abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154796953
quote:
dit noemt de israelische minister van defensie terreur en rtl nieuws brandstichting ;)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_154796973
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 16:45 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Dat er zes homo's zijn vermoord, maar dat er blijkbaar geen collectief afstand hoeft te worden gedaan van deze daden. Iets wat blijkbaar alleen voor moslims is weggelegd.
true dat
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 31 juli 2015 @ 16:55:33 #78
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_154797015
quote:

[..]

Dat er zes homo's zijn vermoord, maar dat er blijkbaar geen collectief afstand hoeft te worden gedaan van deze daden. Iets wat blijkbaar alleen voor moslims is weggelegd.
Vermoord? Gewond dacht ik...
are we infinite or am I alone
  vrijdag 31 juli 2015 @ 16:55:41 #79
353705 Smack-a-jack
and smoke some crack!
pi_154797020
quote:
99s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 16:53 schreef Slayage het volgende:

[..]

dit noemt de israelische minister van defensie terreur en rtl nieuws brandstichting ;)
Maakt ook niet uit. Ik wil me ook helemaal niet in een Palestina vs. Bezetter discussie mengen, maar vind dat men hier wel even mag stilstaan bij de menselijke kant. Dat er aan beide kanten extremisten zijn die aan beide kanten erge misdaden plegen.

Dat is iets wat ik hier niet genoeg zie. Daarom ga ik me ook niet in deze discussie mengen.
Alle rechten voorbehouden.
Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd, opgeslagen in een geautomatiseerd gegevensbestand en/of openbaar gemaakt in enige vorm of op enige wijze, hetzij elektronisch, mechanisch, door fotokopieën, opnamen etc.
  vrijdag 31 juli 2015 @ 16:56:28 #80
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_154797034
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 16:55 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Vermoord? Gewond dacht ik...
Dat bedoel ik. Neergestoken is het juiste woord.
Dit, dus.
pi_154797131
quote:

[..]

Er is wel degelijk afstand genomen van de aanslag vanuit de Israëlische politiek en zelfs vanuit de orthodox-Joodse hoek.
  vrijdag 31 juli 2015 @ 17:01:41 #82
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_154797169
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 17:00 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

Er is wel degelijk afstand genomen van de aanslag vanuit de Israëlische politiek en zelfs vanuit de orthodox-Joodse hoek.
Nu de gewone Koosjere slager en bakker nog. De gewone man, hop hop. Neem eens afstand.
Dit, dus.
pi_154797202
quote:
-Rabia Al-Basri
pi_154797441
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 17:01 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Nu de gewone Koosjere slager en bakker nog. De gewone man, hop hop. Neem eens afstand.
Ik snap je punt, maar je punt is in dit geval juist geen punt. De islam heeft in het westen een veel slechter imago dan het jodendom. Religieus extremisme wordt, voor een deel terecht, voor een deel onterecht, als 'normaal' gezien bij de islam. Bij het jodendom bestaat dat frame niet: de aanslag in Jeruzalem is een incident. Daarom is het wel belangrijk dat moslims in Nederland zich uitspreken tegen religieus extremisme en niet van toepassing voor Joden in Nederland. Overigens is het wel weer belangrijk dat Nederlandse Joden zich uitspreken tegen het verwerpelijke nederzettingenbeleid, ook vanwege het frame van Israël als bezetter.
  vrijdag 31 juli 2015 @ 17:15:56 #85
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_154797521
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 17:12 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

Ik snap je punt, maar je punt is in dit geval juist geen punt. De islam heeft in het westen een veel slechter imago dan het jodendom. Religieus extremisme wordt, voor een deel terecht, voor een deel onterecht, als 'normaal' gezien bij de islam. Bij het jodendom bestaat dat frame niet: de aanslag in Jeruzalem is een incident. Daarom is het wel belangrijk dat moslims in Nederland zich uitspreken tegen religieus extremisme en niet van toepassing voor Joden in Nederland. Overigens is het wel weer belangrijk dat Nederlandse Joden zich uitspreken tegen het verwerpelijke nederzettingenbeleid, ook vanwege het frame van Israël als bezetter.
Het zijn twee religies die allebei mafkezen hebben die niet schuw zijn om "eigen" mensen wat aan te doen. Zit wat dat betreft totaal geen verschil tussen.
Dit, dus.
pi_154797621
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 17:12 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

Hoe incidenteel zou het zijn als Joden dan ook bestond uit 1.6 miljard mensen verdeeld over 50+ landen? Israël en Joden moet je dan ook niet vergelijken met moslims, Israël en Joden moet je vergelijken met redelijkheid, neem nou bijvoorbeeld Jordanië/Libanon vs Israël, vergelijkbare populatie, verschillende volkeren en godsdiensten, zou er zo genomen meer incidenten in Israël zijn of in Libanon/Jordanie denk je? Welke land en godsdienst zou op basis van de daden van deze landen en bevolkingen meer een imago hebben van radicaal en gewelddadig denk je?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-07-2015 17:21:27 ]
pi_154797767
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 14:42 schreef Buitendam het volgende:
Homo's neergestoken door Joden :')

Er gaan er een hoop last krijgen van cognitieve dissonantie.
Ik denk dat die homo's in de gay pride ook Joods waren...
  vrijdag 31 juli 2015 @ 17:29:17 #88
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_154797780
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 17:28 schreef vermist het volgende:

[..]

Ik denk dat die homo's in de gay pride ook joods waren...
Dat is juist het punt.
Dit, dus.
pi_154797792
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 17:28 schreef vermist het volgende:

[..]

Ik denk dat die homo's in de gay pride ook Joods waren...
Zullen wel Joods geweest zijn, maar niet joods.
pi_154798829
Wat een bazen-reactie op Geenstijl. Hulde! Je gebruikt Joods terrorisme om uiteindelijk een punt te maken die het tegenovergestelde doet : moslims de schuld geven. Hulde! Doordat Joodse politici de moord afkeuren (maar verder natuurlijk niks doen om de onderliggende oorzaken aan te pakken), zijn feitelijk moslims achterlijk.

We krijgen zelfs reacties als deze:

Netjes van Israël als staat, kan niet anders zeggen dan baken van verlichting in het duistere MO.
Tot zo ver het postitieve, de vrijdag is nog niet voobij. Eens kijken wat de reacties zijn na het middaggebed en de opgehitste meutes weer los komen.

Ik ben anti-Israël, maar dat heeft meer met de mensen te maken die altijd zo pro-Israël zijn dan wat de staat zelf doet. Dat continue verdedigen van zulke idioten. Wie laat trouwens een gek vrij en zonder toezicht rondlopen op een gay parade als hij veroordeeld was voor het neersteken van mensen op, je raadt het nooit, een gay parade?

Kop in het zand.

Kun je mooi je afschuw over weerspreken maar het gaat uiteindelijk hoe de staat met dit soort idioten omgaat. Niet best, dus.
pi_154798851
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 18:20 schreef skrn het volgende:
Wat een bazen-reactie op Geenstijl. Hulde! Je gebruikt Joods terrorisme om uiteindelijk een punt te maken die het tegenovergestelde doet : moslims de schuld geven. Hulde! Doordat Joodse politici de moord afkeuren (maar verder natuurlijk niks doen om de onderliggende oorzaken aan te pakken), zijn feitelijk moslims achterlijk.

Netjes van Israël als staat, kan niet anders zeggen dan baken van verlichting in het duistere MO.
Tot zo ver het postitieve, de vrijdag is nog niet voobij. Eens kijken wat de reacties zijn na het middaggebed en de opgehitste meutes weer los komen.

Ik ben anti-Israël, maar dat heeft meer met de mensen te maken die altijd zo pro-Israël zijn dan wat de staat zelf doet. Dat continue verdedigen van zulke idioten. Wie laat trouwens een gek vrij en zonder toezicht rondlopen op een gay parade als hij veroordeeld was voor het neersteken van mensen op, je raadt het nooit, een gay parade?

Kop in het zand.

Kun je mooi je afschuw over weerspreken maar het gaat uiteindelijk hoe de staat met dit soort idioten omgaat. Niet best, dus.
Als die Palestijnse terroristen maar niet op dezelfde manier worden vrijgelaten.
pi_154798966
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 11:51 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Gelijke monniken, gelijke kappen. Dus bommen op de nederzetting waar de dader vandaan kwam.
Het was toch beleid om de huizen van terroristen plat te gooien?
Ben benieuwd wanneer de huizen van deze kolonisten plat gaan! Zal vast nu elke dag kunnen gebeuren toch?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_154799460
quote:
99s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 17:02 schreef Slayage het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
;( pff hoe kom je hier als familie ooit bovenop..
Op maandag 21 oktober 2013 22:14 schreef pussycatdoll het volgende:
Karamelkindje meldt zich.
  vrijdag 31 juli 2015 @ 19:07:42 #94
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_154800075
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 18:27 schreef erodome het volgende:

[..]

Het was toch beleid om de huizen van terroristen plat te gooien?
Ben benieuwd wanneer de huizen van deze kolonisten plat gaan! Zal vast nu elke dag kunnen gebeuren toch?
Die terroristen, oftewel "de kolonisten", hebben sowieso in Palestina niks te zoeken. Die kunnen beter uitgeroeid worden aangezien ze niet meer te redden zijn. Kan de israelische regering trouwens wel heel hypocriet gaan roepen dat ze de daad verafschuwen, maar door hun gestoorde beleid is dit mogelijk gemaakt :').
pi_154800961
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 17:15 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Het zijn twee religies die allebei mafkezen hebben die niet schuw zijn om "eigen" mensen wat aan te doen. Zit wat dat betreft totaal geen verschil tussen.
De islam heeft de reputatie dat het relatief vaak voorkomt. Bij het jodendom is dat niet geval.
pi_154801015
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 17:20 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hoe incidenteel zou het zijn als Joden dan ook bestond uit 1.6 miljard mensen verdeeld over 50+ landen? Israël en Joden moet je dan ook niet vergelijken met moslims, Israël en Joden moet je vergelijken met redelijkheid, neem nou bijvoorbeeld Jordanië/Libanon vs Israël, vergelijkbare populatie, verschillende volkeren en godsdiensten, zou er zo genomen meer incidenten in Israël zijn of in Libanon/Jordanie denk je? Welke land en godsdienst zou op basis van de daden van deze landen en bevolkingen meer een imago hebben van radicaal en gewelddadig denk je?
In Libanon zijn de extremisten van Hezbollah actief en Jordanië heeft meer dode Palestijnen op zijn geweten dan Israël (zwarte september).
pi_154801169
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 19:40 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

In Libanon zijn de extremisten van Hezbollah actief en Jordanië heeft meer dode Palestijnen op zijn geweten dan Israël (zwarte september).
Je kunt stellen dat de Christenen samen met Hezbollah het beter hebben in Libanon dan de Christenen in Israël.

Daarnaast zijn de hoogste schattingen van Zwarte September dubieus, tussen de 3 en 20.000, zelfs als je het maximale neemt van 20.000, zit Israël al op de helft daarvan met net geen 10.000 Palestijnen dat ze hebben gedood sinds het jaar 2000. Dus: Neuh.
pi_154801171
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 18:20 schreef skrn het volgende:

Kop in het zand.

Jij begrijpt het punt van GeenStijl niet. Wanneer extremistische moslims een aanslag plegen, hoor je van sommige moslims 'het is erg, maar...' Nu een extremistische Jood een aanslag pleegt, keuren invloedrijke Joden, inclusief orthodoxe Joden het af.
pi_154801688
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 19:45 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je kunt stellen dat de Christenen samen met Hezbollah het beter hebben in Libanon dan de Christenen in Israël.

Daarnaast zijn de hoogste schattingen van Zwarte September dubieus, tussen de 3 en 20.000, zelfs als je het maximale neemt van 20.000, zit Israël al op de helft daarvan met net geen 10.000 Palestijnen dat ze hebben gedood sinds het jaar 2000. Dus: Neuh.
Libanon doet het op vele gebieden veel slechter dan Israël. Israël staat op plek 36 van de Democracy Index van The Economist van vorig jaar en Libanon op 98 van de 167 onderzochte landen. En je tweede punt is ongeloofwaardig door je bron, die allerminst neutraal is.
pi_154801789
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 20:05 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

Libanon doet het op vele gebieden veel slechter dan Israël. Israël staat op plek 36 van de Democracy Index van The Economist van vorig jaar en Libanon op 98 van de 167 onderzochte landen. En je tweede punt is ongeloofwaardig door je bron, die allerminst neutraal is.
En op vele andere gebieden veel beter dan Israel, blijf je wel wat realistisch? The Economist is een krant / nieuwsmedium, niet een erkend onderzoeks orgaan dat een autoriteit is in het opstellen van zulke lijstjes. Daarnaast verwijst 'mijn' bron naar verschillende Israëlische organen, die zijn zeker niet neutraal, heb je goed gezien :').
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')