Normaal gesproken krijg je een ticket als je de weg op gaat. Als je er dan weer af gaat reken je af met credit card of cash. Zorg dat je bij het goede hokje gaat staan. Met credit card is het makkelijkst dan staat er een blauw bordje boven met "Viacard".quote:Op dinsdag 24 juli 2018 11:34 schreef PowerReal het volgende:
Binnenkort ga ik naar Sicilie. Daar hebben we een auto gehuurd. Nu hebben we de route al uitgestippeld, maar ik zet met een vraag. Wij willen rijden van Taormina naar Cefalu. Volgens Google Maps is de snelste route een tolroute. Op zich is dit geen probleem want dit scheelt bijna 45 minuten. Weet iemand hoe deze tolroutes werken in Sicilie? Ik heb zelf bar weinig ervaring met tolroutes. Betaal je aan het begin van de tolroute het bedrag of aan het einde van je route?
Ik ga zeker nog wel een keer terug, maar dan samen met m'n man en sightseeingquote:Op zondag 12 augustus 2018 18:20 schreef bloodymary1 het volgende:
Altijd mooi Italië! Jammer dat je er niet gewoon van gaat genieten daar (op Sicilië).
quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 08:07 schreef Salina het volgende:
Italia.![]()
![]()
Ben er al een keer op negen geweest denk ik, heb mezelf bezworen niet vaker dan één keer per 2 jaar te gaan (een soort zelfopgelegde beperkingsmaatregel dus).![]()
Ik ben nog láng niet klaar met Italia, en wil/moet absoluut nog naar:
- Napoli
- omgeving Sorrento / Amalfi / Salerno
- Capri
- Puglia
- Sicilia
- de Marken / Abruzzen
- Italiaanse Bloemenrivièra
- Bologna
- Verona
Vind het ook geen straf om weer terug te gaan naar:
- Cinque Terre
- Toscane
- Umbria (moet nog veel stadjes ontdekken, Spoleto, Terni, Gubbio...)
Ben in mijn leven al geweest in o.a. Rome, Firenze, Venezia, Padua, Milano, Siena, Pisa, Perugia, Assisi, Elba, Sardinie, Lucca, Orvieto...
Ik hou van het land, het eten, de gewoontes, de goedgeklede mensen, de oude schattige binnenstadjes gebouwd op een heuveltop, de verse kazen en worsten die buiten te drogen hangen, de cultuur en de oudheid die je overal proeft, ziet en ruikt.
Haha, leuk om te lezen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 12:21 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]![]()
Alles wat je noemt ben ik geweest, probeer minimaal 2 x per jaar te gaan. En wat je als laatste noemt is zo waar.
Lekker! Was jij nou Italiaans? Zo ja, hoe en wat?quote:Op zondag 7 oktober 2018 17:43 schreef Aiciu het volgende:
Eind van de maand weer naar Napels om mijn verjaardag te vieren en 2 wedstrijden te bezoeken.
In de tussentijd nog dagtrips maken naar Rome en Bari, ik wil ook weer een keer naar de Vesuvius en een ritje maken langs de Amalfikust.
Hoe bedoel je?quote:Op maandag 15 oktober 2018 20:27 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Lekker! Was jij nou Italiaans? Zo ja, hoe en wat?
Hij is een Italiaan en komt uit Italiëquote:Op maandag 15 oktober 2018 23:15 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Of je een Italiaan bent en waar je dan vandaan komt.
Enne? Waar allemaal geweest? Mooi?quote:Op maandag 15 oktober 2018 23:34 schreef kurk_droog het volgende:
Net terug van 2 weken Amalfi en Puglia![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
2,5 week met de auto. Vrijdagavond gaan rijden, tussenstop in Milaan en bij Familie in Rome en maandag kwamen wij aan in Amalfi waar wij verbleven bij La Baita. Echt een aanrader, hele aardige mensen en het eten was geweldig!!!quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 00:52 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Enne? Waar allemaal geweest? Mooi?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |