Inderdaad, dus ook voor kosten door sport, werk, stress, burnout, suiker, vet, nicotine, drugs, gebrek aan beweging, etc.quote:Op woensdag 29 juli 2015 11:36 schreef JeMoeder het volgende:
Ik kan me hier wel in vinden. Maar dan ook mensen die om een andere reden door eigen toedoen behandeld moeten worden zelf laten betalen.
Dan moet de premie wel met 30% (ik noem maar een percentage) omhoog aangezien altijd uitgezocht moet worden wat de reden van behandeling is.
Immers, gelijke monniken, gelijke kappen.
Als je dat artikel leest en dan 'doorschakelt' naar het eerdere onderzoek dan heb je een vracht gegevens over die dingen.quote:Op woensdag 29 juli 2015 11:39 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Inderdaad, dus ook voor kosten door sport, werk, stress, burnout, suiker, vet, nicotine, drugs, gebrek aan beweging, etc.
Ja, en dan krijg je op termijn dus een kut systeem en een kut samenleving.quote:Op woensdag 29 juli 2015 11:36 schreef JeMoeder het volgende:
Ik kan me hier wel in vinden. Maar dan ook mensen die om een andere reden door eigen toedoen behandeld moeten worden zelf laten betalen.
Dan moet de premie wel met 30% (ik noem maar een percentage) omhoog aangezien altijd uitgezocht moet worden wat de reden van behandeling is.
Jawel! Die wordt geďnd door de Staatsloterij.quote:Op woensdag 29 juli 2015 11:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Is er al domheids-belasting?
Mijn reactie liep dan ook over van het sarcasme.quote:Op woensdag 29 juli 2015 11:43 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, en dan krijg je op termijn dus een kut systeem en een kut samenleving.
Want wat schieten we hiermee op? Jongeren die uiteindelijk met meer en hogere schulden zitten. Lijkt me op termijn voor niemand positieve gevolgen hebben.
Puik. Nog plannen om minister van volksgezondheid te worden?quote:Op woensdag 29 juli 2015 11:48 schreef Hallojo het volgende:
Lijkt me een goed plan! Gelijk ook mensen die sporten en mensen die niet sporten onder deze regeling laten vallen.
Dat wil ik niet, het is een non-issue en bovendien een glijdende schaal.quote:Op woensdag 29 juli 2015 11:42 schreef BaardaapAd het volgende:
[..]
Als je dat artikel leest en dan 'doorschakelt' naar het eerdere onderzoek dan heb je een vracht gegevens over die dingen.
quote:Op woensdag 29 juli 2015 11:48 schreef Hallojo het volgende:
Lijkt me een goed plan! Gelijk ook mensen die sporten en mensen die niet sporten onder deze regeling laten vallen.
Ik heb voor een jaartje een dure verzekering en laag eigen risico en ga nu voor elk dingetje waar ik ooit last van heb gehad naar de dokter en ziekenhuis en volgend jaar alles weer op laag, mooi systeem man!quote:Op woensdag 29 juli 2015 11:33 schreef haags_kwartiertje het volgende:
De zorg in Nederland, je de tyfus betalen voor iets waar je nauwelijks gebruik van maakt of wat niet voor jezelf opgaat
Kut systeem wat nog eens goed werkt ook!
Nee! Het lijkt me niet dat ze ziektekosten vergoeden voor mensen met zo'n stressvolle baan!quote:Op woensdag 29 juli 2015 11:50 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Puik. Nog plannen om minister van volksgezondheid te worden?
Dit.quote:Op woensdag 29 juli 2015 11:48 schreef mstx het volgende:
Ah, het jaarlijkse egoďstenonderzoek. Alles wat mij niet overkomt moet niet gedekt worden door de verzekering en alles wat wel op mij van toepassing is, wel.
Accijns en kansspelbelasting?quote:Op woensdag 29 juli 2015 11:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Is er al domheids-belasting?
Het is een representatieve democratie met een reden...quote:Op woensdag 29 juli 2015 11:30 schreef BaardaapAd het volgende:
Het is dus nogal eigenaardig dat onze overheid het mes niet dáár in de zorg zet waar ze dus gewoon de steun van de bevolking zou krijgen. Klaarblijkelijk is de mening van het plebs alleen interessant in verkiezingstijd .....
Dat.quote:
En dat terwijl psychiatrische patienten vaker roken en ongezond eten.quote:Op woensdag 29 juli 2015 11:32 schreef MevrouwPuff het volgende:
... en tegelijkertijd vindt men dat psychiatrische patienten wel geholpen moeten worden.
Leuk bedacht hoor, maar hoe voer je het uit?
Inderdaad. Welke idioten hebben meegedaan aan dit CBS onderzoek? Of is gemiddeld Nederland jan met de pet en co. echt zo onwijs dom?quote:Op woensdag 29 juli 2015 11:55 schreef raptorix het volgende:
En automobilsten die crashen, zelf laten betalen, moeten ze maar met OV.
En mensen die niet sporten laten betalen, want ongezond.
En mensen met sportblessures, zelf laten betalen, want onvoorzichtig.
Oja en bejaarden zelf laten betalen, oud worden is namelijk veel te duur.
Ja.quote:Op woensdag 29 juli 2015 12:12 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Of is gemiddeld Nederland jan met de pet en co. echt zo onwijs dom?
Juist. En laat iedereen trouwens ook zelf z'n wegen, uitkering, beveiliging, onderwijs, enzovoort betalen, dan kunnen we alle belastingen en premies gewoon afschaffen.quote:Op woensdag 29 juli 2015 11:55 schreef raptorix het volgende:
En automobilsten die crashen, zelf laten betalen, moeten ze maar met OV.
En mensen die niet sporten laten betalen, want ongezond.
En mensen met sportblessures, zelf laten betalen, want onvoorzichtig.
Oja en bejaarden zelf laten betalen, oud worden is namelijk veel te duur.
Het is aangetoond dat een roker gedurende zijn leven minder kost.quote:Op woensdag 29 juli 2015 12:27 schreef kree het volgende:
Rokers leveren dan ook al zat aan accijns op.
Als dan de medische kosten zelf moeten worden betaald. Dan moet ook de accijns weg.
Verder bullshit onderzoek.
En accijnzen afschaffen natuurlijk.quote:Op woensdag 29 juli 2015 11:36 schreef JeMoeder het volgende:
De Nederlandse leefwijze anno 2015.quote:Op woensdag 29 juli 2015 11:48 schreef mstx het volgende:
Ah, het jaarlijkse egoďstenonderzoek. Alles wat mij niet overkomt moet niet gedekt worden door de verzekering en alles wat wel op mij van toepassing is, wel.
Dan ga je toch lekker in het buitenland naar het ziekenhuis. Kom je jankend terug.quote:Op woensdag 29 juli 2015 11:33 schreef haags_kwartiertje het volgende:
De zorg in Nederland, je de tyfus betalen voor iets waar je nauwelijks gebruik van maakt of wat niet voor jezelf opgaat
Dit, dus uhm.. extreme sportblessures iemand? Overgewicht? Roken? Teveel vreten? Teveel werken? Te weinig bewegen? Werken met gevaarlijke stoffen?quote:Op woensdag 29 juli 2015 11:36 schreef JeMoeder het volgende:
Totdat je ineens wél zorg nodig hebt, om wat voor reden dan ook.quote:Op woensdag 29 juli 2015 11:33 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Wil je het woord "overkomt" even definiëren? Is comazuipen iets dat je "overkomt" of iets dat je jezelf aandoet? Is beginnen met roken - en vervolgens hulp nodig hebben om te stoppen - iets dat je "overkomt" of iets dat jezelf aandoet?quote:Op woensdag 29 juli 2015 11:48 schreef mstx het volgende:
quote:Op woensdag 29 juli 2015 21:33 schreef Re het volgende:
als ze onder de 18 zijn mag degene die de drank verschaft heeft betalen lijkt me
Je begrijpt dat dit voor heel veel dingen geldt. Zoals dik worden, spierblessures, kinderen baren en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Het zelf laten betalen van dingen die slecht voor je zijn is een glijdende schaal.quote:Op woensdag 29 juli 2015 23:37 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wil je het woord "overkomt" even definiëren? Is comazuipen iets dat je "overkomt" of iets dat je jezelf aandoet? Is beginnen met roken - en vervolgens hulp nodig hebben om te stoppen - iets dat je "overkomt" of iets dat jezelf aandoet?
Mwah, je zou eens kunnen beginnen te beknibbelen op iets dat ook een flinke kostenpost is in plaats van een beetje de stoere populist uit te hangen en een klein symbolisch dingetje te doen. Zomaar een suggestie.quote:Op woensdag 29 juli 2015 23:35 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Totdat je ineens wél zorg nodig hebt, om wat voor reden dan ook.
Ik heb er geen problemen mee dat ik betaal voor iets waar ik (tot dusver) nauwelijks gebruik van maak. Ik heb er wél problemen mee dat ik meebetaal aan bewust roekeloos en grensoverschrijdend gedrag van andere mensen.
De wet is zo dat je tot je 18e geen alcohol mag drinken. Toch zien we snotneuzen van 13-14 jaar stomdronken in het ziekenhuis belanden. Wat mij betreft betalen die mensen (en/of hun ouders) zelf de kosten maar. Geldt trouwens net zo goed voor volwassenen die comazuipen.
Als samenleving moeten we de alsmaar stijgende zorgkosten in de hand houden om de zorg betaalbaar te houden. Je kunt nergens beter beginnen dan roekeloze figuren en wetsovertreders hun eigen rekening te laten betalen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |