Ik denk dat het meisjes zijn met een tekort aan stabiliteit, veiligheid, warmte en aandacht thuis. Nu ook weer (v)echtscheiding + een tweede leg met gehandicapte baby.... zo'n 'kindervriend' ruikt dat op kilometers afstand.quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:04 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik heb ergens het idee dat hij specifiek laag begaafde meisjes target of zo. Gemiddeld 12 jarig kind is echt wel iets slimmer dan dit is mijn ervaring.
Lijkt me ook lastig hoor, goed, 30+ is wel bizar, en het blijft opmerkelijk dat er al geen lampje ging branden toen hij als dertigplusser een grietje van 17 (of was ze toen 16?) zwanger schopte. Maar okee, 16+ dus dan is het schijnbaar okee.quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:37 schreef Bozoe het volgende:
[..]
Maar dan lijkt mij toch dat zulke ouders ook niet helemaal goed zijn?
Bij ons op school was het destijds ook al schering en inslag wat betreft de tienermoeders. Maar onze school stond dan ook wel bekend als de tokkie-school van het Noorden.
Hij verdiende een tweede kans.....quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Als dat zo is schort er echt bizar veel aan de reclassering.
Bovendien kwam ze daar pas in de bus achter. Grote kans dat ze gewoon te bang was en/of niet wist wat ze moest doen om er onderuit te komen.quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:32 schreef vaneiges het volgende:
[..]
Ik heb gisteren (in de Telegraaf) gelezen dat die groomers hun slachtoffers bang maken met het dreigement dat ze cam pics of video's op de FB van hun school oid gaan posten als het uit komt. Zo houden ze die meiden onder de duim.
quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:40 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
er wonen hier wel meer van die vreselijk simpele zielen.
Ik las dat ze nog gaan onderzoeken hoe dit meisje met hem in contact is gekomen.quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:32 schreef Straatcommando. het volgende:
Is deze man nou ook ''soepel2''?
Zeer vreemd. Ik ging aanvankelijk toch wel af op het oordeel van de politie in deze zaak. Hoe kunnen die nou zo'n inschattingsfout gemaakt hebben?quote:Op donderdag 30 juli 2015 10:43 schreef Bayswater het volgende:
Ook fijn dat de familie landelijk de publiciteit moest gaan zoeken omdat de politie de zaak niet gelijk hoog opnam. Arme kind heeft nu met haar naam een stempel voor het leven.
En netjes gewacht tot z'n proeftijd voorbij was, he!quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:47 schreef vaneiges het volgende:
[..]
Hij verdiende een tweede kans.....
En die heeft hij gepakt.
De reden dat zie niet direct groot alarm sloegen was dat ze zelfstandig is vertrokken en de dag erna nog met haar moeder heeft gebeld.quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:52 schreef vaneiges het volgende:
[..]
Zeer vreemd. Ik ging aanvankelijk toch wel af op het oordeel van de politie in deze zaak. Hoe kunnen die nou zo'n inschattingsfout gemaakt hebben?
Misschien toen al onder bedreiging door die vent.quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:54 schreef Physsic het volgende:
[..]
De reden dat zie niet direct groot alarm sloegen was dat ze zelfstandig is vertrokken en de dag erna nog met haar moeder heeft gebeld.
Politie en justitie gaan uit van misbruik. Valt dus helemaal niet mee.quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:19 schreef crystal_meth het volgende:
Man met verstandelijke beperking, meisjes gingen vrijwillig met hem mee, er is blijkbaar geen rechtstreeks sexueel contact geweest. Lijkt me allemaal nog mee te vallen...
Daar heb je gelijk in. Echter vind ik wel dat er een verschil is; een meisje van 15 a 16 met een jongen van halverwege de 20 of een kindje van 12 a 13 met een man van dik in de dertig.quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:44 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Lijkt me ook lastig hoor, goed, 30+ is wel bizar, en het blijft opmerkelijk dat er al geen lampje ging branden toen hij als dertigplusser een grietje van 17 (of was ze toen 16?) zwanger schopte. Maar okee, 16+ dus dan is het schijnbaar okee.
Maar stel dat je dochter van 15/16/17 een vriend van halverwege de 20 heeft... Helemaal okee zou ik het niet vinden, maar het lastige is denk ik ook dat áls je er vol tegenin gaat het alleen maar averechts werkt.
Dat is het volgens mij al als het contact via chat en cam verloopt en er nog geen ontmoeting irl is geweest.quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Politie en justitie gaan uit van misbruik. Valt dus helemaal niet mee.
Denk jij dat ze echt onder dwang daar is gebleven? Kan natuurlijk best wel.quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:55 schreef vaneiges het volgende:
[..]
Misschien toen al onder bedreiging door die vent.
Mwah, ik denk dat bij 15/16 er hard tegenin gaan 'want je beslist' heel weinig meer uithaalt uiteindelijk. Ze vinden dan toch wel manieren elkaar te zien. Dan kan je beter beetje bijsturen waar nodig en wat meer de 'zachte' aanpak doen en vinger aan de pols houden.quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:57 schreef Bozoe het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Echter vind ik wel dat er een verschil is; een meisje van 15 a 16 met een jongen van halverwege de 20 of een kindje van 12 a 13 met een man van dik in de dertig.
Wat betreft het vol er tegen in gaan... ik denk inderdaad dat het in het begin alleen maar averechts werkt. Maar uiteindelijk is de ouder wel degene die beslist toch? En als jij als ouder er echt niet achter staat dan zal je kind toch ook uiteindelijk wel tot het besef komen dat je misschien ook wel gelijk hebt?
Ja, en misschien is dat wel niet het enige.quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:58 schreef vaneiges het volgende:
[..]
Dat is het volgens mij al als het contact via chat en cam verloopt en er nog geen ontmoeting irl is geweest.
quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:58 schreef vaneiges het volgende:
[..]
Dat is het volgens mij al als het contact via chat en cam verloopt en er nog geen ontmoeting irl is geweest.
Bron:http://www.rijksoverheid.(...)ik-van-kinderen.htmlquote:Seksueel misbruik van kinderen is seksueel contact tegen de wil van het kind. Of als dat het kind dit contact niet kan weigeren. Daders zetten het kind emotioneel onder druk. Ze dwingen het kind tot seksuele handelingen. Of zorgen door hun overwicht dat het kind geen nee durft te zeggen tegen seksuele toenaderingen.
Seksueel contact met een jongere tussen de 12 en 16 jaar is strafbaar als sprake is van dwang. Of als er sprake is van geweld of een afhankelijkheidsrelatie. Een volwassene is ook strafbaar als hij seksueel contact heeft met een minderjarige (jonger dan 18 jaar) die afhankelijk van hem is. Bijvoorbeeld een vader met een dochter of een leraar met een leerling.
Ik kan alleen onderstaand artikel vinden.quote:Op donderdag 30 juli 2015 16:02 schreef maily het volgende:
Net op het nieuws; Danny D. heeft gevraagd om vast te blijven zitten. Het misbruik heeft vermoedelijk ook al plaatsgevonden vóórdat Lisa wegliep van de camping.
Hier hebben ze het dus over dat hij zijn reclasseringstoezicht vorig jaar heeft verlengd op eigen initiatief.quote:Bij de zitting vandaag bleek dat D. zelf om verlenging van het reclasseringstoezicht had gevraagd. Volgens zijn advocaat vond D. de tijd nog niet rijp om op eigen benen te staan na zijn vorige straf. Daarom werd het toezicht vorig jaar verlengd.
Oei.quote:Op donderdag 30 juli 2015 16:02 schreef maily het volgende:
Net op het nieuws; Danny D. heeft gevraagd om vast te blijven zitten. Het misbruik heeft vermoedelijk ook al plaatsgevonden vóórdat Lisa wegliep van de camping.
Zo lees ik het wel.quote:Op donderdag 30 juli 2015 16:12 schreef Loveless85 het volgende:
Dus hij stond op eigen verzoek nog onder toezicht, toen hij Lisa misbruikte?
Ik hoorde het voorlezen in het nieuwsbulletin van 16.00 op NPO3.quote:Op donderdag 30 juli 2015 16:07 schreef Bozoe het volgende:
[..]
Ik kan alleen onderstaand artikel vinden.
http://nos.nl/artikel/204(...)isa-langer-vast.html
[..]
Hier hebben ze het dus over dat hij zijn reclasseringstoezicht vorig jaar heeft verlengd op eigen initiatief.
Zitten daar nog voordelen aan zoals hulp bij zoeken naar werk, of heeft hij wel zelfinzichtquote:Op donderdag 30 juli 2015 16:12 schreef Loveless85 het volgende:
Dus hij stond op eigen verzoek nog onder toezicht, toen hij Lisa misbruikte?
Geen idee, nooit onder toezicht gestaan.quote:Op donderdag 30 juli 2015 16:30 schreef computergirl het volgende:
[..]
Zitten daar nog voordelen aan zoals hulp bij zoeken naar werk, of heeft hij wel zelfinzicht
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |