte van de mensen zoomt daar compleet op in en vergeet de rest.quote:Op zondag 2 augustus 2015 17:43 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Of ze zich wel of niet houden aan hun doelstelling is een pietluttigheid. Zichtbaarheid = acceptatie is een belachelijke aanname. Zichtbaarheid is homoseksuelen op televisie in series, een homoseksuele minister of een openlijk homoseksuele leraar. Zichtbaarheid is niet schaars gekleed dansen op een boot met de boodschap 'je hebt het maar te accepteren'.
Zonder zichtbaarheid kan de weg naar acceptatie niet worden ingeslagen. Zichtbaarheid maakt dat erover gesproken wordt. En erover spreken maakt dat het onderwerp ook inhoudelijk bespreekbaar.quote:Op zondag 2 augustus 2015 17:39 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat doen ze dan ook. Die parade is er een onderdeel van. En zij zeggen dat zichtbaarheid voor acceptatie zorgt. Daar kun je het over hebben maar het is dus niet in strijd met hun doelstelling.
Ik leef me hele leven al veel met mensen met een accent uit mijn regio, en verder boeit me wat ik op het internet schrijf al helemaal geen kloot qua grammatica en woordkeuze, het gaat mij alleen om dat het enigszins leesbaar is en dan vind ik het best.quote:Op zondag 2 augustus 2015 18:25 schreef Xan21 het volgende:
[..]
Je kan zelf ook geen fatsoenlijk Nederlands dus houd even lekker je muil over Marokkanen.
Ik heb ook een hekel aan het "maar hij is verder heel normaal hoor". Maar feit is wel dat de botenparade verreweg het meest in het oog springt en het daar de scene is die zich laat zien, niet een doorsnee van de homoseksuele bevolking. Dat straalt wel af op alle homoseksuelen, zeker bij jongeren die er nog niet veel van weten kan dat zorgen voor een scheef beeld.quote:Op zondag 2 augustus 2015 18:22 schreef Casiotone het volgende:
[..]
Doen alsof er onder homoseksuelen alleen burgerlullen zijn, zorgt op zijn hoogst voor schijnacceptatie.
Er vaart daar vanalles mee. zels de popo vaart meequote:Op zondag 2 augustus 2015 20:00 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik heb ook een hekel aan het "maar hij is verder heel normaal hoor". Maar feit is wel dat de botenparade verreweg het meest in het oog springt en het daar de scene is die zich laat zien, niet een doorsnee van de homoseksuele bevolking. Dat straalt wel af op alle homoseksuelen, zeker bij jongeren die er nog niet veel van weten kan dat zorgen voor een scheef beeld.
Dat kan best, maar je moet niet raar opkijken dat je door de buitenwereld gezien wordt zoals je nadrukkelijk naar buiten treedt.quote:Op zondag 2 augustus 2015 20:04 schreef Casiotone het volgende:
[..]
Er vaart daar vanalles mee. zels de popo vaart meeDat iedereen het altijd alleen maar over de schaarsgeklede gasten heeft is aan hun, maar elke doorsnee organisatie heeft wel een bootje varen daar.
Wat is er niet waar aan? Ik ben een homofoob volgens jou?quote:Op zondag 2 augustus 2015 18:20 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
[..]
[..]
Get a room, you two.
Maarreh, dat jullie wat homo's kennen die de parade niet geweldig vinden maakt jullie onzin niet meteen minder onzinnig, hoor. Jullie lopen beiden pertinente onwaarheden te verkondigen en hangen de hele homogemeenschap op aan twee bootjes met leernichten en de rest liegen jullie bij elkaar. Tsja, if it walks like a duck, looks like a duck and quacks like a duck, dan is het waarschijnlijk een homofoobje ja, alleen zitten jullie nog in de kast...
Waarom treden leernichten nadrukkelijke naar buiten dan mensen die 'gewoon' gekleed zijn? Is de manier waarop een deel van de media en publiek het gebeuren zien, de deelnemers aan het evenement aan te rekenen?quote:Op zondag 2 augustus 2015 20:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat kan best, maar je moet niet raar opkijken dat je door de buitenwereld gezien wordt zoals je nadrukkelijk naar buiten treedt.
Het is natuurlijk een feestje, een slotstuk van week, een optocht, dat is natuurlijk uitbundig. Als je een bloemencorso houdt zet je ook geen bosje bloemen in een vaas op een kar. Het is in de eerste plaats ook een feestje voor de homo's lijkt me. Maar het is wel de scene die het beeld bepaalt, terwijl ook de 'gewone' homo's vooral veel van hun seksualiteit laten zien, want het is een feestje.quote:Op zondag 2 augustus 2015 20:17 schreef Casiotone het volgende:
[..]
Waarom treden leernichten nadrukkelijke naar buiten dan mensen die 'gewoon' gekleed zijn? Is de manier waarop een deel van de media en publiek het gebeuren zien, de deelnemers aan het evenement aan te rekenen?
En dan nog, misschien houden inderdaad veel homoseksuele mensen van schaarsgekleed dansen (veel heteroseksuelen houden daar ook van), wat is daar mis mee?
Met welk doel zou je "doen alsof homo's niet bestaan"quote:Op zondag 2 augustus 2015 16:53 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Subtiliteit is wt men graag wenst. Dan kun je doen alsof die homo's niet bestaan.
Uh, ok. Jammer.quote:Oh, en de Pride is een evenement dat de week hiervoor al begonnen is en uitmondt op de canal parade. Zo is het overigens al een jaar of twintig.
Dat is ook mijn vermoeden. Het heeft helemaal niets meer te maken met acceptatie. Het is gewoon commercie met een politiek correct tintje. Echter schijnt men nog steeds in de veronderstelling te zijn dat de pride meer dan dat zou zijn, getuige ook dit 2vandaag onderzoekding.quote:Op zondag 2 augustus 2015 17:09 schreef Casiotone het volgende:
[..]
de Amsterdamse Pride is tegenwoordig vooral een vrij politiek-correct commercieel gebeuren waar grote organisaties even kunnen laten zien hoe homovriendelijk ze wel niet zijn.
Duidelijk. Gelukkig geef jij het goede voorbeeld met de jaarlijkse heksenjacht.quote:Op zondag 2 augustus 2015 18:24 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
En dat is precies wat er elk jaar in deze periode zo mooi naar boven komt drijven. Het is dan ook heerlijk om het de schijntoleranten lekker in te wrijven. Het gedraai en gepiep vermaakt me
Waarom moet de organisatie van een feest een hoger doel hebben?quote:Op zondag 2 augustus 2015 21:08 schreef Casiotone het volgende:
Daarnaast kan die stichting het natuurlijk ook niet maken om 'Acceptatie' niet in hun doel op te nemen
Het is voordelig als je als organisatie een stichting met ANBI bent. Dan ben je niet zomaar een feestje aan het houden maar maatschappelijk betrokken. Dat vinden overheden leuk. Een commercieële partij zou denk ik geen canal parade kunnen organiseren op deze schaal.quote:Op zondag 2 augustus 2015 21:09 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Waarom moet de organisatie van een feest een hoger doel hebben?
Is de organisatie hiervan een ANBI? Wat een onzin zeg...quote:Op zondag 2 augustus 2015 21:14 schreef Casiotone het volgende:
[..]
Het is voordelig als je als organisatie een stichting met ANBI bent. Dan ben je niet zomaar een feestje aan het houden maar maatschappelijk betrokken. Dat vinden overheden leuk. Een commercieële partij zou denk ik geen canal parade kunnen organiseren op deze schaal.
Daar ging ik eigenlijk vanuit maar ik kan er zo snel geen bron van vindenquote:Op zondag 2 augustus 2015 21:19 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Is de organisatie hiervan een ANBI? Wat een onzin zeg...
Ik kan het me eigenlijk niet voorstellen. Het doel is toch vooral een feestje voor eigen bühne.quote:Op zondag 2 augustus 2015 21:29 schreef Casiotone het volgende:
[..]
Daar ging ik eigenlijk vanuit maar ik kan er zo snel geen bron van vinden
Het doel staat al eerder gequote. En zonder dat doel is er geen feestje want dan gaat Amsterdam ze niet die vergunning geven, denk it.quote:Op zondag 2 augustus 2015 21:31 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Ik kan het me eigenlijk niet voorstellen. Het doel is toch vooral een feestje voor eigen bühne.
Ik heb het doel zelf hierboven gequote, maar ik bedoelde meer het officieuze doel. Dat officiële doel van ze slaat de plank volledig mis.quote:Op zondag 2 augustus 2015 21:42 schreef Casiotone het volgende:
[..]
Het doel staat al eerder gequote. En zonder dat doel is er geen feestje want dan gaat Amsterdam ze niet die vergunning geven, denk it.
Eigen buhne? De meeste homo's in Amstedam gaan niet meer kijken omdat er met die paar honderdduizend kijkende hetero's toch niks meer te zien is.quote:Op zondag 2 augustus 2015 21:29 schreef Casiotone het volgende:
[..]
Daar ging ik eigenlijk vanuit maar ik kan er zo snel geen bron van vinden
Je bent geen burgerlulhomo als je mee doet aan zoiets. Dan ben je gewoon een burgerlul.quote:Op zondag 2 augustus 2015 18:22 schreef Casiotone het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |