Gegroet,quote:SYDNEY - Jehova's getuigen in Australië hebben sinds de jaren vijftig meer dan duizend keer gevallen van seksueel misbruik van kinderen stilgehouden. Dat is maandag naar voren gekomen tijdens een hoorzitting van een speciale commissie die het misbruik onderzoekt.
De zaken werden niet gemeld bij de politie en bewijs werd vernietigd. In plaats daarvan werd de voorkeur gegeven aan interne onderzoeken. Jehova's getuige Max Horley, betrokken bij de interne afhandeling van het misbruik, vertelde de commissie over de gang van zaken. Naar eigen zeggen had hij er niet bij stilgestaan dat het misbruik een misdrijf was.
Na intern onderzoek werden in de loop der jaren 401 leden uit de kerk gezet. Van hen mochten er 230 later terugkeren. Voor zo'n onderzoek naar een beschuldiging waren twee of meer getuigen nodig. Daardoor ontsprongen 125 beschuldigde personen de dans. Australië telt momenteel 68.000 Jehova's getuigen.
De commissie, speciaal belast met onderzoek naar kindermisbruik, hoort onder anderen nog twee mensen die door oudere kerkleden werden ontmoedigd hun misbruik aan te geven. In het verleden hield de commissie ook hoorzittingen over beschuldiging van kindermisbruik in kringen van orthodoxe Joden en rooms-katholieken. Ook in die gevallen ging het om zaken die soms al tientallen jaren oud waren.
Ik moest lachenquote:Voor zo'n onderzoek naar een beschuldiging waren twee of meer getuigen nodig. Daardoor ontsprongen 125 beschuldigde personen de dans. Australië telt momenteel 68.000 Jehova's getuigen.
Dit dus.quote:Op maandag 27 juli 2015 22:16 schreef deedeetee het volgende:
Ze zijn er idd tegen op getreden. Dat vind ik al prijzenswaardig.
Beetje vreemde post. Het verwijt aan de katholieke kerk dat deze priesters vaak de hand boven het hoofd hield is terecht, maar dat verwijt treft ook de Jehova's. Bewijsmiddelen vernietigen en geen aangifte doen is ook de hand boven het hoofd houden, en dat gebeurde bij de Jehova's dus altijd. Bovendien lijken de aantallen mij ook nogal schrikbarend in vergelijking met die van de kerk. Terwijl de Jehova's dan ook nog eens niet enorme aantallen kinderen in scholen en weeshuizen onder zich hadden.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 16:00 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dit dus.
Binnen elke organisatie zijn er figuren die zich misdragen. Gelovig, niet gelovig, en binnen alle soorten van groeperingen zijn er mensen die compleet gestoord zijn en zich schuldig maken aan dit soort dingen.
Wat echter het verschil maakt tussen Jehovah's Getuigen en o.a. de RKK is dat Jehovah's Getuigen dit soort zaken juist wel aanpakt en die mensen uitsluit. Het gaat hierbij ook niet om ouderlingen of mensen met een bepaalde machtspositie (niet dat JG dat zo zien) die dat kunnen misbruiken om zo kinderen te misbruiken.
Bij de RKK gebeurde dit veelal dat dit soort viespeuken veelal op machtsposities zaten en zo heel gemakkelijke de ruimte hadden en dan ook nog eens de hand boven de hoofd gehouden werd zodat ze gewoon door konden gaan.
Dat maakt de situatie in de RKK gewoon walgelijk. Dat het ook binnen Jehovah's Getuigen voor is gekomen en nog zal voorkomen is gewoon iets wat nooit tegen te houden is, dat zijn geen mensen die de Bijbel echt navolgen maar om de 1 of andere reden wel graag christelijke kindertjes willen pakken.
Door iemand die zegt zich niet te hebben gerealiseerd dat het een misdrijf was?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 16:15 schreef bianconeri het volgende:
Las net ergens dat er wel bij het artikel gezegd is dat de slachtoffers van het misbruik altijd sterk is aangeraden aangifte te gaan doen bij de politie.
Geldt dat dan niet voor de katholieke kerk?quote:Daar is dan al het antwoord op de vraag die ik zelf stelde. Lijkt mij ook wel de goede gang van zaken.
Als organisatie van Jehovah's Getuigen sta je er eigenlijk ook buiten, het slachtoffer moet zelf aangifte doen en als jij dan als organisatie bewijsstukken hebt kun je dat aanleveren als bewijslast bij de politie.
Je bent ontzettend hypocriet aan het zwammen.quote:Schijnbaar hebben de meeste slachtoffers geen aangifte gedaan (mss omdat de dader uitgesloten is?) of heeft de politie nooit de organisatie gevraagd om bewijs dat dit op zo'n negatieve manier in beeld moet komen terwijl in mijn ogen Jehovah's Getuigen weinig tot niets te verwijten valt. Voor zo ver er nu iets bekend is.
Als je mijn post had gelezen dan had je gezien dat ik wat zei over dat ''bewijsmiddelen vernietigen''.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 16:14 schreef Weltschmerz het volgende:
Beetje vreemde post. Het verwijt aan de katholieke kerk dat deze priesters vaak de hand boven het hoofd hield is terecht, maar dat verwijt treft ook de Jehova's. Bewijsmiddelen vernietigen en geen aangifte doen is ook de hand boven het hoofd houden, en dat gebeurde bij de Jehova's dus altijd. Bovendien lijken de aantallen mij ook nogal schrikbarend in vergelijking met die van de kerk. Terwijl de Jehova's dan ook nog eens niet enorme aantallen kinderen in scholen en weeshuizen onder zich hadden.
Daar geloof ik dus echt helemaal niets van.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 16:23 schreef Weltschmerz het volgende:
Door iemand die zegt zich niet te hebben gerealiseerd dat het een misdrijf was?
Raar dat dat nooit naar buiten gekomen is dat ze dat gezegd hebben.quote:Geldt dat dan niet voor de katholieke kerk?
Zegt iemand die de RKK verdedigt en zonder goede punten komt.quote:Je bent ontzettend hypocriet aan het zwammen.
Weet je,iemand zijn rechten ontnemen binnen een organisatie is niet hetzelfde als een wettelijke straf. Jehovahs getuigen ondermijnen met die shit het hele recht systeem. Weet nog dat het misbruik binnen de RKK breed werd uitgemeten in de zaal en jehovahs getuigen het als een bewijs zagen dat JG inderdaad het 'ware' geloof was. En het is niet alleen sexueel misbruik bij kinderen. Alle soorten van misbruik word er binnen de gemeente opgelost met maatregelen waar de dader zich helemaal kapot om lacht,menig verrot geslagen vrouw die onder druk van de ouderlingen bij hun man bleven'omdat god scheiden niet toelaat onder de door de bijbelse gestelde voorwaarde' en dat ze zich misschien meer onderdanig moest gedragen.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 16:28 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Daar geloof ik dus echt helemaal niets van.
Denk je echt dat die vent gaat zeggen dat hij dacht dat het geen misdrijf was?
[..]
Raar dat dat nooit naar buiten gekomen is dat ze dat gezegd hebben.
Zou ook wel raar zijn dat degenen die iedereen misbruiken dan gaan zeggen: Ja je moet dit gaan aangeven hoor.
Er zit een duidelijk verschil tussen, Jehovah's getuigen trapten deze figuren er direct uit.
Terwijl de RKK alle bewijzen hadden over bepaalde pastoren/priesters en noem maar op die al tientallen misbruikt hadden en ze gewoon in hun functie lieten en daardoor gewoon door konden gaan met misbruiken.
[..]
Zegt iemand die de RKK verdedigt en zonder goede punten komt.
Yep.. van heel dichtbij meegemaakt dit.. zeer zeer triest. De rechter had zelfs een gebiedsverbod tegen de man opgesteld omdat de vrouw in eerste instantie wel naar de politie was gegaan. Maar na veel aandringen van de ouderlingen is de vrouw toch maar terug gegaan naar die smeerlap.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 18:54 schreef DirtyDaniel het volgende:
[..]
,menig verrot geslagen vrouw die onder druk van de ouderlingen bij hun man bleven'omdat god scheiden niet toelaat onder de door de bijbelse gestelde voorwaarde' en dat ze zich misschien meer onderdanig moest gedragen.
Oh jee, je hebt de JG's een sekte genoemd.. dan kan Bianconeri weer even los gaan zometeen.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 19:03 schreef Jigzoz het volgende:
O wauw. Dus sektes zijn nogal gesloten? Ook als het om misdaden gaat? Echt nooit verwacht...
Moet ie doen. Ik lees die onzin niet meer.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 19:19 schreef falling_away het volgende:
[..]
Oh jee, je hebt de JG's een sekte genoemd.. dan kan Bianconeri weer even los gaan zometeen.
Dat heeft een reden, ze zijn niet geheel volgzaam aan de heersende machtquote:Op dinsdag 28 juli 2015 20:03 schreef Molurus het volgende:
Ze staan ook op zo'n beetje elk lijstje van sektes. Dus kennelijk wordt het algemeen gezien als een sekte.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Categorie:Sekte
Die kwalificatie is een straf van de overheid?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 20:10 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Dat heeft een reden, ze zijn niet geheel volgzaam aan de heersende macht
Ze buigen niet voor de koning(in), ze volgen niet de rechtsgang en zijn a-politiek, geen enkel systeem is zaligmakend.Dus zijn het fundies en dus een sekte .Maar dat is de islam ook.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 20:11 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Die kwalificatie is een straf van de overheid?
Toch staat de islam niet, maar de JG's wel bekend als sekte. Blijkbaar is er meer aan de hand.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 20:14 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Ze buigen niet voor de koning(in), ze volgen niet de rechtsgang en zijn a-politiek, geen enkel systeem is zaligmakend.Dus zijn het fundies en dus een sekte .Maar dat is de islam ook.
De definitie van sekte is zeer flexibel, beide streven een soortgelijk doel naquote:Op dinsdag 28 juli 2015 20:16 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Toch staat de islam niet, maar de JG's we' bekend als sekte. Blijkbaar is er meer aan de hand.
Beide wat?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 20:18 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
De definitie van sekte is zeer flexibel, beide streven een soortgelijk doel na
Koningsrijk gods en het kalifaat met sharia, is in zekere zin hetzelfde doelquote:
De islam probeert met geweld de wereld te domineren en dat noemen we een geloof, het andere(JG) proberen zonder geweld naar het koningsrijk gods te streven en dat noemen we een sekte.quote:
Klinkt niet bepaald aantrekkelijk.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 20:25 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Koningsrijk gods en het kalifaat met sharia, is in zekere zin hetzelfde doel
Ja? Ik neem aan dat je voor dat christenkalifaat gaat, maar waarom?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:03 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Als ik mocht kiezen ...dan wist ik het wel.
Liever omringt door liefde dan door haat, liever vergevingsgezind dan voor ieder wissewasje je hand voet of hoofd erafgehakt. Dat je dat zelf niet kan bedenken verbaast me.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:04 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja? Ik neem aan dat je voor dat christenkalifaat gaat, maar waarom?
Da's ten opzichte van het islamitisch kalifaat. Maar wat zouden dan de voordelen zijn van een christenkalifaat ten opzichte van, zeg: Nederland?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:06 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Liever omringt door liefde dan door haat, liever vergevingsgezind dan voor ieder wissewasje je hand voet of hoofd erafgehakt. Dat je dat zelf niet kan bedenken verbaast me.
Veel,al is nederland op christelijke grondvesten gebouwd, we verliezen steeds meer christelijke waarden.Ik zou velen dingen kunnen aanhalen maar dat is me teveel typewerkquote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:08 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Da's ten opzichte van het islamitisch kalifaat. Maar wat zouden dan de voordelen zijn van een christenkalifaat ten opzichte van, zeg: Nederland?
Hm. Ik zou er juist geen enkele kunnen noemen.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:26 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Veel,al is nederland op christelijke grondvesten gebouwd, we verliezen steeds meer christelijke waarden.Ik zou velen dingen kunnen aanhalen maar dat is me teveel typewerk
Jehova's getuigen inderdaad onder sektes, maar dat hoeft m.b.t. het onderwerp verder geen punt te zijn.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 19:19 schreef falling_away het volgende:
[..]
Oh jee, je hebt de JG's een sekte genoemd.. dan kan Bianconeri weer even los gaan zometeen.
Uhm.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:08 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Da's ten opzichte van het islamitisch kalifaat. Maar wat zouden dan de voordelen zijn van een christenkalifaat ten opzichte van, zeg: Nederland?
De nadelen zouden onder vele andere zijn: bijbelse straffen voor zaken die volgens de Bijbel strafbaar zijn. Te noemen zijn daar zoal: homoseksualiteit, masturbatie, het eten van schelpdieren, enzovoort. Doorgaans worden die in de Bijbel ook met de dood bestraft; God is niet van de halve maatregelen.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:57 schreef Scjvb het volgende:
Uhm.
De vraag kan ook anders worden gesteld, bijvoorbeeld: ''Wat zouden de nadelen zijn van een christenkalifaat ten opzichte van, zeg: NL?'' Misschien heeft het voor bepaalde Nederlandse burgers wat minder te bieden, maar verder levert het weinig nadelen op.![]()
Nederland heeft er, net zoals zoveel landen, inderdaad eeuwen over gedaan om het christelijk juk van zich te werpen. Met veel vooruitgang als gevolg. Christelijke elementen, anders dan gejatte feesten, herken ik eerlijk gezegd niet in de samenleving. Ik ben daar ook oprecht blij mee, gezien de perverse en moordzuchtige aard van de Bijbel.quote:Bovendien is voor velen het christelijke nog steeds onlosmakelijk verbonden met ons verleden en -heden. Verder vormt het geen enkele belemmering voor de Nederlandse samenleving en niet-gelovige burgers, lijkt me. [ afbeelding ]
Ik stel voor ook de laatste smerige christelijke restjes hard weg te boenen. Weg met die vunzigheid!quote:Afijn. Gelet op een rijke Nederlandse geschiedenis lijkt mij behoud, dan wel het koesteren van christelijke waarden (wat er tenminste nu nog van over is) een groot goed.
Dus omdat iemand uitgesloten wordt binnen de Jehovah's getuigen kan hij niet meer strafrechtelijk vervolgd worden? Volgens mij snap jij echt helemaal niets van het rechtssysteem....quote:Op dinsdag 28 juli 2015 18:54 schreef DirtyDaniel het volgende:
Weet je,iemand zijn rechten ontnemen binnen een organisatie is niet hetzelfde als een wettelijke straf. Jehovahs getuigen ondermijnen met die shit het hele recht systeem. Weet nog dat het misbruik binnen de RKK breed werd uitgemeten in de zaal en jehovahs getuigen het als een bewijs zagen dat JG inderdaad het 'ware' geloof was. En het is niet alleen sexueel misbruik bij kinderen. Alle soorten van misbruik word er binnen de gemeente opgelost met maatregelen waar de dader zich helemaal kapot om lacht,menig verrot geslagen vrouw die onder druk van de ouderlingen bij hun man bleven'omdat god scheiden niet toelaat onder de door de bijbelse gestelde voorwaarde' en dat ze zich misschien meer onderdanig moest gedragen.
En die shit zuig ik niet uit mijn duim,dat is 24 jaar in die zieke omgeving leven (en vraag me niet waarom maar ik wist meestal alles wat er in de gemeente gebeurde en dat werkte vooral op het eind zeer mindfucking depressief).
Kom jij ook weer met je onzin?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 19:03 schreef Jigzoz het volgende:
O wauw. Dus sektes zijn nogal gesloten? Ook als het om misdaden gaat? Echt nooit verwacht...
Volgens de feiten zijn JG geen sekte.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:57 schreef Scjvb het volgende:
Jehova's getuigen inderdaad onder sektes, maar dat hoeft m.b.t. het onderwerp verder geen punt te zijn.
JG's staan alleen onder achterlijken die te dom zijn om nazoekwerk bekend als sekte.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 20:16 schreef Jigzoz het volgende:
Toch staat de islam niet, maar de JG's wel bekend als sekte. Blijkbaar is er meer aan de hand.
We volgen wel alle wetten na, zo lang ze niet tegenstrijdig zijn met Gods wetten. Maar in NL is dat eig niet het geval.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 20:10 schreef Dance99Vv het volgende:
Dat heeft een reden, ze zijn niet geheel volgzaam aan de heersende macht
Wauw wikipedia...quote:Op dinsdag 28 juli 2015 20:03 schreef Molurus het volgende:
Ze staan ook op zo'n beetje elk lijstje van sektes. Dus kennelijk wordt het algemeen gezien als een sekte.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Categorie:Sekte
Er zijn meer van dit soort lijstjes hoor, het was maar een voorbeeld meneertje bianconeri.quote:Op woensdag 29 juli 2015 22:52 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wauw wikipedia...
Volgens diezelfde bron, wikipedia, voldoen we niet aan de definitielijst van een sekte.
Beetje vreemd meneertje Molurus
En wederom dezelfde haat en agressie. Heel veel liefde, die Jezus-sekte. Echt.quote:Op woensdag 29 juli 2015 22:52 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Volgens de feiten zijn JG geen sekte.
Het is gewoon een belediging.
[..]
JG's staan alleen onder achterlijken die te dom zijn om nazoekwerk bekend als sekte.
Mensen die nazoekwerk doen en iets weten over JG noemen het geen sekte.
[..]
We volgen wel alle wetten na, zo lang ze niet tegenstrijdig zijn met Gods wetten. Maar in NL is dat eig niet het geval.
[..]
Wauw wikipedia...
Volgens diezelfde bron, wikipedia, voldoen we niet aan de definitielijst van een sekte.
Beetje vreemd meneertje Molurus
Och, als de god van het O.T. het grote voorbeeld moet zijn is het niet eens heel erg out of character.quote:Op woensdag 29 juli 2015 23:23 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En wederom dezelfde haat en agressie. Heel veel liefde, die Jezus-sekte. Echt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |