quote:Op woensdag 29 juli 2015 06:59 schreef Ceased2Be het volgende:
De ISO's zijn nu ook te downloaden:
https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10
quote:Op dinsdag 28 juli 2015 19:22 schreef hoas het volgende:
Update
http://tweakers.net/nieuw(...)n-voor-release.htmll
quote:Op woensdag 29 juli 2015 09:35 schreef __Saviour__ het volgende:
Tweakers heeft een erg interessant artikel geplaatst
http://tweakers.net/revie(...)diverse-vlakken.html
quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:38 schreef Igen het volgende:
https://www.thurrott.com/(...)on-microsoft-account
Volgens deze site wordt het minder dan bij Windows 8 gepushed om een Microsoft-account te gebruiken.
Al kun je op Windows 8 net zo goed een lokaal account maken en met het MS-account alleen bij de apps in te loggen die dat echt per se nodig hebben.
quote:Kwam net een linkje tegen van de consumentenbond, over privacy en Win10.
http://www.consumentenbon(...)/windows-10-privacy/
Inderdaad. Dat start-menu is echt fijn, beter dan in Windows 7.quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:10 schreef over_hedge het volgende:
[ afbeelding ]
Vind dit nu best mooi zo eigenlijk
Kun je al apps installeren? Gisteren niet.quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:12 schreef Confetti het volgende:
[..]
Inderdaad. Dat start-menu is echt fijn, beter dan in Windows 7.
Wel jammer dat de store nog steeds heel, heel veel apps mist.
Ja. net netflix geïnstalleerd.quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:14 schreef hoas het volgende:
[..]
Kun je al apps installeren? Gisteren niet.
jaquote:Op donderdag 30 juli 2015 15:12 schreef smegmanus het volgende:
Kun je een download / installatie forceren?
Je bedoelt dat Tweakers een handige faq heeft waar smegmanus het antwoord op zijn vraag kan vinden?quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:21 schreef Beach het volgende:
[..]
ja
Lees de faq
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1644153
jaquote:Op donderdag 30 juli 2015 15:30 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Je bedoelt dat Tweakers een handige faq heeft waar smegmanus het antwoord op zijn vraag kan vinden?
Helemaal mee eens!quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:32 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Voel je vrij om een betere OP te maken
Gaat steeds beter. Ik heb op m'n tablet een schone installatie gedaan, dus ik moest nogal wat herinstalleren, maar ik hoef er nu nog maar twee geloof ik. De rest heeft gisteravond laat of vanochtend toch nog gepakt.quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:14 schreef hoas het volgende:
[..]
Kun je al apps installeren? Gisteren niet.
gebruik die media creation tool en het is zo klaarquote:Op donderdag 30 juli 2015 15:59 schreef BasNijmegen het volgende:
Ik heb hem nog steeds niet kunnen installeren. In de update log staat steeds 'update mislukt'.....
We blijven gewoon nog even (on)geduldig wachten
Whut?...quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:44 schreef DanOam het volgende:
Wel een beetje jammer dat updates nu altijd automatisch geinstalleerd worden, had ik de drivers voor mijn videokaart gedownload van de NVIDIA website... gaat Windows alsnog een update er overheen doen, terwijl Windows vaak niet eens de meest recente drivers heeft![]()
Welke error code?quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:59 schreef BasNijmegen het volgende:
Ik heb hem nog steeds niet kunnen installeren. In de update log staat steeds 'update mislukt'.....
We blijven gewoon nog even (on)geduldig wachten
Een versie install is altijd beter imo. Je moet blij zijnquote:Op donderdag 30 juli 2015 17:35 schreef qajariaq het volgende:
Mijn engelstalige W7 ultimate mag ik dus niet ugraden met behoud van apps omdat het een andere taal is... Maar ik wil helemaal geen andere taal!
Volgende week maar nog eens kijken, zonde van mn tijd op deze manier.
Maar het is nog een redelijk schone install. Bovendien een hoop extra werk en een rollback lijkt me dan ook minder waarschijnlijk. Bovendien is Windows in het Nederlands helemaal niet handig, het is in het Engels ontworpen en ziet er dan wat logischer uit in het Engels. Ik wacht nog wel ff.quote:Op donderdag 30 juli 2015 17:37 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Een versie install is altijd beter imo. Je moet blij zijn
beeldscherm eigenschappen en dan de beeldschermen 1 en 2 omwisselen door te slepen?quote:Op donderdag 30 juli 2015 17:58 schreef Dagoduck het volgende:
Windows 10 geïnstalleerd maar nu zitten mijn beelschermen verkeerd om (muis gaat bij rechterscherm aan de rechter kant eraf en komt bij linkerscherm links erin. En mijn 'hoofdmonitor' staat niet bij de intel schermoptiesIemand tips hoe het goed te krijgen?
En rechtermuisknop op het bureaublad duurt wel 15 seconde ofzo.
Rechtermuisknop op bureaublad -> Screen resolutionquote:Op donderdag 30 juli 2015 17:58 schreef Dagoduck het volgende:
Windows 10 geïnstalleerd maar nu zitten mijn beelschermen verkeerd om (muis gaat bij rechterscherm aan de rechter kant eraf en komt bij linkerscherm links erin. En mijn 'hoofdmonitor' staat niet bij de intel schermoptiesIemand tips hoe het goed te krijgen?
En rechtermuisknop op het bureaublad duurt wel 15 seconde ofzo.
quote:Op donderdag 30 juli 2015 18:01 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
beeldscherm eigenschappen en dan de beeldschermen 1 en 2 omwisselen door te slepen?
Ah, gelukt thanks. Probleem 1 van 2 opgelost. Alleen staat mijn grotere scherm nu op resolutie 1024x768 terwijl dat 1440x900 moet zijn, maar die resolutie staat vast en kan ik niet aanpassen. Misschien driver opnieuw installeren?quote:Op donderdag 30 juli 2015 18:01 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Rechtermuisknop op bureaublad -> Screen resolution
Je kan dan de schermen heen en weer slepen
Dan wacht ik ook maar even, heb ooit toch echt heel bewust voor een engelse versie gekozen.quote:Op donderdag 30 juli 2015 17:47 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Maar het is nog een redelijk schone install. Bovendien een hoop extra werk en een rollback lijkt me dan ook minder waarschijnlijk. Bovendien is Windows in het Nederlands helemaal niet handig, het is in het Engels ontworpen en ziet er dan wat logischer uit in het Engels. Ik wacht nog wel ff.
edit: het stomme is dat de hele communicatie rond upgraden en downloaden in het engels is en dan is de installer opeens Nederlands. Lastig als je als expat ergens je windows wilt updaten en dan een Sankriet versie krijgt of zo.
Wat is P2P?quote:Op woensdag 29 juli 2015 19:25 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Verder:
Zorg ervoor dat je alle opties naloopt, met name de privacy opties en update opties.
Windows 10 heeft een P2P systeem voor updates in het OS zitten die standaard AAN staat. Ook moet je opletten dat Wifi-Sense uit staat en adviseer ik alle cortana opties uit te zetten
http://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10quote:Op donderdag 30 juli 2015 18:21 schreef APK het volgende:
[..]
Dan wacht ik ook maar even, heb ooit toch echt heel bewust voor een engelse versie gekozen.
Tnx.quote:Op donderdag 30 juli 2015 19:02 schreef Gunner het volgende:
N-versie is zonder media player. is uitkomst van een rechtszaak van jaren geleden waarin bedrijven moeilijk deden over de standaard installatie van WMP. Echt...
Thanks, ik gooi 'em op een stickquote:Op donderdag 30 juli 2015 19:01 schreef qajariaq het volgende:
[..]
http://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10
Setup starten en aangeven dat je wilt opslaan. Dan krijg je dus wel allerlei opties voor talen e.d. Alleen snap ik nu weer niet wat het verschil is tussen de pro versie en de pro N.
Bij mij vraagt OneDrive dat ik die moet installeren maar dat wil ik niet hoe kreeg jij die eraf?quote:Op donderdag 30 juli 2015 19:12 schreef Nemephis het volgende:
Ik zit nu ook op 10, 't ziet er weer wat moderner uit dan Win7. Updaten was in een klein uurtje gebeurt, geen gedoe gehad met serial (werd niet naar gevraagd) wat ik wel had bij de clean install die ik eigenlijk wou doen.
Net bij een waslijst privacy-instellingen vinkjes op 'nee' gezet, alle standaard apps eraf getieft, OneDrive verwijderd, telemetrie uitgezet, hostfile aangepast dus volgens mij nu zo'n beetje ready to go
http://answers.microsoft.(...)-b93cf7fe6994?auth=1quote:Op donderdag 30 juli 2015 19:27 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Bij mij vraagt OneDrive dat ik die moet installeren maar dat wil ik niet hoe kreeg jij die eraf?
Peer2Peer. Komt er op neer dat Microsoft de drukte op hun servers willen verminderen door verbindingen van gebruikers te gebruiken om updates te verspreiden.quote:
ik dacht dat die uitspraak inmiddels 'verlopen' was? (en dat ze dus geen aparte n versie meer hoefde uit te brengen)quote:Op donderdag 30 juli 2015 19:02 schreef Gunner het volgende:
N-versie is zonder media player. is uitkomst van een rechtszaak van jaren geleden waarin bedrijven moeilijk deden over de standaard installatie van WMP. Echt...
Bij mij deed die dat automatisch.quote:Op donderdag 30 juli 2015 20:19 schreef Dagoduck het volgende:
Iemand enig idee hoe ik verschillende achtergronden instel voor mijn twee monitoren?
kan windows dat tegenwoordig? Wauw...quote:Op donderdag 30 juli 2015 20:19 schreef Dagoduck het volgende:
Iemand enig idee hoe ik verschillende achtergronden instel voor mijn twee monitoren?
Zonder toestemming?quote:Op donderdag 30 juli 2015 19:55 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Peer2Peer. Komt er op neer dat Microsoft de drukte op hun servers willen verminderen door verbindingen van gebruikers te gebruiken om updates te verspreiden.
Oke dank je... Maar ik heb geen P2P gezien😳quote:Op donderdag 30 juli 2015 19:55 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Peer2Peer. Komt er op neer dat Microsoft de drukte op hun servers willen verminderen door verbindingen van gebruikers te gebruiken om updates te verspreiden.
8 kon dat ookquote:Op donderdag 30 juli 2015 20:29 schreef mschol het volgende:
[..]
kan windows dat tegenwoordig? Wauw...
Nee die wil ik niet..quote:Op donderdag 30 juli 2015 19:33 schreef Nemephis het volgende:
http://answers.microsoft.(...)-b93cf7fe6994?auth=1
1e antwoord uit die link, die tool downloaden en uitvoeren.
jaquote:Op donderdag 30 juli 2015 20:34 schreef mschol het volgende:
[..]
kunnen ze ook op beide schermen een set roulerende achtergronden aan?
ach, standaard stuur je al je doen en laten naar MS, dat beetje bandbreedte kaner dan toch ook wel vanaf?quote:
Haaa nvm, ik zie net bij update history dat die update failed omdat er al een driver van NVIDIA geinstalleerd is. My badquote:
DVD gebrandquote:Op donderdag 30 juli 2015 19:00 schreef Pharkus het volgende:
Hoe kan ik de upgrade forceren naar het engels? Ik heb nu win7 pro en-us op mijn laptop, windows 10 wil nl-nl installeren en om mijn apps te behouden moet ik dezelfde taal aanhouden, wat ik ook prettiger vind. De locale settings naar en-us zetten werkt niet. Ook de locatie aanpassen?
Je moet eerst een upgrade doen, dan kan je een clean install doen. Je key wordt namelijk in de Store bewaard voor je.quote:Op donderdag 30 juli 2015 20:43 schreef Pharkus het volgende:
[..]
DVD gebrandmaar die vroeg om een serial, mijn win7 key werkte in ieder geval niet
Ik schei er mee uit, ik wacht wel tot de kinderziektes eruit zijn.
De upgrade wil ik ook doen, maar de install wil nederlands installeren, en ik wil engels, mijn huidige w7 is ook engels, en ik wil mijn applicaties behouden, geen zin om alles weer te installeren.quote:Op donderdag 30 juli 2015 20:50 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Je moet eerst een upgrade doen, dan kan je een clean install doen. Je key wordt namelijk in de Store bewaard voor je.
Volgens mij kan je naderhand de diplay language aanpassen naar Engels. Ik heb Engels en ik kan 'm omzetten naar Nederlands.quote:Op donderdag 30 juli 2015 20:51 schreef Pharkus het volgende:
[..]
De upgrade wil ik ook doen, maar de install wil nederlands installeren, en ik wil engels, mijn huidige w7 is ook engels, en ik wil mijn applicaties behouden, geen zin om alles weer te installeren.
Ik had het op W8.1 maar na het installeren van W10 heb ik op beiden dezelfde en kan ik ze niet apart aanpassen?quote:
Sta je van te kijken hè.quote:Op donderdag 30 juli 2015 20:29 schreef mschol het volgende:
[..]
kan windows dat tegenwoordig? Wauw...
Zoals.quote:Op donderdag 30 juli 2015 20:53 schreef Thorical het volgende:
Ik wacht nog ff. wWindows 7 bevalt nog prima en hier en daar lees ik toch dingen die ik moet vermijden of die beter opgelost moeten worden.
Ik heb allang neergezet hoe dat moet.quote:Op donderdag 30 juli 2015 20:51 schreef Pharkus het volgende:
[..]
De upgrade wil ik ook doen, maar de install wil nederlands installeren, en ik wil engels, mijn huidige w7 is ook engels, en ik wil mijn applicaties behouden, geen zin om alles weer te installeren.
Ik geloof er niets van, ook met het oog op virussen.quote:Op donderdag 30 juli 2015 20:37 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Het staat standaard aan in Windows 10. Zal wel ergens in de meterslange voorwaarden staan.
Dan lees ik er mooi over heen.quote:Op donderdag 30 juli 2015 20:54 schreef Beach het volgende:
[..]
Ik heb allang neergezet hoe dat moet.
Ah wacht, niet booten van dvd maar setup draaien.quote:
quote:Op donderdag 30 juli 2015 20:55 schreef hoas het volgende:
[..]
Ik geloof er niets van, ook met het oog op virussen.
Iemand meer info hierover?
Hoezo virussen? Die KB's krijgen allemaal unieke hashes mee die worden gecontroleerd, waarschijnlijk een stuk safer dan de gemiddelde download van ThePirateBayquote:Op donderdag 30 juli 2015 20:55 schreef hoas het volgende:
[..]
Ik geloof er niets van, ook met het oog op virussen.
Iemand meer info hierover?
Aha dank je.quote:Op donderdag 30 juli 2015 21:03 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Staat standaard aan
Tot er een exploit opduikt of men een vulnerability in de hashes heeft gevondenquote:Op donderdag 30 juli 2015 21:05 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Hoezo virussen? Die KB's krijgen allemaal unieke hashes mee die worden gecontroleerd, waarschijnlijk een stuk safer dan de gemiddelde download van ThePirateBay
Er zijn wat privacy issues. Windows lijkt bv het zelfde business plan te hebben als Google, zo veel mogelijk van je verzamelen en daar gericht, mee te werkenquote:
Dan was dat allang gebeurd bij het WSUS systeem van veel bedrijven.quote:Op donderdag 30 juli 2015 21:07 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Tot er een exploit opduikt of men een vulnerability in de hashes heeft gevonden
Kan je allemaal aan of uit zetten, dit hou je ook als iets online gaat bestellen.quote:Op donderdag 30 juli 2015 21:08 schreef Thorical het volgende:
[..]
Er zijn wat privacy issues. Windows lijkt bv het zelfde business plan te hebben als Google, zo veel mogelijk van je verzamelen en daar gericht, mee te werken
WSUS heeft vaak zat exploit gehad. En dan hebben we het over beheerde netwerken van computers. Nu heb je een heel netwerk van onbeheerde PCs wat het hele systeem nog interessanter maakt voor exploiters.quote:Op donderdag 30 juli 2015 21:09 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Dan was dat allang gebeurd bij het WSUS systeem van veel bedrijven.
Patches worden in het bedrijfsleven al jaren op vergelijkbare manier gedistribueerd.
En allemaal dingen die je gewoon uit kan zetten.quote:Op donderdag 30 juli 2015 21:08 schreef Thorical het volgende:
[..]
Er zijn wat privacy issues. Windows lijkt bv het zelfde business plan te hebben als Google, zo veel mogelijk van je verzamelen en daar gericht, mee te werken
Ik heb de afgelopen 17 jaar nog geen security-breach middels WSUS meegemaakt, maar dat zegt natuurlijk weinigquote:Op donderdag 30 juli 2015 21:11 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
WSUS heeft vaak zat exploit gehad. En dan hebben we het over beheerde netwerken van computers. Nu heb je een heel netwerk van onbeheerde PCs wat het hele systeem nog interessanter maakt voor exploiters.
Dat gaan we nog ff afwachten.quote:Op donderdag 30 juli 2015 21:17 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
En allemaal dingen die je gewoon uit kan zetten.
Doe eens voorbeelden dan? Ik heb er namelijk pas 1 gevonden.quote:Op donderdag 30 juli 2015 21:11 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
WSUS heeft vaak zat exploit gehad. En dan hebben we het over beheerde netwerken van computers. Nu heb je een heel netwerk van onbeheerde PCs wat het hele systeem nog interessanter maakt voor exploiters.
Juist niet. Er is blijkbaar weer extra info uit de files van dat Italiaans bedrijf gekomen en daar reageren ze nu op voordat het misbruikt kan worden.quote:Op donderdag 30 juli 2015 21:32 schreef hoas het volgende:
http://www.ibtimes.co.uk/(...)tch-problems-1513290
Zorgelijk?
Die moet je toch vanuit Chrome zelf aanpassen?quote:Op donderdag 30 juli 2015 21:32 schreef Eric_Cantona het volgende:
Ik heb al bij thema's, etc gekeken, maar ik krijg de balk bovenin (bij Chrome o.i.d.) niet meegekleurd. De balk onderin met Start, systeemvak, etc doet dat wel netjes.
Iemand die me op weg kan helpen?
Alles qua privacy is aan en uit te zetten of wanneer nodig nog verder te finetunen. Je kunt per app aangeven bijvoorbeeld of de app toegang heeft tot je contacten of locatie.quote:
Thanks, nooit gewetenquote:Op donderdag 30 juli 2015 21:36 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Die moet je toch vanuit Chrome zelf aanpassen?
https://chrome.google.com/webstore/category/themes?hl=nl
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |