Ik ook niet.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:10 schreef BasEnAad het volgende:
Ik krijg er echt helemaal niks van mee anders.
Dit. Zelfs op sociale media niet.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:10 schreef BasEnAad het volgende:
Homo's mogen dus geen pride organiseren of een top100 volgens jou?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:08 schreef Roellie80 het volgende:
De doelstelling van de gay community is altijd geweest om een gelijke behandeling te hebben als de hetero's.
Ik denk dat ik daar niet meer aan voldoe inderdaad. RIP.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:17 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Dus of ik, of jullie zijn geen echte zolderkamer autisten
Er is toch ook geen Hetero Pride of de Hetero Top 100?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:16 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Homo's mogen dus geen pride organiseren of een top100 volgens jou?
Volgens mij begrijp je gelijke behandeling niet helemaal
Je bent vrij er een te organiserenquote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:35 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Er is toch ook geen Hetero Pride of de Hetero Top 100?
Wtf man ben je aan het overlopen naar de hipstercommunity?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:29 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Ik denk dat ik daar niet meer aan voldoe inderdaad. RIP.
Ik zit helaas tegenwoordig in de woonkamer te FOK!ken.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 23:05 schreef mergbot het volgende:
[..]
Wtf man ben je aan het overlopen naar de hipstercommunity?
gvd.. 't moet toch ook niet gekker wordenquote:Op dinsdag 28 juli 2015 23:07 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Ik zit helaas tegenwoordig in de woonkamer te FOK!ken.
FOK!kers nemen de wereld over.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 23:09 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
gvd.. 't moet toch ook niet gekker worden
Straks gaan FOK!kers nog buiten fokken... waar zijn we dan helemaal mee bezig?!
Elke dag is hetero pride. Overal om ons heen. Maar dat is zo doodgewoon dat het je niet opvalt. Elke film op TV, elk boek, elk magazine, elke serie, elke reclame... ALLES om je heen in deze maatschappij is gericht op hetero's. Tja, nieuwsflits: zo'n 10% van de bevolking is gewoon geen hetero. Mogen die dan misschien ook een dag een feestje vieren zonder het risico te lopen dat ze door relhetero's in elkaar geslagen worden?quote:
Anders zijn en toch gelijk behandeld willen worden. Hoe halen we het in ons hoofd inderdaad? Alle minderheden zijn anders. En die hebben allemaal hun eigen feestje, waar je ook welkom bent als je niet tot die minderheid behoort maar ook weg kunt blijven als je dat wel doet. Topics als deze tonen mooi aan hoe nodig dit soort evenementen nog zijn.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:08 schreef Roellie80 het volgende:
klacht: Als normaal behandeld willen worden maar er abnormaal veel aandacht aan geven
Twijfel je aan jouw seksualiteit? Voel je je een beetje onzeker met alle aandacht voor homo's?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:08 schreef Roellie80 het volgende:
Je word ermee doodgegooid. Overal is het gay-week, gay-pride, de homo top 100, op facebook moet iedereen ineens z'n regenboogfilter over z'n profielfoto doen en ga zo maar door.
De doelstelling van de gay community is altijd geweest om een gelijke behandeling te hebben als de hetero's. Waarom dan zoveel overdreven aandacht voor de homosexuelen, we hebben toch ook geen hetero-pride?
klacht: Als normaal behandeld willen worden maar er abnormaal veel aandacht aan geven
Op een boot halfnaakt zwaaien met dildo's op plekken waar kinderen het kunnen zien is naar mijn mening niet vragen om acceptatie.quote:
Aldus bruinwerker.quote:Op donderdag 30 juli 2015 14:40 schreef bruinwerker het volgende:
ik vind de gay pride altijd wel een leuk feestje...
Halfnaakt zwaaien met dildo's.quote:Op donderdag 30 juli 2015 14:36 schreef Arnold_Braunschweiger het volgende:
Op een boot halfnaakt zwaaien met dildo's op plekken waar kinderen het kunnen zien is naar mijn mening niet vragen om acceptatie.
quote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:08 schreef Roellie80 het volgende:
Je word ermee doodgegooid. Overal is het gay-week, gay-pride, de homo top 100, op facebook moet iedereen ineens z'n regenboogfilter over z'n profielfoto doen en ga zo maar door.
De doelstelling van de gay community is altijd geweest om een gelijke behandeling te hebben als de hetero's. Waarom dan zoveel overdreven aandacht voor de homosexuelen, we hebben toch ook geen hetero-pride?
Definieer "normaal". Wat een hetero doet? Ik ben geen hetero. Net zoals een neger geen blanke is en een vrouw geen man. Iedereen gedraagt zich anders en heeft toch recht op gelijke behandeling.quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:19 schreef ieniminimuis het volgende:
Je wilt normaal behandeld worden? Doe dan ook normaal.
Normaal betekent niet met dildo's rondzwaaien, want in tegenstelling tot wat je zegt in een eerdere reply gebeurde dat vorig jaar ook gewoon.quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:22 schreef Gellarboy het volgende:
[..]
Definieer "normaal". Wat een hetero doet? Ik ben geen hetero. Net zoals een neger geen blanke is en een vrouw geen man. Iedereen gedraagt zich anders en heeft toch recht op gelijke behandeling.
Dit soort opvattingen tonen aan waarom die parade nog nodig is.
Die waren goed verstoptquote:Op donderdag 30 juli 2015 15:40 schreef Gellarboy het volgende:
Bron, link, foto? Ik heb alle 80 boten vorig jaar (en voorgaande jaren) met eigen ogen langs zien komen en oprecht geen dildo gezien.
Normaal als in jezelf als een onderdeel van de maatschappij zien. Je niet anders vinden. Ik heb met sommige groeperingen in de samenlevingen het idee dat omdat ze niet in de groep van blanke hetero horen ze heel hard moeten schreeuwen dat ze gelijk behandeld willen worden omdat ze het idee hebben ongelijk behandeld te worden omdat ze anders zijn.quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:22 schreef Gellarboy het volgende:
[..]
Definieer "normaal". Wat een hetero doet? Ik ben geen hetero. Net zoals een neger geen blanke is en een vrouw geen man. Iedereen gedraagt zich anders en heeft toch recht op gelijke behandeling.
Normaal betekent in deze zin niet laten zien dat je homo ben. Heteromensen houden toch ook geen parade om te laten zien dat ze hetero zijn?quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:22 schreef Gellarboy het volgende:
[..]
Helemaal met je eens. Maar toch kan ik niet veilig hand in hand lopen met mijn man op Koninginnedag/Hetero Pride. Of is dat ook al provoceren?quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:45 schreef ieniminimuis het volgende:
Wij zijn allemaal mensen en we moeten elkaar gewoon als mens zien. Niet als de homo, of de zwarte, of de Turk. Nationaliteit, voorouders, seksuele voorkeur, etc. zijn onderdeel van wie je bent, maar jij bent niet alleen dat.
Wat jij "rare fratsen" noemt vind ik misschien wel heel normaal. Mag dat misschien? Ik ben geen hetero en ik weet OP ZEKER dat mijn leven heel anders is dan dat van jou, los van dat ik 'm af en toe in een man hang en jij in een vrouw dus. Seksualiteit is een stukje aangeboren en een stukje cultuur. Dat zie je bij de boten parade en bij de voetbalwedstrijden. WAT MAAKT HET UIT OF IEMAND HALF NAAKT OP EEN BOOT STAAT IN HEMELSNAAM? Er valt geen onvertogen woord die dag en iedereen is blij (ook de overwegend heteroseksuele bezoekers, dus).quote:Als je onderdeel wilt zijn van de Nederlandse maatschappij hoef je daar geen rare fratsen voor uit te halen.
Ja, ik ben geen broken record. Ga maar teruglezen.quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:52 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
Normaal betekent in deze zin niet laten zien dat je homo ben. Heteromensen houden toch ook geen parade om te laten zien dat ze hetero zijn?
Heb je last van autisme? Het is namelijk verbazingwekkend hoe letterlijk jij alle posts neemt.quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:53 schreef Gellarboy het volgende:
[..]
Ja, ik ben geen broken record. Ga maar teruglezen.
En waarom zou ik in hemelsnaam moeten verbergen dat ik homo ben? Wat is dit, Rusland?.
Moet ik ze niet letterlijk nemen?quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:54 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
Heb je last van autisme? Het is namelijk verbazingwekkend hoe letterlijk jij alle posts neemt.
Van mij mag je prima hand in hand lopen met je vriend, moet jij weten. Ik kan niet spreken voor de rest van Nederland.quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:52 schreef Gellarboy het volgende:
[..]
Helemaal met je eens. Maar toch kan ik niet veilig hand in hand lopen met mijn man op Koninginnedag/Hetero Pride. Of is dat ook al provoceren?
[..]
Wat jij "rare fratsen" noemt vind ik misschien wel heel normaal. Mag dat misschien? Ik ben geen hetero en ik weet OP ZEKER dat mijn leven heel anders is dan dat van jou, los van dat ik 'm af en toe in een man hang en jij in een vrouw dus. Seksualiteit is een stukje aangeboren en een stukje cultuur. Dat zie je bij de boten parade en bij de voetbalwedstrijden. WAT MAAKT HET UIT OF IEMAND HALF NAAKT OP EEN BOOT STAAT IN HEMELSNAAM? Er valt geen onvertogen woord die dag en iedereen is blij (ook de overwegend heteroseksuele bezoekers, dus).
Je hoeft niets te verbergen. Ik verberg ook niet dat ik heteroseksueel ben, maar ik loop er niet mee te koop.quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:53 schreef Gellarboy het volgende:
[..]
Ja, ik ben geen broken record. Ga maar teruglezen.
En waarom zou ik in hemelsnaam moeten verbergen dat ik homo ben? Wat is dit, Rusland?.
Volgens mij spreekt niemand zo over de deelneemsters aan het Zomercarnaval hoor. En dat is bloter dan de Canal Parade.quote:Op donderdag 30 juli 2015 16:05 schreef ieniminimuis het volgende:
Als ik op een willekeurige dag half naakt op een boot sta te dansen ben ik een hoer...
Mij wordt 364 dagen per jaar heterocultuur door mijn strot gedouwd waar ik niks mee heb. Zodra ik de TV aan zet, een film bezoek, een boek lees, een tijdschrift opensla. Overleef ik prima, net zoals jij die ene dag overleeft. Pieperd.quote:Maar mijn probleem met de Gaypride is dat het door onze strot wordt gedouwd en als wij het er niet mee eens zijn wij ineens homo-haters zijn.
Och, je doet aardig je best in dit topic.quote:Op donderdag 30 juli 2015 16:06 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik verberg ook niet dat ik heteroseksueel ben, maar ik loop er niet mee te koop.
Jij hebt het over een homo en hetero cultuur... Na mijn idee zijn er geen twee gescheiden culturen. Sowieso vind ik het raar om een cultuur op te hangen aan je seksuele voorkeur...quote:Op donderdag 30 juli 2015 16:08 schreef Gellarboy het volgende:
[..]
Volgens mij spreekt niemand zo over de deelneemsters aan het Zomercarnaval hoor. En dat is bloter dan de Canal Parade.
[..]
Mij wordt 364 dagen per jaar heterocultuur door mijn strot gedouwd waar ik niks mee heb. Zodra ik de TV aan zet, een film bezoek, een boek lees, een tijdschrift opensla. Overleef ik prima, net zoals jij die ene dag overleeft. Pieperd.
Ik heb weer een hele andere sexuele voorkeur, maar daar hoef ik toch niet zo mee te koop te lopen? Ik hoef toch ook niet een feestje te geven om mensen in mijn omgeving mijn sexuale voorkeur in hun face te duwen?quote:Op donderdag 30 juli 2015 14:01 schreef Gellarboy het volgende:
Elke dag is hetero pride. Overal om ons heen. Maar dat is zo doodgewoon dat het je niet opvalt. Elke film op TV, elk boek, elk magazine, elke serie, elke reclame... ALLES om je heen in deze maatschappij is gericht op hetero's. Tja, nieuwsflits: zo'n 10% van de bevolking is gewoon geen hetero. Mogen die dan misschien ook een dag een feestje vieren zonder het risico te lopen dat ze door relhetero's in elkaar geslagen worden?
Het zal altijd zo zijn dat mensen die zich abnormaal gedragen niet normaal behandeld worden. Dit heeft niks met je seksualiteit te maken maar puur met hoe jij je gedaagd.quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:22 schreef Gellarboy het volgende:
Feitelijk incorrect: Stonewall rellen.quote:Op donderdag 30 juli 2015 18:18 schreef Roellie80 het volgende:
Het zal altijd zo zijn dat mensen die zich abnormaal gedragen niet normaal behandeld worden. Dit heeft niks met je seksualiteit te maken maar puur met hoe jij je gedaagd.
Je zou juist meer gelijkheid creëren wanneer je dus gewoon opgaat in de samenleving in plaats van er zoveel aandacht aan te geven.
Wat is er volgens jou feitelijk onjuist?quote:Op donderdag 30 juli 2015 18:21 schreef Gellarboy het volgende:
Feitelijk incorrect: Stonewall rellen.
Als we in onze overhemdjes thuis op de bank waren blijven zitten hadden we in 2015 geen gelijke rechten gehad.
quote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:10 schreef BasEnAad het volgende:
In 'murica was er ook zo iemand die dat probeerde. 160+ medestanders uitgenodigd - niemand kwam opdagenquote:Op donderdag 30 juli 2015 19:41 schreef Hexagon het volgende:
Dan organiseer je toch een heteropride?
Ik snap je punt maar overdrijven is ook een vak.quote:Op donderdag 30 juli 2015 18:21 schreef Gellarboy het volgende:
[..]
Feitelijk incorrect: Stonewall rellen.
Als we in onze overhemdjes thuis op de bank waren blijven zitten hadden we in 2015 geen gelijke rechten gehad.
Fijn dat jij in elk geval nooit afkeurend zal reageren op mensen die zich vanuit jou perspectief niet normaal gedragen. Want wanneer niemand meer veroordeeld zal worden voor zijn afwijkend gedrag zal men eindelijk zichzelf kunnen zijn.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 20:51 schreef Gellarboy het volgende:
Ja, laten we lekker gemiddeld doen met z'n allen, want daar kom je verder mee in de wereld. Vooral nooit je kop boven het maaiveld uitsteken of trots een eigen identiteit creëren. Heerlijke, eindeloze eenheidsworst..
Heb je de eerste verongelijkte jankbal ook al weer. Heeft geen reet met je hoofd boven het maaiveld uitsteken te maken. Je wil geaccepteerd worden, door middel van een eigen identiteit. Geen probleem. Jouw identiteit is dat je halfnaakt je seksualiteit moet ''opdringen'' jegens andere mensen? Wat schiet je daar nou mee op? Het enige wat het doet is de gehele homo emancipatie tegenwerken.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 20:51 schreef Gellarboy het volgende:
Ja, laten we lekker gemiddeld doen met z'n allen, want daar kom je verder mee in de wereld. Vooral nooit je kop boven het maaiveld uitsteken of trots een eigen identiteit creëren. Heerlijke, eindeloze eenheidsworst..
Nou ik ga morgen los op een boot, want dat recht heb ik hier en daar hebben talloze mensen jarenlang keihard voor geknokt. Best een feestje waard.
Ho ho, ik ben hier niet de jankbal hè? Ik maak geen topic aan. Jullie zijn de slachtoffers, de relhetero's. Vergeef me als ik daar vervolgens even hard tegen in ga. Mooi verhaal zeg, even de hele boel omdraaien.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:57 schreef Straatcommando. het volgende:
Heb je de eerste verongelijkte jankbal ook al weer.
Vind je het zo erg? Dat 1 hele dag van de 365 niet om blanke heterojongens draait? Hadden we ons vandaag ook nog moeten voegen naar jouw maatstaven? Arm schaap toch.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 20:50 schreef Roellie80 het volgende:
Dus als jij (of anders gezegd de gay-community) niet de slachtoffers zijn, waarom dan zo graag in het middelpunt van alle aandacht staan onder het mom van "we worden niet geaccepteerd boehoe"?
als de seksualiteit niet in je gezicht geduwd wordt, is het hetero pride?quote:Op donderdag 30 juli 2015 14:01 schreef Gellarboy het volgende:
[..]
Elke dag is hetero pride. Overal om ons heen. Maar dat is zo doodgewoon dat het je niet opvalt. Elke film op TV, elk boek, elk magazine, elke serie, elke reclame... ALLES om je heen in deze maatschappij is gericht op hetero's. Tja, nieuwsflits: zo'n 10% van de bevolking is gewoon geen hetero. Mogen die dan misschien ook een dag een feestje vieren zonder het risico te lopen dat ze door relhetero's in elkaar geslagen worden?
[ afbeelding ]
[..]
Anders zijn en toch gelijk behandeld willen worden. Hoe halen we het in ons hoofd inderdaad? Alle minderheden zijn anders. En die hebben allemaal hun eigen feestje, waar je ook welkom bent als je niet tot die minderheid behoort maar ook weg kunt blijven als je dat wel doet. Topics als deze tonen mooi aan hoe nodig dit soort evenementen nog zijn.
Jullie seksualiteit wordt me continu in mijn gezicht gedrukt. Er is bier voooooor manneeeeeen en een hamburger vooooooor manneeeeeeeeen met een barbeque saus voor maaaaanneeeeeeen, lekker tijdens alle films op die zender voooooorrrrrr manneeeeeen. En elke zaterdagavond gaat het in willekeurige kroegen over bier en tieten en wijven neuken, en als mijn vent en ik daar hand in hand voorbij lopen worden we (als we geluk hebben alleen maar) uitgelachen (of uitgescholden, bespuugd of zelfs in elkaar geslagen als we pech hebben).quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 22:05 schreef Manke het volgende:
als de seksualiteit niet in je gezicht geduwd wordt, is het hetero pride?
Kook niet.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:10 schreef BasEnAad het volgende:
je bent toch een man?quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 22:27 schreef Gellarboy het volgende:
[..]
Jullie seksualiteit wordt me continu in mijn gezicht gedrukt. Er is bier voooooor manneeeeeen en een hamburger vooooooor manneeeeeeeeen met een barbeque saus voor maaaaanneeeeeeen, lekker tijdens alle films op die zender voooooorrrrrr manneeeeeen. En elke zaterdagavond gaat het in willekeurige kroegen over bier en tieten en wijven neuken, en als mijn vent en ik daar hand in hand voorbij lopen worden we (als we geluk hebben alleen maar) uitgelachen (of uitgescholden, bespuugd of zelfs in elkaar geslagen als we pech hebben).
En ik klaag daar niet over en ik ben daar geen slachtoffer van, maar mogen wij misschien EEN HELE DAG PER JAAR ook een keer?! Man man man, pieperd.
Dit stukje... echt 100% gelijkquote:Op zaterdag 1 augustus 2015 22:27 schreef Gellarboy het volgende:
[..]
Jullie seksualiteit wordt me continu in mijn gezicht gedrukt. Er is bier voooooor manneeeeeen en een hamburger vooooooor manneeeeeeeeen met een barbeque saus voor maaaaanneeeeeeen, lekker tijdens alle films op die zender voooooorrrrrr manneeeeeen. En elke zaterdagavond gaat het in willekeurige kroegen over bier en tieten en wijven neuken, en als mijn vent en ik daar hand in hand voorbij lopen worden we (als we geluk hebben alleen maar) uitgelachen (of uitgescholden, bespuugd of zelfs in elkaar geslagen als we pech hebben).
En ik klaag daar niet over en ik ben daar geen slachtoffer van, maar mogen wij misschien EEN HELE DAG PER JAAR ook een keer?! Man man man, pieperd.
Wat heeft dit stuk met heteroseksualiteit te maken? Dit soort dingen zijn dan zogenaamd 'voor mannen', maar dit zegt niks over dat zo'n man op vrouwen moet vallen. Als jij een man bent, dan ben je een man ongeacht je seksualiteit.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 22:27 schreef Gellarboy het volgende:
[..]
Jullie seksualiteit wordt me continu in mijn gezicht gedrukt. Er is bier voooooor manneeeeeen en een hamburger vooooooor manneeeeeeeeen met een barbeque saus voor maaaaanneeeeeeen, lekker tijdens alle films op die zender voooooorrrrrr manneeeeeen.
Dit is natuurlijk wel heel erg. Ook al denk je niet dat homoseksualiteit normaal is (om eerlijk te zijn vind ik het ook niet normaal), dan nog zou je zoiets nooit mogen doen puur door iemand's seksuele voorkeur die je dan niet aanstaat. Gewoon de ander laten leven hoe hij of zij wil leven, zo zit ik er iig in.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 22:27 schreef Gellarboy het volgende:
[..]
En elke zaterdagavond gaat het in willekeurige kroegen over bier en tieten en wijven neuken, en als mijn vent en ik daar hand in hand voorbij lopen worden we (als we geluk hebben alleen maar) uitgelachen (of uitgescholden, bespuugd of zelfs in elkaar geslagen als we pech hebben).
En dit is dus gewoon een verkeerde aanname. Geeft niet, want je kunt ook niet beter weten, maar bij deze dan... Ik ben, technisch gezien, wel een man omdat ik een lul tussen mijn benen heb hangen, maar verder identificeer ik me totaal niet met jullie cultuur. Denk je nu echt dat RTL7 mij in het achterhoofd heeft als ze een film programmeren met Bruce Willis, explosies en dikke tieten?quote:Op zondag 2 augustus 2015 00:06 schreef BrokenBoy het volgende:
Wat heeft dit stuk met heteroseksualiteit te maken? Dit soort dingen zijn dan zogenaamd 'voor mannen', maar dit zegt niks over dat zo'n man op vrouwen moet vallen. Als jij een man bent, dan ben je een man ongeacht je seksualiteit.
Jij ziet het echt als een aparte homo- en heterocultuur. Zo kijk ik er totaal niet naar, maar goed, ik ben dan ook niet homoseksueel, dus ik word nooit lastig gevallen door mijn seksuele voorkeur en kan hier denk ik niet al teveel over zeggen.quote:Op zondag 2 augustus 2015 00:20 schreef Gellarboy het volgende:
[..]
En dit is dus gewoon een verkeerde aanname. Geeft niet, want je kunt ook niet beter weten, maar bij deze dan... Ik ben, technisch gezien, wel een man omdat ik een lul tussen mijn benen heb hangen, maar verder identificeer ik me totaal niet met jullie cultuur. Denk je nu echt dat RTL7 mij in het achterhoofd heeft als ze een film programmeren met Bruce Willis, explosies en dikke tieten?
Ik ben dan wel een man, maar identificeer me totaal niet met een hetero man.. Dát heeft het met heteroseksualiteit te maken. En hetero kerels vinden zichzelf dusdanig normaal, dat ze er geen seconde bij stilstaan dat niet iedereen zo denkt.
Triest...quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 22:27 schreef Gellarboy het volgende:
[..]
Ik ook al niet ts is zelf homo en zoekt het gewoon opquote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:10 schreef BasEnAad het volgende:
Jammer dat je nu zelf ook begint te generaliseren.quote:Op zondag 2 augustus 2015 00:20 schreef Gellarboy het volgende:
[..]
En hetero kerels vinden zichzelf dusdanig normaal, dat ze er geen seconde bij stilstaan dat niet iedereen zo denkt.
Jij zet heteroseksuele mannen in een hoek. Ik hou helemaal niet van bier en ben vegetariër, dus die burger en BBQ sauce kunnen me gestolen worden. Evenals Steven Segal-films. En ik denk dat een hoop homo's een broertje dood hebben aan idioten met boa's in een boot. Dat uiterlijke vertoon heeft NIETS met geaardheid te maken, alles met aandachtshoeren en de doodsteek voor homo-emancipatie.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 22:27 schreef Gellarboy het volgende:
[..]
Zolang ze er niet mee geconfronteerd worden ja.quote:Op zondag 2 augustus 2015 01:03 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
Er zit ook een grens aan hoeveel je kan ophangen aan de kapstok "homo acceptatie" want 95% van de bevolking accepteert homo's echt wel naar mijn idee.
Het is me wat hè? Boooo-hooo... Organiseer anders een parade! Arme, arme hetero mannen.quote:Op zondag 2 augustus 2015 00:55 schreef FritzWepper het volgende:
Jij zet heteroseksuele mannen in een hoek.
quote:Op zondag 2 augustus 2015 01:15 schreef Gellarboy het volgende:
[..]
Het is me wat hè? Boooo-hooo... Organiseer anders een parade! Arme, arme hetero mannen.
CHECKquote:ordinaire troll
''De relhetero's''quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 20:16 schreef Gellarboy het volgende:
[..]
Ho ho, ik ben hier niet de jankbal hè? Ik maak geen topic aan. Jullie zijn de slachtoffers, de relhetero's. Vergeef me als ik daar vervolgens even hard tegen in ga. Mooi verhaal zeg, even de hele boel omdraaien.
[ afbeelding ]
Blanke hetero jongens zijn toch zulke slachtoffers van deze maatschappij. Boo-fucking-hoo. Daa-aag!.
Jij wil homo zijn...je zou er ook voor kunnen kiezen jezelf te laten genezen bij bijvoorbeeld een goede pastoor of dominee... En die weg te bewandelen in plaats van er gewoon maar aan toe te geven.quote:Op zondag 2 augustus 2015 01:15 schreef Gellarboy het volgende:
[..]
Het is me wat hè? Boooo-hooo... Organiseer anders een parade! Arme, arme hetero mannen.
quote:Op zondag 2 augustus 2015 09:36 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Jij wil homo zijn...je zou er ook voor kunnen kiezen jezelf te laten genezen bij bijvoorbeeld een goede pastoor of dominee... En die weg te bewandelen in plaats van er gewoon maar aan toe te geven.
quote:Op zondag 2 augustus 2015 09:41 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
Voor iedereen die ECHT wil is genezing mogelijk
Met stroomschokken op de hersenen kan je het genezenquote:Op zondag 2 augustus 2015 09:44 schreef GhpH het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Maar voor het geval je het echt meent: het is geen ziekte dus je kan niet genezen. Het hoort bij wie je bent, dus een genezing is niets anders dan brainwashing/indoctrinatie of gewoonweg illusie.
quote:Op zondag 2 augustus 2015 09:44 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Met stroomschokken op de hersenen kan je het genezen
Lekker makkelijk, zeggen het is niet te genezen dus moet iedereen het maar accepteren
En hoe denk je dat die gelijke rechten tot stand zijn gekomen? Doordat homoseksuelen stilletjes thuis zaten en zich verborgen hielden? Nee, juist doordat wij ons jarenlang lieten zien, door te schreeuwen om gelijke rechten. Door te vechten voor aandacht.quote:Op donderdag 30 juli 2015 18:31 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Wat is er volgens jou feitelijk onjuist?
Ik weet ook wel dat de homo gemeenschap het lange tijd moeilijk heeft gehad. Zo ook eind jaren '60 vorige eeuw. Maar tijden veranderen (gelukkig):
In 1993 kwam na een lange strijd de Algemene Wet Gelijke Behandeling tot stand, waarmee diverse vormen van discriminatie van homoseksuelen juridisch strafbaar werden. Als sluitstuk van deze fase wordt wel de openstelling van het burgerlijk huwelijk voor paren van gelijk geslacht gezien, wat men doorgaans aanduidt als het homohuwelijk. Dit gebeurde voor het eerst in Nederland in 2001.
Dus zo kan je wel ouwe koeien uit de sloot halen, maar wat heeft dit voor zin? Je hebt al lang de gelijke rechten. Dus waarom elk jaar weer die overdreven aandacht hiervoor?
quote:Op zondag 2 augustus 2015 09:53 schreef Blue-eyes het volgende:
[..]
En hoe denk je dat die gelijke rechten tot stand zijn gekomen? Doordat homoseksuelen stilletjes thuis zaten en zich verborgen hielden? Nee, juist doordat wij ons jarenlang lieten zien, door te schreeuwen om gelijke rechten. Door te vechten voor aandacht.
Juist door dingen als de gay pride hebben wij aandacht kunnen trekken voor het ontbreken van rechten.
Demonstreren kun je niet in stilte.
Acceptatie is niet iets dat je kan afdwingen door (ergens zelfs provocerend) op een boot te gaan staan en achterlijk te gaan doen denk ik...quote:Op zondag 2 augustus 2015 09:53 schreef Blue-eyes het volgende:
[..]
En hoe denk je dat die gelijke rechten tot stand zijn gekomen? Doordat homoseksuelen stilletjes thuis zaten en zich verborgen hielden? Nee, juist doordat wij ons jarenlang lieten zien, door te schreeuwen om gelijke rechten. Door te vechten voor aandacht.
Juist door dingen als de gay pride hebben wij aandacht kunnen trekken voor het ontbreken van rechten.
Demonstreren kun je niet in stilte.
Nouja, het is voornamelijk ook eerder een reactie dan een actie.quote:Op zondag 2 augustus 2015 10:00 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Acceptatie is niet iets dat je kan afdwingen door (ergens zelfs provocerend) op een boot te gaan staan en achterlijk te gaan doen denk ik...
Maar toch vind ik het prachtig dat het kan gewoon...als mensen er blij van worden moeten ze het vooral doen.
Heb je wel een punt... Maar ik denk (en mag hopen) dat dat beeld inmiddels wel is verdwenen..quote:Op zondag 2 augustus 2015 10:04 schreef GhpH het volgende:
[..]
Nouja, het is voornamelijk ook eerder een reactie dan een actie.
Jarenlang hebben de hetero's de homo's gepest dat het flamboyante mongolen zijn, en nu de lgbt community terugslaat door expres datgene te overdrijven waar ze voor werden aangezien is het huilen in het huis der conservatieven.
Dan kan men zeggen dat het kinderachtig of contraproductief is, maar wat zijn nou 20 gayprides vergeleken 2000 jaar ongelijkheid?
Geniaal.quote:Op zondag 2 augustus 2015 10:14 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
De mensen die het hardst schreewen hoe verschrikkelijk het wel niet is staan zelf met carnaval ergens in een clownspak en vinden dat wel compleet normaal...
Meeste plaatsen in Nederland kan het prima. De boerendorpjes zijn nog wat achtergesteld maar dat is met alle thema's zo. Wel kwalijk dat in Rotterdam het steeds lastiger wordt om hand in hand over straat te lopen ten opzichte van een aantal jaar terug. Met name onze medelanders staan dit niet toe.quote:Op zondag 2 augustus 2015 13:38 schreef Dutchguy het volgende:
Ik denk dat veel hetero's naar de Gaypride kijken met een blik van waar is dat nou voor nodig terwijl ze zelf totaal niet in de gaten hebben hoe bevoorrecht ze zijn.
'Ruim de helft van de homo’s in Nederland durft niet hand in hand over straat te gaan. Dat blijkt uit een onderzoek van EenVandaag naar homoacceptatie in Nederland.
Van de 1700 deelnemende homo’s zegt 39 procent dat het daarmee slecht gesteld is. 55 procent durft niet hand in hand te lopen.
Van alle 28.000 ondervraagden, waarvan het overgrote deel dus hetero is, vindt 67 procent dat het met de homoacceptatie redelijk tot goed gesteld is.'
http://nieuws.tpo.nl/2015(...)in-hand-over-straat/
Ik snap je punt heel goed. Ik ben het met je eens dat een gaypride aversie kan opwekken. Homoseksualiteit zou meer geaccepteerd kunnen wanneer er juist wordt getoond dat homo's niet persé het stereotype verwijfde flamboyante nicht is.quote:Op zondag 2 augustus 2015 13:07 schreef Roellie80 het volgende:
Ik heb helemaal niks tegen homo's. Dat mensen niet begrijpend kunnen lezen is niet mijn probleem. Blijkbaar snappen een heel aantal mijn punt niet. Lees dan de openingspost nog een keer. Snap je het echt niet dan hoef je niet te reageren natuurlijk
Daar zit ook een ontwikkeling in. In de jaren 90 móest je het accepteren en werd het je opgedrongen. Je mocht niks kwalijks zeggen over homo's, net zoals je niks kwalijks mocht zeggen over bijvoorbeeld een groepering Antillianen en Marokkanen die zelf schijt hebben om respect op te brengen voor anderen en overlast veroorzaken. Het was een schijntolerantie.quote:Op zondag 2 augustus 2015 13:44 schreef Abed het volgende:
Wel kwalijk dat in Rotterdam het steeds lastiger wordt om hand in hand over straat te lopen ten opzichte van een aantal jaar terug. Met name onze medelanders staan dit niet toe.
Degene die het echt niet snapt, dat ben jij.quote:Op zondag 2 augustus 2015 13:07 schreef Roellie80 het volgende:
Ik heb helemaal niks tegen homo's. Dat mensen niet begrijpend kunnen lezen is niet mijn probleem. Blijkbaar snappen een heel aantal mijn punt niet. Lees dan de openingspost nog een keer. Snap je het echt niet dan hoef je niet te reageren natuurlijk
Mooi gezegd.quote:Op zondag 2 augustus 2015 14:09 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Daar zit ook een ontwikkeling in. In de jaren 90 móest je het accepteren en werd het je opgedrongen. Je mocht niks kwalijks zeggen over homo's, net zoals je niks kwalijks mocht zeggen over bijvoorbeeld een groepering Antillianen en Marokkanen die zelf schijt hebben om respect op te brengen voor anderen en overlast veroorzaken. Het was een schijntolerantie.
Nu uiten mensen meer wat ze nou echt vinden. Dus ik vind het ook goed dat mensen eerlijk zeggen dat ze zich storen aan de gaypride in plaats van roepen dat het zo leuk is terwijl ze dat niet menen.
De volgende en moeilijkste stap is dat mensen over hun eigen mening gaan nadenken en het gaan nuanceren. Als je negatieve associaties hebt met homo's, Antillianen en Marokkanen wil dat nog niet zeggen dat ze allemaal per definitie slecht zijn.
De opvallendste mensen binnen de homo-gemeenschap - de flamboyante verwijfde oppervlakkige nichten - zijn in de minderheid. Net zoals de meeste Antillianen en Marokkanen wel okay zijn en helemaal geen overlast veroorzaken.
Ik ga er maar vanuit dat je een grap maakt, maar er zijn genoeg idioten - ook geen christenen - die dit serieus denken.quote:Op zondag 2 augustus 2015 09:36 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Jij wil homo zijn...je zou er ook voor kunnen kiezen jezelf te laten genezen bij bijvoorbeeld een goede pastoor of dominee... En die weg te bewandelen in plaats van er gewoon maar aan toe te geven.
Fout, wij vragen buitenlanders om te integreren.quote:Op zondag 2 augustus 2015 17:02 schreef Gellarboy het volgende:
[..]
Leuk voor je, maar ik ben gewoon geen hetero. Je vraagt een neger toch ook niet of hij wat blanker wil doen?
Ik als hetero man hou niet van barbeque saus, hou helemaal niet van de bier, tieten en wijven neuken cultuur, maar ben meer van lekker met mijn vriendin op de bank zitten.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 22:27 schreef Gellarboy het volgende:
[..]
Integreren is iets anders dan je cultuur bij de deur parkeren. Ik heb overigens niets gezegd over buitenlanders, ik zei iets over negers. Niet zo in hokjes denken.quote:Op maandag 3 augustus 2015 09:39 schreef Arnold_Braunschweiger het volgende:
Fout, wij vragen buitenlanders om te integreren.
quote:Op maandag 3 augustus 2015 09:44 schreef Arnold_Braunschweiger het volgende:
Er is dus niet zoiets als hetero cultuur.
Goed argument.quote:
Ik ook, maar dat neemt niet weg dat er wel een homo cultuur is.quote:Op maandag 3 augustus 2015 09:50 schreef Arnold_Braunschweiger het volgende:
Ik ken genoeg homo's die niet de behoefte hebben om halfnaakt op straat te rennen.
Leuk, maar ik zei dat er niet zoiets is als een hetero cultuur.quote:Op maandag 3 augustus 2015 09:50 schreef Gellarboy het volgende:
[..]
Ik ook, maar dat neemt niet weg dat er wel een homo cultuur is.
Gast, open je ogen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 09:51 schreef Arnold_Braunschweiger het volgende:
Leuk, maar ik zei dat er niet zoiets is als een hetero cultuur.
Ik zette het expres nog tussen aanhalingstekens.quote:
Waarom pas ik dan niet in die cultuur? Ik heb niets met die 'voor maaaannnneennnnn' dingen die je opnoemde, maar ken wel genoeg homo's die dat wel doen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 09:53 schreef Gellarboy het volgende:
[..]
Gast, open je ogen.
Je bent er dusdanig aan gewend dat je het niet merkt, maar deze samenleving is compleet heteronormatief.
Is dat zo? Het zomer carnaval in Rotterdam is anders stukken bloter en daar heeft werkelijk geen kíp kritiek op.quote:Op maandag 3 augustus 2015 09:54 schreef Arnold_Braunschweiger het volgende:
Als een hetero man dat doet vind ik dat ook niet normaal.
Ik heb dat nooit gezien, ik kom niet uit rotterdam, maar als ik met uitgaan een kerel zo zie, ongeacht zijn geaardheid, vind ik het niet normaal.quote:Op maandag 3 augustus 2015 09:57 schreef Gellarboy het volgende:
[..]
Is dat zo? Het zomer carnaval in Rotterdam is anders stukken bloter en daar heeft werkelijk geen kíp kritiek op.
Wat voor antwoord moet ik daar nu op geven? Ik ken je totaal niet. En iedereen is anders.quote:Op maandag 3 augustus 2015 09:55 schreef Arnold_Braunschweiger het volgende:
Waarom pas ik dan niet in die cultuur? Ik heb niets met die 'voor maaaannnneennnnn' dingen die je opnoemde, maar ken wel genoeg homo's die dat wel doen.
Dat is wat anders dan dat er een heterocultuur is. Je haalt nu 2 dingen door elkaar.quote:Op maandag 3 augustus 2015 09:58 schreef Gellarboy het volgende:
[..]
Wat voor antwoord moet ik daar nu op geven? Ik ken je totaal niet. En iedereen is anders.
Neemt niet weg dat we weldegelijk in een heteronormatieve samenleving leven.
Ik vind zoveel niet normaal, maar ik gun iedereen z'n cultuur en zal nooit iemand uitschelden, bespugen of in elkaar slaan. En daar staan we voor. Wij zijn er, wen er maar aan. En de geschiedenis heeft aangetoond dat het werkt.quote:Op maandag 3 augustus 2015 09:58 schreef Arnold_Braunschweiger het volgende:
Ik heb dat nooit gezien, ik kom niet uit rotterdam, maar als ik met uitgaan een kerel zo zie, ongeacht zijn geaardheid, vind ik het niet normaal.
Er is ook zoiets als naturisme, ook een cultuur, dat wil ik ook niet op de straten. Ik spuug, scheld en sla niemand in elkaar, en veroordeel dat ook.quote:Op maandag 3 augustus 2015 10:00 schreef Gellarboy het volgende:
[..]
Ik vind zoveel niet normaal, maar ik gun iedereen z'n cultuur en zal nooit iemand uitschelden, bespugen of in elkaar slaan. En daar staan we voor. Wij zijn er, wen er maar aan. En de geschiedenis heeft aangetoond dat het werkt.
Heterocultuur:quote:Op maandag 3 augustus 2015 09:59 schreef Arnold_Braunschweiger het volgende:
Dat is wat anders dan dat er een heterocultuur is. Je haalt nu 2 dingen door elkaar.
Je bent er weer een jaar lang vanaf, kerel.quote:Op maandag 3 augustus 2015 10:04 schreef Arnold_Braunschweiger het volgende:
zo'n gay parade hoeft van mij niet.
Waarom is het dan een hetero cultuur, als zowel homo's als hetero's het doen en veel hetero's er niet onder vallen?quote:Op maandag 3 augustus 2015 10:05 schreef Gellarboy het volgende:
[..]
Heterocultuur:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik kan nog even doorgaan hoor, de voorbeelden zijn eindeloos.
En uiteraard ken ik ook homo's die naar voetbal wedstrijden gaan en Axe gebruiken en ook hetero's die dat allemaal niet doen, maar het bestaat wel.
Dat zeg je nu, maar toch schets je in dit topic templates voor de homo- en heteroman. Ik vind het heel vreemd dat je denkt dat geaardheid gelijk staat aan cultuur, daarom betichten anderen hier je van hokjesmentaliteit. Het is allemaal wat genuanceerder, omdat iemand niets op heeft met de gay parade wil dat nog niet zeggen dat hij in een voetbalshirt rondrent op zoek naar homo's om in elkaar te trappen. Ik hoop dat je het dik aanzet omdat je een punt denkt te moeten maken, want als je echt zo zwart/wit denkt heb je een probleem.quote:
Deze vergelijking slaat natuurlijk helemaal nergens op, deze producten richten zich op mannen, nergens word gesteld dat die producten alleen voor heteroseksuele mannen zijn.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 22:27 schreef Gellarboy het volgende:
[..]
Jullie seksualiteit wordt me continu in mijn gezicht gedrukt. Er is bier voooooor manneeeeeen en een hamburger vooooooor manneeeeeeeeen met een barbeque saus voor maaaaanneeeeeeen, lekker tijdens alle films op die zender voooooorrrrrr manneeeeeen.
Uiteraard zet ik het dik aan. Het enige wat ik probeer is mensen in te laten zien dat wat zij zo normaal vinden (deze hele maatschappij) niet voor iedereen normaal is.quote:Op maandag 3 augustus 2015 10:13 schreef FritzWepper het volgende:
Ik hoop dat je het dik aanzet omdat je een punt denkt te moeten maken, want als je echt zo zwart/wit denkt heb je een probleem.
Ok, maar hoe is die reclame van barbecuesaus dan onderdeel van de heterocultuur? Homo's zijn toch ook mannen?quote:Op maandag 3 augustus 2015 10:16 schreef Gellarboy het volgende:
Ja, gast, sorry hoor... Waarom is een reclame over man omgeven door lekkere wijven onderdeel van hetero cultuur? Daa-aag!.
[..]
Uiteraard zet ik het dik aan. Het enige wat ik probeer is mensen in te laten zien dat wat zij zo normaal vinden (deze hele maatschappij) niet voor iedereen normaal is.
Uiteraard zijn homo's mannen. Maar deze producten richten zich op de echteeeeeee mannen. Die houthakken en voetballen en wijven neuken. Daar bedoelt RTL7 echt geen homo's mee hoor. Kom op hee, dat snap je toch zelf ook wel? Dat zie ik aan al die dikke tieten in de actiefilms die ze uitzenden (ik ben namelijk een man, maar voel daar vrij weinig bij). Zij zijn degene die dat hokje creëren!quote:Op maandag 3 augustus 2015 10:15 schreef Chewie het volgende:
Deze vergelijking slaat natuurlijk helemaal nergens op, deze producten richten zich op mannen, nergens word gesteld dat die producten alleen voor heteroseksuele mannen zijn.
Of zijn in jouw beleving homo's geen mannen meer? Als dat het geval is snap ik dat er nog wel wat aan acceptatie gedaan kan worden maar dan moet je het wel bij jezelf zoeken.
Eerst gaat het over producten, nu gaat het over een zender. Je weet dat RTL7 de reclames voor barbecuesaus niet zelf maakt he?quote:Op maandag 3 augustus 2015 10:19 schreef Gellarboy het volgende:
[..]
Uiteraard zijn homo's mannen. Maar deze producten richten zich op de echteeeeeee mannen. Die houthakken en voetballen en wijven neuken. Daar bedoelt RTL7 echt geen homo's mee hoor. Dat zie ik aan al die dikke tieten in de actiefilms die ze uitzenden (ik ben namelijk een man, maar voel daar vrij weinig bij). Zij zijn degene die dat hokje creëren! Kom op hee, dat zie je toch zelf ook wel?
Is het zo vreemd dat ik mezelf niet echt als de doelgroep van een Axe reclame zie?
Een zender is geen product?quote:Op maandag 3 augustus 2015 10:24 schreef Arnold_Braunschweiger het volgende:
Eerst gaat het over producten, nu gaat het over een zender. Je weet dat RTL7 de reclames voor barbecuesaus niet zelf maakt he?
Dit topic is het bewijs dat homo's niet geaccepteerd worden. Behalve als ze gewoon hetero doen, dan wel.quote:Wil dat zeggen dat homo's niet geaccepteerd worden?
Klopt. Maar ik zie dus maar zelden reclames die aansluiten op mijn belevingswereld:quote:Als ik een reclame zie tampons, mannenstrings of iets anders, dan hebben die toch ook een andere doelgroep?
Je hebt ook andere zenders die zich volledig richten op homo's. Als 90% van de mannen hetero is, dan is het niet gek dat een zender de stereotype heteroman als doelgroep heeft.quote:Op maandag 3 augustus 2015 10:28 schreef Gellarboy het volgende:
[..]
Een zender is geen product?. Het is in ieder geval meer heteromannen cultuur.
[..]
Dit topic is het bewijs dat homo's niet geaccepteerd worden. Behalve als ze gewoon hetero doen, dan wel.
[..]
Klopt. Maar ik zie dus maar zelden reclames die aansluiten op mijn belevingswereld:
[ afbeelding ]
Nee, dat is ook helemaal niet gek. Maar de standaard films/series/reclames sluiten dus niet aan bij mijn belevingswereld.quote:Op maandag 3 augustus 2015 10:34 schreef Arnold_Braunschweiger het volgende:
Je hebt ook andere zenders die zich volledig richten op homo's. Als 90% van de mannen hetero is, dan is het niet gek dat een zender de stereotype heteroman als doelgroep heeft.
Feitelijk incorrect. Vroeger hadden vrouwen geen stemrecht en waren negers zelfs slaven. Denk je dat er iets veranderd was als iedereen gewoon lekker op de bank was blijven zitten, wachtend op verandering? Twee foto's... Wie denk jij dat er meer gedaan hebben voor de emancipatie van homo's?quote:Sommige mensen accepteren geen homo's, maar zoals ik al zei, heeft halfnaakt ronddansen geen effect bij dat laatste deel mensen die intolerant zijn.
Ik zeg ook nergens dat het gek is. Maar wel dat het mijn belevingswereld niet is. Toen ik zaterdag de stad in liep hing er een enorme sfeer van verdraagzaamheid in de lucht. Was als een warm bad. Maar de overige 364 overleef ik ook gewoon hoor. No worries.quote:Ok, ik zie ook weinig reclames die aansluiten bij mijn belevingswereld. En nu?
Homo's zijn maar 10% van de MANNEN, dus de homoseksuele man is 5% van de bevolking. Niet zo gek dat er dus weinig nadruk op wordt gelegd.
quote:Er is geen heterocultuur. Stop met het gedragen als slachtoffer.
Dus, wat wil je er mee zeggen als dit niet aansluit op je belevingswereld? Ik heb hetzelfde. Veel andere hetero's ook.quote:Op maandag 3 augustus 2015 10:44 schreef Gellarboy het volgende:
[..]
Nee, dat is ook helemaal niet gek. Maar de standaard films/series/reclames sluiten dus niet aan bij mijn belevingswereld.
[..]
Feitelijk incorrect. Vroeger hadden vrouwen geen stemrecht en waren negers zelfs slaven. Denk je dat er iets veranderd was als iedereen gewoon lekker op de bank was blijven zitten, wachtend op verandering? Twee foto's... Wie denk jij dat er meer gedaan hebben voor de emancipatie van homo's?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]
Ik zeg ook nergens dat het gek is. Maar wel dat het mijn belevingswereld niet is. Toen ik zaterdag de stad in liep hing er een enorme sfeer van verdraagzaamheid in de lucht. Was als een warm bad. Maar de overige 364 overleef ik ook gewoon hoor. No worries.
[..]. Geen heterocultuur.
.
Ik ben het slachtoffer hier niet hè? TS is het slachtoffer. Die heeft het zo zwaar dat het een dag per jaar even niet om hem draait. Vergeef me als ik daar even keihard tegenin ga.
Hier nu ja. Maar vrijdag zijn er tijdens de Pride in Jeruzalem 6 mensen neergestoken door een religek die met een mes door de parade rende. In Amerika kan pas recentelijk getrouwd worden (kan hier al 14 jaar). Komt allemaal door die parades. Hier vieren we inmiddels dat het allemaal kan en mag. Mensen in onderdrukte landen hebben daar steun aan. Ooit wordt het beter.quote:Op maandag 3 augustus 2015 10:49 schreef Arnold_Braunschweiger het volgende:
Ik zeg dat de gay pride geen effect heeft gehad, maar geen effect meer zal hebben op die laatste paar mensen. Eerder averechts. Homo's hebben nu dezelfde rechten als hetero's en krijgen voor een plek in het leger zelfs voorrang.
Hebben jullie er nu echt ZO'N last van? Die ene dag? Moeten we dan ook nog maar gewoon hetero doen? Verder is er geen heterocultuur, maar we moeten wel gewoon hetero doen.twitter:R_Yosef twitterde op woensdag 29-07-2015 om 21:49:44#AmsterdamPride week is a strong personal reminder for me. It's amazing to watch other people celebrate something oppressed else where #LGBT reageer retweet
quote:Nogmaals, wat is er mee dat het jouw belevingswereld niet is, ik heb dat ook met veel dingen. Denk je dat al die emo's, gothics, metalheads, gabbers, Etheopiërs en weet ik veel wat voor andere culturen er zijn, zich altijd 100% thuis voelen in de Nederlandse cultuur? Moet er voor al die culturen ook een parade komen?
Gast, heteroseksualiteit is de norm. Het is toch logisch dat onze cultuur daar naar gevormd is?quote:Nogmaals, kom met een argument waarom het een heterocultuur is als veel homo's in jouw beeld van heterocultuur passen en veel hetero's er ook niet in passen.
Wereld op z'n kop. Jullie klagen hier toch? Ik leg jullie alleen het vuur aan de schenen. De arme, arme achtergestelde blanke heteromannen die zo'n last ondervinden van al die minderheden.quote:En nee je bent geen slachtoffer, daarom zei ik ook dat je moest stoppen met het gedragen als slachtoffer.
Je bent wel heel erg van het hokjesdenken, ken genoeg homo's die voetballen en er zullen ook wel homo's houthakken (wat moet je ook anders zo afgezonderd van de bewoonde wereld met alleen maar kerels om je heen), RTL bedoelt gewoon mannen die van die zaken houden, wat hun seksuele voorkeur is dat boeit ze vrij weinig.quote:Op maandag 3 augustus 2015 10:19 schreef Gellarboy het volgende:
[..]
Uiteraard zijn homo's mannen. Maar deze producten richten zich op de echteeeeeee mannen. Die houthakken en voetballen en wijven neuken. Daar bedoelt RTL7 echt geen homo's mee hoor. Kom op hee, dat snap je toch zelf ook wel? Dat zie ik aan al die dikke tieten in de actiefilms die ze uitzenden (ik ben namelijk een man, maar voel daar vrij weinig bij). Zij zijn degene die dat hokje creëren!
Is het zo vreemd dat ik mezelf niet echt als de doelgroep van een Axe reclame zie?
Ik denk dat zo'n feest meer effect heeft als je je normaal feestend gedraagd ipv halfnaakt, zwaaiend met dildo's en wanneer iedereen de exacte vorm van je pener ziet.quote:Op maandag 3 augustus 2015 11:01 schreef Gellarboy het volgende:
[..]
Hier nu ja. Maar vrijdag zijn er tijdens de Pride in Jeruzalem 6 mensen neergestoken door een religek die met een mes door de parade rende. In Amerika kan pas recentelijk getrouwd worden (kan hier al 14 jaar). Komt allemaal door die parades. Hier vieren we inmiddels dat het allemaal kan en mag. Mensen in onderdrukte landen hebben daar steun aan. Ooit wordt het beter.Hebben jullie er nu echt ZO'N last van? Die ene dag? Moeten we dan ook nog maar gewoon hetero doen? Verder is er geen heterocultuur, maar we moeten wel gewoon hetero doen.twitter:R_Yosef twitterde op woensdag 29-07-2015 om 21:49:44#AmsterdamPride week is a strong personal reminder for me. It's amazing to watch other people celebrate something oppressed else where #LGBT reageer retweet
[..]. Man man man. Iedere minderheid hééft toch zijn eigen feestje? Wat dacht je van Kwakoe? Dat duurt verdomme 6 weken! Heb je daar ook zo'n last van? Overigens zijn mensen die niet bij die minderheid horen er altijd welkom en staat het je ook vrij om weg te blijven als je dat wel doet. Omgekeerd ligt dat voor al die minderheden lastiger, overigens.
.
[..]
Gast, heteroseksualiteit is de norm. Het is toch logisch dat onze cultuur daar naar gevormd is?
[..]
Wereld op z'n kop. Jullie klagen hier toch? Ik leg jullie alleen het vuur aan de schenen. De arme, arme achtergestelde blanke heteromannen die zo'n last ondervinden van al die minderheden.
Er heeft welgeteld 1 leerboot meegevaren, van de 80. Geen dildo of pener gezien op die boot, alleen maar dansende en zwaaiende mannen. En dat weet ik, want ik was daar. Uiteraard weet jij het beter. Al die dildoooooooooo's!quote:Op maandag 3 augustus 2015 12:10 schreef Arnold_Braunschweiger het volgende:
Ik denk dat zo'n feest meer effect heeft als je je normaal feestend gedraagd ipv halfnaakt, zwaaiend met dildo's en wanneer iedereen de exacte vorm van je pener ziet.
En het zomercarnaval dan? Dat is veel bloter. Hoor je nooit een kip over.quote:Dat ieder zijn eigen feestje heeft prima, maar het moet wel binnen de fatsoensnormen.
quote:Dat de meeste Nederlanders heteroseksueel zijn, wil niet zeggen dat het een heterocultuur is.
Ja, natuurlijk vallen wij ook onder die cultuur. Dat is het hele punt wat ik probeer te maken. Wat snap jij nou niet aan het feit dat als er een romantische comedy op TV is (of een willekeurige reclame/boek/serie/ad infinitum) dat dat altijd over man en vrouw gaat. En ik ben daar gewoon aan gewend en al helemaal geen slachtoffer van, maar het sluit dus niet aan bij mijn belevingswereld. Waarom kun jij dat niet gewoon accepteren? Doe ik ook hoor.quote:Homo's vallen ook onder die cultuur. Alleen de homo's die hun zaakje in een strakke slip perse willen tonen vallen onder een andere subcultuur. Nogmaals veel homo's vallen niet onder die subcultuur en wel onder wat jij een heterocultuur noemt. En veel hetero's vallen niet onder die zogenaamde heterocultuur.
HAHAHAHAAAAAAAA! Je zit gewoon te trollen nu toch?quote:Barbecuesaus voor echte mannennnnnn is voor hetero's en homo's. Ook vrouwen mogen er van genieten, maar de reclame richt zich op de stoere (hetero en homo) man. Niet zo gek, want waarom zou je de reclame beperken naar slechts een tiende van je mogelijke doelgroep, terwijl je product geen associatie heeft met seksualiteit?
Typisch calimerogejank met je heteropride.....quote:Op zondag 2 augustus 2015 23:03 schreef Gellarboy het volgende:
Nou, TS kan opgelucht ademhalen, hij heeft het weer overleefd. Het slotfeest op het Rembrandtplein is inmiddels achter de rug, dus tijd voor 51 weken heterofilms, heteromarketing en heteromuziek.
Happy Straight Pride..
Homo's kunnen geen stoere kerels zijnquote:Op maandag 3 augustus 2015 12:34 schreef Gellarboy het volgende:
HAHAHAHAAAAAAAA! Je zit gewoon te trollen nu toch?
Waarom een non-seksueel product als barbecuesaus alleen maar gemarket wordt naar stoere kerels en niet naar bijvoorbeeld vrouwen is inderdaad een héle goede vraag ja. Stel hem de producent, zou ik zeggen.
quote:Op maandag 3 augustus 2015 13:03 schreef Chewie het volgende:
Homo's kunnen geen stoere kerels zijn![]()
Wat een bekrompen ventje ben jij zeg
Begrijpend lezen, vormen van peners in de broeken die duidelijk te zien zijnquote:Op maandag 3 augustus 2015 12:34 schreef Gellarboy het volgende:
[..]
Er heeft welgeteld 1 leerboot meegevaren, van de 80. Geen dildo of pener gezien op die boot, alleen maar dansende en zwaaiende mannen. En dat weet ik, want ik was daar. Uiteraard weet jij het beter. Al die dildoooooooooo's!. Denk je nu echt dat de TROS dat zou uitzenden? En dat duizenden gezinnetjes met kleine kinderen daar naar zouden komen kijken?
[..]
En het zomercarnaval dan? Dat is veel bloter. Hoor je nooit een kip over.
[..].
[..]
Ja, natuurlijk vallen wij ook onder die cultuur. Dat is het hele punt wat ik probeer te maken. Wat snap jij nou niet aan het feit dat als er een romantische comedy op TV is (of een willekeurige reclame/boek/serie/ad infinitum) dat dat altijd over man en vrouw gaat. En ik ben daar gewoon aan gewend en al helemaal geen slachtoffer van, maar het sluit dus niet aan bij mijn belevingswereld. Waarom kun jij dat niet gewoon accepteren? Doe ik ook hoor.
[..]
HAHAHAHAAAAAAAA! Je zit gewoon te trollen nu toch?
Waarom een non-seksueel product als barbecuesaus alleen maar gemarket wordt naar stoere kerels en niet naar bijvoorbeeld vrouwen is inderdaad een héle goede vraag ja. Stel hem de producent, zou ik zeggen.
Moeten wij alles accepteren van andere culturen? Dat moslims homohaat preken? Dat Ethiopiërs altijd onder invloed van Qat zijn? Dat hippies in parken blowen en spacen op de LSD? Dat naturisten naakt over de winkelstraat en in de supermarkten lopen?quote:Op maandag 3 augustus 2015 12:43 schreef Pieter. het volgende:
Grappig om te lezen dat we normaal moeten feesten en ons aan de fatsoensnormen moeten houden. Waar komen die normen eigenlijk vandaan?
Is het niet zo dat een norm (en al helemaal een morele norm) wordt opgelegd door de meerderheid in een samenleving? Ergo: de heteroseksuele meneren en mevrouwen in de samenleving?
En is het dan vreemd dat iedereen die zich niet aan die norm wil conformeren daar iets van vindt?
Overigens is de Gay Pride een feest voor de lhbt'ers om hun vrijheid te vieren met gelijkgestemden, niet voor zure hetero's (en 'normale' homo's) die er elk jaar maar weer wat over te zeiken hebben.
Get over it.
Gedomineerd? 1 boot van de 80? Over begrijpend lezen gesproken.quote:Op maandag 3 augustus 2015 13:19 schreef Arnold_Braunschweiger het volgende:
Begrijpend lezen, vormen van peners in de broeken die duidelijk te zien zijn.
Zomercarnaval wordt niet gedomineerd met vormen van peners en kamelentenen in de broeken.
Juist!quote:Er zijn genoeg series met daarin homo's of die zelfs over homo's gaan. Kijk naar Will & Grace. Dat er misschien minder dan 10% er HOOFDZAKELIJK over gaan, komt omdat ze zich dan beperken tot een kleinere doelgroep dus minder omzet halen. Daarom gaan er ook weinig programma's op de Nederlandse televisie HOOFDZAKELIJK over Marokkaanse of Turkse gezinnen.
Het grappige is dat ik vind dat juist jíj al het bovenstaande eens moet doen.quote:Mijn suggestie: leer eens begrijpend lezen, leer wat van marketing en stop met het plaatsen van mensen in hokjes.
Ik stel voor dat we de kwalijke invloeden niet accepteren en de mooie dingen omarmen.quote:Moeten wij alles accepteren van andere culturen? Dat moslims homohaat preken? Dat Ethiopiërs altijd onder invloed van Qat zijn? Dat hippies in parken blowen en spacen op de LSD?
Eh ja dat zeg je welquote:Op maandag 3 augustus 2015 13:17 schreef Gellarboy het volgende:
[..].
Dat is totaaaaaal niet wat ik zeg.
En wat is daar vreemd aan? 1 op de 15 mensen is homoseksueel dus dat de stoere actieheld voor het meisje gaat is niet zo vreemd.quote:Kijk, stoere homo's (dildooooooo's).
En die zullen ook heus wel stoere biertjes drinken en naar stoere films kijken. Echter als de actieheld op het eind het meisje het hof maakt dan zijn ze daar prima aan gewend en niet het slachtoffer van, maar het sluit niet aan bij... #BrokenRecord Het werd gemaakt met hetero's in het achterhoofd.
Je gedraagt je anders wel als een jankerig slachtoffer, dus blijkbaar heb je er wel problemen mee en is het hokjesdenken bij jou een veel groter probleem als waar jij die zogenaamde homofobische heteros van beschuldigt.quote:Jullie zijn dusdanig gewend dat alles in de maatschappij om jullie draait (en daar ben ik geen slachtoffer van #BrokenRecord) dat jullie TOTAAL niet begrijpen dat er ook mensen zijn die daar minder aansluiting bij vinden.
Ok.quote:
Ik zeg nergens ("eeeeeh ja dat zeg je wel"quote:En wat is daar vreemd aan? 1 op de 15 mensen is homoseksueel dus dat de stoere actieheld voor het meisje gaat is niet zo vreemd.
Ok.quote:Je gedraagt je anders wel als een jankerig slachtoffer, dus blijkbaar heb je er wel problemen mee en is het hokjesdenken bij jou een veel groter probleem als waar jij die zogenaamde homofobische heteros van beschuldigt.
Juist, dat is exact wat ik aangeef.quote:De maatschappij draait nu eenmaal grotendeels om hetero's dat kun je vervelend vinden maar dat is nu eenmaal de realiteit. De meeste marketing zal zich dan ook richten op die grote groep.
Ik gooi niet elke hetero op 1 hoop (eeeeeh ja dat je doe welquote:Het is ook nogal bespottelijk en kleingeestig van je om zomaar elke hetero op 1 hoop te gooien.
Wat een slecht artikel vol met algemeenheden die net zo goed op gaan voor hetero's. En dan nog na het songfestival van 2 jaar geleden klagen dat dragqueens niet geaccepteerd zijnquote:Op maandag 3 augustus 2015 13:29 schreef Gellarboy het volgende:
Over marketing gesproken, ik knal deze er gewoon nog eens in: http://www.nrcreader.nl/artikel/5019/weg-met-de-knuffelhomo
Ik ben erg benieuwd hoe jij dit ziet. Ik kijk uit naar je reactie op dit artikel.
Ik heb er wel veel meer dan 1 gezien.quote:Op maandag 3 augustus 2015 13:23 schreef Gellarboy het volgende:
[..]
Gedomineerd? 1 boot van de 80? Over begrijpend lezen gesproken.
[..]
Juist!. Dit ben ik helemaal met je eens.
[..]
Het grappige is dat ik vind dat juist jíj al het bovenstaande eens moet doen.
[..]
Ik stel voor dat we de kwalijke invloeden niet accepteren en de mooie dingen omarmen..
Ik vind het kwalijk van zo'n zaak als Coca Cola, maar dat van Geer & Goor kan ik goed begrijpen. De homo's die ik ken zijn totaal niet zo, en iedereen krijgt een vertekend beeld van 'de homo' zo.quote:Op maandag 3 augustus 2015 13:29 schreef Gellarboy het volgende:
Over marketing gesproken, ik knal deze er gewoon nog eens in: http://www.nrcreader.nl/artikel/5019/weg-met-de-knuffelhomo
Ik ben erg benieuwd hoe jij dit ziet. Ik kijk uit naar je reactie op dit artikel.
Ik wil je geen woorden in de mond leggen, maar nu lijkt het alsof je schaars gekleed dansen op een boot vergelijkt met drugs misbruik of mensen van een flat gooien. Waarbij de geschiedenis heeft aangetoond dat de flamboyante protesten weldegelijk positief werken (want kijk eens hoe goed we het nu hebben, dat komt niet door bankhangen).quote:Op maandag 3 augustus 2015 13:55 schreef Arnold_Braunschweiger het volgende:
Die mensen uit die culturen vinden hun invloeden niet kwalijk.
Wat zou daar de oplossing voor zijn? De flamboyante types van TV (en de botenparade) af? Er zijn ook veel overdreven macho kerels op TV, waar ongetwijfeld bergen huispappa's zich niet mee identificeren. En ik vind Geer & Goor ook wanstaltige mannen, maar dat staat verder los van hun seksuele voorkeur. Als mensen mij menen af te moeten rekenen op wat zij doen, dan zijn dat mensen waar ik ook prima zonder kan. Stel dat we ze zouden vervangen door twee "normale" homo's, levert dat leuke TV op? Ze hebben vandaag weer gezellig samen op de bank gezeten. Of stel dat we de cast van Oh Oh Cherso (overdreven macho) zouden vervangen door een groepje gymnasium studenten die keihard leren en hun diploma halen. Lekker gewoon, maar er zou geen kip naar kijken.quote:Ik vind het kwalijk van zo'n zaak als Coca Cola, maar dat van Geer & Goor kan ik goed begrijpen. De homo's die ik ken zijn totaal niet zo, en iedereen krijgt een vertekend beeld van 'de homo' zo.
Mijn man en ik zijn vaak genoeg uitgescholden als we alleen maar hand in hand lopen. Fatsoensnormen liggen voor veel mensen anders. Als we de snelheid van de groep laten bepalen door de mensen die achteraan lopen, zouden we nooit ergens komen.quote:Dat 29% van de mensen 2 zoenende homo's aanstootgevend vind kan ik begrijpen, ik vind het ook niet prettig om dat te zien, evenmin als het een zoenende man en vrouw waren.
Een kusje zie ik wat anders dan een zoen.
Als er een Marokkaans festival zou komen (herstel: dat zal er ongetwijfeld zijn) waar Nederlanders eens van hun keuken kunnen proeven en de andere facetten van hun cultuur kunnen leren kennen, dan zal daar vast een markt voor zijn. Maar nu lijkt het wederom alsof je agressieve tuignek praktijken op hetzelfde niveau stelt als sexy dansen op een boot. Overigens hebben dat soort gastjes natuurlijk geen festival nodig voor zulk gedrag, dat kunnen ze al 365 dagen per jaar overal.quote:Als er een Marokko parade was en iedere mocro liep er middelvinger opstekend, "psssst meisje" naar jonge meisjes zeggend en kei hard met een scooter lawaai makend in deze kleren
[ afbeelding ]
Dan was dat ook niet bevorderlijk voor het beeld dat mensen van de gemiddelde Marokkaan hebben. Zou het niet lijden tot meer acceptatie en juist averechts werken.
Maar dat zou wettelijk gezien wel mogen.
Homohaat is iets anders dan homo's van de flat afgooien. Daarnaast is een jointje niet erg schadelijk.quote:Op maandag 3 augustus 2015 14:33 schreef Gellarboy het volgende:
[..]
Ik wil je geen woorden in de mond leggen, maar nu lijkt het alsof je schaars gekleed dansen op een boot vergelijkt met drugs misbruik of mensen van een flat gooien. Waarbij de geschiedenis heeft aangetoond dat de flamboyante protesten weldegelijk positief werken (want kijk eens hoe goed we het nu hebben, dat komt niet door bankhangen).
[..]
Wat zou daar de oplossing voor zijn? De flamboyante types van TV (en de botenparade) af? Er zijn ook veel overdreven macho kerels op TV, waar ongetwijfeld bergen huispappa's zich niet mee identificeren. En ik vind Geer & Goor ook wanstaltige mannen, maar dat staat verder los van hun seksuele voorkeur. Als mensen mij menen af te moeten rekenen op wat zij doen, dan zijn dat mensen waar ik ook prima zonder kan. Stel dat we ze zouden vervangen door twee "normale" homo's, levert dat leuke TV op? Ze hebben vandaag weer gezellig samen op de bank gezeten. Of stel dat we de cast van Oh Oh Cherso (overdreven macho) zouden vervangen door een groepje gymnasium studenten die keihard leren en hun diploma halen. Lekker gewoon, maar er zou geen kip naar kijken.
[..]
Mijn man en ik zijn vaak genoeg uitgescholden als we alleen maar hand in hand lopen. Fatsoensnormen liggen voor veel mensen anders. Als we de snelheid van de groep laten bepalen door de mensen die achteraan lopen, zouden we nooit ergens komen.
[..]
Als er een Marokkaans festival zou komen (herstel: dat zal er ongetwijfeld zijn) waar Nederlanders eens van hun keuken kunnen proeven en de andere facetten van hun cultuur kunnen leren kennen, dan zal daar vast een markt voor zijn. Maar nu lijkt het wederom alsof je agressieve tuignek praktijken op hetzelfde niveau stelt als sexy dansen op een boot. Overigens hebben dat soort gastjes natuurlijk geen festival nodig voor zulk gedrag, dat kunnen ze al 365 dagen per jaar overal..
Mwah, dat is niet zoquote:Op maandag 3 augustus 2015 10:24 schreef Arnold_Braunschweiger het volgende:
[..]
Klopt, de Axe reclame heeft als doelgroep de hetero JONGEman.
Tot deze week had ik precies hetzelfde idee, maar het bleek onzettend mee te vallen. De mannen die shirtloos waren, waren ruim in de minderheid en voor de rest was er maar één boot bij waar iemand in een string stond. Het meest extreme waren de twee dames die bovenop een boot stonden te zoenen. De media geeft een verkeerd beeld weer van de gay pride, het journaal laat alleen de extreemste boten zien, kranten drukken ook maar één foto af en kiezen dan voor de meest extreme boot. Dat 79 van de 80 boten wel 'normaal' zijn, zul je niet zien als je er niet heen gaat. Het is niet erg dat je dit niet weet, want dat kan ik je niet kwalijk nemen. Veel homo's die ik ken denken er precies hetzelfde over, tijd dat ze het een keer met eigen ogen zien!quote:Op maandag 3 augustus 2015 12:10 schreef Arnold_Braunschweiger het volgende:
[..]
Ik denk dat zo'n feest meer effect heeft als je je normaal feestend gedraagd ipv halfnaakt, zwaaiend met dildo's en wanneer iedereen de exacte vorm van je pener ziet.
Dat ieder zijn eigen feestje heeft prima, maar het moet wel binnen de fatsoensnormen. En als ik mijn omgeving bekijk heeft dit feest eerder een averechts effect dan dat er meer acceptatie komt. Terwijl deze mensen homo's gewoon accepteren. Zelfs de homo's die ik ken associëren zich hier niet mee. De reden: het is te seksueel getint. (je geaardheid tonen wil niet zeggen dat je geslachtsdelen of de vormen hiervan moet zien).
Klopt. Maar bedenk eens dat deze parade er was met zo'n 80 boten en slechts 1 boot dit stereotype beeld zou vertegenwoordigen, waarna juist die boot op het journaal en in de krant komt. Dat is wat er nu met de canal parade gebeurt. 79 nette boten en juist de ene extreme boot wordt eruitgepikt.quote:Op maandag 3 augustus 2015 13:55 schreef Arnold_Braunschweiger het volgende:
Als er een Marokko parade was en iedere mocro liep er middelvinger opstekend, "psssst meisje" naar jonge meisjes zeggend en kei hard met een scooter lawaai makend in deze kleren
[ afbeelding ]
Dan was dat ook niet bevorderlijk voor het beeld dat mensen van de gemiddelde Marokkaan hebben. Zou het niet lijden tot meer acceptatie en juist averechts werken.
Je bent tegenwoordig ook een homofoob als je dat soort gedrag afkeurt. Ik zeg maar zo, niet alle homoseksuelen zijn flikkers, maar vrijwel alle flikkers zijn homoseksueel.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:45 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
In hoeverre kun je een aversie tegen "flikker gedrag" homohaat noemen eigenlijk...
Wat nou als ik dat overdreven gedrag nou gewon irritant en verwerpelijk vind. Afgezien of iemand homo is of niet, stel dat een hetero zo doet heb ik nog zoiets van, doe lekker normaal. Want dan is het niet omdat ik dan homo's niet accepteer, maar ik gewoon totaal niet van dat overdreven gedoe hou. En dat diegene nou snáchts liever een man in bed heeft zal me dan een zorg zijn, en als twee mannen willen zoenen op straat moeten ze dat vooral ook lekker doen.
Ja maar in dat geval ga je dus met twee maten meten, want persoon A & B die hetero zijn mogen het wel maar als het persoon C & D zijn mag het ineens niet want dat zijn twee mannen...dat slaat toch ook nergens opquote:Op maandag 3 augustus 2015 20:52 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Heb ik een hekel aan homosekuelen? Totaal niet. Loop lekker hand in hand, kus je partner. Dit is Nederland. Je bent vrij om te zijn wie je wil zijn, maar dan moet je ook bereid zijn te accepteren dat sommige mensen dat niet willen zien. Bekrompen maar het is nou eenmaal zo.
Dat zeg ik. Het maakt geen hol uit of het twee mannen of vrouwen of een hetero stel is. Gedrag is wat irritant is, geaardheid niet. Als je dat wel vind ben je maar een bekrompen ziel.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:56 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Ja maar in dat geval ga je dus met twee maten meten, want persoon A & B die hetero zijn mogen het wel maar als het persoon C & D zijn mag het ineens niet want dat zijn twee mannen...dat slaat toch ook nergens op
Ik vind dat dat ook gewoon moet kunnen...tenzij je elkaar helemaal af loopt te lebberen, dan krijg ik zo'n "get a room" idee, maar wel in beide gevallen.
Goed samengevatquote:Op maandag 3 augustus 2015 22:35 schreef De_Kaas- het volgende:
Maar als ik iets heb geleerd is het wel dat je je mening over die Gay Pride niet moet baseren op het nieuws en het allemaal een beetje slap gelul is als je er zelf nooit bent geweest.
Waarom zou iemand zich eigenlijk moeten gedragen zoals jij dat normaal vindt? Dat soort conservatieve sociale controle zou ik uit de mond van m'n opa en oma misschien nog verwachten, maar kom op zeg. Een hoop homo's zijn een stuk vrouwelijker dan de meeste mannen en door dat relatief vrouwelijke gedrag waarmee dat zich uit worden ze al gauw irritant genoemd (omdat het dan niet "normaal" is), terwijl dat simpelweg is hoe die mensen zijn.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:45 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
In hoeverre kun je een aversie tegen "flikker gedrag" homohaat noemen eigenlijk...
Wat nou als ik dat overdreven gedrag nou gewon irritant en verwerpelijk vind. Afgezien of iemand homo is of niet, stel dat een hetero zo doet heb ik nog zoiets van, doe lekker normaal. Want dan is het niet omdat ik dan homo's niet accepteer, maar ik gewoon totaal niet van dat overdreven gedoe hou. En dat diegene nou snáchts liever een man in bed heeft zal me dan een zorg zijn, en als twee mannen willen zoenen op straat moeten ze dat vooral ook lekker doen.
Als je zegt dat mensen die dat vervelend vinden, dat niet vervelend mogen vinden, doe je in principe precies hetzelfde..quote:Op maandag 3 augustus 2015 22:58 schreef De_Kaas- het volgende:
[..]
Waarom zou iemand zich eigenlijk moeten gedragen zoals jij dat normaal vindt? Dat soort conservatieve sociale controle zou ik uit de mond van m'n opa en oma misschien nog verwachten, maar kom op zeg. Een hoop homo's zijn een stuk vrouwelijker dan de meeste mannen en door dat relatief vrouwelijke gedrag waarmee dat zich uit worden ze al gauw irritant genoemd (omdat het dan niet "normaal" is), terwijl dat simpelweg is hoe die mensen zijn.
Zeggen dat ze niet zo irritant moeten doen is zeggen dat ze niet zichzelf mogen zijn. Nu accepteer ik dat er mensen zijn die zo denken, maar de tijd dat homo's zich ook daadwerkelijk aan die wensen moeten aanpassen is gelukkig voorbij.
D66-boot (nr 13 van de 80), heb daar wel een uurtje of vijf a zes opgestaan.quote:Op maandag 3 augustus 2015 22:57 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Goed samengevatwe hebben dezelfde les geleerd deze zaterdag!
Op welke boot stond je? Sta je dan ook uren op zo'n boot of vaar je zo van de ene naar de andere kant?
Integendeel, ik zei namelijk - en nu quote ik mezelf - het volgende:quote:Op maandag 3 augustus 2015 23:06 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Als je zegt dat mensen die dat vervelend vinden, dat niet vervelend mogen vinden, doe je in principe precies hetzelfde..
Omdat jij dat graag wilt doen moet iedereen het maar accepteren...beetje kip ei verhaal maargoed
Ik accepteer jouw voorkeuren, maar ik doe daar niets mee.quote:Nu accepteer ik dat er mensen zijn die zo denken, maar de tijd dat homo's zich ook daadwerkelijk aan die wensen moeten aanpassen is gelukkig voorbij.
Ow, dat is nog best een tijdquote:Op maandag 3 augustus 2015 23:07 schreef De_Kaas- het volgende:
[..]
D66-boot (nr 13 van de 80), heb daar wel een uurtje of vijf a zes opgestaan.
Goedzo!quote:Op maandag 3 augustus 2015 23:09 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ow, dat is nog best een tijdIk heb nog wel naar je gezwaaid!
Ik doe er ook niets mee als iemand super gay doet, behalve dat ik denk, niet mijn type mensen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 23:08 schreef De_Kaas- het volgende:
[..]
Integendeel, ik zei namelijk - en nu quote ik mezelf - het volgende:
[..]
Ik accepteer jouw voorkeuren, maar ik doe daar niets mee.
wat zijn dan typische homofilms, homomuziek en homoartikelen?quote:Op zondag 2 augustus 2015 23:03 schreef Gellarboy het volgende:
Nou, TS kan opgelucht ademhalen, hij heeft het weer overleefd. Het slotfeest op het Rembrandtplein is inmiddels achter de rug, dus tijd voor 51 weken heterofilms, heteromarketing en heteromuziek.
Happy Straight Pride..
Ik denk niet dat je veel fokkers gaat overtuigen, dus laat de filmpjes maar achterwegequote:Op maandag 3 augustus 2015 23:12 schreef De_Kaas- het volgende:
[..]
Goedzo!
Man, het feest op die boot was echt té geweldig en leuk gewoon. Jammer genoeg sta ik zelf kort op bijna alle filmpjes die ik maakte en weet ik ook niet of elke andere erin het relaxed vind als ik dat op internet pleur, maar ik zou het hier eigenlijk moeten delen om te laten zien hoe relaxed en leuk dat feestje gewoon is met al die blije mensen langs de kade.
Wekt dat nou veel weerzin op, zo'n boot vol van die.. uh.. je weet wel.. D66'ers?quote:Op maandag 3 augustus 2015 23:07 schreef De_Kaas- het volgende:
[..]
D66-boot (nr 13 van de 80), heb daar wel een uurtje of vijf a zes opgestaan.Ons nog gezien? Jij ook op een boot of langs de kade?
Oh, dat snap ik wel eigenlijk. Is ook niet erg.quote:Op maandag 3 augustus 2015 23:15 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Ik doe er ook niets mee als iemand super gay doet, behalve dat ik denk, niet mijn type mensen.
Er is mijns inziens een enorm verschil tussen "niet mijn type mensen" of "niet accepteren". Dat je het vervelende of niet jouw type mensen vindt is echt helemaal prima en is ook volstrekt normaal om met een boel individuen te hebben. Dat je het niet accepteert vind ik niet prima. Niet accepteren betekent namelijk niet tolereren en dus actief nastreven dat iemand niet gewoon lekker zichzelf kan zijn.quote:Uiteindelijk vind ik het storend gedrag maar tegenwoordig lijkt het zo alsof je het verplicht moet accepteren onder de noemer "je moet homo's accepteren". En ik vind dat er wel ergens een grens ligt als je bewust heel abnormaal doet/ afwijkt van "normaal".
quote:En dan kan je niet zeggen "ja maar ik doe het omdat ik homo ben dus je MOET het accepteren... want de aversie heeft dan niks meer te maken met dat diegene toevallig homo is..
En dan bedoel ik echt niet dat je niet mag merken dat iemand homo's is oid, want dat zou ook bizar zijn.
Dat het D66'ers zijn vinden Nederlanders irritanter dan dat het homo's zijn.quote:Op maandag 3 augustus 2015 23:19 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
Wekt dat nou veel weerzin op, zo'n boot vol van die.. uh.. je weet wel.. D66'ers?
Ik weet niet hoe het voor alle andere boten gaat - in het geval van café's, werkgevers of belangengroepen zullen ze bootgangers wel onder hun klanten/werknemers/leden werven - maar in ons geval ging er gewoon een mailtje uit naar de leden en dan kon iedereen - jong/oud man/vrouw homo/hetero/whatever - zich gewoon aanmelden. Binnen enkele dagen waren die 200 plaatsen compleet vervuld, dus aanmeldingen genoeg.quote:Op maandag 3 augustus 2015 23:19 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je veel fokkers gaat overtuigen, dus laat de filmpjes maar achterwege![]()
Hoe kom je eigenlijk op zo'n boot terecht?
Kon in het verleden toen ik nog actief was binnen de PvdA wel goed opschieten met een aantal homo's binnen de partij, die hebben me meer dan eens gevraagd om naar activiteiten te komen (o.a gay parade) omdat daar nou eenmaal weinig heteromannen op af komen (de parade is inmiddels wel wat meer populair heb ik begrepen), maar heb altijd de boot afgehouden omdat ik denk dat mijn mening niet al te goed gaat vallen. Veel van die mannen vinden namelijk oprecht dat hun geaardheid hen definieert, en slaan behoorlijk door in hun gedrag.quote:Op maandag 3 augustus 2015 23:24 schreef De_Kaas- het volgende:
[..]
Dat het D66'ers zijn vinden Nederlanders irritanter dan dat het homo's zijn.![]()
Nee, maar serieus, slechts driekwart op die boot is homo en op die dag boeit het ook echt niet welke partij je bent. Toen we de PvdA-boot tegenkwamen gingen we daar gewoon lekker feest mee vieren. Iedereen is daar om de vrijheid te vieren, niet om elkaar te beconcurreren ofzo.
Als je nou een partij zoekt met leukere mensen kan ik je wel eentje aanraden hoor....quote:Op maandag 3 augustus 2015 23:35 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
Kon in het verleden toen ik nog actief was binnen de PvdA wel goed opschieten met een aantal homo's binnen de partij, die hebben me meer dan eens gevraagd om naar activiteiten te komen (o.a gay parade) omdat daar nou eenmaal weinig heteromannen op af komen (de parade is inmiddels wel wat meer populair heb ik begrepen), maar heb altijd de boot afgehouden omdat ik denk dat mijn mening niet al te goed gaat vallen. Veel van die mannen vinden namelijk oprecht dat hun geaardheid hen definieert, en slaan behoorlijk door in hun gedrag.
Och, ik heb me er altijd goed vermaakt. Clubje is alleen veel te ver van het sociaal-democratische gedachtegoed verwijderd geraakt.quote:Op maandag 3 augustus 2015 23:39 schreef De_Kaas- het volgende:
[..]
Als je nou een partij zoekt met leukere mensen kan ik je wel eentje aanraden hoor....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |