SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik kan 't mis hebben...
Met die gedachte sta je al 1-0 achter hequote:Op zondag 26 juli 2015 13:37 schreef MarcoD het volgende:
Zometeen m'n eerste koers, voorbereiding alles behalve goed..
beetje zenuwachtig dus.
Heel veel succesquote:Op zondag 26 juli 2015 13:37 schreef MarcoD het volgende:
Zometeen m'n eerste koers, voorbereiding alles behalve goed..
beetje zenuwachtig dus.
Ja dat was m'n indekker al.quote:Op zondag 26 juli 2015 13:40 schreef Patroon het volgende:
[..]
Met die gedachte sta je al 1-0 achter he
Succes!
of was dit een indekker?
Succes!quote:Op zondag 26 juli 2015 13:52 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Ja dat was m'n indekker al.
Gaan er het beste van maken met ~100 man aan de start..
Mooi man. Zorg dat er 99 achter je zitten op de finish!quote:Op zondag 26 juli 2015 13:52 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Ja dat was m'n indekker al.
Gaan er het beste van maken met ~100 man aan de start..
Op IJburg? Daarga ik zo ff kijken. Wordt (mede) georganiseerd door een vriend.quote:Op zondag 26 juli 2015 13:52 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Ja dat was m'n indekker al.
Gaan er het beste van maken met ~100 man aan de start..
#52 geworden van de 53 die geclassificeerd zijn, stuk of 30 uitvallers.quote:Op zondag 26 juli 2015 13:56 schreef Patroon het volgende:
[..]
Mooi man. Zorg dat er 99 achter je zitten op de finish!
Moet je wel op kop kunnen komenquote:Op zondag 26 juli 2015 15:56 schreef kaasplankje het volgende:
Je moet gewoon alleen de laatste meter van de koers op kop rije
Pittig he! Start is altijd direct HF skyhigh. Daar moet je ff aan wennen. Na paar rondes zakt dat wel. Vooral als ik achteraan start kost het wel ff energie om voorin te komen. Daarna kan je beter herstellen.quote:Op zondag 26 juli 2015 18:28 schreef MarcoD het volgende:
[..]
#52 geworden van de 53 die geclassificeerd zijn, stuk of 30 uitvallers.
Vol gas vanaf de start, chaos hartslag 200 binnen een minuut, daarna nog een half uur boven omslag gereden. na twee rondes moest ik het peloton al laten gaan groepje van 3 gevormd en onderweg stuk of 10 andere renners opgepikt. 3 rondes voor het eind sprinten voor een plaatsje hoger. heb het laten gaan.
Amateurs/sportklasse gecombineerd ja, Erik Dekker uiteindelijk gewonnen.
Was een leuke ervaring, volgende week zondag criterium Oostzaan kijken hoe dat is.
https://www.strava.com/activities/354561183
[ afbeelding ]
Nee niet heel goed dat had wel beter geweest. Volgende week zal ik dat wel even van te voren goed doen.quote:Op zondag 26 juli 2015 19:18 schreef Tommeke het volgende:
Knap hoor Marco! Had je goed opgewarmd? Een paar sprintjes trekken om je hartslag wat omhoog te trekken werkt bij mij altijd goed. Ik vind de start namelijk ook altijd het moeilijkste.
Heb de 75 even aangetikt gisteren zonder risico's te nemen. Bij het rondje daarop werd ik toen ik 50oid ging bijna van de weg geblazenquote:Op zondag 26 juli 2015 17:13 schreef Wombcat het volgende:
Op 't forum van Fiets zijn er een paar wat gepikeerd dat Rad am ring is afgelast. Zij vonden het helemaal niet zo hard waaien.![]()
Ben benieuwd hoe ze daar over gedacht hadden als ze met 90 km/u de Fuchsrohre afgingen en de wind opeens dwars kregen.
Genotquote:Op zondag 26 juli 2015 19:42 schreef Yankee het volgende:
[..]
Heb de 75 even aangetikt gisteren zonder risico's te nemen. Bij het rondje daarop werd ik toen ik 50oid ging bijna van de weg geblazen
Zonde man! Dat hele eind voor niets gereden.quote:Op zondag 26 juli 2015 20:01 schreef Yankee het volgende:
[..]
Bijna weer knuffelen met de vangrailFeest
Beetje matig inderdaadquote:Op zondag 26 juli 2015 20:26 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Zonde man! Dat hele eind voor niets gereden.
Wat een held is het ook!!quote:Op zondag 26 juli 2015 20:51 schreef Tommeke het volgende:
Ja, zuur mien jung. Ben blij dat we vrijdag al naar huis gegaan zijn.
Btw, Sagan
http://sporza.be/cm/sporz(...)urDeFrance/1.2396319
Ging erg rap in het begin inderdaad. Ik had het idee dat het na één ronde zo ongeveer al bekeken was. Er deden ook wel een paar heel onfitte mannen mee.quote:Op zondag 26 juli 2015 18:28 schreef MarcoD het volgende:
[..]
#52 geworden van de 53 die geclassificeerd zijn, stuk of 30 uitvallers.
Vol gas vanaf de start, chaos hartslag 200 binnen een minuut, daarna nog een half uur boven omslag gereden. na twee rondes moest ik het peloton al laten gaan groepje van 3 gevormd en onderweg stuk of 10 andere renners opgepikt. 3 rondes voor het eind sprinten voor een plaatsje hoger. heb het laten gaan.
Amateurs/sportklasse gecombineerd ja, Erik Dekker uiteindelijk gewonnen.
Was een leuke ervaring, volgende week zondag criterium Oostzaan kijken hoe dat is.
https://www.strava.com/activities/354561183
[ afbeelding ]
Ik denk ook dat het met dit soort dingen snel bekeken is. Als je de slag eenmaal goed heb gemaakt met de sterkere renners dan zit je al goed.quote:Op zondag 26 juli 2015 21:26 schreef Z het volgende:
[..]
Ging erg rap in het begin inderdaad. Ik had het idee dat het na één ronde zo ongeveer al bekeken was. Er deden ook wel een paar heel onfitte mannen mee.
Wat bedoelen jullie met onfit? Pakkers? Ik heb niet het idee dat er veel pakkers zijn bij ons. Je moet gewoon ff de eerste fase door, dat gaat altijd hard. De slag wordt eigenlijk nooit geslagen in de eerste rondes, maar als je snel in het rood zit en eraf moet, voelt dat wel zo. Na de 1e fase gaat het vaak iets rustiger en als je er dan nog bij zit, rij je gewoon uit zonder gedubbeld te worden. Die eerste fase is ff op de tanden bijten. Zijn veel mindere goden die in het begin gedubbeld worden en daarna gewoon het peloton kunnen volgen.quote:Op zondag 26 juli 2015 21:45 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Ik denk ook dat het met dit soort dingen snel bekeken is. Als je de slag eenmaal goed heb gemaakt met de sterkere renners dan zit je al goed.
Maar misschien kan patroon of iemand anders dat verduidelijken.
Ik ben ook alles behalve in vorm nu. Maar zijn genoeg van die 'onfitte' mannen die menig renner het snot voor de ogen rijden. Dat idee heb ik iig.
Vetpercentage bedoeld hij denk ik,quote:Op zondag 26 juli 2015 21:56 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wat bedoelen jullie met onfit? Pakkers? Ik heb niet het idee dat er veel pakkers zijn bij ons. Je moet gewoon ff de eerste fase door, dat gaat altijd hard. De slag wordt eigenlijk nooit geslagen in de eerste rondes, maar als je snel in het rood zit en eraf moet, voelt dat wel zo. Na de 1e fase gaat het vaak iets rustiger en als je er dan nog bij zit, rij je gewoon uit zonder gedubbeld te worden. Die eerste fase is ff op de tanden bijten. Zijn veel mindere goden die in het begin gedubbeld worden en daarna gewoon het peloton kunnen volgen.
Sommige koersen lijken nooit stil te vallen. Dat is 1,5u vollebak. Maar iedereen heeft dan pijn, dus beste geef je er dan nog eens een klap op. Voor je het weet ben je met 12 man ofzo over.
Ook op volle snelheid de bochten door is ff wennen. Als je die minder rijdt dan de jongens vooraan, ben je snel klaar. Beste is om een gaatje voor een bocht niet dicht te rijden. Je kan dan op snelheid je eigen lijn rijden en zo weer aansluiten bij de renner voor je. Stel je rijdt wel gat dicht voor bocht, kost dat energie. Daarna moet je weer remmen en heb je weer een gat. Die trucjes moet je ff doorkrijgen.
Zoals Tommeke zegt is een goede warming up wel belangrijk. Minstens 30min en paar keer goed sprinten om de hf even goed hoog te krijgen.
Ik ken 1 renner (vandaag 5e bij jullie) die aardig droog staat altijd. Verder niet echt renners met onnatuurlijk laag VP. Die nr 5 is wel een enorme klasbak trouwens. Was vroeger ook bijna prof, tot een knie blessure roet in het eten gooide.quote:
Oké, dat gebeurd bij ons niet veel. Sowieso is de spoeling met goede renners best wel dik bij ons in het noorden. Veel jongens kunnen voor het podium mee, dit zorgt ervoor dat de koersen tot het einde dit jaar wel spannend zijn. Bij kopgroepen die toch nog terug worden gereden door het peloton of paar vluchters die 100m voor de finish weer worden gepakt etc.quote:Op zondag 26 juli 2015 22:13 schreef Z het volgende:
Ik bedoel dat de kopgroep na 1 ronde gevormd was. En daarnaast dat er naast de fitte renners ook enkelen waren die niks in die wedstrijd te zoeken hadden (lees: dik)
Mooi gedaanquote:Op maandag 27 juli 2015 08:13 schreef Fretwork het volgende:
Uiteindelijk zes rondjes Nurburgring gedaan, lekkere afdaling, gluiperige klim. Laatste stukje Hohe Acht is wel echt pijnlijk als je iets te hard bent gegaan. Toch aardig wat mensen voorbij gereden op de klimmetjes, vrij weinig ingehaald.
De anderhalf uur slaap waren wel killing.
Betekent dat je nooit echt tot de max gegaan bent, en altijd dacht dat 200 je max was. Die blijkt nu dus 208 te zijn.quote:Op maandag 27 juli 2015 10:15 schreef Reljem het volgende:
Ik heb wat vraagjes over mijn hartslag. Train er nog niet echt mee, maar vind het wel heel interessant en sluit niet uit dat ik er wel mee bezig ga. Net een week in de Alpen gefietst, elke dag tochten varierend van 2 tot 5u fietsen, altijd wel 1 goede col erin.
Mijn max hartslag voordat ik vertrok kreeg ik nooit boven de 200, 199 was max. Op dag 1 ging ik extreem stuk en kwam die tot 208. Dit werd naarmate de week vorderde steeds lager, waarbij ik 'm op de laatste dag niet eens boven de 185 kreeg. Wat zegt dit globaal een beetje over mijn conditie/fitheid? Ging wel steeds lekkerder naarmate de week vorderde, wat is klimmen toch heerlijk zeg (L)
27, dus dat is dan wel vrij hoog. Is dat goed of ga ik deaud?quote:Op maandag 27 juli 2015 10:27 schreef Gripper het volgende:
[..]
Betekent dat je nooit echt tot de max gegaan bent, en altijd dacht dat 200 je max was. Die blijkt nu dus 208 te zijn.
Je bent dan nog vroeg in de 20 schat ik?
En dat je 185 haalde aan het eind van de week is inderdaad de vermoeidheid. Je conditie verbetert niet echt gedurende een week veel fietsen in de Alpen, alleen de gewenning aan de inspanning. (waardoor het misschien makkelijk kan lijken)
Het goede nieuws is dat na een paar dagen herstel je wel in betere conditie bent, en zometeen in Nederland elk viaduct op vliegt
224quote:Op maandag 27 juli 2015 10:55 schreef Fretwork het volgende:
Ooit bij de finish van de 400 meter sprint weleens de 224 aangetikt, 8 jaar later leef ik nog steeds.
Ik was toen 16, verklaart het enigszins. Maar voel je vooral niet te beroerd.quote:
Ik weet niet hoe ik het gefixt heb, maar als ik m'n Garmin inplug in m'n computer slaat ie 't automatisch op in strava.quote:Op maandag 27 juli 2015 09:46 schreef Andyy het volgende:
Waarom kan ik niet meer direct op Strava m'n Garmin ritjes uploaden? Ga weg met dat Garmin express bullshit
Je moet gewoon je garmin aan je computer hangen. Dan op de + rechtsboven klikken, daarna kies je links 'bestand' en selecteer je de betreffende file en uploaden maar..quote:Op maandag 27 juli 2015 09:46 schreef Andyy het volgende:
Waarom kan ik niet meer direct op Strava m'n Garmin ritjes uploaden? Ga weg met dat Garmin express bullshit
Omdat Garmin volgens Strava de Communicator Plugin niet meer actief ondersteunt en ze het te gevaarlijk vinden wordenquote:Op maandag 27 juli 2015 09:46 schreef Andyy het volgende:
Waarom kan ik niet meer direct op Strava m'n Garmin ritjes uploaden? Ga weg met dat Garmin express bullshit
De (online)kaarten van michelin hebben sowieso aparte kleur voor onverhard.quote:Op maandag 27 juli 2015 14:01 schreef iScream. het volgende:
Ik ben wat routes in Oostenrijk aan het maken voor in mijn fietscomputer (Bryton) via de Bryton site, maar kan daar nergens vinden hoe ik onverharde wegen kan herkennen.
Weet iemand een site waar je gemakkelijk kan zien of een bepaalde weg verhard of onverhard is? Volgens mij kan ik het via Google Maps ook niet herkennen of wel? Deze bijvoorbeeld: https://www.strava.com/segments/5506035
Als je een michelin kaart koopt zijn die met stippeltjes aangeduid.quote:Op maandag 27 juli 2015 14:01 schreef iScream. het volgende:
Ik ben wat routes in Oostenrijk aan het maken voor in mijn fietscomputer (Bryton) via de Bryton site, maar kan daar nergens vinden hoe ik onverharde wegen kan herkennen.
Weet iemand een site waar je gemakkelijk kan zien of een bepaalde weg verhard of onverhard is? Volgens mij kan ik het via Google Maps ook niet herkennen of wel? Deze bijvoorbeeld: https://www.strava.com/segments/5506035
Online te vinden via www.viamichelin.comquote:Op maandag 27 juli 2015 14:15 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Als je een michelin kaart koopt zijn die met stippeltjes aangeduid.
Haha nou, ik heb al een stuk of wat routes gemaakt a.d.h.v. Google Maps onder andere, maar zie nu op Michelin kaarten wel dat ik er een stuk of wat onverharde stukken tussen heb gestopt, maar even aanpassen dusquote:Op maandag 27 juli 2015 14:36 schreef MarcoD het volgende:
Die weg heeft een naam, dan mag je er mijn inziens wel vanuit gaan dat die verhard is.
En op google maps een dikkere streep en komt niet tevoorschijn na ver inzoomen.
http://www.opencyclemap.org is het ook wel prima te zien.
Is toch mooi man stukje onverhard meepakkenquote:Op maandag 27 juli 2015 14:40 schreef iScream. het volgende:
[..]
Haha nou, ik heb al een stuk of wat routes gemaakt a.d.h.v. Google Maps onder andere, maar zie nu op Michelin kaarten wel dat ik er een stuk of wat onverharde stukken tussen heb gestopt, maar even aanpassen dus
Een paar honderd meter wel ja, niet als je 20 km over 1 of ander stoffig geitenpaadje moet crossenquote:Op maandag 27 juli 2015 14:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Is toch mooi man stukje onverhard meepakkenAls er auto's over kunnen rijden komt het op je fiets ook wel goed.
quote:Op maandag 27 juli 2015 14:48 schreef iScream. het volgende:
[..]
Een paar honderd meter wel ja, niet als je 20 km over 1 of ander stoffig geitenpaadje moet crossen
quote:
Het zijn zeker in de heuvels/bergen vaak ook de mooiste wegen. Geen auto's, haast geen fietsers, midden in de natuur.quote:Op maandag 27 juli 2015 15:05 schreef MarcoD het volgende:
Ik vind de beleving op de onverharde paden altijd 10/10 tot ik lek rijdt dan is het 8/10.
[ afbeelding ]
Dit werk bijvoorbeeld, gecombineerd met semi slecht weer maakt het helemaal top. Ik kan daar echt van genieten.
Totdat je rillend van de kou af moet dalen![]()
En als je het niet redt, maken ze voor jou zelfs ook nog een mooi houten kruisquote:Op maandag 27 juli 2015 15:05 schreef MarcoD het volgende:
Ik vind de beleving op de onverharde paden altijd 10/10 tot ik lek rijdt dan is het 8/10.
[ afbeelding ]
Dit werk bijvoorbeeld, gecombineerd met semi slecht weer maakt het helemaal top. Ik kan daar echt van genieten.
Totdat je rillend van de kou af moet dalen![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |