Ik vind mijn baby Benz helemaal geweldig, maar gok dat die te groot voor je isquote:Op woensdag 29 juli 2015 23:34 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik wil gewoon een zuinig en klein autootje, maar ze zijn vaak zo stom. First world problems
Ligt eraan wat voor automaat je hebt. Sowieso, als je echt vlot gaat schakelen kan je niet tegen een echte automaat op. Geen robotbak, die zijn traag. Maar een automaat bij Audi, Mercedes, BMW o.i.d.? Als je hem plankt is die nou eenmaal sneller met doorschakelen (niet eens persé eerder) dan een handbak. Verder kan een automaat een stukje keuzes maken van je af nemen, als ik 150 draai en naar 200 wil (in Duitsland) zou ik bij een handbak waarschijnlijk niet eens terugschakelen, terwijl de automaat dat wel doet (en daardoor op een betere koppel/vermogen verhouding uit komt). Verder merk ik dat de automaten die ik gereden heb, veel langer uitrollen dan een handbak.quote:Op woensdag 29 juli 2015 23:34 schreef SacreCoeur het volgende:
Dat is ook gelijk het enige voordeel wat ik me kan bedenken bij een automaat, lekker voor de in de file. Maar daar zal ik niet vaak last van hebben![]()
Wat is klein en zuinig in jouw belevingswereld? Grote voordeel aan een klein autotje is dat je weinig motor nodig hebt, dus met een redelijk motortje al snel erg vlot bent. Een 1.6 is in de meeste auto's een blok waarmee het traag wordt, maar in de Saxo is het juist de snelst leverbare versie (VTS 1.6 16v). Enige wat je daarmee gaat merken is dat als je bij ieder stoplicht graag het sprintje wilt winnen, je verbruik wel richting de 1:10 loopt. Een 106 1.1 kan je met normaal gebruik en langere afstanden snel richting de 1:17 a 1:18 helpen. Ga je trappen en overal 150 rijden dan kan je 1:14 a 1:15 rijden, hobbel je rustig maximaal 100, dan is 1:20 ook makkelijk haalbaar.quote:Op woensdag 29 juli 2015 23:34 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik wil gewoon een zuinig en klein autootje, maar ze zijn vaak zo stom. First world problems![]()
Dat is voor mij nog niet zuinig genoeg, ik wil een auto die niet zwaarder is dan rond de 950kg en makkelijk 1 op 23/24 kan halen. Maar het moet dus niet de uitstraling hebben van een gemiddelde aygo, want dat kan ik gewoon niet mooi vinden.quote:Op woensdag 29 juli 2015 23:49 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ligt eraan wat voor automaat je hebt. Sowieso, als je echt vlot gaat schakelen kan je niet tegen een echte automaat op. Geen robotbak, die zijn traag. Maar een automaat bij Audi, Mercedes, BMW o.i.d.? Als je hem plankt is die nou eenmaal sneller met doorschakelen (niet eens persé eerder) dan een handbak. Verder kan een automaat een stukje keuzes maken van je af nemen, als ik 150 draai en naar 200 wil (in Duitsland) zou ik bij een handbak waarschijnlijk niet eens terugschakelen, terwijl de automaat dat wel doet (en daardoor op een betere koppel/vermogen verhouding uit komt). Verder merk ik dat de automaten die ik gereden heb, veel langer uitrollen dan een handbak.
[..]
Wat is klein en zuinig in jouw belevingswereld? Grote voordeel aan een klein autotje is dat je weinig motor nodig hebt, dus met een redelijk motortje al snel erg vlot bent. Een 1.6 is in de meeste auto's een blok waarmee het traag wordt, maar in de Saxo is het juist de snelst leverbare versie (VTS 1.6 16v). Enige wat je daarmee gaat merken is dat als je bij ieder stoplicht graag het sprintje wilt winnen, je verbruik wel richting de 1:10 loopt. Een 106 1.1 kan je met normaal gebruik en langere afstanden snel richting de 1:17 a 1:18 helpen. Ga je trappen en overal 150 rijden dan kan je 1:14 a 1:15 rijden, hobbel je rustig maximaal 100, dan is 1:20 ook makkelijk haalbaar.
CBR is overdreven en veel voor het plaatje. Het is zeker weten niet per se de beste manier. Misschien dat ze het zo overdreven maken, omdat mensen altijd laks worden in the endquote:Op woensdag 29 juli 2015 22:09 schreef defokkingfoker het volgende:
Des te meer kilometers ik maak met rijbewijs, des te minder ik me aan de CBR regels hou![]()
Best wel vreemd dat ik mijn rijstijl veiliger en vlotter vind gaan dan de manier dat CBR wilt dat je kijkt en je gedraagt..
En een automaat rijd wel echt chill![]()
![]()
Eigenlijk wil je dus een diesel.quote:Op donderdag 30 juli 2015 00:40 schreef SacreCoeur het volgende:
Dat is voor mij nog niet zuinig genoeg, ik wil een auto die niet zwaarder is dan rond de 950kg en makkelijk 1 op 23/24 kan halen. Maar het moet dus niet de uitstraling hebben van een gemiddelde aygo, want dat kan ik gewoon niet mooi vinden.
Als ik het eruit zou rijden wel ja.quote:Op donderdag 30 juli 2015 01:09 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Eigenlijk wil je dus een diesel.
Diesel heb je er vrij snel uit.quote:Op donderdag 30 juli 2015 01:27 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Als ik het eruit zou rijden wel ja.
Ik rijd automaat een Suzuki Swift 1.5. Ik vind het super rijden. Vooral in de stad zo makkelijk. En best een pittig bakkie.quote:Op woensdag 29 juli 2015 22:34 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ik ben aan het kijken voor een auto en het soort wat mijn aandacht trekt komt over het algemeen in automaat, maar het lijkt me dus ontzettend saai om voor altijd automaat te moeten rijden.
Ik was altijd in de veronderstelling dat dit tegenviel.quote:
JoHH je meent hetquote:
Is 2 keer per week 1 uur goed dan?quote:Op donderdag 30 juli 2015 18:46 schreef defokkingfoker het volgende:
Hangt helemaal af van jezelf.. Des te langzamer je alles oppikt.. Des te meer lessen je nodig hebt.. Des te meer geld je kwijt bent
Goed genoeg.quote:Op donderdag 30 juli 2015 19:24 schreef 1marcelfilms het volgende:
[..]
Is 2 keer per week 1 uur goed dan?
OMG wat duur.quote:Op donderdag 30 juli 2015 19:48 schreef defokkingfoker het volgende:
[..]
Goed genoeg.
Ik zelf had 3x per week 1 uur. In totaal 31 lessen + examen voor 1038 euro.
Maar pas na 5-6 lessen kan je instructeur je echt vertellen hoeveel lessen je nodig zou hebben
Dat is echt niet duurquote:Op donderdag 30 juli 2015 19:55 schreef 1marcelfilms het volgende:
[..]
OMG wat duur.
nou ja 31 lessen is niet zo veel toch? of zit ik verkeerd?
Huh nee mijn ouders betalen datquote:Op donderdag 30 juli 2015 20:06 schreef Evi90 het volgende:
s echt niet duur
Maar je hebt er toch wel geld voor opzij gezet? Als je tussendoor steeds moet stoppen door geldgebrek gaat het echt niet opschieten.
1038 euro voor 31 lessen + examen is eigenlijk spotgoedkoop...quote:Op donderdag 30 juli 2015 19:55 schreef 1marcelfilms het volgende:
[..]
OMG wat duur.
nou ja 31 lessen is niet zo veel toch? of zit ik verkeerd?
Wat is het probleem dan? Ga er maar van uit dat je minimaal 30 lessen nodig hebt in ieder geval, dat is vrij gemiddeld.quote:Op donderdag 30 juli 2015 20:09 schreef 1marcelfilms het volgende:
[..]
Huh nee mijn ouders betalen dat![]()
Oh dat is wel irritant dat er lange wachttijden zijn zeg, wist ik niet.. ik zit nu op 14 lessen van 1,5 uur, heb er nog 3 tegoed. Denk dat ik daarna nog 20 lessen van een uurtje neem.quote:Op donderdag 30 juli 2015 21:11 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik zit zelfs rond de 35 lessen door die ontiegelijk lange wachttijden bij het cbr hier.
Ja joh, echt niet normaal meer.. langer dan 2 maanden wachten.quote:Op donderdag 30 juli 2015 21:58 schreef Evi90 het volgende:
[..]
Oh dat is wel irritant dat er lange wachttijden zijn zeg, wist ik niet.. ik zit nu op 14 lessen van 1,5 uur, heb er nog 3 tegoed. Denk dat ik daarna nog 20 lessen van een uurtje neem.
Twijfel of ik een TT ga doen, zit niet in m'n pakket.
Meis is 2 maanden...quote:Op donderdag 30 juli 2015 22:36 schreef d4v1d het volgende:
Heb nu al een tijdje mn rijbewijs (sinds maart/mei)
Het voelt als een tijdjequote:Op donderdag 30 juli 2015 22:47 schreef Pizza_Boom het volgende:
Niet als een schijtluis door de bocht, doortrekken in zijn toeren (niet bij 2000 toeren schakelen), je mag met een warme motor best naar 5000 toeren. Over het algemeen rijdt het rechts niet zo hard. En kan je niet invoegen, dan een stukje vluchtstrook. Bovenal: gebruik je spiegels goed!
[..]
Meis is 2 maanden...
Wat goed van je!quote:Op zondag 2 augustus 2015 19:32 schreef Pizza_Boom het volgende:
Uit elkaar trillen? Ik reed met een 106 e.d. gewoon op zijn max van 165-170 in Duitsland. 5000+ rpm, pedaal door de plank en doorkachelen maar.
Als je dat comfortabel vond rijden en het goed voelde, vind ik het knap of hebben we een enorm andere belevenis. Ik heb met een C1 ook z'n absolute topsnelheid gereden, maar 't voelde erg onstabiel allemaal.quote:Op zondag 2 augustus 2015 19:32 schreef Pizza_Boom het volgende:
Uit elkaar trillen? Ik reed met een 106 e.d. gewoon op zijn max van 165-170 in Duitsland. 5000+ rpm, pedaal door de plank en doorkachelen maar.
Ik heb geen idee hoe de beleving is, maar iets zegt mij dat dat gebakje van Peugeot het niet zo fijn vindt.quote:Op zondag 2 augustus 2015 19:32 schreef Pizza_Boom het volgende:
Uit elkaar trillen? Ik reed met een 106 e.d. gewoon op zijn max van 165-170 in Duitsland. 5000+ rpm, pedaal door de plank en doorkachelen maar.
Nou vind ik een C1 bij 130 ook niet echt heel stabiel rijden, om eerlijk te zijn.quote:Op zondag 2 augustus 2015 22:04 schreef OudeBok het volgende:
Als je dat comfortabel vond rijden en het goed voelde, vind ik het knap of hebben we een enorm andere belevenis. Ik heb met een C1 ook z'n absolute topsnelheid gereden, maar 't voelde erg onstabiel allemaal.
Ik denk dat dat wel meevalt. Zo'n hok, okee, is gemaakt voor de stad, maar bij 130 draait ie al 4000 toeren. Ik heb er in ieder geval nooit problemen mee gehad. Geen motor aan de kook of oververhit, niks. Ook toen woonde ik al in Noord Holland en tegen de tijd dat ik bij bijv. Zevenaar de grens over ging, was alles echt wel warm. En wellicht zal het blok daardoor 50k eerder aan zijn einde gekomen zijn, maar verrewegde meeste blokken in die auto's overleven de auto, er is eerder iets zo dusdanig verroest of kapot dat ie naar de sloop gaat dan dat het is vanwege motorische problemen.quote:Op zondag 2 augustus 2015 22:17 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoe de beleving is, maar iets zegt mij dat dat gebakje van Peugeot het niet zo fijn vindt.
Hoeveel lessen heb je al gehad? Heb je nou nog steeds geen examen of TTT gedaan?quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:03 schreef TheSatanSlayer het volgende:
hoi zitten er volgens jullie addertjes onder het gras, als een rijschool één gratis proefles geeft?
de meesten verrekenen namelijk het normale uurtarief...
veelquote:Op maandag 3 augustus 2015 20:48 schreef Sander166 het volgende:
[..]
Hoeveel lessen heb je al gehad? Heb je nou nog steeds geen examen of TTT gedaan?
Een gratis proefles doen heel veel rijscholen. Is niks speciaals.
Tering, wanne triple-post. Editknopje is er ook.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 12:13 schreef TheSatanSlayer het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op dinsdag 4 augustus 2015 12:11 schreef TheSatanSlayer het volgende:
trouwens hoe zit het met slaginspercentages?
het zegt wel iets, maar je moet je er niet op blind staren toch?
heb een goede rijschool gevonden (denk ik) waar ik mijn rijbewijs wil gaan afmaken, maar als ik op rijscHolenkeizer kijk dan hebben ze maar een slagings% van 40%.....
Gevoelquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 08:41 schreef Ypmaha het volgende:
Hoe weet je als je moet fileparkeren met een stukje achteruit wanneer je ver genoeg bent ingedraaid? Ik steek altijd nog een stuk uit met de linkerkant omdat ik te vroeg indraai
Gevoel en oefenen. Als jij telkens te ver op de weg staat, nogmaals doen en dan later tegensturen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 08:41 schreef Ypmaha het volgende:
Hoe weet je als je moet fileparkeren met een stukje achteruit wanneer je ver genoeg bent ingedraaid? Ik steek altijd nog een stuk uit met de linkerkant omdat ik te vroeg indraai
Dat wordt een automaat jongemanquote:Op vrijdag 7 augustus 2015 13:25 schreef bobbernaut het volgende:
Fuck schakelenLekker stilstaan voor het groene stoplicht
Nja zit nu pas op mn 3e les, waarvan 1.5 les ik pas bezig ben met koppelenquote:
parallel gaan staan, achteruit, en als je achterwiel een halve meter achter de auto rechts van je is, vol insturen, dan in je linkerspiegel de kont van je auto net aan de grillkant vam de koplamp van de auto achter je mikken, wielen weer rechtzetten en weer terugsturen zodra je neus langs de auto voor je kan. Werkt bij bijna elke auto.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 08:41 schreef Ypmaha het volgende:
Hoe weet je als je moet fileparkeren met een stukje achteruit wanneer je ver genoeg bent ingedraaid? Ik steek altijd nog een stuk uit met de linkerkant omdat ik te vroeg indraai
Dan zorg je dat je net rolt en trek je dan je stuur om.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 16:42 schreef Doublepain het volgende:
Je mag niet met stilstand insturen tijdens je examen, als dat mocht dan was het nog simpeler.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |