ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld.
Maar een klacht indienen omdat een conducteur zijn stem je niet aanstaat, en je als fraudeur weggezet voelen.... Pff dan snap je gewoon iets niet helemaal in het leven hoor.
Op maandag 20 juli 2015 20:26 schreef Dr_Flash het volgende: Maar een klacht indienen omdat een conducteur zijn stem je niet aanstaat, en je als fraudeur weggezet voelen.... Pff dan snap je gewoon iets niet helemaal in het leven hoor.
Dit inderdaad. Je moet trouwens wel een heel beroerde printer hebben voordat je e-ticket zo onleesbaar is dat een conducteur er iets over zegt.
Ik heb hem op Jetpunk gezet (met wat aanpassingen). Soest heeft er bv 3 ipv 2 (Soest, Soest-zuid, Soestduinen) Hoogezand ook 3 ipv 2 (Martenshoek, Hoogezand, Sappemeer-oost)
Nog niet zichtbaar. Link komt er nog aan.
[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2015 21:44:30 ]
Op maandag 20 juli 2015 21:44 schreef Monopoly het volgende: Ik heb hem op Jetpunk gezet (met wat aanpassingen). Soest heeft er bv 3 ipv 2 (Soest, Soest-zuid, Soestduinen) Hoogezand ook 3 ipv 2 (Martenshoek, Hoogezand, Sappemeer-oost)
Op maandag 20 juli 2015 21:44 schreef Monopoly het volgende: Ik heb hem op Jetpunk gezet (met wat aanpassingen). Soest heeft er bv 3 ipv 2 (Soest, Soest-zuid, Soestduinen) Hoogezand ook 3 ipv 2 (Martenshoek, Hoogezand, Sappemeer-oost)
Hier twijfelde ik nog. Behoort dat echt tot de gemeente Hoogezand of is het een los dorp?
Werkelijk geen idee. Ik heb me altijd zo min mogelijk proberen te interesseren voor alles wat ten oosten van Stad ligt. Tenzij beroepsmatig verplicht zeg maar.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Kropswolde (Gronings: Wolle ) is een dorp aan de noordkant van de Groninger Veenkoloniën in de gemeente Hoogezand-Sappemeer in de Nederlandse provincie Groningen.
Ja dus.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op maandag 20 juli 2015 21:59 schreef Isambard het volgende: Ik zat op 56/65, maar toen hij Santpoort niet wilde accepteren, nam ik het niet meer serieus en ben ik van mijn balkon af gesprongen.
Kropswolde (Gronings: Wolle ) is een dorp aan de noordkant van de Groninger Veenkoloniën in de gemeente Hoogezand-Sappemeer in de Nederlandse provincie Groningen.
In de trein. Intercity Direct Rotterdam - Amsterdam. Een boom van een conducteur scant mijn OV-chipkaart en fronst zijn wenkbrauw: - Mevrouw, u zit in de eerste klas. Maar uw vervoersbewijs is voor de tweede klas. - Dat weet ik meneer, maar de tweede klas zit propvol. Letterlijk geen enkele vrije zitplek en het gangpad is bezaaid met koffers. Serieus. Meneer de conducteur kijk me strak aan. - Feit blijft dat uw vervoersbewijs hier niet geldig is. - Ok, nou dan ga ik me wel proppen in de overvolle coupé hiernaast, met mijn grote onhandige tassen. Dan heb ík niet alleen een vervelende reis, maar mijn medepassagiers ook. Als u dat zo graag wil... Ik wil opstaan, maar meneer de conducteur houdt me streng tegen. - Nee nee, wij zijn nog niet klaar hier. Hij pakt een pen uit zijn borstzak. Ik denk: Noooo way! Gaat hij me hier serieus een boete voor geven? Wat een apathische, trieste…Serieus? - Mevrouw, u bent in overtreding. Het gevolg is… - Dit slaat nergens op! Er verschijnt een brede parelglimlach op zijn stalen gezicht en hij zet zijn pen terug in zijn borstzak. Zijn ijskoude frons smelt weg alsof het gekust wordt door een vrolijke zonnestraal. - Het gevolg is dat u straks mag omroepen dat we over enkele minuten Schiphol bereiken. In alle talen die u kent. Bent u een beetje goed met talen? Waaaat? Meneer de conducteur was de hele tijd gewoon een act aan het opvoeren! Serieus? - Ohhh leuk!!!! grin emoticon Ja, ik ben toevallig best goed met talen ja! - Eerst Nederlands, dan Engels…Lukt het in het Frans? Er zitten veel Fransen hiernaast. - Ja dat lukt! - Duits? - Ehmmm, moet ik dan zeggen: in wenige minuten erreichen wir Flughafen Schiphol? - Zeg maar: in Kürze erreichen wir Flughafen Schiphol. Andere talen nog? - Ja! Arabisch, Russisch, Armeens…. - Doe maar allemaal. Maak er maar wat leuks van, dat ze hun bagage niet moeten vergeten enzo. Dat we ze nog een fijne dag toewensen, fijne reis nog verder, dat soort dingen. Ben je er klaar voor? - JA! grin emoticon
De vriendelijke reus loopt met me mee en reikt me de hoorn aan. - Indrukken en praten. Ik vervul mijn opdracht met bloedserieuze devotie en iets-te-overdreven enthousiasme. - En? Was het ok? Meneer de conducteur glimlacht: - Ik werk al 11 jaar bij de NS, en dat was het leukste omroepbericht dat ik heb gehoord. Serieus.
Dan mag ze de tekst in alle talen achterste voren oplepelen
Ik mag hopen voor haar dat het dan niet de trein Vlissingen - Leeuwarden/Groningen is die net vertrekt uit Vlissingen en ze alle stations moet op gaan lezen in verschillende talen
Ik mag hopen voor haar dat het dan niet de trein Vlissingen - Leeuwarden/Groningen is die net vertrekt uit Vlissingen en ze alle stations moet op gaan lezen in verschillende talen
Tegen de tijd dat je bij Meppel was in taal 1 had ik je al gevonden en de telefoon in je reet gestouwd.
ik heb ze in het verleden al eens in dit topic neergezet. Voordat je met dat lijstje in het Nederlands klaar bent sta je al in Souburg
In mijn hoofd hoor ik dat nu gewoon met de Arriva-stem hč?
quote:
Op maandag 20 juli 2015 23:46 schreef boriq het volgende: Zo lang ze maar vermeldt dat de trein optijd is vertrokken, dat is immers de belangrijkste informatie voor de reiziger
Hoho, op tijd en geheel volgens dienstregeling vanwege de vakkundigheid van de machinist!
Op maandag 20 juli 2015 23:46 schreef boriq het volgende: Zo lang ze maar vermeldt dat de trein optijd is vertrokken, dat is immers de belangrijkste informatie voor de reiziger
Ik vind het eigenlijk bijzonder nuttige informatie..