Je bepleit het volgende:quote:Op dinsdag 28 juli 2015 20:59 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee, ik wil een grens stellen aan het percentage moslims in de Nederlandse samenleving. Ik verwijs nog eens terug naar het PowNed-artikel over Denemarken. Mensen deporteren is geen doel op zich en ook niet de insteek van wat ik heb bepleit. Ik wil namelijk een rem op de komst van moslims naar dit land; een immigratiestop.
Wat betreft de moslims die hier nu zijn, is er een kleine groep - vermoedelijk zo'n 5 procent van het totaal - die extremist is. Van dergelijke mensen wil ik in dit land inderdaad af. Dat kan zijn door ze uit te zetten, cq. Nederlandse paspoorten in te trekken op het moment dat ze naar Syrië gaan of wanneer ze actief gaan haatzaaien, het kan ook doordat mensen hun gedrag aanpassen en stoppen met radicaal / extremist zijn.
quote:Klopt. We zullen inderdaad een beperkte groep moslims moeten deporteren uit land. Dat zijn namelijk de extremisten. Ze vormen ongeveer 5 procent van de totale moslimpopulatie in Nederland. We hebben het hier over jihadisten, haatzaaiers, figuren die Nederland en de westerse samenleving haten en die geweld niet schuwen. Weg ermee; deporteren graag.
ik werk met bloemen tegenwoordigquote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik meen me te herinneren dat DS4 jurist is. Wat is jouw basis om het een sterk verhaal te noemen?
Etnische zuivering is dat je een complete bevolkingsgroep uitroeit om wie ze zijn. Overigens gaat het daarbij doorgaans om afkomst / ras, niet om een aangenomen keuze, namelijk je religie.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 20:55 schreef Wespensteek het volgende:
Dat gaat toch wel om etnische zuivering.
dit is onzin natuurlijkquote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:08 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Etnische zuivering is dat je een complete bevolkingsgroep uitroeit om wie ze zijn. Overigens gaat het daarbij doorgaans om afkomst / ras, niet om een aangenomen keuze, namelijk je religie.
Klopt ja. We zullen extremisten inderdaad moeten lozen. Nederlandse paspoorten afnemen, wegsturen naar het land waar hun hart ligt (want dat is niet in Nederland). Een andere optie kan zijn dat extremisten hun gedrag aanpassen en zich matigen, maar de trend in de samenleving wijst juist de andere kant op; in de richting van verdere radicalisering.quote:
Doe jij het maar, de rechter geeft je vast gelijk (jullie kennen elkaar uiteraard, van D'66)quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:03 schreef DS4 het volgende:
[..]
Doe voor de grap aangifte en kijk het eens aan zou ik zeggen.
En Hutu's en Tutsi's waren ook niet verschillend van elkaar. Behalve hun stam.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
dit is onzin natuurlijk
Srebrenica werd etnisch gezuiverd van moslims om maar een voorbeeld te noemen
holocaust was ook zoietsquote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En Hutu's en Tutsi's waren ook niet verschillend van elkaar. Behalve hun stam.
En nou ben ik weer van D66... Hoe moeilijk kan het zijn?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:11 schreef Casiotone het volgende:
[..]
Doe jij het maar, de rechter geeft je vast gelijk (jullie kennen elkaar uiteraard, van D'66)
Onzin ook gedeeltelijke etnische zuivering is etnische zuivering en religie is deel van etniciteit.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:08 schreef Elfletterig het volgende:
Etnische zuivering is dat je een complete bevolkingsgroep uitroeit om wie ze zijn. Overigens gaat het daarbij doorgaans om afkomst / ras, niet om een aangenomen keuze, namelijk je religie.
Je bent mijn woorden weer aan het verdraaien, zoals altijd. Beetje jammer dit, al past het dan wel weer bij je reputatie.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 20:42 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het is broodnodig dat de overheid na ruim 70 jaar weer actief gaat discrimineren en deporteren op basis van geloof...
Het laat wel weer goed zien wat voor vlees we in de kuip hebben hier.
ja tuurlijk maar je kunt niet stellen dat het vooral om afkomst gingquote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:16 schreef Casiotone het volgende:
[..]
Niet-religieuze Joden waren ook doelwit, net als Sinti en Roma bv. Afkomst telde.
Wat is er precies strafbaar aan zijn uitlatingen volgens jou?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:00 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik denk serieus dat zijn uitlatingen hier strafbaar zijn. Zou dat misschien een goed criterium zijn?
Ja ethnische joden! Die waren namelijk genetisch inferieur. niet zozeer wat ze dachten maar wat ze waren maakte ze tot untemenschen.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja tuurlijk maar je kunt niet stellen dat het vooral om afkomst ging
het ging ze vooral om de joden
dan gaat het toch om de religie?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:20 schreef Casiotone het volgende:
[..]
Ja ethnische joden! Die waren namelijk genetisch inferieur. niet zozeer wat ze dachten maar wat ze waren maakte ze tot untemenschen.
Dat in de joodse geschiedenis afkomst en religie nauw verbonden zijn klopt. Maar de holocaust werd toch vooral eugenetisch gerechtvaardigd. Mensen van joodse afkomst waren van nature slecht en een gevaar voor de samenleving.quote:
Religie is geen deel van etniciteit, wat een stuitende lariekoek. Er zijn christelijke Arabieren, er zijn moslim-Arabieren, er zijn christelijke Afrikanen, er zijn moslim-afrikanen. Er zijn zelfs autochtone Nederlanders die moslim zijn. Religie is aangenomen en aangeleerd gedrag.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:17 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Onzin ook gedeeltelijke etnische zuivering is etnische zuivering en religie is deel van etniciteit.
Welk doel je ook nastreeft met het beperken van mensen in hun geloofskeuze schend je vele mensenrechten. Wat je verder schrijft komt geheel voor jouw rekening, persoonlijk zou ik iets zorgvuldiger formuleren en zeker oppassen met met gebruik van "groepen mensen" zonder duidelijk te maken welke groepen je bedoelt. Ik ben het met DS4 eens.
nou goed, dan tellen we de holocaust niet meequote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:26 schreef Casiotone het volgende:
[..]
Dat in de joodse geschiedenis afkomst en religie nauw verbonden zijn klopt. Maar de holocaust werd toch vooral eugenetisch gerechtvaardigd. Mensen van joodse afkomst waren van nature slecht en een gevaar voor de samenleving.
Precies. Waarbij het om joden als etnische groep ging, niet om het Jodendom als religie. Want het Jodendom is nauw verwant met het christendom.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:20 schreef Casiotone het volgende:
Ja ethnische joden! Die waren namelijk genetisch inferieur. niet zozeer wat ze dachten maar wat ze waren maakte ze tot untemenschen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Etniciteitquote:Een etniciteit is een sociaal-culturele identiteit, die een bepaalde groep mensen of een aantal bevolkingsgroepen verbindt.
Het concept etniciteit wortelt in het gegeven dat de leden van bepaalde bevolkingsgroepen zich identificeren met gezamenlijke kenmerken, zoals nationaliteit, stamverwantschap, religie, taal, cultuur of geschiedenis en de daaraan ontleende normen en waarden. Het gemeenschappelijke "erfgoed" en de solidariteitsbeleving op grond daarvan vormen de etniciteit. Het woord komt van Grieks ethnikos, "behorende tot een ethnos, dat is volk. Dit woord duidde aanvankelijk op groepen mensen die in politiek, gebruiken en godsdienst met elkaar verbonden waren.
quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:26 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Religie is geen deel van etniciteit, wat een stuitende lariekoek.
http://unstats.un.org/uns(...)r/popcharmethods.htmquote:A. Ethnic and/or national group (paras. 186.- 187.)
The specific ethnic and/or national groups of the population which are of interest in each country are dependent upon individual national circumstances. Some of the criteria by which ethnic groups are identified are ethnic nationality (i.e., country or area of origin, as distinct from citizenship or country of legal nationality), race, colour, language, religion, customs of dress or eating, tribe or various combinations of these characteristics. In addition, some of the terms used, such as “race”, “origin” or “tribe”, have a number of different connotations. The definitions and criteria applied by each country investigating ethnic characteristics of the population must, therefore, be determined carefully and with the involvement of or consultation with representatives of the groups which it desires to categorize. By the nature of this topic, these categories and their definitions will vary widely from country to country; therefore, no internationally accepted criteria are possible.
Tja. Mensen op de trein willen zetten omdat ze een bepaalde religie aanhangen vind ik dan weer een zieke gedachte. Zo gaan die dingen.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:28 schreef Elfletterig het volgende:
Mensen genetisch inferieur noemen vind ik trouwens een zieke gedachte.
Art. 137d Sr.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:19 schreef madam-april het volgende:
[..]
Wat is er precies strafbaar aan zijn uitlatingen volgens jou?
Hier moet ik je toch echt verbeteren. Etniciteit wordt juist bepaald door een verzameling van overgedragen culturele kenmerken en gedragingen, waaronder religie.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:26 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Religie is geen deel van etniciteit, wat een stuitende lariekoek. Er zijn christelijke Arabieren, er zijn moslim-Arabieren, er zijn christelijke Afrikanen, er zijn moslim-afrikanen. Er zijn zelfs autochtone Nederlanders die moslim zijn. Religie is aangenomen en aangeleerd gedrag.
Ik word er altijd zo schijtziek van wanneer er wordt gedaan als religie een onwrikbaar, vaststaand feit is. Religie is en blijft altijd een keuze. En hoe extreem je daarin bent trouwens ook. Ja, vaak genoeg wordt religie met de paplepel ingegoten. Maar iedere gelovige kan vandaag besluiten om zijn geloof vaarwel te zeggen of om te switchen naar een ander geloof. Net zoals niet-gelovigen kunnen besloten om gelovig te worden.
Overigens beperk ik mensen niet in hun geloofskeuze. Ze geloven maar fijn wat ze willen geloven; gedachten kun je toch niet bestrijden. Ik wens religieus extremisme de kop in te drukken, net als al het andere extremisme dat er bestaat. Ik wil jihadisten, syriëgangers en haatbaarden - dat soort volk - dit land uit hebben. Ik wil de toenemende radicalisering onder moslimjongeren veel harder aanpakken. Dat kan via de weg van gedragsverandering, maar ook via de weg van uitzetting.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |