Je hebt boter op je hoofd.. Volgens het 2-getuigen principe is het heel moeilijk of zelfs onmogelijk om een kindermisbruiker te veroordelen binnen de gemeente als hij ontkent.quote:Op woensdag 29 juli 2015 22:48 schreef bianconeri het volgende:
[..]
De RKK pakt misbruik niet aan, JG wel. Binnen de RKK was het misbruik tientallen jaren bekend en toch lieten ze de priesters en dergelijke toch in hun posities waardoor ze nog tientallen kinderen konden misbruiken. Terwijl als het bij JG ten gehore komt de misbruiker uitgesloten wordt.
Groot verschil.
Nogmaals het gaat er mij niet om wat een aantal mensen vinden, in 1e plaats tref ik al bijzonder weinig mensen aan die ons een sekte vinden. En in de 2e plaats tref ik al helemaal geen mensen aan die iets over JG weten en ons dan nog een sekte noemen.quote:Op woensdag 29 juli 2015 22:53 schreef Molurus het volgende:
Je kunt wel glashard blijven ontkennen dat jullie dat zijn, maar de meeste mensen lijken Jehovah's Getuigen toch echt als een sekte te zien.
Dat kan twee dingen betekenen. Of jullie hebben een enorm imagoprobleem, of jullie hebben een nog veel groter probleem. Persoonlijk ga ik nog steeds voor de laatste optie.
Haat en agressie? Nee hoor.quote:Op woensdag 29 juli 2015 23:23 schreef Jigzoz het volgende:
En wederom dezelfde haat en agressie. Heel veel liefde, die Jezus-sekte. Echt.
Een kindermisbruiker wordt standaard een periode uitgesloten om het tijd te geven.quote:Op donderdag 30 juli 2015 09:48 schreef falling_away het volgende:
Je hebt boter op je hoofd.. Volgens het 2-getuigen principe is het heel moeilijk of zelfs onmogelijk om een kindermisbruiker te veroordelen binnen de gemeente als hij ontkent.
Daarbij als de dader wel toe geeft en echt berouw heeft kan hij ook niet uitgesloten worden! Er zijn talloze voorbeelden bekend van daders die na een korte tijd 'restricties' te hebben gehad gewoon weer ouderling zijn geworden.
Kun je je voorstellen hoe het is om als misbruikt kind in de zaal te moeten luisteren naar een ouderling die jou misbruikt heeft die op het podium een lezing geeft?
Daarbij wordt er zeer zeker wel vaak druk gelegd op de slachtoffers om GEEN aangifte te doen bij de politie om te voorkomen dat e.e.a. in de krant komt en de JG's in een kwaad daglicht komen te staan.
Kom maar op met je argumenten hier tegen.. moet ik soms een berg links geven naar rechtszaken en andere artikelen die mijn stellingen bewijzen?
Ja, dat zeg ik: haat en agressie. Prima verder hoor, maar het is wel een beetje strijdig met al dat gedoe over liefde ditdatzuszo. Maar goed, dat geldt ook voor de christelijke homohaat, het jehoviaanse principe van uitsluiting en noem maar op.quote:Op donderdag 30 juli 2015 14:01 schreef bianconeri het volgende:
Haat en agressie? Nee hoor.
Ik ben het gewoon zat dat jij telkens je haat tegenover Jehovah's Getuigen in elk topic waar je de kans krijgt moet spuwen tegen iedereen.
Uit ervaring weet ik dat JG zich maar zelden mengen onder de ongelovigen dus ja dat jij dit weinig tegenkomt verbaasd mij niet. Zie het zelfs in mijn familie, de kleine groep JG's zonderen zich nogal af van de rest.quote:Op donderdag 30 juli 2015 14:01 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nogmaals het gaat er mij niet om wat een aantal mensen vinden, in 1e plaats tref ik al bijzonder weinig mensen aan die ons een sekte vinden. En in de 2e plaats tref ik al helemaal geen mensen aan die iets over JG weten en ons dan nog een sekte noemen.
In mijn ervaring (42 jaar inmiddels) met JG's doen feiten er bij hun zeker niet toe, hersenspoelen is toch wel een kenmerk die je bij de JG terugziet en afscheiden van vrienden en familie die niet het ware geloof hebben ook. Heb je gelijk al 2 punten te pakken die jouw gemeenschap tot een sekte maken.quote:Ik vind het veel belangrijk om te kijken wat een sekte nou daadwerkelijk inhoudt, niet of mensen iets een sekte vinden. En we hebben op dit forum al zo vaak een discussie hierover gehad en elke keer blijken JG feitelijk gezien geen sekte te zijn. En hooguit gevoelsmatig voor sommigen een sekte te zijn.
Maar ja voor sommige mensen zijn feiten nou eenmaal niet belangrijk.
Niet waarquote:Op donderdag 30 juli 2015 14:01 schreef bianconeri het volgende:
Een kindermisbruiker wordt standaard een periode uitgesloten om het tijd te geven.
Nee is ook niet waarquote:En iemand die toch terugkomt binnen de organisatie na misbruik kan nooit meer een voorrecht behartigen. Dat is een officiële regeling. Als zoals jij zegt een misbruiker ergens wel voorrechten krijgt dan gaat dat plaatselijk mis, niet in de organisatie.
Nee is ook niet waarquote:De organisatie moedigt gwn aan wel aangifte te doen, dus tja.
Bij een strafrechtelijke zaak wordt er wel naar meer zaken gekeken dan 1 getuige bij kindermisbruik.quote:En het is net als een strafrechtelijke rechtzaak. Ook daar geldt dat 1 getuige geen getuige is.
Waarom worden wij als JG raar aangekeken dat we dat principe hanteren en is het in de rechtbank wel een goed principe?
Het verband liegen-sektelid is niet nieuw hoor. Alles moet wijken voor het voortbestaan van de groep. Ook de waarheid.quote:Op donderdag 30 juli 2015 14:37 schreef falling_away het volgende:
[..]
Allemaal leugens.. stuk voor stuk.. en dat noemt zich een JG
Jij vindt de feiten belangrijk, maar vertaalt "de meeste mensen" wel direct in "een aantal mensen".quote:Op donderdag 30 juli 2015 14:01 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nogmaals het gaat er mij niet om wat een aantal mensen vinden, in 1e plaats tref ik al bijzonder weinig mensen aan die ons een sekte vinden. En in de 2e plaats tref ik al helemaal geen mensen aan die iets over JG weten en ons dan nog een sekte noemen.
Ik vind het veel belangrijk om te kijken wat een sekte nou daadwerkelijk inhoudt, niet of mensen iets een sekte vinden. En we hebben op dit forum al zo vaak een discussie hierover gehad en elke keer blijken JG feitelijk gezien geen sekte te zijn. En hooguit gevoelsmatig voor sommigen een sekte te zijn.
Maar ja voor sommige mensen zijn feiten nou eenmaal niet belangrijk.
Ja helaas.. en binnen de organisatie zal dit soort misbruik zaken er niet snel voor zorgen dat er relatief veel leden vertrekken.quote:Op donderdag 30 juli 2015 14:39 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Het verband liegen-sektelid is niet nieuw hoor. Alles moet wijken voor het voortbestaan van de groep. Ook de waarheid.
Zie mijn reactie hierboven, maar om te bewijzen dat je liegt staan er heel veel officiele documenten van het WT genootschap in deze linkquote:Op donderdag 30 juli 2015 14:01 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Een kindermisbruiker wordt standaard een periode uitgesloten om het tijd te geven.
En iemand die toch terugkomt binnen de organisatie na misbruik kan nooit meer een voorrecht behartigen. Dat is een officiële regeling. Als zoals jij zegt een misbruiker ergens wel voorrechten krijgt dan gaat dat plaatselijk mis, niet in de organisatie.
Immunisering. Als we gelijk krijgen, dan hebben we gelijk; krijgen we geen gelijk, dan hebben we ook gelijk, want we hadden al gezegd dat iedereen ons haat. De eindtijd is nabij!quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:30 schreef falling_away het volgende:
[..]
Ja helaas.. en binnen de organisatie zal dit soort misbruik zaken er niet snel voor zorgen dat er relatief veel leden vertrekken.
Als het heel goed gaat met de organisatie zien ze het allemaal als een bewijs dat god's geest op de organisatie rust en ze "de waarheid" hebben zoals ze zelf zeggen.
Als de organisatie het moeilijk heeft (zoals nu) zien ze het ook als bevestiging dat ze de waarheid hebben omdat Satan probeert de organisatie te beschadigen, en gaan velen zelfs nog meer hun best doen.
zo kan het nooit fout gaan natuurlijk en houdt de sekte stand in iedere situatie.
1. Wij hebben geen haat en agressiequote:Op donderdag 30 juli 2015 14:08 schreef Jigzoz het volgende:
Ja, dat zeg ik: haat en agressie. Prima verder hoor, maar het is wel een beetje strijdig met al dat gedoe over liefde ditdatzuszo. Maar goed, dat geldt ook voor de christelijke homohaat, het jehoviaanse principe van uitsluiting en noem maar op.
Wat dat betreft zijn de jehova's inderdaad een heel christelijke sekte.
Het verschilt per persoon, de ene mengt zich meer met ''ongelovigen'' (niet getuigen klinkt wat leuker) dan een ander. Ligt er ook aan hoe niet JG familieleden zich opstellen.quote:Op donderdag 30 juli 2015 14:23 schreef Chewie het volgende:
Uit ervaring weet ik dat JG zich maar zelden mengen onder de ongelovigen dus ja dat jij dit weinig tegenkomt verbaasd mij niet. Zie het zelfs in mijn familie, de kleine groep JG's zonderen zich nogal af van de rest.
Verder voldoet de JG aan praktisch alle voorwaarden om tot een sekte gerekend te worden.
In mijn ervaring (42 jaar inmiddels) met JG's doen feiten er bij hun zeker niet toe, hersenspoelen is toch wel een kenmerk die je bij de JG terugziet en afscheiden van vrienden en familie die niet het ware geloof hebben ook. Heb je gelijk al 2 punten te pakken die jouw gemeenschap tot een sekte maken.
Wel waar, wel waar en wel waar....quote:Op donderdag 30 juli 2015 14:37 schreef falling_away het volgende:
[..]
Niet waar
[..]
Nee is ook niet waar
[..]
Nee is ook niet waar
[..]
Bij een strafrechtelijke zaak wordt er wel naar meer zaken gekeken dan 1 getuige bij kindermisbruik.
Allemaal leugens in jouw betoog.. stuk voor stuk.. en dat noemt zich een JG
Jij noemt ons feitelijk een sekte, wat feitelijk een leugen is.quote:Op donderdag 30 juli 2015 14:39 schreef Jigzoz het volgende:
Het verband liegen-sektelid is niet nieuw hoor. Alles moet wijken voor het voortbestaan van de groep. Ook de waarheid.
Een aantal mensen is een vaag begrip, dat kan miljoenen zijn maar ook honderd. Dus alsof dat uitmaakt. Daarnaast spreek ik er meer mensen over dan dat jij zult doen denk ik.quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:10 schreef Molurus het volgende:
Jij vindt de feiten belangrijk, maar vertaalt "de meeste mensen" wel direct in "een aantal mensen".
Vervolgens kom je met allerlei drogredenen aan zoals dat men niet zou weten waar men over praat enzo. Volgens mij weet men dondersgoed waar men over praat. Zeker ex-JGs.
Jouw manier om het imago probleem te bestrijden is door je blind te staren op de definitie (in jouw ogen) en vervolgens zo ongeveer alle misstanden die er wel degelijk bestaan (zie onder meer OP) te ontkennen.
En jij durft te zeggen dat jij de feiten belangrijk vindt?
Niet iedereen haat ons....quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:42 schreef Jigzoz het volgende:
Immunisering. Als we gelijk krijgen, dan hebben we gelijk; krijgen we geen gelijk, dan hebben we ook gelijk, want we hadden al gezegd dat iedereen ons haat. De eindtijd is nabij!
En dan is het wachten op de zoveelste woedeuitbarsting...quote:Op donderdag 30 juli 2015 21:29 schreef bianconeri het volgende:
[..]
1. Wij hebben geen haat en agressie
En daar was ie al...quote:Wanneer ga je nou gewoon eens vertellen waar je persoonlijke vete, je persoonlijke haat tegen JG vandaan komt?
Als het te gevoelig ligt stuur mij een prive bericht. Ik ben echt klaar met al dat gezeik van je, in elk topic kom jij weer je leugens en haat vertellen. En als je om onderbouwing gevraagd wordt dan ben je direct stil of je verliest de discussie weer. Voor de zoveelste keer verlies je die dan weer.
En toch kom je een week later met precies hetzelfde weer.
Vertel dan gewoon waar die persoonlijke vete vandaan komt.
Gast ik heb het bewijs geleverd in mijn volgende post maar dat negeer je heel handig. En dat is maar een klein stukje van al het bewijs dat online te vinden is, en dan heb ik het nog niet eens over mijn persoonlijke ervaringen.quote:Op donderdag 30 juli 2015 21:29 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wel waar, wel waar en wel waar....
Allemaal leugens in jouw betoog, stuk voor stuk. en dat noemt zich geen JG.
Jij bent structureel onzin aan het posten hier....quote:Op donderdag 30 juli 2015 23:07 schreef falling_away het volgende:
Gast ik heb het bewijs geleverd in mijn volgende post maar dat negeer je heel handig. En dat is maar een klein stukje van al het bewijs dat online te vinden is, en dan heb ik het nog niet eens over mijn persoonlijke ervaringen.
Het is niet een lokaal probleem, het wordt opgedragen vanuit het genootschap (zie mijn post hier NWS / Australische Jehova's getuigen hielden misbruik stil)
Hahaha ik vind t goed geweest met je.. Ik post duidelijke bewijzen, officiele documenten van het WT genootschap dat er geen uitsluiting volgt na misbruik en vervolgens ga je over iets anders beginnen. Moet ik nu ook weer documenten zoeken waaruit blijkt misbruikers toch weer structureel voorrechten krijgen?quote:Op vrijdag 31 juli 2015 09:44 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Jij bent structureel onzin aan het posten hier....
Zo zeg jij bv dat een pedofiel doodleuk voorrechten weer mag behartigen.
Terwijl de richtlijn van de organisatie heel erg duidelijk zegt dat een pedofiel, als die ooit al weer terug zou komen, nooit meer een voorrecht mag behartigen. Dat is gewoon de officiele richtlijn van de organisatie. En dan kom jij hier even eigenwijs lopen verkondigen dat dat niet zo zou zijn?
waarom verban je dan mensen uit je sekte vraag ik me af...quote:Op maandag 27 juli 2015 20:28 schreef Scjvb het volgende:
Naar eigen zeggen had hij er niet bij stilgestaan dat het misbruik een misdrijf was.
Ach natuurlijk dan ligt het aan de niet gelovige familie, zo kun je alles bagataliseren en je straatje proberen schoon te vegen. Ik ken die simpele trucjes van de JG's inmiddels wel. Uitsluiting bij JG verschilt niet per persoon maar is een wezenlijk onderdeel van de ideologie en mensen worden nogal gepusht om contacten met niet gelovigen en familie die er uit stappen te verbreken.quote:Op donderdag 30 juli 2015 21:29 schreef bianconeri het volgende:
Het verschilt per persoon, de ene mengt zich meer met ''ongelovigen'' (niet getuigen klinkt wat leuker) dan een ander. Ligt er ook aan hoe niet JG familieleden zich opstellen.
Daarbij zie je dat mensen die hetzelfde denken sowieso naar elkaar toetrekken, of dat nou om JG gaat of om anderen. Dat maakt een bepaalde groep geen sekte.
Hooguit als je je in alles zou gaan afscheiden, en dat is zeker niet zo.
Genoeg om het een sekte te noemenquote:We voldoen mss aan een paar kenmerken, maar niet aan alle.
Jullie interpretatie van de bijbel is al bijzonder te noemen en om de bijbel nu feitelijk te gaan noemen gaat ook wel erg ver.quote:Hoe kom je er bij dat bij JG feiten er niet toe doen? Wij vinden het juist heel erg belangrijk dat wat wij geloven echt kloppen met wat de Bijbel zegt en ook dat het klopt met wat alle feiten leren.
Hersenspoelen is zo'n afgezaagde opmerking. Een paar kenmerken die mss op een sekte lijken maken iets geen sekte.
Ik vind het goed geweest met je....quote:Op vrijdag 31 juli 2015 09:58 schreef falling_away het volgende:
Hahaha ik vind t goed geweest met je.. Ik post duidelijke bewijzen, officiele documenten van het WT genootschap dat er geen uitsluiting volgt na misbruik en vervolgens ga je over iets anders beginnen. Moet ik nu ook weer documenten zoeken waaruit blijkt misbruikers toch weer structureel voorrechten krijgen?
Of post jij anders de officiele richtlijn dat misbruikers nooit meer voorrechten moeten krijgen, wedden dat je dat niet kunt!?
1. We zijn geen sekte.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 10:22 schreef Re het volgende:
waarom verban je dan mensen uit je sekte vraag ik me af...
Zucht het is ook nooit goed. Ik ken die trucjes van niet JG inmiddels wel.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 10:39 schreef Chewie het volgende:
Ach natuurlijk dan ligt het aan de niet gelovige familie, zo kun je alles bagataliseren en je straatje proberen schoon te vegen. Ik ken die simpele trucjes van de JG's inmiddels wel. Uitsluiting bij JG verschilt niet per persoon maar is een wezenlijk onderdeel van de ideologie en mensen worden nogal gepusht om contacten met niet gelovigen en familie die er uit stappen te verbreken.
Nee hoor, je moet aan de definitielijst voldoen en daar voldoen we niet aan.quote:Genoeg om het een sekte te noemen
Wat is aan onze interpretatie nou bijzonder dan?quote:Jullie interpretatie van de bijbel is al bijzonder te noemen en om de bijbel nu feitelijk te gaan noemen gaat ook wel erg ver.
En daar gaan we weer, altijd de schuld van de ander, de JG's doen alles goedquote:Op vrijdag 31 juli 2015 11:42 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Zucht het is ook nooit goed. Ik ken die trucjes van niet JG inmiddels wel.
Zo kun je alles wel bagatelliseren.
Het is nou eenmaal zo, de ene familie is gewoon heel fel tegen de JG familieleden en de andere familie niet. Daarom kan de ene JG familielid zich gaan afzonderen van die familie die er fel over is terwijl de andere JG die vriendelijke familie heeft dat niet doet. Zo zijn er zoveel factoren.
Als je er met een open blik naar zou kunnen kijken i.p.v. met je JG oogkleppen dan zou je het nog verbazen.quote:Nee hoor, je moet aan de definitielijst voldoen en daar voldoen we niet aan.
Hooguit aan een gedeelte ervan.
Nee aan de bijbel is niks feitelijks en kom op de uitverkorenen is wel een bijzondere interpretatie in vergelijking met de andere christelijke gelovigen.quote:Wat is aan onze interpretatie nou bijzonder dan?
Niets heel veel anders dan andere christelijke stromingen hoor. Probeer onze leer maar eens onderuit te halen aan de hand van de Bijbel, als je dat lukt dan stop ik per direct als JG.
De Bijbel is een feitelijk boek, lijkt me logisch als zijnde Gods boek.
En heeft een veel betere verhaallijn en is veel consistenter, vrediger en geloofwaardiger. Bovendien gaan mensen die het volgen er niet zo achterlijk van doen.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 12:43 schreef ems. het volgende:
Game of Thrones is feitelijker dan de bijbel. En heeft tenminste draken.
quote:Op vrijdag 31 juli 2015 11:42 schreef bianconeri het volgende:
De Bijbel is een feitelijk boek, lijkt me logisch als zijnde Gods boek.
Jehovah's zijn het meest hypocriete en empatisch onvermogende volk ter wereld. Een enge sekte waar men liever kinderen dood laat gaan dan ze een bloedtransfusie te geven.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 12:49 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En heeft een veel betere verhaallijn en is veel consistenter, vrediger en geloofwaardiger. Bovendien gaan mensen die het volgen er niet zo achterlijk van doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |