SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen![]()
Code rood zelfsquote:Op woensdag 22 juli 2015 21:33 schreef aloa het volgende:
WKN / Onstuimig weer in groot deel van Europa
Even doorbijten dit weekend.quote:Vooruitzichten lange termijn
donderdag 30 juli tot en met donderdag 06 augustus
Er is een tamelijk grote kans (70%) op droog en meer zomers weer, met een temperatuur op of iets boven de normale waarde voor deze tijd van het jaar.
Hmm was maar even naar binnen halen dus dan.quote:
De vooruitzichten voor hier/NL zijn ook wat minder. Valt me wel op dat het nu al bijna een week steeds: "Vanaf morgen wordt het minder..." isquote:Op donderdag 23 juli 2015 09:41 schreef Dven het volgende:
Gisteren uiteindelijk 37.3 graden geworden. Vandaag lijkt iets koeler te worden met maxima van rond de 35 graden. Momenteel overigens 29.2 graden.
Op een gegeven moment zal het uitkomen natuurlijkquote:Op donderdag 23 juli 2015 09:46 schreef Burner82 het volgende:
[..]
De vooruitzichten voor hier/NL zijn ook wat minder. Valt me wel op dat het nu al bijna een week steeds: "Vanaf morgen wordt het minder..." is
Mag wel een tijdje zo blijvenquote:Op donderdag 23 juli 2015 10:03 schreef Dven het volgende:
[..]
Op een gegeven moment zal het uitkomen natuurlijk
als het op zaterdag is maakt het me niet uit, maar er moet niet opeens een dag vertraging komenquote:Op donderdag 23 juli 2015 10:20 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Zaterdag wordt volgens mij gewoon herfstachtig als ik het zo zie
Net dat weekend dat ik vooral buiten ga doorbrengen...quote:Op donderdag 23 juli 2015 11:37 schreef roislecxe het volgende:
Lijkt er toch op dat we toch nog een weekje slecht weer krijgen deze zomer. Maaaaaar gelukkig lijkt het maar een week. Daarna weer mooier en dan is het eindelijk vakantietijd.
Tja das dan weer jammer... Toch maar binnen blijven dus.quote:Op donderdag 23 juli 2015 11:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Net dat weekend dat ik vooral buiten ga doorbrengen...
Een weekendje weg die zomaar niet door kan gaan... zal je altijd weer net zienquote:Op donderdag 23 juli 2015 11:48 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Tja das dan weer jammer... Toch maar binnen blijven dus.
Komend weekend of volgend weekend?quote:Op donderdag 23 juli 2015 11:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Een weekendje weg die zomaar niet door kan gaan... zal je altijd weer net zien
Beide, maar komend weekend heb ik liever geen baggerweer. Volgend weekend heb ik het liefst 30 gradenquote:Op donderdag 23 juli 2015 12:39 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Komend weekend of volgend weekend?
Dan zal ik de verwachtingen voor komend weekend maar niet zeggenquote:Op donderdag 23 juli 2015 12:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Beide, maar komend weekend heb ik liever geen baggerweer. Volgend weekend heb ik het liefst 30 graden
quote:Op donderdag 23 juli 2015 13:16 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Dan zal ik de verwachtingen voor komend weekend maar niet zeggen
Nah, ik gooi enkel sterren Patricks naar je toe. Dat wapen is enkel voor de sierquote:
Ow, gezellig. Wat drinken ze?quote:Op donderdag 23 juli 2015 13:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nah, ik gooi enkel sterren Patricks naar je toe. Dat wapen is enkel voor de sier
Niet veel, vaak worden ze roze als ze blootgesteld worden aan veel water.quote:
*mompelt iets over roze sterretjes...*quote:Op donderdag 23 juli 2015 13:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Niet veel, vaak worden ze roze als ze blootgesteld worden aan veel water.
quote:Op donderdag 23 juli 2015 13:36 schreef Burner82 het volgende:
[..]
*mompelt iets over roze sterretjes...*
Dan hoop ik dat je niet teveel erop lijkt, anders ben je zaterdag een grote roze ster
Krijg ik een high-five?quote:
quote:Of interest is an impressive dry intrusion (seen in IPV fields), which could overrun fracturing cold front somewhere over NE France/Belgium/Luxembourg and W-Germany during the end of the forecast. This could induce an upswing of convction along that front in a strongly sheared environment. An isolated tornado risk and severe wind gusts would be the main hazard.
Half Europa ligt in de level 1. Om dan alleen N-France te noemen...quote:Op donderdag 23 juli 2015 20:26 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
A level 1 was issued for N-France mainly for an isolated large hail and a tornado event.
A level 1 was issued for parts of Germany and the Alps mainly for large hail, strong to severe wind gusts and excessive rain. An isolated tornado event is possible.
[..]
Nou ja er staat wel meer bij, maar geen Benelux iddquote:Op donderdag 23 juli 2015 20:34 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Half Europa ligt in de level 1. Om dan alleen N-France te noemen...
En dan staat er: parts of germany... Ja, het stukje aan de deense/poolse grens ff niet... 85% van duitsland welquote:Op donderdag 23 juli 2015 20:38 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Nou ja er staat wel meer bij, maar geen Benelux idd
A level 1 was issued for parts of Italy and Slovenia/Slovakia mainly for isolated large hail, severe downbursts and excessive rain.
A level 2 was issued for NE Spain mainly for large to very large hail, severe downbursts, excessive rain and for an isolated tornado event.
A level 1 surrounds the level 2 mainly for similar risks but with less coverage.
Zo te zien nog geeneens 4G in dat Bulgarijequote:Op donderdag 23 juli 2015 22:40 schreef Dven het volgende:
Hier blijft het ook nog wel even warm. Zo lijkt het tenminste
[ afbeelding ]
Veulste werrum. Bijna 40 graden bah.quote:Op donderdag 23 juli 2015 22:40 schreef Dven het volgende:
Hier blijft het ook nog wel even warm. Zo lijkt het tenminste
[ afbeelding ]
Alsof het iemand interesseert hoe warm het is in Bulgarijequote:Op donderdag 23 juli 2015 23:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Zo te zien nog geeneens 4G in dat Bulgarije
Dat is tussen vrijdag 0600 sochtends en zaterdag 0600 sochtends?quote:Op donderdag 23 juli 2015 20:26 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
A level 1 was issued for N-France mainly for an isolated large hail and a tornado event.
A level 1 was issued for parts of Germany and the Alps mainly for large hail, strong to severe wind gusts and excessive rain. An isolated tornado event is possible.
[..]
Ja, alleen gaat het hier om mogelijke onweersbuien/windstoten vrijdag/zaterdagnacht.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 00:12 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Dat is tussen vrijdag 0600 0800sochtends en zaterdag 0600 0800 sochtends?
Nog een stukje van de estofex-verwachtingquote:An amplifying trough over the Bay of Biscay and later on over France attains a progressively more negative tilt trough the forecast. It is accompanied by a LL vortex, which temporarily weakens over NW France but re-intensifies thereafter over NE-France and Benelux during the night with a coupled upper-level jet configuration/strong upper divergence atop. Numerical guidance converges with a substantially intensifying vortex especially for that time of year. Of interest is GFS, which constantly shows signs of a shallow warm core structure and even offers a development similar to a Shapiro-Keyser cyclogenesis (onshore!). Back-bent occlusion and attendant wind field could become a major concern for the Netherlands and NW Germany for this time of year (in respect of vegetaion) although the main development occurs later than 06Z. Please keep in touch with your local weather agencies!
Mijn goede vriend Elan vindt het altijs erg interessante materie.quote:Op donderdag 23 juli 2015 23:26 schreef aloa het volgende:
[..]
Alsof het iemand interesseert hoe warm het is in Bulgarije
22 graden is prachtig weer voor in de herfst maar zeker niet voor in de zomer.quote:Op donderdag 23 juli 2015 23:20 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Veulste werrum. Bijna 40 graden bah.
Vandaag was hier een prachtdag, half zon half wolken, graad of 22. Lekker op t terras gehangen vanmiddag op een vrije dag. Beter dan diep in de 30.
Is ook niet nodig. M'n 3G hier is rapper dan de 4G wanneer ik in Nederland ben. Voordeel van minder gebruikers hèquote:Op donderdag 23 juli 2015 23:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Zo te zien nog geeneens 4G in dat Bulgarije
Die droom kan weleens uit gaan komen. Zomerstormen komen niet vaak voor in Nederland. Alle bomen nog volop in blad...dan gaan er zeker een aantal sneuvelen.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 02:24 schreef Rabieluh het volgende:
Heb vannacht nog een lijpe droom gehad over een extreme storm, enorme wind die allemaal bomen platlegde, dit was voordat ik las over de mogelijke storm van zaterdag.
Voortekenen.
Kan in ieder geval even lekker doorwaaien in huisquote:Op vrijdag 24 juli 2015 07:33 schreef aloa het volgende:
[..]
Die droom kan weleens uit gaan komen. Zomerstormen komen niet vaak voor in Nederland. Alle bomen nog volop in blad...dan gaan er zeker een aantal sneuvelen.
Je zal maar in je tentje op de camping zitten![]()
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 23 juli 2015 23:26 schreef aloa het volgende:
[..]
Iedere dag in de file denk ik ook even aan Dven die slechts twee paardenkarren en een tandeloos mannetje met een ezel voor zich hoeft te dulden. Voordeel van minder gebruikers hè.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 07:22 schreef Dven het volgende:
Is ook niet nodig. M'n 3G hier is rapper dan de 4G wanneer ik in Nederland ben. Voordeel van minder gebruikers hè
Popcorntimequote:Op vrijdag 24 juli 2015 07:46 schreef aloa het volgende:
Het IJsselmeer krijgt ook de volle laag morgen. Daar zitten veel campings rondom.
[ afbeelding ]
En ook nog eens een vrouwenoverschot omdat alle mannen Nederland en omringende landen aan het leegroven zijnquote:Op vrijdag 24 juli 2015 08:11 schreef JDude het volgende:
[..]
Iedere dag in de file denk ik ook even aan Dven die slechts twee paardenkarren en een tandeloos mannetje met een ezel voor zich hoeft te dulden. Voordeel van minder gebruikers hè.
quote:Op vrijdag 24 juli 2015 09:15 schreef Dven het volgende:
En ook nog eens een vrouwenoverschot omdat alle mannen Nederland en omringende landen aan het leegroven zijn
Dat zou wel een heel treurig en vroeg einde van een zomer zijnquote:Op vrijdag 24 juli 2015 09:05 schreef aloa het volgende:
http://www.wintersportwee(...)t-de-zomer-2015-uit/
Als ik het zo zie zullen er in het westen in de middag wat opklaringen zijn.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 09:29 schreef Blik het volgende:
Gaat het nog opklaren vandaag of blijft het bewolkt?
Ja mij wel, als ik vind dat het hier te warm of te koud is en daar sjaggerijnig over ben kijk ik even hier in het topic zie dat het bij Djeez de hele zomer 40 graden is en de hele winter -40 dan voel ik me al een stuk beterquote:Op donderdag 23 juli 2015 23:26 schreef aloa het volgende:
[..]
En dat is dan de voorzichtige schattingquote:Op vrijdag 24 juli 2015 10:30 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Djeez gaat morgen verdrinken, die krijgt 400 millimeter regen te verwerken met rukwinden tot 295 km/u.
* Dvenquote:Op vrijdag 24 juli 2015 10:29 schreef Klonk het volgende:
[..]
Ja mij wel, als ik vind dat het hier te warm of te koud is en daar sjaggerijnig over ben kijk ik even hier in het topic zie dat het bij Djeez de hele zomer 40 graden is en de hele winter -40 dan voel ik me al een stuk beter
Dan hebben we toch wat van de vikkingen geërfd.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 09:15 schreef Dven het volgende:
[..]
En ook nog eens een vrouwenoverschot omdat alle mannen Nederland en omringende landen aan het leegroven zijn
Vriend van mij zit daar sinds gisteren, die geloofde gister geen zak van wat ik zei...quote:Op vrijdag 24 juli 2015 07:46 schreef aloa het volgende:
Het IJsselmeer krijgt ook de volle laag morgen. Daar zitten veel campings rondom.
[ afbeelding ]
Ik zat ooit op een camping met een klein goedkoop tentje, mensen om me heen zeiden dat mijn tent zo weg was met de voorspelde wind. Ik had nergens last van, maar als je dan ziet dat er een hele caravan word opgetild en twee meter verder weer neerkomt, krijg je toch wel respect voor die natuurkrachten.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 10:58 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Vriend van mij zit daar sinds gisteren, die geloofde gister geen zak van wat ik zei...
Ben benieuwd hoe hij daar morgen zit
5 jaar geleden viel er nog een dode op een camping in de buurt van de Zwarte Cross dacht ik door zon pleuriswindvlaag. Tig caravans het water inquote:Op vrijdag 24 juli 2015 11:03 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Ik zat ooit op een camping met een klein goedkoop tentje, mensen om me heen zeiden dat mijn tent zo weg was met de voorspelde wind. Ik had nergens last van, maar als je dan ziet dat er een hele caravan word opgetild en twee meter verder weer neerkomt, krijg je toch wel respect voor die natuurkrachten.
ja idd, ga nu kijken aan de maas bij de 4daagsequote:Op vrijdag 24 juli 2015 11:10 schreef computergirl het volgende:
er komt vanmiddag al regen deze kant op, dat was toch niet afgesproken?
quote:Op vrijdag 24 juli 2015 11:10 schreef computergirl het volgende:
er komt vanmiddag al regen deze kant op, dat was toch niet afgesproken?
twitter:BuienRadarNL twitterde op vrijdag 24-07-2015 om 12:14:43Helemaal droog is het vandaag niet: Vanuit het zuidwesten trekken inmiddels enkele buitjes het land binnen. http://t.co/AMjHvt1N53 reageer retweet
omgewaaidetuinstoel.jpgquote:
twitter:MeteoGroupWeer twitterde op vrijdag 24-07-2015 om 12:44:25Zie hier het lagedrukgebied, dat zich uitdiepend en activerend richting Nederland verplaatst!https://t.co/kXEOiDpg2Z http://t.co/qYRA5lNOhV reageer retweet
Ik ga dit weekend logeren in het rampgebiedquote:Op vrijdag 24 juli 2015 11:09 schreef i2Them2 het volgende:
Morgen een dikke windkracht 10 boven het IJsselmeer volgens Harmonie.
[ afbeelding ]
Ook flinke windstoten tot behoorlijk diep in het binnenland. Daar nog windstoten tot 120 km/u en rond het IJsselmeer tot 130 km/u.
[ afbeelding ]
En een helm opquote:Op vrijdag 24 juli 2015 13:00 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ik ga dit weekend logeren in het rampgebied
Dat wordt popcorn inslaan.
Gelukkig zitten de honden al aan de lijn. Lekker vliegeren.quote:
quote:Op vrijdag 24 juli 2015 13:01 schreef Nattekat het volgende:
Ik heb even geen zin om tig plaatjes te downloaden over 4g, dus wanneer wordt het hoogtepunt verwacht vannacht en blijft het nog droog overdag?
Hoogtepunt morgen overdag, en nee, je wordt een natte verzopen kat.quote:Komende nacht trekt het gebied met regen en buien verder noordwaarts over het land met daarbij nog steeds een kans op onweer. Later wordt het dan mogelijk droger met een enkele opklaring. De minima liggen rond 16 graden. In de loop van de nacht draait de wind op steeds meer plaatsen naar een zuidelijke richting.
Zaterdag wordt het een onstuimige en natte dag. Er is veel bewolking en het regent van tijd tot tijd. De middagtemperatuur wordt ongeveer 18 graden, in regen is het echter maar een graad of 16. De wind draait van het westen uit naar een noordwestelijke richting en neemt fors in kracht toe. Boven land neemt de wind toe naar vrij krachtig tot krachtig, aan de kust en boven het IJsselmeer wordt de wind hard tot stormachtig met daarbij zware windstoten tot 80 of 90 km/uur. In de avond nemen wind en buiigheid sterk af.
Ga je naar festival?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 10:50 schreef INViCTuS het volgende:
als het na 14 uur maar meest droog is in de regio Utrecht
Die van januari 2007 zeker? Dat was een beste jaquote:Op vrijdag 24 juli 2015 13:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik weet nog een storm van 8 of 9 jaar geleden. Het waaide zo hard dat het glas naar binnen boog. Dakpannen vlogen in de ronte en door ramen heen en daken waaide weg.
Ramptoerisme de volgende ochtend. Gelukkig heb je daar je hond voor, kun je doen alsof je de hond aan het uitlaten bent.
Dat klopt ja. Ik was bang dat de schuifpui naar binnen kwam zetten. De hele buurt was een ravage.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 13:18 schreef Cassius het volgende:
[..]
Die van januari 2007 zeker? Dat was een beste ja
Ach dat beetje wind?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 13:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik weet nog een storm van 8 of 9 jaar geleden. Het waaide zo hard dat het glas naar binnen boog. Dakpannen vlogen in de ronte en door ramen heen en daken waaide weg.
Ramptoerisme de volgende ochtend. Gelukkig heb je daar je hond voor, kun je doen alsof je de hond aan het uitlaten bent.
Oh ja, toen vloog het plattedak van de buren nog over...quote:Op vrijdag 24 juli 2015 13:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Dan heb je toch naar de verkeerde geluisterdquote:Op vrijdag 24 juli 2015 14:42 schreef Burner82 het volgende:
En wederom zou het vandaag "slechts "20 graden worden, maar alweer boven de 26...
Morgen voor de zoveelste keer slecht weer... Ben benieuwd. Zal wel weer ruim boven de 20 komen
Wat meestal neerkomt op onvervalst strontweer zonder excessief geweld.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 14:51 schreef beantherio het volgende:
Hehe eindelijk weer eens een storm des doods. Die hebben we al een paar weken niet gehad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |