Als je een 55+'er hebt in de horeca dan is het meestal een heerlijke ouwe rot die prima tussen de jongeren past en niets al te serieus neemt.quote:Op woensdag 29 juli 2015 00:00 schreef Mainport het volgende:
Wat is de communis opinio van horecapersoneel over oude collega's en management (55+)?
quote:Op woensdag 29 juli 2015 00:00 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb wel eens besloten niet naar een bepaald restaurant te gaan omdat op Iens iets te vaak de opmerking stond dat de eigenaar een arrogante lomperik was. Dan kan je wel in je eigen wereldje geweldig zijn, maar kost het je wel klanten.
Lucas Rive is nu 53 jaar en kan nog steeds wel aardig koken en leiding geven. Heeft nu met z'n nieuwe restaurant ook alweer 1 Michelinster en had er bij de Bokkedoorns 2.quote:Op woensdag 29 juli 2015 00:00 schreef Mainport het volgende:
Wat is de communis opinio van horecapersoneel over oude collega's en management (55+)?
Recensiewebsites zijn trouwens notoir onbetrouwbaar ze verdienen geld door abonnementen te verkopen aan restaurants. Hierdoor krijg je als restaurant zijnde meerdere mogelijkheden bij verschillende sites denk aan reageren recensies. Menukaart online zetten of preferente locatie wanneer je zoekt op een restaurant.quote:Op woensdag 29 juli 2015 00:00 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb wel eens besloten niet naar een bepaald restaurant te gaan omdat op Iens iets te vaak de opmerking stond dat de eigenaar een arrogante lomperik was. Dan kan je wel in je eigen wereldje geweldig zijn, maar kost het je wel klanten.
Ze moeten niet in de weg lopen , vaak uitstekende gastheren en een kennis waar je U tegen zegt. Maar ik heb ze er wel eens bij gezien dat ze dachten dat ze ook nog 18 waren. Laat fysieke werk van tafels leegtrekken, opdekken, uitserveren waar flink wat tempo vereist is lekker over aan de jongerenquote:Op woensdag 29 juli 2015 00:00 schreef Mainport het volgende:
Wat is de communis opinio van horecapersoneel over oude collega's en management (55+)?
Oh je hebt het dus alleen over bedienend personeel van 55+. Koks mogen wel die leeftijd van jou hebben?quote:Op woensdag 29 juli 2015 00:18 schreef Kandijfijn het volgende:
Ze moeten niet in de weg lopen , vaak uitstekende gastheren en een kennis waar je U tegen zegt. Maar ik heb ze er wel eens bij gezien dat ze dachten dat ze ook nog 18 waren. Laat fysieke werk van tafels leegtrekken, opdekken, uitserveren waar flink wat tempo vereist is lekker over aan de jongeren
Ik ken er geen, die op 55+ leeftijd nog vol mee kunnen draaien in een drukke keuken. Er zullen ontgetwijfeld uitzonderingen zijn.quote:Op woensdag 29 juli 2015 00:19 schreef golfer het volgende:
[..]
Oh je hebt het dus alleen over bedienend personeel van 55+. Koks mogen wel die leeftijd van jou hebben?
Bediening mag van mij die leeftijd ook wel hebben? Ze moeten alleen meer gastheer zijn en minder zaalmedewerker. Omdat ze de snelheid van een 18 jarige niet meer hebben en de 18 jarige niet de kennis en kunde van 50+'er. Als de 18 jarige bestellingen gaat opnemen en wijnadviezen gaat geven en de 50 jarige tafels gaat leegtrekken haal je kennis en snelheid weg uit je team .quote:Op woensdag 29 juli 2015 00:19 schreef golfer het volgende:
[..]
Oh je hebt het dus alleen over bedienend personeel van 55+. Koks mogen wel die leeftijd van jou hebben?
Als één klant een opmerking maakt over de eigenaar, soit. Maar als heel veel mensen dat doen, heb ik er al geen zin meer inquote:Op woensdag 29 juli 2015 00:14 schreef Kandijfijn het volgende:
Recensiewebsites zijn trouwens notoir onbetrouwbaar ze verdienen geld door abonnementen te verkopen aan restaurants. Hierdoor krijg je als restaurant zijnde meerdere mogelijkheden bij verschillende sites denk aan reageren recensies. Menukaart online zetten of preferente locatie wanneer je zoekt op een restaurant.
De hand die hun voedt zijn niet de gasten maar de restaurants . Gevolg ze zijn erg schappelijk met het verwijderen van negatieve recensies als je een mail stuurt als betalende klant. Regelmatig recensies laten weghalen onder het mom van "toen ze hier waren was gaven ze aan dat alles in orde was" "Of dit kan niet bij ons geweest zijn" Wat regelmatig echt waar was .
Eet.nu is hier het makkelijkste mee maar Iens wat minder makkelijk
Ik ben zelf ook geen uitstekende steekproef trouwens het gaat om 5 recensies in een jaar of 4 die ik heb laten weghalen.
Recensies zijn een zegen en een vloek , vooral omdat recensies alleen de mening van de extremen weergeven. Vaste trouwen gasten of gasten die het echt super vonden reageren samen met gasten die het schandalig slecht vonden.quote:Op woensdag 29 juli 2015 00:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als één klant een opmerking maakt over de eigenaar, soit. Maar als heel veel mensen dat doen, heb ik er al geen zin meer in
golfer, wil je een nieuwe carrière beginnen in de horeca?
Nee, ik kom nog wel een bij restaurants met koks die 50+ zijn en de sterren van de hemel koken.quote:Op woensdag 29 juli 2015 00:23 schreef Isabeau het volgende:
golfer, wil je een nieuwe carrière beginnen in de horeca?
Nou ja, logisch toch. Er zit ook wel een béétje meer ervaring in hèquote:Op woensdag 29 juli 2015 01:22 schreef golfer het volgende:
Nee, ik kom nog wel een bij restaurants met koks die 50+ zijn en de sterren van de hemel koken.
En kan zo een rijtje topchefs noemen die 50+ zijn en nog steeds beter zijn dan die jonkies.
Farran Adria, Heston Blumenthal (49), Gordon Ramsay (49), Joan Roca, Massimo Bottura, Erik van Loo, Herman den Blijker, Lucas Rive... allemaal prutsers van omtrent 50+quote:Op woensdag 29 juli 2015 00:22 schreef Kandijfijn het volgende:
Keuken eigenlijk een beetje hetzelfde verhaal laat het rammen over aan de jonkies en de finesse bij de ervaring.
Wij werden laatst door het management gevraagd gasten die via Couverts gereserveerd hebben vriendelijk te vragen een recensie te plaatsen... Ik krijg het mijn strot niet uit helaas.quote:Op woensdag 29 juli 2015 00:52 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Recensies zijn een zegen en een vloek , vooral omdat recensies alleen de mening van de extremen weergeven. Vaste trouwen gasten of gasten die het echt super vonden reageren samen met gasten die het schandalig slecht vonden.
De genuanceerde mening is er niet te vinden
Geloof me, daar zitten gasten ook helemaal niet op te wachten, dus lijkt mij de juiste keus.quote:Op woensdag 29 juli 2015 03:06 schreef focal het volgende:
Wij werden laatst door het management gevraagd gasten die via Couverts gereserveerd hebben vriendelijk te vragen een recensie te plaatsen... Ik krijg het mijn strot niet uit helaas.
Ik vind het zelf niet classy en ik ben helaas ook een vrij eigenwijze werknemerquote:Op woensdag 29 juli 2015 03:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Geloof me, daar zitten gasten ook helemaal niet op te wachten, dus lijkt mij de juiste keus.
Ow dat het zo'n standaard verkoopzinnentje wordt wat je met geen mogelijkheid oprecht kan laten klinken. Nee dat gaat werken .quote:Op woensdag 29 juli 2015 03:06 schreef focal het volgende:
[..]
Wij werden laatst door het management gevraagd gasten die via Couverts gereserveerd hebben vriendelijk te vragen een recensie te plaatsen... Ik krijg het mijn strot niet uit helaas.
Nog erger: bij een evaluatiegesprek na overlijden van een bewoner van een verpleeghuis een kaartje mee geven om zorgkaart.nl in te vullen.quote:Op woensdag 29 juli 2015 03:06 schreef focal het volgende:
[..]
Wij werden laatst door het management gevraagd gasten die via Couverts gereserveerd hebben vriendelijk te vragen een recensie te plaatsen... Ik krijg het mijn strot niet uit helaas.
omg * Isabeau huivertquote:Op woensdag 29 juli 2015 07:44 schreef MevrouwPuff het volgende:
Nog erger: bij een evaluatiegesprek na overlijden van een bewoner van een verpleeghuis een kaartje mee geven om zorgkaart.nl in te vullen.
klant is koning?quote:Op woensdag 29 juli 2015 07:57 schreef Pietverdriet het volgende:
Kan ik het water bij mijn wijn zonder munt bladeren en stukken citroen krijgen?
> Nee dat moet zo
Van mij niet
> maar ik moet dat zo serveren van de baas
Na het heel rustig uitleggen dat het niet smaakt met de wijn en dat als ze wijn wil verkopen ze gewoon water zonder ellende moest brengen, en als ze het niet durfde ze graag de baas voorbij kon sturen kwam ze met een gewone karaf waterquote:Op woensdag 29 juli 2015 08:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
klant is koning?
Zo was ik met een vriendin eens bij de ijssalon die uitgeroepen was tot ijssalon van het jaar. Daar wilden we wel een ijsje halen! We gingen voor een coupe. Maar in de coupe die mijn vriendin wilde zat ook citroenijs en die vond ze echt niet lekker en ze vroeg of er ipv dat ene bolletje citroenijs ook vanilleijs in mocht. Nee, dat kon niet. Waarom niet? Omdat wij dit zo serveren en de smaken zo bij elkaar horen...
(het was overigens een doodgewone coupe met fruit en fruitsmaken ijs)
Vervelend als je zo assertief moet zijn als klant...quote:Op woensdag 29 juli 2015 08:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Na het heel rustig uitleggen dat het niet smaakt met de wijn en dat als ze wijn wil verkopen ze gewoon water zonder ellende moest brengen, en als ze het niet durfde ze graag de baas voorbij kon sturen kwam ze met een gewone karaf water
Tja, het soort mensen in de bediening dat ook een afgesloten weg of een metrotunnel inrijdt omdat de Navigatie zegt dat ze rechtsaf moetenquote:Op woensdag 29 juli 2015 09:00 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Vervelend als je zo assertief moet zijn als klant...
In het vorige topic werd ook uitgelegd dat je niet teveel moet willen veranderen aan een gerecht, want dan is het dat gerecht niet meer, maar met een kan water lijkt me dat overdreven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |