abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154765402
Hoi lieve Fokkers,

Ik zit met een probleem en ik zou graag jullie mening horen.
Ik ben al bijna 2 jaar samen met een jongen die zich sinds kort mijn vriend noemt (eindelijk!).
Ik heb leren kennen toen hij flink in de problemen zat; geldproblemen. Ik heb hem geholpen waar ik kon; een deel geleend, gezorgd voor onderdak, eten, drinken... ja ik ben hier heel ver in gegaan. We hebben samen een lijstje opgesteld met de dingen die hij mij zou terugbetalen. Die is intussen behoorlijk opgelopen, maar dat maakt me niet uit. Als ik het niet kon missen zou ik het niet doen.

Nu komt er eindelijk een beetje licht aan het einde van de tunnel; meneer heeft een groot deel van zijn belastingschuld afbetaald en houdt deze maand zelf een beetje over. Hij wil een nieuwe tv kopen. En niet zomaar een tv, mijn tv. En niet gewoon kopen, maar vast een 'aanbetaling doen'.
Het verhaal achter de tv is, die heb ik hem ooit gegeven, maar dat veroorzaakte alleen maar problemen; bij elke ruzie dreigde hij de tv weg te gooien of hij roept dat 'het hem toch alleen om mijn geld te doen is dus beter gaat hij uit mijn leven dan ben ik blij' (wat niet waar is) en uiteindelijk moest ik na een dramatische ruzie gedwongen en tegen mijn zin de tv terugnemen. Nu wil hij hem weer terug...

Ik gun hem alles, daar niet van, maar ik weet niet of gelijk al je geld uitgeven de beste optie is, vooral als je er niks (direct) voor terug krijgt. Hij vroeg mij op een gegeven moment wat ik zou doen. Ik zei: nou, ik zou het of opzij leggen voor je appartementje dat je al zo lang wilt, je wilde ook met mij op vakantie, dan is geld ook handig, of ik zou een deel van je schulden afbetalen, of wat leuks gaan doen met je zoontje, of ga kijken naar je opleiding tot beveiliger die je zo graag wilde...gewoon zodat je niet meer zo afhankelijk bent van mij. De keuze is reuze in ieder geval.

Nou, dat sloeg om in een grote ruzie. Blijkbaar vind ik het vervelend dat hij geld van me leent en wil ik het liefst zo snel mogelijk van hem af zijn. Dat is wat hij ervan maakt. Dat is alles behalve waar, want ik doe het al bijna twee jaar, als ik van hem af wilde was ik allang gegaan...maar dat wil hij niet horen. Maar ik vind het een beetje respectloos naar mij toe om gelijk alles uit te geven en vervolgens weer bij mij aan te komen voor boodschappen, eten of kleding...

Ik begrijp dat als je lange tijd niks hebt gehad, dat je graag wat voor jezelf koopt en omdat hij erg materialistisch is ingesteld kan ik ook begrijpen dat hij begint te watertanden bij het idee van een nieuwe tv.
Wat ik echter jammer vind is dat hij niet naar het grotere geheel kijkt. Ten eerste, voor minder geld heb je een gloednieuwe, net zo goede (of zelf betere) tv, dus ik begrijp niet wat er zo interessant is aan mijn tv. Ten tweede, als hij alles in een keer uitgeeft komt hij nog geen stap verder in zijn huidige levensstijl. Ten derde, heb ik het gevoel dat ie alles wat ik doe voor lief neem, omdat ie me zojuist nog overtuigd heeft dat ik nieuwe schoenen voor hem moet kopen en nu hij zelf geld heeft er vanuit gaat dat ik zijn onderdak, eten en zelfs kleding wel regel, terwijl hij halverwege een nieuwe tv is...
Ik weet het niet, het voelt respectloos.

Ik wil hem niet zeggen wat hij moet doen, maar ik wil wel dat ie de consequenties van zijn keuze inziet. Blijkbaar heeft die tv de hoogste prioriteit, en dan ik pas. Dat is oké, maar dan wil ik niet dat ie bij mij aankomt als ie honger heeft... Echter, als ik dat zeg, dan wordt hij boos en ben ik de boeman.

Nou, lang verhaal kort, sta ik in mijn recht om mijn advies aan hem te geven en als hij toch voor de tv kiest om andere dingen zoals eten aan hem te weigeren? Ik hou ontzettend veel van hem, maar ik kan niet voor hem blijven betalen en ik hoopte gewoon dat hij wat beters zou doen met dat geld dat ie overhoudt. Wat zou jullie reactie zijn?

xxxxxxx O+
If you want to fly,
You got to give up the shit that weighs you down.
[Toni Morrisson]
  donderdag 30 juli 2015 @ 15:22:21 #2
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_154765453
Mijn god...

Ik zou keihard wegrennen. Dit soort bloedzuiger verandert nooit.

Tevens is de TT een flink understatement.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_154765464
Wat een mafklapper :')_!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_154765474
quote:
9s.gif Op donderdag 30 juli 2015 15:22 schreef Fir3fly het volgende:
Mijn god...

Ik zou keihard wegrennen. Dit soort bloedzuigers verandert nooit.
Godallemachtig dit. En geen seconde twijfelen.
pi_154765575
Hij heeft het goed voor elkaar! Hij krijgt alles wat hij wil van jou, en als hij dat niet dreigt te krijgen, maakt hij ruzie, waarna jij het hem tóch wel geeft.
Een man naar mijn hart _O_
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_154765576
Ik weet niet wie er dommer is...
pi_154765668
Goh hij gedraagt zich als een vrouw _O- hik zal wel denken ik zal de rollen eens omdraaien
Ik zwaai naar dieren.
pi_154765680
Hebben jullie al een tv? Zo ja waarom een nieuwe kopen?
De zelfde kanalen en programma's zullen ook op je oude tv verschijnen ;)

Klinkt een beetje als hebben hebben hebben zonder dat het je leven drastisch veranderd
pi_154765690
Rennen! Ken ook van dat soort gasten en die veranderen (bijna) nooit.
AMG heten en dan een Volvo rijden...
pi_154765718
Wat denk je zelf? Dit lijkt op t eerste gezicht nog een ergere troll dan dat andere topic, maargoed, je krijgt het voordeel van de twijfel;

Wegwezen bij die gast.
Lambo of Rekt
pi_154765733
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 15:26 schreef RichardRichard het volgende:
Ik weet niet wie er dommer is...
Nou, om eerlijk te zijn, voel ik me de grootste sukkel hier omdat ik dit allemaal toelaat en hij me telkens weer om weet te praten met mooie beloftes en lieve woorden.
Maar omdat ik het al zo lang heb gedaan, ben ik bang voor de gevolgen als ik ineens drastische maatregelen neem.
If you want to fly,
[Toni Morrisson]
pi_154765748
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 15:31 schreef miss-bakvis het volgende:

[..]

Nou, om eerlijk te zijn, voel ik me de grootste sukkel hier omdat ik dit allemaal toelaat en hij me telkens weer om weet te praten met mooie beloftes en lieve woorden.
Maar omdat ik het al zo lang heb gedaan, ben ik bang voor de gevolgen als ik ineens drastische maatregelen neem.
Welke gevolgen dan? Dat je ineens geld over houdt?
pi_154765766
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 15:30 schreef Badr_Harry het volgende:
Hebben jullie al een tv? Zo ja waarom een nieuwe kopen?
De zelfde kanalen en programma's zullen ook op je oude tv verschijnen ;)

Klinkt een beetje als hebben hebben hebben zonder dat het je leven drastisch veranderd
Hij heeft zelf geen tv, die heb ik nu bij mijn ouders staan. Ik heb zelf een kleine tv omdat mijn kamer niet erg groot is.. ik heb hem die kleine al aangeboden, omdat ik binnenkort naar een andere stad ga verhuizen, maar daar neemt ie geen genoegen mee. Hij moet en zal die ene tv die hij had (en dus in zijn ogen nog steeds van hem is) hebben.
If you want to fly,
[Toni Morrisson]
pi_154765773
quote:
3s.gif Op donderdag 30 juli 2015 15:31 schreef EggsTC het volgende:
Wat denk je zelf? Dit lijkt op t eerste gezicht nog een ergere troll dan dat andere topic, maargoed, je krijgt het voordeel van de twijfel;

Wegwezen bij die gast.
Trust me, geen troll... Ik zit echt in deze bullshit.
If you want to fly,
[Toni Morrisson]
pi_154765782
quote:
10s.gif Op donderdag 30 juli 2015 15:32 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Eerder dat ie gewelddadig wordt of alles gaat afbreken bij mij thuis.
If you want to fly,
[Toni Morrisson]
pi_154765804
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 15:34 schreef miss-bakvis het volgende:

[..]

En dat blijf jij geld geven? Ik kan eigenlijk niet geloven dat dit serieus is.
pi_154765805
quote:
Jij bent hem niks schuldig. De gevolgen zijn volledig voor zijn rekening.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_154765807
quote:
9s.gif Op donderdag 30 juli 2015 15:22 schreef Fir3fly het volgende:
Mijn god...

Ik zou keihard wegrennen. Dit soort bloedzuiger verandert nooit.

Tevens is de TT een flink understatement.
Wat is een TT? :')
If you want to fly,
[Toni Morrisson]
pi_154765823
quote:
Goede reden om hem te blijven ondersteunen :')
pi_154765833
quote:
10s.gif Op donderdag 30 juli 2015 15:34 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

En dat blijf jij geld geven? Ik kan eigenlijk niet geloven dat dit serieus is.
Geloof het of niet, ik ben in ieder geval blij dat je serieus reageert en advies geeft en dat ik me nu minder gek voel als ik me beledigd voel door wat hij aan het doen is
If you want to fly,
[Toni Morrisson]
pi_154765838
quote:

[..]

Ik dacht dat je ging zeggen dat je bang bent erachter te komen dat ie bij je is voor je geld. Dit is nog erger...
pi_154765844
quote:

[..]

Daarom geloof ik niet in mooie woorden maar in daden :P
Succes TS :)

Edit: En ga bij hem weg als je leven je lief is, hij is zonde van je tijd

[ Bericht 2% gewijzigd door magnetronkoffie op 30-07-2015 15:42:40 (had zij ipv hij :@) ]
pi_154765847
dumpen of blijf moedertje spelen
  Moderator donderdag 30 juli 2015 @ 15:37:19 #24
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_154765853
Ts ben je niet helemaal lekker ofzo? Jeetje zeg, ga weg bij die bloedzuiger en hou je geld lekker zelf. Neem het geld dat je kwijt bent dan maar als leergeld maar ga weg bij die ontzettende josti.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_154765859
Het is weer vakantie hoor.
pi_154765863
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 15:37 schreef Alvi het volgende:
Het is weer vakantie hoor.
Nou inderdaad.
Lambo of Rekt
pi_154765868
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 15:35 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Goede reden om hem te blijven ondersteunen :')
Nou, nee eigenlijk niet. Daar heb je gelijk in.
Moet ik met hem praten? Hem een ultimatum stellen? Hij is erg goed met woorden en bij elk verkeerd woord of verkeerde toon krijg ik de volle laag. Ik wil het graag in 1 keer goed aanpakken dat het duidelijk is dat ik er klaar mee ben en dat hij moet veranderen, maar bij elke poging brengt hij me aan het twijfelen en gaat ie het zielige verhaal ophangen van dat ie nooit wat geld voor zichzelf heeft gehad en dat ik hem dan niks gun... :{
begrijp me niet verkeerd, ik heb een enorme zwak voor deze jongen en het lieft zou ik hem helpen, maar ik krijg alleen maar gezeik en bullshit terug.
If you want to fly,
[Toni Morrisson]
pi_154765880
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 15:36 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Daarom geloof ik niet in mooie woorden maar in daden :P
Succes TS :)

Edit: En ga bij hem weg als je leven je lief is, zij is zonde van je tijd
nvm
If you want to fly,
[Toni Morrisson]
  donderdag 30 juli 2015 @ 15:40:10 #29
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_154765905
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 15:33 schreef miss-bakvis het volgende:

[..]

Trust me, geen troll... Ik zit echt in deze bullshit.
Wacht even, hoor. Spreek je jezelf nu niet ontzettend tegen? Waarom ben je dan zo blij dat jullie eindelijk verkering hebben?
The love you take is equal to the love you make.
pi_154765929
quote:
15s.gif Op donderdag 30 juli 2015 15:20 schreef miss-bakvis het volgende:
Nou, lang verhaal kort, sta ik in mijn recht om mijn advies aan hem te geven
aangezien hij zelf vroeg 'wat jij dan zou doen' heb je gewoon antwoord gegeven op zijn vraag..

je gedrag tov hem komt uit je post zeer correct en goedwillend over, je doet veel voor hem en lijkt ook een streven te hebben hem zelf uiteindelijk zelfstandig te laten worden..

enkel, zijn reactie lijkt me een beetje zorgwekkend, door de hele tijd ruzie te maken en daarin te 'dreigen' dingen weg te gooien en de beschuldigingen tov jou over het 'enkel voor het geld doen'.. wekt hij op mij en beetje dr indruk alsof hij een behoorlijk diepzittende stornis heeft qua begrip van financieen en ook zaken als verantwoordelijkheid.

ik betwijfel een beetje of hij dat ooit opgelost zal krijgen en dat hij altijd van jou 'afhankelijk' zou zijn (eerlijk gezegd krijg ik uit je post ook een beetje het beeld van een laagbegaafd persoon, terwijl jezelf eerder zeer erudiet overkomt, een beetje vreemde 'match', als ik het mag zeggen ).
Het komt op mij niet echt over als een gelijkwaardige relatie.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_154765966
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2015 15:40 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wacht even, hoor. Spreek je jezelf nu niet ontzettend tegen? Waarom ben je dan zo blij dat jullie eindelijk verkering hebben?
Begrijp me niet verkeerd, ik ben gek op hem. Behalve als het om geld gaat, dan wordt ie helemaal lijp. Als ik dat kon veranderen op de een of andere manier dan was er niks aan de hand en ben ik nog steeds blij. Maar ik ben het beu om hem alles maar te geven terwijl hij alleen maar aan een grote blinkende tv kan denken...
If you want to fly,
[Toni Morrisson]
  donderdag 30 juli 2015 @ 15:43:09 #32
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_154765986
Ik gok dat dit verhaal binnen een paar pagina's nog veel gekker wordt. Iets dat TS al af en toe wordt geslagen door haar vriend, bijvoorbeeld.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_154765991
Hij slaat je toch niet he?
pi_154766016
Ren. Hard!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_154766018
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 15:42 schreef miss-bakvis het volgende:

[..]

Begrijp me niet verkeerd, ik ben gek op hem. Behalve als het om geld gaat, dan wordt ie helemaal lijp. Als ik dat kon veranderen op de een of andere manier dan was er niks aan de hand en ben ik nog steeds blij. Maar ik ben het beu om hem alles maar te geven terwijl hij alleen maar aan een grote blinkende tv kan denken...
Misschien een idee om wat meer uit te weiden wat er verder wel prima aan hem is?

Ik kan me voorstellen dat als iemand echt voor de rest fantastisch is, dat je niet zo snel hem zou willen laten vallen vanwege 1 probleem (maar het is dan wel erg handig als ie zelf ook eraan wilt werken want voor jou lijkt het niet echt te werken als je daarvoor op fok een topic daarover opent)
  Moderator donderdag 30 juli 2015 @ 15:44:26 #36
16180 crew  CoolGuy
pi_154766019
quote:

[..]

Jouw vriend is er een in de categorie niet met geld om kunnen gaan en jij enabled hem. Jij denkt dat je hem kunt veranderen maar hij kan geen 'nee' accepteren want als hij dat wel kan zat ie om te beginnen al niet in deze shit en jij helpt hem en jezelf niet.

Get out. Laat t m maar uitzoeken.
  Moderator donderdag 30 juli 2015 @ 15:44:49 #37
16180 crew  CoolGuy
pi_154766030
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 15:43 schreef Strani het volgende:
Ik gok dat dit verhaal binnen een paar pagina's nog veel gekker wordt. Iets dat TS al af en toe wordt geslagen door haar vriend, bijvoorbeeld.
:D
  donderdag 30 juli 2015 @ 15:45:08 #38
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_154766040
quote:

[..]

Ik snap er echt niks van.

En dan vraag je of je in je recht staat als je hem misschien niet meer wilt onderhouden?! Serieus?
pi_154766045
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 15:43 schreef Strani het volgende:
Ja maar normaal is hij heel lief.
pi_154766057
quote:
Hoi lieve Fokkers,

Ik zit met een probleem en ik zou graag jullie mening horen.
Ik ben al bijna 2 jaar samen met een jongen die zich sinds kort mijn vriend noemt (eindelijk!).
Hoe kun je twee jaar samen zijn met iemand die zich pas sinds kort jouw vriend noemt?

quote:
Nu komt er eindelijk een beetje licht aan het einde van de tunnel; meneer heeft een groot deel van zijn belastingschuld afbetaald en houdt deze maand zelf een beetje over. Hij wil een nieuwe tv kopen. En niet zomaar een tv, mijn tv. En niet gewoon kopen, maar vast een 'aanbetaling doen'.
Het verhaal achter de tv is, die heb ik hem ooit gegeven, maar dat veroorzaakte alleen maar problemen; bij elke ruzie dreigde hij de tv weg te gooien of hij roept dat 'het hem toch alleen om mijn geld te doen is dus beter gaat hij uit mijn leven dan ben ik blij' (wat niet waar is) en uiteindelijk moest ik na een dramatische ruzie gedwongen en tegen mijn zin de tv terugnemen. Nu wil hij hem weer terug...
Netjes dat hij je ervoor wil betalen, maar wat een constructieve uitspraken tijdens ruzies zeg.

quote:
Ik gun hem alles, daar niet van, maar ik weet niet of gelijk al je geld uitgeven de beste optie is, vooral als je er niks (direct) voor terug krijgt. Hij vroeg mij op een gegeven moment wat ik zou doen. Ik zei: nou, ik zou het of opzij leggen voor je appartementje dat je al zo lang wilt, je wilde ook met mij op vakantie, dan is geld ook handig, of ik zou een deel van je schulden afbetalen, of wat leuks gaan doen met je zoontje, of ga kijken naar je opleiding tot beveiliger die je zo graag wilde...gewoon zodat je niet meer zo afhankelijk bent van mij. De keuze is reuze in ieder geval.
Nou, hij heeft wel zijn prioriteiten op een rijtje dat hij eerst voor de tv gaat, terwijl hij dus ook een kind blijkt te hebben of misschien als dank ook iets leuks met jou zou kunnen doen. Om over het investeren in onafhankelijkheid nog maar niet te spreken, naast de kennelijk nog lopende schulden..

quote:
Nou, dat sloeg om in een grote ruzie. Blijkbaar vind ik het vervelend dat hij geld van me leent en wil ik het liefst zo snel mogelijk van hem af zijn. Dat is wat hij ervan maakt. Dat is alles behalve waar, want ik doe het al bijna twee jaar, als ik van hem af wilde was ik allang gegaan...maar dat wil hij niet horen. Maar ik vind het een beetje respectloos naar mij toe om gelijk alles uit te geven en vervolgens weer bij mij aan te komen voor boodschappen, eten of kleding...
Dat is het dan ook best wel, vind ik. Ik kan me voorstellen dat hij het vervelend vindt, maar hij kan niet verwachten dat jij geen mening hebt als hij weer om geld komt vragen voor basale dingen. Dan heeft hij misschien niet zoveel geleerd van de laatste tijd..

quote:
Ik begrijp dat als je lange tijd niks hebt gehad, dat je graag wat voor jezelf koopt en omdat hij erg materialistisch is ingesteld kan ik ook begrijpen dat hij begint te watertanden bij het idee van een nieuwe tv.
Voor te stellen ja, maar hij is een volwassen vent die het over zichzelf afgeroepen heeft en ook zou kunnen leren van zijn fouten, zonder afhankelijk te blijven van anderen. Tenminste, is er naast jou nog wel iemand of is dat ook een zeker teken over zijn instelling?

quote:
Wat ik echter jammer vind is dat hij niet naar het grotere geheel kijkt. Ten eerste, voor minder geld heb je een gloednieuwe, net zo goede (of zelf betere) tv, dus ik begrijp niet wat er zo interessant is aan mijn tv. Ten tweede, als hij alles in een keer uitgeeft komt hij nog geen stap verder in zijn huidige levensstijl.
Vraag hem eens naar zijn plannen, hoe hij de toekomst voor zich ziet. Concreet enzo, plan de campagne.

quote:
Ten derde, heb ik het gevoel dat ie alles wat ik doe voor lief neem, omdat ie me zojuist nog overtuigd heeft dat ik nieuwe schoenen voor hem moet kopen en nu hij zelf geld heeft er vanuit gaat dat ik zijn onderdak, eten en zelfs kleding wel regel, terwijl hij halverwege een nieuwe tv is...
Wacht, wat?! Hij heeft zelf geld, maar jij moet zijn onderdak, eten en kleding blijven regelen? Waar is zijn trots? Waar is jouw trots?

quote:
Ik wil hem niet zeggen wat hij moet doen, maar ik wil wel dat ie de consequenties van zijn keuze inziet. Blijkbaar heeft die tv de hoogste prioriteit, en dan ik pas. Dat is oké, maar dan wil ik niet dat ie bij mij aankomt als ie honger heeft... Echter, als ik dat zeg, dan wordt hij boos en ben ik de boeman.
Tijd om eens de kordate ouder uit te hangen en duidelijk te stellen wat voor consequenties aan zijn keuzes hangen. Laat hem maar op de blaren zitten en jengelen als een verwend nest, want dan zoekt ie het maar uit.

quote:
Nou, lang verhaal kort, sta ik in mijn recht om mijn advies aan hem te geven en als hij toch voor de tv kiest om andere dingen zoals eten aan hem te weigeren?
Duidelijk van te voren aangeven en als hij die keuze maakt, je poot stijf houden. Als hij te beroerd is om voor zijn eigen kostje te zorgen, dan gaat ie maar lekker tv kijken.

quote:
Ik hou ontzettend veel van hem, maar ik kan niet voor hem blijven betalen en ik hoopte gewoon dat hij wat beters zou doen met dat geld dat ie overhoudt. Wat zou jullie reactie zijn?
Indien hij je huissleutel heeft zou ik een ander slot overwegen..
pi_154766058
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 15:41 schreef RM-rf het volgende:

[..]

aangezien hij zelf vroeg 'wat jij dan zou doen' heb je gewoon antwoord gegeven op zijn vraag..

je gedrag tov hem komt uit je post zeer correct en goedwillend over, je doet veel voor hem en lijkt ook een streven te hebben hem zelf uiteindelijk zelfstandig te laten worden..

enkel, zijn reactie lijkt me een beetje zorgwekkend, door de hele tijd ruzie te maken en daarin te 'dreigen' dingen weg te gooien en de beschuldigingen tov jou over het 'enkel voor het geld doen'.. wekt hij op mij en beetje dr indruk alsof hij een behoorlijk diepzittende stornis heeft qua begrip van financieen en ook zaken als verantwoordelijkheid.

ik betwijfel een beetje of hij dat ooit opgelost zal krijgen en dat hij altijd van jou 'afhankelijk' zou zijn (eerlijk gezegd krijg ik uit je post ook een beetje het beeld van een laagbegaafd persoon, terwijl jezelf eerder zeer erudiet overkomt, een beetje vreemde 'match', als ik het mag zeggen ).
Het komt op mij niet echt over als een gelijkwaardige relatie.
Ik weet eerlijk gezegd niet of laagbegaafd het juiste woord is. Hij heeft mavo afgerond, in het leger gezeten, jongerenwerk gedaan.. Als je hem oppervlakkig kent, komt hij over als een hele sociale intelligente jongen die weet hoe de wereld in elkaar steekt. Maar als je hem beter leert kennen, merk je dat hij heel veel haat heeft en woede uitbarstingen en alles heel zwart-wit ziet.
Ik heb hem ooit een narcisme-test laten doen hij scoorde positief op beide vormen van narcisme.

Daar kan ik allemaal mee leven, als de relatie idd maar een beetje gelijkwaardig was; met deze tv-actie zijn mijn ogen geopend dat hij me letterlijk als minderwaardig ziet en dat hij recht heeft op een tv terwijl ik eten en schoenen voor hem koop...

Ik heb heel veel aan jullie reacties, jullie zetten me met beide benen op de grond
If you want to fly,
[Toni Morrisson]
pi_154766061
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 15:45 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja maar normaal is hij heel lief.
Dat doet hij normaal nooit!
pi_154766077
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 15:45 schreef miss-bakvis het volgende:

[..]

Ik weet eerlijk gezegd niet of laagbegaafd het juiste woord is. Hij heeft mavo afgerond, in het leger gezeten, jongerenwerk gedaan.. Als je hem oppervlakkig kent, komt hij over als een hele sociale intelligente jongen die weet hoe de wereld in elkaar steekt. Maar als je hem beter leert kennen, merk je dat hij heel veel haat heeft en woede uitbarstingen en alles heel zwart-wit ziet.
Ik heb hem ooit een narcisme-test laten doen hij scoorde positief op beide vormen van narcisme.

Daar kan ik allemaal mee leven, als de relatie idd maar een beetje gelijkwaardig was; met deze tv-actie zijn mijn ogen geopend dat hij me letterlijk als minderwaardig ziet en dat hij recht heeft op een tv terwijl ik eten en schoenen voor hem koop...

Ik heb heel veel aan jullie reacties, jullie zetten me met beide benen op de grond
Het is niet eens de vraag of hij je slaat eigenlijk....
  donderdag 30 juli 2015 @ 15:47:13 #44
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_154766092
Stel gekken :')

quote:

[..]

Trust me, geen troll...
Ah oke :)

:')
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_154766103
Laat ik het zo zeggen: als je bij hem blijft, is het je eigen schuld.
  donderdag 30 juli 2015 @ 15:48:01 #46
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_154766108
quote:

[..]

Wow, al binnen een half uur! _O-
pi_154766129
Lekkere relatie zo, jij bent dus z'n vangnetje en als je een beetje moeilijk doet gaat meneer dreigen en chanteren. En zodra hij een klein beetje geld heeft wil hij een TV 'kopen'. Nee echt een winnaar deze.
pi_154766133
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 15:38 schreef miss-bakvis het volgende:

[..]

Moet ik met hem praten? Hem een ultimatum stellen? Hij is erg goed met woorden en bij elk verkeerd woord of verkeerde toon krijg ik de volle laag. Ik wil het graag in 1 keer goed aanpakken dat het duidelijk is dat ik er klaar mee ben en dat hij moet veranderen, maar bij elke poging brengt hij me aan het twijfelen en gaat ie het zielige verhaal ophangen van dat ie nooit wat geld voor zichzelf heeft gehad en dat ik hem dan niks gun... :{
begrijp me niet verkeerd, ik heb een enorme zwak voor deze jongen en het lieft zou ik hem helpen, maar ik krijg alleen maar gezeik en bullshit terug.
Je hebt hem twee jaar geholpen en daar lijkt hij niet bepaald dankbaar voor, dus dat zal wel niet veranderen als jij niet eens wat meer ruggengraat gaat gebruiken. Hoe oud is ie?
pi_154766143
Blijf vooral reageren _O_
pi_154766149
Even voor de duidelijkheid. Hij heeft me niet geslagen.
Zijn woede uitbarstingen zijn verbaal of hij gaat met dingen gooien... ook niet heel best
If you want to fly,
[Toni Morrisson]
pi_154766158
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 15:48 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Je hebt hem twee jaar geholpen en daar lijkt hij niet bepaald dankbaar voor, dus dat zal wel niet veranderen als jij niet eens wat meer ruggengraat gaat gebruiken. Hoe oud is ie?
33
If you want to fly,
[Toni Morrisson]
pi_154766164
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 15:49 schreef miss-bakvis het volgende:
Even voor de duidelijkheid. Hij heeft me nog niet geslagen.
Zijn woede uitbarstingen zijn verbaal of hij gaat met dingen gooien... ook niet heel best
Fixed
pi_154766166
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 15:50 schreef miss-bakvis het volgende:

[..]

33
_O-
man man man
pi_154766167
quote:
Met de televisie niet waar?
pi_154766172
quote:

[..]

33
Tijd om volwassen te worden.
pi_154766177
quote:

[..]

33
Hoe oud ben jij?

En serieus, ik dacht dat we met een knulletje van 19 te doen hadden die even iets wat doorgeschoten in z'n middelbare school 'blowend op de bank hangen'-tijd.

Echt, ga verder met je leven, blijf niet aan dit soort figuren hangen. Straks ben je 35+ en heb je niks, zowel financieel als qua relatie, en heb je je mooie jaren vergooid aan zo'n slacker.

[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 30-07-2015 15:51:46 ]
pi_154766179
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 15:49 schreef Alvi het volgende:
Blijf vooral reageren _O_
Hey Alvi, heel fijn die reacties van jou. Fijn dat je het niet serieus neemt, maar ik begin dit topic niet zomaar. Dus als je niks zinnigs te zeggen hebt, zeg dan niks.
If you want to fly,
[Toni Morrisson]
pi_154766187
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 15:51 schreef miss-bakvis het volgende:

[..]

Hey Alvi, heel fijn die reacties van jou. Fijn dat je het niet serieus neemt, maar ik begin dit topic niet zomaar. Dus als je niks zinnigs te zeggen hebt, zeg dan niks.
Fijn he.
  donderdag 30 juli 2015 @ 15:51:44 #59
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_154766193
quote:
Als het zachte dingen zijn, is het gewoon in orde. Pas als het gaat om pannen of borden wordt het zorgwekkend. Bij messen zou ik echt vraagtekens stellen bij z'n intenties.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  donderdag 30 juli 2015 @ 15:52:15 #60
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_154766202
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 15:51 schreef miss-bakvis het volgende:

[..]

Waar onderhoud jij hem eigenlijk van?
pi_154766204
quote:
2s.gif Op donderdag 30 juli 2015 15:50 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Hoe oud ben jij?
23

En even in het algemeen:
Ik begrijp de reacties die hierop gaan komen; jong meisje zorgt voor oude volwassen kerel.
Weet ik. Oud nieuws.
If you want to fly,
[Toni Morrisson]
  donderdag 30 juli 2015 @ 15:52:30 #62
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_154766207
quote:
99s.gif Op donderdag 30 juli 2015 15:22 schreef bijdehand het volgende:
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_154766224
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 15:52 schreef miss-bakvis het volgende:

[..]

23

En even in het algemeen:
Ik begrijp de reacties die hierop gaan komen; jong meisje zorgt voor oude volwassen kerel.
Weet ik. Oud nieuws.
Serieus, kap ermee. Zoek iemand waar je het wél leuk mee kan hebben, en niet als je debiele broertje verzorgd moet worden, terwijl hij 10 jaar ouder is.
  donderdag 30 juli 2015 @ 15:53:02 #64
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_154766226
Woont hij op dit moment nu wel of niet bij jou?
All she wants and needs is just a little taste..
pi_154766234
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2015 15:52 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waar onderhoud jij hem eigenlijk van?
Ik heb twee banen en ik heb al van jongs af aan gespaard, dus ik heb wel eea te besteden
If you want to fly,
[Toni Morrisson]
pi_154766237
quote:

[..]

Goed meneer is dus niet volledig kansloos op de arbeidsmarkt, maar nog jankt ie met zo een werkverleden dat hij nooit iets voor zichzelf heeft gehad. Dat ga jij niet kunnen veranderen..

quote:
Dan hebben je ogen twee jaar dicht gezeten en dat verbaast ook niet zo als je zegt samen te zijn met iemand die zich pas net je vriend noemt. Heb je een moeder Theresa-complex? Wil je liever zorgen, nodig gevonden worden in plaats van daadwerkelijk een gelijkwaardige relatie na te streven? Na focking twee jaar zou je kunnen denken dat je ook een en ander uit hebt gelokt met je goed bedoelde zorgzaamheid, ware het niet dat hij kennelijk al veel langer vast zit in zo een patroon..
  Moderator donderdag 30 juli 2015 @ 15:53:41 #67
16180 crew  CoolGuy
pi_154766246
quote:

[..]

23

En even in het algemeen:
Weet ik. Oud nieuws.
Oud? ;( ik ben 34...

Anyway, als je t al weet, dan DOE er wat aan.
pi_154766274
quote:

[..]

23

En even in het algemeen:
Weet ik. Oud nieuws.
Oh please, je bent een volwassen vrouw.
pi_154766276
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 15:53 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Oud? ;( ik ben 34...

Anyway, als je t al weet, dan DOE er wat aan.
haha, ik wilde je niet beledigen. Ik heb er geen probleem mee namelijk, dus nee voor mij is hij niet oud. Ik herhaal alleen de algemene reacties van anderen.
If you want to fly,
[Toni Morrisson]
  donderdag 30 juli 2015 @ 15:55:01 #70
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_154766288
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 15:53 schreef miss-bakvis het volgende:

[..]

Ik heb twee banen en ik heb al van jongs af aan gespaard, dus ik heb wel eea te besteden
En niemand in jouw omgeving die zegt: waarom doe jij zo gek om iemand te onderhouden waar je tot voor kort niet eens een relatie mee had?
pi_154766290
Die kerel is niet helemaal jofel. Godver wat een dwaas.
U MAD?
pi_154766295
Dit is nep toch?
  donderdag 30 juli 2015 @ 15:56:33 #73
206580 Luxuria
pi_154766315
Oh wacht, ik lees nu dat hij een zoontje heeft?
Die onderhoud jij ook?

Maar nog even mijn andere vraag: woont hij op dit moment wel of niet bij jou?
pi_154766320
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 15:53 schreef Scary_Mary het volgende:

Dan hebben je ogen twee jaar dicht gezeten en dat verbaast ook niet zo als je zegt samen te zijn met iemand die zich pas net je vriend noemt. Heb je een moeder Theresa-complex? Wil je liever zorgen, nodig gevonden worden in plaats van daadwerkelijk een gelijkwaardige relatie na te streven? Na focking twee jaar zou je kunnen denken dat je ook een en ander uit hebt gelokt met je goed bedoelde zorgzaamheid, ware het niet dat hij kennelijk al veel langer vast zit in zo een patroon..
Ja, daar heb je wel gelijk in... ik wilde heel graag dat ie me nodig had en dat ik 'de enige' voor hem was en daarin ben ik enorm doorgeslagen. Ik probeer nu echter dat patroon te veranderen en ik wil een gelijkwaardige relatie, maar ik betwijfel of dat er nog in zit omdat het voor hem nu zo 'normaal' is wat ik doe. Het is alsof je en hond wil afleren dat 'zit' zitten betekend, maar vanaf nu poot... snap je?
If you want to fly,
[Toni Morrisson]
pi_154766325
pi_154766357
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 15:56 schreef Luxuria het volgende:
Oh wacht, ik lees nu ook dat hij een zoontje heeft?
Die onderhoud jij ook?

Maar nog even mijn andere vraag: woont hij op dit moment wel of niet bij jou?
hij betaalt alimentatie
hij ziet zijn zoontje meerdere malen per week.

hij heeft een eigen studio, maar zit altijd bij mij. Denk dat het nu alweer 3 a 4 weken geleden is dat ie voet in zijn eigen studio heeft gezet.
If you want to fly,
[Toni Morrisson]
pi_154766377
quote:

[..]

23

En even in het algemeen:
Weet ik. Oud nieuws.
:')

omg...

Je bent een dwaas.
  donderdag 30 juli 2015 @ 15:58:57 #78
206580 Luxuria
pi_154766378
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 15:57 schreef miss-bakvis het volgende:

[..]

hij betaalt alimentatie

hij heeft een eigen studio, maar zit altijd bij mij. Denk dat het nu alweer 3 a 4 weken geleden is dat ie voet in zijn eigen studio heeft gezet.
Wil jij hier zelf mee doorgaan?
pi_154766392
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 15:56 schreef miss-bakvis het volgende:
Ja, daar heb je wel gelijk in... ik wilde heel graag dat ie me nodig had en dat ik 'de enige' voor hem was en daarin ben ik enorm doorgeslagen.
Ja, nogal..

quote:
Ik probeer nu echter dat patroon te veranderen en ik wil een gelijkwaardige relatie, maar ik betwijfel of dat er nog in zit omdat het voor hem nu zo 'normaal' is wat ik doe. Het is alsof je en hond wil afleren dat 'zit' zitten betekend, maar vanaf nu poot... snap je?
Wij snappen dat allemaal prima ja, maar zolang jij die dude nog je vriend denkt te kunnen laat staan willen noemen zul je deze vraag even voor de spiegel moeten herhalen. Hij wil overduidelijk niet veranderen, dus pull that plug en verhuis naar een andere stad.
pi_154766411
Hij heeft blijkbaar nooit geleerd hoe je met geld moet omgaan en hij zal het ook nooit leren. Gewoon met die relatie stoppen. Accepteer het verlies , want dat is net zoals Griekenland, krijg je toch nooit terug!
  donderdag 30 juli 2015 @ 16:00:02 #81
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_154766413
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 15:57 schreef miss-bakvis het volgende:

[..]

hij betaalt alimentatie

Waarom moet ie meer dan wat hij kwijt zou zijn aan een nieuwe tv betalen voor een tv die jij over hebt?
pi_154766424
Hoe lang ben je al samen met hem
pi_154766441
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 15:58 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Wil jij hier zelf mee doorgaan?
Nee. En na jullie reacties weet ik in ieder geval dat ik niet te snel opgeef, iets wat hij me heeft ingepraat.
Het is niet de eerste keer dat ik klaar met hem ben; hij weet altijd de schuld in mijn schoenen te schuiven en verwijt mij dat ik onzeker ben en daarom niet hard genoeg probeer, of dat ik niet genoeg om hem geef of dat soort onzin.
Maar ik zie nu dat ieder ander die in mijn situatie zou zitten het heel anders had aangepakt.. thanks.

hij lacht me vast uit als het eenmaal voorbij is :')
If you want to fly,
[Toni Morrisson]
  Moderator donderdag 30 juli 2015 @ 16:02:08 #84
16180 crew  CoolGuy
pi_154766448
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:00 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waarom moet ie meer dan wat hij kwijt zou zijn aan een nieuwe tv betalen voor een tv die jij over hebt?
Waarom denkt hij überhaupt na over een nieuwe TV in plaats van eerat al zijn schulden af te betalen?
pi_154766474
Ook echt na 2 jaar pas een 'relatie'. Meid, je wordt op zoveel manieren gebruikt, je wil het niet eens weten.
pi_154766476
quote:
7s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:00 schreef Scorpie het volgende:
Hoe lang ben je al samen met hem
Tip: lees de OP.
pi_154766485
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:00 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Hij wil per se mijn tv. En ik heb er destijds een bepaald bedrag voor betaald, en dat bedrag wil hij per se ook betalen, terwijl het al lang minder waard is. Naast dat ik die tv zelf prima vind en het niet nodig vind hem weg te doen (die andere tv die ik hem aanbood is namelijk over, niet deze), heb ik hem ook al gezegd dat ie voor het zelfde een nog betere tv kan kopen. maar dat ziet hij als dat ik hem de tv niet gun...
Ik weet het ook niet, waarom dat zo'n ding voor hem is.
If you want to fly,
[Toni Morrisson]
  donderdag 30 juli 2015 @ 16:03:56 #88
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_154766490
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:02 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Waarom denkt hij überhaupt na over een nieuwe TV in plaats van eerat al zijn schulden af te betalen?
Hij wil geen nieuwe tv, hij wil haar oude tv. Maar waarom die zo duur moet zijn?
  donderdag 30 juli 2015 @ 16:04:02 #89
206580 Luxuria
pi_154766492
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:01 schreef miss-bakvis het volgende:

[..]

Nee. En na jullie reacties weet ik in ieder geval dat ik niet te snel opgeef, iets wat hij me heeft ingepraat.
Het is niet de eerste keer dat ik klaar met hem ben; hij weet altijd de schuld in mijn schoenen te schuiven en verwijt mij dat ik onzeker ben en daarom niet hard genoeg probeer, of dat ik niet genoeg om hem geef of dat soort onzin.
Maar ik zie nu dat ieder ander die in mijn situatie zou zitten het heel anders had aangepakt.. thanks.

Goed dat je het nu zelf ook inziet, je moet je echt geen schuldgevoel door hem laten aanpraten.
Hij maakt ontzettende misbruik van jou en je goedheid.
Het wordt tijd dat hier een einde aan komt en hij zijn eigen boontjes gaat doppen.
pi_154766495
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:02 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja. Dit. is precies mijn punt. Dit begrijp ik niet.
Hij zegt altijd dat ik naar 'het grotere geheel moet kijken'; terwijl hij zelf enorm in the moment leeft.
If you want to fly,
[Toni Morrisson]
  donderdag 30 juli 2015 @ 16:04:43 #91
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_154766505
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:03 schreef miss-bakvis het volgende:

[..]

Hij wil per se mijn tv. En ik heb er destijds een bepaald bedrag voor betaald, en dat bedrag wil hij per se ook betalen, terwijl het al lang minder waard is. Naast dat ik die tv zelf prima vind en het niet nodig vind hem weg te doen (die andere tv die ik hem aanbood is namelijk over, niet deze), heb ik hem ook al gezegd dat ie voor het zelfde een nog betere tv kan kopen. maar dat ziet hij als dat ik hem de tv niet gun...
Ik weet het ook niet, waarom dat zo'n ding voor hem is.
Oh, lieve moeder.
pi_154766508
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:03 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Hij wil geen nieuwe tv, hij wil haar oude tv. Maar waarom die zo duur moet zijn?
je weet niet eens hoe duur die is... en hoeveel ik ervoor vraag, en wat hij per se wil geven..
dus wat praat jij?
If you want to fly,
[Toni Morrisson]
pi_154766532
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:01 schreef miss-bakvis het volgende:

[..]

Dat heb je je laten aanpraten, want het is toch wel aandoenlijk zo een hulpeloze vent..

quote:
Het is dan ook jouw schuld dat deze situatie nog bestaat en hij heeft gelijk dat je onzeker bent. Je hebt je de schuld in je schoenen laten schuiven en hij blijft gewoon lekker testen tot hoever hij bij jou kan gaan.
Kennelijk geef je niet genoeg om jezelf om dit te tolereren..

quote:
Dan staat er zeker een backup vangnetje klaar om voor die zielepiet te kunnen zorgen..
  donderdag 30 juli 2015 @ 16:06:42 #94
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_154766545
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:04 schreef miss-bakvis het volgende:

[..]

je weet niet eens hoe duur die is... en hoeveel ik ervoor vraag, en wat hij per se wil geven..
dus wat praat jij?
Hoezo, wat praat ik? Ik vraag jou toch gewoon hoe het zit?
pi_154766568
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:04 schreef miss-bakvis het volgende:

[..]

dus wat praat jij?
Omdat dat soort details echt enorm niet relevant zijn. Die tv is maar een symptoom.
pi_154766602
quote:
3s.gif Op donderdag 30 juli 2015 15:55 schreef de_boswachter het volgende:
Die kerel is niet helemaal jofel. Godver wat een dwaas.
die vent is geweldig. in plaats van dat hij betaalt voor sex krijgt hij er op deze manier gewoon een heel leven voor. en wordt zijn vreten ook nog gekookt. waar vind je zo'n bakvis die daarin trapt? ik wil er ook wel 1
pi_154766706
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:08 schreef Coritchando het volgende:

[..]

die vent is geweldig. in plaats van dat hij betaalt voor sex krijgt hij er op deze manier gewoon een heel leven voor. en wordt zijn vreten ook nog gekookt. waar vind je zo'n bakvis die daarin trapt? ik wil er ook wel 1
Ze kan ook zo goed koken, want iedereen blijft happen.
pi_154766738
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:08 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Dit, hij lacht de ballen uit z'n broek, begon met een 21 jarig mokkeltje toen hij 30+ was, eerst 2 jaar aan de lijn weten te houden, nu moet hij helaas toch echt bekennen een relatie te hebben. En naast de regelmatige bevrediging van de vleeschelijke lusten koopt ze ook nog z'n vreten en heeft hij een dak boven z'n hoofd.
  donderdag 30 juli 2015 @ 16:13:57 #99
47102 Elvi
miemkwien
pi_154766747
Heeft hij de Griekse nationaliteit? :')

Maarem... heb je wel iets op papier staan van het geld dat hij heeft geleend, de kosten die je hebt gemaakt, of afspraken over terugbetalen?

Wat zou hij trouwens doen als jij in geldnood zit? Zou hij dan ook meteen voor je klaarstaan en je verzorgen of is het dan meteen over en uit?
pi_154766756
Ik geloof dit verhaal niet zo, gezien de pohi van TS.
  Moderator donderdag 30 juli 2015 @ 16:14:13 #101
16180 crew  CoolGuy
pi_154766757
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:03 schreef Lienekien het volgende:

[..]

... Dat was mijn punt niet. Als je schulsen hebt moet je niet bezig zijn met een nieuwe tv kopwn. Of ie nou nieuw of gebruikt is, daar moeten je prioriteiten gewoon helemaal niet liggen.
pi_154766770
quote:
7s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:14 schreef Scorpie het volgende:
blijf lekker uit dit gesprek dan
If you want to fly,
[Toni Morrisson]
  Moderator donderdag 30 juli 2015 @ 16:15:24 #103
16180 crew  CoolGuy
pi_154766790
quote:
7s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:14 schreef Scorpie het volgende:
Idem. Ik vind het ook steeds minder geloofwaardig.
pi_154766799
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:13 schreef Elvi het volgende:
Heeft hij de Griekse nationaliteit? :')

Maarem... heb je wel iets op papier staan van het geld dat hij heeft geleend, de kosten die je hebt gemaakt, of afspraken over terugbetalen?

Wat zou hij trouwens doen als jij in geldnood zit? Zou hij dan ook meteen voor je klaarstaan en je verzorgen of is het dan meteen over en uit?
dat vroeg ik hem ook, en hij zegt dat hij dat allemaal zou doen en meer.. maar ja dat is makkelijk praten als je niet in die positie staat, net zoals ik dacht dat ik makkelijk praten om hem te zeggen wat ie met zijn geld moet doen omdat ik nooit in geldnood heb gezeten.
If you want to fly,
[Toni Morrisson]
pi_154766804
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:15 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Idem. Ik vind het ook steeds minder geloofwaardig.
zelfde geldt voor jou
If you want to fly,
[Toni Morrisson]
  donderdag 30 juli 2015 @ 16:16:15 #106
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_154766813
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:14 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

... Dat was mijn punt niet. Als je schulsen hebt moet je niet bezig zijn met een nieuwe tv kopwn. Of ie nou nieuw of gebruikt is, daar moeten je prioriteiten gewoon helemaal niet liggen.
Ja, en dat was mijn vraag niet. Dus maak gerust je punt, maar quote mij dan niet.

Als hij zonodig 600 euro wil betalen voor een tv waar bakvis maar 200 voor hoeft, kan ze die 400 beschouwen als deels aflossing van zijn schuld aan haar.
  donderdag 30 juli 2015 @ 16:17:39 #107
47102 Elvi
miemkwien
pi_154766835
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:15 schreef miss-bakvis het volgende:

[..]

dat vroeg ik hem ook, en hij zegt dat hij dat allemaal zou doen en meer.. maar ja dat is makkelijk praten als je niet in die positie staat, net zoals ik dacht dat ik makkelijk praten om hem te zeggen wat ie met zijn geld moet doen omdat ik nooit in geldnood heb gezeten.
Hij zegt dat hij dat zou doen. Maar wat denk je zelf wat hij zal doen? Op basis van zijn gedrag?
  Moderator donderdag 30 juli 2015 @ 16:18:03 #108
16180 crew  CoolGuy
pi_154766846
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:16 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, en dat was mijn vraag niet. Dus maak gerust je punt, maar quote mij dan niet.

Als hij zonodig 600 euro wil betalen voor een tv waar bakvis maar 200 voor hoeft, kan ze die 400 beschouwen als deels aflossing van zijn schuld aan haar.
Ik bepaal of ik jou quote, niet jij. Je kunt het zo zien als jij zegt ja, maar waarom hangt ie zich zo op aan een tv. Zeg dan gewoon: ik geef je 400 euro aan aflossing, ipv bezig te zijn een tv te kopen.
pi_154766860
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:16 schreef Lienekien het volgende:

[..]

klopt. dat zou ik zeker doen, als die afbetaling dan niet weer naar eten/onderdak etc. zou gaan.. want dat is hoe hij het ziet. hij koopt wat, van mij in dit geval, en met dat geld kan hij gewoon lekker verder leven.
Ik wil er vanaf, maar ik weet niet hoe ik dat moet aanpakken, dat was in de eerste instantie ook mijn vraag.
If you want to fly,
[Toni Morrisson]
  donderdag 30 juli 2015 @ 16:18:50 #110
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_154766867
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:18 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik bepaal of ik jou quote, niet jij. Je kunt het zo zien als jij zegt ja, maar waarom hangt ie zich zo op aan een tv. Zeg dan gewoon: ik geef je 400 euro aan aflossing, ipv bezig te zijn een tv te kopen.
Trots? Ego-dingetje?
  donderdag 30 juli 2015 @ 16:19:17 #111
64831 2NutZ
pi_154766881
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:18 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Trots? Ego-dingetje?
Verzonnen?
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_154766885
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:18 schreef miss-bakvis het volgende:
Anyway, ik zie meer haters dan mensen die me echt advies geven dus ik denk dat dit gesprek nu wel klaar is..

Iedereen die wel serieus heeft gereageerd, heel erg bedankt voor jullie advies.

Iedereen die alleen maar loopt te zeiken over geloofwaardigheid, val lekker dood.

[..]

klopt. dat zou ik zeker doen, als die afbetaling dan niet weer naar eten/onderdak etc. zou gaan.. want dat is hoe hij het ziet. hij koopt wat, van mij in dit geval, en met dat geld kan hij gewoon lekker verder leven.
Ik wil er vanaf, maar ik weet niet hoe ik dat moet aanpakken, dat was in de eerste instantie ook mijn vraag.
Je moet gewoon van hem af. Klaar. Serieus, een kerel die 10 jaar ouder is, halverwege de 30, en nog niet voor zichzelf kan zorgen. Pareltje. Leuk toekomstbeeld ook.
  Moderator donderdag 30 juli 2015 @ 16:19:32 #113
16180 crew  CoolGuy
pi_154766895
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:16 schreef miss-bakvis het volgende:

[..]

zelfde geldt voor jou
De wereld draait niet om jou juffie. Als je een topic opent dan krijg je ook reacties die je niet zinnen. Het is niet aan jou om te bepalen hoe of wat. Je verhaal is zo extreem dat men op onderzoek uit gaat en dan zin er wat dingen te vinden die de geloofwaardigheid van dit verhaal nogal op losse schroeven zet.
pi_154766899
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:17 schreef Elvi het volgende:

[..]

Hij zegt dat hij dat zou doen. Maar wat denk je zelf wat hij zal doen? Op basis van zijn gedrag?
ik denk dat ie me zou laten stikken. dus ik denk dat ik dat ook maar moet gaan doen bij hem. thanks
If you want to fly,
[Toni Morrisson]
  donderdag 30 juli 2015 @ 16:20:08 #115
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_154766911
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:18 schreef miss-bakvis het volgende:

[..]

Hij koopt wat, maar dat geld gaat toch naar jouw rekening? Hij beschikt toch niet over jouw geld?

Waar wil je vanaf, van hem?
pi_154766932
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:19 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

De wereld draait niet om jou juffie. Als je een topic opent dan krijg je ook reacties die je niet zinnen. Het is niet aan jou om te bepalen hoe of wat. Je verhaal is zo extreem dat men op onderzoek uit gaat en dan zin er wat dingen te vinden die de geloofwaardigheid van dit verhaal nogal op losse schroeven zet.
reacties die me niet zinnen, kan ik mee leven. ik ben alleen oprecht geïnteresseerd in jullie mening en die onzin over geloofwaardigheid heb ik gewoon niks aan.
If you want to fly,
[Toni Morrisson]
  Moderator donderdag 30 juli 2015 @ 16:20:54 #117
16180 crew  CoolGuy
pi_154766939
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:18 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Trots? Ego-dingetje?
Ik weet t niet, je zou zeggen dat denken dat je iemand kunt vertellen jou niet te quoten een ego-dingetje is maae dat kun jij beter beantwoorden dan ik.
  donderdag 30 juli 2015 @ 16:21:44 #118
47102 Elvi
miemkwien
pi_154766975
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:19 schreef miss-bakvis het volgende:

[..]

ik denk dat ie me zou laten stikken. dus ik denk dat ik dat ook maar moet gaan doen bij hem. thanks
You're welcome ;)
  Moderator donderdag 30 juli 2015 @ 16:22:03 #119
16180 crew  CoolGuy
pi_154766980
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:20 schreef miss-bakvis het volgende:

[..]

reacties die me niet zinnen, kan ik mee leven. ik ben alleen oprecht geïnteresseerd in jullie mening en die onzin over geloofwaardigheid heb ik gewoon niks aan.
De algemene mening hier is dat je bij die vent weg moet als dit echt is. Reuze interessant natuurlijk maar wat ga je nu concreet doen?
pi_154766993
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:20 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Hij koopt wat, maar dat geld gaat toch naar jouw rekening? Hij beschikt toch niet over jouw geld?

Waar wil je vanaf, van hem?
ik wil van zijn onverantwoordelijkheid af.
kijk.. het liefst wil ik dat hij inziet dat ie verkeerd bezig is. dat ie zijn shit op orde gaat krijgen en dat ie doet wat echt belangrijk voor hem is, namelijk uit zijn schulden komen. pas dan hebben we een gelijkwaardige relatie, naar mijn mening.
maar blijkbaar delen we niet dezelfde mening als het gaat om prioriteiten en ik zie nu ook in dat hij waarschijnlijk niet gaat veranderen...
If you want to fly,
[Toni Morrisson]
  donderdag 30 juli 2015 @ 16:23:11 #121
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_154767013
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:20 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik weet t niet, je zou zeggen dat denken dat je iemand kunt vertellen jou niet te quoten een ego-dingetje is maae dat kun jij beter beantwoorden dan ik.
Ja, hahaha. Alleen was het een reactie op het motief van TS haar vriend.
pi_154767036
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:22 schreef miss-bakvis het volgende:

[..]

kijk.. het liefst wil ik dat hij inziet dat ie verkeerd bezig is. dat ie zijn shit op orde gaat krijgen en dat ie doet wat echt belangrijk voor hem is, namelijk uit zijn schulden komen. pas dan hebben we een gelijkwaardige relatie, naar mijn mening.
maar blijkbaar delen we niet dezelfde mening als het gaat om prioriteiten en ik zie nu ook in dat hij waarschijnlijk niet gaat veranderen...
Hij verandert niet, dus als je van die onverantwoordelijkheid af wil zal je van hem af moeten. Serieus, hoe zie je de toekomst? Lekker kinderen met zo'n type? Of je leven lang krom liggen omdat je vriend niet met geld overweg kan?
  donderdag 30 juli 2015 @ 16:24:38 #123
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_154767056
quote:

[..]

Ik begrijp het weer niet. In de OP zeg je dat hij al heel hard bezig is om schulden af te betalen. Dat hij daarom nu eindelijk wat geld overhoudt. Nu twijfel ik daar weer aan.
  donderdag 30 juli 2015 @ 16:25:11 #124
64831 2NutZ
pi_154767067
quote:
2s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:23 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Hij verandert niet, dus als je van die onverantwoordelijkheid af wil zal je van hem af moeten. Serieus, hoe zie je de toekomst? Lekker kinderen met zo'n type? Of je leven lang krom liggen omdat je vriend niet met geld overweg kan?
Maar er zijn zoveel leuke momenten..
pi_154767070
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:22 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

De algemene mening hier is dat je bij die vent weg moet als dit echt is. Reuze interessant natuurlijk maar wat ga je nu concreet doen?
aangezien hij mijn huissleutel nog heeft, wacht ik tot ie bij mij komt na zijn werk.
Ik heb jullie punten op een rijtje gezet, en ik ga het gesprek met hem aan. Ik heb zijn spullen al bij elkaar geraapt, maar zolang hij mijn sleutel nog heeft, heeft het geen zin om hem te confronteren.

Ik ga tegen hem zeggen dat ik het onredelijk vind dat hij zo boos wordt omdat ik antwoord geef op zijn vraag, namelijk wat ik met dat geld zou doen. En dat hij zijn prioriteiten duidelijk niet bij mij heeft liggen.
Dan wordt het ruzie... dat weet ik. En dat gaat waarschijnlijk zo ver totdat hij zegt dat ie er klaar mee is, zijn spullen pakt, de sleutel achterlaat en weggaat, in de hoop dat ik hem kom smeken om terug te komen.
Maar in plaats van smeken laat ik hem gaan, pak ik mijn eigen spullen, sluit mijn huis af en ga een tijdje naar mijn ouders om afstand te creëren. Ik hoop dat hij dan na een tijdje tot inzicht komt dat ie verkeerd bezig is en zo niet, dan... niet.

Klinkt als een plan?
If you want to fly,
[Toni Morrisson]
pi_154767101
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:24 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik begrijp het weer niet. In de OP zeg je dat hij al heel hard bezig is om schulden af te betalen. Dat hij daarom nu eindelijk wat geld overhoudt. Nu twijfel ik daar weer aan.
zijn belastingschuld is eindelijk weg, dus nu houdt hij geld over. maar in plaats van andere schulden af te betalen, kiest hij voor een nieuwe tv.
If you want to fly,
[Toni Morrisson]
pi_154767145
quote:

[..]

Dat heb jij niet te willen.

quote:
Hij doet wat echt belangrijk voor hem is, nog steeds dezelfde shit kennelijk.

quote:
33 jaar, waarschijnlijk niet veranderen _O-
  donderdag 30 juli 2015 @ 16:27:29 #128
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_154767157
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:26 schreef miss-bakvis het volgende:

[..]

zijn belastingschuld is eindelijk weg, dus nu houdt hij geld over. maar in plaats van andere schulden af te betalen, kiest hij voor een nieuwe tv.
Een nieuwe tv? Jouw tweedehandsje, toch? Mooi afbetaling van zijn schuld aan jou.
  Moderator donderdag 30 juli 2015 @ 16:27:48 #129
16180 crew  CoolGuy
pi_154767165
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:25 schreef miss-bakvis het volgende:

[..]

aangezien hij mijn huissleutel nog heeft, wacht ik tot ie bij mij komt na zijn werk.
Ik heb jullie punten op een rijtje gezet, en ik ga het gesprek met hem aan. Ik heb zijn spullen al bij elkaar geraapt, maar zolang hij mijn sleutel nog heeft, heeft het geen zin om hem te confronteren.

Ik ga tegen hem zeggen dat ik het onredelijk vind dat hij zo boos wordt omdat ik antwoord geef op zijn vraag, namelijk wat ik met dat geld zou doen. En dat hij zijn prioriteiten duidelijk niet bij mij heeft liggen.
Dan wordt het ruzie... dat weet ik. En dat gaat waarschijnlijk zo ver totdat hij zegt dat ie er klaar mee is, zijn spullen pakt, de sleutel achterlaat en weggaat, in de hoop dat ik hem kom smeken om terug te komen.
Maar in plaats van smeken laat ik hem gaan, pak ik mijn eigen spullen, sluit mijn huis af en ga een tijdje naar mijn ouders om afstand te creëren. Ik hoop dat hij dan na een tijdje tot inzicht komt dat ie verkeerd bezig is en zo niet, dan... niet.

Klinkt als een plan?
Dat is de vraag... Wordt hij gewelddadig? Met spullen gooien valt daar ook onder. Misschien moet je iemand daar hebben op t moment dat deze confrontatie plaats vindt? Iemand die hem aan kan, fysiek, dus geen vriendin van je (tenzij ze olga heet, uit Roemenië komt en aan kogelstoten doet).
pi_154767168
quote:
2s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:23 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ik had voor ogen dat, zodra zijn belastingschulden afbetaald waren, hij voor zichzelf zou zorgen en - zoals hij al heel lang zegt - niet meer van mij afhankelijk wilde zijn. Maar hij bewijst het tegendeel.
Dus hoe ik het voor me zag, gaat niet op. Ik moet dus een nieuw toekomstbeeld creëren, wellicht zonder hem
If you want to fly,
[Toni Morrisson]
  donderdag 30 juli 2015 @ 16:29:53 #131
67670 Skv
Cynist.
pi_154767218
quote:

[..]

Hij heeft zelf geen tv, die heb ik nu bij mijn ouders staan. Ik heb zelf een kleine tv omdat mijn kamer niet erg groot is.. ik heb hem die kleine al aangeboden, omdat ik binnenkort naar een andere stad ga verhuizen, maar daar neemt ie geen genoegen mee. Hij moet en zal die ene tv die hij had (en dus in zijn ogen nog steeds van hem is) hebben.
Een tv. :') Komop zeg, dat is wel het meest kansloze apparaat dat een mens thuis kan hebben staan. Heeft die gozer geen baan/opleiding ofzo :?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  donderdag 30 juli 2015 @ 16:30:32 #132
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_154767235
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:27 schreef miss-bakvis het volgende:

[..]

Ik had voor ogen dat, zodra zijn belastingschulden afbetaald waren, hij voor zichzelf zou zorgen en - zoals hij al heel lang zegt - niet meer van mij afhankelijk wilde zijn. Maar hij bewijst het tegendeel.
Dus hoe ik het voor me zag, gaat niet op. Ik moet dus een nieuw toekomstbeeld creëren, wellicht zonder hem
Waarom zeg je niet gewoon dat je ophoudt met voor hem te betalen en dat je afspraken wilt over hoe hij je gaat terugbetalen?
pi_154767271
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:27 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Een nieuwe tv? Jouw tweedehandsje, toch? Mooi afbetaling van zijn schuld aan jou.
fijn... jij bent echt obsessed met die tv he? TV kostte me 650 euro. Ik heb die hem gegeven omdat hij mijn liefde aan het testen was en niet kon ophouden over wat ie allemaal met die tv zou doen als ie hem zou hebben. Puntje bij paaltje, ding staat stof te vangen in zijn huis omdat hij 24/7 bij mij is.
Vond ik zonde, dus ik stelde voor om de tv dan tijdelijk bij mij neer te zetten. Dikke ruzie want ik zou zogenaamd die tv terug willen.
Uiteindelijk na nog wekenlang gezeik is hij boos naar huis gegaan en dreigde hij de tv uit het raam te gooien, ik kon hem komen halen als ik wilde. Nou dat ben ik dan maar gaan doen en ik heb gelijk gezegd dat ik hem nooit meer hoefde te zien. De tv staat bij mijn ouders, in ruil voor een nieuwe laptop. Vond ik een goede deal, want ik hoef geen bioscooptv...

paar dagen later belt ie op dat ie heeft nagedacht en dat ie ging veranderen.
Nu, 2 maanden later, is er niks veranderd en wil hij per se die tv terug kopen voor hetzelfde geld, omdat er anders 'weer gezeik' komt. Ik zeg dat dat niet kan, omdat ik de tv heb geruild, hij wil dat ik tegen mijn ouders zeg dat ik de tv terug wil zodat ik hem weer aan hem kan geven.
If you want to fly,
[Toni Morrisson]
  donderdag 30 juli 2015 @ 16:31:55 #134
47102 Elvi
miemkwien
pi_154767280
quote:

[..]

Klinkt als een plan?
Goed plan.

Maar wat als hij zn sleutel niet teruggeeft? Ik zou er rekening mee houden dat je de sloten moet veranderen in dat geval.
En wat als hij nu wel geweldadig wordt? Kan je iemand bellen die bijvoorbeeld buiten blijft staan?
pi_154767286
quote:

[..]

Bel een slotenmaker en een potige vriend, zodat je niet alleen met hem bent als hij zijn shit bij je voordeur af komt halen.

quote:
Pak zelf gewoon even door en laat het niet van hem afhangen alsof hij zelf deze keuze maakt. Verander je sloten, zet zijn spullen buiten en klaar. Geen ruimte geven voor ruzie maken of überhaupt laten denken dat hij nog iets kan beïnvloeden.
pi_154767316
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:27 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat is de vraag... Wordt hij gewelddadig? Met spullen gooien valt daar ook onder. Misschien moet je iemand daar hebben op t moment dat deze confrontatie plaats vindt? Iemand die hem aan kan, fysiek, dus geen vriendin van je (tenzij ze olga heet, uit Roemenië komt en aan kogelstoten doet).
Ja daar heb ik niet over nagedacht. Als ik alleen met hem ga praten wordt het zeker ruzie en irrelevant en schelden en komen we niet verder. Maar aan de andere kant, als ik ineens iemand thuis heb zitten, voelt het voor hem misschien als een enorme confrontatie en wordt het misschien wel erger.
If you want to fly,
[Toni Morrisson]
  donderdag 30 juli 2015 @ 16:33:44 #137
67670 Skv
Cynist.
pi_154767342
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:32 schreef miss-bakvis het volgende:
Maar aan de andere kant, als ik ineens iemand thuis heb zitten, voelt het voor hem misschien als een enorme confrontatie en wordt het misschien wel erge
Mijn God wat een stakker. :')
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_154767361
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:27 schreef miss-bakvis het volgende:
Misschien ook eens een belletje naar een psych overwegen, want je wil gewoon vasthouden aan je beeld wat zo haaks op de realiteit staat met 87363646536545 signalen dat dit foute boel is..
pi_154767366
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:30 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waarom zeg je niet gewoon dat je ophoudt met voor hem te betalen en dat je afspraken wilt over hoe hij je gaat terugbetalen?
al gedaan. maar hij komt er steeds onderuit. dan heeft ie weer geen geld of hij wordt boos.
ik laat hem vaak genoeg boos zijn, maar ook daarmee krijg ik mijn geld niet terug.
Ik heb me er al bij neergelegd dat ik het geld nooit meer terugzie.. dat is dan idd 'leergeld' en daar heb ik vrede mee.
mijn grootste zorg is, of was, dat ik het op een normale, positieve manier aan zijn verstand wilde brengen dat een tv niet zijn grootste zorg is. en, na jullie reacties, is mijn grootste zorg hoe ik hem duidelijk kan maken dat IK niet meer voor hem ga zorgen, zonder dat het huis te klein wordt.
If you want to fly,
[Toni Morrisson]
  donderdag 30 juli 2015 @ 16:35:00 #140
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_154767383
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:31 schreef miss-bakvis het volgende:

[..]

fijn... jij bent echt obsessed met die tv he? TV kostte me 650 euro. Ik heb die hem gegeven omdat hij mijn liefde aan het testen was en niet kon ophouden over wat ie allemaal met die tv zou doen als ie hem zou hebben. Puntje bij paaltje, ding staat stof te vangen in zijn huis omdat hij 24/7 bij mij is.
Vond ik zonde, dus ik stelde voor om de tv dan tijdelijk bij mij neer te zetten. Dikke ruzie want ik zou zogenaamd die tv terug willen.
Uiteindelijk na nog wekenlang gezeik is hij boos naar huis gegaan en dreigde hij de tv uit het raam te gooien, ik kon hem komen halen als ik wilde. Nou dat ben ik dan maar gaan doen en ik heb gelijk gezegd dat ik hem nooit meer hoefde te zien. De tv staat bij mijn ouders, in ruil voor een nieuwe laptop. Vond ik een goede deal, want ik hoef geen bioscooptv...

Nu, 2 maanden later, is er niks veranderd en wil hij per se die tv terug kopen voor hetzelfde geld, omdat er anders 'weer gezeik' komt. Ik zeg dat dat niet kan, omdat ik de tv heb geruild, hij wil dat ik tegen mijn ouders zeg dat ik de tv terug wil zodat ik hem weer aan hem kan geven.
En het verhaal wordt weer anders! Hij wilde je toch betalen voor die tv?!
pi_154767412
Ik snap het probleem niet zo, dan heeft hij even geen geld... Ja? Dus? Dat is toch het hele idee? Serieus, kap eens met dokken, en geef aan dat je van iemand van zijn leeftijd een volwassen instelling en blik op het leven verwacht. Wellicht verandert hij en kunnen jullie een gelijkwaardige leuke relatie hebben.

Of hij laat je vallen als een baksteen zodra alle voordeeltjes verdwijnen.
  donderdag 30 juli 2015 @ 16:36:15 #142
47102 Elvi
miemkwien
pi_154767421
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:34 schreef miss-bakvis het volgende:

[..]

al gedaan. maar hij komt er steeds onderuit. dan heeft ie weer geen geld of hij wordt boos.
ik laat hem vaak genoeg boos zijn, maar ook daarmee krijg ik mijn geld niet terug.
Ik heb me er al bij neergelegd dat ik het geld nooit meer terugzie.. dat is dan idd 'leergeld' en daar heb ik vrede mee.
mijn grootste zorg is, of was, dat ik het op een normale, positieve manier aan zijn verstand wilde brengen dat een tv niet zijn grootste zorg is. en, na jullie reacties, is mijn grootste zorg hoe ik hem duidelijk kan maken dat IK niet meer voor hem ga zorgen, zonder dat het huis te klein wordt.
En wat als het huis te klein wordt dan? Kom op, beetje voor jezelf opkomen hoor... Dan is het maar even vervelend voor hem, maar ik weet zeker dat hij met zijn manipulatie-skills zo weer een ander slachtoffer heeft gevonden die voor hem kan zorgen.
pi_154767422
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:34 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Misschien ook eens een belletje naar een psych overwegen, want je wil gewoon vasthouden aan je beeld wat zo haaks op de realiteit staat met 87363646536545 signalen dat dit foute boel is..
Bedankt voor je zorgen, ik heb al met een psycholoog gepraat, en dat doet me goed, anders zou ik deze stap nooit overwegen en zou ik wellicht zelf die tv komen brengen nog met een strikje erom en alles.
Ik wilde eigenlijk alleen maar bevestiging dat ik niet overdrijf in mijn reacties en dat ik er goed aan doe om hem op zijn plek te wijzen.
If you want to fly,
[Toni Morrisson]
pi_154767429
quote:
Ik heb die hem gegeven omdat hij mijn liefde aan het testen was en niet kon ophouden over wat ie allemaal met die tv zou doen als ie hem zou hebben.
Wauw.

Just wauw..
pi_154767438
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:35 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En het verhaal wordt weer anders! Hij wilde je toch betalen voor die tv?!
lees eens goed. ik HAD hem gegeven. ik MOEST hem terug komen halen en nu wil HIJ hem KOPEN
If you want to fly,
[Toni Morrisson]
  donderdag 30 juli 2015 @ 16:37:49 #146
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_154767462
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 15:50 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Tijd om volwassen te worden.
Haar ondertitel ;(
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_154767491
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:36 schreef miss-bakvis het volgende:

[..]

Bedankt voor je zorgen, ik heb al met een psycholoog gepraat, en dat doet me goed, anders zou ik deze stap nooit overwegen en zou ik wellicht zelf die tv komen brengen nog met een strikje erom en alles.
Ik wilde eigenlijk alleen maar bevestiging dat ik niet overdrijf in mijn reacties en dat ik er goed aan doe om hem op zijn plek te wijzen.
Je wil hem alleen niet op zijn plek wijzen, je wil gewoon een happy end dat hij inziet hoe fantastisch en zorgzaam je wel niet bent en alles nu nog goed gaat komen enzo..
  donderdag 30 juli 2015 @ 16:39:44 #148
206580 Luxuria
pi_154767512
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:34 schreef miss-bakvis het volgende:

[..]

Ik zou nu misschien niet eens over het geld beginnen, maar zeggen dat je de relatie wilt beëindigen en dat je wilt dat hij zijn sleutel inlevert en weer terug naar zijn studio gaat.
Als hij weg is, kun je later eventueel over het geld beginnen, maar dan is hij tenminste uit je huis.
  donderdag 30 juli 2015 @ 16:40:58 #149
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_154767549
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:36 schreef miss-bakvis het volgende:

[..]

lees eens goed. ik HAD hem gegeven. ik MOEST hem terug komen halen en nu wil HIJ hem KOPEN
Heb ik dan de laatste zin niet goed gelezen?
quote:

[..]

pi_154767572
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:38 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Je wil hem alleen niet op zijn plek wijzen, je wil gewoon een happy end dat hij inziet hoe fantastisch en zorgzaam je wel niet bent en alles nu nog goed gaat komen enzo..
Precies, en dat gaat niet gebeuren, want ik denk dat we allemaal kunnen raden dat TS als een baksteen gedumpt wordt zodra ze 'moeilijk begint te doen'.
pi_154767617
quote:
9s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:37 schreef SonicVolcano het volgende:

[..]

Haar ondertitel ;(
isn't it ironic :')
If you want to fly,
[Toni Morrisson]
pi_154767648
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:38 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

ja.. maar dat is blijkbaar te veel gevraagd :')
en dat is kut, maar wel de realiteit.
If you want to fly,
[Toni Morrisson]
pi_154767678
quote:
2s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:41 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Precies, en dat gaat niet gebeuren, want ik denk dat we allemaal kunnen raden dat TS als een baksteen gedumpt wordt zodra ze 'moeilijk begint te doen'.
Ja. Maar nu je dat zo zegt, denk ik niet dat ik dat erg vind.
If you want to fly,
[Toni Morrisson]
pi_154767698
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:45 schreef miss-bakvis het volgende:

[..]

Je wil van de relatie af maar je wil het niet uitmaken?
pi_154767719
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:44 schreef miss-bakvis het volgende:

[..]

ja.. maar dat is blijkbaar te veel gevraagd :')
en dat is kut, maar wel de realiteit.
Als je het moet vragen is er iets niet goed hè en dat had je kunnen weten als je niet met jouw mantel der liefde een beetje blind was geweest voor de feiten. Dat is je eigen keuze geweest..
pi_154767726
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:40 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Heb ik dan de laatste zin niet goed gelezen?

[..]

oke, fair point, mijn fout. aan hem kan verkopen, dan. wat voor mij eigenlijk hetzelfde is want als ie zijn zin weer heeft gekregen dan wil ie weer meer en als ik hetzelfde doe als dat ik altijd deed, dan betaalt ie eigenlijk zichzelf omdat ik alles wat ik heb met hem deel.
If you want to fly,
[Toni Morrisson]
  donderdag 30 juli 2015 @ 16:47:42 #157
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_154767747
quote:

[..]

Het is dan wel wat raadselachtig dat je in je OP nog noemt dat je blij bent dat jullie sinds kort officieel een relatie hebben.
pi_154767762
quote:

[..]

Omdat je te weinig ruggengraat hebt om zelf afscheid te nemen van je fantasie over hem. Je zou het erg moeten vinden dat hij überhaupt nog de kans krijgt om jou te dumpen..
  donderdag 30 juli 2015 @ 16:48:54 #159
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_154767781
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:47 schreef miss-bakvis het volgende:

[..]

oke, fair point, mijn fout. aan hem kan verkopen, dan. wat voor mij eigenlijk hetzelfde is want als ie zijn zin weer heeft gekregen dan wil ie weer meer en als ik hetzelfde doe als dat ik altijd deed, dan betaalt ie eigenlijk zichzelf omdat ik alles wat ik heb met hem deel.
Kijk, dat wilde ik horen. Dus zo werkt het: hij beschikt over al je geld.

Echt zo ontzettend foute boel. Wat vinden je ouders daar van?
pi_154767782
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:46 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Als je het moet vragen is er iets niet goed hè en dat had je kunnen weten als je niet met jouw mantel der liefde een beetje blind was geweest voor de feiten. Dat is je eigen keuze geweest..
ik geef hem niet de schuld van mijn daden. Ik ben blind geweest, Ik heb het te ver laten gaan en Ik zit nu in de shit omdat Ik geen nee tegen hem kan zeggen. Ik heb alles goed op een rijtje verder, maar mijn hopeloze roze wolk zoekt naar een alternatief voor het beeindigen van de relatie waar ik zo veel tijd en moeite in heb gestoken.
If you want to fly,
[Toni Morrisson]
pi_154767821
wil jij mijn 2e vrouw worden ts?
nee echt niet !
pi_154767832
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:48 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Kijk, dat wilde ik horen. Dus zo werkt het: hij beschikt over al je geld.

Echt zo ontzettend foute boel. Wat vinden je ouders daar van?
Mijn ouders vinden het vreselijk maar ik heb hen overtuigd dat deze jongen wel echt een goede jongen is en dat het allemaal wel goed zou komen zodra hij uit zijn schulden zou zijn. Ik heb hem jarenlang lopen verdedigen bij iedereen en bij mezelf, omdat ik niet wilde geloven dat 'zoiets mij zou overkomen'.
If you want to fly,
[Toni Morrisson]
pi_154767844
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:48 schreef miss-bakvis het volgende:

[..]

ik geef hem niet de schuld van mijn daden. Ik ben blind geweest, Ik heb het te ver laten gaan en Ik zit nu in de shit omdat Ik geen nee tegen hem kan zeggen. Ik heb alles goed op een rijtje verder, maar mijn hopeloze roze wolk zoekt naar een alternatief voor het beeindigen van de relatie waar ik zo veel tijd en moeite in heb gestoken.
Kan? WIL

En nee, je hebt je shit niet op orde als je dit twee jaar lang en nu nog wil volhouden.
pi_154767852
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:50 schreef HighVolume het volgende:
wil jij mijn 2e vrouw worden ts?
sorry man m'n geld is op :')
If you want to fly,
[Toni Morrisson]
  donderdag 30 juli 2015 @ 16:53:33 #165
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_154767927
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:50 schreef miss-bakvis het volgende:

[..]

Mijn ouders vinden het vreselijk maar ik heb hen overtuigd dat deze jongen wel echt een goede jongen is en dat het allemaal wel goed zou komen zodra hij uit zijn schulden zou zijn. Ik heb hem jarenlang lopen verdedigen bij iedereen en bij mezelf, omdat ik niet wilde geloven dat 'zoiets mij zou overkomen'.
Ik begin het een beetje te begrijpen. Je wilde in het mooie plaatje blijven geloven.

Dit gaat nog vrij pijnlijk worden. Sterkte ermee.
pi_154767953
quote:
13s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:50 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Kan? WIL

En nee, je hebt je shit niet op orde als je dit twee jaar lang en nu nog wil volhouden.
fair point. je hebt gelijk. iedereen met ook maar een grijntje zelfrespect had hier niet eens over hoeven posten. ik ben hem niks verschuldigd, ik MOET niks doen , ik hoef ook niks te doen, maar ik doe het omdat ik daar zelf voor kies omdat ik blijkbaar wil vasthouden aan een persoon die niet bestaat. Ik bedoel, hij kan heel lief zijn, als ie krijgt wat ie wil. Dat is ook wat anderen hadden gepost, 'maar verder is hij wel lief', wat me liet nadenken wat er nou eigenlijk leuk is en wanneer dat is.

ik snap dat dit vermoeiend is, maar ik zie het gewoon niet meer; wat goed is en wat niet en wat normale mensen wel of niet pikken in een relatie.
toch bedankt dat jullie de tijd nemen.
If you want to fly,
[Toni Morrisson]
pi_154767973
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:51 schreef miss-bakvis het volgende:

[..]

sorry man m'n geld is op :')
_O-
nee echt niet !
pi_154767989
Wat een klaphark.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_154767992
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:54 schreef HighVolume het volgende:

[..]

_O-
:*
If you want to fly,
[Toni Morrisson]
  donderdag 30 juli 2015 @ 16:56:12 #170
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_154768022
Stop met van zijn probleem jouw probleem te maken, dus kappen met geld geven, je hebt dan wel een relatie dus dat betekend niet dat je hem meteen moet laten vallen maar hij moet het in eerste instantie oplossen en jij voorziet hem hierin op het moment dus hou je het in stand.

Dat je een relatie hebt betekend niet dat je meteen al zijn problemen moet oplossen, dit moet hij zelf doen. En als hij een beetje respect had dan had hij dit niet eens gewild en toegelaten.
pi_154768125
Iedereen heel erg bedankt voor de reacties. Ik weet nu wat me te doen staat, en ja het gaat pijnlijk worden maar als ik niks doe eindig ik net als hem, zonder geld en zonder vrienden...

Ik heb net zitten bedenken dat ik hem niet help door hem te blijven verdedigen en te blijven helpen, ik hou hem precies in de situatie zoals hij nu is en daar wordt niemand beter van...
Het enige wat ik kan doen is hem confronteren, vertellen hoe ik erover denk en hem eruit gooien en hopen dat ie inziet dat ik het niet alleen voor mezelf, maar ook een beetje voor zijn eigen bestwil doe, want hoe hij nu in het leven staat, schopt hij het nooit ver.

Het heeft ook geen zin om mezelf zielig op te stellen daar is hij niet gevoelig voor. Dus ik ga de confrontatie aan, zeg hem dat ie maar naar zijn eigen huis gaat en als ie enige vorm van verantwoordelijkheid en zelfrespect heeft dat ie dan afspraken wil maken om zijn shit terug te betalen.

als beloning voor zijn afbetaling krijgt ie wellicht een tv...dat ding kan me toch gestolen worden.
If you want to fly,
[Toni Morrisson]
pi_154768143
ok succes poes
pi_154768159
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:56 schreef S95Sedan het volgende:
Stop met van zijn probleem jouw probleem te maken, dus kappen met geld geven, je hebt dan wel een relatie dus dat betekend niet dat je hem meteen moet laten vallen maar hij moet het in eerste instantie oplossen en jij voorziet hem hierin op het moment dus hou je het in stand.

Dat je een relatie hebt betekend niet dat je meteen al zijn problemen moet oplossen, dit moet hij zelf doen. En als hij een beetje respect had dan had hij dit niet eens gewild en toegelaten.
het mooie is, hij zegt altijd dat hij het vervelend vind om geld van me aan te nemen en naar mij te moeten komen voor hulp. en dat ie alles echt gaat terugbetalen en dat alles goed gaat komen..
maar als dan de kans zich voordoet om wat terug te doen, dan kiest hij alsnog voor zichzelf dus ik vraag me af hoe erg hij het vind dat hij telkens geld van me moet lenen.
If you want to fly,
[Toni Morrisson]
  donderdag 30 juli 2015 @ 17:01:05 #174
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_154768179
Hoeveel heeft hij in totaal "geleend"?
(Ik denk dat je het als verloren kunt beschouwen...)
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_154768188
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:55 schreef miss-bakvis het volgende:

[..]

:*
*;
nee echt niet !
pi_154768213
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 17:01 schreef eleusis het volgende:
Hoeveel heeft hij in totaal "geleend"?
(Ik denk dat je het als verloren kunt beschouwen...)
nou...laten we het houden op heeel veel.
If you want to fly,
[Toni Morrisson]
pi_154768269
Allereerst respect, vind het erg netjes dat je iemand met zoveel schulden uit de brand helpt. Alleen tijdens het lezen krijg ik het gevoel dat je meer een moeder dan een vriendin voor hem bent. Na al die (financiële) hulp krijgt hij eindelijk eens een beetje lucht op zijn bankrekening. Zijn eerste prioriteit zou moeten zijn om in ieder geval zijn andere openstaande schulden te betalen of mee te betalen aan de boodschappen en dergelijke, ook om jou in deze situatie (waar jij helemaal niet om hebt gevraagd) te ontzien.

In plaats daarvan kan hij alleen maar denken aan een dikke vette tv waar hij zijn huidige situatie niks mee oplost. En waarom wil hij die tv? Alleen maar om het principe, of om jou te kutten? Dus in plaats van dat hij jou bedankt geeft hij eigenlijk nog een harde trap na?

Want ik zie nergens staan dat hij jou ooit ergens voor bedankt heeft. Wat voor mij alleen maar weer aangeeft dat hij jouw hulp naar hem toe als vanzelfsprekend ziet. Dat is ten eerste narcistisch, maar ook onverantwoordelijk... Wil hij niet zelfstandig zijn? Vindt hij het prima om verzorgd te worden alsof jij zijn moeder bent?

Wat wil je nou eigenlijk zelf? Een gelijkwaardige relatie of een moeder-zoon relatie? Ik denk dat het inderdaad een goed idee is, zoals je net al zei om een ultimatum te stellen. Of hij zorgt dat zijn eerste prioriteit is dat zijn shit op orde is, of het is klaar. Dat is wat ik zou doen. Zul je zien dat hij op het eind (als hij doorkrijgt dat je hem écht zijn laatste kans geeft) ineens smeekt en dat alles zal veranderen. Maak wel duidelijk dat het echt zijn laatste en enige kans is. Dus als hij later toch probeert om afspraken niet na te komen, maak het dan ook echt uit.
  donderdag 30 juli 2015 @ 17:07:38 #178
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_154768367
quote:
En dat is het ook.
Hij komt in het verhaal nogal dom op me over trouwens.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  donderdag 30 juli 2015 @ 17:08:15 #179
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_154768379
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 17:02 schreef miss-bakvis het volgende:

[..]

Kreun!
Nou ja, als het maar niet hoger wordt *O*
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  donderdag 30 juli 2015 @ 17:08:44 #180
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_154768393
quote:
2s.gif Op donderdag 30 juli 2015 17:03 schreef Blijdoener het volgende:
Allereerst respect, vind het erg netjes dat je iemand met zoveel schulden uit de brand helpt. Alleen tijdens het lezen krijg ik het gevoel dat je meer een moeder dan een vriendin voor hem bent. Na al die (financiële) hulp krijgt hij eindelijk eens een beetje lucht op zijn bankrekening. Zijn eerste prioriteit zou moeten zijn om in ieder geval zijn andere openstaande schulden te betalen of mee te betalen aan de boodschappen en dergelijke, ook om jou in deze situatie (waar jij helemaal niet om hebt gevraagd) te ontzien.

In plaats daarvan kan hij alleen maar denken aan een dikke vette tv waar hij zijn huidige situatie niks mee oplost. En waarom wil hij die tv? Alleen maar om het principe, of om jou te kutten? Dus in plaats van dat hij jou bedankt geeft hij eigenlijk nog een harde trap na?

Want ik zie nergens staan dat hij jou ooit ergens voor bedankt heeft. Wat voor mij alleen maar weer aangeeft dat hij jouw hulp naar hem toe als vanzelfsprekend ziet. Dat is ten eerste narcistisch, maar ook onverantwoordelijk... Wil hij niet zelfstandig zijn? Vindt hij het prima om verzorgd te worden alsof jij zijn moeder bent?

Wat wil je nou eigenlijk zelf? Een gelijkwaardige relatie of een moeder-zoon relatie? Ik denk dat het inderdaad een goed idee is, zoals je net al zei om een ultimatum te stellen. Of hij zorgt dat zijn eerste prioriteit is dat zijn shit op orde is, of het is klaar. Dat is wat ik zou doen. Zul je zien dat hij op het eind (als hij doorkrijgt dat je hem écht zijn laatste kans geeft) ineens smeekt en dat alles zal veranderen. Maak wel duidelijk dat het echt zijn laatste en enige kans is. Dus als hij later toch probeert om afspraken niet na te komen, maak het dan ook echt uit.
Ik ben misschien heel nuchter, maar ik vind het helemaal niet 'netjes' dat ze hem zo geholpen heeft. Het was vreselijk naïef en hij heeft misbruik van haar gemaakt.
pi_154768394
quote:
2s.gif Op donderdag 30 juli 2015 17:03 schreef Blijdoener het volgende:
Bedankt voor het compliment. Maar ja je hebt wel gelijk over het bedanken en over zijn prioriteiten. Zo zie ik het ook, ik krijg het hem alleen niet duidelijk gemaakt. Het eindigt in ruzie die nergens op slaat, waarna ik hem maar gelijk geef omdat ik er moe van wordt en er vervolgens niks veranderd... stom van me, i know.

quote:
eerlijk, geen idee wat ie met de tv wil...
[/quote]

quote:
ook daar heb je gelijk in, ik moet over die grens heen, over die angst van het hem kwijtraken.
If you want to fly,
[Toni Morrisson]
pi_154768399
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:59 schreef miss-bakvis het volgende:
Iedereen heel erg bedankt voor de reacties. Ik weet nu wat me te doen staat, en ja het gaat pijnlijk worden maar als ik niks doe eindig ik net als hem, zonder geld en zonder vrienden...
Oh je vrienden zijn het er ook al niet mee eens, goh..

quote:
Ik heb net zitten bedenken dat ik hem niet help door hem te blijven verdedigen en te blijven helpen, ik hou hem precies in de situatie zoals hij nu is en daar wordt niemand beter van...
Je zorgt ervoor dat hij geen verantwoording hoeft te nemen, dat is iets anders dan hem in de situatie houden.

quote:
Het enige wat ik kan doen is hem confronteren, vertellen hoe ik erover denk en hem eruit gooien en hopen dat ie inziet dat ik het niet alleen voor mezelf, maar ook een beetje voor zijn eigen bestwil doe, want hoe hij nu in het leven staat, schopt hij het nooit ver.
Ja, voorheen was hij immers ook zo geïnteresseerd in jouw kant, maar hey. Als het nodig is om je lieve zelfbeeld niet te verstoren voor een stukje closure, ok.. Als hij na twee jaar het nog niet snapt, gaat het nu ook niet meer gebeuren, dus maak je daar vooral geen illusies meer over. Zeker niet over wat hij misschien wel zegt, het gaat om wat hij (in dit geval niet) doet.

quote:
Het heeft ook geen zin om mezelf zielig op te stellen daar is hij niet gevoelig voor. Dus ik ga de confrontatie aan, zeg hem dat ie maar naar zijn eigen huis gaat en als ie enige vorm van verantwoordelijkheid en zelfrespect heeft dat ie dan afspraken wil maken om zijn shit terug te betalen.
Je bent dan ook niet zielig, het zijn je eigen keuzes ongeacht zijn gedrag. Verantwoordelijkheid en zelfrespect gaat ie niet bliksemsnel ineens ontwikkelen, dus kap met jezelf die waarde toe te willen dichten.

quote:
als beloning voor zijn afbetaling krijgt ie wellicht een tv...dat ding kan me toch gestolen worden.
Als beloning, alsof ie focking drie is en een snoepje krijgt, terwijl je ondertussen bang bent je geld niet meer terug te zien. Verkoop die tv en betaal je psych-rekeningen er maar mee.
  donderdag 30 juli 2015 @ 17:09:42 #183
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_154768413
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 17:00 schreef miss-bakvis het volgende:

[..]

het mooie is, hij zegt altijd dat hij het vervelend vind om geld van me aan te nemen en naar mij te moeten komen voor hulp. en dat ie alles echt gaat terugbetalen en dat alles goed gaat komen..
maar als dan de kans zich voordoet om wat terug te doen, dan kiest hij alsnog voor zichzelf dus ik vraag me af hoe erg hij het vind dat hij telkens geld van me moet lenen.
Hij kan het wel zeggen dat hij het verveld vind maar als hij er niks mee doet dan schiet dat nog niks op.

En uiteindelijk is geld maar geld, dat ben ik met je eens maar wat als jij straks ook erdoor in de problemen komt? Is hij er dan ook voor je? Want dan pas leer je de mensen kennen die er wel voor je zijn. En dat punt hoor je sowieso voor te zijn en dat hoort hij zich te realiseren.
pi_154768456
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 17:00 schreef miss-bakvis het volgende:

[..]

Het mooie is dat jij er ook nu nog in gelooft dat dit nog gaat veranderen, want in die twee jaar heeft hij nog geen enkele actie ondernomen met uitzondering van die egotv. Toch een patroontje, gezien de rest van zijn leven hè.
pi_154768501
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 17:08 schreef miss-bakvis het volgende:
Maar ja je hebt wel gelijk over het bedanken en over zijn prioriteiten. Zo zie ik het ook, ik krijg het hem alleen niet duidelijk gemaakt. Het eindigt in ruzie die nergens op slaat, waarna ik hem maar gelijk geef omdat ik er moe van wordt en er vervolgens niks veranderd... stom van me, i know.
Je kan een ander niet vragen om verandering als je zelf blijft hangen. Dat heeft hij duidelijk gemaakt, maar hier schiet je zelf gewoon keihard te kort.

quote:
over die angst van het hem kwijtraken.
Je hebt hem nooit gehad..
pi_154768560
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 17:14 schreef Villas__Rubin het volgende:

<edit>
of gewoon eerlijk zonder bullshit, dat waardeer ik wel.

[ Bericht 15% gewijzigd door Copycat op 30-07-2015 17:19:28 ]
If you want to fly,
[Toni Morrisson]
pi_154768578
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 17:13 schreef Scary_Mary het volgende:

Je hebt hem nooit gehad..
dat is... zo waar. je slaat de spijker op zijn kop nu.
If you want to fly,
[Toni Morrisson]
  donderdag 30 juli 2015 @ 17:18:11 #188
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_154768605
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 17:15 schreef miss-bakvis het volgende:
Volgens mij kan jouw vriend dit boek wel gebruiken: http://www.viveki.nl/webw(...)roduct&product_id=60
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  donderdag 30 juli 2015 @ 17:36:28 #189
446947 Watkykjy
EkSpreekNieSuidAfrikaansNie
pi_154768979
Heb je wel vast laten leggen dat hij van jou heeft geleend en hoeveel? Anders is de kans dat je je geld ooit terug zult zien nihil.
Daarnaast hoop ik dat je inderdaad stopt met je 'relatie' met deze oelewapper, want hij denkt alleen maar aan zichzelf. Hij lijkt niet eens dankbaar te zijn dat je hem financieel helpt. Hij wil alleen maar zijn eigen zin doordrijven. Ik hoop dat je niet bij hem blijft in de waan dat je niks beters kunt vinden, want er zijn miljoenen mannen waar je meer aan hebt dan aan deze lapzwans. Misschien mis je hem even als het net uit is, maar daarna zul je blij zijn dat je niet door bent gegaan met hem. Hij is niet lief. Hij wil jou alleen maar gebruiken en schopt ruzie als hij zijn zin niet krijgt. Mensen van 33(!) jaar oud die nog zulk gedrag vertonen zullen niet snel veranderen.
pi_154768998
Hoe moeilijk het ook is, soms is het toch beter om naar je hoofd te luisteren dan naar je hart. Ik heb in een soortgelijke situatie gezeten (alleen ging het dan niet om geld, maakt verder ook niet uit). Hoe erg je ook van hem houdt, de rode waarschuwingsvlaggen schieten je om de oren. En dat zie je zelf ook. Het is moeilijk om anderen uit te leggen wat je voor iemand voelt, daarom lijkt het ook zo simpel om het dan maar gewoon uit te maken.

Maar denk je dat de situatie serieus nog kan veranderen? Ik denk zelf dat het eerder een kwestie is van de situatie en karakter van deze persoon accepteren (waardoor je dus eigenlijk met deze problemen blijft), of verder gaan met je leven. Even een week, misschien zelfs een maand, liefdesverdriet. Dat voelt kut, maar je komt er hoe dan ook uit.

Probeer eens te bedenken wat je nou eigenlijk echt zou missen als hij uit je leven is. Misschien mis je het om een arm om je heen te hebben, intimiteit, zijn lichaam, whatever. Geloof mij, die gevoelens gaan over. Misschien moet je jezelf daarvoor wel even dwingen om afstand te nemen en goed na te denken over of deze relatie wel is wat je wil. Het werkt niet bepaald goed als jullie telkens op elkaars lip zitten en het telkens weer "goed maken" want dat goed maken helpt dus blijkbaar niet.

In dit geval zou 'luister naar je hart' niet het beste advies zijn. Want ik denk dat jouw hart (nu klinkt het allemaal zo stom maar ik weet ook niet hoe ik het beter kan verwoorden) je voor de gek houdt. En zodra je hart je voor de gek houdt, kun je niet helder nadenken.
  donderdag 30 juli 2015 @ 17:39:55 #191
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_154769056
quote:
23

En even in het algemeen:
Weet ik. Oud nieuws.
Des te walgelijker :r Als 33-jarige een 10 jaar jonger meisje manipuleren en misbruik van maken. Bah, wat lopen er toch een gore figuren rond op deze wereld.
pi_154769143
:')! Is het soms zo'n stoere boy met tattoo's en baard dat je niet rationeel kan nadenken? Mien god, zeg.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  donderdag 30 juli 2015 @ 17:56:28 #193
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_154769375
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 17:36 schreef Watkykjy het volgende:
Heb je wel vast laten leggen dat hij van jou heeft geleend en hoeveel? Anders is de kans dat je je geld ooit terug zult zien nihil.
Daarnaast hoop ik dat je inderdaad stopt met je 'relatie' met deze oelewapper, want hij denkt alleen maar aan zichzelf. Hij lijkt niet eens dankbaar te zijn dat je hem financieel helpt. Hij wil alleen maar zijn eigen zin doordrijven. Ik hoop dat je niet bij hem blijft in de waan dat je niks beters kunt vinden, want er zijn miljoenen mannen waar je meer aan hebt dan aan deze lapzwans. Misschien mis je hem even als het net uit is, maar daarna zul je blij zijn dat je niet door bent gegaan met hem. Hij is niet lief. Hij wil jou alleen maar gebruiken en schopt ruzie als hij zijn zin niet krijgt. Mensen van 33(!) jaar oud die nog zulk gedrag vertonen zullen niet snel veranderen.
Dat is in elke relatie zo, geld wat je erin steekt moet je gewoon als niet meer terug krijgen beschouwen

quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 17:39 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Des te walgelijker :r Als 33-jarige een 10 jaar jonger meisje manipuleren en misbruik van maken. Bah, wat lopen er toch een gore figuren rond op deze wereld.
Dat soort dingen gebeurd op elke leeftijd, en ze zijn beide gewoon volwassen dus het blijft d'r eigen keuze.
pi_154769885
quote:

[..]

Hij heeft die tv toch nooit gehad, als in van jou gekocht?
Je hebt die tv geleend en weer teruggenomen. Pech voor hem.
Dan maar kopen, en niet op afbetaling.

Maar gewoon sparen of zelf z'n eten kopen lijkt me ook verstandiger. Je bent al 2 naar veel te lief geweest voor hem.
..non est vivere sed valere vita est ..
  donderdag 30 juli 2015 @ 18:30:24 #195
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_154770101
quote:

Sorry maar dit is gewoon echt een klaploper eerste klas. Waarschijnlijk als een pauper zonder discipline opgevoed, en nog lekker één of ander patsertje ook, zit ik in de buurt?
Man, wat een prut dit. :N Ga toch weg bij dat soort narcistisch tuig.
  donderdag 30 juli 2015 @ 18:40:04 #196
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_154770326
En bekijk even deze clip voor je 'm confronteert en doe wat bitchy energie op:

Zo, nu kan je niets meer gebeuren.
  donderdag 30 juli 2015 @ 18:44:46 #197
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_154770440
Ga alsjeblieft zo snel mogelijk weg.
  donderdag 30 juli 2015 @ 18:44:49 #198
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_154770443
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 17:15 schreef miss-bakvis het volgende:
Ik herzie ook mijn mening. Scary-mary zegt in dit topic eigenlijk wel de goede dingen.
pi_154770942
Run like hell!!!!!
pi_154771128
Beste bakvis, jij gaat nooit tot hem doordringen of hem kunnen helpen. Hij staat er niet voor open. Dat is niet erg, dat is zijn probleem en jij bent zijn moeder niet. Je hoeft dus niet het gewicht van de hele wereld op jouw schouders te nemen als je het uitmaakt. Je hoeft hem niet uit te leggen wat er allemaal gebeurd is en hoe en waarom. Dat heb je vaak genoeg proberen te doen.

Je wilt niet met hem verder. Je weet zelf dat je hier gelijk in hebt. Die erkenning ga jij niet van hem krijgen. Laat dat dus los.

Hou het kort, hou het zakelijk. Beëindig de relatie, vraag je sleutel en je spullen terug, geef de zijne terug en klaar. Geef hem geen ruimte om in discussie te gaan, die tijd heeft hij gehad.

Doe het voor jezelf :*
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_154771211
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 17:02 schreef miss-bakvis het volgende:

[..]

Vind het wel gek dat je nooit hebt bedacht dat er misbruik van je wordt gemaakt.
pi_154771514
Dus kortom als ts hem geld "leent" doet hij lief en relaxt en zo niet dan wordt hij agressief. Eigenlijk heb je dus gewoon een fulltime escort. Tja het is maar waar je naar op zoek bent.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  donderdag 30 juli 2015 @ 19:32:02 #203
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_154771740
Waarschijnlijk is de confrontatie nu bezig en krijgen we zo verslag.
pi_154772358
Waarschijnlijk is Miss-bakvis alweer cooked and fried.
Met andere woorden, onder de tafel geluld,

De t.v is al lang vergeten, zij is al blij dat ze eindelijk "vriendin" wordt genoemd!

Just my 3 cents.

:Z
  donderdag 30 juli 2015 @ 20:20:31 #205
320538 All-out
super, man
pi_154772837
quote:
10s.gif Op donderdag 30 juli 2015 15:32 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

_O-
"Mendoza's been hit! Mendoza's been fucking hit!"
  donderdag 30 juli 2015 @ 21:05:41 #206
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_154774090
quote:

Nou, lang verhaal kort, sta ik in mijn recht om mijn advies aan hem te geven en als hij toch voor de tv kiest om andere dingen zoals eten aan hem te weigeren? Ik hou ontzettend veel van hem, maar ik kan niet voor hem blijven betalen en ik hoopte gewoon dat hij wat beters zou doen met dat geld dat ie overhoudt. Wat zou jullie reactie zijn?

xxxxxxx O+
Als ie die tv koopt en nog in de schulden zit zou ie bij mij per direct kunnen ophoepelen. Onverbeterlijk zo iemand. Hoe komt ie aan die schulden, materialistisch gedrag? Dus als je dan weer een beetje lucht krijgt stort je je direct weer in de schulden? Sorry hoor. Kansloos gedrag en ontzettend onrespectvol naar jou toe vooral.

Ik zou hem de keuze stellen: Je houdt je in en gaat je gedrag permanent veranderen of je dondert een eind op.

quote:

[..]

Als dat zo is : Direct wegwezen en als ie dingen gaat afbreken bel je de politie.
Wat een mafketel, dat je dit toelaat :') mijn god,

quote:

[..]

Het is hem in de afgelopen 33 jaar in elk geval niet gelukt. Kans is ongeveer 0 dat het in de toekomst wel gaat lukken.

[ Bericht 20% gewijzigd door Metro2005 op 30-07-2015 21:12:56 ]
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_154774452
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2015 19:08 schreef Rucola het volgende:

[..]

Vind het wel gek dat je nooit hebt bedacht dat er misbruik van je wordt gemaakt.
Liefde maakt blind he.

Beetje zelfrespect zou ts sieren, zo laat je je toch niet behandelen? :s)

[ Bericht 11% gewijzigd door Beppiie op 30-07-2015 22:01:19 ]
pi_154774476
Wat vinden je vriendinnen ervan en familie?
Fylax is op televisie geweest
pi_154774858
Flikker die klaploper buiten man :')
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_154774873
Overigens doe je je nick wel eer aan. Bakvis dat je er bent :')
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_154774918
Verkoop die kut tv aan hem , pak je geld , ren , wijzig je nummer . En ontloop hem.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  donderdag 30 juli 2015 @ 21:42:13 #212
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_154775141
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 21:05 schreef Metro2005 het volgende:
Ik zou hem de keuze stellen: Je houdt je in en gaat je gedrag permanent veranderen of je dondert een eind op.
Waarschijnlijk kán die gast dat gewoon niet.

Ik herken het enigszins bij mezelf: geld lenen van anderen, of überhaupt een vorm van schulden opbouwen, en dan zo verstandig met je geld om moeten gaan, terwijl de verleiding zo groot om na al die weken armoe dan effe wat te doen waar je zin in hebt. Daarom leen ik dus ook nooit en zorg er ook voor dat ik ver van de schulden blijf.
pi_154775143
quote:

[..]

snap echt niet waarom je bij iemand zou willen blijven als je dit van hem denkt, los van al het andere
pi_154775235
Hahaha! _O-
  donderdag 30 juli 2015 @ 21:59:21 #215
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_154775749
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 21:42 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Waarschijnlijk kán die gast dat gewoon niet.

Ik herken het enigszins bij mezelf: geld lenen van anderen, of überhaupt een vorm van schulden opbouwen, en dan zo verstandig met je geld om moeten gaan, terwijl de verleiding zo groot om na al die weken armoe dan effe wat te doen waar je zin in hebt. Daarom leen ik dus ook nooit en zorg er ook voor dat ik ver van de schulden blijf.
Vooral een mentaliteitsprobleem. En goed dat jij het lenen hebt afgezworen.^O^ Je geeft zelf dus al aan dat het wel kan.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_154777277
Ieder mens probeert het beste uit het leven te halen en zijn voordelen uit te buiten. Helaas is dit gewoon een gek welke de realiteit qua geld kwijt is en dus een mak lammetje zoekt.

Geld debiel x geld debiel = dubbele ruzie
Geld debiel x sterke vrouw = hij went niet/kan niet bewegen
Geld debiel x manipulatie = match! Hij kan z'n wereldje lekker doorwrecken en wordt nog geholpen ook hiep hoy handje klap :)
pi_154777793
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2015 17:08 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik ben misschien heel nuchter, maar ik vind het helemaal niet 'netjes' dat ze hem zo geholpen heeft. Het was vreselijk naïef en hij heeft misbruik van haar gemaakt.
Het willen helpen van iemand die in de put zit lijkt me op zich een heel lovenswaardig iets. Er zit een positieve intentie achter. Realiteit leert echter dat je dan beter zwart op wit duidelijke afspraken kan maken over terugbetaling. De daadwerkelijke uitvoering van de goede intenties behoeft dus nog wat zelf-reflectie en daadkracht. Als in .. dat het inderdaad vrij naïef is geweest, en TS er zelf wat aan moet doen.
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 30 juli 2015 @ 23:04:12 #218
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_154778294
quote:

[..]

Behalve als het om geld gaat, dan wordt ie helemaal lijp. Als ik dat kon veranderen op de een of andere manier dan was er niks aan de hand en ben ik nog steeds blij.
"Behalve als het om geld gaat". Je doet alsof het een kleinigheid is, dat is het niet. Hij kan niet met geld om gaan en bovendien manipuleert en chanteert hij je als het om geld gaat. In mijn optiek betekent dit dat hij (1) geen verantwoordelijkheidsbesef heeft en (2) hij een soort van persoonlijkheidsstoornis heeft.

In feite staat hier dus "het is best een aardige gast hoor, afgezien van het feit dat hij geen verantwoordelijkheidsbesef heeft en een persoonlijkheidsstoornis heeft waardoor mijn kwaliteit van leven achteruit gaat in plaats van vooruit". Run for the hills.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_154779253
Ja hoor, daar is ie weer.
De dagelijkse narcist een r&p topic

http://denarcist.nl/narcisme-in-relaties
Hell To The Liars
  vrijdag 31 juli 2015 @ 11:09:02 #220
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_154786871
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 23:30 schreef Droopie het volgende:
Ja hoor, daar is ie weer.
De dagelijkse narcist een r&p topic

lol
  vrijdag 31 juli 2015 @ 11:20:56 #221
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_154787130
Ze staan wel garant voor de nodige portie drama die sommigen onbewust maar al te erg verlangen.
pi_154787569
Best een dure hobby zo'n klaploper onderhouden dus uiteindelijk.

Wilde er ook zelf eentje maar ik denk dat ik maar een puppy neem na dit topic.
  Moderator vrijdag 31 juli 2015 @ 12:14:22 #223
441859 crew  Lenny77
pi_154788549
Hij is niet alleen erg slecht met geld maar ook nog eens heel dom...
Had hij jou op handen gedragen, je dankbaar zijn geweest, andere dingetjes voor jou doen zoals bv wat huishouden,.. Dan was zijn bedje gespreid voor jaren!
Nu verpest hij het voor zichzelf.
En waar haalt hij het recht vandaan om ook nog kwaad te zijn als m zijn zin niet krijgt..
Wat een dom achterlijk schaap
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  vrijdag 31 juli 2015 @ 12:30:37 #224
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_154788940
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 12:14 schreef Lenny77 het volgende:
Hij is niet alleen erg slecht met geld maar ook nog eens heel dom...
Had hij jou op handen gedragen, je dankbaar zijn geweest, andere dingetjes voor jou doen zoals bv wat huishouden,.. Dan was zijn bedje gespreid voor jaren!
Nu verpest hij het voor zichzelf.
En waar haalt hij het recht vandaan om ook nog kwaad te zijn als m zijn zin niet krijgt..
Wat een dom achterlijk schaap
Tja, dat uiterst nare innerlijk wat er schuilgaat in dit soort mensen, kunnen e natuurlijk niet voor eeuwig verborgen houden. :D
pi_154789042
WTF, weer zo'n idioot topic, vraag me echt af waarom ik zo lang single ben geweest.

Of eigenlijk niet, vrouwen vallen echt op verkeerde type's blijkbaar.
pi_154789213
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 12:34 schreef JDx het volgende:
WTF, weer zo'n idioot topic, vraag me echt af waarom ik zo lang single ben geweest.

Of eigenlijk niet, vrouwen vallen echt op verkeerde type's blijkbaar.
Op types met een grote muil, dat is waarschijnlijk je probleem.
Lambo of Rekt
  vrijdag 31 juli 2015 @ 12:48:32 #227
108913 Godshand
guide4you
pi_154789350
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 17:16 schreef miss-bakvis het volgende:

[..]

dat is... zo waar. je slaat de spijker op zijn kop nu.
?

Is die vriend van je gokverslaafd oid? waar gaat het geld allemaal heen?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  vrijdag 31 juli 2015 @ 12:57:20 #228
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_154789580
Benieuwd of we de TS nog zien en/of d'r vriend inmiddels zijn tv al heeft.
pi_154795007
Iedereen schildert de TS af als een 'slachtoffer' maar ze is zelf anders ook een rotte appel in onze samenleving.

Een beetje zelf hard op de borst slaan dat je iemand uit de schuld helpt en dat je een zielepoot aan het helpen bent.

In feite verdien je die ellende dubbel en dwars terug als je na twee jaar nog niet weg bent gerent.
  vrijdag 31 juli 2015 @ 15:58:35 #230
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_154795499
Nou, de betekenis van 'rotte appel in de samenleving' is ook aan inflatie onderhevig, zo te zien.
  vrijdag 31 juli 2015 @ 16:33:22 #231
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_154796447
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 15:41 schreef Deckard het volgende:
Iedereen schildert de TS af als een 'slachtoffer' maar ze is zelf anders ook een rotte appel in onze samenleving.

Een beetje zelf hard op de borst slaan dat je iemand uit de schuld helpt en dat je een zielepoot aan het helpen bent.

In feite verdien je die ellende dubbel en dwars terug als je na twee jaar nog niet weg bent gerent.
<niet nodig>

[ Bericht 4% gewijzigd door Copycat op 31-07-2015 18:12:55 ]
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_154796509
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 12:57 schreef S95Sedan het volgende:
Benieuwd of we de TS nog zien en/of d'r vriend inmiddels zijn tv al heeft.
We zitten in spanning af te wachten *O*
  vrijdag 31 juli 2015 @ 16:36:05 #233
8369 speknek
Another day another slay
pi_154796516
Goh een materialistisch ingestelde 33-jarige man met geldproblemen, een belastingschuld en een koter ergens, kan niet goed naar het grote plaatje kijken. Je verwacht het niet :P.

Als hij voor het eerst sinds tijden weer een beetje ademruimte heeft snap ik overigens ergens nog wel dat hij iets voor zichzelf wil kopen. Verstandig is het natuurlijk niet nee, maar bij controle over de situatie krijgen hoort ook een beetje controle over materiele zaken krijgen. Alleen de manier waarop hij het op jou botviert is natuurlijk beneden alle peil. Of dat komt omdat hij inherent rot is, of dat zijn machteloosheid hem emotioneel manipulatief maakt, maakt niet zozeer uit (vast beide), het is in ieder geval duidelijk dat hij jullie ongelijke situatie niet accepteert. Daar wringt hem zich waarschijnlijk de schoen. Als het er niet naar uit ziet dat hij dat op korte termijn kan accepteren, doe je er wellicht beter aan te stoppen, want als hij na twee jaar nog in de ontkenningsfase zit, blijft je dat ongetwijfeld meetorsen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 31 juli 2015 @ 16:47:25 #234
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_154796790
Op welk moment dat jij dat het een goed idee zou zijn om een relatie aan te gaan met een 33-jarige geestelijk labiele manipulatieve narcist die niet met geld of andere volwassen verantwoordelijkheden om kan gaan en waarvan je bang bent dat hij gewelddadig zou kunnen worden?

Stop. Hier. Mee.

Echt, wtf.
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
  vrijdag 31 juli 2015 @ 16:58:55 #235
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_154797090
Leuk stukje van Roos Vonk over 'vlot & leuk' - narcisme. ;)

http://www.roosvonkblog.nl/vlot-leuk/
pi_154797677
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 15:38 schreef miss-bakvis het volgende:

[..]

Stel hem inderdaad een ultimatum. Dat geld moet hij besteden aan zijn opleiding of terugbetalen aan jou. Zo niet dan vertrek jij. Voor dat gesprek desnoods met een vriend of je vader zodat hij geen rare dingen doet. Verhuis zsm naar die stad en geef niet je adres aan deze kerel.
pi_154798293
<en klaar>

[ Bericht 97% gewijzigd door Copycat op 31-07-2015 18:14:11 ]
pi_154799431
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 16:47 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
Op welk moment dat jij dat het een goed idee zou zijn om een relatie aan te gaan met een 33-jarige geestelijk labiele manipulatieve narcist die niet met geld of andere volwassen verantwoordelijkheden om kan gaan en waarvan je bang bent dat hij gewelddadig zou kunnen worden?

Stop. Hier. Mee.

Echt, wtf.
Blijft mij verbazen dat mensen dit zichzelf vrijwillig aan doen en blijven doen.
pi_154799979
OMG, TS, waar is je zelfrespect? Dat je hier door mee blijft gaan. Vroeger waren het kleine dingen. Nu is het een tv. En over 5 jaar is het een auto op zijn naam die jij voor 80% betaald hebt "want meneer moet nog schuldeisers betalen".

Hij is misschien respectloos, maar je bent net zo goed zelf respectloos naar jezelf als je zo over je heen laat lopen. Ik ken mensen die relaties breken om dit soort dingen en ze hebben nog gelijk ook wat mij betreft. Denk je echt dat je een gelukkige relatie hebt als het terugbetalen continu als een spanningsveld boven je relatie hangt? Of is het juist logisch dat zo'n spanningsveld af en toe eens een woede-uitbarsting veroorzaakt waarbij jij even volledig aan de kant gezet wordt?
  vrijdag 31 juli 2015 @ 19:15:49 #240
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_154800338
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 18:46 schreef ssebass het volgende:

[..]

Blijft mij verbazen dat mensen dit zichzelf vrijwillig aan doen en blijven doen.
Mij ook. Wat haalt zij in vredesnaam uit de relatie? Heeft ie een enorme lul ofzo :??
  vrijdag 31 juli 2015 @ 19:59:15 #241
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_154801538
Waarom ben ik niet meer zoals de vriend van TS!? |:( Daar vallen vrouwen voor.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  vrijdag 31 juli 2015 @ 20:07:05 #242
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_154801734
quote:
15s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 19:59 schreef Puntenjager het volgende:
Ik denk dat je dat niet moet willen, dan kan je beter gelukkig alleen zijn.
pi_154803019
quote:
15s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 19:59 schreef Puntenjager het volgende:
Een narcist zijn? Als kind van eentje kan ik zeggen dat dat echt de meest walgelijke mensen zijn. Ik snap dus ook totaal niet waarom iemand, ook TS, voor eentje zou gaan. Manipulatie, drama, leugens, egocentrisme..

Het zou me niet verbazen als TS niet eens doorheeft in hoeverre haar vriend haar heeft gemanipuleerd. Wegrennen en niet achterom kijken.
Burning bridges gives you so much more
pi_154803301
Misschien is TS een narcist die doet alsof haar vriend onredelijk is terwijl zij hem alles heeft afgenomen en hij alleen maar een tv wil hebben (dat dat hetgene is wat hij nog probeert te redden voor zijn eigen plezier). Wat weten wij ervan?
pi_154803881
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 20:58 schreef jodelahity het volgende:
Misschien is TS een narcist die doet alsof haar vriend onredelijk is terwijl zij hem alles heeft afgenomen en hij alleen maar een tv wil hebben (dat dat hetgene is wat hij nog probeert te redden voor zijn eigen plezier). Wat weten wij ervan?
Natuurlijk ook mogelijk.
pi_154811595
En miss-bakvis, hoe is het afgelopen?
Freestyle
  zaterdag 1 augustus 2015 @ 02:29:19 #247
444982 okedoei
No pain no gain
pi_154811771
Nooit geld uitlenen aan anderen. Krijg je alleen maar ellende van. Laat ze het maar lekker zelf uitzoeken.
United States of America _O_
pi_154811841
Deze man _O-
Doe het voor de mensheid:$:$
pi_154814013
Wat een klaploper. Onbegrijpelijk dat vrouwen er iets in zien.
pi_154824308
Ik kom net pas kijken in dit topic, en het geldprobleem en manipuleren lijkt me vrij duidelijk. Ik hoop dat het spreekwoordelijke kwartje snel gaat vallen bij TS, en ze de knoop doorhakt. Dit lijkt me een vrij duidelijk verhaal... en de tips van de meesten hier zijn ook vrij duidelijk, en daar sluit ik me bij: RUN!!!!!

quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 20:49 schreef Gatenkaas het volgende:

[..]

Een narcist zijn? Als kind van eentje kan ik zeggen dat dat echt de meest walgelijke mensen zijn. Ik snap dus ook totaal niet waarom iemand, ook TS, voor eentje zou gaan. Manipulatie, drama, leugens, egocentrisme..

Het zou me niet verbazen als TS niet eens doorheeft in hoeverre haar vriend haar heeft gemanipuleerd. Wegrennen en niet achterom kijken.
Inderdaad: run fast... run far!
Mensen die manipuleren doen dat voor eigen gewin, en TS heeft dit helaas niet door.

Mij is dit helaas ook "overkomen", achteraf werd het allemaal pas duidelijk. Dit heeft me ont-zet-tend veel geld en nog meer frustratie/tijd/verdriet gekost. Maar geloof me: dit "soort" mensen gaat TS niet missen in haar leven. Mensen die je zo behandelen moet je maar snel vergeten, en nooit meer aan terugdenken. Het laagste van het laagste.

quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 17:39 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Dit is zover ik weet van alle leeftijden. In mijn geval was het een 34-jarige vrouw en ik ben een 38-jarige man. Leeftijd doet er in zulke gevallen niet echt toe. Klopt... er lopen hele smerige figuren rond in de wereld. Liegen, bedriegen, manipuleren, geen verantwoordelijkheid nemen, andere prioriteiten stellen i.p.v. hun lening terugbetalen etc. etc.

quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2015 19:08 schreef Rucola het volgende:

[..]

Ik praat voor mezelf en niet namens TS, maar het aloude "liefde maakt blind" is hier van toepassing.
Been there, done that... achteraf, of "op afstand" (zoals wij hier op Fok!) is het gemakkelijker te relativeren, en te doorzien, maar TS heeft dat waarschijnlijk helaas nog niet helemaal door.
Het is voor ons volkomen duidelijk, maar voor haar nog niet.

quote:
2s.gif Op donderdag 30 juli 2015 17:37 schreef Blijdoener het volgende:
Probeer eens te bedenken wat je nou eigenlijk echt zou missen als hij uit je leven is. Misschien mis je het om een arm om je heen te hebben, intimiteit, zijn lichaam, whatever. Geloof mij, die gevoelens gaan over. Misschien moet je jezelf daarvoor wel even dwingen om afstand te nemen en goed na te denken over of deze relatie wel is wat je wil. Het werkt niet bepaald goed als jullie telkens op elkaars lip zitten en het telkens weer "goed maken" want dat goed maken helpt dus blijkbaar niet.

In dit geval zou 'luister naar je hart' niet het beste advies zijn. Want ik denk dat jouw hart (nu klinkt het allemaal zo stom maar ik weet ook niet hoe ik het beter kan verwoorden) je voor de gek houdt. En zodra je hart je voor de gek houdt, kun je niet helder nadenken.
Daar sluit ik me volledig bij aan!
Inderdaad: zodra je hart je voor de gek houdt, kun je niet helder nadenken.
  zondag 2 augustus 2015 @ 00:39:33 #251
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_154832705
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 15:30 schreef Geerd het volgende:
Goh hij gedraagt zich als een vrouw _O- hik zal wel denken ik zal de rollen eens omdraaien
Karma is een bitch, blijkbaar :P
Share your talent, move the world.
  zondag 2 augustus 2015 @ 01:23:31 #252
432997 Ven1972
Man met humor
pi_154833686
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 15:30 schreef Geerd het volgende:
Hoe weet je dat zij een man is? Ik geloof deze topic ook echt niet want het schijnt ook van alle kanten te rommelen bij die twee. Ik denk dat TS niet echt serieus is vanwege haar probleem, zodat ze vermoedelijk aandacht van ons allemaal wil hebben. Dus.. sommige mensen gedragen anders op internet dan in echte werkelijke wereld. Pas maar op!
Humor, serieus en vrolijk!
  zondag 2 augustus 2015 @ 17:40:01 #253
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_154845200
quote:

[..]

Ik heb het topic gelezen tot dit.
Meer info is niet nodig om tot de conclusie te komen dat je er gewoon mee moet kappen.

Opgelost, dus hier kan een slotje op.
pi_154846404
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 15:58 schreef Lienekien het volgende:
Nou, de betekenis van 'rotte appel in de samenleving' is ook aan inflatie onderhevig, zo te zien.
Inderdaad ja.
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 17:40 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Opgelost, dus hier kan een slotje op.
Nee, want dan kan TS geen update(s) meer plaatsen
  zondag 2 augustus 2015 @ 21:28:02 #255
446536 Wezentrijn
echoes in the dark
pi_154852044
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 20:49 schreef Gatenkaas het volgende:

Een narcist ? Ik snap dus ook totaal niet waarom iemand, ook TS, voor eentje zou gaan. Manipulatie, drama, leugens, egocentrisme..
Wel, je geeft zelf het antwoord op je vraag.
Meestal heb je weet van dat er zoiets als narcistische personen bestaan, maar het kan wel even duren voor je doorhebt dat je met zo iemand te maken hebt. Ze zijn nogal sluw en slinkse sprekers; en zoals jezelf zegt...Manipulatie, drama, leugens, egocentrisme.. Een normaal mens gaat daar niet zo meteen vanuit. Laat staan een onzeker meisje van begin de twintiger jaren, waarvan er jammer genoeg té veel van rondlopen...

Ik denk dat het niet echt naïviteit is bij de slachtoffers of het eeuwige "zichzelf aandoen". :r
Narcisten zijn gewoonweg erg sluwe gluiperds en komen veelal sympathiek en charismatisch over, zodat het al te vaak te laat is voor je besef ermee te maken te hebben.

Gelukkig zelf nooit zo'n relatie gehad, maar wel eens een huisgenoot. En ik was van die typ al een tijdje niet goed toen ik het besefte...

Ik denk dat het raadzaam is dat TS ook hulp zoekt om hiermee om te gaan. Dit is geen breakup waarbij je even met vrienden gaat stappen, kankeren op je ex en in de wijn vliegt. Deze situatie lijkt me te nefast en ruïnerend te zijn geweest daarvoor...
  zondag 2 augustus 2015 @ 22:10:15 #256
432997 Ven1972
Man met humor
pi_154853136
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 21:28 schreef Wezentrijn het volgende:

[..]

Meestal heb je weet van dat er zoiets als narcistische personen bestaan, maar het kan wel even duren voor je doorhebt dat je met zo iemand te maken hebt. Ze zijn nogal sluw en slinkse sprekers; en zoals jezelf zegt...Manipulatie, drama, leugens, egocentrisme.. Een normaal mens gaat daar niet zo meteen vanuit. Laat staan een onzeker meisje van begin de twintiger jaren, waarvan er jammer genoeg té veel van rondlopen...

Ik denk dat het niet echt naïviteit is bij de slachtoffers of het eeuwige "zichzelf aandoen". :r
Narcisten zijn gewoonweg erg sluwe gluiperds en komen veelal sympathiek en charismatisch over, zodat het al te vaak te laat is voor je besef ermee te maken te hebben.

Gelukkig zelf nooit zo'n relatie gehad, maar wel eens een huisgenoot. En ik was van die typ al een tijdje niet goed toen ik het besefte...

Ik denk dat het raadzaam is dat TS ook hulp zoekt om hiermee om te gaan. Dit is geen breakup waarbij je even met vrienden gaat stappen, kankeren op je ex en in de wijn vliegt. Deze situatie lijkt me te nefast en ruïnerend te zijn geweest daarvoor...
Narcisten krijg ik ook soms te maken in mijn familie, dat is mijn tante die sympathiek en charismatisch over komt bij ons allemaal in de familie. Ze is ook heel erg slim in haar eigen verhaal te vertellen zodat zij de waarheid verdraait en we zijn ook allemaal slachtoffer van zo'n daad die mijn tante altijd eens doet. En ook weet ik dat zij een echte betweter is zodat zij op van alles weet wat we allemaal doen en vraagt ook steeds naar mijn vrienden.

En niet alleen mijn tante, maar ook iemand die je kent kan ook narcistisch zijn zodat je bijna niet beseft wat zij of hij aan doen is met jullie terwijl dat gevolgen ook heel ernstig kunnen zijn voor de relatie. En deze mensen zijn dan ook veel te goed van vertrouwen, zo verneem ik dat ook via mijn mensenkennis waar je misschien afstand kunt houden van een persoon die narcist is. En bedenk je dat ook soms goed is om tijdelijk geen contacten met elkaar te hebben als je vermoedt dat zij of hij een narcist is en bespreek dit ook met jouw beste vrienden of collega's.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_154853989
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 21:28 schreef Wezentrijn het volgende:

[..]

Klopt, het was dan ook een retorische vraag. Verder vind ik dit verhaal een goede aanvulling. Narcisten zijn (vaak) hele sluwe mensen, die alles zullen gebruiken om hun zin te krijgen. Met name naïeve mensen personen zijn vaak een slachtoffer. Aan het verhaal van TS te lezen kan het zijn dat zij met eyes wide open in zijn spelletjes is getrapt.
pi_154860814
Zal wel niet helemaal goed zijn gegaan
pi_154861300
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 22:39 schreef Gatenkaas het volgende:

[..]

Klopt, het was dan ook een retorische vraag. Verder vind ik dit verhaal een goede aanvulling. Narcisten zijn (vaak) hele sluwe mensen, die alles zullen gebruiken om hun zin te krijgen. Met name naïeve mensen personen zijn vaak een slachtoffer. Aan het verhaal van TS te lezen kan het zijn dat zij met eyes wide open in zijn spelletjes is getrapt.
Hebben zij zelf eigenlijk door hoe ze zijn of vinden ze hun gedrag heel normaal? Zien zij het daadwerkelijk als manipuleren of gewoon als zaken waar ze recht op hebben (dat iedereen maar naar hun pijpen moet dansen).
  maandag 3 augustus 2015 @ 09:42:55 #260
85962 ioko
I Appear Missing
pi_154861578
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 09:26 schreef ssebass het volgende:

[..]

Hebben zij zelf eigenlijk door hoe ze zijn of vinden ze hun gedrag heel normaal? Zien zij het daadwerkelijk als manipuleren of gewoon als zaken waar ze recht op hebben (dat iedereen maar naar hun pijpen moet dansen).
Een narcist heeft zelf niet echt door dat hij zo is, daarvoor zou je namelijk kritisch naar jezelf moeten kijken en dat vind een narcist erg lastig.

Ze zijn erg egocentrisch (alles draait inderdaad om hen, zoals je zegt) en het enge is dat hun empathie heel erg laag is, ze kunnen zich dus niet verplaatsen in het gevoel van een anderen.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_154888622
Wat dacht je van de geldkraan dichtdraaien? Als hij een tv kan kopen op dit moment heb je hem genoeg geholpen. Nu moet hij het zelf doen.
pi_154890587
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 09:42 schreef ioko het volgende:

[..]

Een narcist heeft zelf niet echt door dat hij zo is, daarvoor zou je namelijk kritisch naar jezelf moeten kijken en dat vind een narcist erg lastig.

Ze zijn erg egocentrisch (alles draait inderdaad om hen, zoals je zegt) en het enge is dat hun empathie heel erg laag is, ze kunnen zich dus niet verplaatsen in het gevoel van een anderen.
Daar kan ik me grotendeels in vinden, alleen dat stukje van "lage empathie" kan ik niet helemaal rijmen.

Bij de ervaring met de (vrouwelijke) manipulator/narcist die ik had, draaide alles inderdaad om haar. Totaal geen zelfreflectie, en alle problemen zie ze zelf veroorzaakt heeft, waren de "schuld" van anderen.

Maar, empathie had ze (zover ik kan beoordelen) wel: ze had interesse in mijn leven, vroeg me heel vaak hoe het ging, had medeleven als ik iets vervelends meemaakte, probeerde me op te vrolijken, etc.

Hoewel... ook dat kan natuurlijk onderdeel zijn van haar spelletje (manipuleren).
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 11:38:41 #263
85962 ioko
I Appear Missing
pi_154891112
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 11:14 schreef Ton76 het volgende:

[..]

Daar kan ik me grotendeels in vinden, alleen dat stukje van "lage empathie" kan ik niet helemaal rijmen.

Bij de ervaring met de (vrouwelijke) manipulator/narcist die ik had, draaide alles inderdaad om haar. Totaal geen zelfreflectie, en alle problemen zie ze zelf veroorzaakt heeft, waren de "schuld" van anderen.

Maar, empathie had ze (zover ik kan beoordelen) wel: ze had interesse in mijn leven, vroeg me heel vaak hoe het ging, had medeleven als ik iets vervelends meemaakte, probeerde me op te vrolijken, etc.

Hoewel... ook dat kan natuurlijk onderdeel zijn van haar spelletje (manipuleren).
Dat laatste klopt. Een narcist is erg goed in manipuleren en weet welke sociale gedragingen hij/zij moet laten zien om een goede indruk te maken.

Het enge is, dat ze hierbij vooral aan hun eigen belang denken en zich niet druk maken om de emoties of het welbevinden van anderen.

Op het moment dat je een bedreiging wordt voor het zelfbeeld van de narcist (kritiek of een andere lastige situatie) zul je zien dat die empathie gespeeld was.
Coincidence
Makes sense
Only with you
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 12:13:17 #264
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_154891901
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 11:38 schreef ioko het volgende:

Het enge is, dat ze hierbij vooral aan hun eigen belang denken en zich niet druk maken om de emoties of het welbevinden van anderen.

Dit dus ja. Het is nou ook weer niet zo (naar mijn weten) dat ze een neurologische disfunctie hebben voor empathie of zo, zoals sociopaten hebben. Alleen als je gewoon heel erg self-centered bent, gaan de gevoelens naar anderen toe wat op de achtergrond. En wat ook nog zo is: alle mensen hebben in minder meerdere mate wel wat narcisme. Het wordt pas echt problematisch als er een echt stoornis bij betrokken is. Maar ook dat komt vaak doordat iemand er in zijn/haar jeugd bijvoorbeeld niet echt mocht zijn. Een gebrek aan liefde hebben ervaren, en daardoor erg van zichzelf zijn gaan houden om dat te compenseren.
pi_154892050
quote:
2s.gif Op donderdag 30 juli 2015 15:50 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Hoe oud ben jij?

En serieus, ik dacht dat we met een knulletje van 19 te doen hadden die even iets wat doorgeschoten in z'n middelbare school 'blowend op de bank hangen'-tijd.

Echt, ga verder met je leven, blijf niet aan dit soort figuren hangen. Straks ben je 35+ en heb je niks, zowel financieel als qua relatie, en heb je je mooie jaren vergooid aan zo'n slacker.
Hier ben ik het 100% mee eens!
Daarnaast komt dit alles over alsof je een soort "verzorging drang" hebt, je zegt dat je alleen dat hebt uitgeleend wat je kunt missen, maar dat geld had je in een andere situatie met een fatsoenlijke vent beter kunnen uitgeven.
Bedenk zelf wat je opties zijn, maar dit is gewoon een financiële en emotionele bloedzuiger...
pi_154893540
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 11:38 schreef ioko het volgende:

[..]

Dat laatste klopt. Een narcist is erg goed in manipuleren en weet welke sociale gedragingen hij/zij moet laten zien om een goede indruk te maken.

Op het moment dat je een bedreiging wordt voor het zelfbeeld van de narcist (kritiek of een andere lastige situatie) zul je zien dat die empathie gespeeld was.
Heel goed uitgelegd & onderbouwd. Helder... dankje!
I know, dit is niet mijn topic (hoewel ik er wel over heb gedacht om een topic te openen met mijn pijnlijke "ervaring" te beginnen).

Maar inderdaad: ik kwam er pas veel te laat achter dat ik met een manipulator/narcist te maken had... en toen ik haar confronteerde met haar acties (manipuleren, misbruik maken van mijn hulp, ook financieel, alles puur voor haar eigen gewin), TOEN PAS kwam haar ware aard naar boven.
En tja... pas toen begreep ik dat alle lieve woordjes, beloftes en empathie 100% gespeeld was.
pi_154932607
Jammer, geen update van TS :-)
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_154932894
Hmmm dat is geen vriend, dat is een kleine geld vampier. Enige wat ik zeg is, laat zo iemand achter in je leven en ga je eigen weg.
  donderdag 6 augustus 2015 @ 04:16:41 #269
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_154947623
Weglopen en de deur voorgoed dichtdoen. En zelfrespect en verstand kweken.
pi_155007220
Maak hem een offer wat hij niet kan weigeren
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 10:05:17 #271
35448 David_Aames
Abre los ojos...
pi_155008623
"Forget everything you know about life, and just open your eyes..."
pi_159105842
Hey allemaal,

Wow ik had niet verwacht dat hier nog zoveel op gereageerd zou worden na al die haatreacties..
Het spijt me dat ik jullie niet op de hoogte heb gehouden, en ik weet eigenlijk ook niet of jullie van dit bericht nog een melding krijgen of niet.. maar goed.

Het heeft nog enkele maanden doorgespeeld; in september ben ik aan een Masteropleiding begonnen in Amsterdam en we hebben het toen samen beëindigd (dacht ik..) Wat verschillende mensen al zeiden, narcisten zijn erg manipulatief. Dus in de eerste instantie was hij natuurijk hartstikke boos....het was zeker geen leuke breakup. Na een paar weken begon hij toch weer contact op te nemen en was het er mee eens dat het moest stoppen en zag ie ook zijn eigen fouten in (zei hij). Hij nam een enorme slachtofferrol aan en ik - die toch ergens heel gek op hem is - troostte hem dat het allemaal zo erg niet was en dat hij genoeg had om voor te leven.
Ik liet me echter weer inpakken door zijn mooie praatjes en ben uiteindelijk weer naar hem toe gegaan om te praten; het is zo frustrerend, dat iemand dan zijn fouten inziet, jou valse hoop geeft en zodra hij je heeft waar ie je wil hebben (face to face) dat ie je dan weer met de grond gelijk maakt.
Ik voelde me zo machteloos en gefrustreerd, dat hij alles op mij af wist te schuiven en dat geen enkel woord wat ik zei of vond op hem over kwam.

Op een gegeven moment, tijdens een personeelsuitje, was er weer zo'n moment. Ik was bij hem, omdat we met personeel weg zouden gaan. En het moment dat ik binnen kwam was er dikke ruzie.. ik had aangebeld EN hem op zijn telefoon gebeld.. dat was too much... (tja..)
we waren met het hele personeel wezen poolen, waar hij ineens heel lief deed en zei dat ie van me houdt en dat het allemaal wel goed kwam met ons. vond ik raar, omdat ie nog geen uur eerder tegen me schreeuwde wanneer 'deze kuthoer nou eens godverdomme eindelijk uit zijn fucking leven zou opkankeren..' zijn woorden... goed, ik slikte het, omdat we met hele personeel waren en deze gemoedstoestand vond ik eigenlijk wel prima.

Echter, toen we later naar de kroeg gingen, zag ik al aan hem dat ie super chagrijnig was en ik keek heel erg op tegen het moment dat we naar huis zouden gaan. Hij vraagt om te gaan, bijna meteen toen we binnenkwamen; ik zeg ah toe even een drankje om af te sluiten dan gaan we zo. hij zegt is goed. dus ik vermaak me met mn vriendinnen van werk en drink cola (want meneer houdt er niet van als ik drink), terwijl de rest aan de baco zit. ik pak mijn spullen en loop naar hem toe om te vragen of ie nou wil gaan. Hij is boos: we hoeven niet meer te gaan want ik wilde in de 1e instantie ook al niet gaan.. ik zeg stel je niet zo aan kom we gaan gewoon, dat wilde je. boos boos boos hij wilde niet meer. prima. dan niet. ik leg mn spullen weer weg en ga verder dansen. nog geen 10 minuten later staat ie voor mijn neus, met zijn jas aan en tas op zijn rug. hij kijkt me woedend aan; wil je nog gaan dan gaan we NU! ik zag de woede in zijn ogen en toen ging er een knopje om... het maakt niet uit of ik wel of niet mee ga. als ik nu mee ga hebben we knallende ruzie zodra we die kroeg uitstappen. en als ik blijf dan is het morgen ruzie.. ik hoopte heel erg dat ie doorhad wat hij aan het doen was. hij zette me erg onder druk en ook voor lul voor het personeel door zo dichtbij en boos te gaan staan.
ik zei 'ik blijf'. hij zegt weet je het heel zeker? ik zeg ja. hij zegt je weet wat de consequenties daarvan zijn, dus ik vraag het nog een laatste keer. ga je mee? ik zeg nee ik blijf. en toen is hij naar huis gestormd en ben ik bij een vriendin blijven slapen.
daarna hebben we nog veel over de whatsapp 'gepraat' (betekende dat het lief begint en altijd eindigt met wat voor slecht persoon ik ben), maar ik voelde dat het me minder deed. ik heb kerst en nieuwjaar bij mijn ouders gevierd (en mijn vrienden die in hetzelfde dorp als mn ouders wonen) en ik loop nu bij een psycholoog om alles weer op een rijtje te krijgen. mijn vriendinnen, zowel van werk (die hem ook kennen) als daarbuiten zijn heel erg supportive en ook aan jullie reacties heb ik veel gehad.

ik dacht oprecht dat ik gek was, dat het probleem bij mij lag en dat daardoor de relatie niet werkte. maar toen ik jullie reacties las - sommigen wat harder dan anderen - toen begreep ik dat wat ik aan het doen was juist heel raar was; bij hem blijven, ervoor blijven vechten en alles maar pikken..
ik heb hulp gezocht om het af te sluiten en tot nu gaat dat hartstikke goed; ik voel me stukke beter en ik durf weer de deur uit en met vriendinnen te hangen en alles... alles waar ik zo angstig voor was toen ik nog bij hem was.

dus nogmaals ik wil jullie heel erg bedanken voor de steun!! *O*

xoxoxo
If you want to fly,
[Toni Morrisson]
  donderdag 14 januari 2016 @ 20:07:51 #273
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_159106286
quote:
Good for you!

Wat doe je vanavond? :*
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_159107174
Leuk, een update! Goede stap heb je gezet ^O^
Bizar toch, als je erop terugkijkt, hoe hij met je heeft gespeeld?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_159107403
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 20:07 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Good for you!

_O-
Lambo of Rekt
pi_159107770
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 20:07 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Good for you!

:') smooth _O_
If you want to fly,
[Toni Morrisson]
pi_159107828
Als je Fok mag geloven moet je bij elk relatietopic je spulletjes pakken en wegwezen.
pi_159107875
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2016 20:33 schreef Cat22 het volgende:
Leuk, een update! Goede stap heb je gezet ^O^
Bizar toch, als je erop terugkijkt, hoe hij met je heeft gespeeld?
ik kan het niet geloven. er spelen vele anderen dingen mee, voor/door hem, en het duurt vast nog wel even voor ik er helemaal overheen ben, maar daar hoef ik verder niet over uit te weiden.
ik denk dat het zo beter is voor iedereen en ik kan je een ding zeggen; dit gebeurt me nooit meer...
dat ik me zo ongezond hecht aan iemand.
Als jullie het niet erg vinden, ik heb enkele van jullie adviezen overgetypt en bewaard, het helpt me om rationeel te blijven en me niet te laten meeslepen door de 'leuke' herinneringen en angst.
If you want to fly,
[Toni Morrisson]
pi_159107886
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 20:52 schreef TserrofEnoch het volgende:
Als je Fok mag geloven moet je bij elk relatietopic je spulletjes pakken en wegwezen.
daarom zijn de meeste ook nog single, gok ik.
If you want to fly,
[Toni Morrisson]
pi_159108143
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 20:54 schreef miss-bakvis het volgende:

[..]

Ze zullen vast vaak gelijk hebben. In jouw geval dus blijkbaar ook. Maar ik vind het typisch.

Uit een paar regels in de OP kun je niet in iemands leven kijken en al direct een oordeel vellen over een relatie. Relaties lijken dan haast niets waard.
pi_159109394
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 21:02 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

Ze zullen vast vaak gelijk hebben. In jouw geval dus blijkbaar ook. Maar ik vind het typisch.

Uit een paar regels in de OP kun je niet in iemands leven kijken en al direct een oordeel vellen over een relatie. Relaties lijken dan haast niets waard.
Als iemand op internet advies vraagt reageert iedereen op basis van die OP. Ik weet bijna zeker dat wanneer wij het relaas van de ex-vriend van TS te horen zouden krijgen dat verhaal heel anders zou zijn.

Goed gedaan TS, en fijn dat je nog even een update geeft :Y
pi_159109477
quote:

[..]

Heb je echt zo weinig zelfvertrouwen dat je iemand die niet eens voor zichzelf kan zorgen zoveel macht over jou geeft?

Je kunt wel beter krijgen, want dit soort types is ongeveer het slechtste waarmee je thuis kunt komen.
Whatever...
  Moderator donderdag 14 januari 2016 @ 21:46:00 #283
16180 crew  CoolGuy
pi_159109713
quote:

[..]

ik kan het niet geloven. er spelen vele anderen dingen mee, voor/door hem, en het duurt vast nog wel even voor ik er helemaal overheen ben, maar daar hoef ik verder niet over uit te weiden.
ik denk dat het zo beter is voor iedereen en ik kan je een ding zeggen; dit gebeurt me nooit meer...
Als jullie het niet erg vinden, ik heb enkele van jullie adviezen overgetypt en bewaard, het helpt me om rationeel te blijven en me niet te laten meeslepen door de 'leuke' herinneringen en angst.
Goed bezig! Nu volhouden. Je leven (dat zie je zelf al) wordt/is een heel stuk beter zonder die flippo. Zoekt hij nu nog contact of is het stil vanuit zijn kant?
pi_159110149
quote:

[..]

Waarom denk je dat zoiets als dit je nooit meer gebeurt? Als in, hoe ben jij dan precies verandert de afgelopen maanden?

Want hoewel hij een enorme manipulerende en wellicht narcistische klootzak is, ben jij toch echt degene die bij hem bleef.

Ik bedoel ... Bij hem lijkt het voornamelijk een mentaliteitsprobleem te zijn (of een persoonlijkheidsstoornis) en is het geldprobleem daar een symptoom van.

Op diezelfde fiets is jouw 'bij iemand blijven die slecht voor je is' waarschijnlijk niet het echte probleem, maar eerder een symptoom van iets wat daar onder zit.
"Pools are perfect for holding water"
pi_159110864
Wat knap dat je de relatie beëindigd hebt TS, dat zal niet makkelijk zijn geweest. Hij profiteerde van je maar je zal toch wel wat positiefs in hem gezien hebben. Weet je achteraf nog wat dat was? Uit je posts kon ik het niet opmaken.

Ik lees dat je ex ook schulden bij jou heeft/had. Is hij die nog aan het afbetalen of heb je het er bij gelaten? En heeft hij je TV nog overgekocht?
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_159111057
Wat ik mis in het hele verhaal qua schulden links en rechts en ineens weer een beetje geld....hij heeft toch ook een kind? Dacht ie daar wel eens aan of...?
Als de wereld een groot vraagteken voor je is ?
Strek je eens uit !
pi_159111824
Neem een nieuwe slot. En zoek naar een zelfstandig iemand. Die jij eventueel ook kan helpen maar dan om samen iets op te bouwen. Dat je hebt geholpen vind ik goed maar iemand die in de schulden zit moet je niet steunen met geld dat is heel fout. Het feit dat degene in de schulden betekend gewoon dat hij niet met geld om kan gaan. Uitzonderingen kunnen er zijn zoals studieschuld maar daar moet hij zelf voor opdraaien. Zo iemand kun je helpen door dat jij zijn geld zou beheren en niet andersom. Wil je hulp? Oke dan doen we het op mijn manier.
pi_159111892
Haha deze gast :D
5 reten voor deze meneer.
pi_159112026
Oh, de rest ook gelezen. Stomme meneer :r
  vrijdag 15 januari 2016 @ 09:52:51 #290
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_159118351
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 19:54 schreef miss-bakvis het volgende:
^O^ De enige juiste beslissing. Blijf het verbazingwekkend vinden hoeveel je van hem gepikt hebt, bijna knap eigenlijk.
Succes!
pi_159118668
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 19:54 schreef miss-bakvis het volgende:
Hey allemaal,

Wow ik had niet verwacht dat hier nog zoveel op gereageerd zou worden na al die haatreacties..
Het spijt me dat ik jullie niet op de hoogte heb gehouden, en ik weet eigenlijk ook niet of jullie van dit bericht nog een melding krijgen of niet.. maar goed.

Het heeft nog enkele maanden doorgespeeld; in september ben ik aan een Masteropleiding begonnen in Amsterdam en we hebben het toen samen beëindigd (dacht ik..) Wat verschillende mensen al zeiden, narcisten zijn erg manipulatief. Dus in de eerste instantie was hij natuurijk hartstikke boos....het was zeker geen leuke breakup. Na een paar weken begon hij toch weer contact op te nemen en was het er mee eens dat het moest stoppen en zag ie ook zijn eigen fouten in (zei hij). Hij nam een enorme slachtofferrol aan en ik - die toch ergens heel gek op hem is - troostte hem dat het allemaal zo erg niet was en dat hij genoeg had om voor te leven.
Ik liet me echter weer inpakken door zijn mooie praatjes en ben uiteindelijk weer naar hem toe gegaan om te praten; het is zo frustrerend, dat iemand dan zijn fouten inziet, jou valse hoop geeft en zodra hij je heeft waar ie je wil hebben (face to face) dat ie je dan weer met de grond gelijk maakt.
Ik voelde me zo machteloos en gefrustreerd, dat hij alles op mij af wist te schuiven en dat geen enkel woord wat ik zei of vond op hem over kwam.

Op een gegeven moment, tijdens een personeelsuitje, was er weer zo'n moment. Ik was bij hem, omdat we met personeel weg zouden gaan. En het moment dat ik binnen kwam was er dikke ruzie.. ik had aangebeld EN hem op zijn telefoon gebeld.. dat was too much... (tja..)
we waren met het hele personeel wezen poolen, waar hij ineens heel lief deed en zei dat ie van me houdt en dat het allemaal wel goed kwam met ons. vond ik raar, omdat ie nog geen uur eerder tegen me schreeuwde wanneer 'deze kuthoer nou eens godverdomme eindelijk uit zijn fucking leven zou opkankeren..' zijn woorden... goed, ik slikte het, omdat we met hele personeel waren en deze gemoedstoestand vond ik eigenlijk wel prima.

Echter, toen we later naar de kroeg gingen, zag ik al aan hem dat ie super chagrijnig was en ik keek heel erg op tegen het moment dat we naar huis zouden gaan. Hij vraagt om te gaan, bijna meteen toen we binnenkwamen; ik zeg ah toe even een drankje om af te sluiten dan gaan we zo. hij zegt is goed. dus ik vermaak me met mn vriendinnen van werk en drink cola (want meneer houdt er niet van als ik drink), terwijl de rest aan de baco zit. ik pak mijn spullen en loop naar hem toe om te vragen of ie nou wil gaan. Hij is boos: we hoeven niet meer te gaan want ik wilde in de 1e instantie ook al niet gaan.. ik zeg stel je niet zo aan kom we gaan gewoon, dat wilde je. boos boos boos hij wilde niet meer. prima. dan niet. ik leg mn spullen weer weg en ga verder dansen. nog geen 10 minuten later staat ie voor mijn neus, met zijn jas aan en tas op zijn rug. hij kijkt me woedend aan; wil je nog gaan dan gaan we NU! ik zag de woede in zijn ogen en toen ging er een knopje om... het maakt niet uit of ik wel of niet mee ga. als ik nu mee ga hebben we knallende ruzie zodra we die kroeg uitstappen. en als ik blijf dan is het morgen ruzie.. ik hoopte heel erg dat ie doorhad wat hij aan het doen was. hij zette me erg onder druk en ook voor lul voor het personeel door zo dichtbij en boos te gaan staan.
ik zei 'ik blijf'. hij zegt weet je het heel zeker? ik zeg ja. hij zegt je weet wat de consequenties daarvan zijn, dus ik vraag het nog een laatste keer. ga je mee? ik zeg nee ik blijf. en toen is hij naar huis gestormd en ben ik bij een vriendin blijven slapen.
daarna hebben we nog veel over de whatsapp 'gepraat' (betekende dat het lief begint en altijd eindigt met wat voor slecht persoon ik ben), maar ik voelde dat het me minder deed. ik heb kerst en nieuwjaar bij mijn ouders gevierd (en mijn vrienden die in hetzelfde dorp als mn ouders wonen) en ik loop nu bij een psycholoog om alles weer op een rijtje te krijgen. mijn vriendinnen, zowel van werk (die hem ook kennen) als daarbuiten zijn heel erg supportive en ook aan jullie reacties heb ik veel gehad.

ik dacht oprecht dat ik gek was, dat het probleem bij mij lag en dat daardoor de relatie niet werkte. maar toen ik jullie reacties las - sommigen wat harder dan anderen - toen begreep ik dat wat ik aan het doen was juist heel raar was; bij hem blijven, ervoor blijven vechten en alles maar pikken..
ik heb hulp gezocht om het af te sluiten en tot nu gaat dat hartstikke goed; ik voel me stukke beter en ik durf weer de deur uit en met vriendinnen te hangen en alles... alles waar ik zo angstig voor was toen ik nog bij hem was.

xoxoxo
En je geld?
  vrijdag 15 januari 2016 @ 11:25:20 #292
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_159119897
quote:

[..]

Och, op het moment dat hier een topic geopend wordt, is het vaak alleen nog ter bevestiging. Bewust of onbewust.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_159125088
Updates _O_ ^O^
Ja doei.
pi_159126770
quote:
99s.gif Op donderdag 30 juli 2015 15:22 schreef bijdehand het volgende:
Of klapmaffer.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_159129780
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 21:40 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Heb je echt zo weinig zelfvertrouwen dat je iemand die niet eens voor zichzelf kan zorgen zoveel macht over jou geeft?

Je kunt wel beter krijgen, want dit soort types is ongeveer het slechtste waarmee je thuis kunt komen.
Ik gok dat TS een dikke vrouw is. Mijn Lengte/ gewicht genomen waak ik er daarom ook voor dat ik niet meer dan maat 38 heb. Het lijkt me vreselijk om dik te zijn en daardoor geen zelfvertrouwen te hebben. Niet slecht bedoeld verder.
pi_159130033
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 19:26 schreef Vida. het volgende:

[..]

Ik gok dat TS een dikke vrouw is. Mijn Lengte/ gewicht genomen waak ik er daarom ook voor dat ik niet meer dan maat 38 heb. Het lijkt me vreselijk om dik te zijn en daardoor geen zelfvertrouwen te hebben. Niet slecht bedoeld verder.
Maat 38 niet dik vinden :')
Fatass :')
pi_159130634
quote:

[..]

Is iedereen met maat 40 of groter dan dik? Hangt ook nogal af van je lengte enzo. En als je niet als 'dik' kwalificeert zijn er wel weer andere dingen om onzeker over te worden. Zegt dus helemaal niks. Laten we ook niet vergeten dat iedereen die in jouw beleving wel 'dik' is niet per se een laag zelfbeeld heeft. Alsof het allemaal zo veel uitmaakt. Toegegeven: nare opmerkingen over het hebben van over/ondergewicht zijn niet leuk, maar er is meer dan dat en bovendien is 'dik' een nogal subjectief begrip.
pi_159130881
quote:

[..]

Dit zegt meer over jouw zelfvertrouwen dan over het zelfvertrouwen van mensen die niet aan jouw ideaalbeeld voldoen.
(ook niet slecht bedoeld)
Als de wereld een groot vraagteken voor je is ?
Strek je eens uit !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')