Godallemachtig dit. En geen seconde twijfelen.quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:22 schreef Fir3fly het volgende:
Mijn god...
Ik zou keihard wegrennen. Dit soort bloedzuigers verandert nooit.
Nou, om eerlijk te zijn, voel ik me de grootste sukkel hier omdat ik dit allemaal toelaat en hij me telkens weer om weet te praten met mooie beloftes en lieve woorden.quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:26 schreef RichardRichard het volgende:
Ik weet niet wie er dommer is...
Welke gevolgen dan? Dat je ineens geld over houdt?quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:31 schreef miss-bakvis het volgende:
[..]
Nou, om eerlijk te zijn, voel ik me de grootste sukkel hier omdat ik dit allemaal toelaat en hij me telkens weer om weet te praten met mooie beloftes en lieve woorden.
Maar omdat ik het al zo lang heb gedaan, ben ik bang voor de gevolgen als ik ineens drastische maatregelen neem.
Hij heeft zelf geen tv, die heb ik nu bij mijn ouders staan. Ik heb zelf een kleine tv omdat mijn kamer niet erg groot is.. ik heb hem die kleine al aangeboden, omdat ik binnenkort naar een andere stad ga verhuizen, maar daar neemt ie geen genoegen mee. Hij moet en zal die ene tv die hij had (en dus in zijn ogen nog steeds van hem is) hebben.quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:30 schreef Badr_Harry het volgende:
Hebben jullie al een tv? Zo ja waarom een nieuwe kopen?
De zelfde kanalen en programma's zullen ook op je oude tv verschijnen
Klinkt een beetje als hebben hebben hebben zonder dat het je leven drastisch veranderd
Trust me, geen troll... Ik zit echt in deze bullshit.quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:31 schreef EggsTC het volgende:
Wat denk je zelf? Dit lijkt op t eerste gezicht nog een ergere troll dan dat andere topic, maargoed, je krijgt het voordeel van de twijfel;
Wegwezen bij die gast.
Eerder dat ie gewelddadig wordt of alles gaat afbreken bij mij thuis.quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:32 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Welke gevolgen dan? Dat je ineens geld over houdt?
En dat blijf jij geld geven? Ik kan eigenlijk niet geloven dat dit serieus is.quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:34 schreef miss-bakvis het volgende:
[..]
Eerder dat ie gewelddadig wordt of alles gaat afbreken bij mij thuis.
Jij bent hem niks schuldig. De gevolgen zijn volledig voor zijn rekening.quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:31 schreef miss-bakvis het volgende:
Maar omdat ik het al zo lang heb gedaan, ben ik bang voor de gevolgen als ik ineens drastische maatregelen neem.
Wat is een TT?quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:22 schreef Fir3fly het volgende:
Mijn god...
Ik zou keihard wegrennen. Dit soort bloedzuiger verandert nooit.
Tevens is de TT een flink understatement.
Goede reden om hem te blijven ondersteunenquote:Op donderdag 30 juli 2015 15:34 schreef miss-bakvis het volgende:
Geloof het of niet, ik ben in ieder geval blij dat je serieus reageert en advies geeft en dat ik me nu minder gek voel als ik me beledigd voel door wat hij aan het doen isquote:Op donderdag 30 juli 2015 15:34 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
En dat blijf jij geld geven? Ik kan eigenlijk niet geloven dat dit serieus is.
Ik dacht dat je ging zeggen dat je bang bent erachter te komen dat ie bij je is voor je geld. Dit is nog erger...quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:34 schreef miss-bakvis het volgende:
[..]
Daarom geloof ik niet in mooie woorden maar in dadenquote:Op donderdag 30 juli 2015 15:31 schreef miss-bakvis het volgende:
[..]
Nou, om eerlijk te zijn, voel ik me de grootste sukkel hier omdat ik dit allemaal toelaat en hij me telkens weer om weet te praten met mooie beloftes en lieve woorden.
Nou, nee eigenlijk niet. Daar heb je gelijk in.quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:35 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Goede reden om hem te blijven ondersteunen
nvmquote:Op donderdag 30 juli 2015 15:36 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Daarom geloof ik niet in mooie woorden maar in daden
Succes TS
Edit: En ga bij hem weg als je leven je lief is, zij is zonde van je tijd
Wacht even, hoor. Spreek je jezelf nu niet ontzettend tegen? Waarom ben je dan zo blij dat jullie eindelijk verkering hebben?quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:33 schreef miss-bakvis het volgende:
[..]
Trust me, geen troll... Ik zit echt in deze bullshit.
aangezien hij zelf vroeg 'wat jij dan zou doen' heb je gewoon antwoord gegeven op zijn vraag..quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:20 schreef miss-bakvis het volgende:
Nou, lang verhaal kort, sta ik in mijn recht om mijn advies aan hem te geven
Begrijp me niet verkeerd, ik ben gek op hem. Behalve als het om geld gaat, dan wordt ie helemaal lijp. Als ik dat kon veranderen op de een of andere manier dan was er niks aan de hand en ben ik nog steeds blij. Maar ik ben het beu om hem alles maar te geven terwijl hij alleen maar aan een grote blinkende tv kan denken...quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:40 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wacht even, hoor. Spreek je jezelf nu niet ontzettend tegen? Waarom ben je dan zo blij dat jullie eindelijk verkering hebben?
Misschien een idee om wat meer uit te weiden wat er verder wel prima aan hem is?quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:42 schreef miss-bakvis het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd, ik ben gek op hem. Behalve als het om geld gaat, dan wordt ie helemaal lijp. Als ik dat kon veranderen op de een of andere manier dan was er niks aan de hand en ben ik nog steeds blij. Maar ik ben het beu om hem alles maar te geven terwijl hij alleen maar aan een grote blinkende tv kan denken...
Jouw vriend is er een in de categorie niet met geld om kunnen gaan en jij enabled hem. Jij denkt dat je hem kunt veranderen maar hij kan geen 'nee' accepteren want als hij dat wel kan zat ie om te beginnen al niet in deze shit en jij helpt hem en jezelf niet.quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:42 schreef miss-bakvis het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd, ik ben gek op hem. Behalve als het om geld gaat, dan wordt ie helemaal lijp. Als ik dat kon veranderen op de een of andere manier dan was er niks aan de hand en ben ik nog steeds blij. Maar ik ben het beu om hem alles maar te geven terwijl hij alleen maar aan een grote blinkende tv kan denken...
quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:43 schreef Strani het volgende:
Ik gok dat dit verhaal binnen een paar pagina's nog veel gekker wordt. Iets dat TS al af en toe wordt geslagen door haar vriend, bijvoorbeeld.
Ik snap er echt niks van.quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:42 schreef miss-bakvis het volgende:
[..]
Ja maar normaal is hij heel lief.quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:43 schreef Strani het volgende:
Ik gok dat dit verhaal binnen een paar pagina's nog veel gekker wordt. Iets dat TS al af en toe wordt geslagen door haar vriend, bijvoorbeeld.
Hoe kun je twee jaar samen zijn met iemand die zich pas sinds kort jouw vriend noemt?quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:20 schreef miss-bakvis het volgende:
Hoi lieve Fokkers,
Ik zit met een probleem en ik zou graag jullie mening horen.
Ik ben al bijna 2 jaar samen met een jongen die zich sinds kort mijn vriend noemt (eindelijk!).
Netjes dat hij je ervoor wil betalen, maar wat een constructieve uitspraken tijdens ruzies zeg.quote:Nu komt er eindelijk een beetje licht aan het einde van de tunnel; meneer heeft een groot deel van zijn belastingschuld afbetaald en houdt deze maand zelf een beetje over. Hij wil een nieuwe tv kopen. En niet zomaar een tv, mijn tv. En niet gewoon kopen, maar vast een 'aanbetaling doen'.
Het verhaal achter de tv is, die heb ik hem ooit gegeven, maar dat veroorzaakte alleen maar problemen; bij elke ruzie dreigde hij de tv weg te gooien of hij roept dat 'het hem toch alleen om mijn geld te doen is dus beter gaat hij uit mijn leven dan ben ik blij' (wat niet waar is) en uiteindelijk moest ik na een dramatische ruzie gedwongen en tegen mijn zin de tv terugnemen. Nu wil hij hem weer terug...
Nou, hij heeft wel zijn prioriteiten op een rijtje dat hij eerst voor de tv gaat, terwijl hij dus ook een kind blijkt te hebben of misschien als dank ook iets leuks met jou zou kunnen doen. Om over het investeren in onafhankelijkheid nog maar niet te spreken, naast de kennelijk nog lopende schulden..quote:Ik gun hem alles, daar niet van, maar ik weet niet of gelijk al je geld uitgeven de beste optie is, vooral als je er niks (direct) voor terug krijgt. Hij vroeg mij op een gegeven moment wat ik zou doen. Ik zei: nou, ik zou het of opzij leggen voor je appartementje dat je al zo lang wilt, je wilde ook met mij op vakantie, dan is geld ook handig, of ik zou een deel van je schulden afbetalen, of wat leuks gaan doen met je zoontje, of ga kijken naar je opleiding tot beveiliger die je zo graag wilde...gewoon zodat je niet meer zo afhankelijk bent van mij. De keuze is reuze in ieder geval.
Dat is het dan ook best wel, vind ik. Ik kan me voorstellen dat hij het vervelend vindt, maar hij kan niet verwachten dat jij geen mening hebt als hij weer om geld komt vragen voor basale dingen. Dan heeft hij misschien niet zoveel geleerd van de laatste tijd..quote:Nou, dat sloeg om in een grote ruzie. Blijkbaar vind ik het vervelend dat hij geld van me leent en wil ik het liefst zo snel mogelijk van hem af zijn. Dat is wat hij ervan maakt. Dat is alles behalve waar, want ik doe het al bijna twee jaar, als ik van hem af wilde was ik allang gegaan...maar dat wil hij niet horen. Maar ik vind het een beetje respectloos naar mij toe om gelijk alles uit te geven en vervolgens weer bij mij aan te komen voor boodschappen, eten of kleding...
Voor te stellen ja, maar hij is een volwassen vent die het over zichzelf afgeroepen heeft en ook zou kunnen leren van zijn fouten, zonder afhankelijk te blijven van anderen. Tenminste, is er naast jou nog wel iemand of is dat ook een zeker teken over zijn instelling?quote:Ik begrijp dat als je lange tijd niks hebt gehad, dat je graag wat voor jezelf koopt en omdat hij erg materialistisch is ingesteld kan ik ook begrijpen dat hij begint te watertanden bij het idee van een nieuwe tv.
Vraag hem eens naar zijn plannen, hoe hij de toekomst voor zich ziet. Concreet enzo, plan de campagne.quote:Wat ik echter jammer vind is dat hij niet naar het grotere geheel kijkt. Ten eerste, voor minder geld heb je een gloednieuwe, net zo goede (of zelf betere) tv, dus ik begrijp niet wat er zo interessant is aan mijn tv. Ten tweede, als hij alles in een keer uitgeeft komt hij nog geen stap verder in zijn huidige levensstijl.
Wacht, wat?! Hij heeft zelf geld, maar jij moet zijn onderdak, eten en kleding blijven regelen? Waar is zijn trots? Waar is jouw trots?quote:Ten derde, heb ik het gevoel dat ie alles wat ik doe voor lief neem, omdat ie me zojuist nog overtuigd heeft dat ik nieuwe schoenen voor hem moet kopen en nu hij zelf geld heeft er vanuit gaat dat ik zijn onderdak, eten en zelfs kleding wel regel, terwijl hij halverwege een nieuwe tv is...
Ik weet het niet, het voelt respectloos.
Tijd om eens de kordate ouder uit te hangen en duidelijk te stellen wat voor consequenties aan zijn keuzes hangen. Laat hem maar op de blaren zitten en jengelen als een verwend nest, want dan zoekt ie het maar uit.quote:Ik wil hem niet zeggen wat hij moet doen, maar ik wil wel dat ie de consequenties van zijn keuze inziet. Blijkbaar heeft die tv de hoogste prioriteit, en dan ik pas. Dat is oké, maar dan wil ik niet dat ie bij mij aankomt als ie honger heeft... Echter, als ik dat zeg, dan wordt hij boos en ben ik de boeman.
Duidelijk van te voren aangeven en als hij die keuze maakt, je poot stijf houden. Als hij te beroerd is om voor zijn eigen kostje te zorgen, dan gaat ie maar lekker tv kijken.quote:Nou, lang verhaal kort, sta ik in mijn recht om mijn advies aan hem te geven en als hij toch voor de tv kiest om andere dingen zoals eten aan hem te weigeren?
Indien hij je huissleutel heeft zou ik een ander slot overwegen..quote:Ik hou ontzettend veel van hem, maar ik kan niet voor hem blijven betalen en ik hoopte gewoon dat hij wat beters zou doen met dat geld dat ie overhoudt. Wat zou jullie reactie zijn?
Ik weet eerlijk gezegd niet of laagbegaafd het juiste woord is. Hij heeft mavo afgerond, in het leger gezeten, jongerenwerk gedaan.. Als je hem oppervlakkig kent, komt hij over als een hele sociale intelligente jongen die weet hoe de wereld in elkaar steekt. Maar als je hem beter leert kennen, merk je dat hij heel veel haat heeft en woede uitbarstingen en alles heel zwart-wit ziet.quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:41 schreef RM-rf het volgende:
[..]
aangezien hij zelf vroeg 'wat jij dan zou doen' heb je gewoon antwoord gegeven op zijn vraag..
je gedrag tov hem komt uit je post zeer correct en goedwillend over, je doet veel voor hem en lijkt ook een streven te hebben hem zelf uiteindelijk zelfstandig te laten worden..
enkel, zijn reactie lijkt me een beetje zorgwekkend, door de hele tijd ruzie te maken en daarin te 'dreigen' dingen weg te gooien en de beschuldigingen tov jou over het 'enkel voor het geld doen'.. wekt hij op mij en beetje dr indruk alsof hij een behoorlijk diepzittende stornis heeft qua begrip van financieen en ook zaken als verantwoordelijkheid.
ik betwijfel een beetje of hij dat ooit opgelost zal krijgen en dat hij altijd van jou 'afhankelijk' zou zijn (eerlijk gezegd krijg ik uit je post ook een beetje het beeld van een laagbegaafd persoon, terwijl jezelf eerder zeer erudiet overkomt, een beetje vreemde 'match', als ik het mag zeggen ).
Het komt op mij niet echt over als een gelijkwaardige relatie.
Het is niet eens de vraag of hij je slaat eigenlijk....quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:45 schreef miss-bakvis het volgende:
[..]
Ik weet eerlijk gezegd niet of laagbegaafd het juiste woord is. Hij heeft mavo afgerond, in het leger gezeten, jongerenwerk gedaan.. Als je hem oppervlakkig kent, komt hij over als een hele sociale intelligente jongen die weet hoe de wereld in elkaar steekt. Maar als je hem beter leert kennen, merk je dat hij heel veel haat heeft en woede uitbarstingen en alles heel zwart-wit ziet.
Ik heb hem ooit een narcisme-test laten doen hij scoorde positief op beide vormen van narcisme.
Daar kan ik allemaal mee leven, als de relatie idd maar een beetje gelijkwaardig was; met deze tv-actie zijn mijn ogen geopend dat hij me letterlijk als minderwaardig ziet en dat hij recht heeft op een tv terwijl ik eten en schoenen voor hem koop...
Ik heb heel veel aan jullie reacties, jullie zetten me met beide benen op de grond
Ah okequote:
Wow, al binnen een half uur!quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:45 schreef miss-bakvis het volgende:
[..]
Ik weet eerlijk gezegd niet of laagbegaafd het juiste woord is. Hij heeft mavo afgerond, in het leger gezeten, jongerenwerk gedaan.. Als je hem oppervlakkig kent, komt hij over als een hele sociale intelligente jongen die weet hoe de wereld in elkaar steekt. Maar als je hem beter leert kennen, merk je dat hij heel veel haat heeft en woede uitbarstingen en alles heel zwart-wit ziet.
Ik heb hem ooit een narcisme-test laten doen hij scoorde positief op beide vormen van narcisme.
Daar kan ik allemaal mee leven, als de relatie idd maar een beetje gelijkwaardig was; met deze tv-actie zijn mijn ogen geopend dat hij me letterlijk als minderwaardig ziet en dat hij recht heeft op een tv terwijl ik eten en schoenen voor hem koop...
Ik heb heel veel aan jullie reacties, jullie zetten me met beide benen op de grond
Je hebt hem twee jaar geholpen en daar lijkt hij niet bepaald dankbaar voor, dus dat zal wel niet veranderen als jij niet eens wat meer ruggengraat gaat gebruiken. Hoe oud is ie?quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:38 schreef miss-bakvis het volgende:
[..]
Nou, nee eigenlijk niet. Daar heb je gelijk in.
Moet ik met hem praten? Hem een ultimatum stellen? Hij is erg goed met woorden en bij elk verkeerd woord of verkeerde toon krijg ik de volle laag. Ik wil het graag in 1 keer goed aanpakken dat het duidelijk is dat ik er klaar mee ben en dat hij moet veranderen, maar bij elke poging brengt hij me aan het twijfelen en gaat ie het zielige verhaal ophangen van dat ie nooit wat geld voor zichzelf heeft gehad en dat ik hem dan niks gun...![]()
begrijp me niet verkeerd, ik heb een enorme zwak voor deze jongen en het lieft zou ik hem helpen, maar ik krijg alleen maar gezeik en bullshit terug.
33quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:48 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Je hebt hem twee jaar geholpen en daar lijkt hij niet bepaald dankbaar voor, dus dat zal wel niet veranderen als jij niet eens wat meer ruggengraat gaat gebruiken. Hoe oud is ie?
Fixedquote:Op donderdag 30 juli 2015 15:49 schreef miss-bakvis het volgende:
Even voor de duidelijkheid. Hij heeft me nog niet geslagen.
Zijn woede uitbarstingen zijn verbaal of hij gaat met dingen gooien... ook niet heel best
Met de televisie niet waar?quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:49 schreef miss-bakvis het volgende:
Even voor de duidelijkheid. Hij heeft me niet geslagen.
Zijn woede uitbarstingen zijn verbaal of hij gaat met dingen gooien... ook niet heel best
Tijd om volwassen te worden.quote:
Hoe oud ben jij?quote:
Hey Alvi, heel fijn die reacties van jou. Fijn dat je het niet serieus neemt, maar ik begin dit topic niet zomaar. Dus als je niks zinnigs te zeggen hebt, zeg dan niks.quote:
Fijn he.quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:51 schreef miss-bakvis het volgende:
[..]
Hey Alvi, heel fijn die reacties van jou. Fijn dat je het niet serieus neemt, maar ik begin dit topic niet zomaar. Dus als je niks zinnigs te zeggen hebt, zeg dan niks.
Als het zachte dingen zijn, is het gewoon in orde. Pas als het gaat om pannen of borden wordt het zorgwekkend. Bij messen zou ik echt vraagtekens stellen bij z'n intenties.quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:49 schreef miss-bakvis het volgende:
Even voor de duidelijkheid. Hij heeft me niet geslagen.
Waar onderhoud jij hem eigenlijk van?quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:51 schreef miss-bakvis het volgende:
[..]
Hey Alvi, heel fijn die reacties van jou. Fijn dat je het niet serieus neemt, maar ik begin dit topic niet zomaar. Dus als je niks zinnigs te zeggen hebt, zeg dan niks.
23quote:
quote:
Serieus, kap ermee. Zoek iemand waar je het wél leuk mee kan hebben, en niet als je debiele broertje verzorgd moet worden, terwijl hij 10 jaar ouder is.quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:52 schreef miss-bakvis het volgende:
[..]
23
En even in het algemeen:
Ik begrijp de reacties die hierop gaan komen; jong meisje zorgt voor oude volwassen kerel.
Weet ik. Oud nieuws.
Ik heb twee banen en ik heb al van jongs af aan gespaard, dus ik heb wel eea te bestedenquote:Op donderdag 30 juli 2015 15:52 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Waar onderhoud jij hem eigenlijk van?
Goed meneer is dus niet volledig kansloos op de arbeidsmarkt, maar nog jankt ie met zo een werkverleden dat hij nooit iets voor zichzelf heeft gehad. Dat ga jij niet kunnen veranderen..quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:45 schreef miss-bakvis het volgende:
[..]
Dan hebben je ogen twee jaar dicht gezeten en dat verbaast ook niet zo als je zegt samen te zijn met iemand die zich pas net je vriend noemt. Heb je een moeder Theresa-complex? Wil je liever zorgen, nodig gevonden worden in plaats van daadwerkelijk een gelijkwaardige relatie na te streven? Na focking twee jaar zou je kunnen denken dat je ook een en ander uit hebt gelokt met je goed bedoelde zorgzaamheid, ware het niet dat hij kennelijk al veel langer vast zit in zo een patroon..quote:Daar kan ik allemaal mee leven, als de relatie idd maar een beetje gelijkwaardig was; met deze tv-actie zijn mijn ogen geopend dat hij me letterlijk als minderwaardig ziet en dat hij recht heeft op een tv terwijl ik eten en schoenen voor hem koop...
Oud?quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:52 schreef miss-bakvis het volgende:
[..]
23
En even in het algemeen:
Ik begrijp de reacties die hierop gaan komen; jong meisje zorgt voor oude volwassen kerel.
Weet ik. Oud nieuws.
Oh please, je bent een volwassen vrouw.quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:52 schreef miss-bakvis het volgende:
[..]
23
En even in het algemeen:
Weet ik. Oud nieuws.
haha, ik wilde je niet beledigen. Ik heb er geen probleem mee namelijk, dus nee voor mij is hij niet oud. Ik herhaal alleen de algemene reacties van anderen.quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:53 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oud?ik ben 34...
Anyway, als je t al weet, dan DOE er wat aan.
En niemand in jouw omgeving die zegt: waarom doe jij zo gek om iemand te onderhouden waar je tot voor kort niet eens een relatie mee had?quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:53 schreef miss-bakvis het volgende:
[..]
Ik heb twee banen en ik heb al van jongs af aan gespaard, dus ik heb wel eea te besteden
Ja, daar heb je wel gelijk in... ik wilde heel graag dat ie me nodig had en dat ik 'de enige' voor hem was en daarin ben ik enorm doorgeslagen. Ik probeer nu echter dat patroon te veranderen en ik wil een gelijkwaardige relatie, maar ik betwijfel of dat er nog in zit omdat het voor hem nu zo 'normaal' is wat ik doe. Het is alsof je en hond wil afleren dat 'zit' zitten betekend, maar vanaf nu poot... snap je?quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:53 schreef Scary_Mary het volgende:
Dan hebben je ogen twee jaar dicht gezeten en dat verbaast ook niet zo als je zegt samen te zijn met iemand die zich pas net je vriend noemt. Heb je een moeder Theresa-complex? Wil je liever zorgen, nodig gevonden worden in plaats van daadwerkelijk een gelijkwaardige relatie na te streven? Na focking twee jaar zou je kunnen denken dat je ook een en ander uit hebt gelokt met je goed bedoelde zorgzaamheid, ware het niet dat hij kennelijk al veel langer vast zit in zo een patroon..
hij betaalt alimentatiequote:Op donderdag 30 juli 2015 15:56 schreef Luxuria het volgende:
Oh wacht, ik lees nu ook dat hij een zoontje heeft?
Die onderhoud jij ook?
Maar nog even mijn andere vraag: woont hij op dit moment wel of niet bij jou?
quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:52 schreef miss-bakvis het volgende:
[..]
23
En even in het algemeen:
Weet ik. Oud nieuws.
Wil jij hier zelf mee doorgaan?quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:57 schreef miss-bakvis het volgende:
[..]
hij betaalt alimentatie
hij ziet zijn zoontje meerdere malen per week.
hij heeft een eigen studio, maar zit altijd bij mij. Denk dat het nu alweer 3 a 4 weken geleden is dat ie voet in zijn eigen studio heeft gezet.
Ja, nogal..quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:56 schreef miss-bakvis het volgende:
Ja, daar heb je wel gelijk in... ik wilde heel graag dat ie me nodig had en dat ik 'de enige' voor hem was en daarin ben ik enorm doorgeslagen.
Wij snappen dat allemaal prima ja, maar zolang jij die dude nog je vriend denkt te kunnen laat staan willen noemen zul je deze vraag even voor de spiegel moeten herhalen. Hij wil overduidelijk niet veranderen, dus pull that plug en verhuis naar een andere stad.quote:Ik probeer nu echter dat patroon te veranderen en ik wil een gelijkwaardige relatie, maar ik betwijfel of dat er nog in zit omdat het voor hem nu zo 'normaal' is wat ik doe. Het is alsof je en hond wil afleren dat 'zit' zitten betekend, maar vanaf nu poot... snap je?
Waarom moet ie meer dan wat hij kwijt zou zijn aan een nieuwe tv betalen voor een tv die jij over hebt?quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:57 schreef miss-bakvis het volgende:
[..]
hij betaalt alimentatie
hij ziet zijn zoontje meerdere malen per week.
hij heeft een eigen studio, maar zit altijd bij mij. Denk dat het nu alweer 3 a 4 weken geleden is dat ie voet in zijn eigen studio heeft gezet.
Nee. En na jullie reacties weet ik in ieder geval dat ik niet te snel opgeef, iets wat hij me heeft ingepraat.quote:
Waarom denkt hij überhaupt na over een nieuwe TV in plaats van eerat al zijn schulden af te betalen?quote:Op donderdag 30 juli 2015 16:00 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Waarom moet ie meer dan wat hij kwijt zou zijn aan een nieuwe tv betalen voor een tv die jij over hebt?
Tip: lees de OP.quote:
Hij wil per se mijn tv. En ik heb er destijds een bepaald bedrag voor betaald, en dat bedrag wil hij per se ook betalen, terwijl het al lang minder waard is. Naast dat ik die tv zelf prima vind en het niet nodig vind hem weg te doen (die andere tv die ik hem aanbood is namelijk over, niet deze), heb ik hem ook al gezegd dat ie voor het zelfde een nog betere tv kan kopen. maar dat ziet hij als dat ik hem de tv niet gun...quote:Op donderdag 30 juli 2015 16:00 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Waarom moet ie meer dan wat hij kwijt zou zijn aan een nieuwe tv betalen voor een tv die jij over hebt?
Hij wil geen nieuwe tv, hij wil haar oude tv. Maar waarom die zo duur moet zijn?quote:Op donderdag 30 juli 2015 16:02 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Waarom denkt hij überhaupt na over een nieuwe TV in plaats van eerat al zijn schulden af te betalen?
Goed dat je het nu zelf ook inziet, je moet je echt geen schuldgevoel door hem laten aanpraten.quote:Op donderdag 30 juli 2015 16:01 schreef miss-bakvis het volgende:
[..]
Nee. En na jullie reacties weet ik in ieder geval dat ik niet te snel opgeef, iets wat hij me heeft ingepraat.
Het is niet de eerste keer dat ik klaar met hem ben; hij weet altijd de schuld in mijn schoenen te schuiven en verwijt mij dat ik onzeker ben en daarom niet hard genoeg probeer, of dat ik niet genoeg om hem geef of dat soort onzin.
Maar ik zie nu dat ieder ander die in mijn situatie zou zitten het heel anders had aangepakt.. thanks.
hij lacht me vast uit als het eenmaal voorbij is
Ja. Dit. is precies mijn punt. Dit begrijp ik niet.quote:Op donderdag 30 juli 2015 16:02 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Waarom denkt hij überhaupt na over een nieuwe TV in plaats van eerat al zijn schulden af te betalen?
Oh, lieve moeder.quote:Op donderdag 30 juli 2015 16:03 schreef miss-bakvis het volgende:
[..]
Hij wil per se mijn tv. En ik heb er destijds een bepaald bedrag voor betaald, en dat bedrag wil hij per se ook betalen, terwijl het al lang minder waard is. Naast dat ik die tv zelf prima vind en het niet nodig vind hem weg te doen (die andere tv die ik hem aanbood is namelijk over, niet deze), heb ik hem ook al gezegd dat ie voor het zelfde een nog betere tv kan kopen. maar dat ziet hij als dat ik hem de tv niet gun...
Ik weet het ook niet, waarom dat zo'n ding voor hem is.
je weet niet eens hoe duur die is... en hoeveel ik ervoor vraag, en wat hij per se wil geven..quote:Op donderdag 30 juli 2015 16:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hij wil geen nieuwe tv, hij wil haar oude tv. Maar waarom die zo duur moet zijn?
Dat heb je je laten aanpraten, want het is toch wel aandoenlijk zo een hulpeloze vent..quote:Op donderdag 30 juli 2015 16:01 schreef miss-bakvis het volgende:
[..]
Nee. En na jullie reacties weet ik in ieder geval dat ik niet te snel opgeef, iets wat hij me heeft ingepraat.
Het is dan ook jouw schuld dat deze situatie nog bestaat en hij heeft gelijk dat je onzeker bent. Je hebt je de schuld in je schoenen laten schuiven en hij blijft gewoon lekker testen tot hoever hij bij jou kan gaan.quote:Het is niet de eerste keer dat ik klaar met hem ben; hij weet altijd de schuld in mijn schoenen te schuiven en verwijt mij dat ik onzeker ben en daarom niet hard genoeg probeer, of dat ik niet genoeg om hem geef of dat soort onzin.
Dan staat er zeker een backup vangnetje klaar om voor die zielepiet te kunnen zorgen..quote:hij lacht me vast uit als het eenmaal voorbij is
Hoezo, wat praat ik? Ik vraag jou toch gewoon hoe het zit?quote:Op donderdag 30 juli 2015 16:04 schreef miss-bakvis het volgende:
[..]
je weet niet eens hoe duur die is... en hoeveel ik ervoor vraag, en wat hij per se wil geven..
dus wat praat jij?
Omdat dat soort details echt enorm niet relevant zijn. Die tv is maar een symptoom.quote:Op donderdag 30 juli 2015 16:04 schreef miss-bakvis het volgende:
[..]
je weet niet eens hoe duur die is... en hoeveel ik ervoor vraag, en wat hij per se wil geven..
dus wat praat jij?
die vent is geweldig. in plaats van dat hij betaalt voor sex krijgt hij er op deze manier gewoon een heel leven voor. en wordt zijn vreten ook nog gekookt. waar vind je zo'n bakvis die daarin trapt? ik wil er ook wel 1quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:55 schreef de_boswachter het volgende:
Die kerel is niet helemaal jofel. Godver wat een dwaas.
Ze kan ook zo goed koken, want iedereen blijft happen.quote:Op donderdag 30 juli 2015 16:08 schreef Coritchando het volgende:
[..]
die vent is geweldig. in plaats van dat hij betaalt voor sex krijgt hij er op deze manier gewoon een heel leven voor. en wordt zijn vreten ook nog gekookt. waar vind je zo'n bakvis die daarin trapt? ik wil er ook wel 1
Dit, hij lacht de ballen uit z'n broek, begon met een 21 jarig mokkeltje toen hij 30+ was, eerst 2 jaar aan de lijn weten te houden, nu moet hij helaas toch echt bekennen een relatie te hebben. En naast de regelmatige bevrediging van de vleeschelijke lusten koopt ze ook nog z'n vreten en heeft hij een dak boven z'n hoofd.quote:Op donderdag 30 juli 2015 16:08 schreef Coritchando het volgende:
[..]
die vent is geweldig. in plaats van dat hij betaalt voor sex krijgt hij er op deze manier gewoon een heel leven voor. en wordt zijn vreten ook nog gekookt. waar vind je zo'n bakvis die daarin trapt? ik wil er ook wel 1
... Dat was mijn punt niet. Als je schulsen hebt moet je niet bezig zijn met een nieuwe tv kopwn. Of ie nou nieuw of gebruikt is, daar moeten je prioriteiten gewoon helemaal niet liggen.quote:Op donderdag 30 juli 2015 16:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hij wil geen nieuwe tv, hij wil haar oude tv. Maar waarom die zo duur moet zijn?
blijf lekker uit dit gesprek danquote:Op donderdag 30 juli 2015 16:14 schreef Scorpie het volgende:
Ik geloof dit verhaal niet zo, gezien de pohi van TS.
Idem. Ik vind het ook steeds minder geloofwaardig.quote:Op donderdag 30 juli 2015 16:14 schreef Scorpie het volgende:
Ik geloof dit verhaal niet zo, gezien de pohi van TS.
dat vroeg ik hem ook, en hij zegt dat hij dat allemaal zou doen en meer.. maar ja dat is makkelijk praten als je niet in die positie staat, net zoals ik dacht dat ik makkelijk praten om hem te zeggen wat ie met zijn geld moet doen omdat ik nooit in geldnood heb gezeten.quote:Op donderdag 30 juli 2015 16:13 schreef Elvi het volgende:
Heeft hij de Griekse nationaliteit?
Maarem... heb je wel iets op papier staan van het geld dat hij heeft geleend, de kosten die je hebt gemaakt, of afspraken over terugbetalen?
Wat zou hij trouwens doen als jij in geldnood zit? Zou hij dan ook meteen voor je klaarstaan en je verzorgen of is het dan meteen over en uit?
zelfde geldt voor jouquote:Op donderdag 30 juli 2015 16:15 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Idem. Ik vind het ook steeds minder geloofwaardig.
Ja, en dat was mijn vraag niet. Dus maak gerust je punt, maar quote mij dan niet.quote:Op donderdag 30 juli 2015 16:14 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
... Dat was mijn punt niet. Als je schulsen hebt moet je niet bezig zijn met een nieuwe tv kopwn. Of ie nou nieuw of gebruikt is, daar moeten je prioriteiten gewoon helemaal niet liggen.
Hij zegt dat hij dat zou doen. Maar wat denk je zelf wat hij zal doen? Op basis van zijn gedrag?quote:Op donderdag 30 juli 2015 16:15 schreef miss-bakvis het volgende:
[..]
dat vroeg ik hem ook, en hij zegt dat hij dat allemaal zou doen en meer.. maar ja dat is makkelijk praten als je niet in die positie staat, net zoals ik dacht dat ik makkelijk praten om hem te zeggen wat ie met zijn geld moet doen omdat ik nooit in geldnood heb gezeten.
Ik bepaal of ik jou quote, niet jij. Je kunt het zo zien als jij zegt ja, maar waarom hangt ie zich zo op aan een tv. Zeg dan gewoon: ik geef je 400 euro aan aflossing, ipv bezig te zijn een tv te kopen.quote:Op donderdag 30 juli 2015 16:16 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, en dat was mijn vraag niet. Dus maak gerust je punt, maar quote mij dan niet.
Als hij zonodig 600 euro wil betalen voor een tv waar bakvis maar 200 voor hoeft, kan ze die 400 beschouwen als deels aflossing van zijn schuld aan haar.
klopt. dat zou ik zeker doen, als die afbetaling dan niet weer naar eten/onderdak etc. zou gaan.. want dat is hoe hij het ziet. hij koopt wat, van mij in dit geval, en met dat geld kan hij gewoon lekker verder leven.quote:Op donderdag 30 juli 2015 16:16 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, en dat was mijn vraag niet. Dus maak gerust je punt, maar quote mij dan niet.
Als hij zonodig 600 euro wil betalen voor een tv waar bakvis maar 200 voor hoeft, kan ze die 400 beschouwen als deels aflossing van zijn schuld aan haar.
Trots? Ego-dingetje?quote:Op donderdag 30 juli 2015 16:18 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik bepaal of ik jou quote, niet jij. Je kunt het zo zien als jij zegt ja, maar waarom hangt ie zich zo op aan een tv. Zeg dan gewoon: ik geef je 400 euro aan aflossing, ipv bezig te zijn een tv te kopen.
Verzonnen?quote:
Je moet gewoon van hem af. Klaar. Serieus, een kerel die 10 jaar ouder is, halverwege de 30, en nog niet voor zichzelf kan zorgen. Pareltje. Leuk toekomstbeeld ook.quote:Op donderdag 30 juli 2015 16:18 schreef miss-bakvis het volgende:
Anyway, ik zie meer haters dan mensen die me echt advies geven dus ik denk dat dit gesprek nu wel klaar is..
Iedereen die wel serieus heeft gereageerd, heel erg bedankt voor jullie advies.
Iedereen die alleen maar loopt te zeiken over geloofwaardigheid, val lekker dood.
[..]
klopt. dat zou ik zeker doen, als die afbetaling dan niet weer naar eten/onderdak etc. zou gaan.. want dat is hoe hij het ziet. hij koopt wat, van mij in dit geval, en met dat geld kan hij gewoon lekker verder leven.
Ik wil er vanaf, maar ik weet niet hoe ik dat moet aanpakken, dat was in de eerste instantie ook mijn vraag.
De wereld draait niet om jou juffie. Als je een topic opent dan krijg je ook reacties die je niet zinnen. Het is niet aan jou om te bepalen hoe of wat. Je verhaal is zo extreem dat men op onderzoek uit gaat en dan zin er wat dingen te vinden die de geloofwaardigheid van dit verhaal nogal op losse schroeven zet.quote:
ik denk dat ie me zou laten stikken. dus ik denk dat ik dat ook maar moet gaan doen bij hem. thanksquote:Op donderdag 30 juli 2015 16:17 schreef Elvi het volgende:
[..]
Hij zegt dat hij dat zou doen. Maar wat denk je zelf wat hij zal doen? Op basis van zijn gedrag?
Hij koopt wat, maar dat geld gaat toch naar jouw rekening? Hij beschikt toch niet over jouw geld?quote:Op donderdag 30 juli 2015 16:18 schreef miss-bakvis het volgende:
[..]
klopt. dat zou ik zeker doen, als die afbetaling dan niet weer naar eten/onderdak etc. zou gaan.. want dat is hoe hij het ziet. hij koopt wat, van mij in dit geval, en met dat geld kan hij gewoon lekker verder leven.
Ik wil er vanaf, maar ik weet niet hoe ik dat moet aanpakken, dat was in de eerste instantie ook mijn vraag.
reacties die me niet zinnen, kan ik mee leven. ik ben alleen oprecht geïnteresseerd in jullie mening en die onzin over geloofwaardigheid heb ik gewoon niks aan.quote:Op donderdag 30 juli 2015 16:19 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
De wereld draait niet om jou juffie. Als je een topic opent dan krijg je ook reacties die je niet zinnen. Het is niet aan jou om te bepalen hoe of wat. Je verhaal is zo extreem dat men op onderzoek uit gaat en dan zin er wat dingen te vinden die de geloofwaardigheid van dit verhaal nogal op losse schroeven zet.
Ik weet t niet, je zou zeggen dat denken dat je iemand kunt vertellen jou niet te quoten een ego-dingetje is maae dat kun jij beter beantwoorden dan ik.quote:
You're welcomequote:Op donderdag 30 juli 2015 16:19 schreef miss-bakvis het volgende:
[..]
ik denk dat ie me zou laten stikken. dus ik denk dat ik dat ook maar moet gaan doen bij hem. thanks
De algemene mening hier is dat je bij die vent weg moet als dit echt is. Reuze interessant natuurlijk maar wat ga je nu concreet doen?quote:Op donderdag 30 juli 2015 16:20 schreef miss-bakvis het volgende:
[..]
reacties die me niet zinnen, kan ik mee leven. ik ben alleen oprecht geïnteresseerd in jullie mening en die onzin over geloofwaardigheid heb ik gewoon niks aan.
ik wil van zijn onverantwoordelijkheid af.quote:Op donderdag 30 juli 2015 16:20 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hij koopt wat, maar dat geld gaat toch naar jouw rekening? Hij beschikt toch niet over jouw geld?
Waar wil je vanaf, van hem?
Ja, hahaha. Alleen was het een reactie op het motief van TS haar vriend.quote:Op donderdag 30 juli 2015 16:20 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik weet t niet, je zou zeggen dat denken dat je iemand kunt vertellen jou niet te quoten een ego-dingetje is maae dat kun jij beter beantwoorden dan ik.
Hij verandert niet, dus als je van die onverantwoordelijkheid af wil zal je van hem af moeten. Serieus, hoe zie je de toekomst? Lekker kinderen met zo'n type? Of je leven lang krom liggen omdat je vriend niet met geld overweg kan?quote:Op donderdag 30 juli 2015 16:22 schreef miss-bakvis het volgende:
[..]
ik wil van zijn onverantwoordelijkheid af.
kijk.. het liefst wil ik dat hij inziet dat ie verkeerd bezig is. dat ie zijn shit op orde gaat krijgen en dat ie doet wat echt belangrijk voor hem is, namelijk uit zijn schulden komen. pas dan hebben we een gelijkwaardige relatie, naar mijn mening.
maar blijkbaar delen we niet dezelfde mening als het gaat om prioriteiten en ik zie nu ook in dat hij waarschijnlijk niet gaat veranderen...
Ik begrijp het weer niet. In de OP zeg je dat hij al heel hard bezig is om schulden af te betalen. Dat hij daarom nu eindelijk wat geld overhoudt. Nu twijfel ik daar weer aan.quote:Op donderdag 30 juli 2015 16:22 schreef miss-bakvis het volgende:
[..]
kijk.. het liefst wil ik dat hij inziet dat ie verkeerd bezig is. dat ie zijn shit op orde gaat krijgen en dat ie doet wat echt belangrijk voor hem is, namelijk uit zijn schulden komen. pas dan hebben we een gelijkwaardige relatie, naar mijn mening.
maar blijkbaar delen we niet dezelfde mening als het gaat om prioriteiten en ik zie nu ook in dat hij waarschijnlijk niet gaat veranderen...
Maar er zijn zoveel leuke momenten..quote:Op donderdag 30 juli 2015 16:23 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Hij verandert niet, dus als je van die onverantwoordelijkheid af wil zal je van hem af moeten. Serieus, hoe zie je de toekomst? Lekker kinderen met zo'n type? Of je leven lang krom liggen omdat je vriend niet met geld overweg kan?
aangezien hij mijn huissleutel nog heeft, wacht ik tot ie bij mij komt na zijn werk.quote:Op donderdag 30 juli 2015 16:22 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
De algemene mening hier is dat je bij die vent weg moet als dit echt is. Reuze interessant natuurlijk maar wat ga je nu concreet doen?
zijn belastingschuld is eindelijk weg, dus nu houdt hij geld over. maar in plaats van andere schulden af te betalen, kiest hij voor een nieuwe tv.quote:Op donderdag 30 juli 2015 16:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik begrijp het weer niet. In de OP zeg je dat hij al heel hard bezig is om schulden af te betalen. Dat hij daarom nu eindelijk wat geld overhoudt. Nu twijfel ik daar weer aan.
Dat heb jij niet te willen.quote:Op donderdag 30 juli 2015 16:22 schreef miss-bakvis het volgende:
[..]
Hij doet wat echt belangrijk voor hem is, nog steeds dezelfde shit kennelijk.quote:kijk.. het liefst wil ik dat hij inziet dat ie verkeerd bezig is. dat ie zijn shit op orde gaat krijgen en dat ie doet wat echt belangrijk voor hem is, namelijk uit zijn schulden komen. pas dan hebben we een gelijkwaardige relatie, naar mijn mening.
33 jaar, waarschijnlijk niet veranderenquote:maar blijkbaar delen we niet dezelfde mening als het gaat om prioriteiten en ik zie nu ook in dat hij waarschijnlijk niet gaat veranderen...
Een nieuwe tv? Jouw tweedehandsje, toch? Mooi afbetaling van zijn schuld aan jou.quote:Op donderdag 30 juli 2015 16:26 schreef miss-bakvis het volgende:
[..]
zijn belastingschuld is eindelijk weg, dus nu houdt hij geld over. maar in plaats van andere schulden af te betalen, kiest hij voor een nieuwe tv.
Dat is de vraag... Wordt hij gewelddadig? Met spullen gooien valt daar ook onder. Misschien moet je iemand daar hebben op t moment dat deze confrontatie plaats vindt? Iemand die hem aan kan, fysiek, dus geen vriendin van je (tenzij ze olga heet, uit Roemenië komt en aan kogelstoten doet).quote:Op donderdag 30 juli 2015 16:25 schreef miss-bakvis het volgende:
[..]
aangezien hij mijn huissleutel nog heeft, wacht ik tot ie bij mij komt na zijn werk.
Ik heb jullie punten op een rijtje gezet, en ik ga het gesprek met hem aan. Ik heb zijn spullen al bij elkaar geraapt, maar zolang hij mijn sleutel nog heeft, heeft het geen zin om hem te confronteren.
Ik ga tegen hem zeggen dat ik het onredelijk vind dat hij zo boos wordt omdat ik antwoord geef op zijn vraag, namelijk wat ik met dat geld zou doen. En dat hij zijn prioriteiten duidelijk niet bij mij heeft liggen.
Dan wordt het ruzie... dat weet ik. En dat gaat waarschijnlijk zo ver totdat hij zegt dat ie er klaar mee is, zijn spullen pakt, de sleutel achterlaat en weggaat, in de hoop dat ik hem kom smeken om terug te komen.
Maar in plaats van smeken laat ik hem gaan, pak ik mijn eigen spullen, sluit mijn huis af en ga een tijdje naar mijn ouders om afstand te creëren. Ik hoop dat hij dan na een tijdje tot inzicht komt dat ie verkeerd bezig is en zo niet, dan... niet.
Klinkt als een plan?
Ik had voor ogen dat, zodra zijn belastingschulden afbetaald waren, hij voor zichzelf zou zorgen en - zoals hij al heel lang zegt - niet meer van mij afhankelijk wilde zijn. Maar hij bewijst het tegendeel.quote:Op donderdag 30 juli 2015 16:23 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Hij verandert niet, dus als je van die onverantwoordelijkheid af wil zal je van hem af moeten. Serieus, hoe zie je de toekomst? Lekker kinderen met zo'n type? Of je leven lang krom liggen omdat je vriend niet met geld overweg kan?
Een tv.quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:33 schreef miss-bakvis het volgende:
[..]
Hij heeft zelf geen tv, die heb ik nu bij mijn ouders staan. Ik heb zelf een kleine tv omdat mijn kamer niet erg groot is.. ik heb hem die kleine al aangeboden, omdat ik binnenkort naar een andere stad ga verhuizen, maar daar neemt ie geen genoegen mee. Hij moet en zal die ene tv die hij had (en dus in zijn ogen nog steeds van hem is) hebben.
Waarom zeg je niet gewoon dat je ophoudt met voor hem te betalen en dat je afspraken wilt over hoe hij je gaat terugbetalen?quote:Op donderdag 30 juli 2015 16:27 schreef miss-bakvis het volgende:
[..]
Ik had voor ogen dat, zodra zijn belastingschulden afbetaald waren, hij voor zichzelf zou zorgen en - zoals hij al heel lang zegt - niet meer van mij afhankelijk wilde zijn. Maar hij bewijst het tegendeel.
Dus hoe ik het voor me zag, gaat niet op. Ik moet dus een nieuw toekomstbeeld creëren, wellicht zonder hem
fijn... jij bent echt obsessed met die tv he? TV kostte me 650 euro. Ik heb die hem gegeven omdat hij mijn liefde aan het testen was en niet kon ophouden over wat ie allemaal met die tv zou doen als ie hem zou hebben. Puntje bij paaltje, ding staat stof te vangen in zijn huis omdat hij 24/7 bij mij is.quote:Op donderdag 30 juli 2015 16:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Een nieuwe tv? Jouw tweedehandsje, toch? Mooi afbetaling van zijn schuld aan jou.
Goed plan.quote:Op donderdag 30 juli 2015 16:25 schreef miss-bakvis het volgende:
[..]
aangezien hij mijn huissleutel nog heeft, wacht ik tot ie bij mij komt na zijn werk.
Ik heb jullie punten op een rijtje gezet, en ik ga het gesprek met hem aan. Ik heb zijn spullen al bij elkaar geraapt, maar zolang hij mijn sleutel nog heeft, heeft het geen zin om hem te confronteren.
Ik ga tegen hem zeggen dat ik het onredelijk vind dat hij zo boos wordt omdat ik antwoord geef op zijn vraag, namelijk wat ik met dat geld zou doen. En dat hij zijn prioriteiten duidelijk niet bij mij heeft liggen.
Dan wordt het ruzie... dat weet ik. En dat gaat waarschijnlijk zo ver totdat hij zegt dat ie er klaar mee is, zijn spullen pakt, de sleutel achterlaat en weggaat, in de hoop dat ik hem kom smeken om terug te komen.
Maar in plaats van smeken laat ik hem gaan, pak ik mijn eigen spullen, sluit mijn huis af en ga een tijdje naar mijn ouders om afstand te creëren. Ik hoop dat hij dan na een tijdje tot inzicht komt dat ie verkeerd bezig is en zo niet, dan... niet.
Klinkt als een plan?
Bel een slotenmaker en een potige vriend, zodat je niet alleen met hem bent als hij zijn shit bij je voordeur af komt halen.quote:Op donderdag 30 juli 2015 16:25 schreef miss-bakvis het volgende:
[..]
Pak zelf gewoon even door en laat het niet van hem afhangen alsof hij zelf deze keuze maakt. Verander je sloten, zet zijn spullen buiten en klaar. Geen ruimte geven voor ruzie maken of überhaupt laten denken dat hij nog iets kan beïnvloeden.quote:Ik ga tegen hem zeggen dat ik het onredelijk vind dat hij zo boos wordt omdat ik antwoord geef op zijn vraag, namelijk wat ik met dat geld zou doen. En dat hij zijn prioriteiten duidelijk niet bij mij heeft liggen.
Ja daar heb ik niet over nagedacht. Als ik alleen met hem ga praten wordt het zeker ruzie en irrelevant en schelden en komen we niet verder. Maar aan de andere kant, als ik ineens iemand thuis heb zitten, voelt het voor hem misschien als een enorme confrontatie en wordt het misschien wel erger.quote:Op donderdag 30 juli 2015 16:27 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat is de vraag... Wordt hij gewelddadig? Met spullen gooien valt daar ook onder. Misschien moet je iemand daar hebben op t moment dat deze confrontatie plaats vindt? Iemand die hem aan kan, fysiek, dus geen vriendin van je (tenzij ze olga heet, uit Roemenië komt en aan kogelstoten doet).
Mijn God wat een stakker.quote:Op donderdag 30 juli 2015 16:32 schreef miss-bakvis het volgende:
Maar aan de andere kant, als ik ineens iemand thuis heb zitten, voelt het voor hem misschien als een enorme confrontatie en wordt het misschien wel erge
Misschien ook eens een belletje naar een psych overwegen, want je wil gewoon vasthouden aan je beeld wat zo haaks op de realiteit staat met 87363646536545 signalen dat dit foute boel is..quote:Op donderdag 30 juli 2015 16:27 schreef miss-bakvis het volgende:
Dus hoe ik het voor me zag, gaat niet op. Ik moet dus een nieuw toekomstbeeld creëren, wellicht zonder hem
al gedaan. maar hij komt er steeds onderuit. dan heeft ie weer geen geld of hij wordt boos.quote:Op donderdag 30 juli 2015 16:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Waarom zeg je niet gewoon dat je ophoudt met voor hem te betalen en dat je afspraken wilt over hoe hij je gaat terugbetalen?
En het verhaal wordt weer anders! Hij wilde je toch betalen voor die tv?!quote:Op donderdag 30 juli 2015 16:31 schreef miss-bakvis het volgende:
[..]
fijn... jij bent echt obsessed met die tv he? TV kostte me 650 euro. Ik heb die hem gegeven omdat hij mijn liefde aan het testen was en niet kon ophouden over wat ie allemaal met die tv zou doen als ie hem zou hebben. Puntje bij paaltje, ding staat stof te vangen in zijn huis omdat hij 24/7 bij mij is.
Vond ik zonde, dus ik stelde voor om de tv dan tijdelijk bij mij neer te zetten. Dikke ruzie want ik zou zogenaamd die tv terug willen.
Uiteindelijk na nog wekenlang gezeik is hij boos naar huis gegaan en dreigde hij de tv uit het raam te gooien, ik kon hem komen halen als ik wilde. Nou dat ben ik dan maar gaan doen en ik heb gelijk gezegd dat ik hem nooit meer hoefde te zien. De tv staat bij mijn ouders, in ruil voor een nieuwe laptop. Vond ik een goede deal, want ik hoef geen bioscooptv...
paar dagen later belt ie op dat ie heeft nagedacht en dat ie ging veranderen.
Nu, 2 maanden later, is er niks veranderd en wil hij per se die tv terug kopen voor hetzelfde geld, omdat er anders 'weer gezeik' komt. Ik zeg dat dat niet kan, omdat ik de tv heb geruild, hij wil dat ik tegen mijn ouders zeg dat ik de tv terug wil zodat ik hem weer aan hem kan geven.
En wat als het huis te klein wordt dan? Kom op, beetje voor jezelf opkomen hoor... Dan is het maar even vervelend voor hem, maar ik weet zeker dat hij met zijn manipulatie-skills zo weer een ander slachtoffer heeft gevonden die voor hem kan zorgen.quote:Op donderdag 30 juli 2015 16:34 schreef miss-bakvis het volgende:
[..]
al gedaan. maar hij komt er steeds onderuit. dan heeft ie weer geen geld of hij wordt boos.
ik laat hem vaak genoeg boos zijn, maar ook daarmee krijg ik mijn geld niet terug.
Ik heb me er al bij neergelegd dat ik het geld nooit meer terugzie.. dat is dan idd 'leergeld' en daar heb ik vrede mee.
mijn grootste zorg is, of was, dat ik het op een normale, positieve manier aan zijn verstand wilde brengen dat een tv niet zijn grootste zorg is. en, na jullie reacties, is mijn grootste zorg hoe ik hem duidelijk kan maken dat IK niet meer voor hem ga zorgen, zonder dat het huis te klein wordt.
Bedankt voor je zorgen, ik heb al met een psycholoog gepraat, en dat doet me goed, anders zou ik deze stap nooit overwegen en zou ik wellicht zelf die tv komen brengen nog met een strikje erom en alles.quote:Op donderdag 30 juli 2015 16:34 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Misschien ook eens een belletje naar een psych overwegen, want je wil gewoon vasthouden aan je beeld wat zo haaks op de realiteit staat met 87363646536545 signalen dat dit foute boel is..
Wauw.quote:Op donderdag 30 juli 2015 16:31 schreef miss-bakvis het volgende:
Ik heb die hem gegeven omdat hij mijn liefde aan het testen was en niet kon ophouden over wat ie allemaal met die tv zou doen als ie hem zou hebben.
lees eens goed. ik HAD hem gegeven. ik MOEST hem terug komen halen en nu wil HIJ hem KOPENquote:Op donderdag 30 juli 2015 16:35 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En het verhaal wordt weer anders! Hij wilde je toch betalen voor die tv?!
Haar ondertitelquote:
Je wil hem alleen niet op zijn plek wijzen, je wil gewoon een happy end dat hij inziet hoe fantastisch en zorgzaam je wel niet bent en alles nu nog goed gaat komen enzo..quote:Op donderdag 30 juli 2015 16:36 schreef miss-bakvis het volgende:
[..]
Bedankt voor je zorgen, ik heb al met een psycholoog gepraat, en dat doet me goed, anders zou ik deze stap nooit overwegen en zou ik wellicht zelf die tv komen brengen nog met een strikje erom en alles.
Ik wilde eigenlijk alleen maar bevestiging dat ik niet overdrijf in mijn reacties en dat ik er goed aan doe om hem op zijn plek te wijzen.
Ik zou nu misschien niet eens over het geld beginnen, maar zeggen dat je de relatie wilt beëindigen en dat je wilt dat hij zijn sleutel inlevert en weer terug naar zijn studio gaat.quote:Op donderdag 30 juli 2015 16:34 schreef miss-bakvis het volgende:
[..]
al gedaan. maar hij komt er steeds onderuit. dan heeft ie weer geen geld of hij wordt boos.
ik laat hem vaak genoeg boos zijn, maar ook daarmee krijg ik mijn geld niet terug.
Ik heb me er al bij neergelegd dat ik het geld nooit meer terugzie.. dat is dan idd 'leergeld' en daar heb ik vrede mee.
mijn grootste zorg is, of was, dat ik het op een normale, positieve manier aan zijn verstand wilde brengen dat een tv niet zijn grootste zorg is. en, na jullie reacties, is mijn grootste zorg hoe ik hem duidelijk kan maken dat IK niet meer voor hem ga zorgen, zonder dat het huis te klein wordt.
Heb ik dan de laatste zin niet goed gelezen?quote:Op donderdag 30 juli 2015 16:36 schreef miss-bakvis het volgende:
[..]
lees eens goed. ik HAD hem gegeven. ik MOEST hem terug komen halen en nu wil HIJ hem KOPEN
quote:Op donderdag 30 juli 2015 16:31 schreef miss-bakvis het volgende:
[..]
fijn... jij bent echt obsessed met die tv he? TV kostte me 650 euro. Ik heb die hem gegeven omdat hij mijn liefde aan het testen was en niet kon ophouden over wat ie allemaal met die tv zou doen als ie hem zou hebben. Puntje bij paaltje, ding staat stof te vangen in zijn huis omdat hij 24/7 bij mij is.
Vond ik zonde, dus ik stelde voor om de tv dan tijdelijk bij mij neer te zetten. Dikke ruzie want ik zou zogenaamd die tv terug willen.
Uiteindelijk na nog wekenlang gezeik is hij boos naar huis gegaan en dreigde hij de tv uit het raam te gooien, ik kon hem komen halen als ik wilde. Nou dat ben ik dan maar gaan doen en ik heb gelijk gezegd dat ik hem nooit meer hoefde te zien. De tv staat bij mijn ouders, in ruil voor een nieuwe laptop. Vond ik een goede deal, want ik hoef geen bioscooptv...
Nu, 2 maanden later, is er niks veranderd en wil hij per se die tv terug kopen voor hetzelfde geld, omdat er anders 'weer gezeik' komt. Ik zeg dat dat niet kan, omdat ik de tv heb geruild, hij wil dat ik tegen mijn ouders zeg dat ik de tv terug wil zodat ik hem weer aan hem kan geven.
Precies, en dat gaat niet gebeuren, want ik denk dat we allemaal kunnen raden dat TS als een baksteen gedumpt wordt zodra ze 'moeilijk begint te doen'.quote:Op donderdag 30 juli 2015 16:38 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Je wil hem alleen niet op zijn plek wijzen, je wil gewoon een happy end dat hij inziet hoe fantastisch en zorgzaam je wel niet bent en alles nu nog goed gaat komen enzo..
isn't it ironicquote:
ja.. maar dat is blijkbaar te veel gevraagdquote:Op donderdag 30 juli 2015 16:38 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Je wil hem alleen niet op zijn plek wijzen, je wil gewoon een happy end dat hij inziet hoe fantastisch en zorgzaam je wel niet bent en alles nu nog goed gaat komen enzo..
Ja. Maar nu je dat zo zegt, denk ik niet dat ik dat erg vind.quote:Op donderdag 30 juli 2015 16:41 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Precies, en dat gaat niet gebeuren, want ik denk dat we allemaal kunnen raden dat TS als een baksteen gedumpt wordt zodra ze 'moeilijk begint te doen'.
Je wil van de relatie af maar je wil het niet uitmaken?quote:Op donderdag 30 juli 2015 16:45 schreef miss-bakvis het volgende:
[..]
Ja. Maar nu je dat zo zegt, denk ik niet dat ik dat erg vind.
Als je het moet vragen is er iets niet goed hè en dat had je kunnen weten als je niet met jouw mantel der liefde een beetje blind was geweest voor de feiten. Dat is je eigen keuze geweest..quote:Op donderdag 30 juli 2015 16:44 schreef miss-bakvis het volgende:
[..]
ja.. maar dat is blijkbaar te veel gevraagd![]()
en dat is kut, maar wel de realiteit.
oke, fair point, mijn fout. aan hem kan verkopen, dan. wat voor mij eigenlijk hetzelfde is want als ie zijn zin weer heeft gekregen dan wil ie weer meer en als ik hetzelfde doe als dat ik altijd deed, dan betaalt ie eigenlijk zichzelf omdat ik alles wat ik heb met hem deel.quote:Op donderdag 30 juli 2015 16:40 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Heb ik dan de laatste zin niet goed gelezen?
[..]
Het is dan wel wat raadselachtig dat je in je OP nog noemt dat je blij bent dat jullie sinds kort officieel een relatie hebben.quote:Op donderdag 30 juli 2015 16:45 schreef miss-bakvis het volgende:
[..]
Omdat je te weinig ruggengraat hebt om zelf afscheid te nemen van je fantasie over hem. Je zou het erg moeten vinden dat hij überhaupt nog de kans krijgt om jou te dumpen..quote:Op donderdag 30 juli 2015 16:45 schreef miss-bakvis het volgende:
[..]
Kijk, dat wilde ik horen. Dus zo werkt het: hij beschikt over al je geld.quote:Op donderdag 30 juli 2015 16:47 schreef miss-bakvis het volgende:
[..]
oke, fair point, mijn fout. aan hem kan verkopen, dan. wat voor mij eigenlijk hetzelfde is want als ie zijn zin weer heeft gekregen dan wil ie weer meer en als ik hetzelfde doe als dat ik altijd deed, dan betaalt ie eigenlijk zichzelf omdat ik alles wat ik heb met hem deel.
ik geef hem niet de schuld van mijn daden. Ik ben blind geweest, Ik heb het te ver laten gaan en Ik zit nu in de shit omdat Ik geen nee tegen hem kan zeggen. Ik heb alles goed op een rijtje verder, maar mijn hopeloze roze wolk zoekt naar een alternatief voor het beeindigen van de relatie waar ik zo veel tijd en moeite in heb gestoken.quote:Op donderdag 30 juli 2015 16:46 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Als je het moet vragen is er iets niet goed hè en dat had je kunnen weten als je niet met jouw mantel der liefde een beetje blind was geweest voor de feiten. Dat is je eigen keuze geweest..
Mijn ouders vinden het vreselijk maar ik heb hen overtuigd dat deze jongen wel echt een goede jongen is en dat het allemaal wel goed zou komen zodra hij uit zijn schulden zou zijn. Ik heb hem jarenlang lopen verdedigen bij iedereen en bij mezelf, omdat ik niet wilde geloven dat 'zoiets mij zou overkomen'.quote:Op donderdag 30 juli 2015 16:48 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Kijk, dat wilde ik horen. Dus zo werkt het: hij beschikt over al je geld.
Echt zo ontzettend foute boel. Wat vinden je ouders daar van?
Kan? WILquote:Op donderdag 30 juli 2015 16:48 schreef miss-bakvis het volgende:
[..]
ik geef hem niet de schuld van mijn daden. Ik ben blind geweest, Ik heb het te ver laten gaan en Ik zit nu in de shit omdat Ik geen nee tegen hem kan zeggen. Ik heb alles goed op een rijtje verder, maar mijn hopeloze roze wolk zoekt naar een alternatief voor het beeindigen van de relatie waar ik zo veel tijd en moeite in heb gestoken.
sorry man m'n geld is opquote:
Ik begin het een beetje te begrijpen. Je wilde in het mooie plaatje blijven geloven.quote:Op donderdag 30 juli 2015 16:50 schreef miss-bakvis het volgende:
[..]
Mijn ouders vinden het vreselijk maar ik heb hen overtuigd dat deze jongen wel echt een goede jongen is en dat het allemaal wel goed zou komen zodra hij uit zijn schulden zou zijn. Ik heb hem jarenlang lopen verdedigen bij iedereen en bij mezelf, omdat ik niet wilde geloven dat 'zoiets mij zou overkomen'.
fair point. je hebt gelijk. iedereen met ook maar een grijntje zelfrespect had hier niet eens over hoeven posten. ik ben hem niks verschuldigd, ik MOET niks doen , ik hoef ook niks te doen, maar ik doe het omdat ik daar zelf voor kies omdat ik blijkbaar wil vasthouden aan een persoon die niet bestaat. Ik bedoel, hij kan heel lief zijn, als ie krijgt wat ie wil. Dat is ook wat anderen hadden gepost, 'maar verder is hij wel lief', wat me liet nadenken wat er nou eigenlijk leuk is en wanneer dat is.quote:Op donderdag 30 juli 2015 16:50 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Kan? WIL
En nee, je hebt je shit niet op orde als je dit twee jaar lang en nu nog wil volhouden.
het mooie is, hij zegt altijd dat hij het vervelend vind om geld van me aan te nemen en naar mij te moeten komen voor hulp. en dat ie alles echt gaat terugbetalen en dat alles goed gaat komen..quote:Op donderdag 30 juli 2015 16:56 schreef S95Sedan het volgende:
Stop met van zijn probleem jouw probleem te maken, dus kappen met geld geven, je hebt dan wel een relatie dus dat betekend niet dat je hem meteen moet laten vallen maar hij moet het in eerste instantie oplossen en jij voorziet hem hierin op het moment dus hou je het in stand.
Dat je een relatie hebt betekend niet dat je meteen al zijn problemen moet oplossen, dit moet hij zelf doen. En als hij een beetje respect had dan had hij dit niet eens gewild en toegelaten.
nou...laten we het houden op heeel veel.quote:Op donderdag 30 juli 2015 17:01 schreef eleusis het volgende:
Hoeveel heeft hij in totaal "geleend"?
(Ik denk dat je het als verloren kunt beschouwen...)
En dat is het ook.quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:20 schreef miss-bakvis het volgende:
Ik weet het niet, het voelt respectloos.
Kreun!quote:Op donderdag 30 juli 2015 17:02 schreef miss-bakvis het volgende:
[..]
nou...laten we het houden op heeel veel.
Ik ben misschien heel nuchter, maar ik vind het helemaal niet 'netjes' dat ze hem zo geholpen heeft. Het was vreselijk naïef en hij heeft misbruik van haar gemaakt.quote:Op donderdag 30 juli 2015 17:03 schreef Blijdoener het volgende:
Allereerst respect, vind het erg netjes dat je iemand met zoveel schulden uit de brand helpt. Alleen tijdens het lezen krijg ik het gevoel dat je meer een moeder dan een vriendin voor hem bent. Na al die (financiële) hulp krijgt hij eindelijk eens een beetje lucht op zijn bankrekening. Zijn eerste prioriteit zou moeten zijn om in ieder geval zijn andere openstaande schulden te betalen of mee te betalen aan de boodschappen en dergelijke, ook om jou in deze situatie (waar jij helemaal niet om hebt gevraagd) te ontzien.
In plaats daarvan kan hij alleen maar denken aan een dikke vette tv waar hij zijn huidige situatie niks mee oplost. En waarom wil hij die tv? Alleen maar om het principe, of om jou te kutten? Dus in plaats van dat hij jou bedankt geeft hij eigenlijk nog een harde trap na?
Want ik zie nergens staan dat hij jou ooit ergens voor bedankt heeft. Wat voor mij alleen maar weer aangeeft dat hij jouw hulp naar hem toe als vanzelfsprekend ziet. Dat is ten eerste narcistisch, maar ook onverantwoordelijk... Wil hij niet zelfstandig zijn? Vindt hij het prima om verzorgd te worden alsof jij zijn moeder bent?
Wat wil je nou eigenlijk zelf? Een gelijkwaardige relatie of een moeder-zoon relatie? Ik denk dat het inderdaad een goed idee is, zoals je net al zei om een ultimatum te stellen. Of hij zorgt dat zijn eerste prioriteit is dat zijn shit op orde is, of het is klaar. Dat is wat ik zou doen. Zul je zien dat hij op het eind (als hij doorkrijgt dat je hem écht zijn laatste kans geeft) ineens smeekt en dat alles zal veranderen. Maak wel duidelijk dat het echt zijn laatste en enige kans is. Dus als hij later toch probeert om afspraken niet na te komen, maak het dan ook echt uit.
Bedankt voor het compliment. Maar ja je hebt wel gelijk over het bedanken en over zijn prioriteiten. Zo zie ik het ook, ik krijg het hem alleen niet duidelijk gemaakt. Het eindigt in ruzie die nergens op slaat, waarna ik hem maar gelijk geef omdat ik er moe van wordt en er vervolgens niks veranderd... stom van me, i know.quote:Op donderdag 30 juli 2015 17:03 schreef Blijdoener het volgende:
Allereerst respect, vind het erg netjes dat je iemand met zoveel schulden uit de brand helpt. Alleen tijdens het lezen krijg ik het gevoel dat je meer een moeder dan een vriendin voor hem bent. Na al die (financiële) hulp krijgt hij eindelijk eens een beetje lucht op zijn bankrekening. Zijn eerste prioriteit zou moeten zijn om in ieder geval zijn andere openstaande schulden te betalen of mee te betalen aan de boodschappen en dergelijke, ook om jou in deze situatie (waar jij helemaal niet om hebt gevraagd) te ontzien.
eerlijk, geen idee wat ie met de tv wil...quote:In plaats daarvan kan hij alleen maar denken aan een dikke vette tv waar hij zijn huidige situatie niks mee oplost. En waarom wil hij die tv? Alleen maar om het principe, of om jou te kutten? Dus in plaats van dat hij jou bedankt geeft hij eigenlijk nog een harde trap na?
ook daar heb je gelijk in, ik moet over die grens heen, over die angst van het hem kwijtraken.quote:Wat wil je nou eigenlijk zelf? Een gelijkwaardige relatie of een moeder-zoon relatie? Ik denk dat het inderdaad een goed idee is, zoals je net al zei om een ultimatum te stellen. Of hij zorgt dat zijn eerste prioriteit is dat zijn shit op orde is, of het is klaar. Dat is wat ik zou doen. Zul je zien dat hij op het eind (als hij doorkrijgt dat je hem écht zijn laatste kans geeft) ineens smeekt en dat alles zal veranderen. Maak wel duidelijk dat het echt zijn laatste en enige kans is. Dus als hij later toch probeert om afspraken niet na te komen, maak het dan ook echt uit.
Oh je vrienden zijn het er ook al niet mee eens, goh..quote:Op donderdag 30 juli 2015 16:59 schreef miss-bakvis het volgende:
Iedereen heel erg bedankt voor de reacties. Ik weet nu wat me te doen staat, en ja het gaat pijnlijk worden maar als ik niks doe eindig ik net als hem, zonder geld en zonder vrienden...
Je zorgt ervoor dat hij geen verantwoording hoeft te nemen, dat is iets anders dan hem in de situatie houden.quote:Ik heb net zitten bedenken dat ik hem niet help door hem te blijven verdedigen en te blijven helpen, ik hou hem precies in de situatie zoals hij nu is en daar wordt niemand beter van...
Ja, voorheen was hij immers ook zo geïnteresseerd in jouw kant, maar hey. Als het nodig is om je lieve zelfbeeld niet te verstoren voor een stukje closure, ok.. Als hij na twee jaar het nog niet snapt, gaat het nu ook niet meer gebeuren, dus maak je daar vooral geen illusies meer over. Zeker niet over wat hij misschien wel zegt, het gaat om wat hij (in dit geval niet) doet.quote:Het enige wat ik kan doen is hem confronteren, vertellen hoe ik erover denk en hem eruit gooien en hopen dat ie inziet dat ik het niet alleen voor mezelf, maar ook een beetje voor zijn eigen bestwil doe, want hoe hij nu in het leven staat, schopt hij het nooit ver.
Je bent dan ook niet zielig, het zijn je eigen keuzes ongeacht zijn gedrag. Verantwoordelijkheid en zelfrespect gaat ie niet bliksemsnel ineens ontwikkelen, dus kap met jezelf die waarde toe te willen dichten.quote:Het heeft ook geen zin om mezelf zielig op te stellen daar is hij niet gevoelig voor. Dus ik ga de confrontatie aan, zeg hem dat ie maar naar zijn eigen huis gaat en als ie enige vorm van verantwoordelijkheid en zelfrespect heeft dat ie dan afspraken wil maken om zijn shit terug te betalen.
Als beloning, alsof ie focking drie is en een snoepje krijgt, terwijl je ondertussen bang bent je geld niet meer terug te zien. Verkoop die tv en betaal je psych-rekeningen er maar mee.quote:als beloning voor zijn afbetaling krijgt ie wellicht een tv...dat ding kan me toch gestolen worden.
Hij kan het wel zeggen dat hij het verveld vind maar als hij er niks mee doet dan schiet dat nog niks op.quote:Op donderdag 30 juli 2015 17:00 schreef miss-bakvis het volgende:
[..]
het mooie is, hij zegt altijd dat hij het vervelend vind om geld van me aan te nemen en naar mij te moeten komen voor hulp. en dat ie alles echt gaat terugbetalen en dat alles goed gaat komen..
maar als dan de kans zich voordoet om wat terug te doen, dan kiest hij alsnog voor zichzelf dus ik vraag me af hoe erg hij het vind dat hij telkens geld van me moet lenen.
Het mooie is dat jij er ook nu nog in gelooft dat dit nog gaat veranderen, want in die twee jaar heeft hij nog geen enkele actie ondernomen met uitzondering van die egotv. Toch een patroontje, gezien de rest van zijn leven hè.quote:Op donderdag 30 juli 2015 17:00 schreef miss-bakvis het volgende:
[..]
het mooie is, hij zegt altijd dat hij het vervelend vind om geld van me aan te nemen en naar mij te moeten komen voor hulp. en dat ie alles echt gaat terugbetalen en dat alles goed gaat komen..
maar als dan de kans zich voordoet om wat terug te doen, dan kiest hij alsnog voor zichzelf dus ik vraag me af hoe erg hij het vind dat hij telkens geld van me moet lenen.
Je kan een ander niet vragen om verandering als je zelf blijft hangen. Dat heeft hij duidelijk gemaakt, maar hier schiet je zelf gewoon keihard te kort.quote:Op donderdag 30 juli 2015 17:08 schreef miss-bakvis het volgende:
Maar ja je hebt wel gelijk over het bedanken en over zijn prioriteiten. Zo zie ik het ook, ik krijg het hem alleen niet duidelijk gemaakt. Het eindigt in ruzie die nergens op slaat, waarna ik hem maar gelijk geef omdat ik er moe van wordt en er vervolgens niks veranderd... stom van me, i know.
Je hebt hem nooit gehad..quote:over die angst van het hem kwijtraken.
of gewoon eerlijk zonder bullshit, dat waardeer ik wel.quote:
dat is... zo waar. je slaat de spijker op zijn kop nu.quote:
Volgens mij kan jouw vriend dit boek wel gebruiken: http://www.viveki.nl/webw(...)roduct&product_id=60quote:Op donderdag 30 juli 2015 17:15 schreef miss-bakvis het volgende:
of gewoon eerlijk zonder bullshit, dat waardeer ik wel.
Des te walgelijkerquote:Op donderdag 30 juli 2015 15:52 schreef miss-bakvis het volgende:
23
En even in het algemeen:
Weet ik. Oud nieuws.
Dat is in elke relatie zo, geld wat je erin steekt moet je gewoon als niet meer terug krijgen beschouwenquote:Op donderdag 30 juli 2015 17:36 schreef Watkykjy het volgende:
Heb je wel vast laten leggen dat hij van jou heeft geleend en hoeveel? Anders is de kans dat je je geld ooit terug zult zien nihil.
Daarnaast hoop ik dat je inderdaad stopt met je 'relatie' met deze oelewapper, want hij denkt alleen maar aan zichzelf. Hij lijkt niet eens dankbaar te zijn dat je hem financieel helpt. Hij wil alleen maar zijn eigen zin doordrijven. Ik hoop dat je niet bij hem blijft in de waan dat je niks beters kunt vinden, want er zijn miljoenen mannen waar je meer aan hebt dan aan deze lapzwans. Misschien mis je hem even als het net uit is, maar daarna zul je blij zijn dat je niet door bent gegaan met hem. Hij is niet lief. Hij wil jou alleen maar gebruiken en schopt ruzie als hij zijn zin niet krijgt. Mensen van 33(!) jaar oud die nog zulk gedrag vertonen zullen niet snel veranderen.
Dat soort dingen gebeurd op elke leeftijd, en ze zijn beide gewoon volwassen dus het blijft d'r eigen keuze.quote:Op donderdag 30 juli 2015 17:39 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Des te walgelijkerAls 33-jarige een 10 jaar jonger meisje manipuleren en misbruik van maken. Bah, wat lopen er toch een gore figuren rond op deze wereld.
Hij heeft die tv toch nooit gehad, als in van jou gekocht?quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:33 schreef miss-bakvis het volgende:
[..]
Hij heeft zelf geen tv, die heb ik nu bij mijn ouders staan. Ik heb zelf een kleine tv omdat mijn kamer niet erg groot is.. ik heb hem die kleine al aangeboden, omdat ik binnenkort naar een andere stad ga verhuizen, maar daar neemt ie geen genoegen mee. Hij moet en zal die ene tv die hij had (en dus in zijn ogen nog steeds van hem is) hebben.
Sorry maar dit is gewoon echt een klaploper eerste klas. Waarschijnlijk als een pauper zonder discipline opgevoed, en nog lekker één of ander patsertje ook, zit ik in de buurt?quote:Op donderdag 30 juli 2015 16:31 schreef miss-bakvis het volgende:
Ik herzie ook mijn mening. Scary-mary zegt in dit topic eigenlijk wel de goede dingen.quote:Op donderdag 30 juli 2015 17:15 schreef miss-bakvis het volgende:
of gewoon eerlijk zonder bullshit, dat waardeer ik wel.
Vind het wel gek dat je nooit hebt bedacht dat er misbruik van je wordt gemaakt.quote:Op donderdag 30 juli 2015 17:02 schreef miss-bakvis het volgende:
[..]
nou...laten we het houden op heeel veel.
quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:32 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Welke gevolgen dan? Dat je ineens geld over houdt?
Als ie die tv koopt en nog in de schulden zit zou ie bij mij per direct kunnen ophoepelen. Onverbeterlijk zo iemand. Hoe komt ie aan die schulden, materialistisch gedrag? Dus als je dan weer een beetje lucht krijgt stort je je direct weer in de schulden? Sorry hoor. Kansloos gedrag en ontzettend onrespectvol naar jou toe vooral.quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:20 schreef miss-bakvis het volgende:
Nou, lang verhaal kort, sta ik in mijn recht om mijn advies aan hem te geven en als hij toch voor de tv kiest om andere dingen zoals eten aan hem te weigeren? Ik hou ontzettend veel van hem, maar ik kan niet voor hem blijven betalen en ik hoopte gewoon dat hij wat beters zou doen met dat geld dat ie overhoudt. Wat zou jullie reactie zijn?
xxxxxxx
Als dat zo is : Direct wegwezen en als ie dingen gaat afbreken bel je de politie.quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:34 schreef miss-bakvis het volgende:
[..]
Het is hem in de afgelopen 33 jaar in elk geval niet gelukt. Kans is ongeveer 0 dat het in de toekomst wel gaat lukken.quote:Op donderdag 30 juli 2015 16:22 schreef miss-bakvis het volgende:
[..]
Liefde maakt blind he.quote:Op donderdag 30 juli 2015 19:08 schreef Rucola het volgende:
[..]
Vind het wel gek dat je nooit hebt bedacht dat er misbruik van je wordt gemaakt.
Waarschijnlijk kán die gast dat gewoon niet.quote:Op donderdag 30 juli 2015 21:05 schreef Metro2005 het volgende:
Ik zou hem de keuze stellen: Je houdt je in en gaat je gedrag permanent veranderen of je dondert een eind op.
snap echt niet waarom je bij iemand zou willen blijven als je dit van hem denkt, los van al het anderequote:Op donderdag 30 juli 2015 15:34 schreef miss-bakvis het volgende:
[..]
Vooral een mentaliteitsprobleem. En goed dat jij het lenen hebt afgezworen.^O^ Je geeft zelf dus al aan dat het wel kan.quote:Op donderdag 30 juli 2015 21:42 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Waarschijnlijk kán die gast dat gewoon niet.
Ik herken het enigszins bij mezelf: geld lenen van anderen, of überhaupt een vorm van schulden opbouwen, en dan zo verstandig met je geld om moeten gaan, terwijl de verleiding zo groot om na al die weken armoe dan effe wat te doen waar je zin in hebt. Daarom leen ik dus ook nooit en zorg er ook voor dat ik ver van de schulden blijf.
Het willen helpen van iemand die in de put zit lijkt me op zich een heel lovenswaardig iets. Er zit een positieve intentie achter. Realiteit leert echter dat je dan beter zwart op wit duidelijke afspraken kan maken over terugbetaling. De daadwerkelijke uitvoering van de goede intenties behoeft dus nog wat zelf-reflectie en daadkracht. Als in .. dat het inderdaad vrij naïef is geweest, en TS er zelf wat aan moet doen.quote:Op donderdag 30 juli 2015 17:08 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik ben misschien heel nuchter, maar ik vind het helemaal niet 'netjes' dat ze hem zo geholpen heeft. Het was vreselijk naïef en hij heeft misbruik van haar gemaakt.
"Behalve als het om geld gaat". Je doet alsof het een kleinigheid is, dat is het niet. Hij kan niet met geld om gaan en bovendien manipuleert en chanteert hij je als het om geld gaat. In mijn optiek betekent dit dat hij (1) geen verantwoordelijkheidsbesef heeft en (2) hij een soort van persoonlijkheidsstoornis heeft.quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:42 schreef miss-bakvis het volgende:
[..]
Behalve als het om geld gaat, dan wordt ie helemaal lijp. Als ik dat kon veranderen op de een of andere manier dan was er niks aan de hand en ben ik nog steeds blij.
lolquote:Op donderdag 30 juli 2015 23:30 schreef Droopie het volgende:
Ja hoor, daar is ie weer.
De dagelijkse narcist een r&p topic
Tja, dat uiterst nare innerlijk wat er schuilgaat in dit soort mensen, kunnen e natuurlijk niet voor eeuwig verborgen houden.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 12:14 schreef Lenny77 het volgende:
Hij is niet alleen erg slecht met geld maar ook nog eens heel dom...
Had hij jou op handen gedragen, je dankbaar zijn geweest, andere dingetjes voor jou doen zoals bv wat huishouden,.. Dan was zijn bedje gespreid voor jaren!
Nu verpest hij het voor zichzelf.
En waar haalt hij het recht vandaan om ook nog kwaad te zijn als m zijn zin niet krijgt..
Wat een dom achterlijk schaap
Op types met een grote muil, dat is waarschijnlijk je probleem.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 12:34 schreef JDx het volgende:
WTF, weer zo'n idioot topic, vraag me echt af waarom ik zo lang single ben geweest.
Of eigenlijk niet, vrouwen vallen echt op verkeerde type's blijkbaar.
?quote:Op donderdag 30 juli 2015 17:16 schreef miss-bakvis het volgende:
[..]
dat is... zo waar. je slaat de spijker op zijn kop nu.
<niet nodig>quote:Op vrijdag 31 juli 2015 15:41 schreef Deckard het volgende:
Iedereen schildert de TS af als een 'slachtoffer' maar ze is zelf anders ook een rotte appel in onze samenleving.
Een beetje zelf hard op de borst slaan dat je iemand uit de schuld helpt en dat je een zielepoot aan het helpen bent.
In feite verdien je die ellende dubbel en dwars terug als je na twee jaar nog niet weg bent gerent.
We zitten in spanning af te wachtenquote:Op vrijdag 31 juli 2015 12:57 schreef S95Sedan het volgende:
Benieuwd of we de TS nog zien en/of d'r vriend inmiddels zijn tv al heeft.
Stel hem inderdaad een ultimatum. Dat geld moet hij besteden aan zijn opleiding of terugbetalen aan jou. Zo niet dan vertrek jij. Voor dat gesprek desnoods met een vriend of je vader zodat hij geen rare dingen doet. Verhuis zsm naar die stad en geef niet je adres aan deze kerel.quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:38 schreef miss-bakvis het volgende:
[..]
Nou, nee eigenlijk niet. Daar heb je gelijk in.
Moet ik met hem praten? Hem een ultimatum stellen? Hij is erg goed met woorden en bij elk verkeerd woord of verkeerde toon krijg ik de volle laag. Ik wil het graag in 1 keer goed aanpakken dat het duidelijk is dat ik er klaar mee ben en dat hij moet veranderen, maar bij elke poging brengt hij me aan het twijfelen en gaat ie het zielige verhaal ophangen van dat ie nooit wat geld voor zichzelf heeft gehad en dat ik hem dan niks gun...![]()
begrijp me niet verkeerd, ik heb een enorme zwak voor deze jongen en het lieft zou ik hem helpen, maar ik krijg alleen maar gezeik en bullshit terug.
Blijft mij verbazen dat mensen dit zichzelf vrijwillig aan doen en blijven doen.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 16:47 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
Op welk moment dat jij dat het een goed idee zou zijn om een relatie aan te gaan met een 33-jarige geestelijk labiele manipulatieve narcist die niet met geld of andere volwassen verantwoordelijkheden om kan gaan en waarvan je bang bent dat hij gewelddadig zou kunnen worden?
Stop. Hier. Mee.
Echt, wtf.
Mij ook. Wat haalt zij in vredesnaam uit de relatie? Heeft ie een enorme lul ofzoquote:Op vrijdag 31 juli 2015 18:46 schreef ssebass het volgende:
[..]
Blijft mij verbazen dat mensen dit zichzelf vrijwillig aan doen en blijven doen.
Ik denk dat je dat niet moet willen, dan kan je beter gelukkig alleen zijn.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 19:59 schreef Puntenjager het volgende:
Waarom ben ik niet meer zoals de vriend van TS!?Daar vallen vrouwen voor.
Een narcist zijn? Als kind van eentje kan ik zeggen dat dat echt de meest walgelijke mensen zijn. Ik snap dus ook totaal niet waarom iemand, ook TS, voor eentje zou gaan. Manipulatie, drama, leugens, egocentrisme..quote:Op vrijdag 31 juli 2015 19:59 schreef Puntenjager het volgende:
Waarom ben ik niet meer zoals de vriend van TS!?Daar vallen vrouwen voor.
Natuurlijk ook mogelijk.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 20:58 schreef jodelahity het volgende:
Misschien is TS een narcist die doet alsof haar vriend onredelijk is terwijl zij hem alles heeft afgenomen en hij alleen maar een tv wil hebben (dat dat hetgene is wat hij nog probeert te redden voor zijn eigen plezier). Wat weten wij ervan?
Inderdaad: run fast... run far!quote:Op vrijdag 31 juli 2015 20:49 schreef Gatenkaas het volgende:
[..]
Een narcist zijn? Als kind van eentje kan ik zeggen dat dat echt de meest walgelijke mensen zijn. Ik snap dus ook totaal niet waarom iemand, ook TS, voor eentje zou gaan. Manipulatie, drama, leugens, egocentrisme..
Het zou me niet verbazen als TS niet eens doorheeft in hoeverre haar vriend haar heeft gemanipuleerd. Wegrennen en niet achterom kijken.
Dit is zover ik weet van alle leeftijden. In mijn geval was het een 34-jarige vrouw en ik ben een 38-jarige man. Leeftijd doet er in zulke gevallen niet echt toe. Klopt... er lopen hele smerige figuren rond in de wereld. Liegen, bedriegen, manipuleren, geen verantwoordelijkheid nemen, andere prioriteiten stellen i.p.v. hun lening terugbetalen etc. etc.quote:Op donderdag 30 juli 2015 17:39 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Des te walgelijkerAls 33-jarige een 10 jaar jonger meisje manipuleren en misbruik van maken. Bah, wat lopen er toch een gore figuren rond op deze wereld.
Ik praat voor mezelf en niet namens TS, maar het aloude "liefde maakt blind" is hier van toepassing.quote:Op donderdag 30 juli 2015 19:08 schreef Rucola het volgende:
[..]
Vind het wel gek dat je nooit hebt bedacht dat er misbruik van je wordt gemaakt.
Daar sluit ik me volledig bij aan!quote:Op donderdag 30 juli 2015 17:37 schreef Blijdoener het volgende:
Probeer eens te bedenken wat je nou eigenlijk echt zou missen als hij uit je leven is. Misschien mis je het om een arm om je heen te hebben, intimiteit, zijn lichaam, whatever. Geloof mij, die gevoelens gaan over. Misschien moet je jezelf daarvoor wel even dwingen om afstand te nemen en goed na te denken over of deze relatie wel is wat je wil. Het werkt niet bepaald goed als jullie telkens op elkaars lip zitten en het telkens weer "goed maken" want dat goed maken helpt dus blijkbaar niet.
In dit geval zou 'luister naar je hart' niet het beste advies zijn. Want ik denk dat jouw hart (nu klinkt het allemaal zo stom maar ik weet ook niet hoe ik het beter kan verwoorden) je voor de gek houdt. En zodra je hart je voor de gek houdt, kun je niet helder nadenken.
Karma is een bitch, blijkbaarquote:Op donderdag 30 juli 2015 15:30 schreef Geerd het volgende:
Goh hij gedraagt zich als een vrouwhik zal wel denken ik zal de rollen eens omdraaien
Hoe weet je dat zij een man is? Ik geloof deze topic ook echt niet want het schijnt ook van alle kanten te rommelen bij die twee. Ik denk dat TS niet echt serieus is vanwege haar probleem, zodat ze vermoedelijk aandacht van ons allemaal wil hebben. Dus.. sommige mensen gedragen anders op internet dan in echte werkelijke wereld. Pas maar op!quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:30 schreef Geerd het volgende:
Goh hij gedraagt zich als een vrouwhik zal wel denken ik zal de rollen eens omdraaien
Ik heb het topic gelezen tot dit.quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:34 schreef miss-bakvis het volgende:
[..]
Inderdaad ja.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 15:58 schreef Lienekien het volgende:
Nou, de betekenis van 'rotte appel in de samenleving' is ook aan inflatie onderhevig, zo te zien.
Nee, want dan kan TS geen update(s) meer plaatsenquote:Op zondag 2 augustus 2015 17:40 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Opgelost, dus hier kan een slotje op.
Wel, je geeft zelf het antwoord op je vraag.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 20:49 schreef Gatenkaas het volgende:
Een narcist ? Ik snap dus ook totaal niet waarom iemand, ook TS, voor eentje zou gaan. Manipulatie, drama, leugens, egocentrisme..
Narcisten krijg ik ook soms te maken in mijn familie, dat is mijn tante die sympathiek en charismatisch over komt bij ons allemaal in de familie. Ze is ook heel erg slim in haar eigen verhaal te vertellen zodat zij de waarheid verdraait en we zijn ook allemaal slachtoffer van zo'n daad die mijn tante altijd eens doet. En ook weet ik dat zij een echte betweter is zodat zij op van alles weet wat we allemaal doen en vraagt ook steeds naar mijn vrienden.quote:Op zondag 2 augustus 2015 21:28 schreef Wezentrijn het volgende:
[..]
Wel, je geeft zelf het antwoord op je vraag.
Meestal heb je weet van dat er zoiets als narcistische personen bestaan, maar het kan wel even duren voor je doorhebt dat je met zo iemand te maken hebt. Ze zijn nogal sluw en slinkse sprekers; en zoals jezelf zegt...Manipulatie, drama, leugens, egocentrisme.. Een normaal mens gaat daar niet zo meteen vanuit. Laat staan een onzeker meisje van begin de twintiger jaren, waarvan er jammer genoeg té veel van rondlopen...
Ik denk dat het niet echt naïviteit is bij de slachtoffers of het eeuwige "zichzelf aandoen".![]()
Narcisten zijn gewoonweg erg sluwe gluiperds en komen veelal sympathiek en charismatisch over, zodat het al te vaak te laat is voor je besef ermee te maken te hebben.
Gelukkig zelf nooit zo'n relatie gehad, maar wel eens een huisgenoot. En ik was van die typ al een tijdje niet goed toen ik het besefte...
Ik denk dat het raadzaam is dat TS ook hulp zoekt om hiermee om te gaan. Dit is geen breakup waarbij je even met vrienden gaat stappen, kankeren op je ex en in de wijn vliegt. Deze situatie lijkt me te nefast en ruïnerend te zijn geweest daarvoor...
Klopt, het was dan ook een retorische vraag. Verder vind ik dit verhaal een goede aanvulling. Narcisten zijn (vaak) hele sluwe mensen, die alles zullen gebruiken om hun zin te krijgen. Met name naïeve mensen personen zijn vaak een slachtoffer. Aan het verhaal van TS te lezen kan het zijn dat zij met eyes wide open in zijn spelletjes is getrapt.quote:Op zondag 2 augustus 2015 21:28 schreef Wezentrijn het volgende:
[..]
Wel, je geeft zelf het antwoord op je vraag.
Meestal heb je weet van dat er zoiets als narcistische personen bestaan, maar het kan wel even duren voor je doorhebt dat je met zo iemand te maken hebt. Ze zijn nogal sluw en slinkse sprekers; en zoals jezelf zegt...Manipulatie, drama, leugens, egocentrisme.. Een normaal mens gaat daar niet zo meteen vanuit. Laat staan een onzeker meisje van begin de twintiger jaren, waarvan er jammer genoeg té veel van rondlopen...
Ik denk dat het niet echt naïviteit is bij de slachtoffers of het eeuwige "zichzelf aandoen".![]()
Narcisten zijn gewoonweg erg sluwe gluiperds en komen veelal sympathiek en charismatisch over, zodat het al te vaak te laat is voor je besef ermee te maken te hebben.
Gelukkig zelf nooit zo'n relatie gehad, maar wel eens een huisgenoot. En ik was van die typ al een tijdje niet goed toen ik het besefte...
Ik denk dat het raadzaam is dat TS ook hulp zoekt om hiermee om te gaan. Dit is geen breakup waarbij je even met vrienden gaat stappen, kankeren op je ex en in de wijn vliegt. Deze situatie lijkt me te nefast en ruïnerend te zijn geweest daarvoor...
Hebben zij zelf eigenlijk door hoe ze zijn of vinden ze hun gedrag heel normaal? Zien zij het daadwerkelijk als manipuleren of gewoon als zaken waar ze recht op hebben (dat iedereen maar naar hun pijpen moet dansen).quote:Op zondag 2 augustus 2015 22:39 schreef Gatenkaas het volgende:
[..]
Klopt, het was dan ook een retorische vraag. Verder vind ik dit verhaal een goede aanvulling. Narcisten zijn (vaak) hele sluwe mensen, die alles zullen gebruiken om hun zin te krijgen. Met name naïeve mensen personen zijn vaak een slachtoffer. Aan het verhaal van TS te lezen kan het zijn dat zij met eyes wide open in zijn spelletjes is getrapt.
Een narcist heeft zelf niet echt door dat hij zo is, daarvoor zou je namelijk kritisch naar jezelf moeten kijken en dat vind een narcist erg lastig.quote:Op maandag 3 augustus 2015 09:26 schreef ssebass het volgende:
[..]
Hebben zij zelf eigenlijk door hoe ze zijn of vinden ze hun gedrag heel normaal? Zien zij het daadwerkelijk als manipuleren of gewoon als zaken waar ze recht op hebben (dat iedereen maar naar hun pijpen moet dansen).
Daar kan ik me grotendeels in vinden, alleen dat stukje van "lage empathie" kan ik niet helemaal rijmen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 09:42 schreef ioko het volgende:
[..]
Een narcist heeft zelf niet echt door dat hij zo is, daarvoor zou je namelijk kritisch naar jezelf moeten kijken en dat vind een narcist erg lastig.
Ze zijn erg egocentrisch (alles draait inderdaad om hen, zoals je zegt) en het enge is dat hun empathie heel erg laag is, ze kunnen zich dus niet verplaatsen in het gevoel van een anderen.
Dat laatste klopt. Een narcist is erg goed in manipuleren en weet welke sociale gedragingen hij/zij moet laten zien om een goede indruk te maken.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 11:14 schreef Ton76 het volgende:
[..]
Daar kan ik me grotendeels in vinden, alleen dat stukje van "lage empathie" kan ik niet helemaal rijmen.
Bij de ervaring met de (vrouwelijke) manipulator/narcist die ik had, draaide alles inderdaad om haar. Totaal geen zelfreflectie, en alle problemen zie ze zelf veroorzaakt heeft, waren de "schuld" van anderen.
Maar, empathie had ze (zover ik kan beoordelen) wel: ze had interesse in mijn leven, vroeg me heel vaak hoe het ging, had medeleven als ik iets vervelends meemaakte, probeerde me op te vrolijken, etc.
Hoewel... ook dat kan natuurlijk onderdeel zijn van haar spelletje (manipuleren).
Dit dus ja. Het is nou ook weer niet zo (naar mijn weten) dat ze een neurologische disfunctie hebben voor empathie of zo, zoals sociopaten hebben. Alleen als je gewoon heel erg self-centered bent, gaan de gevoelens naar anderen toe wat op de achtergrond. En wat ook nog zo is: alle mensen hebben in minder meerdere mate wel wat narcisme. Het wordt pas echt problematisch als er een echt stoornis bij betrokken is. Maar ook dat komt vaak doordat iemand er in zijn/haar jeugd bijvoorbeeld niet echt mocht zijn. Een gebrek aan liefde hebben ervaren, en daardoor erg van zichzelf zijn gaan houden om dat te compenseren.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 11:38 schreef ioko het volgende:
Het enge is, dat ze hierbij vooral aan hun eigen belang denken en zich niet druk maken om de emoties of het welbevinden van anderen.
Hier ben ik het 100% mee eens!quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:50 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Hoe oud ben jij?
En serieus, ik dacht dat we met een knulletje van 19 te doen hadden die even iets wat doorgeschoten in z'n middelbare school 'blowend op de bank hangen'-tijd.
Echt, ga verder met je leven, blijf niet aan dit soort figuren hangen. Straks ben je 35+ en heb je niks, zowel financieel als qua relatie, en heb je je mooie jaren vergooid aan zo'n slacker.
Heel goed uitgelegd & onderbouwd. Helder... dankje!quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 11:38 schreef ioko het volgende:
[..]
Dat laatste klopt. Een narcist is erg goed in manipuleren en weet welke sociale gedragingen hij/zij moet laten zien om een goede indruk te maken.
Het enge is, dat ze hierbij vooral aan hun eigen belang denken en zich niet druk maken om de emoties of het welbevinden van anderen.
Op het moment dat je een bedreiging wordt voor het zelfbeeld van de narcist (kritiek of een andere lastige situatie) zul je zien dat die empathie gespeeld was.
Good for you!quote:
quote:Op donderdag 14 januari 2016 20:07 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Good for you!
Wat doe je vanavond?
quote:Op donderdag 14 januari 2016 20:07 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Good for you!
Wat doe je vanavond?
ik kan het niet geloven. er spelen vele anderen dingen mee, voor/door hem, en het duurt vast nog wel even voor ik er helemaal overheen ben, maar daar hoef ik verder niet over uit te weiden.quote:Op donderdag 14 januari 2016 20:33 schreef Cat22 het volgende:
Leuk, een update! Goede stap heb je gezet![]()
Bizar toch, als je erop terugkijkt, hoe hij met je heeft gespeeld?
daarom zijn de meeste ook nog single, gok ik.quote:Op donderdag 14 januari 2016 20:52 schreef TserrofEnoch het volgende:
Als je Fok mag geloven moet je bij elk relatietopic je spulletjes pakken en wegwezen.
Ze zullen vast vaak gelijk hebben. In jouw geval dus blijkbaar ook. Maar ik vind het typisch.quote:Op donderdag 14 januari 2016 20:54 schreef miss-bakvis het volgende:
[..]
daarom zijn de meeste ook nog single, gok ik.
Als iemand op internet advies vraagt reageert iedereen op basis van die OP. Ik weet bijna zeker dat wanneer wij het relaas van de ex-vriend van TS te horen zouden krijgen dat verhaal heel anders zou zijn.quote:Op donderdag 14 januari 2016 21:02 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Ze zullen vast vaak gelijk hebben. In jouw geval dus blijkbaar ook. Maar ik vind het typisch.
Uit een paar regels in de OP kun je niet in iemands leven kijken en al direct een oordeel vellen over een relatie. Relaties lijken dan haast niets waard.
Heb je echt zo weinig zelfvertrouwen dat je iemand die niet eens voor zichzelf kan zorgen zoveel macht over jou geeft?quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:31 schreef miss-bakvis het volgende:
[..]
Goed bezig! Nu volhouden. Je leven (dat zie je zelf al) wordt/is een heel stuk beter zonder die flippo. Zoekt hij nu nog contact of is het stil vanuit zijn kant?quote:Op donderdag 14 januari 2016 20:54 schreef miss-bakvis het volgende:
[..]
ik kan het niet geloven. er spelen vele anderen dingen mee, voor/door hem, en het duurt vast nog wel even voor ik er helemaal overheen ben, maar daar hoef ik verder niet over uit te weiden.
ik denk dat het zo beter is voor iedereen en ik kan je een ding zeggen; dit gebeurt me nooit meer...
dat ik me zo ongezond hecht aan iemand.
Als jullie het niet erg vinden, ik heb enkele van jullie adviezen overgetypt en bewaard, het helpt me om rationeel te blijven en me niet te laten meeslepen door de 'leuke' herinneringen en angst.
Waarom denk je dat zoiets als dit je nooit meer gebeurt? Als in, hoe ben jij dan precies verandert de afgelopen maanden?quote:Op donderdag 14 januari 2016 20:54 schreef miss-bakvis het volgende:
[..]
ik kan het niet geloven. er spelen vele anderen dingen mee, voor/door hem, en het duurt vast nog wel even voor ik er helemaal overheen ben, maar daar hoef ik verder niet over uit te weiden.
ik denk dat het zo beter is voor iedereen en ik kan je een ding zeggen; dit gebeurt me nooit meer...
dat ik me zo ongezond hecht aan iemand.
Als jullie het niet erg vinden, ik heb enkele van jullie adviezen overgetypt en bewaard, het helpt me om rationeel te blijven en me niet te laten meeslepen door de 'leuke' herinneringen en angst.
quote:Op donderdag 14 januari 2016 19:54 schreef miss-bakvis het volgende:
dus nogmaals ik wil jullie heel erg bedanken voor de steun!!
En je geld?quote:Op donderdag 14 januari 2016 19:54 schreef miss-bakvis het volgende:
Hey allemaal,
Wow ik had niet verwacht dat hier nog zoveel op gereageerd zou worden na al die haatreacties..
Het spijt me dat ik jullie niet op de hoogte heb gehouden, en ik weet eigenlijk ook niet of jullie van dit bericht nog een melding krijgen of niet.. maar goed.
Het heeft nog enkele maanden doorgespeeld; in september ben ik aan een Masteropleiding begonnen in Amsterdam en we hebben het toen samen beëindigd (dacht ik..) Wat verschillende mensen al zeiden, narcisten zijn erg manipulatief. Dus in de eerste instantie was hij natuurijk hartstikke boos....het was zeker geen leuke breakup. Na een paar weken begon hij toch weer contact op te nemen en was het er mee eens dat het moest stoppen en zag ie ook zijn eigen fouten in (zei hij). Hij nam een enorme slachtofferrol aan en ik - die toch ergens heel gek op hem is - troostte hem dat het allemaal zo erg niet was en dat hij genoeg had om voor te leven.
Ik liet me echter weer inpakken door zijn mooie praatjes en ben uiteindelijk weer naar hem toe gegaan om te praten; het is zo frustrerend, dat iemand dan zijn fouten inziet, jou valse hoop geeft en zodra hij je heeft waar ie je wil hebben (face to face) dat ie je dan weer met de grond gelijk maakt.
Ik voelde me zo machteloos en gefrustreerd, dat hij alles op mij af wist te schuiven en dat geen enkel woord wat ik zei of vond op hem over kwam.
Op een gegeven moment, tijdens een personeelsuitje, was er weer zo'n moment. Ik was bij hem, omdat we met personeel weg zouden gaan. En het moment dat ik binnen kwam was er dikke ruzie.. ik had aangebeld EN hem op zijn telefoon gebeld.. dat was too much... (tja..)
we waren met het hele personeel wezen poolen, waar hij ineens heel lief deed en zei dat ie van me houdt en dat het allemaal wel goed kwam met ons. vond ik raar, omdat ie nog geen uur eerder tegen me schreeuwde wanneer 'deze kuthoer nou eens godverdomme eindelijk uit zijn fucking leven zou opkankeren..' zijn woorden... goed, ik slikte het, omdat we met hele personeel waren en deze gemoedstoestand vond ik eigenlijk wel prima.
Echter, toen we later naar de kroeg gingen, zag ik al aan hem dat ie super chagrijnig was en ik keek heel erg op tegen het moment dat we naar huis zouden gaan. Hij vraagt om te gaan, bijna meteen toen we binnenkwamen; ik zeg ah toe even een drankje om af te sluiten dan gaan we zo. hij zegt is goed. dus ik vermaak me met mn vriendinnen van werk en drink cola (want meneer houdt er niet van als ik drink), terwijl de rest aan de baco zit. ik pak mijn spullen en loop naar hem toe om te vragen of ie nou wil gaan. Hij is boos: we hoeven niet meer te gaan want ik wilde in de 1e instantie ook al niet gaan.. ik zeg stel je niet zo aan kom we gaan gewoon, dat wilde je. boos boos boos hij wilde niet meer. prima. dan niet. ik leg mn spullen weer weg en ga verder dansen. nog geen 10 minuten later staat ie voor mijn neus, met zijn jas aan en tas op zijn rug. hij kijkt me woedend aan; wil je nog gaan dan gaan we NU! ik zag de woede in zijn ogen en toen ging er een knopje om... het maakt niet uit of ik wel of niet mee ga. als ik nu mee ga hebben we knallende ruzie zodra we die kroeg uitstappen. en als ik blijf dan is het morgen ruzie.. ik hoopte heel erg dat ie doorhad wat hij aan het doen was. hij zette me erg onder druk en ook voor lul voor het personeel door zo dichtbij en boos te gaan staan.
ik zei 'ik blijf'. hij zegt weet je het heel zeker? ik zeg ja. hij zegt je weet wat de consequenties daarvan zijn, dus ik vraag het nog een laatste keer. ga je mee? ik zeg nee ik blijf. en toen is hij naar huis gestormd en ben ik bij een vriendin blijven slapen.
daarna hebben we nog veel over de whatsapp 'gepraat' (betekende dat het lief begint en altijd eindigt met wat voor slecht persoon ik ben), maar ik voelde dat het me minder deed. ik heb kerst en nieuwjaar bij mijn ouders gevierd (en mijn vrienden die in hetzelfde dorp als mn ouders wonen) en ik loop nu bij een psycholoog om alles weer op een rijtje te krijgen. mijn vriendinnen, zowel van werk (die hem ook kennen) als daarbuiten zijn heel erg supportive en ook aan jullie reacties heb ik veel gehad.
ik dacht oprecht dat ik gek was, dat het probleem bij mij lag en dat daardoor de relatie niet werkte. maar toen ik jullie reacties las - sommigen wat harder dan anderen - toen begreep ik dat wat ik aan het doen was juist heel raar was; bij hem blijven, ervoor blijven vechten en alles maar pikken..
ik heb hulp gezocht om het af te sluiten en tot nu gaat dat hartstikke goed; ik voel me stukke beter en ik durf weer de deur uit en met vriendinnen te hangen en alles... alles waar ik zo angstig voor was toen ik nog bij hem was.
dus nogmaals ik wil jullie heel erg bedanken voor de steun!!![]()
xoxoxo
Och, op het moment dat hier een topic geopend wordt, is het vaak alleen nog ter bevestiging. Bewust of onbewust.quote:Op donderdag 14 januari 2016 20:54 schreef miss-bakvis het volgende:
[..]
daarom zijn de meeste ook nog single, gok ik.
Ik gok dat TS een dikke vrouw is. Mijn Lengte/ gewicht genomen waak ik er daarom ook voor dat ik niet meer dan maat 38 heb. Het lijkt me vreselijk om dik te zijn en daardoor geen zelfvertrouwen te hebben. Niet slecht bedoeld verder.quote:Op donderdag 14 januari 2016 21:40 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Heb je echt zo weinig zelfvertrouwen dat je iemand die niet eens voor zichzelf kan zorgen zoveel macht over jou geeft?
Je kunt wel beter krijgen, want dit soort types is ongeveer het slechtste waarmee je thuis kunt komen.
Maat 38 niet dik vindenquote:Op vrijdag 15 januari 2016 19:26 schreef Vida. het volgende:
[..]
Ik gok dat TS een dikke vrouw is. Mijn Lengte/ gewicht genomen waak ik er daarom ook voor dat ik niet meer dan maat 38 heb. Het lijkt me vreselijk om dik te zijn en daardoor geen zelfvertrouwen te hebben. Niet slecht bedoeld verder.
Is iedereen met maat 40 of groter dan dik? Hangt ook nogal af van je lengte enzo. En als je niet als 'dik' kwalificeert zijn er wel weer andere dingen om onzeker over te worden. Zegt dus helemaal niks. Laten we ook niet vergeten dat iedereen die in jouw beleving wel 'dik' is niet per se een laag zelfbeeld heeft. Alsof het allemaal zo veel uitmaakt. Toegegeven: nare opmerkingen over het hebben van over/ondergewicht zijn niet leuk, maar er is meer dan dat en bovendien is 'dik' een nogal subjectief begrip.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 19:26 schreef Vida. het volgende:
[..]
Ik gok dat TS een dikke vrouw is. Mijn Lengte/ gewicht genomen waak ik er daarom ook voor dat ik niet meer dan maat 38 heb. Het lijkt me vreselijk om dik te zijn en daardoor geen zelfvertrouwen te hebben. Niet slecht bedoeld verder.
Dit zegt meer over jouw zelfvertrouwen dan over het zelfvertrouwen van mensen die niet aan jouw ideaalbeeld voldoen.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 19:26 schreef Vida. het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |