Ga ik zo even kijken.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 20:35 schreef Arcee het volgende:
https://soundcloud.com/peterlicht/die-transsylvanische-verwandte
https://soundcloud.com/peterlicht/sonnendeckPeter Licht
Sonnendeck is geniaal.
Mooi! En onvervalst Duits. Dat hoor je zo.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 20:35 schreef Arcee het volgende:
https://soundcloud.com/peterlicht/die-transsylvanische-verwandte
https://soundcloud.com/peterlicht/sonnendeckPeter Licht
Sonnendeck is geniaal.
Heel mooi (al haalt deze artiest het niet bij Ludwig Von) maar ik denk niet dat ik er vrolijk van word in slechte tijden. Maar zo zie je maar hoe de snaren op andere manieren geraakt worden bij iedereen.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 20:55 schreef Rodulf het volgende:
Altijd als ik me slecht voel luister ik deze cantate van Bach.
Zo veel verschillende smaken, dat is het mooie aan muziek (zou saaie bende zijn als we met z'n allen alleen maar Bach zouden luisterenquote:Op zaterdag 25 juli 2015 21:01 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Heel mooi (al haalt deze artiest het niet bij Ludwig Von) maar ik denk niet dat ik er vrolijk van word in slechte tijden. Maar zo zie je maar hoe de snaren op andere manieren geraakt worden bij iedereen.
Prachtig.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 21:05 schreef Rodulf het volgende:
[..]
Zo veel verschillende smaken, dat is het mooie aan muziek (zou saaie bende zijn als we met z'n allen alleen maar Bach zouden luisteren)
Dit is overigens mijn favo Duitse lied ooit:
Und das Fest, das wir endlos wähnen
Hat doch, wie alles, seinen Schluss
Keine Worte, keine Tränen
Alles kommt, wie es kommen muss
Ongeveer 1/3 van mijn cd collectie is Duits(talig). Heb een moment gehad dat meer dan de helft Duitstalig was maar heb 2 jaar geleden een hele zooi verkocht.
quote:
Geweldig!quote:
Ziet ze er nog best goed uit.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 21:34 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ook alweer 60 onze Nina. Time flies.
Genau! Deze mag niet vergeten worden in het topic der prachtige Deutsche muziek.quote:
GVD.quote:
Ze klinkt alleen wel een stuk minderquote:Op zaterdag 25 juli 2015 21:39 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Ziet ze er nog best goed uit.
[ afbeelding ]
Ja hé, hoe denk je dat wij op ons zestigste klinken?quote:
Ja! Spitzenklasse!quote:
Ik vind dat ze het nummer geniaal zingt trouwens.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 22:04 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Ja hé, hoe denk je dat wij op ons zestigste klinken?
verdronken denk ikquote:Op zaterdag 25 juli 2015 22:09 schreef ALTER-EGO het volgende:
Bij nader luisteren... waar is haar hoge octaaf stem gebleven.
quote:Op zaterdag 25 juli 2015 22:04 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ja! Spitzenklasse!
Zelfde generation denk ik. Althans ik was 18 in 1981..![]()
Op zich wel, maar vroeger kon ze veel hogere octaven bereiken.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 22:07 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik vind dat ze het nummer geniaal zingt trouwens.
Tering. Geniaal mens. En nog.quote:
Het was sowieso een portret.quote:
Of juist wel. Je weet het niet.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 22:15 schreef ALTER-EGO het volgende:
Dat ze in de here is gegaan heeft d'r ook geen goed gedaan denk ik.
Zo had ik het nog niet eens bekeken.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 22:21 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Of juist wel. Je weet het niet.
Herman sprong van het dak. Veel anderen zijn ook al dood. Maar zij is alive and kicking.
Ik verbind daar verder geen conclusies aan.
Dat lekkere ding Anette Humpe is ook alweer 64...quote:Op zaterdag 25 juli 2015 22:36 schreef ranja het volgende:
De dames van Döf hebben nog wel meer gedaan...
Deze Schmutzigkeit kunnen wij dan weer missen als kiespijn in dit topic.quote:
Que?quote:Op zaterdag 25 juli 2015 22:51 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Deze Schmutzigkeit kunnen wij dan weer missen als kiespijn in dit topic.
Het mag dan Duits zijn maar dat is dan ook het enige raakvlak.
Doe dit niet. Je weet zelf ook wel waarom.
Dat is een commodore 64 soundtrack. En een slechte m.i. Ik vind het eerlijk gezegd niks.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 22:38 schreef ALTER-EGO het volgende:
Overigens is Duitse muziek niet mijn ding, zeker niet Duitstalig.
Een Duitser die wel binnen mijn muziekgenre valt:
Je hebt gelijk. Dat moet kunnen, ondanks dat het me niet aanstaat.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 22:54 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Que?
"Een ode aan prachtige Duitse muziek"
Dit is imo prachtige Duitse muziek waar mijn ode naar uit gaat.
Dat kan, geen probleem , ieder zijn eigen smaak en dat respecteer ik.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 22:55 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat is een commodore 64 soundtrack. En een slechte m.i. Ik vind het eerlijk gezegd niks.
Good boy!quote:Op zaterdag 25 juli 2015 22:57 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Dat moet kunnen, ondanks dat het me niet aanstaat.
Maar goed. Het is een democratisch gebeuren hier.
Helemaal goed.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 22:58 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Dat kan, geen probleem , ieder zijn eigen smaak en dat respecteer ik.
Maar het is wel muziek die ik een warm hart toedraag en waar ik een ode aan wil geven in het kader van prachtige Duitse muziek.
Breder wordt het topic niet, langer wel.quote:
Nou wacht maar af.quote:Op zondag 26 juli 2015 00:50 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Breder wordt het topic niet, langer wel.
Dat is valsspelen.quote:Op zondag 26 juli 2015 01:19 schreef Bart2002 het volgende:
Niet Duits. Maar even een broodnodige break na al dat Duitse geweld.
Francoise Hardy! Wat een leuk nummer.quote:Op zondag 26 juli 2015 01:53 schreef Daffodil31LE het volgende:
Oh, als we het dan toch over vreemde combinaties hebben:
Je bedoelt gewoon in het Frans? Waarom niet in het Engels of Italiaans?quote:Op zondag 26 juli 2015 01:56 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Francoise Hardy! Wat een leuk nummer.
Post het origineel ook maar
Wat is het verschil?quote:
Die is ook geweldig. Prachtig nummer.quote:
Niet zo recalcitrant jongedame. We houden het hier graag gezellig jeweet.quote:Op zondag 26 juli 2015 02:00 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Wat is het verschil?
Ik heb ze namelijk geen van 2 geluisterd.
En dat ga ik ook niet doen ook, daar ga ik mijn oren niet mee kwellen.
quote:Op zondag 26 juli 2015 01:59 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Je bedoelt gewoon in het Frans? Waarom niet in het Engels of Italiaans?
Meertalig. Maar hoewel je je oren er niet mee wenst te kwellen, moet zij toch wel indruk op je hebben gemaakt; anders zou je dit sowieso niet hebben gepost.quote:Op zondag 26 juli 2015 02:00 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Wat is het verschil?
Ik heb ze namelijk geen van 2 geluisterd.
En dat ga ik ook niet doen ook, daar ga ik mijn oren niet mee kwellen.
Oja, zal ontopic blijvenquote:Op zondag 26 juli 2015 02:01 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Niet zo recalcitrant jongedame. We houden het hier graag gezellig jeweet.
Dat is geen kwestie van indruk, meer een kwestie van leeftijd.quote:Op zondag 26 juli 2015 02:07 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Meertalig. Maar hoewel je je oren er niet mee wenst te kwellen, moet zij toch wel indruk op je hebben gemaakt; anders zou je dit sowieso niet hebben gepost.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik las het in een andere reactie ja. Weer wat geleerd. Kreeg al de indruk dat grenzen hier relatief zijnquote:Op zondag 26 juli 2015 14:43 schreef Bosbeetle het volgende:
Maar eisbär is natuurlijk niet duits... want grauzone is van zwitserse origine.
Dat klopt. Maakt niet uit. Ik heb er zelf ook een paar leuke nummertjes tussendoor gerommeld die niet strikt aan de criteria voldoen.quote:Op zondag 26 juli 2015 14:44 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Ik las het in een andere reactie ja. Weer wat geleerd. Kreeg al de indruk dat grenzen hier relatief zijn
de term 'prachtig' ook trouwensquote:Op zondag 26 juli 2015 14:44 schreef Scuidward het volgende:
Kreeg al de indruk dat grenzen hier relatief zijn
quote:Op maandag 27 juli 2015 23:58 schreef cafca het volgende:
Einsturzende Neubauten traden eens bij ons in het jongerencentrum op. De vrijwilligers hadden het optreden opgenomen, maar na afloop was de tape gejat.
Een tijdje later kwam er een album uit waarop bij één nummer de vermelding stond: Live in ....
Bleek die tape dus gejat te zijn door de band zelf
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |