Daar zou ik zeker niet vanuit gaan.quote:Op zondag 6 september 2015 14:30 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Oke dan doe ik het niet. Neem aan dat als je met ze tweeen bent sowieso naast elkaar komt te zitten?!
De vlucht vertrekt om 7:15, als ik om 6:00 daar ben ben ik er ruim van te voren?
Wou ze toch maar reserveren, toch wel leuk als je bij het raam zitquote:Op zondag 6 september 2015 20:23 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Daar zou ik zeker niet vanuit gaan.
Als je inlogt op Mijn Arke kan je al zien welke stoelen nog vrij zijn. Mits de verkoop inmiddels niet al gesloten is, want volgens mij kan dat maar tot 48u voor vertrek bij Arke.
6u is erg krap idd.
Ja, dat is genoeg. De rij bij arke is het grootste risico, als die er staat. Ik ken Arke niet uit eigen ervaring. Als je bij aankomst direct naar Arke gaat om je koffer af te geven (kwartier lopen vanaf bus). Mag je daar 45 minuten verspillen, dan kom je ook wel in een half uur door security/tot de gate en daar is boarding dan net bezig schat ik.quote:Op maandag 7 september 2015 13:51 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Wou ze toch maar reserveren, toch wel leuk als je bij het raam zit. Alleen hebben ze een creditcard nodig... gelukkig zit het reisbureau hier vlakbij dus ga ik even langs.
Eerste bus hier gaat om 5:00 dan ben ik om 5:30 op schiphol. Dan blijft er 1:45 over tot we vertrekken. Dan moet toch wel voldoende zijn? Zeker als we al online zijn ingechecked. Toch?!
Oke thanks. Ga morgen langs om alvast een plek te reserveren en in te checken dus.quote:Op maandag 7 september 2015 16:29 schreef XL het volgende:
[..]
Ja, dat is genoeg. De rij bij arke is het grootste risico, als die er staat. Ik ken Arke niet uit eigen ervaring. Als je bij aankomst direct naar Arke gaat om je koffer af te geven (kwartier lopen vanaf bus). Mag je daar 45 minuten verspillen, dan kom je ook wel in een half uur door security/tot de gate en daar is boarding dan net bezig schat ik.
Dat is nog niet voor alle maatschappijen / bagageafhandelaars zo. Net als dat je ook nog wel ergens bij een balie kan inchecken, maar dat wordt steeds zeldzamer en de rijen daarvoor dus steeds langer.quote:Op maandag 7 september 2015 17:47 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik las net ergens dat het vrij recent verplicht is geworden op schiphol om koffers zelf in te checken bij zo'n apparaat? Ik dacht dat dat ook nog altijd wel kon via de normale weg (bij een balie), of is dat dit jaar echt veranderd?
Afhankelijk van de maatschappij en hoe klantvriendelijk die zijn en dan nog kan het humeur van de medewerker en je eigen houding die dag een rol spelen.quote:Op maandag 7 september 2015 17:50 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Oke thanks. Ga morgen langs om alvast een plek te reserveren en in te checken dus.
Hoe moeilijk doen ze eigenlijk globaal over de afmetingen van handbagage? Als ik het bijvoorbeeld kan samen drukken(niet met veel moeite ofzo..) dat het niet langer dan 50cm is dat dan goed genoeg?
Wij vliegen met KLM. Hoop dat je daar gewoon nog bij een balie kan incheckenquote:Op maandag 7 september 2015 18:10 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dat is nog niet voor alle maatschappijen / bagageafhandelaars zo. Net als dat je ook nog wel ergens bij een balie kan inchecken, maar dat wordt steeds zeldzamer en de rijen daarvoor dus steeds langer.
Volgens mij bij KLM juist niet meer, maar wellicht is het weer verbouwd. Laatste keer dat ik daar was werd iedereen die nog niet ingecheckt was, naar de incheckautomaat gestuurd of kon je met je boardingpas direct doorlopen om je bagage af te geven/ in het apparaat te stoppenquote:Op maandag 7 september 2015 18:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wij vliegen met KLM. Hoop dat je daar gewoon nog bij een balie kan inchecken
Hmm, kijken we dan wel. Inchecken doen we gewoon online of via mobiel. Nog nooit een bagage apparaat gebruikt, maar altijd balies, vandaarquote:Op maandag 7 september 2015 19:52 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Volgens mij bij KLM juist niet meer, maar wellicht is het weer verbouwd. Laatste keer dat ik daar was werd iedereen die nog niet ingecheckt was, naar de incheckautomaat gestuurd of kon je met je boardingpas direct doorlopen om je bagage af te geven/ in het apparaat te stoppen
Voor BC was er nog wel een aparte rij.
Dit en vooral dit is de belangrijkste reden om als één van de eerste aan boord te gaan, ik maak regelmatig mee met bijvoorbeeld Wizzair dat men doodleuk de bagage direct voorin dropt om dan verder naar achter te lopen. Bij KLM zijn ze daar gelukkig wat strenger in.quote:Op zondag 6 september 2015 19:37 schreef Blik het volgende:
Priority boarden is binnen Europa vooral erg fijn. Tegenwoordig vliegt iedereen met trolleys, en de compartimenten zijn met volle vluchten erg vol. Als je als laatste instapt loop je het risico dat je je trolley alsnog in het ruim mag gooien.
Er vertrekken morgenochtend niet al te veel vluchten, dat moet wel lukken.quote:Op maandag 7 september 2015 13:51 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Wou ze toch maar reserveren, toch wel leuk als je bij het raam zit. Alleen hebben ze een creditcard nodig... gelukkig zit het reisbureau hier vlakbij dus ga ik even langs.
Eerste bus hier gaat om 5:00 dan ben ik om 5:30 op schiphol. Dan blijft er 1:45 over tot we vertrekken. Dan moet toch wel voldoende zijn? Zeker als we al online zijn ingechecked. Toch?!
Als je economy vliegt dan moet je zelf inchecken en je bagage afgeven bij een automaat. Alleen als de automaat aangeeft dat je naar een balie moet, kan je bij een balie inchecken.quote:Op maandag 7 september 2015 18:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wij vliegen met KLM. Hoop dat je daar gewoon nog bij een balie kan inchecken
Business class heeft nog steeds een eigen balie om bij in the checken.quote:Op maandag 7 september 2015 18:26 schreef static het volgende:
KLM (business class) heeft die service nog wel? Ben al een tijdje niet meer op Schiphol geweest en een enorme kluns met dat soort dingen.
Twee jaar geleden vertrok ik een dag voor de drukste van het jaar (die dag is dan ook erg druk lijkt me) en ik kon overal zo doorlopen. Was naar Rome, volgens mij Alitalia, en was al online ingecheckt en had geen check-in bagage.quote:Op maandag 7 september 2015 22:37 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Er vertrekken morgenochtend niet al te veel vluchten, dat moet wel lukken.
er zal toch wel een self check in terminal staan ?quote:Op maandag 7 september 2015 22:49 schreef derLudolf het volgende:
Wat? Bij KLM kun je niet zelf meer inchecken bij de balie als economy klant? Best slecht voor een premium airline...
Alitalia heeft maar 1 bestemming vanaf Schiphol. In de vakantieperiode kunnen er binnen een uur tijd 5 tot 6 vluchten vertrekken bij Arke. Dat is al gauw 1200 man die allemaal langs 5 selfservice en 5 tot 7 incheckbalies moeten. Dan heb je die 3 uur die ze adviseren hard nodig.quote:Op maandag 7 september 2015 22:43 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Twee jaar geleden vertrok ik een dag voor de drukste van het jaar (die dag is dan ook erg druk lijkt me) en ik kon overal zo doorlopen. Was naar Rome, volgens mij Alitalia, en was al online ingecheckt en had geen check-in bagage.
We gaan volgende week dinsdag wegquote:Op maandag 7 september 2015 22:37 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Er vertrekken morgenochtend niet al te veel vluchten, dat moet wel lukken.
[..]
Je wordt aangemoedigd om van de check in machine gebruik te maken, de opdracht van de dames of heren die bij de ingang tot het bagage afgiftepunt staan is om niemand door te laten die geen check in papiertje heeft of een uitdraai uit die machine dat je niet kan inchecken.quote:Op maandag 7 september 2015 22:49 schreef derLudolf het volgende:
Wat? Bij KLM kun je niet zelf meer inchecken bij de balie als economy klant? Best slecht voor een premium airline...
Leuk! Dat jij die nog niet eerder bent tegengekomenquote:Op donderdag 10 september 2015 13:58 schreef static het volgende:
Over een paar weken voor het eerst in een A380, ben benieuwd.
Nee, nog nooit.quote:Op donderdag 10 september 2015 14:06 schreef XL het volgende:
[..]
Leuk! Dat jij die nog niet eerder bent tegengekomen
Maar ze vliegen natuurlijk vooral op minder exotische routes dan waar jij zit. Meer het massa toerisme. Ik had hem zelf dit jaar ook voor de eerste keer. Als je weet waarop je moet letten kunnen twee dingen opvallen:
1) het lijkt alsof hij heel langzaam optrekt bij de start
2) hij is heel stil
Waarbij stil vooral bovendek is, en ook niet stiller dan een dreamliner.
In mei met Emirates naar Bangkok en vorige maand naar Kuala Lumpur. Fantastisch toestel, inderdaad erg stil. Ik herken de opmerking van langzaam optrekken helemaal, ik zat al te stressen dat er iets mis zou zijn, het leek alsof we nooit los zouden komen....quote:Op donderdag 10 september 2015 14:06 schreef XL het volgende:
[..]
Leuk! Dat jij die nog niet eerder bent tegengekomen
Maar ze vliegen natuurlijk vooral op minder exotische routes dan waar jij zit. Meer het massa toerisme. Ik had hem zelf dit jaar ook voor de eerste keer. Als je weet waarop je moet letten kunnen twee dingen opvallen:
1) het lijkt alsof hij heel langzaam optrekt bij de start
2) hij is heel stil
Waarbij stil vooral bovendek is, en ook niet stiller dan een dreamliner.
Air france heeft onder first & economy en boven business & economy. Zorg dat je in de kleine business cabine zit. In de grote zitten zoveel mensen dat het veel te veel lawaai is.quote:Op donderdag 10 september 2015 14:19 schreef static het volgende:
[..]
Nee, nog nooit.
Het is een vlucht van Hong Kong naar Parijs met AF. Business class, dus geloof sowieso op het bovendek.
Met welke maatschappij vlieg je?quote:Op donderdag 10 september 2015 13:58 schreef static het volgende:
Over een paar weken voor het eerst in een A380, ben benieuwd.
63b, is volgens mij de kleine.quote:Op donderdag 10 september 2015 14:27 schreef XL het volgende:
[..]
Air france heeft onder first & economy en boven business & economy. Zorg dat je in de kleine business cabine zit. In de grote zitten zoveel mensen dat het veel te veel lawaai is.
Ja, prima! Goede vlucht!quote:
welkom in de derde wereld.quote:Op zaterdag 12 september 2015 05:48 schreef Fretwork het volgende:
Nog geen fan van Abu Dhabi, wat een overvolle wachtruimte is het hier zeg, zelfs om 7 uur in de ochtend... Tipje, bezoek het toilet voor de securitychecks, want de grote toiletten zijn een afgeladen, stinkende en vieze bende.
Misschien ben ik een amateur, maar was ook verbaasd over dat de wachtruimtes voor 8 gates werden leeggehaald voor een extra paspoortcontrole.
Abu Dhabi airport is de reden dat ik geeneens meer naar tickets van Etihad kijk om naar het verre oosten te vliegen. Wat een rampenvliegveld is dat zeg.quote:Op zaterdag 12 september 2015 05:48 schreef Fretwork het volgende:
Nog geen fan van Abu Dhabi, wat een overvolle wachtruimte is het hier zeg, zelfs om 7 uur in de ochtend... Tipje, bezoek het toilet voor de securitychecks, want de grote toiletten zijn een afgeladen, stinkende en vieze bende.
Misschien ben ik een amateur, maar was ook verbaasd over dat de wachtruimtes voor 8 gates werden leeggehaald voor een extra paspoortcontrole.
Volgens mij hangt het er wel vanaf waarmee je vliegt. Eenmaal beneden in een soort van kelder terecht gekomen, en dat was echt de horror.quote:Op zaterdag 12 september 2015 08:34 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Abu Dhabi airport is de reden dat ik geeneens meer naar tickets van Etihad kijk om naar het verre oosten te vliegen. Wat een rampenvliegveld is dat zeg.
Druk kan het er zeker zijn in de ochtend als vele vluchten uit diverse (Europese) oorden arriveren en ook vele vluchten naar de Aziatische en Europese bestemmingen weer vertrekken.quote:Op zaterdag 12 september 2015 05:48 schreef Fretwork het volgende:
Nou nou, valt ook wel mee hoor.quote:
Zorg ervoor dat er ergens in of aan je koffer je eigen naam en land en eventueel adres te vinden zijn. Wel zodat het niet makkelijk leesbaar is voor iedereen die daar niets mee te maken heeft.quote:Op zondag 13 september 2015 11:27 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Vraagje: hoe zit het met invullen van kofferlabels als je van tevoren nog geen accommodatie hebt geboekt? Wat kun je dan het beste invullen als bestemming (puur voor het geval dat je je bagage kwijt raakt)? Kun je dan het beste de betreffende airport zelf invullen?
Ik weet dat niet iedereen de bestemmingslocatie invult op het label, maar ik doe het liever toch, mocht er iets mis gaan.....
FB miles kan tegenwoordig wel; je krijgt iets van 500 miles als je één van de duurdere tarieven kiest.quote:Op zondag 13 september 2015 12:10 schreef buzz1291 het volgende:
Ik vind het zo lullig van KLM dat je bij Transavia geen FB level miles kunt sparen. Ik kom er nog een paar te kort dit jaar voor Gold en nu moet ik vlak in de buurt van een vliegveld zijn waar Transavia wel op vliegt (SAW) maar KLM niet. Denk dan dat ik maar gelijk een Air France vlucht met overstap op CDG boek. Iets duurder (voor de baas), gunstigere vliegtijden, maar dan wel gelijk 4 level vluchten erbij.
Dat zijn AWARD miles, geen LEVEL miles. Op mijn miles haal ik zo wie zo geen Gold status vanwege de 25% regeling op goedkope tickets. Dat was vroeger wel anders met een tripje GRU en Platinum status. Had je na een week toch 24000 miles binnen. En dat 10 x per jaar. Tijden veranderen.quote:Op zondag 13 september 2015 12:35 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dat kan tegenwoordig wel; je krijgt iets van 500 miles als je één van de duurdere tarieven kiest.
Als je geen business klasse vliegt, kijk even uit dat het economy ticket niet de zogenaamde MINI Tariefklasse is geboekt bij Air France, want dan krijg je geen miles en gelden de segementen niet. (En zo mini hoeft de prijs niet te zijn wil deze in die klasse vallen trouwens).quote:Op zondag 13 september 2015 12:10 schreef buzz1291 het volgende:
Ik vind het zo lullig van KLM dat je bij Transavia geen FB level miles kunt sparen. Ik kom er nog een paar te kort dit jaar voor Gold en nu moet ik vlak in de buurt van een vliegveld zijn waar Transavia wel op vliegt (SAW) maar KLM niet. Denk dan dat ik maar gelijk een Air France vlucht met overstap op CDG boek. Iets duurder (voor de baas), gunstigere vliegtijden, maar dan wel gelijk 4 level vluchten erbij.
Bij KLM ben ik veroordeeld tot vliegen binnen Europa, dus aan segmenten blijf ik wel silver.quote:Op zondag 13 september 2015 14:10 schreef Blik het volgende:
Die 25% regeling is idd echt rot. Retourtje Caribbean dit jaar leverde 3000 miles op
Of het echt zeker een middenstoel wordt betwijfel ik, je kan wel online inchecken en dan heb je op dat moment nog keuze om wat stoelen te kiezen, dus als je dat een beetje vroeg doet is het 'leed' misschien nog te overzien.quote:Op zondag 13 september 2015 21:06 schreef buzz1291 het volgende:
Vandaag nog een ervaring. Zat al ff te zoeken naar tickets naar Hong Kong. Cathay is al een paar weken de goedkoopste en scheelt 350 euro met KLM. Dus geboekt maar geen mogelijkheid om direct een stoelnte reserveren. Moet je eerst een zgn uitgestelde betaling doen en opnieuw inloggen. OK, toen het bericht dat dit alleen kan in bepaalde tariefsklassen of lid zijn van de Marco Polo Club. Prima toch, nog zo'n stuk plastic erbij. Alles ingevuld en op de laatste pagina of ik ff mijn credit card gegevens wilde invullen want dat kaartje kost dan ff 50 dollar per jaar. Ja hallo! Zal dus wel een middenstoel worden. Na ja die 11 uur kom ik ook wel door.
Hier laat Cathay zich toch een beetje kennen. Nog nooit meegemaakt op een intercontinentale vlucht dat afhankelijk van het tarief je wel of niet een stoel kunt reserveren.
Ik zou het laatste doen, zo heb ik wel vaker extra punten gehaald. Stopover is een pain in the ass zeker op CDG (klote vliegveld), maar goed ..alles voor de puntenquote:Op zondag 13 september 2015 12:10 schreef buzz1291 het volgende:
Volgens mij is het main cabin extra (American Airlines) vliegen voor mensen met Sapphire Status redelijk uniek. Net zoals de vrije middenplaats voor AB Gold bij Airberlin.quote:Op zondag 13 september 2015 21:39 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Of het echt zeker een middenstoel wordt betwijfel ik, je kan wel online inchecken en dan heb je op dat moment nog keuze om wat stoelen te kiezen, dus als je dat een beetje vroeg doet is het 'leed' misschien nog te overzien.
Ik zal overigens nimmer meer met Cathay vliegen, men heeft mij ooit is in een toestel gezet met stoelen die naar voren gleden, ik was gebroken bij aankomst, en 4 vluchten gemaakt, 4 x een stoelkeuze gemaakt en bij daadwerkelijk aan boord gaan elke keer een andere plek gekregen. (en de 747 vervangen voor een A340 op de terugweg kost mij dus 1,5 uur extra vliegen vanaf Hong Kong). Goed het is en blijft Oneworld, en die hebben niet zo'n beste reputatie op het gebied van 'gratis' stoelen toewijzen.
Het is niet netjes, maar vermoedelijk volgens hun voorwaarden. Ik zou proberen iemand met begrip bij de klantenservice te pakken te krijgen, maar bij Wizzair hoef je eigenlijk niet op klantenservice te rekenen. Als je 1 boekingscode hebt voor beide reizen zou het een hele rare gang van zaken zijn, maar verbazen kan Wizzair mij niet meer. Als je twee boekingscodes hebt (en dus 2 enkeltjes geboekt) dan zijn je kansen nul op medewerking van Wizzair.quote:Op maandag 14 september 2015 14:49 schreef Yreal het volgende:
Had eindhoven - Gdansk - groningen geboekt bij Wizz. De eerste vlucht is nou verplaatst waardoor de reis onmogelijk is geworden. Alleen geven ze geen refund voor gdansk -> groningen omdat dat een andere vlucht is en dus niet de retour.
Mag dat?
Dat laatste dus inderdaad. De boevenquote:Op maandag 14 september 2015 15:04 schreef XL het volgende:
[..]
Het is niet netjes, maar vermoedelijk volgens hun voorwaarden. Ik zou proberen iemand met begrip bij de klantenservice te pakken te krijgen, maar bij Wizzair hoef je eigenlijk niet op klantenservice te rekenen. Als je 1 boekingscode hebt voor beide reizen zou het een hele rare gang van zaken zijn, maar verbazen kan Wizzair mij niet meer. Als je twee boekingscodes hebt (en dus 2 enkeltjes geboekt) dan zijn je kansen nul op medewerking van Wizzair.
Mijn ervaringen met de klantenservice Wizzair zijn overigens wel positief. Ik heb ooit op Eindhoven een vlucht geannuleerd zien worden door de weersomstandigheden op International Airprut Eindhoven, en ik had geen zin om de vlucht die in de middag ging te halen, mijn doorvlucht zou echter vanaf Budapest naar Warschau zijn de volgende dag, en de dag daarop via Warschau naar Eindhoven.quote:Op maandag 14 september 2015 15:04 schreef XL het volgende:
[..]
Het is niet netjes, maar vermoedelijk volgens hun voorwaarden. Ik zou proberen iemand met begrip bij de klantenservice te pakken te krijgen, maar bij Wizzair hoef je eigenlijk niet op klantenservice te rekenen. Als je 1 boekingscode hebt voor beide reizen zou het een hele rare gang van zaken zijn, maar verbazen kan Wizzair mij niet meer. Als je twee boekingscodes hebt (en dus 2 enkeltjes geboekt) dan zijn je kansen nul op medewerking van Wizzair.
Doet China Airlines ook.quote:Op zondag 13 september 2015 21:06 schreef buzz1291 het volgende:
Hier laat Cathay zich toch een beetje kennen. Nog nooit meegemaakt op een intercontinentale vlucht dat afhankelijk van het tarief je wel of niet een stoel kunt reserveren.
Was daar ook verbaasd over! Maar blijkbaar komt het dus vaker voor.quote:Preliminary seat selection in the aircraft cabin is allowed for all fare groups except Budget, Promo and Youth fares.
Van KLIA naar KLIA 2 doet de KLIA Express trein er een minuut of 3 over. Er gaan er circa 4 per uur, ervan uitgaande dat je de trein net mist duurt die connectie dus 18 minuten.quote:Op maandag 14 september 2015 20:37 schreef donald_dick het volgende:
Hoe snel doe je er gemiddeld over om van Kuala Lumpur Terminal 1 (KLIA) naar Terminal 2 (KLIA2) te gaan? Ik heb nu een overstap van 1 uur en 10 minuten en dat klinkt erg kort. Is het aan te raden om een vlucht later te nemen?
Ik heb nu een vlucht gevonden van AMS-KUL-KUC (Kuching airport, ook in Maleisie) en vlieg met Maleisia Airlines. AMS-KUL land op Terminal M en KUL-KUC vertrekt ook vanaf Terminal M. Dan hoef ik toch niet met dat stomme treintje? Oftewel, alles vertrek van Terminal 1?quote:Op maandag 14 september 2015 22:09 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Van KLIA naar KLIA 2 doet de KLIA Express trein er een minuut of 3 over. Er gaan er circa 4 per uur, ervan uitgaande dat je de trein net mist duurt die connectie dus 18 minuten.
Daar komt bij als je 1 uur en 10 minuten hebt, ook nog immigratie hebt in Kuala Lumpur, wat over het algemeen wel opschiet, maar soms zit er een vervelend geval voor je die niet voldoet aan de eisen en dan sta je even te wachten. Reken inclusief lopen vanaf het moment dat je bij de gate arriveert tot het treinstation tussen de 20-30 minuten, en zo zit je dus op 48 minuten.
Als je je boarding pass hebt, en dit een domestic vlucht betreft kan je dan snel door de beveiliging naar de gate, beveiliging voor domestic is over het algemeen niet heel druk en de gates zijn dichtbij. Het is krap maar niet onmogelijk.
Vlieg je internationaal en je hebt je boarding pass, dan is het het toch niet mogelijk, je krijgt een centrale security check (nutteloos), paspoortcontrole, minimaal 10 minuten lopen en dan moet je flink doorlopen, en dan nog een centrale security check om bij de daadwerkelijke finger waar de gates zijn te komen. (Dit is ook de plek dat je in de steriele zone gekochte water alsnog kan afgeven). Je kan de drukte vooraf niet beoordelen omdat er 3 'bottlenecks' zijn.
Een vlucht later is aan te raden.
Ja, als de tussenstop in een leuke stad is, waar je makkelijk naartoe kan, doe ik dat wel eens. En een dergelijk tarief geeft soms ook aan dat je ook een langere stop kan maken zonder extra kosten.quote:Op dinsdag 15 september 2015 07:16 schreef DonDruiper het volgende:
Ik zie op bijvoorbeeld skyscanner of momondo veel tickets met reisduur van 32 uur, terwijl het rechtstreeks 11 uur is.
Zijn er echt mensen die dat boeken??
Het lijkt mij dat je sowieso nog door de immigration zal moeten, want die zullen ze in Kuching waarschijnlijk niet hebben. En dat treintje is toch niet zo'n probleem?quote:Op maandag 14 september 2015 22:53 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Ik heb nu een vlucht gevonden van AMS-KUL-KUC (Kuching airport, ook in Maleisie) en vlieg met Maleisia Airlines. AMS-KUL land op Terminal M en KUL-KUC vertrekt ook vanaf Terminal M. Dan hoef ik toch niet met dat stomme treintje? Oftewel, alles vertrek van Terminal 1?
wel voor mijn krappe aansluiting. Scheelt toch weer 20 minuten.quote:Op dinsdag 15 september 2015 08:10 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat je sowieso nog door de immigration zal moeten, want die zullen ze in Kuching waarschijnlijk niet hebben. En dat treintje is toch niet zo'n probleem?
Je kunt toch op 1 ticket boeken? Er zijn 11 directe vluchten per dag (KL - Kuching). Mis je je aansluiting, dan boeken ze je om.quote:Op dinsdag 15 september 2015 08:19 schreef donald_dick het volgende:
[..]
wel voor mijn krappe aansluiting. Scheelt toch weer 20 minuten.
Je moet inderdaad online inchecken bij Ryanair. Dit is gratis. Ga naar de website en klik op de grote knop BEHEER UW BOEKING. Dan kom je op een site met een grote knop ONLINE INCHECKEN. Klik hierop en vanaf hier wijst het zich vanzelf. Je hebt wel je boekingsnummer nodig (staat in je bevestigingsmail) en volgens mij ook je paspoort. Op het einde moet je je boardingpassen uitprinten. Doe dat ook en neem deze ook mee naar het vliegveld. Doe je dit niet dan gaat het je flink kosten.quote:Op maandag 14 september 2015 23:34 schreef einzeinz het volgende:
Wij gaan binnenkort op reis met het vliegtuig, maatschappij is Ryanair. Om in orde te zijn met alles hebben wij nog vragen.
Ik zag iets over online inchecken. Maar is dit verplicht en hoeveel kost dat bij Ryanair? Hoe werkt die hele procedure precies?
Mijn koffer is wel 2cm te breed, maar mits het wat in die bakjes proppen moet het er wel in kunnen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 09:26 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Je moet inderdaad online inchecken bij Ryanair. Dit is gratis. Ga naar de website en klik op de grote knop BEHEER UW BOEKING. Dan kom je op een site met een grote knop ONLINE INCHECKEN. Klik hierop en vanaf hier wijst het zich vanzelf. Je hebt wel je boekingsnummer nodig (staat in je bevestigingsmail) en volgens mij ook je paspoort. Op het einde moet je je boardingpassen uitprinten. Doe dat ook en neem deze ook mee naar het vliegveld. Doe je dit niet dan gaat het je flink kosten.
Als dit je eerste keer vliegen met Ryanair is; zorg dat je je aan HUN regels houdt. Dus denk niet; "ach die afmetingen voor de bagage, dat zijn meer richtlijnen en ik neem gewoon een koffer mee die 2 centimeter te groot is". Nee dus, zo werkt het niet bij Ryanair en de kans is heel groot dat je ervoor moet bijbetalen.
Als je trek krijgt in het vliegtuig kun je of daar (duur) eten kopen of je eigen eten opeten. Je krijgt niets; hou hier ook rekening mee. Na de beveiliging op Eindhoven Airport kun je nog flesjes drinken kopen, deze mag je meenemen het vliegtuig in en daar opdrinken. Koop deze niet voor de beveiliging want die moet je inleveren.
Verder is Ryanair een prima maatschappij maar meer dan een bus in de lucht is het niet. Fijne vlucht!
Als zowel de vlucht van Amsterdam naar Kuala Lumpur en de vlucht van Kuala Lumpur naar Kuching met Malaysia Airlines en geboekt is op één ticket dan hoef je je geen zorgen te maken.quote:Op dinsdag 15 september 2015 08:19 schreef donald_dick het volgende:
[..]
wel voor mijn krappe aansluiting. Scheelt toch weer 20 minuten.
Dit gaat over je id kaart/paspoortquote:Op dinsdag 15 september 2015 20:09 schreef einzeinz het volgende:
Dringend:
Documentype
Documentnummer
Land van uitgifte
Vervaldatum?
Wat is dit?
Ik moet dit invullen bij het online inchecken bij Ryanair, maar ik heb die gegevens niet.
Wel ik geef dus alle informatie in, maar alles is verkeerd en hij wil die informatie niet bewaren om er fouten in zitten terwijl alles correct overgetypt wordt. Dus zeer vreemd!quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:17 schreef Spaardertje het volgende:
[..]
Dit gaat over je id kaart/paspoort
Je bent toch geen vluchteling? Zo ja, dan kan het wel kloppen dat je het niet hebt.
Oke dat is heel raar. Heb je al in een andere browser geprobeerd?quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:19 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Wel ik geef dus alle informatie in, maar alles is verkeerd en hij wil die informatie niet bewaren om er fouten in zitten terwijl alles correct overgetypt wordt. Dus zeer vreemd!
Ik denk dat je dan beter Ryanair zelf kan bellen..quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:19 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Wel ik geef dus alle informatie in, maar alles is verkeerd en hij wil die informatie niet bewaren om er fouten in zitten terwijl alles correct overgetypt wordt. Dus zeer vreemd!
Dat staat allemaal op je paspoort?quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:09 schreef einzeinz het volgende:
Dringend:
Documentype
Documentnummer
Land van uitgifte
Vervaldatum?
Wat is dit?
Ik moet dit invullen bij het online inchecken bij Ryanair, maar ik heb die gegevens niet.
Ja, maar hij heeft telkens aan dat het nummer foutief is terwijl ik hetzelfde nummer ingeef van mijn vriendin en het daar wel werkt.quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:40 schreef relativity het volgende:
[..]
Dat staat allemaal op je paspoort?
Goed opletten dat je een 0 of een O invult. En geen spatie erbij.quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:55 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Ja, maar hij heeft telkens aan dat het nummer foutief is terwijl ik hetzelfde nummer ingeef van mijn vriendin en het daar wel werkt.
Ja, alleen achteraf niet gaan klagen als je moet betalen om het in te checken. Internet staat vol met boze Ryanair klanten die ook dachten dat het wel kon.quote:Op dinsdag 15 september 2015 19:54 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Mijn koffer is wel 2cm te breed, maar mits het wat in die bakjes proppen moet het er wel in kunnen.
Toch bedankt.
Gelukt?quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:55 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Ja, maar hij heeft telkens aan dat het nummer foutief is terwijl ik hetzelfde nummer ingeef van mijn vriendin en het daar wel werkt.
Ze moeten ook wel realistisch blijven natuurlijk!quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:12 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja, alleen achteraf niet gaan klagen als je moet betalen om het in te checken. Internet staat vol met boze Ryanair klanten die ook dachten dat het wel kon.
Zeg niet dat het gaat gebeuren, maar de kans is er zeker.
Wat jij wil...quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:35 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Ze moeten ook wel realistisch blijven natuurlijk!
Mijn koffer is dan weer 5cm lager dan de gewenste afmetingen. Dus die 2cm in de breedte kan geen struikelblok zijn!
Desnoods ram ik die valies gewoon in dat vakje, tot het er in past!
Die regels zijn er als business model en de dame aan de balie (als je pech hebt en die kans is niet zo groot) gaat niet met jou over de inhoud van je koffer discussieren. Die gaat zeggen dat de lengte zo is vastgesteld vanwege de diepte van het bagagerek en de breedte zodat iedereen een koffer kan meenemen. Nou ja, als ze überhaupt gaat proberen uit te leggen waarom ze 35 euro extra van je wil hebben. Je zult niet de eerste zijn waarbij ze zeggen dat het weliswaar in de standaard past, maar niet zonder duwen en dan mag het ook niet.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:35 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Mijn koffer is dan weer 5cm lager dan de gewenste afmetingen. Dus die 2cm in de breedte kan geen struikelblok zijn!
Desnoods ram ik die valies gewoon in dat vakje, tot het er in past!
Ze zijn heel realistisch. Je mag goedkoop met ze vliegen, maar dan wel volgens hun regels.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:35 schreef einzeinz het volgende:
[..]
ik heb uiteindelijk voor een langere tussenstop gekozen. Dan kan ik misschien ff douchen! Bedankt voor de tip!quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:08 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Als zowel de vlucht van Amsterdam naar Kuala Lumpur en de vlucht van Kuala Lumpur naar Kuching met Malaysia Airlines en geboekt is op één ticket dan hoef je je geen zorgen te maken.
Is het echter op een apart ticket geboekt dan vlieg je met Malaysian Airlines wel vanaf de hoofdterminal, maar ook dan is 1 uur en 10 minuten wel kort, met een beetje vertraging heb je kans op het toestel te missen (laat staan of je bagage de overstap haalt) en dan is Malaysian Airlines niet verantwoordelijk om je over te boeken op een andere vlucht.
Als het veel scheelt dan is Air Asia overigens een prima optie, maar dan niet de aansluiting van 1 uur en 10 minuten, een latere aansluiting is veiliger, en KLIA 2 is prima om wat te eten en je kan er ook douchen (Gratis met lauw water of betaald met handdoek zeep bij een of andere Cabin hotel toko), wellicht ook wel fijn als je aankomt van een lange vlucht.
Ligt eraan hoe laat de vlucht weg gaat, want als je de middernacht vlucht hebt, tja dan is vroeg aanwezig zijn leuk, maar dan sta je eerst in de rij met een grote groep Turken die kennelijk het idee hebben dat er in Turkije geen winkels zijn, want er moet een boel bagage mee, dus als je wat later komt is die horde vast weg.quote:Op woensdag 16 september 2015 22:46 schreef opreis het volgende:
Ik heb een vlucht met Turkish Airlines naar Istanbul, hoe lang van te voren is het verstandig om aanwezig te zijn?
Voor een buitenlandse bestemming niet. Ik vloog onlangs nog OTP-IST-SIN en dan passeer je de immigration niet, wel een security check, maar die waren nog te lui om uit hun ogen te kijken. Zelfs laptop en iPad niet uit de tas geweest.quote:Op zaterdag 19 september 2015 20:49 schreef Troonwoord het volgende:
Moet je een een elektronische visum hebben voor Turkije als je daar alleen in transit blijft en op doorreis bent ?
Had ik ook, maar als het goed is staat je status silver wel op je boarding pass. Je kan dus gewoon gebruik maken van de priority boarding.quote:Op zaterdag 19 september 2015 23:09 schreef Blik het volgende:
Vraagje, ik ben silver bij Flying blue. Echter, voor mijn vlucht van morgen staat geen priority boarding op de boarding pass. Hoe kan dit?
Kan het te maken hebben met dat ik op de heenvlucht (we crossboeken vluchten op het werk) nog ivory was?
Je bedoelt waarschijnlijk dat rode stempel. Klopt, staat er alleen op vanaf Gold. Met silver status heb je wel alle priority faciliteiten op Schiphol, maar mag je niet overal in Europa door de fast lane voor security en eventuele paspoort controle.quote:Op zaterdag 19 september 2015 23:09 schreef Blik het volgende:
Vraagje, ik ben silver bij Flying blue. Echter, voor mijn vlucht van morgen staat geen priority boarding op de boarding pass. Hoe kan dit?
Kan het te maken hebben met dat ik op de heenvlucht (we crossboeken vluchten op het werk) nog ivory was?
Het is altijd weer een rekensom. Vóór vertrek naar Denpasar moet je toch 3 uur reserveren vanuit KL Sentral en dan ook nog per Fast train. Kom je op tijd aan op KUL, reken dan op één uur voor je op het station staat en nog één uur voor je in KL bent. Dan heb je dus 4 uur over om in KL rond te stappen vanaf Sentral. Als dat het je waard is boven rondhangen op KUL, ja dan kan het dus. Tegenwoordig vermijd ik dat soort overstaptijden, maar mijn ervaringen zijn toch dat voor een paar uur door zo'n stad banjeren terwijl je de tijd in de gaten moet houden, het achteraf altijd tegenviel.quote:Op zondag 20 september 2015 10:07 schreef donappel het volgende:
Vrijdag vlieg ik via KL naar Denpasar met een tussenstop van 9 uur... Is het aan te raden om in deze 9 uur naar het centrum van KL te reizen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |