abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 22 juli 2017 @ 11:08:57 #101
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_172592236
Gisteren naar Lago di Campotosto in de Gran Sasso geweest. Wat een rust en heerlijk gezwommen. Temperatuur water heel goed te doen, prachtig gebied. Laat er nu wel net afgelopen nacht een aardbeving zijn geweest met episch centrum bij Campotosto. Op de heenweg langs Amatrice en Arquata del Tronto gekomen. Ligt er nog net zo bij alsof de zware aardbeving van augustus gisteren gebeurd is, indrukwekkend en deprimerende aanblik, in Amatrice staat alleen de kerk nog deels overeind. Wegen zijn goed gerepareerd en naast de dorpen staan noodwoningen. Militairen staan overigens wel bij de stadjes zodat niemand er in gaat. Volgende week maar de mooie stadjes bezoeken om dit beeld te vervagen.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_172685402
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2017 11:23 schreef bloodymary1 het volgende:
Dit jaar op de terugweg uit het zuiden ook nog een paar dagen op de grens van Umbria en Toscane verbleven. Wat Toscaanse stadjes bezocht (Montepulciano, Cortona en Arezzo). De conclusie is: Toscane is echt helemaal verpest door het toerisme nu. Wat een verschil met bijvoorbeeld zo'n tien jaar geleden.
Juni is toch nog niet hoogseizoen, maar deze dorpjes lopen over van de toeristen. Alleen maar winkeltjes met streekprodukten, maar niet authentiek en dubbel aan de prijs. Als je door de straatjes loopt word je aangesproken door proppers of je niet bij hen op het terras het toeristenmenu wil komen eten.
Voor mij begint Italië toch steeds meer pas onder Napels.
Proseccostreek, Monferrato, Riviera di Levante, Pesaro/Fano, Udine, etc, etc. Allemaal plekken in Noord Italie waar het massa-toerisme nog geen doorgaan heeft gevonden.
Vooral de proseccostreek en de Monferrato zijn bij mij absoluut favoriet.
pi_172687186
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 11:02 schreef F-Bravo het volgende:

[..]

Proseccostreek, Monferrato, Riviera di Levante, Pesaro/Fano, Udine, etc, etc. Allemaal plekken in Noord Italie waar het massa-toerisme nog geen doorgaan heeft gevonden.
Vooral de proseccostreek en de Monferrato zijn bij mij absoluut favoriet.
Oh zeker waar! Ik bedoel vooral Toscane dat zo verpest is op sommige plekken, ook niet overal hoor. Pesaro/Fano is erg leuk ook ja. Heel de Marche trouwens.
  maandag 31 juli 2017 @ 15:42:25 #104
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_172808164
Toch eens een balletje opgooien:

Volgend jaar waarschijnlijk toch weer naar Italië. Dan wel met een kleine meid van bijna 2.
De vakanties die we nu meestal deden was een combi van wandelen/stadje bezoeken/strand.
Dat zal met een kleine wel iets anders worden, vooral die steden bezoeken hoeft dan niet echt meer.

Wat is nu een mooie regio om te bezoeken? Toscane/Garda/Amalfi/Sicilië hebben we gehad.
Ik voel nu wat meer voor Como of Lago maggiore, maar kun je daar ook mooi wandelen?
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_172810931
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 15:42 schreef greatgonzo het volgende:
Toch eens een balletje opgooien:

Volgend jaar waarschijnlijk toch weer naar Italië. Dan wel met een kleine meid van bijna 2.
De vakanties die we nu meestal deden was een combi van wandelen/stadje bezoeken/strand.
Dat zal met een kleine wel iets anders worden, vooral die steden bezoeken hoeft dan niet echt meer.

Wat is nu een mooie regio om te bezoeken? Toscane/Garda/Amalfi/Sicilië hebben we gehad.
Ik voel nu wat meer voor Como of Lago maggiore, maar kun je daar ook mooi wandelen?
een kinderwagen rondom de bergmeren ? lijkt mij persoonlijk niet heel ideaal.

ik zou wat meer voor de adriatische kust gaan als je niet te ver wilt , en anders zou ik afzakken naar le marche ofzo
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 08:22:47 #106
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_172823270
quote:
14s.gif Op maandag 31 juli 2017 17:49 schreef Joene het volgende:

[..]

een kinderwagen rondom de bergmeren ? lijkt mij persoonlijk niet heel ideaal.

ik zou wat meer voor de adriatische kust gaan als je niet te ver wilt , en anders zou ik afzakken naar le marche ofzo
we hebben een draagdoek :)
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_172823500
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 15:42 schreef greatgonzo het volgende:
Toch eens een balletje opgooien:

Volgend jaar waarschijnlijk toch weer naar Italië. Dan wel met een kleine meid van bijna 2.
De vakanties die we nu meestal deden was een combi van wandelen/stadje bezoeken/strand.
Dat zal met een kleine wel iets anders worden, vooral die steden bezoeken hoeft dan niet echt meer.

Wat is nu een mooie regio om te bezoeken? Toscane/Garda/Amalfi/Sicilië hebben we gehad.
Ik voel nu wat meer voor Como of Lago maggiore, maar kun je daar ook mooi wandelen?
In het noorden rond Merano heb je flink wat wandelpaden door de bergen die geschikt zijn voor gezinnen. Uiteraard ontbreekt daar wel de strandpret.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 09:06:22 #108
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_172823838
en langs de Adriatische kust? Is daar ook wel wat cultuur te vinden?
Bij tijd en wijle aanwezig...
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:28:35 #109
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_172826148
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 15:42 schreef greatgonzo het volgende:
Ik voel nu wat meer voor Como of Lago maggiore, maar kun je daar ook mooi wandelen?
Schitterende meren met steile, hoge hellingen, niet voor wandelingen met kleine kinderen lijkt me. Verder is het in het hoogseizoen volstrekt hopeloos om je daar te verplaatsen, de wegen rond de meren zijn grotendeels smal, bochtig en VMax grotendeels 50, dus blijf zitten waar je zit of je zit de halve dag in de auto in de file. Het Lago d'Iseo is iets minder toeristisch en heeft een iets betere infrastructuur, ook vlakbij aardige steden als Bergamo en Brescia.
It's not a lie, if you believe
pi_172826993
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 09:06 schreef greatgonzo het volgende:
en langs de Adriatische kust? Is daar ook wel wat cultuur te vinden?
Wel minder, maar in het stuk tussen Pesaro en Pescara is meer dan genoeg leuks te vinden! Voordeel is dat wandelen er ook goed kan. En genoeg leuke oude steden.
pi_172836720
Waarom zo heet ?


.
pi_172839652
Druk? Als je iets van de grootse meren vandaan zit, is het juist bijzonder rustig.

Afgelopen weekend, iets ten noorden (20 km of zo) van het Gardameer:
Lago di Molveno




Verschillende kindvriendelijke meren bezocht. Allemaal binnen 25 km van het noorden van het Gardameer (dus in de bergen). En allemaal gewoon overal plek. Niet druk. Maar gezellig. En ook genoeg parkeerplek te vinden. En schaduwplekken bij het water.
Alle kabelbanen zijn open. Maar geen wachtrijen.
Heerlijk dus.
Alleen deze week wel wat warm. Maar ook dan zijn de bergen een uitkomst. :D

[ Bericht 15% gewijzigd door agter op 01-08-2017 21:53:06 ]
Make my day!
pi_172846543
Lol, bij aankomst in Bolzano maandag was de beoogde camping vol en de 12 anderen die we belden ook. Uiteindelijk konden we in Molveno nog 1 nachtje staan, dus daarom nu doorgegeaan naar de kust. Ik had er wel langer willen blijven, dat bergmeer was lekker verkoelend.
.
pi_172847220
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 08:48 schreef Fer het volgende:
Lol, bij aankomst in Bolzano maandag was de beoogde camping vol en de 12 anderen die we belden ook. Uiteindelijk konden we in Molveno nog 1 nachtje staan, dus daarom nu doorgegeaan naar de kust. Ik had er wel langer willen blijven, dat bergmeer was lekker verkoelend.
Tja. Campings bezoeken wij niet.

Wij gaan van B&B naar B&B (tussen de 1 en 8 nachten, afhankelijk van wat wij willen en de ruimte). En laten de eigenaars de volgende plek voor ons regelen. Zij weten waar plek is en wat mooi is. Werkt echt als een trein.
En als je wil krijg je zo een mooi inkijkje in het leven van de lokale mensen. En eet je wat zij eten. En krijg je recepten mee. O+ Omdat het zo lekker was.



Geen goede ervaringen met campings daar.. altijd vol. Altijd al zo geweest in het hoogseizoen, helaas.

[ Bericht 4% gewijzigd door agter op 02-08-2017 09:48:37 ]
Make my day!
pi_172848179
Wij gaan ook altijd op campings, maar dan huren we daar chalets, mobilhomes, huisjes etc. Wij gaan in juni en dan is er altijd plek en kun je ook voor een paar dagen, hoef je niet perse van zaterdag tot zaterdag en de prijs is 1/3 van het hoogseizoen. Ik prefereer campings omdat je dan alle voorzieningen hebt, zwembad, bar etc. En je bent wat anoniemer.
Hebben ook wel eens in B&B's en agriturismo's verbleven, maar dat vond ik echt vreselijk. Dan wisten ze precies hoe laat je thuis kwam en wilden weten waar je geweest was en wat je ging doen en gingen zich overal mee bemoeien (aardig bedoeld hoor, maar ik zoek het liever zelf uit). Vind dat je dan bijna geen privacy hebt. Daarom liever op campings.
In Italië heb je ook hele leuke verblijven op campings, zeker in het zuiden. Stenen huisjes vaak, niet altijd van die standaard stacaravans.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 10:21:47 #116
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_172848236
Begint nu toch wel aardig heet te worden hier in de Abruzzen/Marche. Ondertussen wel mooie plaatsjes bezocht als Fermo, Offida, Ripatransone en Macerata. Komende dagen staat in het teken van verkoeling zoeken, helaas was het zeewater gisteren pislauw.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_172848281
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 10:21 schreef Bayswater het volgende:
Begint nu toch wel aardig heet te worden hier in de Abruzzen/Marche. Ondertussen wel mooie plaatsjes bezocht als Fermo, Offida en Macerata. Komende dagen staat in het teken van verkoeling zoeken, helaas was het zeewater gisteren pislauw.
Ja, ga effe klagen over de hitte. Ik zou zo met je willen ruilen....

Leuke omgeving is dat daar hè? En zelfs nu zeker helemaal niet zo toeristisch in het binnenland?
  woensdag 2 augustus 2017 @ 10:29:49 #118
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_172848442
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 10:23 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ja, ga effe klagen over de hitte. Ik zou zo met je willen ruilen....

Leuke omgeving is dat daar hè? En zelfs nu zeker helemaal niet zo toeristisch in het binnenland?
Binnenland inderdaad amper buitenlandse toeristen ook nu in het hoogseizoen. Camping toch ongeveer 20-25 % Nederlanders. Geen Duitsers, rest alleen maar Italianen. Gelukkig hebben we qua restaurant ook een rustig prachtstekje aan zee gevonden.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_172848477
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 10:29 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Binnenland inderdaad amper buitenlandse toeristen ook nu in het hoogseizoen. Camping toch ongeveer 20-25 % Nederlanders. Geen Duitsers, rest alleen maar Italianen. Gelukkig hebben we qua restaurant ook een rustig prachtstekje aan zee gevonden.
Oh heerlijk, zie het zo voor me. Geniet er nog van!
  woensdag 2 augustus 2017 @ 10:37:56 #120
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_172848627
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 10:31 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Oh heerlijk, zie het zo voor me. Geniet er nog van!
Dank je! Volgende week zal ik ook weer heimwee hebben en terugverlangen naar de zweetdruppels van nu.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  woensdag 2 augustus 2017 @ 10:51:32 #121
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_172848921
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 10:19 schreef bloodymary1 het volgende:

Hebben ook wel eens in B&B's en agriturismo's verbleven, maar dat vond ik echt vreselijk. Dan wisten ze precies hoe laat je thuis kwam en wilden weten waar je geweest was en wat je ging doen en gingen zich overal mee bemoeien (aardig bedoeld hoor, maar ik zoek het liever zelf uit). Vind dat je dan bijna geen privacy hebt. Daarom liever op campings.
Leuk stukje, mij ook allemaal te geforceerd. In Mantova in een B & B kreeg ik bij aankomst een uitleg en tips van een uur, zat ik net op te wachten na 8 uur autorijden. Erg goed bedoeld uiteraard en toffe kerel maar wilde ff neerploffen op bed met een ijskoud biertje. Maar ieder zijn eigen meuk natuurlijk.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_172849429
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 10:51 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Leuk stukje, mij ook allemaal te geforceerd. In Mantova in een B & B kreeg ik bij aankomst een uitleg en tips van een uur, zat ik net op te wachten na 8 uur autorijden. Erg goed bedoeld uiteraard en toffe kerel maar wilde ff neerploffen op bed met een ijskoud biertje. Maar ieder zijn eigen meuk natuurlijk.
Dit.
Overigens kun je ook gewoon aangeven dat je even niet zit te wachten op tips ed. Maar een koud biertje ofzo wel lekker zou vinden.

Is toch niets vreemds aan.

Voor mij is Italie ook het contact met de Italianen, hun eten en drinken. En ben ik liever niet anoniem op een massale camping. Maar ieder het zijne. Gelukkig maar. ^O^
Make my day!
  woensdag 2 augustus 2017 @ 11:51:17 #123
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_172850097
Nu moet ik zeggen dat men in deze regionen amper Engels spreekt en ik geen Italiaans. De communicatie is dus sowieso gebrekkig. In het noorden spreken ze beter Engels.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  woensdag 9 augustus 2017 @ 23:23:07 #124
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_173031285
Hoi :W

Iemand die me kan helpen? Wil begin sept (voor 16 sept) een dag of 5 naar Rome. Accomodatie liefst met zwembad(je) en zo centraal mogelijk gelegen (ivm bejaarde moeder die ik mee wil nemen), doch betaalbaar (geen super de luxe tig sterren hotels. Gewoon acceptabel). Ben niet zo'n ster met combineren vluchten en hotels etc.

PS Was er ook niet ook een Rome-topic?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_173031935
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 11:16 schreef agter het volgende:

[..]

Dit.
Overigens kun je ook gewoon aangeven dat je even niet zit te wachten op tips ed. Maar een koud biertje ofzo wel lekker zou vinden.

Is toch niets vreemds aan.

Voor mij is Italie ook het contact met de Italianen, hun eten en drinken. En ben ik liever niet anoniem op een massale camping. Maar ieder het zijne. Gelukkig maar. ^O^
Dat kan ook prima op een camping hoor, die helemaal niet zo massaal hoeft te zijn. En zeker in het zuiden zijn de gasten ook bijna alleen Italianen. Verder kom je natuurlijk ook op genoeg andere plekken waar je contact hebt. Ik spreek wel Italiaans, dus vind dat ook altijd heel leuk.
Maar ieder zijn ding toch. Heb het diverse malen geprobeerd op Agriturismo's maar vind het echt helemaal niks. En het eten en drinken daar komen we ook genoeg mee in contact, elke dag lekker uitgebreid uit eten. Ben inmiddels een volleerd grappa-kenner!
En er zijn zelfs Italianen, die deze in de vriezer zetten... :( Zo fout, alle smaak gaat verloren.
pi_173032103
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 23:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
Hoi :W

Iemand die me kan helpen? Wil begin sept (voor 16 sept) een dag of 5 naar Rome. Accomodatie liefst met zwembad(je) en zo centraal mogelijk gelegen (ivm bejaarde moeder die ik mee wil nemen), doch betaalbaar (geen super de luxe tig sterren hotels. Gewoon acceptabel). Ben niet zo'n ster met combineren vluchten en hotels etc.

PS Was er ook niet ook een Rome-topic?
Ik weet wel een paar leuke accomodaties in Rome, maar die voldoen niet aan wat jij graag wil.

Maar vraag het eens in het Rome-topic, dan heb je meer kans:
TRV / Rome #8: Waar Trastevere te vaak overgeslagen wordt
pi_173033611
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 23:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
Hoi :W

Iemand die me kan helpen? Wil begin sept (voor 16 sept) een dag of 5 naar Rome. Accomodatie liefst met zwembad(je) en zo centraal mogelijk gelegen (ivm bejaarde moeder die ik mee wil nemen), doch betaalbaar (geen super de luxe tig sterren hotels. Gewoon acceptabel). Ben niet zo'n ster met combineren vluchten en hotels etc.

PS Was er ook niet ook een Rome-topic?
Haha
pi_173033673
morgen richting Orvieto en omgeving.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 07:33:09 #129
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_173033698
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 21:32 schreef agter het volgende:
Druk? Als je iets van de grootse meren vandaan zit, is het juist bijzonder rustig.

Afgelopen weekend, iets ten noorden (20 km of zo) van het Gardameer:
Lago di Molveno
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]


Is dat tweede plaatje ook van lago di molveno?
Want O+
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_173033712
Heerlijk topic, ik kan niet wachten tot ik weer 'mag' naar bella Italia!
pi_173034915
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 07:33 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

Is dat tweede plaatje ook van lago di molveno?
Want O+
Ja. Klopt! ^O^
Make my day!
  donderdag 10 augustus 2017 @ 10:31:01 #132
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_173035591
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 09:55 schreef agter het volgende:

[..]

Ja. Klopt! ^O^
Komt mooi uit dat ik daar volgende week in de buurt zit dan ^O^
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  donderdag 10 augustus 2017 @ 10:32:47 #133
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_173035628
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 00:04 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ik weet wel een paar leuke accomodaties in Rome, maar die voldoen niet aan wat jij graag wil.

Maar vraag het eens in het Rome-topic, dan heb je meer kans:
TRV / Rome #8: Waar Trastevere te vaak overgeslagen wordt
Dank ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_173054082
quote:
6s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 07:22 schreef Joene het volgende:
morgen richting Orvieto en omgeving.
Als je bij het meer van Bolsano komt. Kijk uit naar een rubberboot je, dat ben ik.
.
pi_173104781
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 23:21 schreef Fer het volgende:

[..]

Als je bij het meer van Bolsano komt. Kijk uit naar een rubberboot je, dat ben ik.
je bent vast de enige !
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  zondag 13 augustus 2017 @ 12:27:17 #136
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_173107899
Dit jaar voor het eerst Italie. Eerst een weekendje Milaan gehad (stad mwoah, Como meer geweldig).

Nu een week in Ligurie, eerst in Cogoleto gezeten, rusti stadje. Nu in Sestri Levante, superdruk natuurlijk. Toch, het eten en de mensen: erg fijn! Komen hier zeker terug.

Besloten trouwens om cinque terre niet te doen, veel te veel negatieve reviews gelezen en ervaringen gehoord.
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
pi_173107988
quote:
14s.gif Op zondag 13 augustus 2017 10:06 schreef Joene het volgende:

[..]

je bent vast de enige !
Nou, de meesten aan waren aan de andere kant, bij Bolsena zelf niemand.

Wa's best gaaf, je mag hier tot 40pk huren zonder vaarbrevet.
.
pi_173139632
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 12:31 schreef Fer het volgende:

[..]

Nou, de meesten aan waren aan de andere kant, bij Bolsena zelf niemand.

Wa's best gaaf, je mag hier tot 40pk huren zonder vaarbrevet.
ik ga woensdag , verhuren ze ook met reddingsvest voor kinderen ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_173140406
quote:
14s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:06 schreef Joene het volgende:

[..]

ik ga woensdag , verhuren ze ook met reddingsvest voor kinderen ?
Ja zaten erbij. Weet niet welke maat.
.
pi_173198413
Vanmiddag aan capodimonte gezeten
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_173199233
quote:
14s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 23:31 schreef Joene het volgende:
Vanmiddag aan capodimonte gezeten
Leuk dorpje. En Montefiascone is nog mooier!
pi_173199338
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 00:07 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Leuk dorpje. En Montefiascone is nog mooier!
ja 2 jaar terug ook in deze regio geweest , toen Montefiascone + rocca di papi gedaan :) Vandaag marta en capodimonte
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_173200917
Zit nu bij Firenzuola op 900m hoogte. Gisteren konden om 20u de vesten al aan en twijfelde even voor een lange broek, zo fris na 2 weken hitte.
.
pi_173201499
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 08:27 schreef Fer het volgende:
Zit nu bij Firenzuola op 900m hoogte. Gisteren konden om 20u de vesten al aan en twijfelde even voor een lange broek, zo fris na 2 weken hitte.
Wij doen elke avond als de duisternis valt langebroek en lange mouwen aan , ivm die leuke muggen en andere steekbeestjes.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  maandag 4 juni 2018 @ 13:17:55 #145
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_179599385
Wat? Al zo lang niemand gepost?

Ik ga volgende week een week naar Napels, incl huurauto. Overnachtingen heb ik nog niet vastgelegd. Wat zijn attracties in Zuid Italië die ik absoluut niet mag missen? Ik ga sowieso de Vesuvius op en Pompei bezoeken. Verder ligt alles nog open.

Thanks :-)
  maandag 4 juni 2018 @ 20:18:09 #146
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_179607455
Wij zijn net terug van een rondje Europa, Duitsland, Oostenrijk, Italië, Slovenië en Tsjechië.
De volgende vakantierit (in September) gaat weer gewoon compleet naar Italië, want die twee laatste voormalige Oostbloklanden zijn toch echt niet zo verfijnd. Leuk voor een keer, maar ons hart ligt toch in Italië.
  woensdag 6 juni 2018 @ 15:14:50 #147
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_179638221
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 13:17 schreef Hi_flyer het volgende:
Wat? Al zo lang niemand gepost?

Ik ga volgende week een week naar Napels, incl huurauto. Overnachtingen heb ik nog niet vastgelegd. Wat zijn attracties in Zuid Italië die ik absoluut niet mag missen? Ik ga sowieso de Vesuvius op en Pompei bezoeken. Verder ligt alles nog open.

Thanks :-)
bloodymary zat daar vorig jaar in de buurt, wellicht heeft zij nog wat tips.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  woensdag 6 juni 2018 @ 16:15:14 #148
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_179639022
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 13:17 schreef Hi_flyer het volgende:
Wat? Al zo lang niemand gepost?

Ik ga volgende week een week naar Napels, incl huurauto. Overnachtingen heb ik nog niet vastgelegd. Wat zijn attracties in Zuid Italië die ik absoluut niet mag missen? Ik ga sowieso de Vesuvius op en Pompei bezoeken. Verder ligt alles nog open.

Thanks :-)
twee jaar gelden geweest. 4 dagen Napels, 5 dagen Amalfi kust en 2 weken Sicilië.

In Napels de free tour gedaan. Een student leid je dan de stad door. In principe gratis, maar van ¤5 fooi pp maak je zo iemand al blij (en heeft hij twee groepjes van 10 man, dan pakt hij toch ¤100 per dag... dat verdien ik zelfs nog niet netto).
http://www.napolithatsamore.org/walks_en/

Je moet natuurlijk naar de beste pizza maker van Italië. Da Michele. Alleen maar Pizza Margarita... en wachten in de rij, op basis van een volgnummertje. Maar dan krijg je ook echt een super pizza!

Het eierkasteel is leuk te bezoeken, en ook leuk om met de kabelbaan naar de heuvels te gaan.
Hier probeerden ze wel mijn zak te rollen, dus daar even op letten (blijft een Maffia stad hé ;) )

Pompeï is een must inderdaad als je van geschiedenis houdt. Wij zijn eerst naar de achteringang gelopen. Daar was het mega rustig. En toen naar voren gewerkt. De meute doet het natuurlijk andersom.

Een weekje is natuurlijk te kort om lang bij de Amalfi kust te blijven. Maar ik vond het wel verschrikkelijk mooi, misschien wel het mooiste stukje Italië. Zou ik rustig een dagtocht aan wagen. Dus van Sorento (uurtje rijden vanaf Napels) de SS163 volgen. Bereid je voor op drukke, smalle wegen, maar stop veel onderweg en geniet van het uitzicht.

Wij hebben uiteindelijk best veel van het ANWB boekje gedaan, stonden leuke tips in.



Stonden leuke tips in, zeker qua eten. Is ook een nieuwe versie. Kost nog geen twee pizza's :)

anwb
Bij tijd en wijle aanwezig...
  woensdag 6 juni 2018 @ 18:45:05 #149
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_179641341
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 16:15 schreef greatgonzo het volgende:

[..]

Dus van Sorento (uurtje rijden vanaf Napels) de SS163 volgen. Bereid je voor op drukke, smalle wegen, maar stop veel onderweg en geniet van het uitzicht.

De eerste keer in je leven op dat weggetje langs de Amalfikust terechtkomen is nog best wel een dingetje, mijn vrouw schrok zich helemaal wild. Ze vond het al erg smal en eng her en der, maar toen er in een krappe bocht een joekel van een toeristenbus onze kant op kwam had ze het niet meer.

Even achteruit fileparkeren loste het probleem en het aanstaande hartinfarct van mijn vrouw op.

Gelukkig vind ik het wel leuk om in Italië te rijden, maar zij zit er regelmatig met de handen voor de ogen.
  woensdag 6 juni 2018 @ 19:16:58 #150
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_179641980
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 18:45 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

De eerste keer in je leven op dat weggetje langs de Amalfikust terechtkomen is nog best wel een dingetje, mijn vrouw schrok zich helemaal wild. Ze vond het al erg smal en eng her en der, maar toen er in een krappe bocht een joekel van een toeristenbus onze kant op kwam had ze het niet meer.

Even achteruit fileparkeren loste het probleem en het aanstaande hartinfarct van mijn vrouw op.

Gelukkig vind ik het wel leuk om in Italië te rijden, maar zij zit er regelmatig met de handen voor de ogen.
Rijden in Italië vind ik echt genieten. Mooiste ervaring was dwars door Firenze in de spits. Zo lang je maar zorgt dat je zelf nergens tegen aan botst komt alles goed _O_
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_179642418
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 15:14 schreef Bayswater het volgende:

[..]

bloodymary zat daar vorig jaar in de buurt, wellicht heeft zij nog wat tips.
Maar die zit nu in Puglia, ok mooi. Wat zijn jouw plannen dit jaar?
pi_179642482
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 13:17 schreef Hi_flyer het volgende:
Wat? Al zo lang niemand gepost?

Ik ga volgende week een week naar Napels, incl huurauto. Overnachtingen heb ik nog niet vastgelegd. Wat zijn attracties in Zuid Italië die ik absoluut niet mag missen? Ik ga sowieso de Vesuvius op en Pompei bezoeken. Verder ligt alles nog open.

Thanks :
Weet niet of je nog echt verder gaat rijden en verblijven, maar anders is Paestum en omgeving een aanrader. Griekse tempels, Castellabate, en een bezoek aan een buffelmozzarellaboerderij
  woensdag 6 juni 2018 @ 21:08:03 #153
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_179644031
Paestum is een uitstekende tip! ^O^ Toegevoegd. Reisplanning is klaar.
  woensdag 6 juni 2018 @ 22:56:01 #154
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_179646877
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 19:16 schreef Bugno het volgende:

[..]

Rijden in Italië vind ik echt genieten. Mooiste ervaring was dwars door Firenze in de spits. Zo lang je maar zorgt dat je zelf nergens tegen aan botst komt alles goed _O_
Roma- en Bologna centro eens proberen, en dan ook de ZTL zones zien te ontwijken.
Gelukkig hebben Italianen ontzag voor mooie auto's.

Bellissima!
  woensdag 6 juni 2018 @ 23:55:37 #155
62913 Blik
The one and Only!
pi_179647939
Ook even posten hier, ga in juli voor ruim 2 weken naar Sardinie (met de boot). Slapen eerst 8 nachten in de buurt van Orosei en daarna 7 nachten in het zuiden vlakbij Cagliari
  donderdag 7 juni 2018 @ 07:17:32 #156
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_179649114
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 22:56 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Roma- en Bologna centro eens proberen, en dan ook de ZTL zones zien te ontwijken.
Gelukkig hebben Italianen ontzag voor mooie auto's.

Bellissima!
Van die ZTL kreeg ik nog een bekeuring thuis _O- Niet betaald overigens en nooit meer wat gehoord.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_179649156
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 18:45 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

De eerste keer in je leven op dat weggetje langs de Amalfikust terechtkomen is nog best wel een dingetje, mijn vrouw schrok zich helemaal wild. Ze vond het al erg smal en eng her en der, maar toen er in een krappe bocht een joekel van een toeristenbus onze kant op kwam had ze het niet meer.

Even achteruit fileparkeren loste het probleem en het aanstaande hartinfarct van mijn vrouw op.

Gelukkig vind ik het wel leuk om in Italië te rijden, maar zij zit er regelmatig met de handen voor de ogen.
Deze week nog meegemaakt op Ischia. Duitser moest achteruit voor de bus, botst op een scooter, Italiaanse bestuurder maakt met drukke handgebaren duidelijk wat ie van de bestuurder vond.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_179649176
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 13:17 schreef Hi_flyer het volgende:
Wat? Al zo lang niemand gepost?

Ik ga volgende week een week naar Napels, incl huurauto. Overnachtingen heb ik nog niet vastgelegd. Wat zijn attracties in Zuid Italië die ik absoluut niet mag missen? Ik ga sowieso de Vesuvius op en Pompei bezoeken. Verder ligt alles nog open.

Thanks :-)
Het leukste aan Napoli vond ik dat iedereen vanaf een uurtje of 17:00 buiten op straat hangt met flessen bier in hun handen (kun je overal kopen voor ongeveer 1,50). Hele chille sfeer. Beetje drinken, mensen ontmoeten, uit eten, verder drinken en dat tot laat op de avond, vroeg in de nacht. Ook op dinsdag ofzo.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 7 juni 2018 @ 13:40:54 #159
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_179653864
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 07:17 schreef Bugno het volgende:

[..]

Van die ZTL kreeg ik nog een bekeuring thuis _O- Niet betaald overigens en nooit meer wat gehoord.
Ik las op het Trosradar forum dat die bekeuringen tot zes jaar na dato nog in je brievenbus terecht kunnen komen, dus ik blijf voorzichtig optimistisch want Rome en Bologna is nu 3 jaar geleden.
Overigens rijd, en reed ik ook toen met een hybride, en de hoteleigenaar maakte een opmerking in de trant van 'it's a hybrid, no worries', toen ik hem ernaar vroeg.

Maar goed, het knaagt nog wel een klein beetje.
  donderdag 7 juni 2018 @ 13:43:01 #160
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_179653915
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 07:35 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Het leukste aan Napoli vond ik dat iedereen vanaf een uurtje of 17:00 buiten op straat hangt met flessen bier in hun handen (kun je overal kopen voor ongeveer 1,50). Hele chille sfeer. Beetje drinken, mensen ontmoeten, uit eten, verder drinken en dat tot laat op de avond, vroeg in de nacht. Ook op dinsdag ofzo.
In Brno (Tsjechië) doen ze dat met halve liters bier.
  donderdag 7 juni 2018 @ 13:43:59 #161
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_179653935
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 23:55 schreef Blik het volgende:
Ook even posten hier, ga in juli voor ruim 2 weken naar Sardinie (met de boot). Slapen eerst 8 nachten in de buurt van Orosei en daarna 7 nachten in het zuiden vlakbij Cagliari
Sardinië, daar moet ik ook nog eens naartoe.
pi_179655609
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 13:43 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

In Brno (Tsjechië) doen ze dat met halve liters bier.
In Londen (Engeland) met pints. Maar goed daar gaat het topic niet over.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_179655634
Pompeii is trouwens echt geweldig. Ik vond het machtig mooi om daar rond te lopen en een zeer goed beeld te krijgen van het leven in die tijd. Wat een werk moet dat geweest zijn om dat allemaal op te graven. Wel tof voor archeologen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_179655874
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 13:17 schreef Hi_flyer het volgende:
Wat? Al zo lang niemand gepost?

Ik ga volgende week een week naar Napels, incl huurauto. Overnachtingen heb ik nog niet vastgelegd. Wat zijn attracties in Zuid Italië die ik absoluut niet mag missen? Ik ga sowieso de Vesuvius op en Pompei bezoeken. Verder ligt alles nog open.

Thanks :-)
sla Lecce en Matera ook niet over..!
  donderdag 7 juni 2018 @ 17:31:51 #165
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_179657764
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 15:31 schreef Nielsch het volgende:
Pompeii is trouwens echt geweldig. Ik vond het machtig mooi om daar rond te lopen en een zeer goed beeld te krijgen van het leven in die tijd. Wat een werk moet dat geweest zijn om dat allemaal op te graven. Wel tof voor archeologen.
Het is een doorgaande onderneming, ook nu nog, elke dag ontdekt men daar wat nieuws.
  woensdag 27 juni 2018 @ 19:25:47 #166
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_180086107
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 19:42 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Maar die zit nu in Puglia, ok mooi. Wat zijn jouw plannen dit jaar?
Lees het nu pas, 2 weken Rimini en 1 week Zillertal. Ontstaan omdat ik de wensen van 3 families in een vakantie moest gieten, heb er wel zin in eigenlijk. Vroeger was Rimini populair als busreis voor 17 jarigen als tegenhanger van Salou en Lloret in Spanje. Tegenwoordig volgens mij wat minder populair bij buitenlandse toeristen vanwege het geringe aanbod in dat gebied bij de grote touroperators. Daarbij staat Emilia-Romagna op 1 in de lonely planet gids dit jaar in Europa, dan moet het toch geweldig zijn :)

Lonely Planet's Best in Europe 2018
1. Emilia-Romagna, Italië
2. Cantabrië, Spanje
3. Fryslân, Nederland
4. Kosovo
5. Provence, Frankrijk
6. Dundee, Schotland
7. Kleine Cycladen, Griekenland
8. Vilnius, Litouwen
9. Vipava-vallei, Slovenië
10. Tirana, Albanië
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_180088179
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 19:25 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Lees het nu pas, 2 weken Rimini en 1 week Zillertal. Ontstaan omdat ik de wensen van 3 families in een vakantie moest gieten, heb er wel zin in eigenlijk. Vroeger was Rimini populair als busreis voor 17 jarigen als tegenhanger van Salou en Lloret in Spanje. Tegenwoordig volgens mij wat minder populair bij buitenlandse toeristen vanwege het geringe aanbod in dat gebied bij de grote touroperators. Daarbij staat Emilia-Romagna op 1 in de lonely planet gids dit jaar in Europa, dan moet het toch geweldig zijn :)

Lonely Planet's Best in Europe 2018
1. Emilia-Romagna, Italië
2. Cantabrië, Spanje
3. Fryslân, Nederland
4. Kosovo
5. Provence, Frankrijk
6. Dundee, Schotland
7. Kleine Cycladen, Griekenland
8. Vilnius, Litouwen
9. Vipava-vallei, Slovenië
10. Tirana, Albanië

Emilia-Romagna is zeker geweldig, vooral Bologna-Modena-Parma. En voor autoliefhebbers ook enorm veel te zien. Maranello (Ferrari), Lamborghinifabriek, Ducatifabriek (beiden te bezoeken met museum) Misano ligt er vlakbij en een museum over Simoncelli.
Maar eh... Rimini (en het aangrenzende Riccione) worden de laatste jaren overspoeld door Russen... Ach, is weer eens wat anders hè. Je merkt het ook in het nabijgelegen San Marino. Vroeger kon je er leuk drank en parfum kopen. Nu allerlei wapens.

[ Bericht 2% gewijzigd door bloodymary1 op 27-06-2018 20:49:27 ]
  woensdag 27 juni 2018 @ 21:03:52 #168
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_180088595
Ach, zitten aan de kust net buiten Rimini. Op de facebookpagina van de camping geen Rus gezien gelukkig, vooral Italianen, handjevol Nederlanders, beetje Duits en een prutje Zweden. Zien het wel, zal sowieso een andere vakantie worden dan voorheen met zijn drietjes. Zitten overigens niet de hele dag op elkaars lip, houden allemaal wel een beetje van vrijheid.

Hoe was het in Puglia?
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_180088942
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 17:31 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Het is een doorgaande onderneming, ook nu nog, elke dag ontdekt men daar wat nieuws.
Klopt, heb ze in actie gezien.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_180089129
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 21:03 schreef Bayswater het volgende:
Ach, zitten aan de kust net buiten Rimini. Op de facebookpagina van de camping geen Rus gezien gelukkig, vooral Italianen, handjevol Nederlanders, beetje Duits en een prutje Zweden. Zien het wel, zal sowieso een andere vakantie worden dan voorheen met zijn drietjes. Zitten overigens niet de hele dag op elkaars lip, houden allemaal wel een beetje van vrijheid.

Hoe was het in Puglia?
Het zal ook wel meevallen hoor. En er hoeft ook niet per definitie iets mis te zijn met Russen. Het viel me alleen op de laatste keer dat ik in die buurt was.
Puglia was heerlijk, zoals altijd. Verbleven bij Vieste, Gallipolli en Ostuni. We waren er al twee keer eerder geweest, vijf en tien jaar geleden en het valt me wel op dat het echt heel toeristisch aan het worden is. Vroeger was je echt een bezienswaardigheid als toerist uit NL, vanwege de afstand natuurlijk. Maar door de goedkope flydrives wordt het momenteel wel overspoeld door toeristen. Ook worden bijvoorbeeld de trulli's bij Alberobello en Matera gehyped zodat daar zelfs bussen vol Japanners en Amerikanen op af komen. Echt jammer is dat. Je kunt nergens meer gaan zitten zonder een menukaart in het Engels of Duits te krijgen. Ik spreek gvd Italiaans! Het blijft natuurlijk een prachtig stuk Italie en op vele plekken nog heel authentiek, maar die toeristische plekken baren me wel zorgen. En ja, natuurlijk ben ik ook een toerist. In bijvoorbeeld Campania of de Abruzzen is dit nog helemaal niet zo. Je kunt ook geen reistijdschrift meer open slaan of het gaat over Puglia.
  woensdag 27 juni 2018 @ 22:46:50 #171
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_180091533
Lijkt erop dat de oostkant wat populairder gaat worden inderdaad, hoor de naam Puglia ook steeds vaker vallen. Vliegveld van Bari en Brindisi worden populairder. Transavia heeft ook sinds kort weer een nieuwe bestemming in Zuid-Italie. Sicilie hebben we het maar niet over maar dat is de laatste 15 jaar ook hard gegaan qua populariteit, en terecht overigens. Nog langs Pater Pio gegaan bij Vieste?
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  woensdag 27 juni 2018 @ 23:06:10 #172
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_180092039
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2018 21:17 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Klopt, heb ze in actie gezien.
Ik ook, mooi om te zien die toewijding.
  woensdag 27 juni 2018 @ 23:10:28 #173
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_180092206
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 22:46 schreef Bayswater het volgende:
Lijkt erop dat de oostkant wat populairder gaat worden inderdaad, hoor de naam Puglia ook steeds vaker vallen. Vliegveld van Bari en Brindisi worden populairder. Transavia heeft ook sinds kort weer een nieuwe bestemming in Zuid-Italie. Sicilie hebben we het maar niet over maar dat is de laatste 15 jaar ook hard gegaan qua populariteit, en terecht overigens. Nog langs Pater Pio gegaan bij Vieste?
In september gaan we naar Tivoli en daarna naar Vieste en Peschici. Ik kijk ernaar uit.
pi_180093133
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 22:46 schreef Bayswater het volgende:
Lijkt erop dat de oostkant wat populairder gaat worden inderdaad, hoor de naam Puglia ook steeds vaker vallen. Vliegveld van Bari en Brindisi worden populairder. Transavia heeft ook sinds kort weer een nieuwe bestemming in Zuid-Italie. Sicilie hebben we het maar niet over maar dat is de laatste 15 jaar ook hard gegaan qua populariteit, en terecht overigens. Nog langs Pater Pio gegaan bij Vieste?
Nee, die hadden we tien jaar geleden al bezocht, dit keer overgeslagen. Was wel hilarisch toen, met heel hard huilende vrouwen rond zijn graf. Geweldig waar je hem ook overal ziet, enorme beelden, grote posters op vrachtwagens, het is echt een idool.
pi_180093162
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 23:10 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

In september gaan we naar Tivoli en daarna naar Vieste en Peschici. Ik kijk ernaar uit.
Vieste is wel een superleuk dorpje hoor. Met leuke steegjes en overal goede restaurantjes. In Tivoli natuurlijk de Villa d'Este en de Villa Adriana. Wat een aparte combi trouwens, qua afstand bedoel ik.
  donderdag 28 juni 2018 @ 06:15:05 #176
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_180095635
Zo raar is dat niet qua afstand. Ging destijds na Vieste ook naar Tivoli. Ligt een prachtige rustige snelweg door de bergen. In de Gargagno moet je qua wegen geen haast hebben, lekker rondtoeren, genieten en uitstappen. Heel veel moois daar. Tivoli ook weinig toerisme vond ik. Ligging is toch redelijk ver buiten Rome.Tuinen en uitzicht is prachtig.Grote park met resten Romeinse tijd moet ook leuk zijn.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_180097153
Is ook goed te doen, maar niet voor iedereen logisch, een afstand van 400 km binnen een tripje. Die weg is prima, paar weken geleden nog gereden toen we van Mugello naar Vieste gingen.
  donderdag 28 juni 2018 @ 13:03:53 #178
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_180100528
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 09:32 schreef bloodymary1 het volgende:
Is ook goed te doen, maar niet voor iedereen logisch, een afstand van 400 km binnen een tripje. Die weg is prima, paar weken geleden nog gereden toen we van Mugello naar Vieste gingen.
Wij rijden graag, dakje open en genieten, we proberen wel altijd een gedeelte binnendoor te rijden en dan stoppen in leuke plaatsjes of in een mooie omgeving. Van Vieste steken we trouwens ook weer over naar de Amalfikust. :)
pi_180100891
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 13:03 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Wij rijden graag, dakje open en genieten, we proberen wel altijd een gedeelte binnendoor te rijden en dan stoppen in leuke plaatsjes of in een mooie omgeving. Van Vieste steken we trouwens ook weer over naar de Amalfikust. :)
Groot gelijk, wij doen dat ook graag (maar heel veel mensen ook niet). En dan in zo'n dorpje stoppen voor een heerlijke lunch!
  donderdag 28 juni 2018 @ 13:25:12 #180
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_180100915
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 13:23 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Groot gelijk, wij doen dat ook graag (maar heel veel mensen ook niet). En dan in zo'n dorpje stoppen voor een heerlijke lunch!
La dolce vita.
pi_180137581
Ik ga samen met mijn vriendin twee weken met een tentje dit jaar naar Italië. De bedoeling is om gewoon twee weken het tentje neer te zetten, niet rondtrekken dus. Ik ken de leuke gebieden in Italië absoluut niet (ooit één keer in Italië geweest toen ik een jaar 15 was, nu 30), dus ik heb jullie hulp nodig.
Wij willen graag een dagje naar Venetië en een dagje naar Rome, dus ik ben op zoek naar een gebied wat daar ongeveer tussenin ligt, zodat beide steden niet al te ver rijden zijn (3 á 4 uur). Wij zijn allebei strandmensen dus het moet sowieso aan het strand zijn, het liefst de Adriatische Zee, maar als de andere kant fantastisch is, dan kan daar ook natuurlijk.
Verder moet er nachtleven zijn. Niet per se á la Rimini, - sterker nog, liever niet zelfs -, maar wel dat er bars, kroegen en/of discotheken zijn.
En, ook niet onbelangrijk, we gaan met de auto die kant op. Hoeveel betaal je ongeveer voor de tolwegen daar (evt. per km.)?

Kunnen jullie ons helpen een leuk gebied uit te kiezen?
  maandag 2 juli 2018 @ 11:34:05 #182
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_180183037
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 11:53 schreef DjVero het volgende:
Ik ga samen met mijn vriendin twee weken met een tentje dit jaar naar Italië. De bedoeling is om gewoon twee weken het tentje neer te zetten, niet rondtrekken dus. Ik ken de leuke gebieden in Italië absoluut niet (ooit één keer in Italië geweest toen ik een jaar 15 was, nu 30), dus ik heb jullie hulp nodig.
Wij willen graag een dagje naar Venetië en een dagje naar Rome, dus ik ben op zoek naar een gebied wat daar ongeveer tussenin ligt, zodat beide steden niet al te ver rijden zijn (3 á 4 uur). Wij zijn allebei strandmensen dus het moet sowieso aan het strand zijn, het liefst de Adriatische Zee, maar als de andere kant fantastisch is, dan kan daar ook natuurlijk.
Verder moet er nachtleven zijn. Niet per se á la Rimini, - sterker nog, liever niet zelfs -, maar wel dat er bars, kroegen en/of discotheken zijn.
En, ook niet onbelangrijk, we gaan met de auto die kant op. Hoeveel betaal je ongeveer voor de tolwegen daar (evt. per km.)?

Kunnen jullie ons helpen een leuk gebied uit te kiezen?
San Benedetto del Tronto. Enige echte Italiaanse badplaats In Le Marche/ Abruzzen naar mijn weten. Wel decadent en duur met alleen maar Italianen Italianen zijn trouwens buiten de studentensteden niet zo van het uitgaan op de Nederlandse manier, niet zoveel bars en kroegen.

Volgens zoover zijn alle jongerencampings in Rimini overigens opgedoekt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Bayswater op 02-07-2018 12:53:43 ]
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  maandag 2 juli 2018 @ 19:27:12 #183
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_180192557
Ik ga 6 juli naar Puglia voor 9 dagen, waarvan ik 3 nachten spendeer in Bari, maar waar ik die andere dagen ga spenderen weet ik nog niet. Iemand enig idee? Graag strand, hier en daar wat nachtclubs/beachclubs. Monopoli een idee? Of Otranto? Ik wil nadien nog 1 nacht verblijven in lecce om vervolgens terug te gaan naar Bari en naar huis te gaan. :)
pi_180196787
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 19:27 schreef Ciclon het volgende:
Ik ga 6 juli naar Puglia voor 9 dagen, waarvan ik 3 nachten spendeer in Bari, maar waar ik die andere dagen ga spenderen weet ik nog niet. Iemand enig idee? Graag strand, hier en daar wat nachtclubs/beachclubs. Monopoli een idee? Of Otranto? Ik wil nadien nog 1 nacht verblijven in lecce om vervolgens terug te gaan naar Bari en naar huis te gaan. :)
Gallipolli misschien?
pi_180200519
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 11:53 schreef DjVero het volgende:
Ik ga samen met mijn vriendin twee weken met een tentje dit jaar naar Italië. De bedoeling is om gewoon twee weken het tentje neer te zetten, niet rondtrekken dus. Ik ken de leuke gebieden in Italië absoluut niet (ooit één keer in Italië geweest toen ik een jaar 15 was, nu 30), dus ik heb jullie hulp nodig.
Wij willen graag een dagje naar Venetië en een dagje naar Rome, dus ik ben op zoek naar een gebied wat daar ongeveer tussenin ligt, zodat beide steden niet al te ver rijden zijn (3 á 4 uur). Wij zijn allebei strandmensen dus het moet sowieso aan het strand zijn, het liefst de Adriatische Zee, maar als de andere kant fantastisch is, dan kan daar ook natuurlijk.
Verder moet er nachtleven zijn. Niet per se á la Rimini, - sterker nog, liever niet zelfs -, maar wel dat er bars, kroegen en/of discotheken zijn.
En, ook niet onbelangrijk, we gaan met de auto die kant op. Hoeveel betaal je ongeveer voor de tolwegen daar (evt. per km.)?

Kunnen jullie ons helpen een leuk gebied uit te kiezen?
Tol vind ik wel meevallen in Italië. Ben net op terugreis van Napels en geloof dat de heenweg (via de Brennerpas) 70 euro kostte. Brenner tot Rome is ruim 50 euro.

Weet niet hoe je gaat rijden, maar voor Zwitserland en Oostenrijk heb je een vignet nodig en sommige wegen (in beide landen) hebben dan alsnog extra tolkosten (Brenner in Oostenrijk, Gotthard in Zwitserland bijvoorbeeld). In Zwitserland kun je ipv de Gotthardtunnel lekker de Gotthardpas nemen, is fijne afwisseling na al die snelwegen en duurt niet heel lang.

Brandstof is wel prijzig, zeker langs de snelweg. Beetje zoekwerk (kan vast wel op internet) kan zo al 10ct per liter schelen. Op de Brenner moet je sowieso niet tanken, daar is benzine rond de 2 euro per liter.
pi_180202072
De Gotthardtunnel hoef je niet apart te betalen, die zit inbegrepen in het vignet. De plek die Bayswater aanraadt vind ik wel een goede. Als je echt Venetie en Rome wil bezoeken, wat ik persoonlijk zou bewaren voor een apart stedentripje, kun je dat beter als onderdeel van de reis bewaren. Bijvoorbeeld eerst Venetie en daar in de buurt kamperen en vervolgens naar San Benedetto daar strandvakantie houden (en de mooie dorpjes in de omgeving bezoeken zoals Loreto, Ascoli Pisceno en Vasto) en vervolgens aan de rand van Rome kamperen. Want als je ze op een dag op en neer rijdt heb je anders helemaal geen tijd meer om er iets van te zien.
pi_180205918
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 23:58 schreef bloodymary1 het volgende:
De Gotthardtunnel hoef je niet apart te betalen, die zit inbegrepen in het vignet.
Oh shit, wist ik niet eens. Ik pak altijd de pas als ‘ie open is. Net nog bovenop geslapen 😄
pi_180252829
Thanks voor de reacties. Eigenlijk heb ik weinig zin om het tentje steeds weer op te zetten en weer af te breken, maar om in de buurt van Venetië te kamperen klinkt wel als een goed idee. Rijden we daarna door naar onze 'vaste' plek.
In de buurt van Rome gaan we niet doen. Ik ben al een keer eerder in Rome geweest en mijn vriendin komt uit Azië, dus de geschiedenis van deze imposante stad is toch aan haar voorbij gegaan. Gewoon wat bekende plekjes die ze kent uit films ofzo, is voor haar voldoende.

Als we eerst naar Venetië gaan, is onze route anders dan wanneer we in één keer door naar onze eindbestemming zouden gaan. Dan gaat de route via Oostenrijk, maar wellicht is het verstandiger - gezien de terugreis - om via Zwitserland te gaan en dus maar één keer een vignet aan te schaffen. De bedoeling is om in ieder geval in een hotel ergens halverwege de rit te overnachten, Luzern zat ik aan te denken. Overigens bedankt ook voor die tip van het vignet. Wist ik niet.

[ Bericht 3% gewijzigd door DjVero op 05-07-2018 10:36:28 ]
pi_180252945
Overigens, zouden jullie campings van tevoren vastleggen of denken jullie dat dat niet nodig zal zijn?
  donderdag 5 juli 2018 @ 13:43:19 #190
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_180256837
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 10:25 schreef DjVero het volgende:
Overigens, zouden jullie campings van tevoren vastleggen of denken jullie dat dat niet nodig zal zijn?
Terminal Fusino.

Camping, parkeerplaats en een leuk boottochtje naar Venetië.
Als je campinggast bent krijg je nog korting ook.

De camping
  donderdag 5 juli 2018 @ 20:25:58 #191
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_180264186
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 21:26 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Gallipolli misschien?
Is te overwegen waard, maar wat uit de route. Wat zijn de andere opties? Otranto, Monopoli?
pi_180448586
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 20:25 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Is te overwegen waard, maar wat uit de route. Wat zijn de andere opties? Otranto, Monopoli?
Dan denk ik Otranto. Ben daar nooit 's avonds geweest, maar toen we er een paar weken 's middags aan het lunchen waren zaten er een paar Engelse slettebakken. Zonder ondergoed te lunchen. Twee flessen Rosé in een half uurtje er door, natuurlijk zakte de hele tijd hun schouderbandjes af zodat je hun tieten zag en moesten ze steeds bukken zodat je van alles zag wat je niet wilde zien. De Italianen waren nogal geschokt zeg maar...
Dus als die daar al komen zullen er ook vast wel beach/nachtclubs zitten.
  zaterdag 14 juli 2018 @ 11:37:07 #193
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_180465460
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 15:52 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

De Italianen waren nogal geschokt zeg maar...

Niet alleen de Italianen volgens mij. :')
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  zondag 15 juli 2018 @ 16:03:53 #194
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_180491987
Is in september het hoogseizoen in Italië eigenlijk voorbij? Of is het aan bijvoorbeel aan het Lago Maggiore nog steeds over de koppen lopen?
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_180492187
Dan is het wel voorbij. Italianen hebben zelf in augustus vakantie, met als hoogtepunt rond 15 augustus.
  zondag 15 juli 2018 @ 21:45:22 #196
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_180501373
Mmm, dam overweeg ik het :)
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  maandag 16 juli 2018 @ 08:52:40 #197
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_180507694
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 16:03 schreef jajablahblah het volgende:
Is in september het hoogseizoen in Italië eigenlijk voorbij? Of is het aan bijvoorbeel aan het Lago Maggiore nog steeds over de koppen lopen?
Wij zijn wel eens in het hoogseizoen aan de meren geweest, het nadeel is dan dat je vaak bij restaurants moet reserveren terwijl dat buiten het seizoen meestal niet het geval is.

Wij gaan de tweede week van september weer naar Italië, maar dat wordt weer een rondreis met de auto met als zuidelijkste punt Sorrento en de Amalfikust. Hoe druk het daar dan is, ik heb geen idee, maar de echte hoogseizoensdrukte lijkt me dan wel voorbij.
pi_180514455
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 11:53 schreef DjVero het volgende:
Ik ga samen met mijn vriendin twee weken met een tentje dit jaar naar Italië. De bedoeling is om gewoon twee weken het tentje neer te zetten, niet rondtrekken dus. Ik ken de leuke gebieden in Italië absoluut niet (ooit één keer in Italië geweest toen ik een jaar 15 was, nu 30), dus ik heb jullie hulp nodig.
Wij willen graag een dagje naar Venetië en een dagje naar Rome, dus ik ben op zoek naar een gebied wat daar ongeveer tussenin ligt, zodat beide steden niet al te ver rijden zijn (3 á 4 uur). Wij zijn allebei strandmensen dus het moet sowieso aan het strand zijn, het liefst de Adriatische Zee, maar als de andere kant fantastisch is, dan kan daar ook natuurlijk.
Verder moet er nachtleven zijn. Niet per se á la Rimini, - sterker nog, liever niet zelfs -, maar wel dat er bars, kroegen en/of discotheken zijn.
En, ook niet onbelangrijk, we gaan met de auto die kant op. Hoeveel betaal je ongeveer voor de tolwegen daar (evt. per km.)?

Kunnen jullie ons helpen een leuk gebied uit te kiezen?
Fano en omgeving is prima! Zit je er mooi tussenin en heeft een goede uitvalbasis. Fano heeft behoorlijk wat te bieden qua stappen, maar is niet te gek.
pi_180539139
Onze plannen zijn iets gewijzigd, op aanraden van oom en tante en op aanraden van de adviezen op de vorige pagina. We gaan rijden op 29 juli en overnachten waarschijnlijk in Innsbruck, hotelletje, wat op de route ligt. Daarna verblijven we van 30 juli t/m 7 augustus op een camping in de buurt van Lido di Jesolo (waarschijnlijk Malibu Beach). We gaan dan een dag naar Venetië en een dag naar Ljubljana en de rest zien we wel.

Dan rijden we door naar een plek in de buurt van Rome, waar we gaan overnachten van 7 augustus t/m 12 augustus, zodat we twee dagen voor Rome hebben en nog twee dagen lekker op het strand. Of we daar eerst twee nachten een hotel doen of vier nachten op de camping weten we nog niet.
De overnachting terug doen we waarschijnlijk in Como, Lugano of Luzern (weten we ook nog niet).

Bedankt voor de tips in ieder geval!

[ Bericht 3% gewijzigd door DjVero op 17-07-2018 16:52:39 ]
pi_180539527
Goede keuze! dan heb je tenminste tijd om die steden echt te bekijken. Fijne vakantie!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')