En dat is imo dus het probleem. Door de manier waarop TTIP tot stand komt is dat vrijwel onmogelijk. Vrijwel niemand weet wat er precies in staat, of waar we mee in gaan stemmen. En daarom vertrouwen mensen het dus niet.quote:Op zondag 2 augustus 2015 15:26 schreef Re het volgende:
[..]
het is wel een wat eenzijdig stuk met bias conclusies. Over generieke medicijnen bijvoorbeeld of over die clinical trial regels, maar goed het dient natuurlijk op voorhand goed uitgezocht te worden wat de voordelen zijn en die af te wegen tegen de nadelen. Uiteindelijk lijkt het me het beste dat een patiënt de beste en veiligste medicatie krijgt.
weer van die aannames om een gehele industrie te generaliseren, niet doen, is feitelijk gewoon onjuistquote:Op zondag 2 augustus 2015 16:02 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Is het dan vanwege de argumenten dat het zo'n miljardenindustrie is met feestjes, kadootjes en kortingen van 25% op een nieuwe auto voor EU-parlementariers, en natuurlijk niet te vergeten de campagnebijdragen in de VS?
Wat jij aanhaalt is een wat algemener verschijnsel in discussieland natuurlijk. Wat ik hierboven al aanhaal. Er is een behoorlijke groep mensen (op FOK!) die alles verdedigt: TTIP, EU, regering, neem laatst dat werklozenproject in de Achterhoek, Eurogroep et.c etc., er is een wat grotere groep die alles afkeurt en dan de kleinere groep van mensen die sceptisch is, maar steeds sceptischer wordt, mede vooral door de reactie van de eerste groep.quote:Op zondag 2 augustus 2015 16:43 schreef probeer het volgende:
[..]
En dat is imo dus het probleem. Door de manier waarop TTIP tot stand komt is dat vrijwel onmogelijk. Vrijwel niemand weet wat er precies in staat, of waar we mee in gaan stemmen. En daarom vertrouwen mensen het dus niet.
En daarom begrijp ik dus ook niet waarom aardig wat mensen op FOK er een 'we zien wel wat het gaat worden' mening op na houden. Je tekent simpelweg voor iets waarvan bij 99,9999% niet duidelijk is wat er precies in staat. Als je dat bij een contract of hypotheek zou doen en er een WGR topic van maakt wordt je door iedereen vierkant weggelachen.
Tsja .. om het bij deze kwestie te houden .. Ik vind het werkelijk onbegrijpelijk dat sommigen het logisch vinden dat er flink gelobbyt wordt, terwijl er aan de andere kant werkelijk nul transparantie is tegenover de burger totdat zo'n beetje alles is vastgelegd. Dan is je democratisch proces toch gewoon flink verknipt, of zie ik dat verkeerd? En vervolgens wordt datzelfde gebrek aan informatie naar de burger, door het pro-kamp aangegrepen om de sceptici er van te beschuldigen dat ze zomaar wat gooien en weinig inhoudelijke kritiek hebben.quote:Op zondag 2 augustus 2015 16:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat jij aanhaalt is een wat algemener verschijnsel in discussieland natuurlijk. Wat ik hierboven al aanhaal. Er is een behoorlijke groep mensen (op FOK!) die alles verdedigt: TTIP, EU, regering, neem laatst dat werklozenproject in de Achterhoek, Eurogroep et.c etc., er is een wat grotere groep die alles afkeurt en dan de kleinere groep van mensen die sceptisch is, maar steeds sceptischer wordt, mede vooral door de reactie van de eerste groep.
Ja, dat zie je goed, en zo gaat dat dus met heel veel kwesties.quote:Op zondag 2 augustus 2015 17:06 schreef probeer het volgende:
[..]
Tsja .. om het bij deze kwestie te houden .. Ik vind het werkelijk onbegrijpelijk dat sommigen het logisch vinden dat er flink gelobbyt wordt, terwijl er aan de andere kant werkelijk nul transparantie is tegenover de burger totdat zo'n beetje alles is vastgelegd. Dan is je democratisch proces toch gewoon flink verknipt, of zie ik dat verkeerd? En vervolgens wordt datzelfde gebrek aan informatie naar de burger, door het pro-kamp aangegrepen om de sceptici er van te beschuldigen dat ze zomaar wat gooien en weinig inhoudelijke kritiek hebben.
Ik snap het echt niet .. als iemand me dat zou kunnen uitleggen of toelichten .. graag.
Er is geen transparantie idd. Dat an sich zou al alle alarmbellen moeten doen rinkelen.quote:Op zondag 2 augustus 2015 17:06 schreef probeer het volgende:
[..]
Tsja .. om het bij deze kwestie te houden .. Ik vind het werkelijk onbegrijpelijk dat sommigen het logisch vinden dat er flink gelobbyt wordt, terwijl er aan de andere kant werkelijk nul transparantie is tegenover de burger totdat zo'n beetje alles is vastgelegd. Dan is je democratisch proces toch gewoon flink verknipt, of zie ik dat verkeerd? En vervolgens wordt datzelfde gebrek aan informatie naar de burger, door het pro-kamp aangegrepen om de sceptici er van te beschuldigen dat ze zomaar wat gooien en weinig inhoudelijke kritiek hebben.
Ik snap het echt niet .. als iemand me dat zou kunnen uitleggen of toelichten .. graag.
True, true.quote:Op zondag 2 augustus 2015 16:43 schreef probeer het volgende:
[..]
En dat is imo dus het probleem. Door de manier waarop TTIP tot stand komt is dat vrijwel onmogelijk. Vrijwel niemand weet wat er precies in staat, of waar we mee in gaan stemmen. En daarom vertrouwen mensen het dus niet.
En daarom begrijp ik dus ook niet waarom aardig wat mensen op FOK er een 'we zien wel wat het gaat worden' mening op na houden. Je tekent simpelweg voor iets waarvan bij 99,9999% niet duidelijk is wat er precies in staat. Als je dat bij een contract of hypotheek zou doen en er een WGR topic van maakt wordt je door iedereen vierkant weggelachen.
Ik herlees mijn eigen post net, en zit nu enorm hard te balen dat ik geen awesome grap heb gemaakt van dat 99.999% stukje, refererend naar onze eigen blauwe user.quote:
Daarin is TTIP natuurlijk geen uitzondering.quote:Op zondag 2 augustus 2015 17:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Er is geen transparantie idd. Dat an sich zou al alle alarmbellen moeten doen rinkelen.
Daarom mag je nog wel kritisch zijn.quote:Op zondag 2 augustus 2015 18:41 schreef Reya het volgende:
[..]
Daarin is TTIP natuurlijk geen uitzondering.
Absoluut.quote:Op zondag 2 augustus 2015 19:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Daarom mag je nog wel kritisch zijn.
Dat is nog maar een van de vele nadelen van het TTIP-verdrag, als dat wordt ondertekend. In essentie komt het er op neer dat de grote multinationals erop vooruitgaan, het MKB krimpt, de klant de lul is, er geen extra economische groei zal zijn (niet of niet noemenswaardig) en dat consumentenrechten, algemene bescherming van burgers, milieu etc. sneuvelen. Een simpel voorbeeld is dat de overheid van Nederland veroordeeld zou kunnen worden tot het betalen van een forse schadevergoeding aan een buitenlands bedrijf als de Nederlandse overheid het miniumumsalaris zou verhogen of strengere gifwetgeving voor gewassen zou opstellen.quote:Op zondag 2 augustus 2015 09:48 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Het succesvolle Nederlandse beleid om zo veel mogelijk merkloze geneesmiddelen te gebruiken, dreigt te sneuvelen in het TTIP-handelsverdrag tussen Europa en de Verenigde Staten.
Producenten van dure merkgeneesmiddelen proberen in de geheime onderhandelingen over dat verdrag de mogelijkheden voor Europese overheden te beperken om prijsbeleid te voeren. Ze willen bovendien dat patenten voor nieuwe geneesmiddelen langer geldig blijven, zodat bedrijven langer een monopoliepositie houden.
De Europese consumentenorganisatie BEUC maakt zich zorgen over deze plannen van ’Big Pharma’, omdat de afgelopen jaren veel kosten zijn bespaard door het gebruik van merkloze geneesmiddelen. Deze bevatten dezelfde werkzame stoffen, maar kosten maar een fractie van het origineel omdat het patent verlopen is. Alleen in Nederland wordt zo meer dan 1 miljard euro per jaar minder uitgegeven.
Bron;
http://www.telegraaf.nl/b(...)or_verdrag_VS__.html
En bedankt Labbekakken te Den-Haag en te Brussel voor het doorduwen van het TTIP-handelsverdrag...
Omdat het niet nodig is, een merkloze medicijn doet het net zo goed als een duur merk, wil jij meer betalen dan? Dit is geen eten waar we het over hebben hequote:Op zondag 2 augustus 2015 11:52 schreef Nintex het volgende:
Weet nog goed dat iedereen boos werd toen de A merk medicijnen weg gingen en vervangen werden door merkloze medicijnen geproduceerd in Polen bijvoorbeeld. Nu willen de A-merken de markt terug veroveren en is het weer niet goed.
Gek dat dit soort bedrijven hun lobbyïsten zomaar kunnen aanschuiven bij dit soort onderhandelingen. Alles voor de leuke baantjes na je politieke carrière.quote:Op zondag 2 augustus 2015 09:48 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Het succesvolle Nederlandse beleid om zo veel mogelijk merkloze geneesmiddelen te gebruiken, dreigt te sneuvelen in het TTIP-handelsverdrag tussen Europa en de Verenigde Staten.
Producenten van dure merkgeneesmiddelen proberen in de geheime onderhandelingen over dat verdrag de mogelijkheden voor Europese overheden te beperken om prijsbeleid te voeren. Ze willen bovendien dat patenten voor nieuwe geneesmiddelen langer geldig blijven, zodat bedrijven langer een monopoliepositie houden.
De Europese consumentenorganisatie BEUC maakt zich zorgen over deze plannen van ’Big Pharma’, omdat de afgelopen jaren veel kosten zijn bespaard door het gebruik van merkloze geneesmiddelen. Deze bevatten dezelfde werkzame stoffen, maar kosten maar een fractie van het origineel omdat het patent verlopen is. Alleen in Nederland wordt zo meer dan 1 miljard euro per jaar minder uitgegeven.
Bron;
http://www.telegraaf.nl/b(...)or_verdrag_VS__.html
En bedankt Labbekakken te Den-Haag en te Brussel voor het doorduwen van het TTIP-handelsverdrag...
Dat klopt. De enige uitzondering is wanneer er een verschil is in de gebruikte hulpstoffen en iemand toevallig slecht reageert op een van die hulpstoffen maar dat zijn freak accidents. Normaal gesproken maakt het geen enkel verschil. Maar ja, het middel werkt niet zo goed als dat de patiënt graag heeft en dan geeft hij maar de schuld aan het merkt terwijl het origineel hetzelfde effect zou hebben gehad. Mensen zijn erg goed in het zichzelf voor de gek houden.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:00 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Omdat het niet nodig is, een merkloze medicijn doet het net zo goed als een duur merk, wil jij meer betalen dan? Dit is geen eten waar we het over hebben he
Waarom?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 00:24 schreef EdvandeBerg het volgende:
Het stemmen voor TTIP kan als puur landverraad worden beschouwd en in strijd met de grondwet.
Dit.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 00:24 schreef EdvandeBerg het volgende:
Het stemmen voor TTIP kan als puur landverraad worden beschouwd en in strijd met de grondwet. Ik stel voor dat mensen die er verstand van hebben, de pro-TTIP lobby een proces aan doen met een miljardenclaim. 'Volksvertegenwoordigers' die dit hebben gefaciliteerd dienen achter slot en grendel te belanden. Vervolgens dit 'verdrag' als ongeldig verklaren aangezien er geen stemming in de 2e kamer en toetsing in de 1e aan is vooraf gegaan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |