Dat is waar, maar functionele kracht is een breed begrip. Natuurlijk is uitvoering in bodybuilding de sleutel tot succes, maar ik leg mijn hand er voor in het vuur dat iemand die bodybuilding doet een stuk sterker is dan de gemiddelde Nederlanderquote:Op donderdag 30 juli 2015 02:38 schreef danzazlol het volgende:
Over die zak zand. Bodybuilders trainen niet voor functionele kracht dus om ze daarop te beoordelen zou onjuist zijn.
Het oordeel dat bodybuilders niet veel functionele kracht bezitten in verhouding tot hun spieren is wel juist. Echter zou je dat eerder bij powerlifters of strongmen moeten zoeken.
Ja, ze schrijven soms medische anabolen uit dit zijn wel hele lichte doseringen.quote:Op donderdag 30 juli 2015 02:31 schreef DefinitionX het volgende:
Wat boeit jouw dat man? Er zullen vast wel wiskundige, artsen, advocaten, etc, etc zijn die op het bodybuilding podium hebben gestaan.
Maar het is volgens mij wel zo dat anabolen gebruiken zonder medische noodzaak (dwz als je aan een bepaalde aandoening leidt en je anabolen nodig hebt, ik weet niet of dit bestaat, maar misschien wel) slecht voor je zijn. Op de lange termijn ga je er dingen van merken en misschien zul je dan spijt hebben dat je anabolen gebruikt hebt.
Wat interesseert het jou nou wat iemand die er duidelijk geen kaas van heeft gegeten ergens van vindt?quote:Op donderdag 30 juli 2015 02:47 schreef pannenkoekeneter het volgende:
[..]
Ja, ze schrijven soms medische anabolen uit dit zijn wel hele lichte doseringen.
En ja, de meeste anabolen zijn slecht voor lever het hart en de nieren.
Mijn punt was echter sommige mensen laten het klinken alsof anabolen wonder middelen zijn waardoor je in een klap enorm buff bent zonder extreem hard er voor te werken.
Je wordt er niet sterker van, dude die sochtends met mij trained ziet eruit als een beest, maar kan alleen maar 9 kilo dumb bells aan.quote:Op donderdag 30 juli 2015 02:58 schreef Just_some_random_dude het volgende:
Lol true, maar dat zijn vooral ook de mensen die niet liften die zeggen "ja maar hij/zij gebruikt anabolen dus ik heb geen respect voor hem/haar"
Ik zelf als serieuze lifter heb respect voor ieder die keihard werkt voor zijn lichaam. Het enige moment waarop ik wel zoiets heb van "dude wtf.." is wanneer iemand die anabolen gebruikt gaat zeggen van "ja ik bench/squat/deadlift/ben groter dan jou man"
Dan denk ik.. bro.. je gebruikt anabolen.. kans is groot dat je uiteindelijk groter en sterker wordt..
Do you even lift?quote:Op donderdag 30 juli 2015 02:58 schreef Just_some_random_dude het volgende:
Lol true, maar dat zijn vooral ook de mensen die niet liften die zeggen "ja maar hij/zij gebruikt anabolen dus ik heb geen respect voor hem/haar"
Ik zelf als serieuze lifter heb respect voor ieder die keihard werkt voor zijn lichaam. Het enige moment waarop ik wel zoiets heb van "dude wtf.." is wanneer iemand die anabolen gebruikt gaat zeggen van "ja ik bench/squat/deadlift/ben groter dan jou man"
Dan denk ik.. bro.. je gebruikt anabolen.. kans is groot dat je uiteindelijk groter en sterker wordt..
Is pure onzekerheid.quote:Op donderdag 30 juli 2015 06:43 schreef Frank_Drebin het volgende:
Het valt me op dat veel bodybuilders, ook in dit topic zie je het weer voorbij komen, meer met anderen en hun eigen lichaam bezig zijn dan een gemiddeld puberend meisje-meisje.
Anabolen zijn dan ook voor mensen die niet extreem hard willen werken om flink gespierd te zijn. Of wou jij beweren dat je met anabolen even hard moet werken als zonder? Ik durf zelfs 3x minder hard te stellen.quote:Op donderdag 30 juli 2015 02:47 schreef pannenkoekeneter het volgende:
[..]
Ja, ze schrijven soms medische anabolen uit dit zijn wel hele lichte doseringen.
En ja, de meeste anabolen zijn slecht voor lever het hart en de nieren.
Mijn punt was echter sommige mensen laten het klinken alsof anabolen wonder middelen zijn waardoor je in een klap enorm buff bent zonder extreem hard er voor te werken.
Feitenquote:Op donderdag 30 juli 2015 06:43 schreef Frank_Drebin het volgende:
Het valt me op dat veel bodybuilders, ook in dit topic zie je het weer voorbij komen, meer met anderen en hun eigen lichaam bezig zijn dan een gemiddeld puberend meisje-meisje.
onzekerheid.quote:Op donderdag 30 juli 2015 06:43 schreef Frank_Drebin het volgende:
Voor jezelf zorgen met goede voeding en sporten is niet onzinnig. Al is dat wel iets anders natuurlijk dan doorgeslagen ronnie coleman wannabies die 300g eiwitten per dag eten.quote:Op donderdag 30 juli 2015 09:56 schreef BasEnAad het volgende:
Al die mensen hun energie nou eens stoken in iets nuttigs ipv hun onzekerheid te verbloemen met 24/7 eten en sporten.
Jij bent dus zo'n standaard leek.quote:Op donderdag 30 juli 2015 08:13 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Anabolen zijn dan ook voor mensen die niet extreem hard willen werken om flink gespierd te zijn. Of wou jij beweren dat je met anabolen even hard moet werken als zonder? Ik durf zelfs 3x minder hard te stellen.
Anabolen zijn voor mietjes die te lui zijn op normale wijze spieren te kweken.
En ja, spiermassa gekweekt op anabole steroiden zijn ook enkel voor de show, daar zit veel minder kracht in dan wanneer je gewoon op normale wijze tot je spiermassa komt.
Op FOK! hebben ze vaak een napoleoncomplex.quote:Op donderdag 30 juli 2015 06:43 schreef Frank_Drebin het volgende:
Wat een onzin. Meeste ectos boeit het niet dat ze geen spieren hebben hoor, dus die zijn ook niet jaloers.quote:Op donderdag 30 juli 2015 10:34 schreef pannenkoekeneter het volgende:
Ik denk dat dit probleem voor een groot deel ontstaat uit jaloezie
Synthol is anders dan testosteron verhogende middelenquote:Op donderdag 30 juli 2015 09:26 schreef consumer_whore het volgende:
Ik ben een half jaar geleden ook begonnen.
[ afbeelding ]
Nu geniet ik respect van anderen en staan de lekkere wijven voor mij in de rij. Jullie zijn gewoon jaloers.
Maar waaruit ontstaat dan die haat richting bodybuilding. Ik ga toch ook niet haten op curling omdat ik dat een rare sport vindquote:Op donderdag 30 juli 2015 10:40 schreef Chai het volgende:
[..]
Wat een onzin. Meeste ectos boeit het niet dat ze geen spieren hebben hoor, dus die zijn ook niet jaloers.
Als semi pro valt er weinig geld te halen, en zoals aangegeven beschikken bodybuilders over veel meer kennis wat betreft je lichaam en voeding dan jijquote:Op donderdag 30 juli 2015 03:12 schreef Torstein het volgende:
De meeste bodybuilders of power lifters zijn domme mensen, Waar wil je anders je brood mee verdienen als je IQ onder de 80 is?
Door van die tokkie bodybuildtypes in de basic fit.quote:Op donderdag 30 juli 2015 10:52 schreef pannenkoekeneter het volgende:
[..]
Maar waaruit ontstaat dan die haat richting bodybuilding. Ik ga toch ook niet haten op curling omdat ik dat een rare sport vind
Als je nou gewoon je bek houdt en gaat liften in plaats van dit janktopic maken draag je al bij aan een oplossing.quote:Op donderdag 30 juli 2015 10:52 schreef pannenkoekeneter het volgende:
[..]
Maar waaruit ontstaat dan die haat richting bodybuilding. Ik ga toch ook niet haten op curling omdat ik dat een rare sport vind
body building is niet gelijk aan krachttraining,als je obbsessief body build en ana gebruikt komt dat door onzeker over je lichaamquote:Op donderdag 30 juli 2015 10:58 schreef Questular het volgende:
Onzeker omdat je graag aan krachttraining doen? Ja zo kan ik ook nog wel een hoop bullshit verzinnen.
Ik lift ookquote:Op donderdag 30 juli 2015 11:01 schreef Deshain het volgende:
[..]
Als je nou gewoon je bek houdt en gaat liften in plaats van dit janktopic maken draag je al bij aan een oplossing.
quote:Op donderdag 30 juli 2015 11:02 schreef Questular het volgende:
Bigger Stronger Faster* (2008) - IMDb
Mensen moet dit eerst eens kijken en dan oordelen.
Prima, het niet snappen is niet erg hoor.quote:Op donderdag 30 juli 2015 11:04 schreef PeZu het volgende:
[..]![]()
Ja dan ben je rap klaar,wat een domheid wordt daar tentoon gespreid zeg
Ik heb wel een grafhekel aan Lance Armstrong.quote:Op donderdag 30 juli 2015 10:52 schreef pannenkoekeneter het volgende:
[..]
Who fucking caresquote:Op donderdag 30 juli 2015 10:52 schreef pannenkoekeneter het volgende:
[..]
Omdat het de type mensen zijn. Voornamelijk paupers.quote:Op donderdag 30 juli 2015 11:02 schreef pannenkoekeneter het volgende:
Het kromme is nog, bodybuilding is een sport waarbij je een grote dosis kennis nodig hebt van een hoop zaken wil je kans van slagen hebben. Het kost meer tijd moeite etc dan bijvoorbeeld voetbal en toch worden juist die mensen dom genoemd
ik denk dat jij vooral iets niet snaptquote:Op donderdag 30 juli 2015 11:05 schreef Questular het volgende:
[..]
Prima, het niet snappen is niet erg hoor.
als je je druk maakt wat anderen van je 'sport' vinden ben je dus gewoon moeilijk onzeker.quote:Op donderdag 30 juli 2015 11:06 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Who fucking careser zijn altijd mensen die ergens op haten, en nu? vindje daardoor fitness minder leuk?
Doelloos is het wel. Op den duur heb je andere dingen in je leven die belangrijker zijn dan een paar spiertjes. Kijk hoe snel die spieren weer weg zijn...
Nou idd. Valt me op dat echt heel veel van die gymgangers eigenlijk vet onzeker zijnquote:Op donderdag 30 juli 2015 11:08 schreef PeZu het volgende:
[..]
als je je druk maakt wat anderen van je 'sport' vinden ben je dus gewoon moeilijk onzeker.
waar baseer je dat op?quote:Op donderdag 30 juli 2015 11:09 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Nou idd. Valt me op dat echt heel veel van die gymgangers eigenlijk vet onzeker zijn
dit oaquote:
rijtjes ne feiten in je hoofd stampen heeft niks met slim zijn te maken. je haalt allerlei noodgrepen aan om je eigen hobby goed te praten tov anderen maw je bent onzeker over wat je doetquote:Op donderdag 30 juli 2015 11:02 schreef pannenkoekeneter het volgende:
Het kromme is nog, bodybuilding is een sport waarbij je een grote dosis kennis nodig hebt van een hoop zaken wil je kans van slagen hebben. Het kost meer tijd moeite etc dan bijvoorbeeld voetbal en toch worden juist die mensen dom genoemd
Beginnende bij dit topic en jij, als TS. Wat dat betreft ben je niet de enige hier op FOK! die hier last van heeft.quote:
Oh ja. Alle mensen op de sportschool zijn onzeker?quote:Op donderdag 30 juli 2015 09:56 schreef BasEnAad het volgende:
Al die mensen hun energie nou eens stoken in iets nuttigs ipv hun onzekerheid te verbloemen met 24/7 eten en sporten.
dat staat er toch helegaar nietquote:Op donderdag 30 juli 2015 11:16 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Oh ja. Alle mensen op de sportschool zijn onzeker?
quote:Op donderdag 30 juli 2015 11:16 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Oh ja. Alle mensen op de sportschool zijn onzeker?
ditquote:
Wel. Alleen zij maken geen jankbaltopic er van. Ze caren ws niet zo.quote:Op donderdag 30 juli 2015 11:18 schreef pannenkoekeneter het volgende:
Over domme voetballers hoor je nooit iemand, maar goed. De gemiddelde persoon heeft dus een verkeerd beeld van deze sport simpel zat
Jij weet gelukkig "hoe anabolen steroïden werken", dus dom ben jij in ieder geval niet.quote:Op donderdag 30 juli 2015 11:18 schreef pannenkoekeneter het volgende:
Over domme voetballers hoor je nooit iemand, maar goed. De gemiddelde persoon heeft dus een verkeerd beeld van deze sport simpel zat
wat een calimero gedrag ditquote:Op donderdag 30 juli 2015 11:18 schreef pannenkoekeneter het volgende:
Echt welquote:Op donderdag 30 juli 2015 11:18 schreef pannenkoekeneter het volgende:
Naast mijn kennis wat betreft deze sport, beschouw ik mijzelf niet als een dom persoon.quote:Op donderdag 30 juli 2015 11:20 schreef Matip het volgende:
[..]
Jij weet gelukkig "hoe anabolen steroïden werken", dus dom ben jij in ieder geval niet.
dat zegt bijzonder weinig over de rest van de bodybuilders, tevens claim dat veel mensen domweg zeggen dat anderen dom zijn dan doe je dus exact waar je anderen van beschuldigdquote:Op donderdag 30 juli 2015 11:27 schreef pannenkoekeneter het volgende:
[..]
Naast mijn kennis wat betreft deze sport, beschouw ik mijzelf niet als een dom persoon.
Die laatste is sowieso Synthol.quote:Op donderdag 30 juli 2015 11:41 schreef GhpH het volgende:
Wat men niet inziet is het verschil tussen gebruik en misbruik. Arnold Schwarzenegger gebruikte het:
[ afbeelding ]en gaat nu op z'n 68ste nog steeds goed.
Deze mongolen misbruikten het:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Meestal komt dat omdat de misbruikers gewoon geen training doen en denken dat de steroiden het werk vanzelf zullen doen. Of ze nemen de steroiden in veel te grote dosis.
die andere twee ookquote:
Ach, kijk wie het post... moet al wel genoeg zeggen...quote:Op donderdag 30 juli 2015 11:49 schreef PeZu het volgende:
[..]
die andere twee ook![]()
maar goed en dan een voorbeeld als arnold aanhalen, die door geld gewoon top spul e n begeleiding krijgt, ja dat is wat anders dan 2 sjako's die elkaar een spuit in de reet prikken bij basic fit
Iemand die goed kan voetballen is fysiek niet intimiderend. Een extreem gespierde gozer wel. Maar als een profvoetballer zijn dure auto en bling gaat showen, dan hoor ik ook vaak genoeg mensen opmerkingen maken dat 'ie maar dom is en niks anders kan dan tegen een bal trappen.quote:Op donderdag 30 juli 2015 11:18 schreef pannenkoekeneter het volgende:
Precies, als hij zijn bling gaat showen. Welke emotie maakt dat ook alweer los? Iets met afkeer en jaloezie dacht ik.quote:Op donderdag 30 juli 2015 12:09 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
Iemand die goed kan voetballen is fysiek niet intimiderend. Een extreem gespierde gozer wel. Maar als een profvoetballer zijn dure auto en bling gaat showen, dan hoor ik ook vaak genoeg mensen opmerkingen maken dat 'ie maar dom is en niks anders kan dan tegen een bal trappen.
Grappig, de bodybuilders die ik persoonlijk ken hebben best een goede baanquote:Op donderdag 30 juli 2015 11:52 schreef pietbier het volgende:
Hahaha.
Weet je waarom die bodybuilders het pompen met gewichten zo leuk vinden?
Dat lijkt het meest op hun werk aan de lopende band, continu dezelfde bewegingen maken
grappig de bodybuilders die ik persoonlijk ken zijn allemaal stratenmakerquote:Op donderdag 30 juli 2015 17:53 schreef pannenkoekeneter het volgende:
[..]
Grappig, de bodybuilders die ik persoonlijk ken hebben best een goede baanfysiotherapeut, zelfstandig ondernemer (goedlopende zaak) en nog een paar anderen maar allemaal prima werk.
tja verschillende kringen. Maar wat is er mis met een stratenmaker?quote:Op donderdag 30 juli 2015 18:18 schreef PeZu het volgende:
[..]
grappig de bodybuilders die ik persoonlijk ken zijn allemaal stratenmaker
je mist het puntquote:Op donderdag 30 juli 2015 18:22 schreef pannenkoekeneter het volgende:
[..]
tja verschillende kringen. Maar wat is er mis met een stratenmaker?
Ik mis het punt niet, net als jij ken ik ook bodybuilders die olie dom zijn, maar ik ken ook hele slimme. Waar ik niet tegen kan is de stereotypering die mensen uiten naar bodybuilders toe. Dat is de reden van dit topicquote:Op donderdag 30 juli 2015 18:24 schreef PeZu het volgende:
[..]
je mist het punt![]()
en niks, dat wordt toch alles behalve geïmpliceerd
je doet zelf ook behoorlijk aan stereotypering maar goed....quote:Op donderdag 30 juli 2015 18:28 schreef pannenkoekeneter het volgende:
[..]
Ik mis het punt niet, net als jij ken ik ook bodybuilders die olie dom zijn, maar ik ken ook hele slimme. Waar ik niet tegen kan is de stereotypering die mensen uiten naar bodybuilders toe. Dat is de reden van dit topic
Dan heb ik meer respect voor de strongmen. Misschien niet zulke zichtbare spieren, maar wel een enorme functionele kracht.quote:Op donderdag 30 juli 2015 02:14 schreef pannenkoekeneter het volgende:
Dag fokkers, ik zie zo veel op YouTube dumpert en zelfs fok mensen die zeuren over anabolen en pro bodybuilders.
Ik zelf doe aan fitness en ben geen bodybuilder maar heb een behoorlijke dosis kennis over hypertrofie, de werking van anabolen steroïden, het opstellen van voeding schema's etc. In elk geval genoeg om de basis van bodybuilding goed in beeld te brengen. Echter is dit behoorlijk wat om te leren en het is iets waar ik veel voor heb moeten lezen etc.
Nu is mijn klacht dat veel mensen domweg zeggen dat bodybuilders dom zijn. Ik durf met zekerheid te zeggen dat dit niet zo is. Ja er zijn uitzonderingen. Maar professioneel bodybuilding vereist ontzettend veel toewijding, tijd en vooral veel leren mbt je lichaam, voeding, voedingstoffen en waaruit deze zijn opgebouwd en het effect daarvan.
Ja en dan anabolen. Het is niet zo dat wanneer je deze gebruikt je gegarandeerd breed word. Sterker nog, kuren met matige voeding en slechte of geen training gaat je lichaam alleen maar aftakelen. Ook altijd die onzin dat shakes slecht zijn, terwijl het gewoon eiwitten zijn die net als ieder ander eiwit uit aminozuren bestaan (proteïne shake word gewonnen uit zuivel :p
Ook hoor ik wel eens ''ja leuk al die spieren, maar als ze een zak zand moeten tillen dan lukt het ze niet'
Dit is mijn klacht, moest ik echt even kwijt
Onbewust dan, het is niet mijn bedoeling om doelbewust hypocriet te zijn. Je kan echter niet ontkennen dat er veel mensen zijn met een stereotype beeld bij bodybuilders :p ik bedoel in iedere groep mensen heb je verschillende types. Net zoals bijvoorbeeld racisme tegenover islamitische mensen. Zulke onzin is dat. Ja er zijn binnen die groepen goede en slechte mensen maar dat maakt ze niet allemaal slecht.quote:Op donderdag 30 juli 2015 18:29 schreef PeZu het volgende:
[..]
je doet zelf ook behoorlijk aan stereotypering maar goed....
dat kan makkelijk net zoals veel mensen kunnen vinden dat veel body builders niet de scherpste messen uit de bestekla zijnquote:Op donderdag 30 juli 2015 18:34 schreef pannenkoekeneter het volgende:
[..]
Onbewust dan, het is niet mijn bedoeling om doelbewust hypocriet te zijn. Je kan echter niet ontkennen dat er veel mensen zijn met een stereotype beeld bij bodybuilders :p ik bedoel in iedere groep mensen heb je verschillende types. Net zoals bijvoorbeeld racisme tegenover islamitische mensen. Zulke onzin is dat. Ja er zijn binnen die groepen goede en slechte mensen maar dat maakt ze niet allemaal slecht.
Jawel hoor... ik trainde tijd geleden met een maat.. hij had in het begin moeite met 60kg bankdrukken.. ik dus spotten.. binnen twee maanden benchde hij ineens 110 kg (dus de periode waarin hij begon te roiden).quote:Op donderdag 30 juli 2015 03:13 schreef Torstein het volgende:
[..]
Je wordt er niet sterker van, dude die sochtends met mij trained ziet eruit als een beest, maar kan alleen maar 9 kilo dumb bells aan.
Die gozer ziet er uit als een relaxde dude..quote:Op donderdag 30 juli 2015 18:32 schreef Constermock het volgende:
[..]
Dan heb ik meer respect voor de strongmen. Misschien niet zulke zichtbare spieren, maar wel een enorme functionele kracht.
Dit vind ik een toffe gast![]()
Heb je helemaal gelijk inquote:Op donderdag 30 juli 2015 19:45 schreef Just_some_random_dude het volgende:
[..]
Die gozer ziet er uit als een relaxde dude..
Maar goed ieder zijn eigen ding zou ik zeggen toch.
Ik zal nooit zo veel benchen/squatten/deadliften/overheadpressen als die gozer.. (maar wat maakt dat eigenlijk uit?, zolang je maar doet waar jij je beter bij voelt.. al is dat dus strongman, bodybuilden of zelfs helemaal niks, OF lekker dik zijn en alles eten en drinken wat je maar wilt.. who gives a fuck?!.)
To each his her own zal ik maar zeggen.
I feel you man, al zijn mijn benen wel OK, vind ik rennen ook niet super leuk.. (liever liften tochquote:Op donderdag 30 juli 2015 19:55 schreef Constermock het volgende:
[..]
Heb je helemaal gelijk in![]()
Ik vind het heerlijk om met gewichten en zandzakken te trainen, maar vraag mij niet om een paar kilometer te gaan hardlopen... Redelijk ontwikkeld bovenlichaam, maar afgezien van squats doe ik niets aan mijn benen.
Hier nog eentje, hierin zie je heel duidelijk het verschil tussen strongmen en bodybuilders.
Overigens ben ik ook fan van het P.I.P. dieet
Ja, hoewel het tov bodybuilders lang niet altijd jaloezie hoeft te zijn hoor, maar het maakt sommige mensen toch een beetje onzeker over hun eigen fysiek. Ze houden zichzelf dan maar voor dat gespierde mannen allemaal dom zijn zodat ze zich een beetje voelen dan bodybuilders. Maar ik hoor mensen ook vaak neerbuigend doen over topsporters die niet heel intelligent overkomen in interviews op tv.quote:Op donderdag 30 juli 2015 17:52 schreef pannenkoekeneter het volgende:
[..]
Precies, als hij zijn bling gaat showen. Welke emotie maakt dat ook alweer los? Iets met afkeer en jaloezie dacht ik.
Niet verboden, maar je hebt er een receptje voor nodig. De reden dat ze niet veel energie steken in het opsporen van dealers en illegale labs is dat steroïden gebruik nauwelijks een probleem is. De samenleving heeft er niet veel last van. Heel soms stuit de politie op een grote lading roids, maar dat is bijna altijd bijvangst in een drugszaak. Dealers die louter steroïden verhandelen worden zelden gepakt.quote:Op donderdag 30 juli 2015 18:02 schreef Basp1 het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met anabolen die zijn toch nog steeds verboden, waarom voert de overheid daar hun war on drugs niet op?
Veel mensen met een geschoolde baan werken niet 9 tot 5 en hebben geen tijd om 5 dagen per week in de sportschool rond te hangen.quote:Op donderdag 30 juli 2015 18:18 schreef PeZu het volgende:
[..]
grappig de bodybuilders die ik persoonlijk ken zijn allemaal stratenmaker
zoals ook niet iedereen met een 'geschoolde baan' 60 uur per week maaktquote:Op donderdag 30 juli 2015 23:58 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Veel mensen met een geschoolde baan werken niet 9 tot 5 en hebben geen tijd om 5 dagen per week in de sportschool rond te hangen.
Ik ken trouwens genoeg mensen die intensief aan krachttraining doen en daarbij ook studeren of een HBO / universitaire studie hebben gedaan. Ik geef toe dat de meesten stratenmaker zijn of in de bouw zitten, maar ook binnen die groep is niet iedereen dom of 'volks'.
jaloerse ectosquote:Op vrijdag 31 juli 2015 00:32 schreef pietbier het volgende:
Kom op nou
90% van die gasten geilt op zichzelf in plaats van op een vrouw.
Oftewel; Moeder Natuur grijpt in en zorgt dat de kans op voortplanting miniem is.
Ook het pikkie krimpt als een malle door alle anabolen en ook bij die gasten zonder anabolen is het opwekken van een stijfje schier onmogelijk.
Gelukkig maar. Het lost zichzelf in de loop van de jaren vanzelf op.
Jij hebt het over fitness.quote:Op donderdag 30 juli 2015 23:33 schreef wiskundenoob het volgende:
Bodybuilding is nogal mainstream onderen jongeren geworden; iedereen doet het dus je klacht vind ik niet terecht.
dat zeg ik toch ook nergens.quote:Op donderdag 30 juli 2015 23:58 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Veel mensen met een geschoolde baan werken niet 9 tot 5 en hebben geen tijd om 5 dagen per week in de sportschool rond te hangen.
Ik ken trouwens genoeg mensen die intensief aan krachttraining doen en daarbij ook studeren of een HBO / universitaire studie hebben gedaan. Ik geef toe dat de meesten stratenmaker zijn of in de bouw zitten, maar ook binnen die groep is niet iedereen dom of 'volks'.
Ooit een curlingspeler horen patsen over zijn hobby?quote:Op donderdag 30 juli 2015 10:52 schreef pannenkoekeneter het volgende:
[..]
Kennis over je hobby maakt je niet per definitie slim.quote:Op donderdag 30 juli 2015 10:56 schreef pannenkoekeneter het volgende:
[..]
Als semi pro valt er weinig geld te halen, en zoals aangegeven beschikken bodybuilders over veel meer kennis wat betreft je lichaam en voeding dan jij
Bodybuilding is een hobby, geen sport. En dat iets meer tijd en moeite kost maakt je niet slimmer. Iemand die 20 kilometer wandelt is ook niet slimmer dan iemand die 10 kilometer wandelt.quote:Op donderdag 30 juli 2015 11:02 schreef pannenkoekeneter het volgende:
Waarom zijn doctors er dan niet zo makkelijk in om al deze hobbyisten een recept voor te schrijven? Het zal toch wel niet zo gezond zijn als jullie hier voorspiegelen. Ik zou er dan toch voorstander van zijn dat je die spullen als je het toch wil dan onder medische supervisie kan krijgen.quote:Op donderdag 30 juli 2015 21:13 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
Niet verboden, maar je hebt er een receptje voor nodig. De reden dat ze niet veel energie steken in het opsporen van dealers en illegale labs is dat steroïden gebruik nauwelijks een probleem is. De samenleving heeft er niet veel last van. Heel soms stuit de politie op een grote lading roids, maar dat is bijna altijd bijvangst in een drugszaak. Dealers die louter steroïden verhandelen worden zelden gepakt.
het merendeel is wle verboden, en er is en ehoop namaakzooi in omloop, maar laat ze lekker joh, goedkoop nagemaakte rotzooi gebruiken, maar nee dom zijn ze niet...quote:Op vrijdag 31 juli 2015 10:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waarom zijn doctors er dan niet zo makkelijk in om al deze hobbyisten een recept voor te schrijven? Het zal toch wel niet zo gezond zijn als jullie hier voorspiegelen. Ik zou er dan toch voorstander van zijn dat je die spullen als je het toch wil dan onder medische supervisie kan krijgen.
Fixed.quote:Op donderdag 30 juli 2015 02:15 schreef pannenkoekeneter het volgende:
Sorry voor het matige taalgebruik, mijn telefoon leidt een heel eigen leven
Zet dan die automagische correctie en aanvulling uit.quote:Op donderdag 30 juli 2015 02:31 schreef DefinitionX het volgende:
Wat boeit jouw dat man? Er zullen vast wel wiskundige, artsen, advocaten, etc, etc zijn die op het bodybuildingpodium hebben gestaan.
Maar het is volgens mij wel zo dat anabolen gebruiken zonder medische noodzaak (d.w.z.: als je aan een bepaalde aandoening leidt en je anabolen nodig hebt, ik weet niet of dit bestaat, maar misschien wel) slecht voor je zijn. Op de lange termijn ga je er dingen van merken en misschien zul je dan spijt hebben dat je anabolen gebruikt hebt.
Denken dat veel mensen een stereotype beeld van bodybuilders hebben is een stereotype beeld.quote:Op donderdag 30 juli 2015 18:34 schreef pannenkoekeneter het volgende:
Je kan echter niet ontkennen dat er veel mensen zijn met een stereotype beeld bij bodybuilders :p
Bodybuilding is een levensstijl.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 09:38 schreef Operc het volgende:
[..]
Ooit een curlingspeler horen patsen over zijn hobby?
[..]
Kennis over je hobby maakt je niet per definitie slim.
[..]
Bodybuilding is een hobby, geen sport. En dat iets meer tijd en moeite kost maakt je niet slimmer. Iemand die 20 kilometer wandelt is ook niet slimmer dan iemand die 10 kilometer wandelt.
Daar merk ik niets van. Ik zie wel veel jongeren een beetje aanklungelen in Basic Fit en Fit 4 Free achtige fitnesstoko's, vooral als de zomer er weer aan komt, maar dat kun je echt geen bodybuilding noemen. Net als het kopen van veel supplementen bij B&F shop (waar je sinds wheygate weg moet blijven) je dat niet maakt.quote:Op donderdag 30 juli 2015 23:33 schreef wiskundenoob het volgende:
Bodybuilding is nogal mainstream onderen jongeren geworden; iedereen doet het dus je klacht vind ik niet terecht.
Waarom post je dan in dit topic?quote:Op vrijdag 31 juli 2015 01:04 schreef pietbier het volgende:
Ectos???
Is dat de debiele broer van Etos?
En ik ben niet jaloers. Ik ben van nature keurig gebouwd. Iets een buikje, maar niet overdreven. Knuffelspek noemen ze dat. Niet dat kurkdroge, afgetrainde, uitgehongerde gedoe.
Gewoon een laagje gezonde reserves.
Verder ben ik 1m84 lang, 86 kilo en gezond.
Wat is er dan mis met mij? NIETS.
Ha onzekere synthol loser gespot.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 11:08 schreef Faeroer het volgende:
Hallo allemaal, mag ik ook meedoen?
Ik ben ook een domme bodybuilder.
'Streetwise' heet dat.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 09:42 schreef pietbier het volgende:
Een stratenmaker kent ook alle verbanden en weet precies welke steensoort er op de grond ligt als ie in een straat loopt.
Maakt dat 'm bovenmatig intelligent?
Is idd een toffe gast volg hem op YouTube. Beren sterk die mannen idd met veel meer kracht dan bodybuilders, maar toch zijn bodybuilders niet slap :pquote:Op donderdag 30 juli 2015 18:32 schreef Constermock het volgende:
[..]
Dan heb ik meer respect voor de strongmen. Misschien niet zulke zichtbare spieren, maar wel een enorme functionele kracht.
Dit vind ik een toffe gast![]()
quote:
Dat lijkt mij wel ja, dat is fcking zwaar.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 14:59 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
Telt 10 keer in de week opdrukken ook als "bodybuilder" zijn?
Helemaal mee eensquote:Op vrijdag 31 juli 2015 11:05 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Daar merk ik niets van. Ik zie wel veel jongeren een beetje aanklungelen in Basic Fit en Fit 4 Free achtige fitnesstoko's, vooral als de zomer er weer aan komt, maar dat kun je echt geen bodybuilding noemen. Net als het kopen van veel supplementen bij B&F shop (waar je sinds wheygate weg moet blijven) je dat niet maakt.
Waarom zou een arts een medicijn voorschrijven zonder medische indicatie? Verder zeg ik helemaal niet dat het gezond is of wel soms? De vraag was waarom er geen war on steroids gaande is in NL en daar heb ik antwoord op gegeven. Er zijn trouwens wel artsen die ondanks je keuze om toch anabole steroïden te gebruiken periodiek o.a. hormoon- en leverwaardes laten controleren. Het nadeel van dit soort supervisie is dat het een soort schijnveiligheid creëert.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 10:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waarom zijn doctors er dan niet zo makkelijk in om al deze hobbyisten een recept voor te schrijven? Het zal toch wel niet zo gezond zijn als jullie hier voorspiegelen. Ik zou er dan toch voorstander van zijn dat je die spullen als je het toch wil dan onder medische supervisie kan krijgen.
Kon je denk ik zelf ook wel bedenken met een progressie naar 110 binnen 2 maanden..quote:Op donderdag 30 juli 2015 19:32 schreef Just_some_random_dude het volgende:
[..]
Jawel hoor... ik trainde tijd geleden met een maat.. hij had in het begin moeite met 60kg bankdrukken.. ik dus spotten.. binnen twee maanden benchde hij ineens 110 kg (dus de periode waarin hij begon te roiden).
Ik dacht echt van.. wauw nice man!. totdat hij zei van "zal ik je wat vertellen?, ik roid al een paar maandjes man"
toen dacht ik van oohhhh vandaaar dat je lifts zo sterk omhoog gingen.
Progressie is progressie haha ja togquote:Op vrijdag 31 juli 2015 21:35 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Kon je denk ik zelf ook wel bedenken met een progressie naar 110 binnen 2 maanden..
Bodybuilders zijn niet per se dom maar ze hebben een obsessie met iets wat er voor de meeste mensen weinig toe doet, de meeste mensen zouden niet eens zo gespierd willen zijn. Mij maakt het niet uit hoor, leven en laten leven. Ik kies voor een andere tak van sport. Ik vind fitness al saai, het enige wat mij motiveert om dat te doen is als ik al dat spul thuis heb staan zodat ik tijdens het koken even wat sets kan doen.quote:Op donderdag 30 juli 2015 02:14 schreef pannenkoekeneter het volgende:
Dag fokkers, ik zie zo veel op YouTube dumpert en zelfs fok mensen die zeuren over anabolen en pro bodybuilders.
Ik zelf doe aan fitness en ben geen bodybuilder maar heb een behoorlijke dosis kennis over hypertrofie, de werking van anabolen steroïden, het opstellen van voeding schema's etc. In elk geval genoeg om de basis van bodybuilding goed in beeld te brengen. Echter is dit behoorlijk wat om te leren en het is iets waar ik veel voor heb moeten lezen etc.
Nu is mijn klacht dat veel mensen domweg zeggen dat bodybuilders dom zijn. Ik durf met zekerheid te zeggen dat dit niet zo is. Ja er zijn uitzonderingen. Maar professioneel bodybuilding vereist ontzettend veel toewijding, tijd en vooral veel leren mbt je lichaam, voeding, voedingstoffen en waaruit deze zijn opgebouwd en het effect daarvan.
Ja en dan anabolen. Het is niet zo dat wanneer je deze gebruikt je gegarandeerd breed word. Sterker nog, kuren met matige voeding en slechte of geen training gaat je lichaam alleen maar aftakelen. Ook altijd die onzin dat shakes slecht zijn, terwijl het gewoon eiwitten zijn die net als ieder ander eiwit uit aminozuren bestaan (proteïne shake word gewonnen uit zuivel :p
Ook hoor ik wel eens ''ja leuk al die spieren, maar als ze een zak zand moeten tillen dan lukt het ze niet'
Dit is mijn klacht, moest ik echt even kwijt
Ja klopt, maar het was ook gericht naar degene die zei dat roids je geen kracht geven...quote:Op vrijdag 31 juli 2015 21:35 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Kon je denk ik zelf ook wel bedenken met een progressie naar 110 binnen 2 maanden..
Ja want bodybuilden heeft alles te maken met kickboxenquote:Op zaterdag 1 augustus 2015 03:08 schreef Straatcommando. het volgende:
Helemaal niets mis met je lichaam in vorm te brengen en te houden, daar heb ik respect voor. Mannetjes die pronken met hun spieren die ze al dan niet met kuren hebben verkregen, hihahotanktops, riempje om, puistjes her en der (gij weet wat ik bedoel)
Schitterend om te zien hoe zo'n gepofte aardappel door een hun ogen skinny knakker lens word geslagen bij een bokswedstrijd. Laat staan kickboxen of muay thai
Juist niet, leer lezenquote:Op zaterdag 1 augustus 2015 10:12 schreef muscleboy het volgende:
[..]
Ja want bodybuilden heeft alles te maken met kickboxen
Amenquote:Op zaterdag 1 augustus 2015 13:58 schreef Duveldrinker het volgende:
Krachttraining is een hulpmiddel, bijvoorbeeld voor basketballers, voetballers of tennissers om explosiever te worden. Je lichaam verzorgen kan ook prima door beetje op je voeding te letten en lekker met de hond te wandelen of iets dergelijks.
Dat mensen aan krachttraining doen met als enige doel een opgepompt lichaam te kweken is voor de rest niks mis mee, de klacht gaat over figuren die de hele dag in de gym hangen en zich vervolgens verheven voelen boven mensen die geen opgepompt lichaam hebben. Want ja, daar zijn er zat van en die hebben vaak het iq van een garnaal.
Mensen die gewoon lekker trainen en voor de rest normaal doen daar zal echt niemand over klagen.
Juist.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 13:58 schreef Duveldrinker het volgende:
Krachttraining is een hulpmiddel, bijvoorbeeld voor basketballers, voetballers of tennissers om explosiever te worden. Je lichaam verzorgen kan ook prima door beetje op je voeding te letten en lekker met de hond te wandelen of iets dergelijks.
Dat mensen aan krachttraining doen met als enige doel een opgepompt lichaam te kweken is voor de rest niks mis mee, de klacht gaat over figuren die de hele dag in de gym hangen en zich vervolgens verheven voelen boven mensen die geen opgepompt lichaam hebben. Want ja, daar zijn er zat van en die hebben vaak het iq van een garnaal.
Mensen die gewoon lekker trainen en voor de rest normaal doen daar zal echt niemand over klagen.
Goed gezegdquote:Op zaterdag 1 augustus 2015 13:58 schreef Duveldrinker het volgende:
Huldequote:Op zaterdag 1 augustus 2015 14:37 schreef 75020 het volgende:
Ik doe ook aan krachttraining en ben altijd met voeding bezig. Watderen denken interesseert me niet. Mensen die er dit soort negatieve meningen op nahouden zullen wel jaloers zijn op de discipline en doorzettingsvermogen die wij wel hebben. Hun probleem.
Dat ligt er maar aan. In absolute termen klopt dat zeker maar als je je kracht niet kan gebruiken maakt dat het eigenlijk alleen nog maar zieliger. Beetje de gespierde boy uithangen zodat je meer boodschappen in eens mee kan nemen, of makkelijker de kast op kan tillen als je aan het schoonmaken bent.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:18 schreef Manke het volgende:
Zonder anabolen krijg je alleen grote spieren als je zwaar traint, en als je zwaar traint word je functioneel sterk.
Jij bent zeker zo'n ecto die af en toe wat komt fietsen in de gymquote:Op zaterdag 1 augustus 2015 13:58 schreef Duveldrinker het volgende:
Why?quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 19:07 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Jij bent zeker zo'n ecto die af en toe wat komt fietsen in de gym
Iemand die serieus aan krachttraining wil doen dat dat toch gewoon thuis met wat losse gewichten?quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 19:07 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Jij bent zeker zo'n ecto die af en toe wat komt fietsen in de gym
Joh, zet jij maar eens 90 kilo massa in beweging. Appels en peren...quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 19:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Iemand die serieus aan krachttraining wil doen dat dat toch gewoon thuis met wat losse gewichten?
Die mensen interesseert het niet hoe groot het volume van hun spieren wordt. Let er eens op hoe klein het spiervolume is bij sommige van de beste 60m/100m sprinters.
Alsof dat moeilijk is.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 20:50 schreef pannenkoekeneter het volgende:
[..]
Joh, zet jij maar eens 90 kilo massa in beweging. Appels en peren...
Je slaat de plank volledig mis.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 21:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Alsof dat moeilijk is.
Je moet er wel even bij vertellen hoe ik dat in beweging moet zetten. Met de benen? Appeltje eitje, meisjes kunnen het nog. Met chinups, dat is aanpoten maar doenbaar, met de benchpress, daar zou ik nog veel voor moeten trainen, Niet dat ik het ambieer.
Ja, er is een verschil tussen spieren met een beperkte kracht heel erg snel laten contraheren en spieren met een veel grotere kracht relatief traag laten contraheren maar het ging over functionele kracht. Het eerste is minstens zo functioneel als het tweede, in onze maatschappij volgens mij duidelijk meer functioneel.
Maar goed, de ultieme mens, qua functionaliteit en beperkt tot de werking van de spieren, heeft een uitmuntend uithoudingsvermogen. De mens onderscheidt zich in het dierenrijk niet met zijn explosiviteit. Integendeel, de mens heeft extreem weinig explosiviteit. Sorry Bolt, dat geldt zelfs voor jou. Afgezet tegen andere dieren. De mens onderscheidt zich met een uitmuntend uithoudingsvermogen, er zijn maar een paar dieren die een beter uithoudingsvermogen hebben dan de mens, daar zitten meerdere tweebenige dieren tussen. Het op twee benen lopen hangt samen met het sterke uithoudingsvermogen en een gebrekkige explosiviteit. Als je fysiek gezien een bink wil zijn, loop dan een marathon in 2u29m , fiets 300 km. in 8 uur tijd, beklim een berg in een recordtijd...
Puur biologisch gezien.
Als jij er trots op wil zijn dat jij iets beter kan dan andere mensen terwijl je in het dierenrijk nog steeds voor paal staat, be my guest. Explosiviteit en kracht, dat zijn geen zaken waar de mens in uitblinkt als soort, de mens blinkt uit in uithoudingsvermogen en coördinatie. Een ultieme mens, puur biologisch gezien en beperkt tot het athletische, heeft dus een uitmuntend uithoudingsvermogen en een uitstekende coördinatie. Turners en duursporters voldoend hieraan. Dit alles puur biologisch gezien.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 21:20 schreef bombmannl het volgende:
[..]
Je slaat de plank volledig mis.
'T is meer je mening die je verkondigt dan dat je echt met feiten komt. Als fysiek gezien een bink zie ik bijv. iemand die 150kg bencht. Niet een wielrenner die 250km fietst in 7 uur, is ook knap, maar geen fysieke bink. Die mannetjes kan je met 1 hand optillen.
Jij kan 90 kg. tillen met 1 hand? Dat lijkt me sterk.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 21:20 schreef bombmannl het volgende:
Niet een wielrenner die 250km fietst in 7 uur, is ook knap, maar geen fysieke bink. Die mannetjes kan je met 1 hand optillen.
Wat is je punt nou eigenlijk?quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 21:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als jij er trots op wil zijn dat jij iets beter kan dan andere mensen terwijl je in het dierenrijk nog steeds voor paal staat, be my guest. Explosiviteit en kracht, dat zijn geen zaken waar de mens in uitblinkt als soort, de mens blinkt uit in uithoudingsvermogen en coördinatie. Een ultieme mens, puur biologisch gezien en beperkt tot het athletische, heeft dus een uitmuntend uithoudingsvermogen en een uitstekende coördinatie. Turners en duursporters voldoend hieraan. Dit alles puur biologisch gezien.
Bodybuilders hebben een (ongezonde?) obsessie met volumineuze spierbundels, ik wou even het nut van die grote spierbundels relativeren. Natuurlijk moet iedereen dat zelf weten en vind ik het allemaal prima, doe wat je wil. Doe het echter voor jezelf, verwacht niet dat andere mensen ervan onder de indruk geraken.quote:
Dat niet maar een quintana moet wel lukken.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 21:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij kan 90 kg. tillen met 1 hand? Dat lijkt me sterk.
Er is totaal geen nut in wat wij doen op deze wereld, dus niet echt boeiend. Of jij nou de snelle 60 m wilt zijn, of grote Tarzan, het is allemaal nutteloos.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 21:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Bodybuilders hebben een (ongezonde?) obsessie met volumineuze spierbundels, ik wou even het nut van die grote spierbundels relativeren. Natuurlijk moet iedereen dat zelf weten en vind ik het allemaal prima, doe wat je wil. Doe het echter voor jezelf, verwacht niet dat andere mensen ervan onder de indruk geraken.
Dat is waar maar het is te deprimerend om zo te denken.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 21:36 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Er is totaal geen nut in wat wij doen op deze wereld, dus niet echt boeiend. Of jij nou de snelle 60 m wilt zijn, of grote Tarzan, het is allemaal nutteloos.
Ik haat niet op pompers, leer eens lezen. Ik haat nergens op, maar wanneer figuren zich verheven voelen omdat ze heel de dag pompen, dat slaat nergens op. Idem voor mensen met een "super" baan bij een of ander bankje die iets met pensioenen doet en in een lease audi of btw rijden. Ik haat op arrogantie.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 19:26 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Je hebt haat voor pompers. Niet doen man.
Hoe kom je erbij dat dat de mens uitblinkt in uithoudingsvermogen? Er zijn vogels die naar de andere kant van de wereld vliegen zonder te landen. Het enige waar de mens in uitblinkt is intelligentie, fysiek zijn we de lulletjes rozenwater van moeder aarde.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 21:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als jij er trots op wil zijn dat jij iets beter kan dan andere mensen terwijl je in het dierenrijk nog steeds voor paal staat, be my guest. Explosiviteit en kracht, dat zijn geen zaken waar de mens in uitblinkt als soort, de mens blinkt uit in uithoudingsvermogen en coördinatie. Een ultieme mens, puur biologisch gezien en beperkt tot het athletische, heeft dus een uitmuntend uithoudingsvermogen en een uitstekende coördinatie. Turners en duursporters voldoend hieraan. Dit alles puur biologisch gezien.
Ook maar omdat ze dat via-via en van het internet, Voor andere dingen kun je totaal niet bij ze zijnquote:Op donderdag 30 juli 2015 10:56 schreef pannenkoekeneter het volgende:
[..]
Als semi pro valt er weinig geld te halen, en zoals aangegeven beschikken bodybuilders over veel meer kennis wat betreft je lichaam en voeding dan jij
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |