SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, heb nog zo mijn doelen.quote:
Kleintje rondlopen kan moeilijk weg.quote:Op donderdag 30 juli 2015 12:06 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Waarom zit je eigenlijk weer op de tacx? Blessure?
Eens! Hoewel de Tarmac in 58 best te pruimen is hoor.quote:Op donderdag 30 juli 2015 08:27 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Specialized is niet meer mooi vanaf maat 56
Ik wil het je uitleggen voor een sixpack duvel morgenavond 19:00 erasmusbrugquote:Op donderdag 30 juli 2015 12:26 schreef kaasplankje het volgende:
hoi jongens ik wil graag leren staand te fietsen weet iemand mij uit te leggen hoe of dat moet?
alvast bedankt groetjes kaasplank
ik weet het niet ik ben pas net begonnen met fietsen de erasmusbrug lijkt me een zware klimquote:Op donderdag 30 juli 2015 12:27 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik wil het je uitleggen voor een sixpack duvel morgenavond 19:00 erasmusbrug
Pff ja die zijn er wel maar dan heb je eerst een powermeter nodig.quote:Op donderdag 30 juli 2015 12:29 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
ik weet het niet ik ben pas net begonnen met fietsen de erasmusbrug lijkt me een zware klim
ik zal hier eerst voor moeten trainen denk ik zijn hier goede schema's voor verkrijgbaar?
Moet ik daar mn zitbotten voor meten?quote:Op donderdag 30 juli 2015 12:31 schreef muzas het volgende:
inb4 ik zoek nog goede chinese fietslampen.
ja dan moet je eerst in de pindakaas gaan zitten zo schijntquote:Op donderdag 30 juli 2015 12:33 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Moet ik daar mn zitbotten voor meten?
Alleen als je vaak bent blijven zitten.quote:Op donderdag 30 juli 2015 12:33 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Moet ik daar mn zitbotten voor meten?
ik wilde altijd gewoon buiten spelen en als dat niet mocht rende ik wegquote:Op donderdag 30 juli 2015 12:36 schreef muzas het volgende:
[..]
Alleen als je vaak bent blijven zitten.
quote:Op donderdag 30 juli 2015 12:26 schreef kaasplankje het volgende:
hoi jongens ik wil graag leren staand te fietsen weet iemand mij uit te leggen hoe of dat moet?
alvast bedankt groetjes kaasplank
die heeft een motortje dat is bekendquote:Op donderdag 30 juli 2015 12:48 schreef Andyy het volgende:
Cancellara was 3e geworden in Zeeland terwijl hij zittend sprintte. Voorbij een aantel die uit het zadel gingen iig
Paolini is ook voorstander van de witte motor.quote:
Paolini is een baas. Ik zou ook wel coke willen snuiven, de wreedste koers van het jaar winnen en bitches klappen en met je stoere baard de binnenkant van dr dijen helemaal rood schuren.quote:Op donderdag 30 juli 2015 12:59 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Paolini is ook voorstander van de witte motor.
En dan vroeg CapFab zich af waarom ik jouw reacties als zeer grafisch beschreefquote:Op donderdag 30 juli 2015 14:39 schreef Gripper het volgende:
[..]
Paolini is een baas. Ik zou ook wel coke willen snuiven, de wreedste koers van het jaar winnen en bitches klappen en met je stoere baard de binnenkant van dr dijen helemaal rood schuren.
Nou ja trouwens, 3 van de 4 bovenstaande zaken zijn voor mij ook gewoon te doen.
Dit.quote:Op donderdag 30 juli 2015 14:39 schreef Gripper het volgende:
[..]
Paolini is een baas. Ik zou ook wel coke willen snuiven, de wreedste koers van het jaar winnen en bitches klappen en met je stoere baard de binnenkant van dr dijen helemaal rood schuren.
Nou ja trouwens, 3 van de 4 bovenstaande zaken zijn voor mij ook gewoon te doen.
CapFab heeft zelf anders ook geen gebrek aan een grafisch zeer creatieve geest... (De ouwe smeerlap)quote:Op donderdag 30 juli 2015 14:41 schreef Fretwork het volgende:
[..]
En dan vroeg CapFab zich af waarom ik jouw reacties als zeer grafisch beschreef
Zijn GW overwinning was wel echt verschrikkelijk goed.
Ah oké. Leuk. Denk wel parcours voor jou..allemaal op de macht klimmetjes tot 3km.quote:Op donderdag 30 juli 2015 14:45 schreef Oksel het volgende:
En Patty, ik ga ws. wel naar Charlie, als m'n vrouw niet écht aan 't knappen is op dat moment.
Heb je een hoogteprofiel? Hoe steil is het?quote:Op donderdag 30 juli 2015 14:48 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ah oké. Leuk. Denk wel parcours voor jou..allemaal op de macht klimmetjes tot 3km.
Nou, met allebei heb jij moeite toch?quote:Op donderdag 30 juli 2015 14:52 schreef Oksel het volgende:
Echt, dat woord 'stijl' en 'steil', daar moet ik áltijd over nadenken.![]()
Nee, parcours nog niet bekend. Maar die van 2014 kan je wel zien. Anders ff op strava zoeken bij deelnemer van vorig jaar.quote:Op donderdag 30 juli 2015 14:51 schreef Oksel het volgende:
[..]
Heb je een hoogteprofiel? Hoe steil is het?
Op dit moment zeker ja..quote:Op donderdag 30 juli 2015 14:58 schreef Gripper het volgende:
[..]
Nou, met allebei heb jij moeite toch?
Ja, volgens mij is route ieder jaar anders.quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:41 schreef Tommeke het volgende:
Je moet al vrij snel de Cote de Putscheid over volgens mij. Echt een steil en stijl kutding
Edit: Ohnee, das met de Jean Nelissen Classic volges mij.
Mijn grafische geest is mijn gebrek.quote:Op donderdag 30 juli 2015 14:45 schreef Gripper het volgende:
[..]
CapFab heeft zelf anders ook geen gebrek aan een grafisch zeer creatieve geest... (De ouwe smeerlap)
Nope, ik heb wat uren opgenomen ivm niet fit en vanavond moet vriendin ff auto gebruiken.quote:Op donderdag 30 juli 2015 16:07 schreef Tommeke het volgende:
Okidoki! Ga je straks naar Corpus Patronno?
Popje tochquote:Op donderdag 30 juli 2015 16:20 schreef Patroon het volgende:
[..]
Nope, ik heb wat uren opgenomen ivm niet fit en vanavond moet vriendin ff auto gebruiken.
Al je campy weer naar de vinkentering, daar kan je niet mee in slecht weer rije hequote:Op donderdag 30 juli 2015 18:09 schreef kaasplankje het volgende:
was wel baggerweer de straten stonden blank, het fietspad was veranderd in een rivier
neehoor dat gaat juist goed, ik heb wel ultegra wielen derin die fluiten nu als vogeltjes intussen fiet fiet fietquote:Op donderdag 30 juli 2015 18:10 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Al je campy weer naar de vinkentering, daar kan je niet mee in slecht weer rije he
Volgens mij zijn die ultegra naven best ok.quote:Op donderdag 30 juli 2015 18:18 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
neehoor dat gaat juist goed, ik heb wel ultegra wielen derin die fluiten nu als vogeltjes intussen fiet fiet fiet
Hallo Knut!!quote:Op donderdag 30 juli 2015 18:22 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Volgens mij zijn die ultegra naven best ok.
Pff zeker nog maar 26 dagen arbeit en ik mag frei naar Japan, daar is toch niks mis mee zeg nu zelfquote:
Wat leuk zeg.quote:Op donderdag 30 juli 2015 18:29 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Pff zeker nog maar 26 dagen arbeit en ik mag frei naar Japan, daar is toch niks mis mee zeg nu zelf
Tegen die tijd gaan er 2 flessen Japanse whisky verloot worden op dat andere forum dus grijp je kans.quote:Op donderdag 30 juli 2015 18:30 schreef GGMM het volgende:
[..]
Wat leuk zeg.
Ik hoop dat ik weer een kaart krijg.
Ik hou het nauwlettend in de gaten.quote:Op donderdag 30 juli 2015 18:32 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Tegen die tijd gaan er 2 flessen Japanse whisky verloot worden op dat andere forum dus grijp je kans.
Tenzij je niet van whisky houdt
vroeger toen de meeste van ons nog in een zaadtoeter woonde werd er alleen maar zittend gesprintquote:Op donderdag 30 juli 2015 12:48 schreef Andyy het volgende:
Cancellara was 3e geworden in Zeeland terwijl hij zittend sprintte. Voorbij een aantel die uit het zadel gingen iig
ik kwam uit den haag naar rotterdam gefiets, vanmiddag heb het helemaal droog gehouden maar moest wel om een paar zwembaden heen fietsen in rotterdamquote:Op donderdag 30 juli 2015 18:09 schreef kaasplankje het volgende:
was wel baggerweer de straten stonden blank, het fietspad was veranderd in een rivier
nou goeie body ook lijkt wel een zandbak als je het wiel rond draaitquote:Op donderdag 30 juli 2015 18:22 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Volgens mij zijn die ultegra naven best ok.
ja toen waren de fietsen nog te slap om staand te spurten.quote:Op donderdag 30 juli 2015 19:12 schreef dop het volgende:
[..]
vroeger toen de meeste van ons nog in een zaadtoeter woonde werd er alleen maar zittend gesprint
denk dat alleen buzz zo oud is dat hij het nog heeft meegmaakt
1 van de 3 onderdelen die ik niet heb moeten vervangen aan mn fietsquote:Op donderdag 30 juli 2015 19:32 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
nou goeie body ook lijkt wel een zandbak als je het wiel rond draait
Wat is nou goede Japanse Whiskey?quote:Op donderdag 30 juli 2015 18:32 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Tegen die tijd gaan er 2 flessen Japanse whisky verloot worden op dat andere forum dus grijp je kans.
Tenzij je niet van whisky houdt
Suntory is beetje zoals vat 69 hier, maar dan beter.quote:Op donderdag 30 juli 2015 22:24 schreef Andyy het volgende:
[..]
Wat is nou goede Japanse Whiskey?Ik heb maar wat flessen Suntory gehaald omdat ik dat overal tegenkwam
En Suntori Hibiki van 13 en 17 jaar oud
Hopelijk hebben jullie wifi zodat er weer een catfight in het topic plaats kan vinden.quote:Op donderdag 30 juli 2015 22:43 schreef Patroon het volgende:
Ik ga met Oksel en zijn 4 ploegmaten naar Luxemburg
Nee dat doen we dan met kussensquote:Op donderdag 30 juli 2015 22:50 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Hopelijk hebben jullie wifi zodat er weer een catfight in het topic plaats kan vinden.
In lingerie.? Of met natte handdoekjes onder de douche?quote:
Als je met die gasten op stap gaat, zou ik alles wat er ook maar los kan aan een fiets, 's morgens toch maar ff nalopen.quote:Op donderdag 30 juli 2015 22:43 schreef Patroon het volgende:
Ik ga met Oksel en zijn 4 ploegmaten naar Luxemburg
Idd. Tussen al die Chinarellos en Chinalized fietsjes zou ik zelf op een Canyon met een scheur erin opletten.quote:Op donderdag 30 juli 2015 23:08 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Als je met die gasten op stap gaat, zou ik alles wat er ook maar los kan aan een fiets, 's morgens toch maar ff nalopen.
Dit is die van vorig jaar.quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:16 schreef Oksel het volgende:
Hier een oude..
http://www.bikemap.net/en(...)ly-gaul-2012-150-km/
Leuke dag gehad? Hoe lang deed je over de Hohe Acht?quote:Op vrijdag 31 juli 2015 13:15 schreef very het volgende:
Hoi vriendjes
Afgelopen weekend was de Rad am Ring. Weersomstandigheden rondom die dag waren zwaar kut, maar op de ochtend zelf was het opeens heerlijk. Mooi!
Maar ik kan dus echt niet klimmen hè#viesdik
En er zaten best pittige stukjes tussen:
[ afbeelding ]
Gemiddelde snelheid lag op 24km/h (incl. korte stops en meerdere keren broertje opwachten, want die nog minder ervaring). Maar ook stukjes met bijna 90km/u naar beneden.
Vond het wel echt leuk. Volgend jaar zeker weer
Nu alleen nog beetje leren klimmen
Foto's:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een half uur ofzo?quote:Op vrijdag 31 juli 2015 13:51 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Leuke dag gehad? Hoe lang deed je over de Hohe Acht?
Leuk!!quote:Op vrijdag 31 juli 2015 14:08 schreef very het volgende:
[..]
Een half uur ofzo?
Maar ik kon wel ietsjes sneller, maar bleef bij mijn broertje om hem een beetje er doorheen te trekken. Die trok het op een gegeven moment niet meer want teveel gegeten en een te erg drukkend shirtje aan.
Ik wou misschien wel een tweede ronde, maar toch weer beetje last van mijn knie. Volgend jaar drie rondjes
Dus helemaal geen slecht weer... Was gewoon primaquote:Op vrijdag 31 juli 2015 15:04 schreef foetre het volgende:
[..]
Leuk!!
Helaas slecht weer anders had ik ook gegaan.
Nu volgend jaar maar.Heb je daar ook een overnachting gedaan?
Gaaf Toemeke, Luxemburg is nu ook met google.maps te bekijkenquote:
Die spacers voor 10sp zijn volgens mij dikker. Dit lijkt op een spacer die je soms ook nodig hebt bij shimano body's, anders krijg je de cassette niet vast. Maar kan/zal bij campa anders zijn. Gewoon ertussen houden.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 19:30 schreef dop het volgende:
dat lijk inderdaad een spacer . 2,4 mm dik voor 10 speed waarschijnlijk
klopt deze is voor achter de cassette , niet er tussenquote:Op vrijdag 31 juli 2015 19:33 schreef Patroon het volgende:
[..]
Die spacers voor 10sp zijn volgens mij dikker. Dit lijkt op een spacer die je soms ook nodig hebt bij shimano body's, anders krijg je de cassette niet vast. Maar kan/zal bij campa anders zijn. Gewoon ertussen houden.
Ja dat bedoel ik ook. Spacer om 11sp body geschikt te maken voor 10sp cassette. Maar die bepaalde spacer is van shimano dikker. Maar dat kan bij campa anders zijn.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 19:35 schreef dop het volgende:
[..]
klopt deze is voor achter de cassette , niet er tussen
Ja dat klopt. Campa doet 9 t/m 11 speed op dezelfde body zonder extra ring. Ik weet niet wat voor wielen dat zijn maar die ring zou eik niet nodig moeten zijn.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 19:39 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik ook. Spacer om 11sp body geschikt te maken voor 10sp cassette. Maar die bepaalde spacer is van shimano dikker. Maar dat kan bij campa anders zijn.
Hoe wordt de ruimte bij 9sp dan opgevuld?quote:Op vrijdag 31 juli 2015 20:01 schreef kaasplankje het volgende:
Maw ik gebruik zowel 9 als 11sp op dezelfde body zonder extra ring achter de cassette.
vulringen zijn dikker en de kransjes ookquote:Op vrijdag 31 juli 2015 20:05 schreef Patroon het volgende:
[..]
Hoe wordt de ruimte bij 9sp dan opgevuld?
Ok ik weet ook niet alles over die oude types mss is die vulring nodig voor 9 of 10 vit ik zou zeggen probeert t ffquote:Op vrijdag 31 juli 2015 20:30 schreef ratatat het volgende:
Is van een oude zonda (toen ze nog zilver waren), breedte is 1.05-1.1 mm.
sorry maar daar zit je er echt naast campa gebruikt bij 10 en 11 speed variabele breedte tussen de kransjes, maar een kransje 11 speed is maar 1.6mm dik bij 10 speed is dat 1.7mm en bij 9 speed 1.75mmquote:Op vrijdag 31 juli 2015 20:07 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
vulringen zijn dikker en de kransjes ook
dat is heel dicht bij het verschil tussen cassette breedte van 10 speed en 11 speedquote:Op vrijdag 31 juli 2015 20:30 schreef ratatat het volgende:
Is van een oude zonda (toen ze nog zilver waren), breedte is 1.05-1.1 mm.
dat zegt ik toch koekwausquote:Op vrijdag 31 juli 2015 20:36 schreef dop het volgende:
[..]
sorry maar daar zit je er echt naast campa gebruikt bij 10 en 11 speed variabele breedte tussen de kransjes, maar een kransje 11 speed is maar 1.6mm dik bij 10 speed is dat 1.7mm en bij 9 speed 1.75mm
spacers tussen de kransjes zijn in de buurt van de 2,3mm bij 10 en 11 speed
9 speed is 2.8
Nou ik ga morgen weer zo uitgebreid BBQ-en met wat vrienden, iedereen maakt een eigen gang en bijpassende wijnen enzo. Dus dat wordt alleen maar zondag een uitbrak-ritjequote:Op vrijdag 31 juli 2015 20:58 schreef Oksel het volgende:
Morgen duur. Vanochtend kracht. Zondag duur. #keifit.
quote:Op vrijdag 31 juli 2015 21:58 schreef buzz1291 het volgende:
Weer een pareltje..... Ff doorspoelen naar 2:50
13kquote:Op vrijdag 31 juli 2015 22:14 schreef dop het volgende:
gaan ze standaard meilenstein mee leveren ? , zal een leuk prijskaartje worden.
Die werd bij een 9-speed wel eens gebruikt.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 19:39 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik ook. Spacer om 11sp body geschikt te maken voor 10sp cassette. Maar die bepaalde spacer is van shimano dikker. Maar dat kan bij campa anders zijn.
Leuk. Op zondag gereden dus?quote:Op vrijdag 31 juli 2015 13:15 schreef very het volgende:
Hoi vriendjes
Afgelopen weekend was de Rad am Ring. Weersomstandigheden rondom die dag waren zwaar kut, maar op de ochtend zelf was het opeens heerlijk. Mooi!
Maar ik kan dus echt niet klimmen hè#viesdik
En er zaten best pittige stukjes tussen:
[ afbeelding ]
Gemiddelde snelheid lag op 24km/h (incl. korte stops en meerdere keren broertje opwachten, want die nog minder ervaring). Maar ook stukjes met bijna 90km/u naar beneden.
Vond het wel echt leuk. Volgend jaar zeker weer
Nu alleen nog beetje leren klimmen
Foto's:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Volgens mij kan je ook een 8 speed cassette maken op een 9 speed body met 9 speed kransjes en 8 speed vulringen, en dan moet er ook een ring achter, maar dat is meer Ivo's afdeling haha.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 22:21 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Die werd bij een 9-speed wel eens gebruikt.
Beetje rustig aan met de drank dan kan je met mij mee naar de club smorgensquote:Op vrijdag 31 juli 2015 21:41 schreef Gripper het volgende:
[..]
Nou ik ga morgen weer zo uitgebreid BBQ-en met wat vrienden, iedereen maakt een eigen gang en bijpassende wijnen enzo. Dus dat wordt alleen maar zondag een uitbrak-ritje
Erg opwindende kleurstelling vind je ook niet?quote:Op vrijdag 31 juli 2015 22:12 schreef poiuytr het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nieuwe Canyon, lijkt tegenwoordig wel een trend dat de zitbuis door midden wordt gezaagd onderaan.
Nice, was zelf aan het kamperen in een lekkende tent naast het F1 circuit. Erg goede sfeer. Weer Was op zaterdag echt slechts.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 15:23 schreef very het volgende:
[..]
Dus helemaal geen slecht weer... Was gewoon prima
Heb inderdaad een overnachting gedaan. Even wezen kijken bij de 24 uurs rit en bij de auto's die daarna de baan op mochten. Maandag was er training voor de endurance races, dus dat was ook leuk.
Zelf nog een stukkie mee mogen rijden in een 950pk sterke GT-R![]()
Het is me prima bevallen. Daarom ook volgend jaar weer. Ik sliep bij pension Sonnenwende. Lieve Nederlandse eigenaars, prima kamers, prima gelegen, niet duur en je kan er je fietsen droog en veilig kwijt. Aanradertje.
Ook wezen mountainbiken.... Ook erg tof daar.
Het was goed kutweer die zaterdag ja...gelukkig kwam ik pas einde middag aan en toen viel het wel redelijk mee. Zelfs nog effe in het zonnetje langs de baan gezetenquote:Op vrijdag 31 juli 2015 22:23 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Leuk. Op zondag gereden dus?
Ik was er zaterdag voor de 150km jedermannrennen, maar die werd afgelast. Volkomen terecht imo, want het waaide echt wel hard.
Niettemin zijn er op wielertoerist wel een paar idioten die vinden dat het wel meeviel en dat het door had moeten gaan.Sommige mensen sporen echt niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.People assume too much.
wat had je eerst dan?quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 19:17 schreef Yankee het volgende:
Eindelijk een 39 op de canyon, wat een genot
moet wel lukken tochquote:Op zaterdag 1 augustus 2015 19:33 schreef faston het volgende:
Ik heb ook 52/36. Die 36 is niet ideaal kan ik die gewoon vervangen voor een 39 blad. Met dezelfde steek? Heb FSA bladen
Ik zit nu in de buurt van Brest, momenteel een hete dag volgens de locals, is prima te hebben, 24 graden met een verkoelend briesje.quote:Op zondag 2 augustus 2015 10:59 schreef ultra_ivo het volgende:
Gisteren m'n laatste training voor PBP afgewerkt, een DIY 300 naar Couvin en St. Truiden. Grote delen van de route waren gelijk aan de 300 van vorig jaar. Het ging redelijk, rond Couvin toch wat problemen gehad maar dat had eerder met de warmte te maken, ik ben niet zo'n hittefietser. Dus hopen dat het over 2 weken niet al te warm wordt tijdens PBP.
In de periode dat ik mn Eifel fiets weekend heb ga ik een Garmin 810 voor 2 weken huren.quote:Op zondag 2 augustus 2015 13:51 schreef Tommeke het volgende:
Een Garmin is echt van toegevoegde wmb. Heb een tweedehands 500 gekocht. Fijn apparaatje!
Ik ga vandaag niet fietsen. Ben lekker aan 't zeilen.
Rondje Drenthe gedaan?quote:Op zondag 2 augustus 2015 13:51 schreef Yankee het volgende:
Lekker gefietst, de rest van de dag doe ik helemaal niks
Pas na 67k met deze warmte de eerste tussenstop, noem ik niet goed georganiseerd. Heb elders mn bidonnen kunnen vullen, maar vanuit de organisatie kan dit beter.quote:Op zondag 2 augustus 2015 13:33 schreef foetre het volgende:
Vandaag 80 km gefiets met 550 hoogtemeters tijdens de hel van de heuvelrug.
Goed georganiseerde tocht!Begint wel verslavend te worden al die georganiseerde tochten.
Word toch is tijd voor een Garmin want via de gps van mn iPhone klopt het niet exact.
De stop had mischien iets eerder gekunt.Ik ben eigenlijk niet van de tussenstop.Het was stempel en gaan.Aan 2 bidons heb ik op de 80 km ook wel genoeg,moet ik er wel bij zeggen dat ik voor 12 u al klaar was.quote:Op zondag 2 augustus 2015 16:04 schreef muzas het volgende:
[..]
Pas na 67k met deze warmte de eerste tussenstop, noem ik niet goed georganiseerd. Heb elders mn bidonnen kunnen vullen, maar vanuit de organisatie kan dit beter.
De 100 heeft in rhenen nog een stop, waar je na de defensieweg zo bent...Ipv rechts terug naar Amerongen. Dit jaar de 80 met wat vriendjes gedaan en dat puntje viel me tegen.
Wat? De HEL van de Heuvelrug in 80 km ? Dat komt nog geeneens in de buurt van het Vagevuur. Man, man, dat is hier een zomeravond trainingsritje.quote:Op zondag 2 augustus 2015 13:33 schreef foetre het volgende:
Vandaag 80 km gefiets met 550 hoogtemeters tijdens de hel van de heuvelrug.
Goed georganiseerde tocht!Begint wel verslavend te worden al die georganiseerde tochten.
Word toch is tijd voor een Garmin want via de gps van mn iPhone klopt het niet exact.
Gewoon grotere bidons gebruiken.quote:Op zondag 2 augustus 2015 16:36 schreef muzas het volgende:
Ik ben ook wel een dorstig persoon op de fiets. Zweet ook veel. Was na 50k wel door mn 2x550ml heen. Ook omdat ik veel moest wachten en dan zit ik continu aan die dingen te lurken
Vorige week de Italiaanse weg gedaan voor de eerste keer.Pittig stukje in het begin.quote:Op zondag 2 augustus 2015 16:57 schreef Fretwork het volgende:
Misschien heb ik foetre en Muzas wel gespot dan, zelf tochtje gedaan richting Italiaanse weg om nog wat kilometers te maken voor LBL volgende week. Die rood gele bordjes hielpen wel mee hem te vinden. Af en toe net iets te diep gegaan, kriebelkeel als gevolg. 8km voor het einde een platte band, dat was spijtig.
Nou, je hebt nog een maand om die benen in orde te krijgenquote:Op zondag 2 augustus 2015 17:51 schreef foetre het volgende:
[..]
Vorige week de Italiaanse weg gedaan voor de eerste keer.Pittig stukje in het begin.
Planning voor september ook klaar.
5 september 100 km 1500hm boogie extreme
12 september 75 km 750hm 1 kride
18 september 100km 1750 hm eifel classic
Hoop dat ik mn benen er klaar voor zijn.
Had het filmpje ook al gezien, maar eigenlijk had ik niet echt het idee dat de automobilist iets fout deed... Maar misschien vertekent de camera een beetje.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 21:58 schreef buzz1291 het volgende:
Weer een pareltje..... Ff doorspoelen naar 2:50
Groothoeklens? Vaak lijkt het alsof er genoeg ruimte is terwijl dat er helemaal niet is.quote:Op zondag 2 augustus 2015 19:11 schreef Blik het volgende:
[..]
Had het filmpje ook al gezien, maar eigenlijk had ik niet echt het idee dat de automobilist iets fout deed... Maar misschien vertekent de camera een beetje.
Verder wel 2 testosteron bommetjes zo
Ja dat went. In het rood rijden word nooit makkelijk.. maar het went wel.quote:Op zondag 2 augustus 2015 20:50 schreef MarcoD het volgende:
Vandaag koers nummer 2.
Een kort rondje (~900m) waardoor het op een lang lint ging. Teveel van achter gestart dus dat was zwaar. Twee valpartijen in de eerste paar rondjes waardoor we ronde vergoeding kregen.
4 haakse bochten met twee relatief korte tussenstukjes. Hoorde van iemand anders dat het een zwaar rondje was en dat klopte wel met mijn gevoel.
Moet mezelf beter positioneren en naar voren rijden zodat je niet in dat elastiek zit te klooien, maar dat vind ik vrij lastig toch allemaal een beetje wennen. Bochten gaan opzicht wel goed en in ieder geval steeds beter merk zelf ook wel dat als je een gaatje laat je veel beter door die bochten gaat en minder energie kost om het wiel voor je te houden.
uiteindelijk 26/50 geworden. Woensdag nog een criterium, schijnt wel iets makkelijker te zijn als vandaag. We gaan het meemaken!
Nog een vraagje voor de criteriumtijgers:
Went het? ruim een uur volle bak knallen en elke keer weer flink aanzetten. Elke keer aanzetten vind ik eigenlijk het zwaarst..
https://www.strava.com/activities/359474269
Mooi gebied. Ook wel iets voor ons volgend jaar. Koelt het daar nachts ook nog wat af? Je zit daar volgens mij een stuk lager dan bij Barcelonnette (1135m)quote:Op zondag 2 augustus 2015 20:48 schreef ddx het volgende:
Vandaag hoogste punt van de Vercors proberen op te zoeken de Mont Noir beklommen 1421m, bovenop helaas geen bordje gevonden dus geen foto als bewijs.
Wel erg mooie klim langs de rotsen, meteen weer nadeel dat gps erg veel drift heeft en je hier dus nooit een valid strava segment van kan maken/matchen.
[ afbeelding ]
Daarna stukje afdalen en verder naar Col de Carri, Col de la Betaille en Col de Tourniol.
Totaal 193km met 3700hm.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://www.strava.com/activities/359762289
Netjes toch?quote:Op zondag 2 augustus 2015 20:50 schreef MarcoD het volgende:
Vandaag koers nummer 2.
Een kort rondje (~900m) waardoor het op een lang lint ging. Teveel van achter gestart dus dat was zwaar. Twee valpartijen in de eerste paar rondjes waardoor we ronde vergoeding kregen.
4 haakse bochten met twee relatief korte tussenstukjes. Hoorde van iemand anders dat het een zwaar rondje was en dat klopte wel met mijn gevoel.
Moet mezelf beter positioneren en naar voren rijden zodat je niet in dat elastiek zit te klooien, maar dat vind ik vrij lastig toch allemaal een beetje wennen. Bochten gaan opzicht wel goed en in ieder geval steeds beter merk zelf ook wel dat als je een gaatje laat je veel beter door die bochten gaat en minder energie kost om het wiel voor je te houden.
uiteindelijk 26/50 geworden. Woensdag nog een criterium, schijnt wel iets makkelijker te zijn als vandaag. We gaan het meemaken!
Nog een vraagje voor de criteriumtijgers:
Went het? ruim een uur volle bak knallen en elke keer weer flink aanzetten. Elke keer aanzetten vind ik eigenlijk het zwaarst..
https://www.strava.com/activities/359474269
Ja dat denk ik ook. Een koers uitrijden in het peloton is 1, maar om mee te zitten in een ontsnapping, top 10 rijden of echt bemoeien met het koersverloop is nog een stuk lastiger, om podium rijden nog maar te vergeten.quote:Op zondag 2 augustus 2015 22:14 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Netjes toch?
Ik denk dat het verschil tussen newbie en ervaren renner erg groot is. Als nieuwe verspil je behoorlijk wat extra energie in aanzetten, positie handhaven en uit de wind rijden. Mss dat je na meer wedstrijden wel 20-30% zuiniger rijd door je minder op te winden, plekken pakt wanneer het stilvalt etc. Uiteindelijk is dat wel het verschil tussen op hangen en wurgen de koers uitrijden aan het elastiek ennerzijds of "rustig" wachten op je moment en meespringen met een groepje en prijsje pakken anderzijds.
Vorig jaar maakte ik me wel wat drukker als ik achteraan moest starten, dacht ik "dit wordt niks". Dit jaar had ik wat pech met loting en stond ik vaak achteraan, maar beetje vertrouwen dat ik wel voorin kwam zorgde idd wel voor meer rust..quote:Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef kaasplankje het volgende:
Je kan bv. stress hebben door omstandigheden en stress vreet energie. Als je de kop koel weet te houden is je hf mss wel 10 of 20 bpm lager.
Ja in het ene geval sta je gestresseerd aan de start van ik sta achteraan en hoe kom ik in godsnaam voorin met dit tempo, in het 2e geval wacht je op je kans en glip je naar voren als het stilvalt. Het lijkt niks maar tis een wereld van verschil.quote:Op zondag 2 augustus 2015 22:26 schreef Patroon het volgende:
[..]
Vorig jaar maakte ik me echt druk als ik achteraan moest starten. Dit jaar had ik wat pech met loting en stond ik vaak achteraan, maar beetje vertrouwen dat ik wel voorin kwam zorgde idd wel voor meer rust.. dus zit wat in.
hooikoorts, altijd last van zowat.quote:Op zondag 2 augustus 2015 22:25 schreef Fretwork het volgende:
Vandaag dus last van zo'n nare kriebelkeel waardoor je niet volledig diep kan ademhalen? Kennen mensen dit? Tips om dit te voorkomen?
Je zal zien dat wanneer je in het najaar komt er meer kansen komen om voorin te eindigen omdat er dan wat afwachtender gereden wordt.quote:Op zondag 2 augustus 2015 22:34 schreef MarcoD het volgende:
Zolang ik niet als eerst aan de kant sta vind ik het ook niet slecht hoor. Het is allemaal wennen en vaak ook wel gedacht van ik kan nu misschien beter een paar plekjes opschuiven, maar niet gedaan stom van me maar ga er woensdag proberen aan te werken. En inderdaad is het halverwege het seizoen dus niveau zal ook wel iets hoger zijn.
Btw toevallig reedt er vandaag en vorige week iemand mee waarvoor het ook de eerste koersen waren en die stond elke keer ruim voor het einde aan de kant.
Nooit nalaten om te schuiven idd.quote:Op zondag 2 augustus 2015 22:34 schreef MarcoD het volgende:
Zolang ik niet als eerst aan de kant sta vind ik het ook niet slecht hoor. Het is allemaal wennen en vaak ook wel gedacht van ik kan nu misschien beter een paar plekjes opschuiven, maar niet gedaan stom van me maar ga er woensdag proberen aan te werken. En inderdaad is het halverwege het seizoen dus niveau zal ook wel iets hoger zijn.
Btw toevallig reedt er vandaag en vorige week iemand mee waarvoor het ook de eerste koersen waren en die stond elke keer ruim voor het einde aan de kant.
Is dar niet andersom? Ik vind van 40 naar 45 versnellen een stuk makkelijker dan van 50 naar 55quote:Op zondag 2 augustus 2015 22:23 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wat je ook zegt, beste pak je plekjes als je ff kans hebt om te schuiven, als het heel hard gaat kan je beter blijven zitten waar je zit en wachten tot het weer ff stil valt, om dan direct te schuiven. 45km/h rijden als het 40 gaat is een stuk lastiger dan 55km/h rijden als het 50 gaat
Hopelijk niet tijdens LBL... Na 110 km was ik er goed klaar mee.quote:Op zondag 2 augustus 2015 22:28 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
hooikoorts, altijd last van zowat.
Wat een paupersquote:Op zondag 2 augustus 2015 23:20 schreef Tommeke het volgende:
Ik ben echt zo blij dat ik daar niet meer werk
Bij kaas krijg je tenminste een mooi gesoigneerd pekske. Ik kreeg op m'n flikker dat ik in m'n eigen broekje fietste. Ik wou wel een broekje van hen, maar daar moest ik ¤25 voor betalenDat weigerde ik uiteraard.
Vonden ze raar. Want ik kon 't in m'n eigen tijd als ik voor mezelf fietste ook dragen...
Ja nogal. Je mocht wel in een zwart broekje fietsen. Deed ik ook, alleen stond er met witte letters Assos op.quote:
Ik denk dat ze dachten dat jij een randonneur bentquote:Op zondag 2 augustus 2015 23:29 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ja nogal. Je mocht wel in een zwart broekje fietsen. Deed ik ook, alleen stond er met witte letters Assos op.
Toen ik daar kwam werken kreeg ik een gebruikt shirt. Even later een tweede. Best handig als je 4 keer per week fietst.
Die shirts stonken toen al. Ook veel te dikke en niet ademde stof voor in de zomer. Je kan je het wel voorstellen hoe het voor mensen was die op een mooie zomerdag met mij in de lift stonden
Heb daar bijna 4 jaar gewerkt en nooit een nieuw shirt gekregen. Ze hadden ook allemaal vet vieze oude bidons. Had vaak m'n eigen mee. En op een gegeven moment heb ik al die oude bidons daar weggeflikkerd en nieuwe die ik ergens had gekregen neergelegd.
Dit idd, gelukkig rijke fantasiequote:Op maandag 3 augustus 2015 08:39 schreef ratatat het volgende:
Oksel, ga je plaatjes eens ergens anders hosten, niemand kan ze zien.
Blij dat ik niet de enige ben meer hier... Zag jij Chinarello's, Bianchi's of lekker fietswijven in je fantasie?quote:
Ik zag wijn, wijn, wijn en een import-Tukker die VAM berekeningen maaktequote:Op maandag 3 augustus 2015 11:04 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Blij dat ik niet de enige ben meer hier... Zag jij Chinarello's, Bianchi's of lekker fietswijven in je fantasie?
Trouwens, kom ik aan op m'n werk vandaag, wil m'n Strava op finish doen, blijkt dat het kreng na 10 seconden op pauze was gesprongen kennelijk. Dus jullie moeten maar op m'n bolle ogen geloven dat ik weer met de fiets naar werk ben gereden...
Haha jaquote:Op maandag 3 augustus 2015 12:32 schreef ratatat het volgende:
Met jouw gewicht kan je natuurlijk ook beter een setje handgespaakt met 36 spaken hebben.
Gewoon fietsen. Dat kan niet met campa alleen geschikt voor in t museum of misschien een rondje flaneren op de boulevard van San remoquote:Op maandag 3 augustus 2015 12:35 schreef ratatat het volgende:
Maar serieus, hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Pastasaus uit een potje! Allemaal suiker en E-nummersquote:Op maandag 3 augustus 2015 13:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Zou je hier nog even op door kunne rije? Dan stuur ik ze wel naar die knoflookvreters als ik naar japan ga. Dan hoef ik me iig de eerste 3 weken niet te ergeren aan de ontbrekende efficiëntie.
Koop bij deze nooit meer iets italiaans en ga straks alle potjes pastasaus door de gootsteen gieten.
quote:Op maandag 3 augustus 2015 12:52 schreef poiuytr het volgende:
Hoe kan ik eenvoudig het aantal hoogtemeters van vorig jaar in Strava uitlezen?
In een tomaat zitten ook e-nummersquote:Op maandag 3 augustus 2015 13:10 schreef Gripper het volgende:
[..]
Pastasaus uit een potje! Allemaal suiker en E-nummers![]()
Moet je zelf maken met verse rijpe tomaten of tomaten uit blik joh.
tevens: dit is natuurlijk wel dé reden om meerdere wielsets en liefst ook meer fietsen te bezitten. Als er dan iets kapot is kan je toch doorrije, en hoef je je niet weken lang te verbijten.
Wat boeit het hoe E621 in je pastasaus komt? Als het er maar in zitquote:Op maandag 3 augustus 2015 13:10 schreef Gripper het volgende:
[..]
Pastasaus uit een potje! Allemaal suiker en E-nummers![]()
Moet je zelf maken met verse rijpe tomaten of tomaten uit blik joh.
Jep. Dus binnen 8k al 2 keer naar de vinkentering.quote:Op maandag 3 augustus 2015 13:18 schreef muzas het volgende:
Had jij trouwens niet ook net gezeik met de body van die wielen gehad?
Jij moet wel heel sterk zijn.quote:Op maandag 3 augustus 2015 13:20 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Jep. Dus binnen 8k al 2 keer naar de vinkentering.
Dank. Jammer dat we niet meer statistieken kunnen zien zoals gemiddelde snelheid. Gemiddelde hartslagen, maximale hartslag, hoogst gemeten snelheden etc. Kan je dit met premium wel?quote:
www.Veloviewer.com is je vriend. Daar kun je werkelijk alles terug vinden. tegenwoordig wel betaald maar dat is maar een schijntje.quote:Op maandag 3 augustus 2015 13:34 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Dank. Jammer dat we niet meer statistieken kunnen zien zoals gemiddelde snelheid. Gemiddelde hartslagen, maximale hartslag, hoogst gemeten snelheden etc. Kan je dit met premium wel?
Dit jaar al bijna meer geklommen dan vorig jaar
Als je campa had was je uit wanhoop al een keer bij bergen rechtdoor de zee in gereden.quote:Op maandag 3 augustus 2015 13:33 schreef muzas het volgende:
Shimano is idd het beste. De tweede achterderrie was meteen goed, en mn shifter is nu pas voor de 3e keer teruggestuurd.
Vind zelf de dura ace ketting stuk fijner als KMC en gaat ook langer mee.quote:Op maandag 3 augustus 2015 14:05 schreef muzas het volgende:
Ik moet een nieuwe ketting. Win ik nog wat als ik een duurdere neem? Heb vooralsnog alleen met KMC 10.93 gereden. Eigenlijk wel tevreden over (op die quicklinkbreuk na, incidentje... hoop ik). Lees dat duurdere kettingen vaak wat stiller zijn? Ik rijd met dunne olie...
Zo'n KMC 10EL, is dat een betere keus dan de cheapass versie? En wat is het verschil met de SL?
Misschien had je toch een TCR0 moeten nemen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 13:33 schreef muzas het volgende:
Shimano is idd het beste. De tweede achterderrie was meteen goed, en mn shifter is nu pas voor de 3e keer teruggestuurd.
Kunnen maar op 1 manier. En je ziet wel waar die plastic dingen moeten, anders komen de kransjes tegen elkaar aan.quote:Op maandag 3 augustus 2015 14:44 schreef poiuytr het volgende:
Misschien een newbie vraag maar afgelopen week in een te enthousiasme bui te snel mijn nieuwe cassette uitgepakt. Nu weet ik niet meer hoe de kransjes precies lagen (wat voor en achter is). Ook zat er zwarte alu of plastic ring bij die ongeveer tussen het derde en vierde kransje gemonteerd zat bij.
Is het mogelijk om kransjes omgekeerd te monteren of past het maar op één manier (de juiste manier)?
En moet dat zwarte plastic/ alu spacer ook gemonteerd worden?
Eerste keer dat ik mijn cassette open haal, wat al een prestatie op zich is voor mij
Nee, kunnen niet omgedraaid worden.quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:00 schreef muzas het volgende:
Ik zou eigenlijk niet weten of je ze ook omgedraaid kan monteren, ik let bij het terugzetten op welke kant het aantal tandjes staat, en die moet naar buiten.
Spacers zie je vanzelf wel waar die moeten.
525 - 900 - 700quote:
En de lelijkstequote:Op maandag 3 augustus 2015 15:10 schreef muzas het volgende:
[..]
525 - 900 - 700
Ultegra 6800 is wel echt een koopje.
Zwaarste ook van de 3 geloof ik, maar nog...
Ik denk dat het voor knut te licht geconstrueerd is. Sram force. Zou hem eerder Shimano saint adviseren.quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:02 schreef Gripper het volgende:
Koopt nou gewoon Sram Force menschen.
By far de beste groep van de drie als je moest kiezen tussen Ultegra-Chorus-Force
Net 5 defy soras gekocht zodat er altijd wel 1 niet bij de fm staatquote:Op maandag 3 augustus 2015 16:05 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor knut te licht geconstrueerd is. Sram force. Zou hem eerder Shimano saint adviseren.
Ideaal, hoef je zelf niet meer te fietsen om toch een goede tijd neer te zetten.quote:Op maandag 3 augustus 2015 17:06 schreef Patroon het volgende:
http://www.cyclingpowerlab.com
Fap fap fap
Doelde meer op de pagina's onder power essentials en power modelsquote:Op maandag 3 augustus 2015 17:23 schreef ratatat het volgende:
[..]
Ideaal, hoef je zelf niet meer te fietsen om toch een goede tijd neer te zetten.
Niets aan toe te voegen, anders dan dat de klik bij het opschakelen wat hard is.quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:02 schreef Gripper het volgende:
Koopt nou gewoon Sram Force menschen.
By far de beste groep van de drie als je moest kiezen tussen Ultegra-Chorus-Force
Ja. Bevalt mij ook zeer goed. Afstellen van achter der. is nog nooit zo makkelijk geweest.quote:Op maandag 3 augustus 2015 18:04 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Niets aan toe te voegen, anders dan dat de klik bij het opschakelen wat hard is.
Nou, baard en tietstaartechnisch zou ik het zo kunnen zijnquote:Op maandag 3 augustus 2015 20:21 schreef buzz1291 het volgende:
Welke Fok!kert rijdt er tegenwoordig bij IAM?
[ afbeelding ]
Ik zit op zo'n 200m.quote:Op zondag 2 augustus 2015 21:23 schreef Patroon het volgende:
[..]
Mooi gebied. Ook wel iets voor ons volgend jaar. Koelt het daar nachts ook nog wat af? Je zit daar volgens mij een stuk lager dan bij Barcelonnette (1135m)
Dat scheelt nogal qua hoogte. Ook qua vermogen wat je kan trappen trouwens. Op 1500m scheelt het al 7% tov zeeniveau.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:35 schreef ddx het volgende:
[..]
Ik zit op zo'n 200m.
Normaal koelt het 's avonds/'s nachts wel af dat je gewoon trui aanmoet als je buiten zit.
Maar dit jaar is het erg warm, nu ook nog 24 graden ofzo.
Harder fietsen. Strava pauzeert automatisch als je geen GPS signaal hebt en het apparaat niks registreert van de accelerometer.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:36 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Heeft strava een foute update gehad, of ligt het sllemaal aan mij? Nu is op de terugweg dat kreng onderweg op pauze gegaan, ik mis 8 km! Anyway, de eerste keer heen en weer naar werk op 1 dag. 48 km totaal naast een kantoordag, ben heel blij dat ik het gedaan heb, voelt als een overwinning op mezelf!
Waar kan je/ik dit terugvinden?quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:51 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat scheelt nogal qua hoogte. Ook qua vermogen wat je kan trappen trouwens. Op 1500m scheelt het al 7% tov zeeniveau.
http://www.cyclingpowerlab.com/EffectsOfAltitude.aspxquote:
ha ha...de eerste 6 kiomeer van kantoor tot Weesp zijn niet opgenomen, OK dat is door de Bijlmer en langs de Gaasperplas, maar zo langzaam ga ik nu oook weer niet! Lijkt wel of m'n mp3 speler app raar inwerkt op Starva, want op het punt waar hij begon te tellen, had ik een podcast opgezet...rar twlwfoon ofzo!quote:Op maandag 3 augustus 2015 22:05 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Harder fietsen. Strava pauzeert automatisch als je geen GPS signaal hebt en het apparaat niks registreert van de accelerometer.
Daar heb je de volgende tools voor nodig:quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 10:07 schreef foetre het volgende:
Kan je een Shimano cassette en een KMC ketting ook met huis tuin en keuken gereedschap monteren of heb je daar speciale gereedschappen voor nodig?
quote:Op maandag 3 augustus 2015 14:48 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Kunnen maar op 1 manier. En je ziet wel waar die plastic dingen moeten, anders komen de kransjes tegen elkaar aan.
quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:00 schreef muzas het volgende:
Ik zou eigenlijk niet weten of je ze ook omgedraaid kan monteren, ik let bij het terugzetten op welke kant het aantal tandjes staat, en die moet naar buiten.
Spacers zie je vanzelf wel waar die moeten.
Dank voor de reacties, het stelde echt niks voor als je maar goed gereedschap hebt. Cassette kan je inderdaad maar op één manier monteren. Vanavond spullen op de fiets monteren en der opnieuw afstellen (dit is denk ik het moeilijkste). Best leuk zo zelf knutselen aan de fiets.quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:10 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Nee, kunnen niet omgedraaid worden.
Tenzij je een hamer gebuikt om ze erop te slaan uiteraard.
quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 10:45 schreef kaasplankje het volgende:
ik heb ook een per ongeluk mijn voorbladen verkeerd om gemonteerd toen reed ik op 53x26 de galibier op
manolo saiz zag het toen die moest echt vet lachen
quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 10:45 schreef kaasplankje het volgende:
ik heb ook een per ongeluk mijn voorbladen verkeerd om gemonteerd toen reed ik op 53x26 de galibier op
manolo saiz zag het toen die moest echt vet lachen
Fietskoerier voor pantani. 2 envelopjes per dag.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 10:59 schreef Tommeke het volgende:
En toen kreeg je een contract als standin voor Pantani?
Je was toch altijd 6% vet?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 10:56 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
gespierder ik heb nog altijd low bodyfat
Oh ja bedoel je dat. Dat schommelt nog weleens in mijn leven. Ik heb dat wel tot op de kilo in de hand. Ik woog met de gf sportful 80kg en nu alweer 78kg.quote:
Viesdikquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 11:20 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Oh ja bedoel je dat. Dat schommelt nog weleens in mijn leven. Ik heb dat wel tot op de kilo in de hand. Ik woog met de gf sportful 80kg en nu alweer 78kg.
Komt door mijn poweroutput. Belde gisteren met kittel en die zei ook dat hij per sprint 5 wielsets uit elkaar trekt.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 11:24 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
moet jij zeggen jij zakt na 100km al door je wielen
Ik heb dat ook redelijk in de hand. Schommel wat tussen de 67 (viesdik na de zomer) en 65,5kg. Voor GF sportful 2016 sta ik 64quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 11:20 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Oh ja bedoel je dat. Dat schommelt nog weleens in mijn leven. Ik heb dat wel tot op de kilo in de hand. Ik woog met de gf sportful 80kg en nu alweer 78kg.
En maar plakken roomboter schaven met de kaasschaaf en klagen dat je te zwaar bent om de bergen over te komen. Dik spekbeestquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 11:20 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Mag hopen dat je dan minstens 1,90 bent... #viesdikquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 11:20 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Al ketonen ingeslagen?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 11:43 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik heb dat ook redelijk in de hand. Schommel wat tussen de 67 (viesdik na de zomer) en 65,5kg. Voor GF sportful 2016 sta ik 64
Ga je daar ook harder van fietsen?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 11:56 schreef kaasplankje het volgende:
als ik mijn bicepsen ga flexen op de fiets zie ik tegemoetkomende vrouwen gewoon soppend over de zadelpen heenzakken
jazeker je kan harder aan je stuur trekken dus meer vermogenquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 12:03 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ga je daar ook harder van fietsen?
Als ik dat doe trek ik zo mn stuurpen in 2-en.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 12:07 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
jazeker je kan harder aan je stuur trekken dus meer vermogen
Maakt campa ook stuurpennen dan?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 12:17 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Als ik dat doe trek ik zo mn stuurpen in 2-en.
Ooit 1 gekocht die heb ik heel voorzichtig uitgepakt en in een afgesloten klimaatkamer gezet zodat ik er af en toe even naar kan kijken.quote:
Dat effect heb ik op vrouwen van half mijn leeftijd die in de voedinsgindustre werken, ze kijken me allemaal aan van 'Wat een man. Neem me...ver weg van hier'.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 11:56 schreef kaasplankje het volgende:
als ik mijn bicepsen ga flexen op de fiets zie ik tegemoetkomende vrouwen gewoon soppend over de zadelpen heenzakken
Ik wil ook volgende zomer voor de sportful iets van 73 ipv 75 zijn. Zal wel schelen bergop!quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 11:43 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik heb dat ook redelijk in de hand. Schommel wat tussen de 67 (viesdik na de zomer) en 65,5kg. Voor GF sportful 2016 sta ik 64
4 seconden voor iedere 100 meter omhoog mits je gewichtsverlies niet ten koste gaat van je geleverde vermogenquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 12:39 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik wil ook volgende zomer voor de sportful iets van 73 ipv 75 zijn. Zal wel schelen bergop!
Das net 3 minuten op de hele cyclo van 5000 hmquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 12:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
4 seconden voor iedere 100 meter omhoog mits je gewichtsverlies niet ten koste gaat van je geleverde vermogen
Precies, daarvoor gaan we de speciaal biertjes etc natuurlijk niet laten staanquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 12:57 schreef Gripper het volgende:
[..]
Das net 3 minuten op de hele cyclo van 5000 hm
Maar dat blijft de crux ja. Spek verliezen, kracht behouden.
Hoeveel tijd zou ik trouwens per 100 meter afdalen verliezen omdat ik door een lager gewicht minder hard naar beneden ga?
Ligt eraan of je spekverlies je frontaal oppervlak aanpast.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 12:57 schreef Gripper het volgende:
[..]
Hoeveel tijd zou ik trouwens per 100 meter afdalen verliezen omdat ik door een lager gewicht minder hard naar beneden ga?
Daarom cyclos uitzoeken die geneutraliseerd zijn in de afdalingquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 12:57 schreef Gripper het volgende:
[..]
Biceps moeten flexen om dat resultaat te bereikenquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 11:56 schreef kaasplankje het volgende:
Heeft imo te maken met feit dat wielrennen een duursport is waarbij iedereen met min of meer gelijke wapens moet strijden. Tijdrijden is al een uitzondering, daar mag je wel met disc wielen, opzetsturen etc. starten.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:10 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Daarom cyclos uitzoeken die geneutraliseerd zijn in de afdaling![]()
Kan je wel een tijdje over brainstormen/doorrekenen. Las laatst interview met 1 of andere dude uit het team sky laboratorium en die verwachtte dat je soort F1 pitstops zou krijgen aan de top van iedere col als uci gewichtslimiet zou opheffen. Fietsen strippen tot absolute minimum bergrop evt zelfs zonder remmen en dan op de top wisselen voor aero met schijven en extra gewicht in BB voor laag zwaartepunt.
Verschil tussen paar topteams en alles daaronder wordt dan dus alleen maar groter en als consument heb je er ook weinig aan. Vond het altijd maar suffe regel maar heeft misschien toch zn nut.
Weinig verschil, er kan nog een klein rolletje olifantenhuid aan de zijkant af. Al mn broekjes van castelli kopen in maat S geeft hetzelfde effect, dan wordt die pels lekker samengedrukt. Denk dat mn baard thuislaten al meer aerodynamische winst zou opleveren.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:10 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ligt eraan of je spekverlies je frontaal oppervlak aanpast.
Ik snap de oorspronkelijke achterliggende gedachte, maar dan is die 6.8 enorm achterhaald. Iedere toerist kan voor 2k een fiets kopen die daaronder duikt, als je het verlaagt naar bv 5 kilo is er geen proconti team die in de problemen komt.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:13 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Heeft imo te maken met feit dat wielrennen een duursport is waarbij iedereen met min of meer gelijke wapens moet strijden. Tijdrijden is al een uitzondering, daar mag je wel met disc wielen, opzetsturen etc. starten.
Gezien het verleden zou ik het zo zeggen:quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:13 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Heeft imo te maken met feit dat wielrennen een duursport is waarbij iedereen met min of meer gelijke wapens moet strijden.
Denk dat rasmussen nog op vierkante wielen zou rijden mocht hem dit gewichtsvoordeel opleveren.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:24 schreef Tommeke het volgende:
Ik denk als prof ook wel. Hoe je het ook wend of keer, die afstanden die zij fietsen zijn enorm. Een beetje comfort op z'n tijd is dan wel prettig.
Ik kijk al weer beetje uit naar de winter. Lege wegen en nog belangrijker een lege kleedkamer.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:25 schreef ratatat het volgende:
Winterbroek en wintersokken gekocht, heb nu m'n winter garderobe wel redelijk compleet. Kom maar op met de kou
moet je niet in de randstad trainenquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:33 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik kijk al weer beetje uit naar de winter. Lege wegen en nog belangrijker een lege kleedkamer.
Daar heb je een puntquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:28 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Denk dat rasmussen nog op vierkante wielen zou rijden mocht hem dit gewichtsvoordeel opleveren.
Kom tussen begin november en eind maart zelden andere fietsers tegen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:48 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
moet je niet in de randstad trainen
quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 14:19 schreef Oksel het volgende:
Hier in 't Twentse, of nog beter, 't Duitse landschap bestaan geen andere fietsers. En geen stoplichten.
Gisteren nog een hertje gezienquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 14:30 schreef Oksel het volgende:
Heerlijk. Eindeloze mooie landweggetjes met mooie vergezichten. Frisse lucht. Geen auto's, geen gedoe. Lang leve Twente, en fuck de randstad.
385quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 14:35 schreef Patroon het volgende:
Ik ga vanavond mijn 5min record aanvallen. Op 1150m hoogte was dit 363w. Ik heb een richtlijn waar ik op zeeniveau op uit kan komen... wat denken jullie?
Maar hebben jullie straaljagers bij autohandelaren of in de tuin van mensen?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 14:19 schreef Oksel het volgende:
Hier in 't Twentse, of nog beter, 't Duitse landschap bestaan geen andere fietsers. En geen stoplichten.
450W dat is echt fantastischquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 14:35 schreef Patroon het volgende:
Ik ga vanavond mijn 5min record aanvallen. Op 1150m hoogte was dit 363w. Ik heb een richtlijn waar ik op zeeniveau op uit kan komen... wat denken jullie?
quote:Maar dan moet je wel eerst alle bla bla doorzitten zou mezelf na een uur al zonder remmen van de putscheid werpen
Wel op vliegveld Twente...quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 14:43 schreef ratatat het volgende:
[..]
Maar hebben jullie straaljagers bij autohandelaren of in de tuin van mensen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |