abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154949895
Ik squat ook op de smith machine maar dat is meer vanwege de goede houding en het gewicht wat er op gaat. Zo hoeft er ook niemand achter me te staan.

Ben wel progressie aan het maken sinds ik weer een tijd m'n benen serieus train. Dit is m'n set van afgelopen maandag.

Opwarmer: 20x 50kg
Set1: 6x75kg
Set2: 6x80kg
Set3: 6x85kg
Set4: 6x90kg

Afgelopen week voor het eerst op de 90kg beland! Ben begonnen met setjes van 60k :+ Binnenkort eens een 1RM PR doen, ben benieuwd :)
pi_154950002
Ik heb nog nooit een Squat met gewicht gedaan :+ ik ben een circus aapje. Wel op een kantelplankje, daarna op een kantelplankje met gewicht in een hand. Daarna op een kantelplankje en tussendoor een bal tegen de muur gooien en achter m'n rug doorgeven. Toen heb ik zon Squat challenge gedaan tot 200 squats. En toen op een been verder gegaan met behulp van een trx. En van de week vroeg m'n fysio hoeveel ik nog aan de tRX hing. Dus toen heb ik hem los gelaten en bleek ik het zelfstandig op een been te kunnen. Ik ga op een slakkentempo O-)

Opdrukken was ook zo'n leuke. Paar maanden geleden voor het eerst geprobeerd. Heb 1 week m'n armen niet kunnen gebruiken daarna :') ben daarna begonnen op m'n knieeen en op een steps met m'n handen 3x5. Soms voel ik me echt kansloos. Maar kan nu op m'n knieeen 3x15 zonder problemen en kan 3 volledige dus er zit vooruitgang in.
pi_154950073
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 10:21 schreef sandertjuh het volgende:
Ik squat ook op de smith machine maar dat is meer vanwege de goede houding en het gewicht wat er op gaat. Zo hoeft er ook niemand achter me te staan.

Ben wel progressie aan het maken sinds ik weer een tijd m'n benen serieus train. Dit is m'n set van afgelopen maandag.

Opwarmer: 20x 50kg
Set1: 6x75kg
Set2: 6x80kg
Set3: 6x85kg
Set4: 6x90kg

Afgelopen week voor het eerst op de 90kg beland! Ben begonnen met setjes van 60k :+ Binnenkort eens een 1RM PR doen, ben benieuwd :)
netjes :)
ja nadeel is dat de smith machine vaak bezet is, dus wil ook graag een uitwijkoptie hebben die ik goed kan uitvoeren :) plus het is gewoon irritant als iets niet lukt
pi_154950102
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 10:11 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Oefenen heel veel oefenen :P desnoods zet je een stoel onder je kont en ga je daar telkens op zitten. En je niet tegen laten houden door dat valgevoel, zorg dat je vriend achter je staat om je op te vangen. Na een paar keer vallen ging het bij mij steeds beter. Je voeten iets breder wegzetten kan het ook makkelijker maken. Of squatten met een tRX, dan heb je iets om vast te houden, je merkt dan vanzelf hoe beter het gaat hoe minder je aan de tRX hangt.
zijn dat die elastieken?
pi_154950199
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 10:32 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

zijn dat die elastieken?

Kun je aan een deur of een haak aan het plafond bevestigen. Sommige sportscholen hebben er een. Ik heb een namaak van bol, toffe is dat ik dat ding mee kan nemen in m'n koffer op vakantie. Je kan er echt heel veel oefeningen mee en gebruikt eigenlijk ke eigen lichaamsgewicht om te trainen.
  donderdag 6 augustus 2015 @ 10:39:04 #181
436284 Ryuuzen
"What!" - she
pi_154950219
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 10:37 schreef Fripsel het volgende:

[..]

[ link | afbeelding ]

Kun je aan een deur of een haak aan het plafond bevestigen. Sommige sportscholen hebben er een. Ik heb een namaak van bol, toffe is dat ik dat ding mee kan nemen in m'n koffer op vakantie. Je kan er echt heel veel oefeningen mee en gebruikt eigenlijk ke eigen lichaamsgewicht om te trainen.
jij doet pistol squats zonder trx?
#team-anti-that-what-will-not-be-named
pi_154950250
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 10:39 schreef Ryuuzen het volgende:

[..]

jij doet pistol squats zonder trx?
Kan er nu een paar achter elkaar ja :+ kan het tegenwoordig beter dan mijn fysio. Dat is wel grappig.
  donderdag 6 augustus 2015 @ 10:42:26 #183
436284 Ryuuzen
"What!" - she
pi_154950265
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 10:41 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Kan er nu een paar achter elkaar ja :+ kan het tegenwoordig beter dan mijn fysio. Dat is wel grappig.
hoe lang ben je daar mee bezig geweest dan? mij lukt dat na 4 maanden nog steeds niet
pi_154950275
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 10:37 schreef Fripsel het volgende:

[..]

[ link | afbeelding ]

Die hangen sinds kort ook bij ons in de sportschool. Ik zelf vind het niks :P
pi_154950348
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 10:42 schreef Ryuuzen het volgende:

[..]

hoe lang ben je daar mee bezig geweest dan? mij lukt dat na 4 maanden nog steeds niet
Ik ben 3 jaar geleden begonnen met m'n eerste Squat. Met op 1 been squatten ben ik 1 jaar bezig geweest maar ik heb tussendoor in het revalidatiecentrum
gelopen (wat echt kansloos was. Ze gaan daar zo uit van de gemiddelde persoon dat ik alleen maar spiermassa verloren ben. Ik kon ooit 200 kg legpressen, ze lieten me daar beginnen met 30 kg op twee benen). Ben nu sinds mei weer opnieuw begonnen met de pistol Squat. Ik moet zeggen ik doe wel ook al 3 jaar stabiliteitsoefeningen vanwege m'n slechte knie. Dus ik sta ondertussen als een rots op een been. Misschien dat je een stabiliteitsoefening toe kan voegen en dat het dan makkelijker word?
  donderdag 6 augustus 2015 @ 10:46:46 #186
436284 Ryuuzen
"What!" - she
pi_154950349
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 10:42 schreef sandertjuh het volgende:

[..]

mja al sje traint met lichaamsgewicht en je bent 1.60 dan is het niet zo'n uitdaging natuurlijk :*
pi_154950380
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 10:42 schreef sandertjuh het volgende:

[..]

Oh ja ik vind het fantastisch. Maar ik train ook (nog) niet zoveel met gewichten. Alleen voor de legpress heb ik nu een streefje staan om de 200 kg te halen. Maar zit nu op 110 dus duurt nog wel even.

Ja en ik doe een kettlebell snitch. Maar daar ben ik pas mee begonnen dus doe ik maar met 8 kg. Zeker voor m'n suikerarm is dat al moeilijk genoeg :P
  donderdag 6 augustus 2015 @ 10:49:01 #188
436284 Ryuuzen
"What!" - she
pi_154950386
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 10:46 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Ik ben 3 jaar geleden begonnen met m'n eerste Squat. Met op 1 been squatten ben ik 1 jaar bezig geweest maar ik heb tussendoor in het revalidatiecentrum
gelopen (wat echt kansloos was. Ze gaan daar zo uit van de gemiddelde persoon dat ik alleen maar spiermassa verloren ben. Ik kon ooit 200 kg legpressen, ze lieten me daar beginnen met 30 kg op twee benen). Ben nu sinds mei weer opnieuw begonnen met de pistol Squat. Ik moet zeggen ik doe wel ook al 3 jaar stabiliteitsoefeningen vanwege m'n slechte knie. Dus ik sta ondertussen als een rots op een been. Misschien dat je een stabiliteitsoefening toe kan voegen en dat het dan makkelijker word?
dat doe ik al en veel explosiviteit maar was gewoon benieuwd want ik doe het nu sinds maart en kom halverwege voor ik begin te faceplanten
pi_154950412
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 10:49 schreef Ryuuzen het volgende:

[..]

dat doe ik al en veel explosiviteit maar was gewoon benieuwd want ik doe het nu sinds maart en kom halverwege voor ik begin te faceplanten
Mijn fysio vertelde me van de week wel dat het voor mannen veel lastiger is :P omdat bij mannen kracht vooral in de armen zit, en bij vrouwen vooral in de benen.
pi_154950482
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 10:48 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Oh ja ik vind het fantastisch. Maar ik train ook (nog) niet zoveel met gewichten. Alleen voor de legpress heb ik nu een streefje staan om de 200 kg te halen. Maar zit nu op 110 dus duurt nog wel even.

Ja en ik doe een kettlebell snitch. Maar daar ben ik pas mee begonnen dus doe ik maar met 8 kg. Zeker voor m'n suikerarm is dat al moeilijk genoeg :P
Legpress 200kg?!? Voor een dame?!? Dat is een aardige score :o Nu heb je wel verschillende manieren van een legpress maar ik zit zelf op 230kg en dat is dan op een apparaat waar je op ligt met je benen omhoog. Dus niet zo'n zit apparaat :+
pi_154950505
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 10:46 schreef Ryuuzen het volgende:

[..]

mja al sje traint met lichaamsgewicht en je bent 1.60 dan is het niet zo'n uitdaging natuurlijk :*
Toch verbaasde het me hoeveel (gespierde) mannen in die dingen hangen O-) Voor mij is het inderdaad niks, heb er de lengte ook niet echt voor o|O
pi_154950534
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 10:55 schreef sandertjuh het volgende:

[..]

Legpress 200kg?!? Voor een dame?!? Dat is een aardige score :o Nu heb je wel verschillende manieren van een legpress maar ik zit zelf op 230kg en dat is dan op een apparaat waar je op ligt met je benen omhoog. Dus niet zo'n zit apparaat :+
Die van mij is een zit :P ik moet het kunnen. Ik heb 2 jaar geleden in een goede periode een keer een weddenschap gedaan met m'n fysio. Als ik het 10 keer zou kunnen, zou hij het 100 keer doen. Wat heeft die man gevloekt. >:) met wilskracht kom je een eind :P
pi_154950581
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 10:56 schreef sandertjuh het volgende:

[..]

Toch verbaasde het me hoeveel (gespierde) mannen in die dingen hangen O-) Voor mij is het inderdaad niks, heb er de lengte ook niet echt voor o|O
Er zijn genoeg oefeningen die echt wel heel pittig zijn hoor. En je kan er ook dingen in als opdrukken, en optrekken (pull up? Ik heb geen idee). Ik heb in ieder geval al flink spierpijn gehad. Lengte maakt niet uit trouwens. Je kan m afstellen.
pi_154950918
ja ik heb wel eens gezien dat mensen die gebruikte in de workout room.
  donderdag 6 augustus 2015 @ 11:54:57 #195
436284 Ryuuzen
"What!" - she
pi_154951895
ik gebruik hem alleen voor die pistolsquats en daarvoor voor jumpsquats.

Maar goed er zijn echt mega veel oefeningen voor die ook thinder zwaar zijn. (gebruik ik dat thunder zo goed artoo?)
pi_154951956
Ik heb geen inspiratie voor het avondeten dus als iemand een goed maar snel te bereiden idee heeft :+

Rest van mijn lijstje:

O: boterham met ham, glas chocomel
T: breaker
L: twee boterhammen met twee gekookte eitjes. Klein beetje ketchup :+
T: banaan & appel
D: ?
S: crossfit training. Hoop dat ik wat meer energie heb vanavond :')
T: hand cashew nootjes

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 06-08-2015 11:57:50 ]
pi_154952034
kipshoarma <3
pi_154952043
Ik hou niet zo van shoarma :@
pi_154952169
ow, ja dan is dat geen goede optie :P
pi_154952443
Ik zit hieraan te denken, maar m'n vriend word niet zo heel blij van geen vlees:

http://chickslovefood.com/5-or-less-caprese-plaattaart/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')