abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 juli 2015 @ 22:45:00 #201
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_154662270
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 22:40 schreef SeculasStatius het volgende:

Ik ben niet op de hoogte mbt wetgeving op het gebied van denaturalisatie, maar in ieder geval: volstaat de wet niet, veranderen we de wet. Wetten dienen mensen, niet andersom :)
Nou, zoals je wellicht hebt meegekregen niet al te gek lang geleden levert het ontnemen van een nationaliteit een rechtsongelijkheid op en daarmee kom je dus al in de problemen om het in te voeren.

Het is niet zo makkelijk als je denkt.

quote:
Daar zijn prima criteria voor te bedenken, natuurlijk. Niet gek veel anders dan dat je de eerste keer dat je over de scheef gaat een andere behandeling krijgt dan als je dat aan de lopende band doet.
Maar dat is nu ook al zo.

quote:
2 hele grote, de VS en Rusland, kun je daar wat mee?
Twee lichtende voorbeelden. En heb je ook bronnen voor wat betreft het eerste land?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_154662350
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 22:43 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Doel je met 'je' nu op een individu of op een groep?
In het voorbeeld dat ik gaf individu.

Maar de kern is natuurlijk het zeer voorspelbare tegenargument dat we "HEULEMAAL NOOIT MENSEN KUNNEN DENATURALISEREN, WANT DAT DRAAIT UIT OP WILLEKEUR! :'( ".

En dat is natuurlijk onzin.

Net als dat mensen niet voor een futiliteit het gevang in draaien, omdat we gewoon gradaties aanbrengen, kan dat ook prima als we het gaan hebben over onder welke voorwaarde we aan denaturalisatie gaan beginnen ;)
Seculier-Fundamentalistisch
pi_154662587
quote:
7s.gif Op zondag 26 juli 2015 22:45 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Nou, zoals je wellicht hebt meegekregen niet al te gek lang geleden levert het ontnemen van een nationaliteit een rechtsongelijkheid op en daarmee kom je dus al in de problemen om het in te voeren.
A) hebben we het niet over statenloos maken, B) I don't give a fuck :)

Morele chantage is per dag minder effectief, is je dat nog niet opgevallen?

quote:
Het is niet zo makkelijk als je denkt.
Is het wel. Belachelijk simpel zelfs. 1 organieke wet die het mogelijk maakt, en Maghrebijnse mag haar broertjes uitzwaaien.

Je moet NL niet verwarren met een amerikaanse advocaten serie, waar je je zeer hoogdravend kunt beroepen op 'the constitution'. Zo werkt het in NL niet. De wetgever zelf word geacht rekening te houden met, en is de wet er, word die geacht in lijn te zijn met.

quote:
Twee lichtende voorbeelden.
:D

Maar ik zei toch:

quote:
En nee, bespaar me "JA MAAR DAN ZIJN AL DIE LANDEN FOUT, EN IS ALLEEN HET KLEINE NEDERLAND GOED!!!!! *)".
:W

quote:
En heb je ook bronnen voor wat betreft het eerste land?
Ik zat een keertje wat te lezen over hoe amerikaanse gangs voet aan grond kregen in Ecuador. Hoe? Omdat uncle sam ze denaturaliseerde, en de gang members in Ecuador lekker doorgingen met de gangmember uithangen.
pi_154662853
quote:
7s.gif Op zondag 26 juli 2015 22:45 schreef Dagonet het volgende:

Twee lichtende voorbeelden. En heb je ook bronnen voor wat betreft het eerste land?
Bedacht me ook net: was er niet enigzins recent een ander, europees land in het nieuws?

Ja.

Maar ik zie je gecontinueerde gejank:

quote:
"JA MAAR DAN ZIJN AL DIE LANDEN FOUT, EN IS ALLEEN HET KLEINE NEDERLAND GOED!!!!! *)".
Wel tegemoet ;)
pi_154665602
quote:
12s.gif Op zondag 26 juli 2015 23:04 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Bedacht me ook net: was er niet enigzins recent een ander, europees land in het nieuws?

Ja.
Dat gaat over mensen die genaturaliseerd zijn, nogal een verschil met mensen die bij hun geboorte naast de Nederlandse nationaliteit ook de Marokkaanse meekrijgen.
pleased to meet you
  † In Memoriam † maandag 27 juli 2015 @ 01:53:18 #206
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_154666097
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 21:40 schreef Maghrebijnse het volgende:
Dagonet en Mo_Muffin zijn de enigen met een goed inbreng. Wat maakt het uit welk ras of religieus achtergrond de daders en/of slachtoffers hebben? Het hoort niet en dit is een verwerpelijke daad. En al waren het moslims, zelfs dan nog...in de islam is er geen ruimte voor dit soort gevallen. Het is nog altijd de staat in het geval van een shariawetgeving die zich moeit met deze zaken en die als enige straffen hiervoor kan opleggen en geen losse individuen. Kortom, het smoes van velen dat het te maken heeft met het geloof is hiermee ook opzij geschoven.
Ho, ho, ik word blijkbaar verkeerd begrepen.
Ik heb met geen woord gerept over een shariawetgeving, en daar wil ik het ook niet over hebben want die hebben we hier niet en dat dient m.i. ook zo te blijven. Die fratsen zijn in een samenleving waarin ik leef en wil leven zeer ongewenst.
Moge dat even duidelijk zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mo_Muffin op 27-07-2015 03:31:01 ]
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_154667931
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 01:13 schreef moussie het volgende:

[..]

Dat gaat over mensen die genaturaliseerd zijn, nogal een verschil met mensen die bij hun geboorte naast de Nederlandse nationaliteit ook de Marokkaanse meekrijgen.
Want?

Criteria lijken me: ALS dubbele nationaliteit EN je structureel misdragen = enkele reis woestijn. Criterium is niet: de ene nationaliteit heeft meer waarde want je bent geboren in dat land. Dat zou ook vrij vreemd zijn, vind je niet, dat wanneer als het mensen zoals jou uitkomt, de ene nationaliteit meer waarde heeft dan de andere, totdat mensen van ander pluimage dezelfde redenering toe gaan passen, maar we dan natuurlijk ineens die 2 nationaliteit als volstrekt gelijkwaardig moeten zien. :')

En gelieve je te onthouden van valse, ultra-goedkope moraliteit, a'la: "JA MAAR WE KUNNEN ZE HEULEMAAL NIET TERUGSTUREN WANT ZE ZIJN HIER GEBOREN!!!! :'( "

Daarop is mijn antwoord: nou en. Moet je maar niet de draaideur crimineel uithangen. Ga maar een river cryen.
  maandag 27 juli 2015 @ 11:00:45 #208
37769 erodome
Zweefteef
pi_154669182
Heeft men hier wel door dat zowel daders als slachtoffer zeggen dat godsdienst geen rol speelde?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_154669714
quote:
14s.gif Op zondag 26 juli 2015 18:36 schreef Keltie het volgende:

[..]

De rotte allochtone appels een ticket naar het khalifaat en de rotte autochtone appels een nekschot.
Allebei een eind touw geen optie? Kogels kosten geld weet je, touw is goedkoper. En als ze dood zijn weet je zeker dat je er geen last meer van hebt.
pi_154669779
quote:
French social networks exploded with anger after a young woman was reportedly beaten up by a gang of girls and young women for wearing a bikini in a park.

Authorities have not identified the attackers but most commentators have assumed that they were Muslims.

Protesters organised a demonstration in bikinis and other bathing costumes in the park where the attack occurred, in Reims in northern France. Although drizzle and cold winds meant only about a dozen people turned out, hundreds across France responded to a Twitter appeal by the anti-racist organisation SOS Racisme to post images of themselves or others wearing skimpy bathing costumes in public places, under the hashtag #jeportemonmaillotauparc (I wear my swimsuit in the park).

The five attackers, aged 16 to 24, were quickly arrested and the three oldest have been remanded to appear in court in September, while two girls aged 16 and 17 face further questioning. The authorities have not named them but said that they all came from housing estates with large Muslim populations.

It is not yet clear whether their unnamed 21-year-old victim was of French or north African origin. She was sunbathing with two friends in the Parc Léo Lagrange in Reims on Wednesday when one of the women verbally abused her for “immorally” exposing so much flesh in a public place. When she shouted back, the other girls and young women crowded around and slapped and punched her, police said. Passers-by intervened, and the victim was badly bruised rather than seriously hurt.

Police told L’Union newspaper that the victim was not able to say whether or not her assailants were motivated by “religious opinions”.

Arnaud Robinet, the mayor of Reims, said: “We have to be very careful not to jump to conclusions. All the same, I can understand why people have assumed that this attack had religious motives. If that turns out to be the case, it is a very serious incident.”

Far-right bloggers seized on the incident as an example of an alleged radical Islamic threat to French values.
Als ik dit zo lees krijg ik wel een vermoeden.

1+1=2.

Lijn der verwachting.

Ik lees ook krampachtig pc gedachtegoed van de overheid.

Zoals vaker het geval

Laten we hopen dat het niet zo is.
  maandag 27 juli 2015 @ 11:38:03 #211
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_154669958
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 11:30 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Als ik dit zo lees krijg ik wel een vermoeden.

1+1=2.

Lijn der verwachting.

Ik lees ook krampachtig pc gedachtegoed van de overheid.

Zoals vaker het geval

Laten we hopen dat het niet zo is.
dat vetgedrukte deel is expliciet tegengesproken door de daders en het slachtoffer.
are we infinite or am I alone
pi_154670022
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 11:38 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

dat vetgedrukte deel is expliciet tegengesproken door de daders en het slachtoffer.
Oké.

Heb ik gemist.

Dus allemaal een storm in een glas water?
pi_154670072
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 21:25 schreef moussie het volgende:

[..]
knip

Anyway, het zou zomaar kunnen dat dit geheel helemaal niets met moslims of religie te maken had. Voor hetzelfde geld was dat vrouwtje in bikini moddervet en werd haar daarom verteld dat ze zich beter kan bedekken. En wie weet was het wel dat meisje in bikini dat gewelddadig werd, omdat zij zich aangesproken voelde op haar uiterlijk?

Maar ja, haters wanna hate, het wordt gewoon ingevuld wie het was en wat er gebeurd is .. het mooie autochtone meisje werd aangesproken door de shariapolitie .. en dat wordt dan gepresenteerd als een waarheid.
Waarom vinden we discriminatie en belediging van dikke mensen wél oké?
Waarom mogen dikke vrouwen geen bikini dragen?
Waarom denken slanke(re) mensen dat zij het recht hebben om dikke(re) mensen op hun uiterlijk aan te mogen spreken?

De arrogantie van sommige mensen is werkelijk schrikbarend!
  maandag 27 juli 2015 @ 11:46:50 #214
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_154670133
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 11:41 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Oké.

Heb ik gemist.
quote:
Le parquet de Reims affirme que « ni la victime ni les auteures des coups n’ont fait état, lors des auditions, d’un mobile religieux ou d’un mobile moral qui aurait déclenché l’altercation »
http://www.lunion.com/517(...)e-religieux-ou-moral
quote:
Dus allemaal een storm in een glas water?
Mwa, kan natuurlijk dat het toch de reden was, ook al werd het niet gezegd...
  maandag 27 juli 2015 @ 11:53:35 #215
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_154670289
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 11:44 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Waarom denken slanke(re) mensen dat zij het recht hebben om dikke(re) mensen op hun uiterlijk aan te mogen spreken?

Haar punt lijkt me eerder dat het "tokkie gedrag" kan geweest zijn, ipv religieus gemotiveerd. Ze beweert niet dat zoiets wel ok zou zijn...
pi_154670444
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 11:53 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Haar punt lijkt me eerder dat het "tokkie gedrag" kan geweest zijn, ipv religieus gemotiveerd. Ze beweert niet dat zoiets wel ok zou zijn...
Dan nog vind ik het gebruikte voorbeeld niet kunnen. Het komt nu over als een subtiele vergoeilijking van het pesten van dikke mensen.....had van moussie meer/beter verwacht....
pi_154670782
quote:
2s.gif Op maandag 27 juli 2015 09:34 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Want?

Criteria lijken me: ALS dubbele nationaliteit EN je structureel misdragen = enkele reis woestijn. Criterium is niet: de ene nationaliteit heeft meer waarde want je bent geboren in dat land. Dat zou ook vrij vreemd zijn, vind je niet, dat wanneer als het mensen zoals jou uitkomt, de ene nationaliteit meer waarde heeft dan de andere, totdat mensen van ander pluimage dezelfde redenering toe gaan passen, maar we dan natuurlijk ineens die 2 nationaliteit als volstrekt gelijkwaardig moeten zien. :')

En gelieve je te onthouden van valse, ultra-goedkope moraliteit, a'la: "JA MAAR WE KUNNEN ZE HEULEMAAL NIET TERUGSTUREN WANT ZE ZIJN HIER GEBOREN!!!! :'( "

Daarop is mijn antwoord: nou en. Moet je maar niet de draaideur crimineel uithangen. Ga maar een river cryen.
Wauw, het belang van de bij je geboorte verkregen nationaliteit bestempelen als valse, ultra-goedkope moraliteit en dan de ander extreem noemen ..
pleased to meet you
pi_154671001
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 11:44 schreef stopnaald het volgende:

[..]

En waar zeg ik dat ik dat oké vind? Ik opper een andere, even reële mogelijkheid voor het hele gebeuren, want dat dikke mensen alle mogelijke rotopmerkingen naar hun hoofd krijgen staat (helaas) als een paal boven water. Het opperen van die mogelijkheid betekent niet automatisch dat ik ermee eens ben, beetje raar om dat daaruit te halen.
pleased to meet you
pi_154671206
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 11:59 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Dan nog vind ik het gebruikte voorbeeld niet kunnen. Het komt nu over als een subtiele vergoeilijking van het pesten van dikke mensen.....had van moussie meer/beter verwacht....
Het is geen voorbeeld, het is (zoals gezegd: helaas) een zeer reële mogelijkheid. En dat het noemen van een mogelijkheid gelijk gesteld wordt aan 'het wel goed vinden', man oh man ..
pleased to meet you
  maandag 27 juli 2015 @ 12:47:45 #220
37769 erodome
Zweefteef
pi_154671562
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 12:32 schreef moussie het volgende:

[..]

Het is geen voorbeeld, het is (zoals gezegd: helaas) een zeer reële mogelijkheid. En dat het noemen van een mogelijkheid gelijk gesteld wordt aan 'het wel goed vinden', man oh man ..
Dat het maar 16 graden was op dat moment kan ook meegespeeld hebben.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_154671671
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 12:47 schreef erodome het volgende:

[..]

Was de klager dan jaloers op de harde tepels van die andere dame? :')
pi_154671687
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 12:47 schreef erodome het volgende:

[..]

Maar 16 graden en dan in bikini? Oh dear .. in de lente bij dat soort temperaturen ben ik meestal nog lekker warm aangekleed en als ik dan iemand zie lopen/fietsen in korte mouwen krijg ik het koud van het zien ervan. Ik heb dus ook weleens semi-schertsend tegen iemand gezegd of die ajb wat meer aan kan doen omdat ik het koud krijg als ik hem/haar zo zie.
pleased to meet you
  maandag 27 juli 2015 @ 12:53:32 #223
37769 erodome
Zweefteef
pi_154671700
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 12:52 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Was de klager dan jaloers op de harde tepels van die andere dame? :')
Het kan een opmerking veroorzaken dat het vreemd is dat je in bikini ligt daar.
Iig zeggen zowel slachtoffer als daders dat religie er niets mee te maken heeft, lijkt de opmerking in de krant over die religieuze politie niet waar te zijn.
pi_154671792
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 12:53 schreef erodome het volgende:

[..]

Het kan een opmerking veroorzaken dat het vreemd is dat je in bikini ligt daar.
Iig zeggen zowel slachtoffer als daders dat religie er niets mee te maken heeft, lijkt de opmerking in de krant over die religieuze politie niet waar te zijn.
Het is wel een uitspraak van het franse OM. Ik weet niet in hoeverre die net zoals in NL meegaan in dingen maar zoveel mogelijk in verdekte termen te vermelden of details te vergeten, om maar een groot gedeelte van het volk tevreden te houden.. ;)
  maandag 27 juli 2015 @ 13:01:20 #225
37769 erodome
Zweefteef
pi_154671895
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 12:57 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Het is wel een uitspraak van het franse OM. Ik weet niet in hoeverre die net zoals in NL meegaan in dingen maar zoveel mogelijk in verdekte termen te vermelden of details te vergeten, om maar een groot gedeelte van het volk tevreden te houden.. ;)
Justitie daar zegt duidelijk dat zowel slachtoffer als daders zeggen dat religie/geloof geen rol speelde hierin.
Het is enkel de krant die dat eerst wel beweerde.

Het 16 jarige meisje zou ook gezegd hebben, trek je kleren aan, het is geen zomer. Het was dan ook 16 graden daar.
Het lijkt erop alsof de krant het religieuze stukje er zelf bij verzonnen heeft. Maar misschien dat op een later moment het slachtoffer daar wat duidelijkheid over kan scheppen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')