Vet motiverend ja zo'n collega die om de haverklap te laat komt of weer belt omdat er bij Sterre een boertje dwarszit en daarom 'thuis werkt'quote:Op woensdag 22 juli 2015 14:38 schreef erodome het volgende:
[..]
Het schijnt prima te werken,juist meer productiviteit te veroorzaken. Minder ziekteverzuim bv en meer gemotiveerde werknemers.
Meer productiviteit op de dagen dat die ouders weg blijven? Dat snap ik, want ouders zijn berucht om hun lage werktempo en hun voortdurende gelul over de baby.quote:Op woensdag 22 juli 2015 14:38 schreef erodome het volgende:
[..]
Het schijnt prima te werken,juist meer productiviteit te veroorzaken. Minder ziekteverzuim bv en meer gemotiveerde werknemers.
Je weet dat zwangerschapsverlof de werkgever amper wat kost? Dat dit vooroordeel meer gaat over de verdere zorgplicht die automatisch naar de vrouw geschoven wordt?quote:Op woensdag 22 juli 2015 14:38 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
[..]
Natuurlijk doen ze dat niet bij mannen. Mannen krijgen tenslotte niet een dikke buik en een veranderende hormoonhuishouding.![]()
Het levert op de grote hoop meer productiviteit op.quote:Op woensdag 22 juli 2015 14:43 schreef Triptamine2 het volgende:
[..]
Meer productiviteit op de dagen dat die ouders weg blijven? Dat snap ik, want ouders zijn berucht om hun lage werktempo en hun voortdurende gelul over de baby.
Hier is Nederland is je nageslacht gelukkig je eigen verantwoordelijkheid. Laten we dat vooral zo houden.
Heb je daar metingen van? De grote hoop klinkt namelijk niet heel wetenschappelijk verantwoord. Daarbij geloof ik nooit dat minder aanwezigheid gelijk staat aan een hogere productiviteit,quote:Op woensdag 22 juli 2015 14:44 schreef erodome het volgende:
[..]
Het levert op de grote hoop meer productiviteit op.
Maar dat laatste vind ik ook prima hoor, alleen beoordeel dan vrouwen hierin hetzelfde als mannen.
Een verklaring van uitsluiting van zwangerschap vindt ik een goed idee als de vrouw 10% hoger loon krijgt dan de man bij dezelfde functiequote:Op woensdag 22 juli 2015 14:35 schreef erodome het volgende:
[..]
Doen ze dat dan ook bij mannen? Want baby's maak je als vrouw niet alleen.
Waarom is een gezin voor de man een pre voor zijn carriere? Omdat hij dan gedwongen wordt om voltijds te blijven werken omdat de financiele situatie het niet toelaat in deeltijd te gaan werken terwijl dat zonder gezin wellicht wel mogelijk is? Of een andere verklaring.quote:Op woensdag 22 juli 2015 14:43 schreef erodome het volgende:
[..]
Je weet dat zwangerschapsverlof de werkgever amper wat kost? Dat dit vooroordeel meer gaat over de verdere zorgplicht die automatisch naar de vrouw geschoven wordt?
Waarom niet gewoon hetzelfde als bij mannen, je weet waar je aan begint met werk en dient maar te regelen dat de eventuele kinderen verzorgt worden terwijl je werkt.
Het is raar dat het voor mannen zelfs een pre kan zijn om een gezin te hebben voor de carričre en dat het voor vrouwen de doodsteek is voor de carričre.
Net als het idee dat vrouwen thuis moeten zorgen, dat dat 'natuurlijk' is een raar idee is, want dat is in werkelijkheid een enorme luxe die alleen kan bij grote welvaart. In de meeste landen op aarde is dat dus ook gewoon niet aan de orde, daar werken beide knoerthard om te overleven. Kijk bv eens naar de Aziatische landen, ouders die hun kinderen maar af en toe zien omdat er zoveel gewerkt moet worden. Niets mama thuis, die werkt net zo hard.
quote:Op woensdag 22 juli 2015 14:42 schreef BlueMage het volgende:
Ah snakelady is weer langs geweest in dit topic en opeens gaat het over hoe het in Denemarken veel beter is.
Prachtige post dit. En compleet waarquote:Op woensdag 22 juli 2015 12:27 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Feminisme maakt meer kapot dan heel, het heeft geen plek meer in deze tijd. Vroeger wel toen vrouwen niet mochten stemmen maar nu hebben ze gewoon rechten. Dat ze minder verdienen kan ik niets aan doen. Maar maatschappelijk hebben vrouwen gewoon goeie rechten, ze krijgen zelfs sportscholen die alleen voor vrouwen zijn etc.
Feminisme wil echter niet gelijkheid voor vrouwen maar wil gewoon een dominante positie richting de man, dat is waar het op neer komt. Het is een belachelijke hobby geworden.
Dat men er niet vanuit moet gaan dat die vrouw niets regelt voor haar eventuele kind. Vaders hebben dit nadeel niet, vrouwen zouden het ook niet moeten hebben.quote:Op woensdag 22 juli 2015 14:48 schreef Triptamine2 het volgende:
[..]
Heb je daar metingen van? De grote hoop klinkt namelijk niet heel wetenschappelijk verantwoord. Daarbij geloof ik nooit dat minder aanwezigheid gelijk staat aan een hogere productiviteit,
Hoe bedoel je "beoordeel vrouwen daarin hetzelfde als mannen"?
Omdat de man met gezin als betrouwbaarder wordt gezien. Hier in Nederland valt dit wel mee, in bv Amerika heeft een man met gezin vaak voorrang op een man zonder gezin.quote:Op woensdag 22 juli 2015 14:58 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Waarom is een gezin voor de man een pre voor zijn carriere? Omdat hij dan gedwongen wordt om voltijds te blijven werken omdat de financiele situatie het niet toelaat in deeltijd te gaan werken terwijl dat zonder gezin wellicht wel mogelijk is? Of een andere verklaring.
De eerste reden is de reden waarom ik nooit kinderen wil. Ze zijn irritant, eigenwijs, kosten hoop tijd, levert hoop stress op, zijn duur, beperken je vrijheid, etc.
quote:
Als een vrouw vinden niet lukt, wat ik zeer waarschijnlijk acht, kunnen jullie altijd elkaar nog ontmaagden.quote:
Klopt, Zweden het land dat zegt dat het geen cultuur heeft en de buitenlanders dankbaar zijn voor de cultuur die zij brengen. Dat land is de weg kwijt.quote:Op woensdag 22 juli 2015 14:23 schreef Triptamine2 het volgende:
[..]
Scandinavische landen, met Zweden voorop, zijn dan ook totaal doorgeslagen en debiel. 9 maanden verlof voor 2 mensen om 1 baby? Totale idioterie.
Volgens mij ben jij in het verkeerde tijdperk geboren.quote:Op woensdag 22 juli 2015 13:06 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Kan wel, maar veel feministische vrouwen zijn daar vies van. Die willen de broek aanhebben en dan moet het allemaal hoe zij het willen. Als je de deur openhoudt voor een vrouw dan is het 'pff ik kan dat zelf ook wel.'
Maar goed ik ga dan ook niet om met feministische vrouwen, idioten zijn het. Streef voor een gelijke mensheid.
[..]
En beide is gewoon super slecht, een kind hoort altijd bij de moeder te zijn, op de rug gedragen dat deden ze in de steentijd ook. Maar nu krijg je allemaal kinderen die her en der worden rond gesleept want iedereen wil geld verdienen en hogerop komen.
Fuck dat de dagen waarin de moeder thuisbleef waren voor de kinderen beter en mijn part blijft de vader thuis.
6 maanden toch, beide man en vrouw eerst drie maanden samen en dan 3 maanden die ze kunnen verdelen onderling. Ik vind het geweldig, haast jammer dat ik geen kinderen meer wil.quote:Op woensdag 22 juli 2015 14:23 schreef Triptamine2 het volgende:
[..]
Scandinavische landen, met Zweden voorop, zijn dan ook totaal doorgeslagen en debiel. 9 maanden verlof voor 2 mensen om 1 baby? Totale idioterie.
Toch doen die landen het economisch een stuk beter,quote:Op woensdag 22 juli 2015 14:24 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
[..]
Dat kost vast bakken met geld.
Ik had het over heel Scandinavie.quote:Op woensdag 22 juli 2015 14:42 schreef BlueMage het volgende:
Ah snakelady is weer langs geweest in dit topic en opeens gaat het over hoe het in Denemarken veel beter is.
Dat klopt ook 100%quote:Op woensdag 22 juli 2015 16:09 schreef snakelady het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij in het verkeerde tijdperk geboren.
Dat heeft vast niks te maken met de enorme olievoorraden en de lage bevolking daar en alles met het aantal maanden zwangerschapsverlof.quote:Op woensdag 22 juli 2015 16:10 schreef snakelady het volgende:
[..]
Toch doen die landen het economisch een stuk beter,
Voornamelijk omdat ze niet aan de euro meedoen daarnaast , betere besteding van de belasting waardoor er minder staatsschuld ontstaat. gratis studeren waardoor er meer hoogopgeleide zijn, hoger minimumloon waardoor er meer bestedingsruimte is. Er is meer werkgelegenheid, gratis zorg waardoor mensen minder in de schulden komen, sneller naar de dokter gaan en weer sneller aan het werk kunnen.quote:Op woensdag 22 juli 2015 16:20 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Dat heeft vast niks te maken met de enorme olievoorraden en de lage bevolking daar en alles met het aantal maanden zwangerschapsverlof.
Jezus manwelkom terug.
juist ja, hoe dan ook een belachelijke redenatiequote:Op woensdag 22 juli 2015 16:34 schreef snakelady het volgende:
[..]
Voornamelijk omdat ze niet aan de euro meedoen daarnaast , betere besteding van de belasting waardoor er minder staatsschuld ontstaat. gratis studeren waardoor er meer hoogopgeleide zijn, hoger minimumloon waardoor er meer bestedingsruimte is. Er is meer werkgelegenheid, gratis zorg waardoor mensen minder in de schulden komen, sneller naar de dokter gaan en weer sneller aan het werk kunnen.
Dit alles zorgt er voor dat hun economie beter draait,
Maar door deze zaken is er dus ruimte voor zolang zwangerschapsverlof en heeft dat geen effect op de economie,quote:Op woensdag 22 juli 2015 16:35 schreef voederbietel het volgende:
[..]
juist ja, hoe dan ook een belachelijke redenatie
Maar de economische voorsprong van Scandinavië is totaal niet te verklaren, sterker nog, er is 0 relatie, met zwangerschapsverlof.quote:Op woensdag 22 juli 2015 16:37 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar door deze zaken is er dus ruimte voor zolang zwangerschapsverlof en heeft dat geen effect op de economie,
De economie wordt er niet slechter door.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |