abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154673731
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 14:05 schreef erodome het volgende:

[..]

Wat heeft dat andere land te maken met de misdaad die hier is gepleegd?
Wat heeft dat waar precies mee te maken?

quote:
En nee, dat kan echt niet.
Eh, ja, dat kan. Maar ik merk dat je wat dat betreft redelijk onwetend bent en liever de goegemeente nakakelt.
Seculier-Fundamentalistisch
  maandag 27 juli 2015 @ 14:08:45 #252
37769 erodome
Zweefteef
pi_154673738
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 14:05 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Ik ken anno nu in de praktijk anders geen ander type mensen dat gaat zitten zeiken over onzedelijkheid van kleding, jij wel?
Trek wat kleren aan, het is geen zomer. Dat werd er gezegd volgens de berichtgeving.
Dat over die onzedelijkheid lijkt niet te kloppen, zeker aangezien zowel slachtoffer als daders zeggen dat religie/geloof er niets mee te maken had.

Er staat echt helemaal niets over afkomst of geloof van de daders, justitie geeft zelfs aan dat het dus niets met geloof te maken blijkt te hebben. Maar toch moeten het moslims zijn?
Je weet dat Frankrijk wat conservatiever is dan Nederland(zie bv de protesten tegen het homo huwelijk daar)?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_154673753
quote:
7s.gif Op maandag 27 juli 2015 14:07 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Christenen in de bible-belt.
Vandaar mijn bewoording "in de praktijk" :W
  maandag 27 juli 2015 @ 14:09:56 #254
37769 erodome
Zweefteef
pi_154673777
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 14:08 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Wat heeft dat waar precies mee te maken?

[..]

Eh, ja, dat kan. Maar ik merk dat je wat dat betreft redelijk onwetend bent en liever de goegemeente nakakelt.
Iemand pleegt hier een misdaad, jij zegt schop dat persoon naar dat andere land. Wat heeft dat andere land met de misdaad hier te maken, waarom zouden hun die misdadiger op hun nek moeten krijgen?
Denk je dat bv Amerika dat zou pikken?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_154673841
quote:
10s.gif Op maandag 27 juli 2015 14:09 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Vandaar mijn bewoording "in de praktijk" :W
Want die mensen bestaan niet meer ofzo?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_154673888
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 14:09 schreef erodome het volgende:

[..]

Iemand pleegt hier een misdaad, jij zegt schop dat persoon naar dat andere land. Wat heeft dat andere land met de misdaad hier te maken, waarom zouden hun die misdadiger op hun nek moeten krijgen?
Denk je dat bv Amerika dat zou pikken?
Amerika flikt dat zelf ook? :')

Jij denkt dat het de doelstelling van landen op deze wereld is om de world nanny uit te hangen ofzo? :')

Neuh. Elke crimineel die wij de deur uit werken, is een crimineel waar wij geen kosten aan hebben.

Ga je nou ultra-zielig proberen te betogen dat het 'niet eerlijk is'?

Ultra triest. Hey, naïef figuur: de wereld is niet eerlijk.
pi_154673950
quote:
10s.gif Op maandag 27 juli 2015 14:12 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Want die mensen bestaan niet meer ofzo?
:O

Nee, iets met: hoe groot is de kans dat je er mee te maken krijgt, hoe talrijk zijn die mensen, etc.

Lekker belangrijk dat jij met de biblebelt op de proppen komt :O

Staat de krant elke dag vol met intolerantie komend uit de hoek van de biblebelt? Nee.

Staat de krant elke dag vol met intolerantie komend uit de moslim hoek? Ja.

Maar brabbel nog wat verder over 'de biblebelt' :O :O :O
pi_154674024
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 20:13 schreef Richestorags het volgende:
Dat is 5 uitzettingen waard naar het Kalifaat, me dunkt zo.
Laten we dit schandalige gedrag nou niet gaan belonen.
pi_154674132
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 14:13 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Bron? Amerika kán mensen het burgerschap afpakken, maar op hele strikte voorwaarden, en voor iemand die in Amerika geboren is, is het bijvoorbeeld al onmogelijk.
Het burgerschap kan bijvoorbeeld afgepakt kan worden als je, vijf jaar na naturalisatie, lid wordt van een subversieve organisatie, bijvoorbeeld een terroristencel, of als je het lidmaatschap daarvan verzwijgt tijdens een aanvraag van het burgerschap.

Als je daar als moslim iemand slaat omdat je vindt dat ze zich te bloot kleedt wordt je niet uitgezet. Als je een moord pleegt ook niet. Dus nee, het burgerschap wordt daar niet zomaar afgepakt voor elk vergrijp zoals jij graag zou zien.
pi_154674392
quote:
13s.gif Op maandag 27 juli 2015 14:16 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

:O

Nee, iets met: hoe groot is de kans dat je er mee te maken krijgt, hoe talrijk zijn die mensen, etc.

Lekker belangrijk dat jij met de biblebelt op de proppen komt :O

Staat de krant elke dag vol met intolerantie komend uit de hoek van de biblebelt? Nee.

Staat de krant elke dag vol met intolerantie komend uit de moslim hoek? Ja.

Maar brabbel nog wat verder over 'de biblebelt' :O :O :O
Lekker makkelijk als je zelfs artikelen zoals deze, waarbij de afkomst of geloof niet is vermeld, al onder intolerantie uit de moslimhoek schaart hé. Selectief lezen, vrijelijk interpreteren, bij onzekerheid de moslims de schuld geven, moet een makkelijk leven zijn.
Dit soort artikelen staat niet dagelijks in de krant. Er staat altijd wel iets in de krant over een moslim die iets doet, soit, net zoals dat er in elke krant ook wel een bericht staat over een autochtoon die de wet heeft gebroken. Punt is dat je het bij de ene groep ophangt aan het geloof/kleur/karakter van een hele groep ('Moslim heeft een tasje gestolen? Zie je wel dat dat volk niet te vertrouwen is!!! Terug naar de woestijn met die rifapen!!') en bij de andere aan de persoonlijkheid van het individu ('tokkies gonna tokkie').
Dan kun je huilen over de politieke correcte linkschmenschen die de waarheid niet onder ogen durven te zien, maar aan de andere kant zie je zelf ook een hoop dingen niet.

Maar goed, dit soort discussies met verstokte moslimhaters heeft nog nooit zin gehad, dus ga vooral verder in je spiraal van boosheid en onvrede. Wie weet kunnen we ooit nog eens een grote wereldoorlog beginnen tussen de moslims en de rest, dat is toch veel leuker dan nadenken over manieren waarop we vreedzaam samen kunnen leven.
pi_154674540
quote:
7s.gif Op maandag 27 juli 2015 14:32 schreef Ludachrist het volgende:Wie weet kunnen we ooit nog eens een grote wereldoorlog beginnen tussen de moslims en de rest,
Nou ja, hebben we eigenlijk al een beetje hè? Maar eerlijk is eerlijk: moslims maken voornamelijk elkaar af.
pi_154674551
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 14:08 schreef erodome het volgende:

[..]

Trek wat kleren aan, het is geen zomer. Dat werd er gezegd volgens de berichtgeving.
Dat over die onzedelijkheid lijkt niet te kloppen, zeker aangezien zowel slachtoffer als daders zeggen dat religie/geloof er niets mee te maken had.
Ik weet overigens niet of we het nog over hetzelfde bericht hebben, uit de OP:

quote:
Die zei terug dat ze weigerde te luisteren naar een religieuze politie, aldus L'Union.
Aldus de OP.

Maar ik wacht geduldig op de uitleg dat de 'OP niet klopt, en de FP het erbij heeft verzonnen'. :*
pi_154674668
quote:
7s.gif Op maandag 27 juli 2015 14:32 schreef Ludachrist het volgende:

Punt is dat je het bij de ene groep ophangt aan het geloof/kleur/karakter van een hele groep
Kleur? :')

Hey spuit elf, moet jij niet ff wat anders gaan doen joh? Ben er weinig van gediend om door mentaal uitgedaagde proleten met pretentie uitgemaakt te worden voor racist :W
pi_154674671
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 14:38 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nou ja, hebben we eigenlijk al een beetje hè? Maar eerlijk is eerlijk: moslims maken voornamelijk elkaar af.
Een beetje, maar het lijkt me toch verstandig om dit niet verder te laten escaleren door middel van het deporteren van jongeren en het Westen nóg onpopulairder te maken in die hoek.
  maandag 27 juli 2015 @ 14:43:46 #265
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_154674679
Het verhaal van één van de "aanvallers":

Toen ze voorbij de drie liepen zei de 19-jarige dat zij zich niet zo in het openbaar zou durven vertonen. Eén van de drie hoorde de opmerking, en zei: "met jouw lichaam kan ik begrijpen dat je geen badpak durft dragen.". Ook werd ze dik genoemd. De woordenwisseling ontaarde in een gevecht tussen de vrouw in badpak en een vriendin van de 19-jarige. De rest zou niet deelgenomen hebben.

quote:
Contactée par BuzzFeed France, une des cinq filles mises en cause, âgée de 19 ans, raconte: «J’étais en effet avec trois amies et ma petite s½ur mercredi vers 16h30, quand nous sommes allées au parc Léo Lagrange. Nous sommes passées devant trois filles en maillot de bain et j’ai juste dit à ma copine que si c’était moi, je n’oserais pas me mettre dans cette tenue. Mais j’ai dit ça car je suis complexée, absolument pas pour des questions religieuses ou morales. Je suis musulmane oui, mais tolérante». Elle réfute ensuite tout «lynchage»: «Lorsque l’une des trois filles m’a entendue parler, elle m’a interpellée pour me dire qu‘«avec mon physique, elle comprenait que je n’ose pas me mettre en maillot». Elle a également dit que j’étais grosse. Je suis allée vers elle pour lui donner une gifle, puis elle s’est battue avec mon amie. À partir de là, j’ai tout fait pour les séparer. Elles se sont battues seulement toutes les deux, avant que des témoins puis un policier en civil ne s’interposent.»
http://www.liberation.fr/(...)llot-de-bain_1354087
are we infinite or am I alone
pi_154674705
quote:
7s.gif Op maandag 27 juli 2015 14:43 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Een beetje, maar het lijkt me toch verstandig om dit niet verder te laten escaleren door middel van het deporteren van jongeren en het Westen nóg onpopulairder te maken in die hoek.
Nog impopulairder kunnen we geloof ik niet echt worden in die hoek. Ik kan niet zeggen dat ik dat erg jammer vind. Religieus gestoorden kun je beter maar zover mogelijk uit de buurt houden.
pi_154674738
quote:
7s.gif Op maandag 27 juli 2015 14:43 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ja, niks gemeens zeggen tegen het monster, want anders word het monster boos. :')
pi_154674792
quote:
2s.gif Op maandag 27 juli 2015 14:43 schreef crystal_meth het volgende:
Eén van de drie hoorde de opmerking, en zei: "met jouw lichaam kan ik begrijpen dat je geen badpak durft dragen.". Ook werd ze dik genoemd.
Hm. Ja, dan gaan ze helemaal los. Niet meer te houden. Totale vernietiging.
pi_154674813
quote:
7s.gif Op maandag 27 juli 2015 14:22 schreef Ludachrist het volgende:

Dus nee, het burgerschap wordt daar niet zomaar afgepakt voor elk vergrijp zoals jij graag zou zien.
Hey proleet, misschien moet je de hele thread eens lezen. Dan hoef je niet uit je duim te zuigen dat ik 'ze voor elk vergrijp hun nationaliteit af wil pakken' :r
pi_154674845
quote:
13s.gif Op maandag 27 juli 2015 14:49 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Hey proleet,
Doe es lief...
pi_154674865
quote:
8s.gif Op maandag 27 juli 2015 14:43 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Kleur? :')

Hey spuit elf, moet jij niet ff wat anders gaan doen joh? Ben er weinig van gediend om door mentaal uitgedaagde proleten met pretentie uitgemaakt te worden voor racist :W
Gelukkig hoef ik dat niet voor je te doen, je posts maken dat al voldoende duidelijk.
pi_154674894
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 14:51 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Doe es lief...
Tegen mensen die elementaire beleefdheid (dat is wat anders dan vriendelijkheid) betrachten.

Die proleet die in een brede move me ff uitmaakt voor racist, want ik zou wat hebben tegen hun 'kleur', die een ultra pretentieuze smoel heeft, maar pijnlijk duidelijk niet de hele thread heeft gelezen, dan had hij nooit gekomen met " voor elk vergrijp het land uit!" niet.
pi_154674905
quote:
13s.gif Op maandag 27 juli 2015 14:49 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Hey proleet, misschien moet je de hele thread eens lezen. Dan hoef je niet uit je duim te zuigen dat ik 'ze voor elk vergrijp hun nationaliteit af wil pakken' :r
Ik zeg niet "voor elk vergrijp, zoals jij graag zou zien" maar "voor elk vergrijp zoals jij graag zou zien", daarmee doelende op religieus gemotiveerde overtredingen en serieuze misdrijven. Dat is wel iets waar jij mensen voor wilt deporteren, lettende op je eerdere posts.
pi_154674930
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 14:13 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Jij denkt dat het de doelstelling van landen op deze wereld is om de world nanny uit te hangen ofzo? :')

Neuh. Elke crimineel die wij de deur uit werken, is een crimineel waar wij geen kosten aan hebben.

Ga je nou ultra-zielig proberen te betogen dat het 'niet eerlijk is'?

Ultra triest. Hey, naïef figuur: de wereld is niet eerlijk.
Nee, Amerika doet dat niet met geboren Amerikanen, al hebben ze drie andere paspoorten
quote:
10s.gif Op maandag 27 juli 2015 14:38 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Ik weet overigens niet of we het nog over hetzelfde bericht hebben, uit de OP:

[..]

Aldus de OP.

Maar ik wacht geduldig op de uitleg dat de 'OP niet klopt, en de FP het erbij heeft verzonnen'. :*
http://www.lunion.com/517(...)e-religieux-ou-moral

Geen religie en geen moraal ..
pleased to meet you
pi_154674948
quote:
7s.gif Op maandag 27 juli 2015 14:55 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik zeg niet "voor elk vergrijp, zoals jij graag zou zien" maar "voor elk vergrijp zoals jij graag zou zien", daarmee doelende op religieus gemotiveerde overtredingen en serieuze misdrijven. Dat is wel iets waar jij mensen voor wilt deporteren, lettende op je eerdere posts.
Nee, proleet, je gaat weer af met je pretentieuze smoel, je hebt weer niet opgelet, mijn eerdere posts niet gelezen, want ik heb me nergens uitgelaten over waar de grens precies ligt.

En anders quote jij mij even waar ik dat doe.
pi_154675070
quote:
10s.gif Op maandag 27 juli 2015 14:57 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Nee, proleet, je gaat weer af met je pretentieuze smoel, je hebt weer niet opgelet, mijn eerdere posts niet gelezen, want ik heb me nergens uitgelaten over waar de grens precies ligt.

En anders quote jij mij even waar ik dat doe.
Sorry, ik verwar je met Elfletterig, die wel uitspraken doet over waar de grenzen liggen qua uitzetting. Excuus.

Desalniettemin, voor herhaaldelijke vergrijpen of mensen die het 'te bar' maken wil je wel uitzetting en denaturalisatie regelen. Een moord lijkt mij daar wel onder vallen. Dus dat deel van mijn punt blijft staan, de rest kan je negeren.
pi_154675108
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 14:45 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nog impopulairder kunnen we geloof ik niet echt worden in die hoek. Ik kan niet zeggen dat ik dat erg jammer vind. Religieus gestoorden kun je beter maar zover mogelijk uit de buurt houden.
Religie is een uitlaatklep, geen oorzaak van de problemen. Focus op het moslim-aspect maakt dat niemand meer kijkt naar de onderliggende oorzaken van de problemen, waardoor je een 'dweilen-met-de-kraan-open' scenario krijgt wanneer je de oplossingen alleen richt op het religieuze aspect.
pi_154675167
quote:
7s.gif Op maandag 27 juli 2015 15:03 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Religie is een uitlaatklep, geen oorzaak van de problemen.
Wat een onzin. Hoe kom je daarbij?
quote:
Focus op het moslim-aspect maakt dat niemand meer kijkt naar de onderliggende oorzaken van de problemen, waardoor je een 'dweilen-met-de-kraan-open' scenario krijgt wanneer je de oplossingen alleen richt op het religieuze aspect.
Als de religie aanzet tot haat tegen alles wat los en vastzit, dan is dat op zich natuurlijk niet zo gek. De kans is dan namelijk nogal groot dat de haat religieus gemotiveerd is.
pi_154675298
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 15:05 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Wat een onzin. Hoe kom je daarbij?

[..]

Als de religie aanzet tot haat tegen alles wat los en vastzit, dan is dat op zich natuurlijk niet zo gek. De kans is dan namelijk nogal groot dat de haat religieus gemotiveerd is.
De Islam bestaat al 1500 jaar, grootschalig terrorisme zoals IS pas een jaar of 30-40. Dan moet er een reden zijn waarom er nu wel dergelijke problemen zijn, en daarvoor niet. De contacten tussen het Westen en de Islam waren er ook daarvoor al, net zoals migratie. Ook in bijvoorbeeld India ging het na de 2e Wereldoorlog pas echt mis. Hoezo is er nu opeens een opleving van geweld en haat als er geen andere oorzaken zijn dan de Islam zelf?
pi_154675318
quote:
7s.gif Op maandag 27 juli 2015 15:10 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

De Islam bestaat al 1500 jaar, grootschalig terrorisme zoals IS pas een jaar of 30-40. Dan moet er een reden zijn waarom er nu wel dergelijke problemen zijn, en daarvoor niet. De contacten tussen het Westen en de Islam waren er ook daarvoor al, net zoals migratie. Ook in bijvoorbeeld India ging het na de 2e Wereldoorlog pas echt mis. Hoezo is er nu opeens een opleving van geweld en haat als er geen andere oorzaken zijn dan de Islam zelf?
IS en ander islamitisch geweld is echt niet nieuw hoor.
pi_154675324
quote:
7s.gif Op maandag 27 juli 2015 15:02 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Sorry, ik verwar je met Elfletterig,
:D :*

:W

Ik vergeef je O-)

quote:
Desalniettemin, voor herhaaldelijke vergrijpen of mensen die het 'te bar' maken wil je wel uitzetting en denaturalisatie regelen. Een moord lijkt mij daar wel onder vallen.
Maar mij lijkt dat daar niet onder te vallen.

Strafrecht heeft meerdere componenten, afschrikking, rehabilitatie, maar ook: wraak. En voor een moord zou ik je nooit laten gaan. Bestaat immers een kans dat er geen wraak word genomen op je, als we je reparieren naar je corrupte woestijn van geveinsde afkomst.

Maar die inschattingsfout kun je maken als je met je natte vinger maar invult wat jij denkt dat ik denk :D
pi_154675384
quote:
7s.gif Op maandag 27 juli 2015 15:03 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Religie is een uitlaatklep, geen oorzaak van de problemen.
Net als dat communisme en nazisme geen oorzaken waren van hun resp. wandaden, maar alleen een 'uitlaatklep'? :)
pi_154675464
quote:
10s.gif Op maandag 27 juli 2015 15:12 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

:D :*

:W

Ik vergeef je O-)

[..]

Maar mij lijkt dat daar niet onder te vallen.

Strafrecht heeft meerdere componenten, afschrikking, rehabilitatie, maar ook: wraak. En voor een moord zou ik je nooit laten gaan. Bestaat immers een kans dat er geen wraak word genomen op je, als we je reparieren naar je corrupte woestijn van geveinsde afkomst.

Maar die inschattingsfout kun je maken als je met je natte vinger maar invult wat jij denkt dat ik denk :D
Ten eerste: het strafrecht gebruiken voor wraak :') .

Ten tweede: geef dan eens een voorbeeld van iets waar je iemand wél voor zou willen uitzetten, in plaats van met vaagheden te strooien en om de hete brij heen te draaien. Als je dan toch bezig bent, geef dan even een bron van een ander land dat in soortgelijke gevallen iemand denaturaliseert.
pi_154675499
quote:
7s.gif Op maandag 27 juli 2015 15:10 schreef Ludachrist het volgende:

Dan moet er een reden zijn waarom er nu wel dergelijke problemen zijn, en daarvoor niet.
:?

Je realiseert je dat menig van die landen slechts landen zijn omdat wij (soms met een lineaal) er landen van gemaakt hebben?

Dat het al eeuwen bittere armoede is, totdat de wereld, het westen voorop een olie-verslaving ontwikkelde die er relatief ineens voor zorgde dat ze ineens de middelen om überhaupt vervelend te zijn kregen?

Dus hoe klinkt: de potentie voor die problemen waren er altijd al, maar pas de laatste 50 jaar hebben ze de middelen om echt impact te kunnen hebben?

Is dat een optie, denk je?
pi_154675533
quote:
5s.gif Op maandag 27 juli 2015 15:14 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Net als dat communisme en nazisme geen oorzaken waren van hun resp. wandaden, maar alleen een 'uitlaatklep'? :)
En dan mij de les lezen over invullen en natte vingerwerk.

Het religieus gemotiveerde extremisme is natuurlijk wel de oorzaak van de wandaden, de daders doen het letterlijk in de naam van Allah, zoals het daarvoor in de naam van Stalin en Hitler ging.

Je moet echter kijken naar de opkomst van al deze systemen. Het communisme kwam niet op omdat iedereen zo tevreden was met hoe het ging, net als dat de nazi's de macht konden grijpen op een golf van onvrede. Waarom zou dat voor IS anders zijn? Ook daar is genoeg reden voor onvrede, en ik denk dat als je die oorzaken weg kunt nemen, je de problemen beter oplost door alleen maar te schieten op de extremisten die het gevolg zijn.
  maandag 27 juli 2015 @ 15:21:37 #286
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_154675549
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 12:24 schreef moussie het volgende:

[..]

En waar zeg ik dat ik dat oké vind? Ik opper een andere, even reële mogelijkheid voor het hele gebeuren, want dat dikke mensen alle mogelijke rotopmerkingen naar hun hoofd krijgen staat (helaas) als een paal boven water. Het opperen van die mogelijkheid betekent niet automatisch dat ik ermee eens ben, beetje raar om dat daaruit te halen.
En blijkbaar was precies zo'n opmerking de aanleiding voor de vechtpartij, als we het verhaal van één van de betrokkenen mogen geloven.
are we infinite or am I alone
pi_154675618
quote:
7s.gif Op maandag 27 juli 2015 15:20 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Het religieus gemotiveerde extremisme is natuurlijk wel de oorzaak van de wandaden, de daders doen het letterlijk in de naam van Allah, zoals het daarvoor in de naam van Stalin en Hitler ging.

Je moet echter kijken naar de opkomst van al deze systemen. Het communisme kwam niet op omdat iedereen zo tevreden was met hoe het ging, net als dat de nazi's de macht konden grijpen op een golf van onvrede.
En de islam omdat...?
pi_154675749
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 15:24 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

En de islam omdat...?
Niet de islam, die was er al een tijdje. De extreme variant. De verklaring van Seculas snijdt wat mij betreft hout, al is er wel een nuanceverschil.
Het opdelen van landen via willekeurig getrokken scheidslijnen, uitbuiting door het Westen en door een inheemse elite, bittere armoede voor het grootste deel van de bevolking, geen kansen op verbetering is een goede voedingsbodem voor extreme ideologieën die beloven het huidige systeem omver te werpen, zoals IS. Daar moet je dan ook de populariteit van dergelijke groepen zoeken, niet in de religie zelf. Ook voor deze tijd had men een kalifaat kunnen uitroepen, maar het gebeurt nu pas, samen met een grote golf aan ander, religieus gemotiveerd geweld in andere landen.
Dat is niet omdat ze nu pas de middelen hebben, maar omdat men door jarenlange onvrede nu op het punt komt dat een ideologie waarbij andersdenkenden dood moeten, met het Westen voorop, voor veel mensen een heel reëel alternatief is voor de samenleving zoals die was. En dat is behoorlijk zorgelijk, dat moet aangepakt worden en daar hoef je de ogen ook niet voor te sluiten, maar alleen maar de uitwassen aanpakken heeft geen zin. De onvrede waaruit alles ontspruit moet weggenomen worden, anders heb je over tien jaar weer hetzelfde probleem.
pi_154675776
quote:
7s.gif Op maandag 27 juli 2015 15:20 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

:?

Ik stel toch slechts een vraag? :)
pi_154675793
quote:
7s.gif Op maandag 27 juli 2015 15:30 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Niet de islam, die was er al een tijdje.
Aan de islam is niet zoveel veranderd. Of dacht je dat er 50 geleden nooit iemand gestenigd werd, homoseksualiteit prima was en afvalligheid louter een persoonlijke keuze was?
pi_154675865
quote:
7s.gif Op maandag 27 juli 2015 15:17 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ten eerste: het strafrecht gebruiken voor wraak :') .
:')

Gut, meneer heeft geen notie dat als jij de wet breekt, en jij daarvoor straf krijgt, dat niet alleen gebeurt als afschrikking, maar ook regelrecht omdat de maatschappij genoegdoening wil, de plattere benaming daarvan: wraak?

Hey gast, grenzeloze pretentie en de misplaatste veronderstelling dat je je woordje wel klaar hebt is geen substituut voor inhoudelijke kennis, hé? :')
pi_154676107
quote:
13s.gif Op maandag 27 juli 2015 15:34 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

:')

Gut, meneer heeft geen notie dat als jij de wet breekt, en jij daarvoor straf krijgt, dat niet alleen gebeurt als afschrikking, maar ook regelrecht omdat de maatschappij genoegdoening wil, de plattere benaming daarvan: wraak?

Hey gast, grenzeloze pretentie en de misplaatste veronderstelling dat je je woordje wel klaar hebt is geen substituut voor inhoudelijke kennis, hé? :')
Wraak is geen genoegdoening. Ik citeer uit het werk van prof.mr. C.P.M. Cleiren:

"Wraak is een 'gewelddadige' reactie op een andere (mis)daad. Wraak leidt - in tegenstelling tot genoegdoening - veelal niet tot een einde van het conflict."

Dus je kan wel het ene woord voor het andere vervangen en doen alsof je dan het heertje bent, maar in het strafrecht is er wel een onderscheid. Maar pak anders even je wettenbundels erbij en toon even aan dat onze rechtsspraak ook 'wraak' als doel heeft.
pi_154677641
quote:
7s.gif Op maandag 27 juli 2015 15:43 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Wraak is geen genoegdoening. Ik citeer uit het werk van prof.mr. C.P.M. Cleiren:

"Wraak is een 'gewelddadige' reactie op een andere (mis)daad. Wraak leidt - in tegenstelling tot genoegdoening - veelal niet tot een einde van het conflict."

Dus je kan wel het ene woord voor het andere vervangen en doen alsof je dan het heertje bent, maar in het strafrecht is er wel een onderscheid. Maar pak anders even je wettenbundels erbij en toon even aan dat onze rechtsspraak ook 'wraak' als doel heeft.
quote:
GENOEGDOENING

1) Boete 2) Boete of boetedoening 3) Bonificatie 4) Compensatie 5) Eerherstel 6) Herstel van eer 7) Revanche 8) Schadeloosstelling 9) Schadevergoeding 10) Satisfactie 11) Vergelding 12) Wraak
:z :z :z
pi_154678003
quote:
15s.gif Op maandag 27 juli 2015 16:39 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

[..]

:z :z :z
Dat is een algemene definitie in het woordenboek, niet de specifieke definitie in het strafrecht. Met deze definities zou je ook eerwraak als genoegdoening kunnen zien (zowel wraak als herstel van de eer is genoegdoening), en dat kan toch niet de bedoeling zijn.

Graag dus nog even sluitend bewijs dat wraak een doel is van het strafrecht. Ik citeer wederom uit Cleiren:

"Genoegdoening kan blijkbaar wel bijdragen aan het 'vervallen' van de behoefte aan wraak of vergelding, of als middel tot verzoening."

Genoegdoening wordt dus gezien als middel tégen wraak, niet als iets dat gelijkgeschakeld is aan wraak.
pi_154678006
quote:
7s.gif Op maandag 27 juli 2015 15:30 schreef Ludachrist het volgende:

Het opdelen van landen via willekeurig getrokken scheidslijnen, uitbuiting door het Westen....
Tot ik je er op wijs dat er ook niet-westerse landen zijn, die zelfs nooit gekoloniseerd geweest zijn, waar er ook stront is met de moslim medemens.

En dan mag je iets nieuws gaan bedenken, deze ronde zonder het 'de politiek correcte jaren '90 zijn nooit overgegaan!'-argument: "HET IS ALLEMAAL DE SCHULD VAN HET WESTEN!".
pi_154678019
quote:
7s.gif Op maandag 27 juli 2015 16:53 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat is een algemene definitie in het woordenboek, niet de specifieke definitie in het strafrecht
Ja, lezen is een bitch hé:

quote:
maar ook regelrecht omdat de maatschappij genoegdoening wil, de plattere benaming daarvan: wraak?
pi_154678046
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 16:53 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Tot ik je er op wijs dat er ook niet-westerse landen zijn, die zelfs nooit gekoloniseerd geweest zijn, waar er ook stront is met de moslim medemens.

En dan mag je iets nieuws gaan bedenken, deze ronde zonder het 'de politiek correcte jaren '90 zijn nooit overgegaan!'-argument: "HET IS ALLEMAAL DE SCHULD VAN HET WESTEN!".
Uitbuiting kan ook plaatsvinden zonder kolonisatie, maar goed, geef even een landje of 5 dat nooit gekoloniseerd is geweest, een moslim-bevolking heeft en soortgelijke problemen heeft als we zien in het Midden Oosten. Ik ben wel benieuwd.
pi_154678079
quote:
7s.gif Op maandag 27 juli 2015 16:54 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Uitbuiting kan ook plaatsvinden zonder kolonisatie, maar goed, geef even een landje of 5 dat nooit gekoloniseerd is geweest, een moslim-bevolking heeft en soortgelijke problemen heeft als we zien in het Midden Oosten. Ik ben wel benieuwd.
Thailand. Nooit gekoloniseerd geweest, beslist geen westers land, stront met moslims. En niks 5, 1 voorbeeld is genoeg om te tonen dat je krakende jaren '90 plaat b*llshit is.
pi_154678097
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 16:54 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Ja, lezen is een bitch hé:

[..]

Ik snap je punt niet. Genoegdoening in het strafrecht is geen wraak, het heeft juist tot doel wraak te voorkomen, maar jouw reactie daarop is dat het wel zo is want de maatschappij wil wraak?
pi_154678150
quote:
5s.gif Op maandag 27 juli 2015 16:57 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik snap je punt niet. Genoegdoening in het strafrecht is geen wraak, het heeft juist tot doel wraak te voorkomen, maar jouw reactie daarop is dat het wel zo is want de maatschappij wil wraak?
Hey einstein, als ik termen gebruik als:

quote:
de plattere benaming daarvan
Lijkt me dat een glashelder signaalwoord dat ik niet uit het juridische woordenboek aan het voorlezen was,

En nu we het met elkaar eens zijn dat wraak gewoon een synoniem van genoegdoening is: ja, als jij over de scheef gaat, word je gestraft omdat de maatschappij (ook) wraak wil.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')