Wat heeft dat waar precies mee te maken?quote:Op maandag 27 juli 2015 14:05 schreef erodome het volgende:
[..]
Wat heeft dat andere land te maken met de misdaad die hier is gepleegd?
Eh, ja, dat kan. Maar ik merk dat je wat dat betreft redelijk onwetend bent en liever de goegemeente nakakelt.quote:En nee, dat kan echt niet.
Trek wat kleren aan, het is geen zomer. Dat werd er gezegd volgens de berichtgeving.quote:Op maandag 27 juli 2015 14:05 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Ik ken anno nu in de praktijk anders geen ander type mensen dat gaat zitten zeiken over onzedelijkheid van kleding, jij wel?
Iemand pleegt hier een misdaad, jij zegt schop dat persoon naar dat andere land. Wat heeft dat andere land met de misdaad hier te maken, waarom zouden hun die misdadiger op hun nek moeten krijgen?quote:Op maandag 27 juli 2015 14:08 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Wat heeft dat waar precies mee te maken?
[..]
Eh, ja, dat kan. Maar ik merk dat je wat dat betreft redelijk onwetend bent en liever de goegemeente nakakelt.
Want die mensen bestaan niet meer ofzo?quote:Op maandag 27 juli 2015 14:09 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Vandaar mijn bewoording "in de praktijk"
Amerika flikt dat zelf ook?quote:Op maandag 27 juli 2015 14:09 schreef erodome het volgende:
[..]
Iemand pleegt hier een misdaad, jij zegt schop dat persoon naar dat andere land. Wat heeft dat andere land met de misdaad hier te maken, waarom zouden hun die misdadiger op hun nek moeten krijgen?
Denk je dat bv Amerika dat zou pikken?
quote:Op maandag 27 juli 2015 14:12 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Want die mensen bestaan niet meer ofzo?
Laten we dit schandalige gedrag nou niet gaan belonen.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 20:13 schreef Richestorags het volgende:
Dat is 5 uitzettingen waard naar het Kalifaat, me dunkt zo.
Bron? Amerika kán mensen het burgerschap afpakken, maar op hele strikte voorwaarden, en voor iemand die in Amerika geboren is, is het bijvoorbeeld al onmogelijk.quote:
Lekker makkelijk als je zelfs artikelen zoals deze, waarbij de afkomst of geloof niet is vermeld, al onder intolerantie uit de moslimhoek schaart hé. Selectief lezen, vrijelijk interpreteren, bij onzekerheid de moslims de schuld geven, moet een makkelijk leven zijn.quote:Op maandag 27 juli 2015 14:16 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Nee, iets met: hoe groot is de kans dat je er mee te maken krijgt, hoe talrijk zijn die mensen, etc.
Lekker belangrijk dat jij met de biblebelt op de proppen komt
Staat de krant elke dag vol met intolerantie komend uit de hoek van de biblebelt? Nee.
Staat de krant elke dag vol met intolerantie komend uit de moslim hoek? Ja.
Maar brabbel nog wat verder over 'de biblebelt'![]()
![]()
Nou ja, hebben we eigenlijk al een beetje hè? Maar eerlijk is eerlijk: moslims maken voornamelijk elkaar af.quote:Op maandag 27 juli 2015 14:32 schreef Ludachrist het volgende:Wie weet kunnen we ooit nog eens een grote wereldoorlog beginnen tussen de moslims en de rest,
Ik weet overigens niet of we het nog over hetzelfde bericht hebben, uit de OP:quote:Op maandag 27 juli 2015 14:08 schreef erodome het volgende:
[..]
Trek wat kleren aan, het is geen zomer. Dat werd er gezegd volgens de berichtgeving.
Dat over die onzedelijkheid lijkt niet te kloppen, zeker aangezien zowel slachtoffer als daders zeggen dat religie/geloof er niets mee te maken had.
Aldus de OP.quote:Die zei terug dat ze weigerde te luisteren naar een religieuze politie, aldus L'Union.
Kleur?quote:Op maandag 27 juli 2015 14:32 schreef Ludachrist het volgende:
Punt is dat je het bij de ene groep ophangt aan het geloof/kleur/karakter van een hele groep
Een beetje, maar het lijkt me toch verstandig om dit niet verder te laten escaleren door middel van het deporteren van jongeren en het Westen nóg onpopulairder te maken in die hoek.quote:Op maandag 27 juli 2015 14:38 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nou ja, hebben we eigenlijk al een beetje hè? Maar eerlijk is eerlijk: moslims maken voornamelijk elkaar af.
http://www.liberation.fr/(...)llot-de-bain_1354087quote:Contactée par BuzzFeed France, une des cinq filles mises en cause, âgée de 19 ans, raconte: «J’étais en effet avec trois amies et ma petite s½ur mercredi vers 16h30, quand nous sommes allées au parc Léo Lagrange. Nous sommes passées devant trois filles en maillot de bain et j’ai juste dit à ma copine que si c’était moi, je n’oserais pas me mettre dans cette tenue. Mais j’ai dit ça car je suis complexée, absolument pas pour des questions religieuses ou morales. Je suis musulmane oui, mais tolérante». Elle réfute ensuite tout «lynchage»: «Lorsque l’une des trois filles m’a entendue parler, elle m’a interpellée pour me dire qu‘«avec mon physique, elle comprenait que je n’ose pas me mettre en maillot». Elle a également dit que j’étais grosse. Je suis allée vers elle pour lui donner une gifle, puis elle s’est battue avec mon amie. À partir de là, j’ai tout fait pour les séparer. Elles se sont battues seulement toutes les deux, avant que des témoins puis un policier en civil ne s’interposent.»
Nog impopulairder kunnen we geloof ik niet echt worden in die hoek. Ik kan niet zeggen dat ik dat erg jammer vind. Religieus gestoorden kun je beter maar zover mogelijk uit de buurt houden.quote:Op maandag 27 juli 2015 14:43 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Een beetje, maar het lijkt me toch verstandig om dit niet verder te laten escaleren door middel van het deporteren van jongeren en het Westen nóg onpopulairder te maken in die hoek.
Ja, niks gemeens zeggen tegen het monster, want anders word het monster boos.quote:Op maandag 27 juli 2015 14:43 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Een beetje, maar het lijkt me toch verstandig om dit niet verder te laten escaleren door middel van het deporteren van jongeren en het Westen nóg onpopulairder te maken in die hoek.
Hm. Ja, dan gaan ze helemaal los. Niet meer te houden. Totale vernietiging.quote:Op maandag 27 juli 2015 14:43 schreef crystal_meth het volgende:
Eén van de drie hoorde de opmerking, en zei: "met jouw lichaam kan ik begrijpen dat je geen badpak durft dragen.". Ook werd ze dik genoemd.
Hey proleet, misschien moet je de hele thread eens lezen. Dan hoef je niet uit je duim te zuigen dat ik 'ze voor elk vergrijp hun nationaliteit af wil pakken'quote:Op maandag 27 juli 2015 14:22 schreef Ludachrist het volgende:
Dus nee, het burgerschap wordt daar niet zomaar afgepakt voor elk vergrijp zoals jij graag zou zien.
Gelukkig hoef ik dat niet voor je te doen, je posts maken dat al voldoende duidelijk.quote:Op maandag 27 juli 2015 14:43 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Kleur?
Hey spuit elf, moet jij niet ff wat anders gaan doen joh? Ben er weinig van gediend om door mentaal uitgedaagde proleten met pretentie uitgemaakt te worden voor racist
Tegen mensen die elementaire beleefdheid (dat is wat anders dan vriendelijkheid) betrachten.quote:
Ik zeg niet "voor elk vergrijp, zoals jij graag zou zien" maar "voor elk vergrijp zoals jij graag zou zien", daarmee doelende op religieus gemotiveerde overtredingen en serieuze misdrijven. Dat is wel iets waar jij mensen voor wilt deporteren, lettende op je eerdere posts.quote:Op maandag 27 juli 2015 14:49 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Hey proleet, misschien moet je de hele thread eens lezen. Dan hoef je niet uit je duim te zuigen dat ik 'ze voor elk vergrijp hun nationaliteit af wil pakken'
Nee, Amerika doet dat niet met geboren Amerikanen, al hebben ze drie andere paspoortenquote:Op maandag 27 juli 2015 14:13 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Amerika flikt dat zelf ook?
Jij denkt dat het de doelstelling van landen op deze wereld is om de world nanny uit te hangen ofzo?
Neuh. Elke crimineel die wij de deur uit werken, is een crimineel waar wij geen kosten aan hebben.
Ga je nou ultra-zielig proberen te betogen dat het 'niet eerlijk is'?
Ultra triest. Hey, naïef figuur: de wereld is niet eerlijk.
http://www.lunion.com/517(...)e-religieux-ou-moralquote:Op maandag 27 juli 2015 14:38 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Ik weet overigens niet of we het nog over hetzelfde bericht hebben, uit de OP:
[..]
Aldus de OP.
Maar ik wacht geduldig op de uitleg dat de 'OP niet klopt, en de FP het erbij heeft verzonnen'.
Nee, proleet, je gaat weer af met je pretentieuze smoel, je hebt weer niet opgelet, mijn eerdere posts niet gelezen, want ik heb me nergens uitgelaten over waar de grens precies ligt.quote:Op maandag 27 juli 2015 14:55 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik zeg niet "voor elk vergrijp, zoals jij graag zou zien" maar "voor elk vergrijp zoals jij graag zou zien", daarmee doelende op religieus gemotiveerde overtredingen en serieuze misdrijven. Dat is wel iets waar jij mensen voor wilt deporteren, lettende op je eerdere posts.
Sorry, ik verwar je met Elfletterig, die wel uitspraken doet over waar de grenzen liggen qua uitzetting. Excuus.quote:Op maandag 27 juli 2015 14:57 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Nee, proleet, je gaat weer af met je pretentieuze smoel, je hebt weer niet opgelet, mijn eerdere posts niet gelezen, want ik heb me nergens uitgelaten over waar de grens precies ligt.
En anders quote jij mij even waar ik dat doe.
Religie is een uitlaatklep, geen oorzaak van de problemen. Focus op het moslim-aspect maakt dat niemand meer kijkt naar de onderliggende oorzaken van de problemen, waardoor je een 'dweilen-met-de-kraan-open' scenario krijgt wanneer je de oplossingen alleen richt op het religieuze aspect.quote:Op maandag 27 juli 2015 14:45 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nog impopulairder kunnen we geloof ik niet echt worden in die hoek. Ik kan niet zeggen dat ik dat erg jammer vind. Religieus gestoorden kun je beter maar zover mogelijk uit de buurt houden.
Wat een onzin. Hoe kom je daarbij?quote:Op maandag 27 juli 2015 15:03 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Religie is een uitlaatklep, geen oorzaak van de problemen.
Als de religie aanzet tot haat tegen alles wat los en vastzit, dan is dat op zich natuurlijk niet zo gek. De kans is dan namelijk nogal groot dat de haat religieus gemotiveerd is.quote:Focus op het moslim-aspect maakt dat niemand meer kijkt naar de onderliggende oorzaken van de problemen, waardoor je een 'dweilen-met-de-kraan-open' scenario krijgt wanneer je de oplossingen alleen richt op het religieuze aspect.
De Islam bestaat al 1500 jaar, grootschalig terrorisme zoals IS pas een jaar of 30-40. Dan moet er een reden zijn waarom er nu wel dergelijke problemen zijn, en daarvoor niet. De contacten tussen het Westen en de Islam waren er ook daarvoor al, net zoals migratie. Ook in bijvoorbeeld India ging het na de 2e Wereldoorlog pas echt mis. Hoezo is er nu opeens een opleving van geweld en haat als er geen andere oorzaken zijn dan de Islam zelf?quote:Op maandag 27 juli 2015 15:05 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Wat een onzin. Hoe kom je daarbij?
[..]
Als de religie aanzet tot haat tegen alles wat los en vastzit, dan is dat op zich natuurlijk niet zo gek. De kans is dan namelijk nogal groot dat de haat religieus gemotiveerd is.
IS en ander islamitisch geweld is echt niet nieuw hoor.quote:Op maandag 27 juli 2015 15:10 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
De Islam bestaat al 1500 jaar, grootschalig terrorisme zoals IS pas een jaar of 30-40. Dan moet er een reden zijn waarom er nu wel dergelijke problemen zijn, en daarvoor niet. De contacten tussen het Westen en de Islam waren er ook daarvoor al, net zoals migratie. Ook in bijvoorbeeld India ging het na de 2e Wereldoorlog pas echt mis. Hoezo is er nu opeens een opleving van geweld en haat als er geen andere oorzaken zijn dan de Islam zelf?
quote:Op maandag 27 juli 2015 15:02 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Sorry, ik verwar je met Elfletterig,
Maar mij lijkt dat daar niet onder te vallen.quote:Desalniettemin, voor herhaaldelijke vergrijpen of mensen die het 'te bar' maken wil je wel uitzetting en denaturalisatie regelen. Een moord lijkt mij daar wel onder vallen.
Net als dat communisme en nazisme geen oorzaken waren van hun resp. wandaden, maar alleen een 'uitlaatklep'?quote:Op maandag 27 juli 2015 15:03 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Religie is een uitlaatklep, geen oorzaak van de problemen.
Ten eerste: het strafrecht gebruiken voor wraakquote:Op maandag 27 juli 2015 15:12 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]![]()
Ik vergeef je
[..]
Maar mij lijkt dat daar niet onder te vallen.
Strafrecht heeft meerdere componenten, afschrikking, rehabilitatie, maar ook: wraak. En voor een moord zou ik je nooit laten gaan. Bestaat immers een kans dat er geen wraak word genomen op je, als we je reparieren naar je corrupte woestijn van geveinsde afkomst.
Maar die inschattingsfout kun je maken als je met je natte vinger maar invult wat jij denkt dat ik denk
quote:Op maandag 27 juli 2015 15:10 schreef Ludachrist het volgende:
Dan moet er een reden zijn waarom er nu wel dergelijke problemen zijn, en daarvoor niet.
En dan mij de les lezen over invullen en natte vingerwerk.quote:Op maandag 27 juli 2015 15:14 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Net als dat communisme en nazisme geen oorzaken waren van hun resp. wandaden, maar alleen een 'uitlaatklep'?
En blijkbaar was precies zo'n opmerking de aanleiding voor de vechtpartij, als we het verhaal van één van de betrokkenen mogen geloven.quote:Op maandag 27 juli 2015 12:24 schreef moussie het volgende:
[..]
En waar zeg ik dat ik dat oké vind? Ik opper een andere, even reële mogelijkheid voor het hele gebeuren, want dat dikke mensen alle mogelijke rotopmerkingen naar hun hoofd krijgen staat (helaas) als een paal boven water. Het opperen van die mogelijkheid betekent niet automatisch dat ik ermee eens ben, beetje raar om dat daaruit te halen.
En de islam omdat...?quote:Op maandag 27 juli 2015 15:20 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
En dan mij de les lezen over invullen en natte vingerwerk.
Het religieus gemotiveerde extremisme is natuurlijk wel de oorzaak van de wandaden, de daders doen het letterlijk in de naam van Allah, zoals het daarvoor in de naam van Stalin en Hitler ging.
Je moet echter kijken naar de opkomst van al deze systemen. Het communisme kwam niet op omdat iedereen zo tevreden was met hoe het ging, net als dat de nazi's de macht konden grijpen op een golf van onvrede.
Niet de islam, die was er al een tijdje. De extreme variant. De verklaring van Seculas snijdt wat mij betreft hout, al is er wel een nuanceverschil.quote:
quote:Op maandag 27 juli 2015 15:20 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
En dan mij de les lezen over invullen en natte vingerwerk.
Aan de islam is niet zoveel veranderd. Of dacht je dat er 50 geleden nooit iemand gestenigd werd, homoseksualiteit prima was en afvalligheid louter een persoonlijke keuze was?quote:Op maandag 27 juli 2015 15:30 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Niet de islam, die was er al een tijdje.
quote:Op maandag 27 juli 2015 15:17 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ten eerste: het strafrecht gebruiken voor wraak.
Wraak is geen genoegdoening. Ik citeer uit het werk van prof.mr. C.P.M. Cleiren:quote:Op maandag 27 juli 2015 15:34 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Gut, meneer heeft geen notie dat als jij de wet breekt, en jij daarvoor straf krijgt, dat niet alleen gebeurt als afschrikking, maar ook regelrecht omdat de maatschappij genoegdoening wil, de plattere benaming daarvan: wraak?
Hey gast, grenzeloze pretentie en de misplaatste veronderstelling dat je je woordje wel klaar hebt is geen substituut voor inhoudelijke kennis, hé?
quote:Op maandag 27 juli 2015 15:43 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Wraak is geen genoegdoening. Ik citeer uit het werk van prof.mr. C.P.M. Cleiren:
"Wraak is een 'gewelddadige' reactie op een andere (mis)daad. Wraak leidt - in tegenstelling tot genoegdoening - veelal niet tot een einde van het conflict."
Dus je kan wel het ene woord voor het andere vervangen en doen alsof je dan het heertje bent, maar in het strafrecht is er wel een onderscheid. Maar pak anders even je wettenbundels erbij en toon even aan dat onze rechtsspraak ook 'wraak' als doel heeft.
quote:GENOEGDOENING
1) Boete 2) Boete of boetedoening 3) Bonificatie 4) Compensatie 5) Eerherstel 6) Herstel van eer 7) Revanche 8) Schadeloosstelling 9) Schadevergoeding 10) Satisfactie 11) Vergelding 12) Wraak
Dat is een algemene definitie in het woordenboek, niet de specifieke definitie in het strafrecht. Met deze definities zou je ook eerwraak als genoegdoening kunnen zien (zowel wraak als herstel van de eer is genoegdoening), en dat kan toch niet de bedoeling zijn.quote:
Tot ik je er op wijs dat er ook niet-westerse landen zijn, die zelfs nooit gekoloniseerd geweest zijn, waar er ook stront is met de moslim medemens.quote:Op maandag 27 juli 2015 15:30 schreef Ludachrist het volgende:
Het opdelen van landen via willekeurig getrokken scheidslijnen, uitbuiting door het Westen....
Ja, lezen is een bitch hé:quote:Op maandag 27 juli 2015 16:53 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat is een algemene definitie in het woordenboek, niet de specifieke definitie in het strafrecht
quote:maar ook regelrecht omdat de maatschappij genoegdoening wil, de plattere benaming daarvan: wraak?
Uitbuiting kan ook plaatsvinden zonder kolonisatie, maar goed, geef even een landje of 5 dat nooit gekoloniseerd is geweest, een moslim-bevolking heeft en soortgelijke problemen heeft als we zien in het Midden Oosten. Ik ben wel benieuwd.quote:Op maandag 27 juli 2015 16:53 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Tot ik je er op wijs dat er ook niet-westerse landen zijn, die zelfs nooit gekoloniseerd geweest zijn, waar er ook stront is met de moslim medemens.
En dan mag je iets nieuws gaan bedenken, deze ronde zonder het 'de politiek correcte jaren '90 zijn nooit overgegaan!'-argument: "HET IS ALLEMAAL DE SCHULD VAN HET WESTEN!".
Thailand. Nooit gekoloniseerd geweest, beslist geen westers land, stront met moslims. En niks 5, 1 voorbeeld is genoeg om te tonen dat je krakende jaren '90 plaat b*llshit is.quote:Op maandag 27 juli 2015 16:54 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Uitbuiting kan ook plaatsvinden zonder kolonisatie, maar goed, geef even een landje of 5 dat nooit gekoloniseerd is geweest, een moslim-bevolking heeft en soortgelijke problemen heeft als we zien in het Midden Oosten. Ik ben wel benieuwd.
Ik snap je punt niet. Genoegdoening in het strafrecht is geen wraak, het heeft juist tot doel wraak te voorkomen, maar jouw reactie daarop is dat het wel zo is want de maatschappij wil wraak?quote:Op maandag 27 juli 2015 16:54 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Ja, lezen is een bitch hé:
[..]
Hey einstein, als ik termen gebruik als:quote:Op maandag 27 juli 2015 16:57 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik snap je punt niet. Genoegdoening in het strafrecht is geen wraak, het heeft juist tot doel wraak te voorkomen, maar jouw reactie daarop is dat het wel zo is want de maatschappij wil wraak?
Lijkt me dat een glashelder signaalwoord dat ik niet uit het juridische woordenboek aan het voorlezen was,quote:de plattere benaming daarvan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |