abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154846368
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 18:22 schreef Casiotone het volgende:

[..]

Doen alsof er onder homoseksuelen alleen burgerlullen zijn, zorgt op zijn hoogst voor schijnacceptatie.
En dat is precies wat er elk jaar in deze periode zo mooi naar boven komt drijven. Het is dan ook heerlijk om het de schijntoleranten lekker in te wrijven. Het gedraai en gepiep vermaakt me :D
pi_154846382
quote:
14s.gif [b]Op zondag 2 augustus 2015 14:51 schreef DieselTank

En al me vriendengroepen hebben wel ruzie met die kut marokanen
Je kan zelf ook geen fatsoenlijk Nederlands dus houd even lekker je muil over Marokkanen.
  zondag 2 augustus 2015 @ 18:25:52 #153
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_154846411
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 17:43 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Of ze zich wel of niet houden aan hun doelstelling is een pietluttigheid. Zichtbaarheid = acceptatie is een belachelijke aanname. Zichtbaarheid is homoseksuelen op televisie in series, een homoseksuele minister of een openlijk homoseksuele leraar. Zichtbaarheid is niet schaars gekleed dansen op een boot met de boodschap 'je hebt het maar te accepteren'.
Dat is toch echt zichtbaarheid. Sterker nog, een groot gedeelte van de mensen zoomt daar compleet op in en vergeet de rest.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_154847637
quote:
14s.gif Op zondag 2 augustus 2015 17:39 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat doen ze dan ook. Die parade is er een onderdeel van. En zij zeggen dat zichtbaarheid voor acceptatie zorgt. Daar kun je het over hebben maar het is dus niet in strijd met hun doelstelling.
Zonder zichtbaarheid kan de weg naar acceptatie niet worden ingeslagen. Zichtbaarheid maakt dat erover gesproken wordt. En erover spreken maakt dat het onderwerp ook inhoudelijk bespreekbaar.

Als we allemaal maar doen of iets niet bestaat, zal er ook niks veranderen en zal de enkeling die iets wel zichtbaar maakt als een heiden worden verketterd.
pi_154847931
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2015 18:25 schreef Xan21 het volgende:

[..]

Je kan zelf ook geen fatsoenlijk Nederlands dus houd even lekker je muil over Marokkanen.
Ik leef me hele leven al veel met mensen met een accent uit mijn regio, en verder boeit me wat ik op het internet schrijf al helemaal geen kloot qua grammatica en woordkeuze, het gaat mij alleen om dat het enigszins leesbaar is en dan vind ik het best.

En om het leed te verzachten bedoelde ik turken en marokanen.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_154848036
En laten we eerlijk zijn, als rasechte homo kan je geen seks hebben :') En dat moet je sommige jongeren maar proberen te uitleggen :')
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_154849214
quote:

[..]

Doen alsof er onder homoseksuelen alleen burgerlullen zijn, zorgt op zijn hoogst voor schijnacceptatie.
Ik heb ook een hekel aan het "maar hij is verder heel normaal hoor". Maar feit is wel dat de botenparade verreweg het meest in het oog springt en het daar de scene is die zich laat zien, niet een doorsnee van de homoseksuele bevolking. Dat straalt wel af op alle homoseksuelen, zeker bij jongeren die er nog niet veel van weten kan dat zorgen voor een scheef beeld.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_154849361
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 20:00 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik heb ook een hekel aan het "maar hij is verder heel normaal hoor". Maar feit is wel dat de botenparade verreweg het meest in het oog springt en het daar de scene is die zich laat zien, niet een doorsnee van de homoseksuele bevolking. Dat straalt wel af op alle homoseksuelen, zeker bij jongeren die er nog niet veel van weten kan dat zorgen voor een scheef beeld.
Er vaart daar vanalles mee. zels de popo vaart mee :') Dat iedereen het altijd alleen maar over de schaarsgeklede gasten heeft is aan hun, maar elke doorsnee organisatie heeft wel een bootje varen daar.
pi_154849609
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 20:04 schreef Casiotone het volgende:

[..]

Er vaart daar vanalles mee. zels de popo vaart mee :') Dat iedereen het altijd alleen maar over de schaarsgeklede gasten heeft is aan hun, maar elke doorsnee organisatie heeft wel een bootje varen daar.
Dat kan best, maar je moet niet raar opkijken dat je door de buitenwereld gezien wordt zoals je nadrukkelijk naar buiten treedt.
pi_154849644
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 18:20 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

[..]

[..]

Get a room, you two. :D

Maarreh, dat jullie wat homo's kennen die de parade niet geweldig vinden maakt jullie onzin niet meteen minder onzinnig, hoor. Jullie lopen beiden pertinente onwaarheden te verkondigen en hangen de hele homogemeenschap op aan twee bootjes met leernichten en de rest liegen jullie bij elkaar. Tsja, if it walks like a duck, looks like a duck and quacks like a duck, dan is het waarschijnlijk een homofoobje ja, alleen zitten jullie nog in de kast...
Wat is er niet waar aan? Ik ben een homofoob volgens jou?
pi_154849767
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 20:11 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat kan best, maar je moet niet raar opkijken dat je door de buitenwereld gezien wordt zoals je nadrukkelijk naar buiten treedt.
Waarom treden leernichten nadrukkelijke naar buiten dan mensen die 'gewoon' gekleed zijn? Is de manier waarop een deel van de media en publiek het gebeuren zien, de deelnemers aan het evenement aan te rekenen?

En dan nog, misschien houden inderdaad veel homoseksuele mensen van schaarsgekleed dansen (veel heteroseksuelen houden daar ook van), wat is daar mis mee?
pi_154850207
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 20:17 schreef Casiotone het volgende:

[..]

Waarom treden leernichten nadrukkelijke naar buiten dan mensen die 'gewoon' gekleed zijn? Is de manier waarop een deel van de media en publiek het gebeuren zien, de deelnemers aan het evenement aan te rekenen?

En dan nog, misschien houden inderdaad veel homoseksuele mensen van schaarsgekleed dansen (veel heteroseksuelen houden daar ook van), wat is daar mis mee?
Het is natuurlijk een feestje, een slotstuk van week, een optocht, dat is natuurlijk uitbundig. Als je een bloemencorso houdt zet je ook geen bosje bloemen in een vaas op een kar. Het is in de eerste plaats ook een feestje voor de homo's lijkt me. Maar het is wel de scene die het beeld bepaalt, terwijl ook de 'gewone' homo's vooral veel van hun seksualiteit laten zien, want het is een feestje.

Ik vind het allemaal prima, alleen kun je wel je vraagtekens zetten bij hoe het overkomt in het licht van de doelstellingen die de organisatie voor zichzelf heeft gezet.
pi_154850823
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 16:53 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Subtiliteit is wt men graag wenst. Dan kun je doen alsof die homo's niet bestaan.
Met welk doel zou je "doen alsof homo's niet bestaan" :? Als het doel lange-termijn-acceptatie is draagt subtiliteit daar in deze lijkt mij meer bij dan dit soort parades.
quote:
Oh, en de Pride is een evenement dat de week hiervoor al begonnen is en uitmondt op de canal parade. Zo is het overigens al een jaar of twintig.
Uh, ok. Jammer.
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 17:09 schreef Casiotone het volgende:

[..]

de Amsterdamse Pride is tegenwoordig vooral een vrij politiek-correct commercieel gebeuren waar grote organisaties even kunnen laten zien hoe homovriendelijk ze wel niet zijn.
Dat is ook mijn vermoeden. Het heeft helemaal niets meer te maken met acceptatie. Het is gewoon commercie met een politiek correct tintje. Echter schijnt men nog steeds in de veronderstelling te zijn dat de pride meer dan dat zou zijn, getuige ook dit 2vandaag onderzoekding.

quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 18:24 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

En dat is precies wat er elk jaar in deze periode zo mooi naar boven komt drijven. Het is dan ook heerlijk om het de schijntoleranten lekker in te wrijven. Het gedraai en gepiep vermaakt me :D
Duidelijk. Gelukkig geef jij het goede voorbeeld met de jaarlijkse heksenjacht.
Conscience do cost.
pi_154851373
Hm misschien was het doel ooit acceptatie ja. Maar ik zie het nu meer als een viering van liefde voor mensen die zich tot die parade aangetrokken voelen. En als anderen door de wijze van viering homo's minder accepteren, dan fuck hen. Ik vier die shit zelf niet, maar ik hoop dat mensen die dat wel doen schijt hebben aan losers die nog kunnen twijfelen of homoseksuelen etc. geaccepteerd moeten worden.
pi_154851468
Daarnaast kan die stichting het natuurlijk ook niet maken om 'Acceptatie' niet in hun doel op te nemen :P
pi_154851529
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 21:08 schreef Casiotone het volgende:
Daarnaast kan die stichting het natuurlijk ook niet maken om 'Acceptatie' niet in hun doel op te nemen :P
Waarom moet de organisatie van een feest een hoger doel hebben?
pi_154851682
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 21:09 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Waarom moet de organisatie van een feest een hoger doel hebben?
Het is voordelig als je als organisatie een stichting met ANBI bent. Dan ben je niet zomaar een feestje aan het houden maar maatschappelijk betrokken. Dat vinden overheden leuk. Een commercieële partij zou denk ik geen canal parade kunnen organiseren op deze schaal.
pi_154851819
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 21:14 schreef Casiotone het volgende:

[..]

Het is voordelig als je als organisatie een stichting met ANBI bent. Dan ben je niet zomaar een feestje aan het houden maar maatschappelijk betrokken. Dat vinden overheden leuk. Een commercieële partij zou denk ik geen canal parade kunnen organiseren op deze schaal.
Is de organisatie hiervan een ANBI? Wat een onzin zeg...
pi_154852084
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 21:19 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Is de organisatie hiervan een ANBI? Wat een onzin zeg...
Daar ging ik eigenlijk vanuit maar ik kan er zo snel geen bron van vinden
pi_154852135
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 21:29 schreef Casiotone het volgende:

[..]

Ik kan het me eigenlijk niet voorstellen. Het doel is toch vooral een feestje voor eigen bühne.
pi_154852399
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 21:31 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Ik kan het me eigenlijk niet voorstellen. Het doel is toch vooral een feestje voor eigen bühne.
Het doel staat al eerder gequote. En zonder dat doel is er geen feestje want dan gaat Amsterdam ze niet die vergunning geven, denk it.
pi_154852463
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 21:42 schreef Casiotone het volgende:

[..]

Het doel staat al eerder gequote. En zonder dat doel is er geen feestje want dan gaat Amsterdam ze niet die vergunning geven, denk it.
Ik heb het doel zelf hierboven gequote, maar ik bedoelde meer het officieuze doel. Dat officiële doel van ze slaat de plank volledig mis.
pi_154852848
Even voor de duidelijkheid; het 'versterkt' een afwijzende houding die er voorheen dus ook al was. You can't please haters :)
pi_154852875
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 21:29 schreef Casiotone het volgende:

[..]

Eigen buhne? De meeste homo's in Amstedam gaan niet meer kijken omdat er met die paar honderdduizend kijkende hetero's toch niks meer te zien is.
pi_154852968
quote:

[..]

Je bent geen burgerlulhomo als je mee doet aan zoiets. Dan ben je gewoon een burgerlul.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')