abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154814952
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 10:40 schreef SaskiaR het volgende:
Curanol ;) maar ik heb nu Kruidvat huismerk, werkt ook wel :)
Curanol voor je hol! Zo wist ik m zelfs vlak na de bevalling nog te onthouden :o
Kwak
pi_154814965
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 10:38 schreef silliegirl het volgende:
Wat wordt hier ook weer wel is genoemd als middeltje bij aambeien? :@
Curanol of Sperti of neusspray/druppels (ja echt :o ! ) .

Maar het enige dat na mijn bevalling hielp was een zalfje van de dokter met lidocaïne erin. Al weet ik niet of je dat mag smeren als je zwanger bent.
pi_154814987
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 11:27 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Curanol voor je hol! Zo wist ik m zelfs vlak na de bevalling nog te onthouden :o
Haha, nu vergeet ik 'm ook niet meer. Thanks dames.

Ik heb maar curanol besteld, ook de tabletten (baadt het niet..)
Ik vind die aambeien stom. Ze gaan toch wel weer weg? :@ :X
pi_154815002
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 11:28 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Curanol of Sperti of neusspray/druppels (ja echt :o ! ) .

Maar het enige dat na mijn bevalling hielp was een zalfje van de dokter met lidocaïne erin. Al weet ik niet of je dat mag smeren als je zwanger bent.
Ik moet maandag op controle bij de gyn, zal wel vragen om zo'n zalfje als het dan nog niet minder is, dan hoor ik wel of 't mag!
pi_154815006
Bij mij waren ze twee maanden na de bevalling weg. Al weet ik niet of dat het hoopgevende antwoord is waar je op wacht :') .
pi_154815041
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 11:31 schreef Razztwizzle het volgende:
Bij mij waren ze twee maanden na de bevalling weg. Al weet ik niet of dat het hoopgevende antwoord is waar je op wacht :') .
}:| :'( :%
pi_154815090
Ik heb ze pas twee weken, en 't valt wel mee gelukkig (met zalf dan). Hopelijk wordt het niet erger door de bevalling (ijdele hoop ben ik bang... )
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  zaterdag 1 augustus 2015 @ 11:37:28 #108
409579 LuDann
All the way
pi_154815105
Vervelend lijkt me dat zeg, aambeien! Ik heb juist een betere stoelgang dan ooit. :@

Heb wel veel fibroompjes (van die kleine moedervlekjes op steeltjes ofzo) op mijn romp en in mijn nek. Gaat dat weg na de geboorte?
pi_154815107
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 11:31 schreef Razztwizzle het volgende:
bij mij binnen 4 dagen. (Had ze enkel pas gekregen na de bevalling)

zal er maar niet bij vertellen dat ik er nu zo ongeveer sinds 20 weken al last van heb :')
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_154815125
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 11:37 schreef LuDann het volgende:
Vervelend lijkt me dat zeg, aambeien! Ik heb juist een betere stoelgang dan ooit. :@

Ik ook op zich, maar als je 5x per dag op de plee zit worden je al bestaande aambeien daar niet blij van...
pi_154815134
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 11:38 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Ik ook op zich, maar als je 5x per dag op de plee zit worden je al bestaande aambeien daar niet blij van...
Nee, die willen dan juist dat je niet naar de wc gaat. Maarja, hou 't maar is tegen }:|
  zaterdag 1 augustus 2015 @ 11:43:17 #112
409579 LuDann
All the way
pi_154815199
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 11:27 schreef Razztwizzle het volgende:
J0cie en Ggil sterkte allebei :* wat naar om in het ziekenhuis te moeten zijn.

Ludann dat is ook wel een beetje suf zeg -O- . Gaan ze ver weg, of is het nog te rijden als je wel bevalt als zij op vakantie zijn?

Wij sinds gisteravond weer thuis en als een wonder is m'n misselijkheid ook weer wat afgezakt *O* . Straks boodschappen doen, ik hoef voorlopig geen warm eten dus ik haal wel een berg tomaten en avocado's en wraps en yoghurt en fruit en dan kom ik de week wel door :') .
Naar de Belgische Ardennen gaan ze, dus das niet superver maar niet bepaald naast de deur.

Fijn dat je misselijkheid weer wat is gezakt!
pi_154815278
Op ggirl ook al in t ziekenhuis! :*

Hier gelukkig nog geen aambeien.. Vorige keer ook niet gehad.

Pff net voor t eerst in tijden de grote boodschappen in m'n uppie gedaan! Ben kapot!

(doet man normaal of samen, omdat ik die zware zooi niet goed kan tillen met mijn verzakking etc..)
pi_154815310
Moet je trouwens v tevoren al n ponskaartje hebben? Ik heb nog geen ponskaart v dit ziekenhuis. Met de opendag was due balie net gesloten en had ik t gevraagd.. ZE zeiden toen dat ik dat ook dan nog wel kan doen..

Maar als ik daar bevallend binnenkom, ga ik toch niet eerst een ponskaart maken? Of mag man dat na de bevalling ook nog doen?
  zaterdag 1 augustus 2015 @ 12:08:17 #115
409579 LuDann
All the way
pi_154815563
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 09:57 schreef SaskiaR het volgende:
Dames veel sterkte in 't ziekenhuis :*
Ik zit te twijfelen of ik zin heb om morgen naar Castlefest te gaan :P :D
Leuk, Castlefest. Trek je dat nog? Ik zit ook een beetje te zoeken naar activiteiten om me af te leiden, maar Castlefest trek ik niet meer helaas. Lopen over hobbelig gras gaat hem niet meer worden en een rolstoel kan daar niet.

Ik denk dat we straks naar een psychiatrisch museum gaan. Man vroeg nog hoopvol ''bioscoop?'' toen ik aangaf iets te willen doen, maar dat geluid staat daar zo hard, ik vind dat geen fijn idee meer.
  zaterdag 1 augustus 2015 @ 12:10:20 #116
409579 LuDann
All the way
pi_154815592
Kan me niet voorstellen dat je eerst nog een ponskaartje aan moet maken als je daar bevallend binnenkomt, gestreeptestoel. Als je de eerste hulp bezoekt hoeft dat tenslotte ook niet. Maar je zult de bureaucratische molen geen plezier doen. :P

Mijn schoonouders hebben net laten weten dat ze ervan uitgaan dat ik wel al bevallen ben als ze op vakantie gaan. Oke, nou dan moet je het zelf weten hoor. Ik ga me er echt niet om laten inleiden in ieder geval. :')!
pi_154815595
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 12:08 schreef LuDann het volgende:

Leuk, Castlefest. Trek je dat nog? Ik zit ook een beetje te zoeken naar activiteiten om me af te leiden, maar Castlefest trek ik niet meer helaas. Lopen over hobbelig gras gaat hem niet meer worden en een rolstoel kan daar niet.

Zou moeten lukken denk ik :) Ik heb geen last van m'n bekken met lopen enzo, en sowieso natuurlijk vaak tussendoor gaan zitten. We gaan wel met de auto ipv het ov.

Waar woon je ergens? Musea zijn wel leuk, maar ook best vermoeiend qua slenteren.
Filmhuizen hebben vaak de muziek wat zachter staan.
  zaterdag 1 augustus 2015 @ 12:13:23 #118
409579 LuDann
All the way
pi_154815624
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 12:10 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Zou moeten lukken denk ik :) Ik heb geen last van m'n bekken met lopen enzo, en sowieso natuurlijk vaak tussendoor gaan zitten. We gaan wel met de auto ipv het ov.

Waar woon je ergens? Musea zijn wel leuk, maar ook best vermoeiend qua slenteren.
Filmhuizen hebben vaak de muziek wat zachter staan.
Ik woon in een middelgrote stad, er is genoeg te doen hier. En omdat man thuis is kunnen we gewoon met de auto, dus dat komt goed. :Y Filmhuis is te alternatief voor manlief, vrees ik. Die wil naar een luidruchtige actiefilm.

Musea hebben meestal rolstoelen staan, zonder trek ik dat ook niet meer. Ik ben al blij als ik het halverwege de straat haal. :')
pi_154815695
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 12:13 schreef LuDann het volgende:

Ik woon in een middelgrote stad, er is genoeg te doen hier. En omdat man thuis is kunnen we gewoon met de auto, dus dat komt goed. :Y Filmhuis is te alternatief voor manlief, vrees ik. Die wil naar een luidruchtige actiefilm.

Musea hebben meestal rolstoelen staan, zonder trek ik dat ook niet meer. Ik ben al blij als ik het halverwege de straat haal. :')
Ah gelukkig :)
Wij waren laatst naar Ant-man, best vermakelijk. Overigens doen mijn man en ik vaak dingen apart van elkaar, dus hij kan er altijd alleen naartie natuurlijk. Hoewel ik nu wel liever heb dat ie niet te lang weggaat :P

Maar wel lief dat jullie veel dingen samen doen! O+
pi_154815706
LuDann je schoonouders :D :') je hebt een wat verhoogde kans om voor 37 weken te bevallen. Betekent nog niet dat het ook gegarandeerd gaat gebeuren of dat je dan gegarandeerd de 42 weken niet gaat halen. Beetje jammer zo hoor maar idd, zelf weten dan maar.
:)
  zaterdag 1 augustus 2015 @ 12:31:49 #121
409579 LuDann
All the way
pi_154815892
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 12:18 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Ah gelukkig :)
Wij waren laatst naar Ant-man, best vermakelijk. Overigens doen mijn man en ik vaak dingen apart van elkaar, dus hij kan er altijd alleen naartie natuurlijk. Hoewel ik nu wel liever heb dat ie niet te lang weggaat :P

Maar wel lief dat jullie veel dingen samen doen! O+
Ant-man willen wij op zich ook nog naartoe. Maar ja, dat moet dan weer IMAX 3D zijn vind hij, en dat is prima normaal gesproken (we hebben een abbo) maar we zijn naar Jurassic World (nostalgie! :9 ) geweest en je wordt haast weggeblazen dan. Plus een paar uur stilzitten vind ik eigenlijk niet te doen meer nu.

Ik doe ook weleens dingen apart van hem (vooral de dingen die hem niet interesseren en die zijn meestal ietwat gerelateerd aan mijn studiegebied, herkenbaar?) maar hij werkt heel erg veel dus als hij vrij is dan doen we dingen samen. Ik heb geen rijbewijs ook, dus we doen andere dingen als hij vrij is dan dat ik alleen zou doen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 12:18 schreef mignonne het volgende:
LuDann je schoonouders :D :') je hebt een wat verhoogde kans om voor 37 weken te bevallen. Betekent nog niet dat het ook gegarandeerd gaat gebeuren of dat je dan gegarandeerd de 42 weken niet gaat halen. Beetje jammer zo hoor maar idd, zelf weten dan maar.
Echt he! :D :') Vooral die stelligheid irriteert me een beetje. ''Oh, maar dan ben je al wel bevallen hoor'' Ik zeg net dat ik denk dat dat best nog wel even kan duren juist. Ik zou bijna vanuit opstandigheid hopen dat ik tot 42 weken doorloop, om ze een dikke ''zie je wel :6 '' te kunnen geven. :')
pi_154815959
Ja en dan eigen schuld, dikke bult toch LuDann.. Hadden ze maar geen vakantie moeten boeken.

Moet eerlijkheidshalve bekennen dat mijn schoonouders net na mijn UD terugkomen uit Afrika en dat ik ze heb aangemoedigd om niet om te boeken :@ Laat ons eerst maar even alleen zijn.
pi_154815961
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 12:31 schreef LuDann het volgende:

Ant-man willen wij op zich ook nog naartoe. Maar ja, dat moet dan weer IMAX 3D zijn vind hij, en dat is prima normaal gesproken (we hebben een abbo) maar we zijn naar Jurassic World (nostalgie! :9 ) geweest en je wordt haast weggeblazen dan. Plus een paar uur stilzitten vind ik eigenlijk niet te doen meer nu.

Ik doe ook weleens dingen apart van hem (vooral de dingen die hem niet interesseren en die zijn meestal ietwat gerelateerd aan mijn studiegebied, herkenbaar?) maar hij werkt heel erg veel dus als hij vrij is dan doen we dingen samen. Ik heb geen rijbewijs ook, dus we doen andere dingen als hij vrij is dan dat ik alleen zou doen.

Jurassic World was ook leuk ja :) Maar dat 3D hoeft van mij niet zo, ik heb dezelfde ervaring als ik het in 2D zie.

Wij hebben best wel veel verschillende interesses, maar gelukkig ook veel gedeelde :) Ik hoef er bijv. ook niet altijd bij te zijn als hij naar zijn vrienden (zelf als het een stelletje is, dan ga ik soms wel mee, maar soms ook niet).
En ik ga idd ook wel eens voor mijn werk weg (academische conferenties enzo). Maar eens even zien hoe dat met baby gaat... daar moet mijn man dan maar op passen!

Ik heb ook geen rijbewijs trouwens, is soms wel eens onhandig. Vooral nu, als we nu ergens heen gaan, ga ik toch liever met de auto, dus dan moet mijn man weer rijden. Maar hij heeft een hekel aan autorijden, dus dan voel ik me weer bezwaard...
  zaterdag 1 augustus 2015 @ 12:41:12 #124
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_154816018
quote:

Heb wel veel fibroompjes (van die kleine moedervlekjes op steeltjes ofzo) op mijn romp en in mijn nek. Gaat dat weg na de geboorte?
Dat heb ik ook sinds ik zwanger ben :{ Ik weet niet of het weggaat, maar je kan ze wel weg laten halen geloof ik. Ik ga iig even naar de huisarts ervoor als de baby er is.
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  zaterdag 1 augustus 2015 @ 12:56:17 #125
409579 LuDann
All the way
pi_154816235
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 12:36 schreef Bloesem. het volgende:
Ja en dan eigen schuld, dikke bult toch LuDann.. Hadden ze maar geen vakantie moeten boeken.

Moet eerlijkheidshalve bekennen dat mijn schoonouders net na mijn UD terugkomen uit Afrika en dat ik ze heb aangemoedigd om niet om te boeken :@ Laat ons eerst maar even alleen zijn.
Kan ik me iets bij voorstellen hoor. :) Ik hoef ze hier ook niet lang of vaak over de vloer te hebben. Maar als ik beval terwijl ze op vakantie zijn dan komen ze daar wel even voor terug denk ik, als puntje bij paaltje komt.
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 12:36 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Jurassic World was ook leuk ja :) Maar dat 3D hoeft van mij niet zo, ik heb dezelfde ervaring als ik het in 2D zie.

Wij hebben best wel veel verschillende interesses, maar gelukkig ook veel gedeelde :) Ik hoef er bijv. ook niet altijd bij te zijn als hij naar zijn vrienden (zelf als het een stelletje is, dan ga ik soms wel mee, maar soms ook niet).
En ik ga idd ook wel eens voor mijn werk weg (academische conferenties enzo). Maar eens even zien hoe dat met baby gaat... daar moet mijn man dan maar op passen!

Ik heb ook geen rijbewijs trouwens, is soms wel eens onhandig. Vooral nu, als we nu ergens heen gaan, ga ik toch liever met de auto, dus dan moet mijn man weer rijden. Maar hij heeft een hekel aan autorijden, dus dan voel ik me weer bezwaard...
Hier is het ook goed in evenwicht hoor. :Y Hij gaat ook heel af en toe alleen met een vriend of vriendin iets doen, meestal als ik het druk heb met een of andere deadline. Omgekeerd doe ik weer dingen met (oud) studiegenoten. Lijkt erop dat onze beider mannen dan aan de bak moeten!

Lastig dat hij autorijden zo vervelend vindt zeg. Ben je van plan zelf je rijbewijs te halen? Ik wil dat eigenlijk wel, en ik ben nu al zo'n anderhalf jaar aanvalsvrij (epilepsie) dus misschien dat het er straks van gaat komen.
quote:
11s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 12:41 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Dat heb ik ook sinds ik zwanger ben :{ Ik weet niet of het weggaat, maar je kan ze wel weg laten halen geloof ik. Ik ga iig even naar de huisarts ervoor als de baby er is.
Ah, herkenning. *; Ik kon er bijna niets over vinden, ik las ergens op een Engelstalige website dat ze een paar maanden na de geboorte kunnen verdwijnen. En anders ga ik er ook even voor naar de huisarts, het is een kleine ingreep ze even weg te laten halen. Ik heb er alleen vrij veel, dus dat lijkt me best een gedoe nog.
pi_154816457
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 12:56 schreef LuDann het volgende:

Lastig dat hij autorijden zo vervelend vindt zeg. Ben je van plan zelf je rijbewijs te halen? Ik wil dat eigenlijk wel, en ik ben nu al zo'n anderhalf jaar aanvalsvrij (epilepsie) dus misschien dat het er straks van gaat komen.

Ik heb het wel geprobeerd, maar het was geen succes... :'( :@ :+
En ik verwacht ook niet veel te gaan rijden, want we hebben toch geen auto, dus dan is het een beetje zonde van het geld. Dus voorlopig heb ik er geen plannen meer voor.
  zaterdag 1 augustus 2015 @ 13:28:51 #127
409579 LuDann
All the way
pi_154816701
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 13:14 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Ik heb het wel geprobeerd, maar het was geen succes... :'( :@ :+
En ik verwacht ook niet veel te gaan rijden, want we hebben toch geen auto, dus dan is het een beetje zonde van het geld. Dus voorlopig heb ik er geen plannen meer voor.
Ik ben ook heel benieuwd of het mij nog zal lukken. Ik heb nog nooit auto gereden en vind het een beetje eng enzo en het lijkt me eigenlijk vrij ingewikkeld. :')

Als jullie geen auto hebben dan lijkt het een beetje overbodig idd. Kost ook veel geld tenslotte.
  zaterdag 1 augustus 2015 @ 13:34:30 #128
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_154816781
LuDann, je schoonmoeder ;(
De mijne is juist het tegenovergestelde. Al jaren gaan ze elke zomer naar Kroatie, maar deze zomer ging dat echt niet gebeuren. Ze rijden nu dus een rondje Nederland met de camper, zodat ze binnen 3 uur hier kunnen zijn. Niet dat we ze meteen na de bevalling zullen bellen, maar toch, de gedachte is lief... Haar man vindt het nog steeds balen geloof ik, die was net zo lief toch naar Kroatie gereden, en desnoods eerder teruggekomen... Maar ja, oma bepaalt ;)

Mijn ouders zijn gepensioneerd en hebben nu een vakantie eind september geboekt, net als schoonvader + vrouw (al zijn die niet gepensioneerd ;)). Dan is uk sowieso al minstens 3 weken oud, dus dat leek ze wel safe...

quote:

Ik heb ze ook wist niet dat die dingen fibroompjes heten, je kunt ze idd weg laten halen bij de huisarts (werden hier gewoon geknipt, met een schaar dus :X ). Huisarts gaf bij mij wel aan dat de kans er is dat ze teruggroeien.

Wat betreft aambeien. Helaas zijn ze bij mij na de bevalling van J (2,5 jaar geleden) niet verdwenen :'( . Nu nog/ weer last van dus. Ik ben nu bezig met een curanol kuurtje (tabletten + zalf), in de hoop dat ze dan na deze bevalling wel gaan verdwijnen. Het is iig wel een heel stuk minder pijnlijk, maar dat kan ook komen doordat ik mijn eetpatroon heb aangepast, meer vezels, meer vocht :Y)
pi_154816789
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 12:10 schreef LuDann het volgende:
Kan me niet voorstellen dat je eerst nog een ponskaartje aan moet maken als je daar bevallend binnenkomt, gestreeptestoel. Als je de eerste hulp bezoekt hoeft dat tenslotte ook niet. Maar je zult de bureaucratische molen geen plezier doen. :P

Mijn schoonouders hebben net laten weten dat ze ervan uitgaan dat ik wel al bevallen ben als ze op vakantie gaan. Oke, nou dan moet je het zelf weten hoor. Ik ga me er echt niet om laten inleiden in ieder geval. :')!
Ja lijkt mij ook stug, maar vorige keer lag ik in een ander ziekenhuis.. En had ik dat ponskaartje al namelijk.

Ik zou me idd niet laten inleidrn, omdat je ouders anderd op vakantie zijn!
pi_154818028
ahw je schoonvader :D

mijn schoonouders hebben bij de oudste een hotel in de omgeving hier geboekt. Want ze moesten zó ver reizen om bij ons te zijn (een uur en een kwartier...), en dan konden ze tenminste direct na de bevalling bij ons zijn. Oh en by the by of ik ff door wilde geven in welk ziekenhuis ik ging bevallen.
Serieus, wat denk je zelf :') :') Jaaaaa maaaaaar mijn moeder mocht vast overal bij zijn en dan had mijn hele familie de baby al gezien en zij nog niet en en en.
Come on. Hou toch op met dat geslachtoffer :X :r je komt niets te kort, er wordt gewoon redelijk evenredig alles gedaan en zelfs al zou ik wel mijn hele familie overal bij willen hebben dan is dat MIJN keus. Klaar.
Uiteindelijk ben ik bevallen op de laatste dag van hun 2-weekse hoteltrip :Y) krijg je dr van :P

Bij tweede zelfde verhaal alleen hebben ze toen pas t hotel geboekt toen ik beviel. Dat was beetje jammer. En daarna in de kraamweek gewoon rustig 3 uur blijven plakken en daarna intens beledigd zijn dat je door B. en de kraamzorg weggebonjourd wordt. Ja want ze moesten van zó ver komen. Ja und? Als je het te ver vindt voor een uurtje dan kom je niet, ook goed.

En nu bewapen ik mezelf daar wat beter tegen. Er worden van tevoren gewoon duidelijk afspraken gemaakt. Ik weet dat ik bezoek langer dan 1-1,5 uur gewoon echt niet trek de eerste maand dus dan moeten ze maar wat anders gaan doen om hun tijd worthwhile te maken als ze hier zijn.
pi_154818068
Stoel ik zou wel alvast een ponskaartje laten maken. T is nu een relatief kleine moeite en je wilt idd niet met weeën beneden staan straks bij de balie. Ze zullen je er vast niet om weigeren maar echt fijn vinden ze t wellicht ook niet.

Reminds me dat ik ook weer een nieuwe moet laten maken. Heb er pas nog eentje laten maken omdat ze bedacht hadden dat ze foto's bij alle dossiers gingen proppen. En nu in het nieuwe ziekenhuis krijgt iedereen een pasje waarmee je dan zelf de deuren kunt openen enzo.
pi_154818074
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 11:30 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Haha, nu vergeet ik 'm ook niet meer. Thanks dames.

Ik heb maar curanol besteld, ook de tabletten (baadt het niet..)
Ik vind die aambeien stom. Ze gaan toch wel weer weg? :@ :X
Niet altijd :'( :X
pi_154818276
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 11:24 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Het gaat om jou en je kindje en je ligt daar niet vrijwillig! Die rode knop hebben ze je ze zelf gegeven dus mag je er gebruik van maken. Gewoon doen dus!
De VPK is langs geweest vanmorgen/middag. De arts had haar beloofd of vandaag iig nog even bij mij langs te komen.

Dingen die nu op de planning staan zijn. Vanavond nog een CTG, want de baby was vanmorgen te rustig in het eerste deel van de CTG en vanavond weer urine sparen voor 24 uur.

Ik heb nu al een hekel aan de CTG. Ten eerste lig in een uur stil dat ding vast te houden omdat ze anders de hartslag niet goed kunnen meten. En ik word er onzeker van. Ik voel de baby net zo als anders, maar door zon CTG ga ik twijfelen of dat genoeg is. Want ze vinden haar blijkbaar te rustig (concludeer ik dan weer uit wag de VPK zegt).

VPK was het wel met me eens toen ik bovenstaande zei. En ze zei ook vertrouw op je buik, jij voelt haar. En als jij iets anders voelt als anders moet je het altijd aangeven.

Dames die langer in het ziekenhuis hebben gelegen.. Komt er een moment waarop het makkelijker wordt? Voor nu heb ik het gevoel dat ik het nog geen 2 dagen meer ga volhouden. Vanmorgen kwam L. binnen en was het janken. Toen ging hij weg.. Janken. Nu ben ik alleen.. Janken..
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_154818383
:* :* :* Joycie!
  zaterdag 1 augustus 2015 @ 15:27:47 #135
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_154818412
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 15:19 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

De VPK is langs geweest vanmorgen/middag. De arts had haar beloofd of vandaag iig nog even bij mij langs te komen.

Dingen die nu op de planning staan zijn. Vanavond nog een CTG, want de baby was vanmorgen te rustig in het eerste deel van de CTG en vanavond weer urine sparen voor 24 uur.

Ik heb nu al een hekel aan de CTG. Ten eerste lig in een uur stil dat ding vast te houden omdat ze anders de hartslag niet goed kunnen meten. En ik word er onzeker van. Ik voel de baby net zo als anders, maar door zon CTG ga ik twijfelen of dat genoeg is. Want ze vinden haar blijkbaar te rustig (concludeer ik dan weer uit wag de VPK zegt).

VPK was het wel met me eens toen ik bovenstaande zei. En ze zei ook vertrouw op je buik, jij voelt haar. En als jij iets anders voelt als anders moet je het altijd aangeven.

Dames die langer in het ziekenhuis hebben gelegen.. Komt er een moment waarop het makkelijker wordt? Voor nu heb ik het gevoel dat ik het nog geen 2 dagen meer ga volhouden. Vanmorgen kwam L. binnen en was het janken. Toen ging hij weg.. Janken. Nu ben ik alleen.. Janken..
Aaaww Joycie :*

Ja, dat moment komt. Mijn eerste dag en nacht in het ziekenhuis waren ook janken, janken, janken. De dag daarna was ik al heel wat rustiger en dat werd steeds beter.
En laat je idd niet van de wijs brengen door die ctg, dat is een momentopname. Als jouw baby net slaapt is ze een stuk rustiger dan als ze net wakker is.
Kijk, je ligt er niet voor niks natuurlijk, maar je bent nu even op de beste plek. En beter dat ze een keer te veel checken dan te weinig. (Hoewel ik dat soort cliché opmerkingen eigenlijk maar irritant vond, en nu zeg ik het zelf ook :@ )
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_154818478
Nou hier ook geen bezoek (meer) voorlopig. Ik heb het zelf erg pittig als in oververmoeid en geprikkeld en onze wurm heeft extra stress ervan waardoor het effe minder gaat.
Hij heeft zijn mama nodig en ik vannacht/vanochtend ook de mijne. Ze kwam direct. De rest van de bezoeken afgebeld voor onbepaalde tijd. Ook communicatie betreft dat gaat via mijn meneer (die het wel snapt en probeert te begrijpen maar dat moet voor hem ook weer niet leuk zijn en daar moet ik dan ook weer hard om huilen en zulks...
Lekker hormonaal :') ) ik post zo nu en dan wel een leuke update op fb voor de achterban ;)

mijn bloeddruk was ook weer te hoog verloskundige "die ene" zei dat ze het wel even wilde aankijken, maar ik wilde actie ervoor. Ze is dat gelijk gaan regelen. (Ze begon met verontschuldigingen aanbieden voor hoe ze met mij was omgegaan. Ik zei we spreken er later wel eens over. Ik was ook vreselijk moe.)

Schade heb ik na de bevalling amper. Hoop dat het een ander hoop geeft ;) terugplooi was al op -6. Nou heb ik echt geen idee wat dat inhoud, maar de kraamverzorgster was er versteld over.

Geniet echt van wurm naast mij en samen knuffelen en borstvoeding, maar pittig is het zeer zeker. Hoop dat de op knappend staande dames van hier beter slapen dan dat ik deed.

Kijk soms even mee om te kunnen juigen of iets in die geest.

Ggirl ik las je ziekenhuisbox! hoe ruk! Ook jij veel sterkte.

Aambeien probleem ken ik niet gelukkig, maar hoop dat jullie ze niet fotograferen zoals ik laatst zag bij barbie :)

ludann je schoonouders! echt hoor.....

mignonne bedankt... mijn kraamverband volgeproest door het zombie achterna zittende snelwandelen O+
Schudden voor gebruik
pi_154818562
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 15:08 schreef danic het volgende:

[..]

Niet altijd :'( :X
Ohnee! Nu ben ik bang :X :'(

Goed dat je je eigen ruimte zoekt stippel.
Hopelijk gaat het snel beter! Eerste periode lijkt me ook vemoeiend, zeker als je zelf nog herstellende bent!

En seriously? Foto's van je aambeien? :X
pi_154818607
Joycie het janken is ook een manier om de stress te ontladen. Geef er lekker aan toe...... hoe doodvermoeiend het ook kan aanvoelen.

:*

OH DAT VASTHOUDEN IS ZO RUK!! dat had ik ook steeds. Zetten ze de sensor aan de rugkant? Bij mij pikte hij hem ook nog op aan de buikkant en toen bleef dat ding ineens wel op zijn plek en registreerde het zonder drukkende vingers.... Tip van flip: extra (drukkende) band met plakkers/tape om het op zijn plek te houden kan ook helpen!
vraag daar eens naar als je weer moet.
Schudden voor gebruik
pi_154818820
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 15:36 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ohnee! Nu ben ik bang :X :'(

Goed dat je je eigen ruimte zoekt stippel.
Hopelijk gaat het snel beter! Eerste periode lijkt me ook vemoeiend, zeker als je zelf nog herstellende bent!

En seriously? Foto's van je aambeien? :X

in het ziekenhuis werd ik steeds vergeten..... belde eigenlijk weinig, maar als ik dan eens belde moest ik nog vier keer bellen om de hulp te krijgen, want ze kwamen zo terug.... (not).
Dokter komt zo gesprek houden..... vijf uur later..... (nog niemand)
Oh hey je commode is helemaal niet aangevuld en je kind bandjes loos (kreeg het pas de ochtend van vertrek ineens... )
Hulp bij douchen gevraagd. Ja ik kom je helpen! als in ik trek het gordijn dicht en rommel wat in de kamer en jij kunt de crappy douchekop waar menige camping beter mee is uitgerust en niet los aan de stang kan want dan moet je de drie druppels uit de tegels halen vasthouden met je ene hand, washand, zeep of shampoofles in de andere en maar zien hoe je schoon wordt zonder om te flikkeren of door je benen te zakken...

En zo meer..

Ontslag was ook dom. We hebben niet eens de papieren gehad of de arts gezien. Half half werd er gezegd oh ja nou sterkte en nog gefeliciteerd he? genietse!

Kraamzorg uitgebreid werd eerste dag thuis 1,5 uur ofzo... waarvan dus bijna alle tijd in de papierendetails zat omdat papier werk er niet was.
En dat was echt het moment waar ik zo naar had uitgekeken. Genieten op bed en de rest werd geregeld...
Ik heb vannacht de boel zelf op orde gemaakt, kon er niet meer tegen en wist toch niet of ze weer maar effe kwam of dat ze wat zou doen.
Dus heel gek is dat er doorheen zitten niet....

En ja aambeien fotograferen en dan aan je moeder als grapje laten zien op je telefoon.... :')
Schudden voor gebruik
pi_154818944
Overigens biefstuk van de keurslager was als boter O+

en zalm op brood vanmiddag gehad O+

mijn meneer houdt zich aan het vooraf gevraagde alles gemiste dingen om te eten..... O+
Schudden voor gebruik
pi_154819341
Stippelrientje neem lekker de tijd! Bezoek kan ook nog komen als ie 18 is ;) . En mama bellen is heel herkenbaar. Hopelijk heb je veel steun aan haar. Dikke knuffel voor jou!
pi_154820295
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 15:19 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Afleiding werkte voor mij het beste. Dutjes doen, blije tv programma's kijken waarbij je hersens niets hoeven te doen zoals Say yes to the dress, kletsen met de buurvrouw en de verpleegsters. En kleuren in een tekenboek was wonderbaarlijk rustgevend.

Maar huilen heb ik ook gedaan. En dat met de CTG vasthouden en moeilijk te vinden heeft iedereen. Zelfs mijn buurvrouw die 37 weken zwanger was.
Ik stelde me erop in dat ik voorlopig niet naar huis mocht. En op een gegeven moment vond ik het juist geruststellend dat als er iets was je op de beste plek bent.
Oh en laat je man de discussies aangaan als dat nodig is. Laat hem klagen waarom jullie nog geen arts hebben gezien.

En de rode knop is niet speciaal voor noodgevallen. Gewoon gebruiken als je iets wilt vragen.

Ook een hele dikke knuffel voor jou!
pi_154820348
Ik vind t eigenlijk wel prima hier.. Heb wel het geluk een 1 persoonskamer te hebben en mijn meneer hier. (Fijn dat ze er zo ver als mogelijk rekening mee houden dat we van 'ver' komen) Vannacht blijven we nog en als de ctg's en bloeddruk blijven zoals ze nu zijn mogen we morgenvroeg gewoon weer lekker naar huis!

Al kwam net de volgende gyn weer vragen of hij niet even mocht voelen of er al ontsluiting was (op de ctg was er wat activiteit te zien..) NEIN!

Kan me voorstellen dat t minder tof is als je 'alleen' bent zoals Joyce..
  zaterdag 1 augustus 2015 @ 18:13:46 #144
56471 pinquit
oh my lama!
pi_154821961
Echo was tof O+ O+ O+ baby lag heel eigenwijs dubbelgevouwen met voet tegen voorhoofd en arm voor z'n gezicht :') Maar de echoscopiste nam de tijd, en ik heb een aantal prachtige foto's!
Op wie hij lijkt is nog onduidelijk :P Geen overduidelijke dingen gezien. Wel spekwangen O+
Zo even wat foto's uploaden :D
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_154822205
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 18:13 schreef pinquit het volgende:
Echo was tof O+ O+ O+ baby lag heel eigenwijs dubbelgevouwen met voet tegen voorhoofd en arm voor z'n gezicht :') Maar de echoscopiste nam de tijd, en ik heb een aantal prachtige foto's!
Op wie hij lijkt is nog onduidelijk :P Geen overduidelijke dingen gezien. Wel spekwangen O+
Zo even wat foto's uploaden :D
Jaaaaa foto's!!! en ik ben best een beetje jaloers :P hahaha
pi_154822247
Nou nou Stippel, dat klinkt allemaal niet heel prettig!
  zaterdag 1 augustus 2015 @ 18:34:44 #147
56471 pinquit
oh my lama!
pi_154822447
We hebben zelfs twee lachjes op film O+ Ik wist helemaal niet dat ze dat deden in de buik :D van die slaaplachjes *verliefd*

beetje groot geloof ik:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_154822507
Oooh zo leuk pinq O+
pi_154822601
Ooo wat een mooie foto's pinq O+
pi_154822608
ooooooh O+ wat een mooi zoet snoetje heeft ie pinq! Hij heeft jouw mond denk ik :Y en ik vind hem net zo'n dromerig profieltje hebben als je oudste!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')