Sommige denken daarnaast echt dat ze onkwetsbaar zijn. Vorige week zaterdag met die storm heb ik om twee omgevallen bomen en diverse halve bomen heen moeten rijden (moest de weg op om medisch gevalletje zoon) en toen kwam ik rond het hoogtepunt van de storm gewoon ook een caravan op de weg tegen. Dan ben je echt niet goed bij je kokosnootquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 01:57 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Vakantie is juist de leukste tijd. Ik zie dan altijd lui in hun DertienDozijnAuto-met-caraven voorbij rijden. Whohoo, ik rij met een caravan. En dat is onwijs moeluk. Ze wanen zich king of the road(*). Althans, dat is zo'n beetje af te lezen op het gezicht dat ze trekken achter het stuur.
...
Geen files is dan weer aangenaam. Ik kom nooit op de rechterrijstrook dus die bejaarden en huismoeders zie ik niet.quote:Op maandag 3 augustus 2015 23:09 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
Van mij mag in dat opzicht de 'vakantie' snel voorbij zijn.. Wat een drama en ellende is het nu op de weg vind ik.
Mensen doen echt zulke rare en aparte dingen dat het lijkt alsof dit de enige keer is dat ze op de weg zitten in het jaar![]()
De bestuurder van die caravan was waarschijnlijk hijskraanmachinist in Alphen adR?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 06:54 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Sommige denken daarnaast echt dat ze onkwetsbaar zijn. Vorige week zaterdag met die storm heb ik om twee omgevallen bomen en diverse halve bomen heen moeten rijden (moest de weg op om medisch gevalletje zoon) en toen kwam ik rond het hoogtepunt van de storm gewoon ook een caravan op de weg tegen. Dan ben je echt niet goed bij je kokosnoot
Hoewel ik zelf echt een BMW-liefhebber ben, vind ik dit eigenlijk wel leuk. Als iedereen hetzelfde leuk zou vinden, dan zou de wereld sowieso een saai geheel worden. Uiteindelijk heb je ergens wel een punt, de huidige BMW's lijken best veel op elkaar. Ik vind de designtaal als geheel echter zeer geslaagd, ook de X4/X6 (ja echt), en de verschillen tussen modellen zijn echt wel groot genoeg voor onderscheid. Zeker als je het vergelijkt met bijvoorbeeld Audi, waar je zelfs als autokenner even twee keer moet kijken of je nou een A4 of A8 ziet rijden. Dat is met de 3 en 7-serie niet het geval.quote:Op maandag 3 augustus 2015 23:38 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Oh heel veel merken doen aan eenheidsworst. Alleen vaak hebben ze modellen die er tussen uit springen. Zo valt een Subaru Forester niet op in het verkeer maar is een WRX STI een opvallend verschijnsel.
Als ik naar het verschil tussen een nieuwe 1 serie en de nieuwe M4 bekijk op de website zie ik als grote verschil dat de M4 iets hoekiger is. Als het langs komt rijden zie ik dat niet eens. Zelfde koplampen, zelfde grill, zelfde lijnen. Het zal vast een brilliante auto zijn, vast uitblinken in rij prestaties, vast beter zijn op een circuit (hey als ze de motor voor een McLaren F1 kunnen maken weten ze wel waar ze mee bezig zijn), maar ik zie geen verschil als het langs rijd. De i3 en i8 vallen op, maar niet op een positieve manier. Het is echt mijn mening en ik post dit niet om te trollen ofzo. Voor mij is het echt een saai product. Als iemand gelukkig is met een BMW ben ik daar blij om, maar ik kijk er niet nog een keer naar om. Het lijkt me dan wel weer leuk om er eentje zijwaarts over zandvoort heen te trekken. Denk dat dat best goed gaat met zo'n bak (of met een GT86 uiteraard).
Ik zou dan wel in een BMW 303 willen rijden, dat is dan weer echt gaaf. BMW en Mercedes (G en AMG GT uitgezonderd) roepen bij mij hetzelfde gevoel op. Van de Duitse fabrikanten doet Volkswagen het dan iets beter. Ze zijn niet allemaal mooi, maar ze zijn wel verschillend. Misschien komt dat omdat ik een paar jaar in een Golf 6 heb gereden maar ik zie bij die auto's wel grote verschillen (hoewel ze weer te veel voorkomen en daardoor weer wat saaier zijn).
Maar het blijft smaak. Zo is mijn vader gelukkig met zijn Citroen C3 automaat die ik dan weer echt vervloek. Techniek van 1980 in een model van 2015. Die automaat versie is ook gewoon gevaarlijk. Als je bij een kruispunt stil staat en je kunt rijden, trap je het gaspedaal in, dan gaat eerst de motor aan, dan moet je even wachten, dan gaat de auto in de versnelling, dan moet je even wachten, dan schiet de auto ineens vooruit. Dat kan zo maar 4 a 5 seconde duren. Vaak moet je dan al weer op de rem staan als hij echt gaat rijden omdat je te laat bent als het wat drukker is. Dat zal je met een BMW niet hebben.
Zakelijk rij ik een nieuwe Auris. Eenheidsworst maar de rij eigenschappen zijn dan weer echt geweldig. Die auto heeft een automaat die voelt alsof het maar 1 versnelling heeft. Trap je gas in en dat ding gaat en blijft gaan. Heerlijk gevoel. Niet zo brilliant met hardrijden als een 7 traps DSG (je mist dat racerige gevoel zeg maar) maar je hebt constant genoeg vermogen in alle weg situaties.
Inderdaad. Niet iedereen kan in dezelfde auto rijden. Dan is dat weer allemaal hetzelfde en saai. Audi was ik dan weer vergeten. Die maken, op de TT en de R8 na, inderdaad constant hetzelfde ontwerp.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 09:51 schreef BigSmurf het volgende:
Hoewel ik zelf echt een BMW-liefhebber ben, vind ik dit eigenlijk wel leuk. Als iedereen hetzelfde leuk zou vinden, dan zou de wereld sowieso een saai geheel worden. Uiteindelijk heb je ergens wel een punt, de huidige BMW's lijken best veel op elkaar. Ik vind de designtaal als geheel echter zeer geslaagd, ook de X4/X6 (ja echt), en de verschillen tussen modellen zijn echt wel groot genoeg voor onderscheid. Zeker als je het vergelijkt met bijvoorbeeld Audi, waar je zelfs als autokenner even twee keer moet kijken of je nou een A4 of A8 ziet rijden. Dat is met de 3 en 7-serie niet het geval.
Daarentegen snap ik helemaal dat mensen een Prius of Auris rijden vanuit financieel en degelijkheidsoogpunt, maar ik zou er niet dood in gevonden willen worden om een dozijn redenen. Het is ook maar wat je prefereert in een auto. Als je niets om een auto geeft en alleen comfortabel van A naar B wil, dan is al die eenheidsworst prima. Maar voor mensen die ook maar ergens een beetje puristisch zijn, of dat nou vanwege de BMW-rijeigenschappen, Alfa-design of V-tec/STi motoren is, begint het wel enigszins huilen te worden de laatste jaren. Alleen al daarom ben ik maar wat blij dat die idiote bijtellingsregels op de schop gaan. Dan kan het wagenpark weer een beetje bijtrekken, en kiezen mensen ook weer sneller iets leuks in plaats van voordeligs (waar ik zelf dan ook wel weer voor gevallen ben, je bent een dief van je portemonnee als je het niet doet ).
Eindelijk eens iemand die het wel snapt. En nog in een BMW ook.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 21:33 schreef padlarf het volgende:
Vanmorgen weer zo'n gast in een BMW (niet dat dat uitmaakt verder, maar wel weer typisch) die het geen probleem vindt om 150 te rijden, maar doodsbenauwd is voor meest linkse strook. Elke keer weer helemaal naar echts voor een halve seconde om vervolgens weer iedereen in te halen. Blijf dan links rijden denk ik dan.
Ben d'r ooit een keer voor aangehouden door een vros-je. Meneer, u rijdt veel te hard en u houdt teveel rechts....quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 21:33 schreef padlarf het volgende:
Vanmorgen weer zo'n gast in een BMW (niet dat dat uitmaakt verder, maar wel weer typisch) die het geen probleem vindt om 150 te rijden, maar doodsbenauwd is voor meest linkse strook. Elke keer weer helemaal naar echts voor een halve seconde om vervolgens weer iedereen in te halen. Blijf dan links rijden denk ik dan.
Sorry, ik vind het echt onzinnig door het verkeer te zigzaggen zonder reden. Blijf lekker links 150 rijden, heeft niemand last van, en het verkeersbeeld lijkt veel rustiger.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 21:54 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Eindelijk eens iemand die het wel snapt. En nog in een BMW ook.
Die 150 vind ik niet echt een probleem, als de situatie daar geschikt voor is, maar dat hij netjes naar rechts gaat vind ik wel bijzonder. Dat zie je niet vaak.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 21:33 schreef padlarf het volgende:
Vanmorgen weer zo'n gast in een BMW (niet dat dat uitmaakt verder, maar wel weer typisch) die het geen probleem vindt om 150 te rijden, maar doodsbenauwd is voor meest linkse strook. Elke keer weer helemaal naar echts voor een halve seconde om vervolgens weer iedereen in te halen. Blijf dan links rijden denk ik dan.
3 stroken, allemaal middenbaanplakkers, slalommen eromheen van rechts naar helemaal links en weer helemaal naar rechts.quote:
Dat noemt men een poging doen het overige verkeer te attenderen dat het mogelijk is naar rechts te gaan, waar je thuis hoort. Ik rij ook meestal rechts, als mensen dan in het midden rijden ga ik er ook gerust rechts voorbij. Van die mensen die niet naar rechts gaan zijn echt heel irritant.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 22:04 schreef OEM het volgende:
[..]
3 stroken, allemaal middenbaanplakkers, slalommen eromheen van rechts naar helemaal links en weer helemaal naar rechts.
Commentaar van de pliesie: "laat het corrigeren van overige weggebruikers maar aan ons over, en blijf links of midden rijden, is rustiger wegbeeld".quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 22:06 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Dat noemt men een poging doen het overige verkeer te attenderen dat het mogelijk is naar rechts te gaan, waar je thuis hoort. Ik rij ook meestal rechts, als mensen dan in het midden rijden ga ik er ook gerust rechts voorbij. Van die mensen die niet naar rechts gaan zijn echt heel irritant.
links blijven rijden mag niet, plaats op de weg is rechts, heb je tijdens je theorie en je rijles moeten leren. Dat die BMW rijder zich er netjes aan houd is een positief iets. Dat de rest zich er niet aan houd is storender.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 22:07 schreef OEM het volgende:
[..]
Commentaar van de pliesie: "laat het corrigeren maar aan ons over, en blijf links of midden rijden, is rustiger wegbeeld".
Ik zie de toegevoegde waarde van naar rechts gaan om het naar rechts gaan niet. Naar rechts gaan om anderen niet te hinderen is uiteraard hoe het hoort, maar daar was geen sprake van.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 22:06 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Dat noemt men een poging doen het overige verkeer te attenderen dat het mogelijk is naar rechts te gaan, waar je thuis hoort. Ik rij ook meestal rechts, als mensen dan in het midden rijden ga ik er ook gerust rechts voorbij. Van die mensen die niet naar rechts gaan zijn echt heel irritant.
Hulde aan de BMW rijder.
Omdat er dan meer auto's op dezelfde lengte weg passen, waardoor de doorstroming verbeterd.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 22:09 schreef padlarf het volgende:
[..]
Ik zie de toegevoegde waarde van naar rechts gaan om het naar rechts gaan niet. Naar rechts gaan om anderen niet te hinderen is uiteraard hoe het hoort natuurlijk, maar daar was geen sprake van.
Integendeel eerder denk ik, dit is meer hinder veroorzaken. Zeker als die BMW rijder een stuk harder rijdt dan de rest van het verkeer.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 22:09 schreef padlarf het volgende:
[..]
Ik zie de toegevoegde waarde van naar rechts gaan om het naar rechts gaan niet. Naar rechts gaan om anderen niet te hinderen is uiteraard hoe het hoort, maar daar was geen sprake van.
Het saaie Nederlandse wagenpark.quote:
Dit. En soms is slalommen om de middenstrookplakkers ook gewoon even leuk.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 22:06 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Dat noemt men een poging doen het overige verkeer te attenderen dat het mogelijk is naar rechts te gaan, waar je thuis hoort. Ik rij ook meestal rechts, als mensen dan in het midden rijden ga ik er ook gerust rechts voorbij. Van die mensen die niet naar rechts gaan zijn echt heel irritant.
Hulde aan de BMW rijder.
Hinder veroorzaken? Aan wie veroorzaakt hij hinder dan? Die mensen die daar reden en compleet niets hoefden te doen terwijl hij ze inhaalt?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 22:27 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Integendeel eerder denk ik, dit is meer hinder veroorzaken. Zeker als die BMW rijder een stuk harder rijdt dan de rest van het verkeer.
Verbaas me over de reacties hier
Het feit dat iemand een BMW rijdt maakt me echt niets uit, ik gun echt iedereen van harte de auto waar diegene in wil rijden. Het ging me puur om het gedrag dat mij onzinnig leek. Er werdt hem geen strobreed in de weg gelegd. Maar goed, je hebt een sterk punt: niemand had er echt hinder van. Misschien dat hij net te dicht op zijn voorgangers zat bij het inhalen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 22:48 schreef twiFight het volgende:
Maar goed, alleen al het feit dat een ander in een BMW rijdt is voor velen al een reden om iemand te haten (veelal vergezeld door woorden als "dikke lease bak").
Opgebaarde tuft netjes 120 op de rechter rijbaan waar het drie of vier baantjes breed is en wil een vrachtwagen inhalen. Nou dan is het niet wenselijk dat er ineens een debiel met 150 op de een na rechtse rijbaan voorbij zoeft (of net naar die baan naar rechts opschuift). Zeker niet als dit een stuk harder is dan de rest van het verkeer. Dit hele gebeuren wordt nog veel leuker als je maar 100 mag op die snelweg.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 22:48 schreef twiFight het volgende:
[..]
Hinder veroorzaken? Aan wie veroorzaakt hij hinder dan? Die mensen die daar reden en compleet niets hoefden te doen terwijl hij ze inhaalt?
Op een - in extreme gevallen - mogelijk artikel 5 voor slingeren met hoge snelheid na is er niets fout aan naar rechts gaan. De enige die iets merkt dat hij gelijk weer naar links moet is hij zelf en blijkbaar vindt hij dat geen probleem.
Maar goed, alleen al het feit dat een ander in een BMW rijdt is voor velen al een reden om iemand te haten (veelal vergezeld door woorden als "dikke lease bak").
Kijken of je van baan kan wisselen én rekening houden met snelheidsverschil is iets dat je altijd moet doen, of iemand nou 150 rijdt of 100. Ik zie dus niet in waarom dit "hinder veroorzaken" zou zijn. Klinkt als op elke slak zout leggen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 23:34 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Opgebaarde tuft netjes 120 op de rechter rijbaan waar het drie of vier baantjes breed is en wil een vrachtwagen inhalen. Nou dan is het niet wenselijk dat er ineens een debiel met 150 op de een na rechtse rijbaan voorbij zoeft (of net naar die baan naar rechts opschuift). Zeker niet als dit een stuk harder is dan de rest van het verkeer. Dit hele gebeuren wordt nog veel leuker als je maar 100 mag op die snelweg.
Ten eerste weet ik niet op welke wegen jij rijdt, maar op de snelwegen waar ik rij komt er toch echt elke paar minuten wel iemand voorbij die sneller dan 150 gaat. Op 100 km/u wegen zal dat een stuk minder zijn, maar op 120/130 wegen is het meer regel dan uitzondering. Ten tweede, waar haal jij vandaan dat hij "zo dicht mogelijk op het andere verkeer" reed? Dat blijkt niet uit de eerste post. Ook niet dat er "risico" was. Geen dingen er bij bedenken die er niet staan.quote:Waarom zou je als je zoveel harder rijdt dan de rest en misschien wordt je het eerste uur niet eens ingehaald, continu banen naar rechts opschuiven en daarmee zo dicht mogelijk bij het andere verkeer rijden? Waarom risico opzoeken?
Omdat regelmatig het merk auto dat iemand rijdt de eigenlijke 'ergernis' is (lees: jaloezie). Ging me niet over dit specifieke verhaal of jouw post, maar ik proef het toch regelmatig door de ergernissen heen.quote:Waarom heb je die laatste alinea toegevoegd?
Ik ben van mening als je +40 te hard gaat rijden, je beter wat meer links kan houden jezelf ruimte moet gunnen.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 12:03 schreef twiFight het volgende:
[..]
Kijken of je van baan kan wisselen én rekening houden met snelheidsverschil is iets dat je altijd moet doen, of iemand nou 150 rijdt of 100. Ik zie dus niet in waarom dit "hinder veroorzaken" zou zijn. Klinkt als op elke slak zout leggen.
[..]
Ten eerste weet ik niet op welke wegen jij rijdt, maar op de snelwegen waar ik rij komt er toch echt elke paar minuten wel iemand voorbij die sneller dan 150 gaat. Op 100 km/u wegen zal dat een stuk minder zijn, maar op 120/130 wegen is het meer regel dan uitzondering. Ten tweede, waar haal jij vandaan dat hij "zo dicht mogelijk op het andere verkeer" reed? Dat blijkt niet uit de eerste post. Ook niet dat er "risico" was. Geen dingen er bij bedenken die er niet staan.
[..]
Omdat regelmatig het merk auto dat iemand rijdt de eigenlijke 'ergernis' is (lees: jaloezie). Ging me niet over dit specifieke verhaal of jouw post, maar ik proef het toch regelmatig door de ergernissen heen.
Kan jij mij uitleggen wat de toegevoegde waarde is om als een ware autist de 'houdt zoveel mogelijk rechts' regel aan te houden? Wat bereik je er mee als je weet dat je binnen bijv 10 seconden weer een baantje naar links moet opschuiven en dat terwijl er niemand achter je zit? En dan vooral op het moment dat je na het inhalen opschuift naar de één na rechtse rijbaan want verder kan je niet want daar rijdt al verkeer (die het zo maar in het hoofd kunnen halen om ook eens in te gaan halen). Volgens mij is dat gewoon link, zeker omdat zelfs de grootste 'spiegelen is de nuts' fan dan jouw snelheid moeilijk kan inschatten en de ruimte van zijn dode hoek is veel groter.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 12:03 schreef twiFight het volgende:
[..]
Kijken of je van baan kan wisselen én rekening houden met snelheidsverschil is iets dat je altijd moet doen, of iemand nou 150 rijdt of 100. Ik zie dus niet in waarom dit "hinder veroorzaken" zou zijn. Klinkt als op elke slak zout leggen.
Ah ok, ik rijd een sportieve BMWquote:Knipperdeknip
Omdat regelmatig het merk auto dat iemand rijdt de eigenlijke 'ergernis' is (lees: jaloezie). Ging me niet over dit specifieke verhaal of jouw post, maar ik proef het toch regelmatig door de ergernissen heen.
Gewoon zorgen dat je in een auto rijdt waar je lol in hebt om hem te rijden.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 12:03 schreef twiFight het volgende:
Omdat regelmatig het merk auto dat iemand rijdt de eigenlijke 'ergernis' is (lees: jaloezie). Ging me niet over dit specifieke verhaal of jouw post, maar ik proef het toch regelmatig door de ergernissen heen.
Je aan de regels houden. Gewoon aanleren om naar rechts te gaan als je de ruimte hebt. Daarbij, aandacht vragen is aandacht krijgen. Als jij stevig doorloopt en links blijft hangen val je meer op dan als je keurig naar rechts gaat.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 17:46 schreef opgebaarde het volgende:
Kan jij mij uitleggen wat de toegevoegde waarde is om als een ware autist de 'houdt zoveel mogelijk rechts' regel aan te houden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |