abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 31 juli 2015 @ 20:10:50 #101
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_154801842
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 19:37 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

De islam heeft de reputatie dat het relatief vaak voorkomt. Bij het jodendom is dat niet geval.
En daarom is het een zachtaardigere religie? :D
Dit, dus.
pi_154802280
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 19:37 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
De islam heeft de reputatie dat het relatief vaak voorkomt. Bij het jodendom is dat niet geval.
Dit kunnen hele vage discussies worden...want dan krijg je het argument dat het jodendom relatief weer veel aan de wereld heeft bijgedragen in vergelijking tot hun omvang ( wetenschap , nobel prijzen, media, politiek vorming etc etc). Dus of je met die discussie iets bewerkstelligt.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_154802605
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 17:29 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Zullen wel Joods geweest zijn, maar niet joods.
Wat een onzin.. Ook homoseksuelen kunnen joods zijn...
pi_154802813
saidshouib twitterde op vrijdag 31-07-2015 om 19:53:44 Palestinian martyr "Mohammed Almasry" 17 y old killed by Israeli fire in the northen of #Gaza strip shortly before.. http://t.co/FfXEkXmHI6 reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_154802977
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 20:37 schreef madam-april het volgende:

[..]

Wat een onzin.. Ook homoseksuelen kunnen joods zijn...
Wat versta jij onder 'joods'? Dat neohipster Kaballah achtig gedoe? het jodendom veroordeelt homofilie ten zeerste, kan het desondanks alsnog? Sure, maar dat is te vergelijken met een dronken agent achter het stuur. Beiden niet conform de richtlijnen van de relevante achtergronden.
  vrijdag 31 juli 2015 @ 21:42:17 #106
176916 Karrs
2007-2017
pi_154804505
quote:
99s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 20:43 schreef Slayage het volgende:
saidshouib twitterde op vrijdag 31-07-2015 om 19:53:44 Palestinian martyr "Mohammed Almasry" 17 y old killed by Israeli fire in the northen of #Gaza strip shortly before.. http://t.co/FfXEkXmHI6 reageer retweet
Interessant filter.

"Martyr".

Wat zou hij volgens normale mensen zijn geweest?
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  vrijdag 31 juli 2015 @ 21:43:23 #107
176916 Karrs
2007-2017
pi_154804546
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 20:10 schreef Buitendam het volgende:

[..]

En daarom is het een zachtaardigere religie? :D
Ja.

Maar los daarvan: wat heeft dit met de religie te maken?

Degenen die de religie (zeggen te) vertegenwoordigen, hebben de aanval scherp veroordeeld...
  vrijdag 31 juli 2015 @ 21:45:38 #108
176916 Karrs
2007-2017
pi_154804604
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 16:45 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Dat er zes homo's zijn vermoord, maar dat er blijkbaar geen collectief afstand hoeft te worden gedaan van deze daden. Iets wat blijkbaar alleen voor moslims is weggelegd.
En dit snap ik dan weer niet. Wat bedoel je hier nou weer mee?

Er *is* collectief afstand gedaan van deze terreurdaad. Door iedereen met een beetje normaal verstand.
  vrijdag 31 juli 2015 @ 22:49:56 #109
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_154806724
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 21:43 schreef Karrs het volgende:

[..]

Ja.

Maar los daarvan: wat heeft dit met de religie te maken?

Degenen die de religie (zeggen te) vertegenwoordigen, hebben de aanval scherp veroordeeld...
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 21:45 schreef Karrs het volgende:

[..]

En dit snap ik dan weer niet. Wat bedoel je hier nou weer mee?

Er *is* collectief afstand gedaan van deze terreurdaad. Door iedereen met een beetje normaal verstand.
Ik vraag me af of de reactie hetzelfde was geweest als het een Palestijn bleek te zijn die deze joden had neergestoken.

Of nee, eigenlijk vraag ik me dat niet af. Dan hadden ze anders gereageerd.
Dit, dus.
pi_154808411
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 20:48 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wat versta jij onder 'joods'? Dat neohipster Kaballah achtig gedoe? het jodendom veroordeelt homofilie ten zeerste, kan het desondanks alsnog? Sure, maar dat is te vergelijken met een dronken agent achter het stuur. Beiden niet conform de richtlijnen van de relevante achtergronden.
Wat een belachelijke vergelijking..
Er zijn verschillende stroming binnen het jodendom. Onder 'joods' versta ik iedere stroming binnen het jodendom. Sommige stromingen veroordelen homoseksualiteit en andere stromingen accepteren het weer wel. De ene stroming is niet meer of minder joods dan de andere.
pi_154808485
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 23:43 schreef madam-april het volgende:

[..]

Wat een belachelijke vergelijking..
Er zijn verschillende stroming binnen het jodendom. Onder 'joods' versta ik iedere stroming binnen het jodendom. Sommige stromingen veroordelen homoseksualiteit en andere stromingen accepteren het weer wel. De ene stroming is niet meer of minder joods dan de andere.
Verdiep je eens in de Torah en Talmud wat zij over homoseksualiteit zeggen, revisionistische en eigenzinnige stromingen en interpretaties zijn gewenste pogingen tot hervormingen, maar geen historisch onderdeel van de joodse houding tov homoseksualiteit.
pi_154809266
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 22:49 schreef Buitendam het volgende:

[..]

[..]

Ik vraag me af of de reactie hetzelfde was geweest als het een Palestijn bleek te zijn die deze joden had neergestoken.

Of nee, eigenlijk vraag ik me dat niet af. Dan hadden ze anders gereageerd.
Nou, nee hoor. Dat hadden ze ook scherp veroordeeld...

Ze hebben deze daad zelfs een terreurdaad genoemd. Dus ik weet echt niet wat je wil zeggen hiermee.
pi_154809393
quote:
5s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 00:12 schreef Karrs het volgende:

[..]

Nou, nee hoor. Dat hadden ze ook scherp veroordeeld...

Ze hebben deze daad zelfs een terreurdaad genoemd. Dus ik weet echt niet wat je wil zeggen hiermee.
Als een Palestijn 6 joden neersteekt veroordelen ze dat niet scherp, dan schieten ze met scherp. Klein verschil.
Dit, dus.
pi_154813295
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 00:16 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Als een Palestijn 6 joden neersteekt veroordelen ze dat niet scherp, dan schieten ze met scherp. Klein verschil.
Had je gemist dat er ook fataal is ingehakt in een (n.b.) Druze agent (jeweetwel, uit het "bezette" Noorden)? Reden genoeg lijkt me.
Weet je wat ze ook hadden kunnen doen?
Racist
pi_154813488
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 08:41 schreef Toga het volgende:

[..]

Had je gemist dat er ook fataal is ingehakt in een (n.b.) Druze agent (jeweetwel, uit het "bezette" Noorden)? Reden genoeg lijkt me.
Weet je wat ze ook hadden kunnen doen?
Quote je wel de goede?
Dit, dus.
pi_154813508
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 19:45 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

Jij begrijpt het punt van GeenStijl niet. Wanneer extremistische moslims een aanslag plegen, hoor je van sommige moslims 'het is erg, maar...' Nu een extremistische Jood een aanslag pleegt, keuren invloedrijke Joden, inclusief orthodoxe Joden het af.
Ik begrijp hem prima. Maar de timing is gewoonweg ziek. Leuk zo'n analyse maar absoluut ongepast in de morning after. Zeker als je in die analyse botweg de vergelijking met anderen durft te maken.

Ik kan er niks anders van maken dat de terreurdaad wordt gebagatelliseerd. Oké, terrorisme gebeurt aan onze kant, maar kijk! onze politici nemen er tenminste afstand van. Hulde voor ons!

Maar wat wordt er gedaan? Dat kolonisten bloedfanatiek zijn, weten we wel. Hoe denkt de regering van Israël dit soort daden te voorkomen? Een soortgelijke muur neerzetten? En waarom wordt een gast die op een gay parade mensen neersteekt vrijgelaten net voor een nieuwe gay parade en is er niemand die die gast in de gaten houdt?

Dat is op zijn minst opmerkelijk te noemen, en op zijn best gezien een totale verkeerde inschatting van Israël hoe terrorisme en religieus fanatisme leven onder zijn eigen inwoners. En cynisch gezien leidt die passieve houding tot dit soort acties.

[ Bericht 0% gewijzigd door skrn op 01-08-2015 09:14:21 ]
pi_154813531
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 09:04 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Quote je wel de goede?
Jazeker, ik wilde één van de veroordelingen tonen die Hamas hanteert. Opsluiten is niet voldoende, executeren is niet voldoende, hij moet ook nog even door de straten gesleept worden en God mag weten wat ze daarna nog met het lijk hebben uitgespookt.
Racist
pi_154813569
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 09:10 schreef Toga het volgende:

[..]

Jazeker, ik wilde één van de veroordelingen tonen die Hamas hanteert. Opsluiten is niet voldoende, executeren is niet voldoende, hij moet ook nog even door de straten gesleept worden en God mag weten wat ze daarna nog met het lijk hebben uitgespookt.
Wat heeft Hamas met dit verhaal te maken?
Dit, dus.
  zaterdag 1 augustus 2015 @ 10:10:02 #119
353705 Smack-a-jack
and smoke some crack!
pi_154814052
Alle rechten voorbehouden.
Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd, opgeslagen in een geautomatiseerd gegevensbestand en/of openbaar gemaakt in enige vorm of op enige wijze, hetzij elektronisch, mechanisch, door fotokopieën, opnamen etc.
  zaterdag 1 augustus 2015 @ 11:37:09 #120
353705 Smack-a-jack
and smoke some crack!
pi_154815099
Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd, opgeslagen in een geautomatiseerd gegevensbestand en/of openbaar gemaakt in enige vorm of op enige wijze, hetzij elektronisch, mechanisch, door fotokopieën, opnamen etc.
pi_154817280
Dimona, gesticht in 1953 met voornamelijk immigranten uit Noord-Afrika.
Ook het thuis van de Noord-Afrikaanse "Hebreeërs" (die menen als slaven via de VS uiteindelijk in Israël terecht zijn gekomen). Veganisten die de Talmoed afwijzen en menen ze dat de huidige joden niet werkelijk afstammen van de twaalf stammen van Israël en dat "blanke joden" de taal, religie en cultuur gestolen zouden hebben van de "echte joden".
Het is echter nogal generaliserend als iemand zegt dat de gehele bevolking van Dimona achter deze uitspraak staat, maar misschien heeft iemand's vlucht uit Noord-Afrika er iets mee te maken.
Racist
  zondag 2 augustus 2015 @ 11:17:32 #122
176916 Karrs
2007-2017
pi_154837675
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 00:16 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Ja, dat zal wel zo zijn. Maar vind je dat vreemd? Of vind je dat racistisch? Dat is toch niet zo moeilijk om te begrijpen? Het plaatje is totaal anders. Deze jood was een gestoorde gek; volgens iedereen inclusief joden zelf. Een incident dus.

Palestijnen daarentegen plegen wel vaker terreur, om welbekende redenen, en worden daarin toegejuicht door hun eigen kant in plaats van veroordeeld. En bovendien doen ze nog wel eens aan, heu, zelfontbranding. Dus ja, Palestijnen (Arabieren) zullen sneller worden doodgeschoten dan joden ja.

Heeft verder niets met haat of discriminatie te maken en 't is een beetje dezelfde discussie als nu in Amerika, met politie versus zwarte verdachten.
  zondag 2 augustus 2015 @ 12:43:09 #123
353705 Smack-a-jack
and smoke some crack!
pi_154838726
Korte vraag jongens.

Wat doet LIKOED in godsnaam in Nederland? waarom hebben ze een Nederlandse tak van de partij? En waarom liegen ze over hun connecties met NL partijen?

En hoeveel is hiervan waar?

[ Bericht 59% gewijzigd door Smack-a-jack op 02-08-2015 12:49:29 ]
pi_154851440
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 23:46 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Verdiep je eens in de Torah en Talmud wat zij over homoseksualiteit zeggen, revisionistische en eigenzinnige stromingen en interpretaties zijn gewenste pogingen tot hervormingen, maar geen historisch onderdeel van de joodse houding tov homoseksualiteit.
Jij spreekt over pogingen tot hervormingen alsof deze hervormde stromingen geen onderdeel zijn van het jodendom. Dit is gewoon pertinent onwaar. Dat de houding van een hervormde stroming niet (op alle punten) hetzelfde is als de historische houding is alles behalve vreemd, als hun houding hetzelfde was dan zou het geen hervorming zijn.
pi_154861271
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 12:43 schreef Smack-a-jack het volgende:
Korte vraag jongens.

Wat doet LIKOED in godsnaam in Nederland? waarom hebben ze een Nederlandse tak van de partij? En waarom liegen ze over hun connecties met NL partijen?
Heel simpel, je gaat even naar hun site en daar lees je "In Nederland is Likoed geen politieke partij maar een vereniging.". Maak je geen zorgen, ze zullen geen partij oprichten die de VVD en PvdA van hun troon duwt en alle Nederlanders dwings joods te zijn.
Blijkbaar beschouwen ze zich onderdeel van Likud World, een organisatie gericht op rechten en veiligheid van joden wereldwijd.

quote:
En hoeveel is hiervan waar?
Ik heb niet de gehele monoloog aangehoord, maar al skippend vond ik het nogal een éénzijdige kijk en zonder onderbouwing (afgezien van wat hij "gehoord" en "gelezen" had van geheime (?) notities) en totaal geen weerwoord vanuit het publiek.
Als voorbeeld de pre-emptive aanval op Egypte; hij claimt dat hij gelezen had dat het Egyptische leger nog minstens 1,5 jaar nodig had om een succesvolle aanval te kunnen maken.
Ja, dan kun je twee dingen doen; wachten of die dreiging vroeg wegnemen. Niemand vraagt zich af waarom het Egyptische leger zich in grote getale nestelt bij de Israëlische grens? Oefeningetje?

Ach, de beste man kreeg de kans z'n boek te verkopen met "nieuws". Ongetwijfeld is er een markt voor.

[ Bericht 14% gewijzigd door Toga op 03-08-2015 09:35:58 ]
Racist
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')