ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld.
Maar een klacht indienen omdat een conducteur zijn stem je niet aanstaat, en je als fraudeur weggezet voelen.... Pff dan snap je gewoon iets niet helemaal in het leven hoor.
Op maandag 20 juli 2015 20:26 schreef Dr_Flash het volgende: Maar een klacht indienen omdat een conducteur zijn stem je niet aanstaat, en je als fraudeur weggezet voelen.... Pff dan snap je gewoon iets niet helemaal in het leven hoor.
Dit inderdaad. Je moet trouwens wel een heel beroerde printer hebben voordat je e-ticket zo onleesbaar is dat een conducteur er iets over zegt.
Ik heb hem op Jetpunk gezet (met wat aanpassingen). Soest heeft er bv 3 ipv 2 (Soest, Soest-zuid, Soestduinen) Hoogezand ook 3 ipv 2 (Martenshoek, Hoogezand, Sappemeer-oost)
Nog niet zichtbaar. Link komt er nog aan.
[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2015 21:44:30 ]
Op maandag 20 juli 2015 21:44 schreef Monopoly het volgende: Ik heb hem op Jetpunk gezet (met wat aanpassingen). Soest heeft er bv 3 ipv 2 (Soest, Soest-zuid, Soestduinen) Hoogezand ook 3 ipv 2 (Martenshoek, Hoogezand, Sappemeer-oost)
Op maandag 20 juli 2015 21:44 schreef Monopoly het volgende: Ik heb hem op Jetpunk gezet (met wat aanpassingen). Soest heeft er bv 3 ipv 2 (Soest, Soest-zuid, Soestduinen) Hoogezand ook 3 ipv 2 (Martenshoek, Hoogezand, Sappemeer-oost)
Hier twijfelde ik nog. Behoort dat echt tot de gemeente Hoogezand of is het een los dorp?
Werkelijk geen idee. Ik heb me altijd zo min mogelijk proberen te interesseren voor alles wat ten oosten van Stad ligt. Tenzij beroepsmatig verplicht zeg maar.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Kropswolde (Gronings: Wolle ) is een dorp aan de noordkant van de Groninger Veenkoloniën in de gemeente Hoogezand-Sappemeer in de Nederlandse provincie Groningen.
Ja dus.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op maandag 20 juli 2015 21:59 schreef Isambard het volgende: Ik zat op 56/65, maar toen hij Santpoort niet wilde accepteren, nam ik het niet meer serieus en ben ik van mijn balkon af gesprongen.
Kropswolde (Gronings: Wolle ) is een dorp aan de noordkant van de Groninger Veenkoloniën in de gemeente Hoogezand-Sappemeer in de Nederlandse provincie Groningen.
In de trein. Intercity Direct Rotterdam - Amsterdam. Een boom van een conducteur scant mijn OV-chipkaart en fronst zijn wenkbrauw: - Mevrouw, u zit in de eerste klas. Maar uw vervoersbewijs is voor de tweede klas. - Dat weet ik meneer, maar de tweede klas zit propvol. Letterlijk geen enkele vrije zitplek en het gangpad is bezaaid met koffers. Serieus. Meneer de conducteur kijk me strak aan. - Feit blijft dat uw vervoersbewijs hier niet geldig is. - Ok, nou dan ga ik me wel proppen in de overvolle coupé hiernaast, met mijn grote onhandige tassen. Dan heb ík niet alleen een vervelende reis, maar mijn medepassagiers ook. Als u dat zo graag wil... Ik wil opstaan, maar meneer de conducteur houdt me streng tegen. - Nee nee, wij zijn nog niet klaar hier. Hij pakt een pen uit zijn borstzak. Ik denk: Noooo way! Gaat hij me hier serieus een boete voor geven? Wat een apathische, trieste…Serieus? - Mevrouw, u bent in overtreding. Het gevolg is… - Dit slaat nergens op! Er verschijnt een brede parelglimlach op zijn stalen gezicht en hij zet zijn pen terug in zijn borstzak. Zijn ijskoude frons smelt weg alsof het gekust wordt door een vrolijke zonnestraal. - Het gevolg is dat u straks mag omroepen dat we over enkele minuten Schiphol bereiken. In alle talen die u kent. Bent u een beetje goed met talen? Waaaat? Meneer de conducteur was de hele tijd gewoon een act aan het opvoeren! Serieus? - Ohhh leuk!!!! grin emoticon Ja, ik ben toevallig best goed met talen ja! - Eerst Nederlands, dan Engels…Lukt het in het Frans? Er zitten veel Fransen hiernaast. - Ja dat lukt! - Duits? - Ehmmm, moet ik dan zeggen: in wenige minuten erreichen wir Flughafen Schiphol? - Zeg maar: in Kürze erreichen wir Flughafen Schiphol. Andere talen nog? - Ja! Arabisch, Russisch, Armeens…. - Doe maar allemaal. Maak er maar wat leuks van, dat ze hun bagage niet moeten vergeten enzo. Dat we ze nog een fijne dag toewensen, fijne reis nog verder, dat soort dingen. Ben je er klaar voor? - JA! grin emoticon
De vriendelijke reus loopt met me mee en reikt me de hoorn aan. - Indrukken en praten. Ik vervul mijn opdracht met bloedserieuze devotie en iets-te-overdreven enthousiasme. - En? Was het ok? Meneer de conducteur glimlacht: - Ik werk al 11 jaar bij de NS, en dat was het leukste omroepbericht dat ik heb gehoord. Serieus.
Dan mag ze de tekst in alle talen achterste voren oplepelen
Ik mag hopen voor haar dat het dan niet de trein Vlissingen - Leeuwarden/Groningen is die net vertrekt uit Vlissingen en ze alle stations moet op gaan lezen in verschillende talen
Ik mag hopen voor haar dat het dan niet de trein Vlissingen - Leeuwarden/Groningen is die net vertrekt uit Vlissingen en ze alle stations moet op gaan lezen in verschillende talen
Tegen de tijd dat je bij Meppel was in taal 1 had ik je al gevonden en de telefoon in je reet gestouwd.
Ik mag hopen voor haar dat het dan niet de trein Vlissingen - Leeuwarden/Groningen is die net vertrekt uit Vlissingen en ze alle stations moet op gaan lezen in verschillende talen
ik heb ze in het verleden al eens in dit topic neergezet. Voordat je met dat lijstje in het Nederlands klaar bent sta je al in Souburg
In mijn hoofd hoor ik dat nu gewoon met de Arriva-stem hč?
quote:
Op maandag 20 juli 2015 23:46 schreef boriq het volgende: Zo lang ze maar vermeldt dat de trein optijd is vertrokken, dat is immers de belangrijkste informatie voor de reiziger
Hoho, op tijd en geheel volgens dienstregeling vanwege de vakkundigheid van de machinist!
Op maandag 20 juli 2015 23:46 schreef boriq het volgende: Zo lang ze maar vermeldt dat de trein optijd is vertrokken, dat is immers de belangrijkste informatie voor de reiziger
Ik vind het eigenlijk bijzonder nuttige informatie..
Ik vind het eigenlijk bijzonder nuttige informatie..
Ik vind het ook wel nuttige informatie, maar ik ga er eigenlijk van uit dat we optijd vertrekken. Lijkt mij dan beter om alleen om te roepen als je met meer dan +2/+3 bent vertrokken
Moet ik daadwerkelijk fysiek aanwezig zijn als er met mijn ovkaart wordt gereisd? Of kan ik mijn ov kaart meegeven aan vriendin lief en haar op een meereiskaartje laten reizen...?
Op dinsdag 21 juli 2015 11:59 schreef Yreal het volgende: Moet ik daadwerkelijk fysiek aanwezig zijn als er met mijn ovkaart wordt gereisd? Of kan ik mijn ov kaart meegeven aan vriendin lief en haar op een meereiskaartje laten reizen...?
Euhh staat er nu net alsof je vriendin op 2 kaarten gaat reizen. Als het een persoonlijk OV is van jezelf kun je alleen bij controle de pineut zijn denk ik?
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Euhh staat er nu net alsof je vriendin op 2 kaarten gaat reizen. Als het een persoonlijk OV is van jezelf kun je alleen bij controle de pineut zijn denk ik?
Naja, ik heb een geldig vervoersbewijs, en zij door de meereiskaart ook. Alleen ik ben er niet...
Klopt, maar ze reist op een meereis, niet mijn kaart. Ik reis gewoon op mijn eigen kaart, ik ben er alleen niet.
Met wie reist ze mee dan? Het gaat bij het begrip 'meereizen' toch om de reiziger (die een geldig vervoersbewijs heeft) en niet om het vervoersbewijs zelf waar je bij mee reist
Met wie reist ze mee dan? Het gaat bij het begrip 'meereizen' toch om de reiziger (die een geldig vervoersbewijs heeft) en niet om het vervoersbewijs zelf waar je bij mee reist
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Volgens mijn kaart wel. Mooi hersenspinsel is dit toch...
bij controle overhandigd zij een kaart die niet van haar is terwijl jij er niet bij bent. Dat levert haar een uvb op want haar meereiskaart is daarom ook niet geldig, een PV voor art 71 wet personenvervoer en jij bent je kaart voorlopig kwijt want die wordt ook ingenomen
Alleen is de persoonlijke ov chipkaart een geldig vervoersbewijs zodra niet de persoon wiens bezit het is er mee gaat reizen?
OV chipkaart menschen zeggen van niet:
[..]
Dat laatste is niet helemaal waar, zo heeft de rechter bepaald. Stel je hebt een kortingsabonnement, maar die is op het moment van reizen niet geldig. Dan mag er best iemand anders tegen vol tarief op jouw kaart reizen.
Dat laatste is niet helemaal waar, zo heeft de rechter bepaald.
Niet de rechter maar de geschillencommissie. Omdat het een geschil was tussen een reiziger en Arriva (ben ik niet 100 procent zeker van, maar in ieder geval geen NS) meent NS dat deze uitspraak niet op hen van toepassing is en negeert ze deze. Ik hoop dan ook van harte dat iemand die om deze reden beboet wordt of zijn ov-chipkaart kwijtraakt een soortgelijke zaak start tegen de NS, zodat men die smoes niet langer kan gebruiken.
Volgens iemand op OVinNL worden vandaag poortjes geplaatst op station Deventer. Lage poortjes, dus Fles, daar kun je wel overheen springen als je naar de stad wil
Dat laatste is niet helemaal waar, zo heeft de rechter bepaald. Stel je hebt een kortingsabonnement, maar die is op het moment van reizen niet geldig. Dan mag er best iemand anders tegen vol tarief op jouw kaart reizen.
Dan kun je toch net zo goed een los kaartje tegen vol tarief kopen?
Niet de rechter maar de geschillencommissie. Omdat het een geschil was tussen een reiziger en Arriva (ben ik niet 100 procent zeker van, maar in ieder geval geen NS) meent NS dat deze uitspraak niet op hen van toepassing is en negeert ze deze. Ik hoop dan ook van harte dat iemand die om deze reden beboet wordt of zijn ov-chipkaart kwijtraakt een soortgelijke zaak start tegen de NS, zodat men die smoes niet langer kan gebruiken.
Wist niet meer precies hoe de vork in de steel zat, maar wel dat het om reizen op vol tarief ging.
Dan kun je toch net zo goed een los kaartje tegen vol tarief kopen?
Als ik buitenlandse vrienden over heb laat ik ze liever met samenreiskorting meereizen op een oude chipkaart van me dan dat ik dure kaartjes met eenmalige chiptoeslag moet kopen.
Als ik buitenlandse vrienden over heb laat ik ze liever met samenreiskorting meereizen op een oude chipkaart van me dan dat ik dure kaartjes met eenmalige chiptoeslag moet kopen.
Maar dan zit je er zelf dus bij. Dat is toch wel een verschil met wat Yreal bij elkaar wil frauderen.
Ik weet niet wat jij in je koffie doet maar echt gezellig ben je laatste dagen niet
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op dinsdag 21 juli 2015 10:25 schreef ReisT het volgende: Want je hebt geen telefoon, geen horloge, de schermen in de trein staan op zwart en alle stationsklokken zijn stuk?
Ja, want ik ga ieder station controleren of de trein op tijd weg is
Ik weet niet wat jij in je koffie doet maar echt gezellig ben je laatste dagen niet
Ik ben gewoon een gigantische grammaticanazi. Altijd al geweest. Dit is een van die gevallen waarbij enigste een vrij groot communicatieprobleem opwerpt. Nee dit is niet de enigste moord. Oh nee? Welke is er eniger dan? Zo moeilijk is het niet.
Ik ben gewoon een gigantische grammaticanazi. Altijd al geweest. Dit is een van die gevallen waarbij enigste een vrij groot communicatieprobleem opwerpt. Nee dit is niet de enigste moord. Oh nee? Welke is er eniger dan? Zo moeilijk is het niet.
Ik ben gewoon een gigantische grammaticanazi. Altijd al geweest. Dit is een van die gevallen waarbij enigste een vrij groot communicatieprobleem opwerpt. Nee dit is niet de enigste moord. Oh nee? Welke is er eniger dan? Zo moeilijk is het niet.
Op dinsdag 21 juli 2015 20:01 schreef Prins_Pils het volgende: Ik zie het ook nou pas Volgens mij was het echt niemand opgevallen, behalve pietlut b2py misschien
kneuterig clubje is dat ook, dat met b2py en deadlock en zo nog een paar
Op dinsdag 21 juli 2015 20:16 schreef Blistering het volgende: Bij deze even een oproepje, of niemand zich morgen voor de IC Enschede - Schiphol van 6:13 wilt gooien.
Bij voorbaat veel dank.
Geen zorgen, zelfmoord is überhaupt wel het laatste dat ik zou doen.
Op dinsdag 21 juli 2015 20:16 schreef Blistering het volgende: Bij deze even een oproepje, of niemand zich morgen voor de IC Enschede - Schiphol van 6:13 wilt gooien.
Bij voorbaat veel dank.
Graag ook niet voor ICE 123 tussen Utrecht en Keulen
Op dinsdag 21 juli 2015 20:01 schreef Prins_Pils het volgende: Ik zie het ook nou pas Volgens mij was het echt niemand opgevallen, behalve pietlut b2py misschien
Ik ben ook zo'n pietlut maar me er druk om maken, nee. Ik ben trouwens zwaar onder de indruk van het niveau op de basischool van mijn smurf op het gebied van grammatica en spelling. Dat het allemaal tegenwoordig niks meer is, daar kan ik niet in meegaan. Enfin, vanaf morgen weer drie weken Duits bezigen, super!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Graag ook niet voor ICE 123 tussen Utrecht en Keulen
Dito voor ICE 105 en ICE 1028 aub .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Daar ben ik al tien dagen mee bezig, die Oostenrijkers hier in het Zillertal zijn nog best lastig te verstaan....
Scheisse, laatste week zitten we in Wenen dat is niet echt Duits geloof ik , sterkte Dennis! En veel plezier natuurlijk .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ik ga morgen weer naar huis toe O.a. de Zillertalbahn (zowel regulier als stoom) en de Achenseebahn gedaan. Alvast een foto als voorproefje: [ afbeelding ]
Nice, het zullen bij mij vooral trams zijn, misschien nog een ritje naar Sopron of Bratislava met de trein.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Als jij dat wil jongen dan regel ik dat voor jou, net iets nieuws geleerd: ICE 1028: Dortmund Hbf - Hamburg Hbf: Information. Hohe Auslastung erwartet. antwoord ICE Treff wat is: Hohe Auslastung erwartet?(forum). Das ist jetzt schon irgendwie Kaffeesatzleserei. Tatsache ist aber, dass gerade Urlaubszeit ist und viele Ostseeurlauber älteren Semesters auch mal die erste Klasse nehmen. Druk dus.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
nog meer slecht nieuws. vanmorgen zijn drie stellen Mat 64 de shredder van HKS metals in gegaan. Volkerrail 203-3 bracht Plan V 944, Plan V 928 en Plan V 937 naar het schrootbedrijf in het Amsterdams westhavengebied.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Als jij dat wil jongen dan regel ik dat voor jou, net iets nieuws geleerd: ICE 1028: Dortmund Hbf - Hamburg Hbf: Information. Hohe Auslastung erwartet. antwoord ICE Treff wat is: Hohe Auslastung erwartet?(forum). Das ist jetzt schon irgendwie Kaffeesatzleserei. Tatsache ist aber, dass gerade Urlaubszeit ist und viele Ostseeurlauber älteren Semesters auch mal die erste Klasse nehmen. Druk dus.
In het Nederlands hebben we toch ook de uitdrukking 'koffiedik kijken'? Komt op hetzelfde neer volgens mij
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Als jij dat wil jongen dan regel ik dat voor jou, net iets nieuws geleerd: ICE 1028: Dortmund Hbf - Hamburg Hbf: Information. Hohe Auslastung erwartet. antwoord ICE Treff wat is: Hohe Auslastung erwartet?(forum). Das ist jetzt schon irgendwie Kaffeesatzleserei. Tatsache ist aber, dass gerade Urlaubszeit ist und viele Ostseeurlauber älteren Semesters auch mal die erste Klasse nehmen. Druk dus.
Als jij dat wil jongen dan regel ik dat voor jou, net iets nieuws geleerd: ICE 1028: Dortmund Hbf - Hamburg Hbf: Information. Hohe Auslastung erwartet. antwoord ICE Treff wat is: Hohe Auslastung erwartet?(forum). Das ist jetzt schon irgendwie Kaffeesatzleserei. Tatsache ist aber, dass gerade Urlaubszeit ist und viele Ostseeurlauber älteren Semesters auch mal die erste Klasse nehmen. Druk dus.
Ah, zie net dat mijn treinen dat ook hebben, nou ja heb toch geen haast dus als m'n trein druk is neem ik er een later
Ik ga morgen weer naar huis toe O.a. de Zillertalbahn (zowel regulier als stoom) en de Achenseebahn gedaan. Alvast een foto als voorproefje: [ afbeelding ]
Zillertal
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
De laatste tijd reclames van de NS voor Kidsvrij. Ze mogen gratis mee met de ouders.
Kunnen jullie mijn herinnering herkennen? Ik kreeg vroeger bij een Railrunnerkaartje van F2,50 een doosje kreeg met daarin - een kleurplaat - een spelletje - potloden - sultana
En meer?
Die onderste kan ik mij persoonlijk nog wel herinneren.
[ Bericht 14% gewijzigd door Bitlord op 21-07-2015 23:36:00 ]
Op dinsdag 21 juli 2015 23:22 schreef Bitlord het volgende: De laatste tijd reclames van de NS voor Kidsvrij. Ze mogen gratis mee met de ouders.
Kunnen jullie mijn herinnering herkennen? Ik kreeg vroeger bij een Railrunnerkaartje van F2,50 een doosje kreeg met daarin - een kleurplaat - een spelletje - potloden - sultana
Plan U kon misschien nog wel een tijdje mee (maar er was geen nut meer voor)?
ICK heeft een tijd in Nijmegen gestaan in afwachting van verkoop, dat waren rijtuigen die in principe in heel Europa ingezet kunnen worden en die dus nog wel wat geld zouden kunnen opleveren.
Het Plan V is toe aan nieuwe revisies omdat de huidige revisietermijnen verlopen, maar NS wil ze niet meer reviseren omdat het materieel niet voldoet aan de eisen omtrent toegankelijkheid, comfort, enzovoorts. Dan is verschroten interessanter dan ze ergens te laten staan: het kost geen ruimte meer en het levert nog wat geld op.
Matig spul is dat. Door de kantelbakken denken ze dat ze 200 kunnen rijden op 160geschikt spoor. Van je hotsie knotsie knetter van je jippie jippie jee
Matig spul is dat. Door de kantelbakken denken ze dat ze 200 kunnen rijden op 160geschikt spoor. Van je hotsie knotsie knetter van je jippie jippie jee
En dan een Fristi met een uitgedroogde gevulde koek erbij bij de Railtender met zijn karretje, met een speciale dagaksie van F5,25.
Lekker met pa in de rookafdeling. De rode bankjes in de Koploper. Omroepberichten op de stations "Dienstmededeling voor HC3025,..." gevolgd door een onbegrijpelijke code. Flapperende CTA-bakken waar je met goed en snel kijken de meest vreemde berichten langs zag komen. De Eurocity naar Amsterdam pakken of Arnhem, en dan kijken in het panoramarijtuig van de SBB. Van Amsterdam naar Utrecht met de nachttrein naar Praha Hl. N. met oude Deutsche Reichsbahn-rijtuigen als zitwagons.
Mooie tijden waren dat, in mijn herinnering..
[ Bericht 34% gewijzigd door Bitlord op 22-07-2015 09:08:22 ]
Rookwagons Ik begon met roken in de laatste maand dat het nog mocht. Was een topmaand. Later mocht het alleen nog in de Duitse treinen. Wat een feest. Woonde in Zwolle en werkte in Almere. Vanaf Almere altijd naar Amsterdam, met de Pimpel naar Deventer en roken als een idioot. Deed er langer over maar dat maakte niet uit. Roken
Railrunner . Heel Nederland gezien met opa en oma mee die ook bijna voor niks reisden met een of ander 65+ pasje. Middelburg, Valkenburg, de dierentuin in Emmen, heuse wereldreizen vanuit Nijmegen of Arnhem.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Matig spul is dat. Door de kantelbakken denken ze dat ze 200 kunnen rijden op 160geschikt spoor. Van je hotsie knotsie knetter van je jippie jippie jee
Jaaaaah en waar De Efteling de 'Er op Uit' dagattractie nummer 1 was. Met dat Er op Uit boekje dat na 1 week al uit elkaar lazerde, omdat het niet gebonden was maar gelijmd
En je entreebewijs voor De Efteling was ook een Treinkaartje...
En de nieuwe attractie was de Pagode en werkte toen gewoon altijd!
2 doden en tientallen gewonden bij treinbotsing Tsjechië. Hogesnelheidstrein klapte op een volbeladen vrachtwagen die het rode licht heeft genegeerd.
quote:
Ein mit 170 Passagieren besetzter Hochgeschwindigkeitszug kracht in Tschechien in einen Schwerlaster. Es gibt Tote und Verletzte. Die Polizei nimmt den Lkw-Fahrer fest. Bei einem schweren Zugunglück im Osten Tschechiens sind zwei Passagiere gestorben und Dutzende verletzt worden. Drei Menschen schwebten zunächst in Lebensgefahr, teilte ein Sprecher der Rettungskräfte heute mit. Ein Hochgeschwindigkeitszug stieß um kurz vor 8 Uhr an einem Bahnübergang in der Stadt Studenka bei vollem Tempo mit einem Lastwagen zusammen. Der Triebwagen schob das in Brand geratene Fahrzeug Hunderte Meter vor sich her. "Der Zug hat den Lastwagen regelrecht zerlegt", sagte ein Augenzeuge im tschechischen Fernsehen. Der Lkw-Motor sei 200 Meter weit geflogen. Die Rettungskräfte waren am Unglücksort in der Kleinstadt Studenka mit einem Großaufgebot und einem Hubschrauber im Einsatz. Einige der Verletzten mussten von der Feuerwehr aus den Trümmern befreit werden. In dem Zug befanden sich etwa 170 Reisende. Der Schaden wurde auf drei Millionen Euro geschätzt. Die Polizei habe den Lkw-Fahrer aus Polen vorläufig festgenommen, sagte Innenminister Milan Chovanec an der Unfallstelle. Alles deute auf menschliches Versagen hin. Ein Eisenbahnsprecher teilte anhand von Aufnahmen einer Überwachungskamera mit, der Mann habe das Rotlicht überfahren. Als die Schranken runtergingen, habe er seinen mit Blechen beladenen Laster stehengelassen und sei "geflohen". Ministerpräsident Bohuslav Sobotka sprach den Angehörigen der Opfer sein Beileid aus. Er dankte den Rettungskräften vor Ort für ihren "schnellen und professionellen Einsatz". Fast die gesamte tschechische Regierung war am Morgen auf derselben Bahnstrecke mit dem Zug unterwegs. Die Politiker waren aber noch mehr als 60 Kilometer von Studenka entfernt, als das Unglück geschah. Sie wollten in Ostrau (Ostrava) eine Kabinettssitzung abhalten. Im Bahnverkehr von Tschechien nach Polen kam es zu erheblichen Verspätungen. In der Kleinstadt Studenka, 20 Kilometer südwestlich von Ostrau, gab es vor sieben Jahren bereits einmal ein Zugunglück. Damals kamen acht Menschen ums Leben, als eine im Bau befindliche Brücke auf einen vorbeifahrenden Eurocity stürzte. In Tschechien kommt es immer wieder zu tragischen Zwischenfällen an Bahnübergängen. Im vorigen Jahr kamen dabei nach Angaben der Eisenbahninspektion 43 Menschen ums Leben - fast doppelt so viele wie 2013. Grund war meist, dass Warnsignale nicht beachtet wurden. BRON
[ Bericht 93% gewijzigd door #ANONIEM op 22-07-2015 14:12:00 ]
Op woensdag 22 juli 2015 17:23 schreef Darkwing_Duck het volgende: Kan iemand voor de grap eens uittekenen hoe de poortjessituatie in Hilversum is... ik ben daar nieuwsgierig naar na het lezen van dit:
is al tijden bekend. De perronsporen 2 tot en met 5 zijn via de tunnel bereikbaar, terwijl spoor 1 via de zijkant bereikt moet worden. Deze ligt dus buiten de poortjes van de rest, waardoor mensen extra uit- en in moeten checken.
Als je dan net een tijdgrens gepasseerd bent kun je met diverse abo's met minder korting reizen dan waar je recht op zou hebben
is al tijden bekend. De perronsporen 2 tot en met 5 zijn via de tunnel bereikbaar, terwijl spoor 1 via de zijkant bereikt moet worden. Deze ligt dus buiten de poortjes van de rest, waardoor mensen extra uit- en in moeten checken.
Als je dan net een tijdgrens gepasseerd bent kun je met diverse abo's met minder korting reizen dan waar je recht op zou hebben
Ja maar wij hebben ook zo een station hier in ile de france, ik wil eens kijken of hun oplossing hier ook op van toepassing is...
Er komt een nieuw faillissement aan: er gaat een restauranttrein rijden op zaterdag vanaf Amsterdam. Rondje vanaf 125 euro, in het panoramarijtuig 175 euro.
Op woensdag 22 juli 2015 18:01 schreef Bitlord het volgende: Er komt een nieuw faillissement aan: er gaat een restauranttrein rijden op zaterdag vanaf Amsterdam. Rondje vanaf 125 euro, in het panoramarijtuig 175 euro.
Het menu in de Het Panorama Rail Restaurant is samengesteld door Edwin Soumang, chef van het met een Michelinster bekroonde Nederlandse Restaurant One.
Positief en negatief nieuws over de stakingsellende in België: ASTB heeft de zaterdagstakingen in juli en augustus stopgezet. Maar ze gaan nu dreigen met een staking van één week lang in september. Zie Het Nieuwsblad
Dat de machinistenbond ASTB de zaterdagstakingen na één keer heeft stopgezet, betekent niet dat er geen acties meer komen. Mogelijk volgt in september een staking van vijf opeenvolgende dagen.
LEEUWARDEN In het hele Noorden rijden geen treinen als gevolg van een sein- en wisselstoring.
Dit meldt vervoerder Arriva op Twitter. Ook de NS heeft met de problemen te kampen. Tussen Grou-Jirnsum en Leeuwarden rijden geen treinen.
Volgens Arriva is het nog onbekend wanneer de treinen weer gaan rijden. De NS verwacht dat rond 19.30 uur de normale dienstregeling weer hervat kan worden.
Update 18:24: De sein- en wisselstoring op het Noordelijk spoor is verholpen. Het treinverkeer komt langzaam weer op gang. Reizigers moeten de komende uren nog wel rekening houden met vertraging.
is al tijden bekend. De perronsporen 2 tot en met 5 zijn via de tunnel bereikbaar, terwijl spoor 1 via de zijkant bereikt moet worden. Deze ligt dus buiten de poortjes van de rest, waardoor mensen extra uit- en in moeten checken.
Als je dan net een tijdgrens gepasseerd bent kun je met diverse abo's met minder korting reizen dan waar je recht op zou hebben
Dat de NS heeft besloten dit jaar niet meer met een oplossing te komen was toch niet al tijden bekend? Eerst beloofde men nog het in oktober op te lossen.
NS heeft besloten dat het ze wel goed uitkomt om nog een paar maanden langer honderden reizigers per dag illegaal geld uit de zak te kloppen ja? Goh, wie had dat gedacht.
Op woensdag 22 juli 2015 20:21 schreef Dr_Flash het volgende: NS heeft besloten dat het ze wel goed uitkomt om nog een paar maanden langer honderden reizigers per dag illegaal geld uit de zak te kloppen ja? Goh, wie had dat gedacht.
Op donderdag 23 juli 2015 00:30 schreef Yreal het volgende: Guys. Goedkoopste manier om vanaf Copenhagen naar zweden te komen met de trein en terug? Danke
www.sj.se, al dan niet met SJ Prio-lidmaatschap. 1e klas met 50% korting als je de actiecode SOMMAR50 gebruikt.
Maar je moet wel lid zijn van SJ Prio (gratis). Daar krijg je op wel meer plekken korting, zoals een gratis ijsje wanneer je een menu koopt bij Burger King.
Over een paar uur verschijnt er een containertrein uit China aan de grens, bestemd voor de RSC terminal in Rotterdam. HSL Logistik zal deze met de 1832 verder rijden.
Op donderdag 23 juli 2015 02:41 schreef Maegrim het volgende: Over een paar uur verschijnt er een containertrein uit China aan de grens, bestemd voor de RSC terminal in Rotterdam. HSL Logistik zal deze met de 1832 verder rijden.
Is dat die blokjesloc? Die reed net om 6.40 door Deventer naar het oosten
Saxion afbreken (met een bom het liefst, geen voorwaarschuwing nodig) en dan op die plek twee eilandperrons bouwen van glasbetonstaalporno. Dat mag ook. En dan aan beide kanten ongelijkvloerse kruisingen. Knoop herstellen. Hotseflots.
Op donderdag 23 juli 2015 07:15 schreef DeaDLocK2K het volgende: Saxion afbreken (met een bom het liefst, geen voorwaarschuwing nodig) en dan op die plek twee eilandperrons bouwen van glasbetonstaalporno. Dat mag ook. En dan aan beide kanten ongelijkvloerse kruisingen. Knoop herstellen. Hotseflots.
De tarieven voor lichte treinen moeten lager worden dan ProRail aanvankelijk had bepaald. Dat is het gevolg van het besluit van de Autoriteit Consument & Markt (ACM) in een klacht van de spoorvervoerders Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia over die tarieven.
Zij rijden voor hun personenvervoer veelal met deze lichte treinen. ACM heeft ProRail de opdracht gegeven om de gewichtsklassen opnieuw in te delen en daarbij beter rekening te houden met lichte treinen.
Op kosten gebaseerd De tarieven die ProRail berekent aan vervoerders voor het gebruik van het spoor, moeten voldoen aan de Spoorwegwet. Daarin staat dat de tarieven moeten zijn gebaseerd op de kosten die worden veroorzaakt door treingebruik, zoals slijtage van het spoor en wissels .
ProRail hanteerde tarieven die nadelig uitpakten voor lichte treinen onder de 120 ton. Voor dergelijke treinen moest een zelfde tarief worden betaald als voor treinen van 160 ton. Daar moet ProRail opnieuw naar kijken.
Feitelijk wil je een combinatie van aslast en totaalgewicht. Want vooral hoge aslasten veroorzaken veel schade. ICM-IV veroorzaakt dus ook minder schade dan een Protos.
Op donderdag 23 juli 2015 13:12 schreef boriq het volgende: en de treinspotters zijn wel los gelaten vandaag, tussen Zwolle en Borne al 4x gefotografeerd of gefilmd.
Die lichte wanden laten het ook heel ruim lijken, naast dat het natuurlijk ook heel ruim is (vooral vergeleken met de oude traverse)
De traverse wordt overigens aankomende zondag weggehaald, waardoor er niks rijdt rondom Zwolle, behalve de *tromgeroffel* boemel tussen Zwolle en Kampen. Voor deze operatie zijn 125 bussen ingehuurd, dus het zal weer lekker druk worden aan de zuidzijde. (http://www.destentor.nl/r(...)125-bussen-1.5101502)
plaats: diemen.. Staat inmiddels op verstoring voorbij. Vertraging zal geleidelijk afnemen
IC Amsterdam - Amersfoort reed niet IC Amsterdam - lelijkstad reed niet Spr Amsterdam - Weesp (zwolle) reed wel Spr muiderpoort - naarden-bussum (hoofddorp - Amersfoort) reed niet
plaats: diemen.. Staat inmiddels op verstoring voorbij. Vertraging zal geleidelijk afnemen
IC Amsterdam - Amersfoort reed niet IC Amsterdam - lelijkstad reed niet Spr Amsterdam - Weesp (zwolle) reed wel Spr muiderpoort - naarden-bussum (hoofddorp - Amersfoort) reed niet
Hmm redelijk essentieel punt op die trajecten inderdaad.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Op donderdag 23 juli 2015 02:41 schreef Maegrim het volgende: Over een paar uur verschijnt er een containertrein uit China aan de grens, bestemd voor de RSC terminal in Rotterdam. HSL Logistik zal deze met de 1832 verder rijden.
Op donderdag 23 juli 2015 11:58 schreef Mr_Klaasje het volgende: Feitelijk wil je een combinatie van aslast en totaalgewicht. Want vooral hoge aslasten veroorzaken veel schade. ICM-IV veroorzaakt dus ook minder schade dan een Protos.
De keerzijde is dat jacobsdraaistellen veiliger zijn bij ontsporingen. Veel veiliger zelfs.
Ja precies en als je dan ziet wat voor hinder er ondertussen allemaal veroorzaakt wordt met zogenaamde veiligheidsredenen, dan zal dat niet te rijmen zijn met een tarief per aslast.
Mja, dat maakt het inderdaad moeilijk. Maar als je naar puur onderhoud kijkt dan denk ik dat ProRail best een punt had door ze even zwaar te belasten. De gebruiker betaalt. Zoiets.
Ik heb a.s. zondag 30 min overstaptijd in Gent. Zou het lukken binnen die tijd een MOBIB-kaart + Go Unlimited aan te schaffen? Aangezien de Gentse feesten dan ook nog bezig zijn? Snap dat jullie het niet precies kunnen beantwoorden, maar misschien dat iemand een indicatie kan geven
maar ik heb wel eens eeuwen staan wachten aan het loket. Vooral in Antwerpen.
Ja, ik ook. Waardoor ik 2 (!) treinen in de richting Roosendaal heb gemist omdat één of andere knuppel de enige loketbeambte aan het werk hield.
- "Ik wil graag een kaartje voor de Thalys" "En wanneer wilt u reizen? En terug?" - *noemt data* "Dat wordt dan X euro" - "Voor 5 man" "Oh ok, dan wordt het" *tiktiktiktiktik* "Y euro" "En ik wil 1e klas" - "O... k..." *tiktiktiktiktik* "Dan wordt het Z euro" "2 van hen zijn jongeren" - *tiktiktiktik* "Dan wordt het Q euro meneer"
En zo bleef het maar doorgaan. Echt, ik had die vent het liefste een klap voor z'n harses verkocht.
Belgen zijn sowieso leuk. ALLES moet via het loket, vanzelfsprekend met betalen contant geld en plattegrondjes en aanverwante artikelen erbij.
Ik heb ook vaak een uur moeten wachten omdat de conducteur de deuren had gesloten behalve de zijne, maar weigerde mij er op de valreep in te laten. Waar in Nederland je vaak nog iemand naar je hoort roepen zodat je je trein niet mist, is het daar blijkbaar beleid om mensen te weigeren.
Zoek jij nog maar eens op wat "leuk" betekent dan. Ik heb ook eens eindeloos mogen wachten voor een loket in Brussel Zuid, en toen ik aan de beurt was bleek het ON MO GE LIJK om een kaartje naar Roosendaal te kopen. En wat een mongool ik ook eigenlijk was. Of ik verdoemmiljaar niet wist dat Roosendaal BUI TEN LAND was.
Schijtvolk. Geef die gemankeerden een uniform en ze denken dat ze God de Vader zijn
Ik heb ook vaak een uur moeten wachten omdat de conducteur de deuren had gesloten behalve de zijne, maar weigerde mij er op de valreep in te laten. Waar in Nederland je vaak nog iemand naar je hoort roepen zodat je je trein niet mist, is het daar blijkbaar beleid om mensen te weigeren.
Dat is omdat het vertrekproces in België anders werkt dan in Nederland. Op het moment dat de deuren gesloten zijn geeft de conducteur aan de machinist een seintje dat hij mag gaan rijden via de AVG (Aanwijzer Verrichtingen Gedaan), een kastje op het perron. De conducteur heeft dan nog 10 seconden om van het kastje terug te lopen naar zijn deur, daarna gaat er een lampje branden om aan de machinist aan te geven dat de trein vertrekgereed is.
De trein kan dan elk moment gaan rijden. De conducteur blijft in zijn deur staan om toezicht te houden op het perron en, indien nodig, aan de noodrem te trekken in het geval iemand alsnog tussen trein en perron komt.
Het gebeurt ook wel eens dat een grappenmaker de AVG bedient (de daarvoor benodigde vierkantsleutel kun je gewoon in de bouwmarkt halen) waardoor de trein zonder begeleider vertrekt.
Op donderdag 23 juli 2015 18:43 schreef James1988 het volgende: Het gebeurt ook wel eens dat een grappenmaker de AVG bedient (de daarvoor benodigde vierkantsleutel kun je gewoon in de bouwmarkt halen) waardoor de trein zonder begeleider vertrekt.
Zelfde vierkantsleutels als die van de treindeuren hier in Nederland?
In Nederland zijn het sleutelkastjes om een rijweg definitief in te stellen (overwegen sluiten e.d.), op het moment dat de trein klaar is. Ze worden ook niet meer gebruikt volgens mij, alles gaat met laserpistolen tegenwoordig.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op donderdag 23 juli 2015 19:06 schreef dennistd het volgende: In Nederland zijn het sleutelkastjes om een rijweg definitief in te stellen (overwegen sluiten e.d.), op het moment dat de trein klaar is. Ze worden ook niet meer gebruikt volgens mij, alles gaat met laserpistolen tegenwoordig.
Bij verstoringen gebruiken we ze nog wel degelijk Op Harlingen haven kan het niet anders bij een verstoring.
Verder weet ik dat op Assen bij vertrek van spoor 1 naar Groningen, je dwergsein groen toont, maar dat je alsnog moet uitstappen om het kastje voor de overweg te bedienen. Zit qua beveiliging totaal verkeerd in elkaar. Die moest ik goed onthouden bij het wegleren.
Op donderdag 23 juli 2015 19:28 schreef Monopoly het volgende: Verder weet ik dat op Assen bij vertrek van spoor 1 naar Groningen, je dwergsein groen toont, maar dat je alsnog moet uitstappen om het kastje voor de overweg te bedienen. Zit qua beveiliging totaal verkeerd in elkaar. Die moest ik goed onthouden bij het wegleren.
Eénmalig een stoomtrein naar Kampen of een TGV naar Valkenburg kan niet vanwege "regels zijn regels", maar dit kan wel?
Op donderdag 23 juli 2015 19:28 schreef Monopoly het volgende: Verder weet ik dat op Assen bij vertrek van spoor 1 naar Groningen, je dwergsein groen toont, maar dat je alsnog moet uitstappen om het kastje voor de overweg te bedienen. Zit qua beveiliging totaal verkeerd in elkaar. Die moest ik goed onthouden bij het wegleren.
Ja, klopt allemaal niets van. Is ook wel over geklaagd. Weet niet welke aannemer daar bezig is. Seinen van spoor 4, 5 en 6 (omrijdsporen/rangeersporen) waren eerst nog niet afgekruist terwijl het wissel al was verwijderd. Machinisten zeiden, je moet ze doven en afkruizen, regels zijn regels en het is prettiger in het donker! Toen heeft Prorail er vuilniszakken omheen gedaan, je had ze moeten horen
Op donderdag 23 juli 2015 19:28 schreef Monopoly het volgende: Verder weet ik dat op Assen bij vertrek van spoor 1 naar Groningen, je dwergsein groen toont, maar dat je alsnog moet uitstappen om het kastje voor de overweg te bedienen. Zit qua beveiliging totaal verkeerd in elkaar. Die moest ik goed onthouden bij het wegleren.
Die situatie wordt over niet al te lange tijd wel aangepast wanneer de IC's in Assen gaan halteren op spoor 1 en spoor 2 een kopspoor wordt.
Op donderdag 23 juli 2015 20:02 schreef boriq het volgende: Assen wordt zoiets als Amersfoort Vathorst met het kopspoor voor de treinen van/naar groningen?
Op donderdag 23 juli 2015 20:17 schreef boriq het volgende: Als ze die zeven wissels willen saneren zal spoor 4 zal ook wel het veld moeten ruimen, niet waar?
Ja, alleen de sporen 1-3 blijven over. De rest gaat weg
Op donderdag 23 juli 2015 20:25 schreef Isambard het volgende: Reisinformatie, was is dat? Laat dat alsjeblieft zo veel mogelijk weg. Belemmert alleen maar de stedenbouwkundige zichtlijnen.
Ik heb het letterlijk horen zeggen.
dat soort dwaasheid heeft op geen enkelemanier iets met "kundige" te maken. Weg met die mensen.
Op donderdag 23 juli 2015 18:19 schreef larsico het volgende: Ik heb a.s. zondag 30 min overstaptijd in Gent. Zou het lukken binnen die tijd een MOBIB-kaart + Go Unlimited aan te schaffen? Aangezien de Gentse feesten dan ook nog bezig zijn? Snap dat jullie het niet precies kunnen beantwoorden, maar misschien dat iemand een indicatie kan geven
aanmaak van MOBIB kost 3 minuten en tel er nog eens 3 minuten bij om de afhandeling te voltooien voor GoUnlimited. Afhankelijk van drukte aan loket dus mogelijk.
Dat is omdat het vertrekproces in België anders werkt dan in Nederland. Op het moment dat de deuren gesloten zijn geeft de conducteur aan de machinist een seintje dat hij mag gaan rijden via de AVG (Aanwijzer Verrichtingen Gedaan), een kastje op het perron. De conducteur heeft dan nog 10 seconden om van het kastje terug te lopen naar zijn deur, daarna gaat er een lampje branden om aan de machinist aan te geven dat de trein vertrekgereed is.
De trein kan dan elk moment gaan rijden. De conducteur blijft in zijn deur staan om toezicht te houden op het perron en, indien nodig, aan de noodrem te trekken in het geval iemand alsnog tussen trein en perron komt.
Brusselse NZV heeft de TBG maar 7 seconden de tijd.
aanmaak van MOBIB kost 3 minuten en tel er nog eens 3 minuten bij om de afhandeling te voltooien voor GoUnlimited. Afhankelijk van drukte aan loket dus mogelijk.
Iemand ervaring met sncf? Zaterdag vertrek ik naar parijs ik stap op in maubeuge. Moet je he vooraf inchecken ofzo . Of gewoon ticket aan conducteur geven?
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
Op donderdag 23 juli 2015 23:39 schreef capuchon_jongen het volgende: Iemand ervaring met sncf? Zaterdag vertrek ik naar parijs ik stap op in maubeuge. Moet je he vooraf inchecken ofzo . Of gewoon ticket aan conducteur geven?
Als je een gewoon ticket hebt moet je het voor je instapt composteren (stempelen) bij de stempelautomaten op de perrons. Dat hoeft niet bij e-tickets (zelf geprint).
Als je een gewoon ticket hebt moet je het voor je instapt composteren (stempelen) bij de stempelautomaten op de perrons. Dat hoeft niet bij e-tickets (zelf geprint).
bedankt voor je antwoord. Tzal eerste keer zijn dat ik trein neem in frankrijk
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
De traverse wordt overigens aankomende zondag weggehaald, waardoor er niks rijdt rondom Zwolle, behalve de *tromgeroffel* boemel tussen Zwolle en Kampen. Voor deze operatie zijn 125 bussen ingehuurd, dus het zal weer lekker druk worden aan de zuidzijde. (http://www.destentor.nl/r(...)125-bussen-1.5101502)
Dan kunnen ze toch ook dieselen onder de draad aan de zuidzijde? NS heeft een heel leger DM90 staan die best wel eens een ritje kunnen gebruiken.
Nee dat kan niet maar waarom er geen DDAR naar Utrecht kan rijden begrijp ik dan weer helemaal niet. Sporen 1a, 3a, 4 en 5a zouden het gewoon moeten kunnen doen. Maar misschien pakken ze gelijk wat andere dingen aan.
Ja, alleen de sporen 1-3 blijven over. De rest gaat weg
Spoor 4 wordt nu al nooit gebruikt. Ligt zo'n spoorbiels op het spoor en vlak daarvoor is er een vierkant wit bord met horizontale streep op de rails gemonteerd. Spoor 1 heeft nu ook nog geen CTA's en 4 bakken virm past net. Wordt alleen voor calamiteiten gebruikt + een trein te parkeren tijdens de TT.
Op vrijdag 24 juli 2015 00:39 schreef DeaDLocK2K het volgende: Nee dat kan niet maar waarom er geen DDAR naar Utrecht kan rijden begrijp ik dan weer helemaal niet. Sporen 1a, 3a, 4 en 5a zouden het gewoon moeten kunnen doen. Maar misschien pakken ze gelijk wat andere dingen aan.
Nou vooruit. Één weekendje nog dan. Midden in de zomervakantie. Maar daarna is het klaar toch?
Op vrijdag 24 juli 2015 00:39 schreef DeaDLocK2K het volgende: Nee dat kan niet maar waarom er geen DDAR naar Utrecht kan rijden begrijp ik dan weer helemaal niet. Sporen 1a, 3a, 4 en 5a zouden het gewoon moeten kunnen doen. Maar misschien pakken ze gelijk wat andere dingen aan.
ik gok dat de bovenleiding afgeschakeld gaat worden
Op vrijdag 24 juli 2015 07:28 schreef Dr_Flash het volgende: Wisselstoring Arnhem. Alles gespoorwijzigd, niks valt uit. DSSA in seconds. Het kan dus wel
Is er echt een wisselstoring of zien we een van tevoren bedacht plan in verband met het knippen van de intercity's Nijmegen-Utrecht in Arnhem vanwege de Vierdaagse?
Is er echt een wisselstoring of zien we een van tevoren bedacht plan in verband met het knippen van de intercity's Nijmegen-Utrecht in Arnhem vanwege de Vierdaagse?
Beide denk ik. En dan gezien de spoorwijzigingen dat het wissel bij de dive under (vast gelegd naar de dive-under) stuk is.
Treinen uit Nijmegen naar Dieren van spoor 7, treinen van Nijmegen naar Dieren van spoor 3/4, ICE op spoor 4, Trein naar Tiel spoor 7...
Op vrijdag 17 juli 2015 19:02 schreef LizzyAdam het volgende: hallon Heren (en dames!) ik heb een vraagje waar een van jullie mij misschien mee kan helpen.
Ik kan nergens vinden wanneer de eerste trein van Amsterdam internationaal ging (naar Parijs om precies te zijn) ik ben een klein beetje onderzoek aan het doen voor mijn oma, en zou graag willen weten of er treinen richting Parijs gingen in 1925? Dat zal toch haast wel? Moest men dan veel overstappen maken?
Weet iemand waar ik de inforamtie zou kunnen vinden, mocht niemand het hier weten? Spoorwegmuseum?
Ja! dat is inderdaad het antwoord dat hij mij binnen een uur stuurde. Echt super!
Het antwoord is volgens mij nog niet volledig. In een zoektocht naar literatuur om het wikipedia-artikel over de Koninklijke Rijtuigen uit te breiden, zag ik ergens dat er ook reeds in de 19e eeuw doorgaande rijtuigen Amsterdam - Utrecht - Parijs waren.
Tof! Begrijp ik goed dat die er dus 12 uur over deed om naar Parijs te komen, vanuit Amsterdam? In 1925 dus 9 uur. Maar hier wordt wel uitgelegd dat er in Brussel inderdaad rijtuigen aangesloten werden, dus daar had Nico waarschijnlijk gelijk in (alhoewel er veel kan veranderen in 40 jaar!)
Echt super om te lezen. Grappig dat ze toen dus ook iets als een 'zomertoer' hadden. 'Kleine Rondreis door Holland' Daar ga ik eens op zoeken.
Is er echt een wisselstoring of zien we een van tevoren bedacht plan in verband met het knippen van de intercity's Nijmegen-Utrecht in Arnhem vanwege de Vierdaagse?
Ik laat me door NS informeren. Concludeer jij maar
Volgens de omroep vanmorgen in de IC richting Den Helder was de vertraging van een kwartier veroorzaakt door de Vierdaagse. Er werd niks gezegd over een wisselstoring.
Toen had Breda wel nacht- en internationale treinen .
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Zo leren we weer wat over de ontwikkeling van ons spoorwegnet:
In 1877 werd het Rotterdamse luchtspoor geopend, daar reed dus al gelijk vanaf het begin een trein naar Parijs overheen.
In 1883 werd volgens wikipedia de exploitatie van de lijn Tilburg - Nijmegen overgedragen naar de staatsspoorwegen, die direct hun kans grepen om ook een trein naar Parijs in te leggen.
Op vrijdag 24 juli 2015 15:39 schreef James1988 het volgende: Een paar weken terug vroeg ene Noortje aan NS of het mogelijk was om haar vriendin een trein te laten wassen.