abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 augustus 2015 @ 18:02:19 #226
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_154872409
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 14:44 schreef Tyler-Girl het volgende:
En hoe zat het ook alweer met de Fokwet en het plannen van een reis naar Amerika?? ;) Ik wil graag voor 1 keer naar New York, onder de noemer "mogelijk laatste vakantie samen" en "nu kan het nog". Helaas ziet vriend het nog niet zo zitten -O-
Ik heb even geen idee wat de FOK wet inhoud :') maar wij dachten afgelopen december ook "zullen we wel onze amerika trip boeken want stel..." Ondertussen al meer als een jaar bezig zonder resultaat. Dus heel blij dat we toen gewoon geboekt hebben een een goede (doorlopende) reisverzekering hebben die annuleren vanwege niet mogen vliegen door zwangerschapstermijnen ook dekt :)

Ik wil je niet ontmoedigen maar bedoel alleen, ik zou niet alles op pauze zetten, want stel dat t niet lukt binnen een paar maanden...
  maandag 3 augustus 2015 @ 18:30:56 #227
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_154873083
Snap ik Sproetjes. Maar we willen eind september op vakantie, dus al zou ik nu al direct zwanger zijn, mag ik dan zeker nog vliegen :+
Waarom vriend twijfelt over de reis weet ik niet zo....
En wil inderdaad echt niet alles op pauze zetten, maar ik heb zo het idee dat als we het nu niet doen, het er helemaal niet van komt.

Svanne, wat balen van je valse test.
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  maandag 3 augustus 2015 @ 18:52:41 #228
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_154873698
Dan zeker doen! Amerika is altijd een goed idee, zeker New York O+ (we gaan begin oktober voor de tweede keer ;) )

En indd is september helemaal goed te doen
  Moderator maandag 3 augustus 2015 @ 19:50:58 #229
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154875599
Ik hou ook geen rekening met het boeken van reisjes, maar goed ook want toch steeds niet zwanger :P
5 - 28 februari Thailand O+
pi_154877110
Ahh Svane wat is dat nou weer voor stom geintje van die test ;(. Wat een teleurstelling zo :* en stomme arts!
pi_154888444
Tylerfirl, ik zou zeker naar Amerika gaan.. Fokwet FTW! :D

Wat naar Svane! Ik kan me goed voorstellen dat je teleurgesteld bent. Ik dacht dat een vals positieve zwangerschapstest niet kon? Je hebt toch altijd HCG nodig? En wat is er gebeurd met 'een streep is een streep'?
pi_154888879
He bah Svane, wat een teleurstelling! En helemaal stom met dat gesprek erachteraan :*

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 09:16 schreef BobbyMcGee het volgende:
Tylerfirl, ik zou zeker naar Amerika gaan.. Fokwet FTW! :D

Wat naar Svane! Ik kan me goed voorstellen dat je teleurgesteld bent. Ik dacht dat een vals positieve zwangerschapstest niet kon? Je hebt toch altijd HCG nodig? En wat is er gebeurd met 'een streep is een streep'?
Kort door de bocht (tijdje geleden dat dit kort voorbij kwam in college, in mijn gebied worden dit soort testen heel weinig gebruikt, dus disclaimer enzo): elke test heeft kans op een vals positief. Voor een positieve zwangerschapstest heb je idd altijd minimaal een bepaalde hoeveelheid HCG nodig, maar in het geval van een vals positief maakt dat niet uit: de uitslag zegt niks betrouwbaars over de hoeveelheid HCG die al of niet aanwezig is. Bij zwangerschapstesten is de kans op een vals positief heel klein (praktisch verwaarloosbaar), maar hij ís er wel altijd. De kans dat je 2 vals positieven achter elkaar hebt is nog weer kleiner (tenzij het een productiefout was oid, maar zulke situaties daargelaten), vandaar dat je nog weleens leest dat als je 2 keer dezelfde uitslag hebt, je er vanuit mag gaan dat het klopt..
pi_154889733
Ik snap oprecht echt niets van de vals-positieve test, het zou ook eigenlijk niet moeten kunnen maar de bloedtest was echt negatief. Neem aan dat het wel iets met de miskraam te maken heeft, hoewel ik daarna ook al een negatieve bloedtest en urinetest heb gehad, dus het is echt frappant. Ik denk echt gewoon heel erg dikke pech. Hoop nu snel weer normale cyclus te hebben zodat ik door kan, het is nu zo'n rare maand geweest!
pi_154918956
Wat klote van de vals positieve test Svane.. :(

Hier een negatieve uitslag uit het ziekenhuis. Progesteron was te laag wat er op duid dat ik geen eisprong heb gehad en de clomid dus niet is aangeslagen. Heel kleine kans dat m'n eisprong pas net voor het bloedonderzoek geweest is en daardoor de waarde ook nog te laag was, maar als dat zo geweest zou zijn is de eisprong van slechte kwaliteit. Baal er echt enorm van. Nu afwachten of m'n lichaam binnen anderhalve week gaat menstrueren en anders eerst weer een kuur om een menstruatie op te wekken en daarna clomid in de hoogste dosis. Ben er best verdrietig over..
pi_154919009
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 08:16 schreef Fien10 het volgende:
Wat klote van de vals positieve test Svane.. :(

Hier een negatieve uitslag uit het ziekenhuis. Progesteron was te laag wat er op duid dat ik geen eisprong heb gehad en de clomid dus niet is aangeslagen. Heel kleine kans dat m'n eisprong pas net voor het bloedonderzoek geweest is en daardoor de waarde ook nog te laag was, maar als dat zo geweest zou zijn is de eisprong van slechte kwaliteit. Baal er echt enorm van. Nu afwachten of m'n lichaam binnen anderhalve week gaat menstrueren en anders eerst weer een kuur om een menstruatie op te wekken en daarna clomid in de hoogste dosis. Ben er best verdrietig over..
Pffff wat een naar bericht. ;( zo jammer dat je dan misschien nog geen 'echte kans' hebt elke maand. Wat lastig zeg. Nu is het vervolg dus die hogere dosis en dan zou het eventueel wel een aantonbare goede eisprong moeten worden?
pi_154919393
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 08:25 schreef Svane het volgende:

[..]

Pffff wat een naar bericht. ;( zo jammer dat je dan misschien nog geen 'echte kans' hebt elke maand. Wat lastig zeg. Nu is het vervolg dus die hogere dosis en dan zou het eventueel wel een aantonbare goede eisprong moeten worden?
Ja ze kunnen de dosis totaal 2x ophogen. Je hebt 50,100 en 150mg. En ik zat nu al op 100. Dus nog 1x ophogen en als dat ook niet werkt overstappen op iets anders.
De eerste keer 50mg sloeg goed aan. De 2e keer niet. Toen duurde m'n cyclus 37 dagen en dat is eigenlijk te lang met clomid. Zelf dacht ik eerst ach, 37 dagen.. Ik heb tenminste een cyclus en ik ben nog jong dus als het iets langer duurt, jammer dan.. Tijd zat. Als ik op die 50mg kan blijven zou t fijn zijn want ik heb al best wat bijwerkingen..Maar de arts was het daar niet mee eens omdat als je cyclus langer dan 35 dagen duurt de eisprong niet van goede kwaliteit is. Dus over op 100mg. De eerste ronde leek weer goed aan te slaan. Op dag 33 ging ik menstrueren en daarmee duurde m'n cyclus 32 dagen en ik had een eisprong op kunnen speuren op dag 18. Nu de 4e ronde en de 2e ronde met 100mg leek ik een eisprong te hebben pas op dag 23. Op dag 25 moest ik voor het eerst progesteron prikken en daaruit bleek dat de waardes te laag waren.
Het lijkt steeds 1 ronde aan te slaan en dan de 2e niet. Het voelt echt zo of de kans op een kindje steeds kleiner wordt terwijl er heus nog wel meer mogelijkheden zijn maar toch. Het doem scenario in m'n hoofd dat we straks helemaal uitbehandeld zijn en we geen kindje zullen krijgen gaat continue door m'n hoofd.
pi_154919512
Wat een slopend proces zo, Fien.. De teleurstelling is natuurlijk groter omdat het eerst wel goed lijkt te gaan. Ik hoop dat een hogere dosis dit maal wel echt wat doet.
  Moderator woensdag 5 augustus 2015 @ 09:40:26 #238
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154920018
Fien wat ontzettend balen -O- vooral omdat het eerst wel aansloeg!

Ik word nu zelf een beetje bang want ik heb met ovulatietesten deze ronde nog geen eisprong op kunnen sporen (nu dag 18) dus misschien doet mijn lichaam hetzelfde als jouw lichaam. Temp jij ook? Ik vind het nog erg lastig om daar een goede lijn in te ontdekken.
pi_154920346
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 09:40 schreef MaJo het volgende:
Fien wat ontzettend balen -O- vooral omdat het eerst wel aansloeg!

Ik word nu zelf een beetje bang want ik heb met ovulatietesten deze ronde nog geen eisprong op kunnen sporen (nu dag 18) dus misschien doet mijn lichaam hetzelfde als jouw lichaam. Temp jij ook? Ik vind het nog erg lastig om daar een goede lijn in te ontdekken.
Nee ik temperatuur niet. Clomid schijnt je temperatuur heel erg te beïnvloeden. Nou dat kan ik ook wel beamen. Jij ook zoveel last van opvliegers? Ik heb een keer tijdens zo'n opvlieger m'n temperatuur gemeten omdat ik nieuwsgierig zou zijn of die omhoog zou gaan, en ja hoor.. 39 graden en na de opvlieger zakte het langzaam aan weer terug.
pi_154920394
Dat lijkt me ook echt vervelend, die bijwerkingen, en als het nou direct tot heel veel goeds leidt is dat natuurlijk te overzien. Ik hoop dat de hogere dosis wel langer je goeie cycli, dus kansen, geeft!
  Moderator woensdag 5 augustus 2015 @ 21:50:27 #241
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154939861
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 09:59 schreef Fien10 het volgende:

[..]

Nee ik temperatuur niet. Clomid schijnt je temperatuur heel erg te beïnvloeden. Nou dat kan ik ook wel beamen. Jij ook zoveel last van opvliegers? Ik heb een keer tijdens zo'n opvlieger m'n temperatuur gemeten omdat ik nieuwsgierig zou zijn of die omhoog zou gaan, en ja hoor.. 39 graden en na de opvlieger zakte het langzaam aan weer terug.
wat gek, mij werd aangeraden om te temperaturen. Ik heb ook geen last van opvliegers, wel van emotionele stemmingswisselingen en misselijkheid.

Moest jij elke ronde bloed prikken of er een eisprong is geweest? Ik ging er vanuit dat ik dat deze ronde niet zou hoeven maar ga morgen toch maar even het ziekenhuis bellen.
pi_154940197
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 21:50 schreef MaJo het volgende:

[..]

wat gek, mij werd aangeraden om te temperaturen. Ik heb ook geen last van opvliegers, wel van emotionele stemmingswisselingen en misselijkheid.

Moest jij elke ronde bloed prikken of er een eisprong is geweest? Ik ging er vanuit dat ik dat deze ronde niet zou hoeven maar ga morgen toch maar even het ziekenhuis bellen.
Eerst zei de arts dat ik wel kon temperaturen, maar gezien al die opvliegers en de resultaten die het gaf had het bij mij weinig zin.
Nee het ziekenhuis waar ik loop is nier zo streng met controles. Soms voelt het ook wel alsof je aan je lot wordt overgelaten. Als je binnen 35 dagen menstrueert kun je ervan uit gaan dat je een eisprong hebt zeiden ze. Ik heb er ook wel eens over nagedacht om over te stappen op een ander ziekenhuis maar nu gaat het wel beter. Nu willen ze iedere maand prikken.
pi_154944030
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 15:01 schreef Svane het volgende:
Barreltje, klinkt toch wel spannend, zwanger op reis klinkt goed!

Ik heb ook weer een wohts-avontuur meegemaakt. Na miskraam in afwachting van cyclus (HCG was al nul)maar dacht een eisprong te hebben gevoeld, dacht ik dit weekeinde iets als 'bandenpijn' te voelen. Stiekem toch spannend, getest en gisteravond stond er volmondig ZWANGER op de test (Zoeen met woorden niet strepen :+ )

Ik wist wel dat het nog van miskraam zou kunnen zijn, maar omdat hcg dus al nul was geweest, dacht ik, ik bel toch even.

Vanmiddag bloedtest gehad en hcg was 0 dus die zwangerschapstest was een valspositieve. Wat is dat ongelofelijk flauw! ;( de arts dacht volgens mij dat ik het bedacht had of er niets van snapte, was niet zo'n leuk gesprek. Maar goed. Het is iig heel erg duidelijk dat ik Heel Erg Niet Zwanger ben.
Dit!! Had ik precies ook ongeveer 4 weken geleden! Ook de idiotproof test gekocht en ook dik zwanger.
Na een echo dus echt vet niet zwanger.

En die arts.. Pff :* wat een stom gebeuren zeg!
♥ J & S
pi_154944748
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 23:31 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Dit!! Had ik precies ook ongeveer 4 weken geleden! Ook de idiotproof test gekocht en ook dik zwanger.
Na een echo dus echt vet niet zwanger.

En die arts.. Pff :* wat een stom gebeuren zeg!
Oh jee, wat ongelofelijk balen ook! Heb je toen lang in de zwangere waan geleefd? Ik was zooooo blij dat ik meteen na miskraam dus al zwanger leek en oh wat fijn niet wachten en jeeeee ideaal leeftijdsverschil. Maar dat was maar van korte duur. :') vandaag stond er overigens heel dik NIET ZWANGER in beeld, dus dat is fijn. Volgende cyclus gebruik ik braaf weer streepjes om te turen. :+
pi_154944813
Svane, ik lees het nu pas! Wat naar! En dan ook nog zo'n arts :X
Fijn dat de test het nu wel correct aan gaf. Op naar de volgende ronde :*
pi_154944892
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 23:56 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Svane, ik lees het nu pas! Wat naar! En dan ook nog zo'n arts :X
Fijn dat de test het nu wel correct aan gaf. Op naar de volgende ronde :*
Hoe gaat het met jouw nasleep? Alweer een beetje op gang qua alles? We moeten snel weer terug naar dat andere topic! Ik ben nog steeds behoorlijk ontdaan van het hele gebeuren, maar wil ook gewoon verder. Hoop echt dat ik in februari (bij de uitgerekende datum) al zwanger ben, het liefst al een eind op weg. :@
pi_154945422
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 23:59 schreef Svane het volgende:

[..]

Hoe gaat het met jouw nasleep? Alweer een beetje op gang qua alles? We moeten snel weer terug naar dat andere topic! Ik ben nog steeds behoorlijk ontdaan van het hele gebeuren, maar wil ook gewoon verder. Hoop echt dat ik in februari (bij de uitgerekende datum) al zwanger ben, het liefst al een eind op weg. :@
Nasleep nog steeds in gang
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Post daarom nog even niet hier mee, maar poste net in t andere topic. Rammel helemaal de pan uit!
Ik hoop ook echt minstens met de kerst weer zwanger te zijn! Het idee dat het lang kan duren, maakt mij echt intens verdrietig. Dus als ik met de UD nog niet zwanger ben, is dat wel echt verschrikkelijk :{

Ik kom hier hopelijk snel legaal mee posten en dan doen we even een streepjesregen met z'n allen *O*
pi_154948294
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 00:21 schreef Fuchsia_roze het volgende:

[..]

Nasleep nog steeds in gang
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Post daarom nog even niet hier mee, maar poste net in t andere topic. Rammel helemaal de pan uit!
Ik hoop ook echt minstens met de kerst weer zwanger te zijn! Het idee dat het lang kan duren, maakt mij echt intens verdrietig. Dus als ik met de UD nog niet zwanger ben, is dat wel echt verschrikkelijk :{

Ik kom hier hopelijk snel legaal mee posten en dan doen we even een streepjesregen met z'n allen *O*
Ik vind je hier wel legaal hoor ;)
Wel spannend dat je een eisprong lijkt te voelen, hopelijk hoor jij bij de 'gelukkigen' die na een miskraam extra vruchtbaar lijken te zijn.
  donderdag 6 augustus 2015 @ 14:35:43 #249
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_154955680
Zo..
zojuist de uitslag gekregen van het onderzoek van O+
niks aan de hand.. dus nu maar een afspraak maken voor mij :o

spannend! :o :)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_154955793
Hoi allemaal,

Ik ben net lid geworden van fok! nadat ik een aantal jaar geleden al dit en het Z&G topic binnenstebuiten heb gekeerd. Destijds durfde ik nog niets te posten maar vanaf nu wel: in september gaat de pil door de plee, hoezee! Liever zou ik nu al stoppen maar in november gaan we trouwen en ik wil 100% zeker weten dat ik mijn jurk dan nog pas.

Voor nu dus alleen even een "hoi" vanuit mij en hopelijk tot gauw...!

En natuurlijk heel veel sterkte voor iedereen die het kan gebruiken. Ik vind het echt jammer om te horen dat voor velen de weg naar een minime zo lastig is. Ik gun jullie allemaal twee streepjes, een heerlijke zwangerschap en een wolk van een baby!

En nu ga ik rustig verder met lurken tot het september is (nog maar 25 dagen...)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')