ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld.
Maar een klacht indienen omdat een conducteur zijn stem je niet aanstaat, en je als fraudeur weggezet voelen.... Pff dan snap je gewoon iets niet helemaal in het leven hoor.
Op maandag 20 juli 2015 20:26 schreef Dr_Flash het volgende: Maar een klacht indienen omdat een conducteur zijn stem je niet aanstaat, en je als fraudeur weggezet voelen.... Pff dan snap je gewoon iets niet helemaal in het leven hoor.
Dit inderdaad. Je moet trouwens wel een heel beroerde printer hebben voordat je e-ticket zo onleesbaar is dat een conducteur er iets over zegt.
Ik heb hem op Jetpunk gezet (met wat aanpassingen). Soest heeft er bv 3 ipv 2 (Soest, Soest-zuid, Soestduinen) Hoogezand ook 3 ipv 2 (Martenshoek, Hoogezand, Sappemeer-oost)
Nog niet zichtbaar. Link komt er nog aan.
[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2015 21:44:30 ]
Op maandag 20 juli 2015 21:44 schreef Monopoly het volgende: Ik heb hem op Jetpunk gezet (met wat aanpassingen). Soest heeft er bv 3 ipv 2 (Soest, Soest-zuid, Soestduinen) Hoogezand ook 3 ipv 2 (Martenshoek, Hoogezand, Sappemeer-oost)
Op maandag 20 juli 2015 21:44 schreef Monopoly het volgende: Ik heb hem op Jetpunk gezet (met wat aanpassingen). Soest heeft er bv 3 ipv 2 (Soest, Soest-zuid, Soestduinen) Hoogezand ook 3 ipv 2 (Martenshoek, Hoogezand, Sappemeer-oost)
Hier twijfelde ik nog. Behoort dat echt tot de gemeente Hoogezand of is het een los dorp?
Werkelijk geen idee. Ik heb me altijd zo min mogelijk proberen te interesseren voor alles wat ten oosten van Stad ligt. Tenzij beroepsmatig verplicht zeg maar.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Kropswolde (Gronings: Wolle ) is een dorp aan de noordkant van de Groninger Veenkoloniën in de gemeente Hoogezand-Sappemeer in de Nederlandse provincie Groningen.
Ja dus.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op maandag 20 juli 2015 21:59 schreef Isambard het volgende: Ik zat op 56/65, maar toen hij Santpoort niet wilde accepteren, nam ik het niet meer serieus en ben ik van mijn balkon af gesprongen.
Kropswolde (Gronings: Wolle ) is een dorp aan de noordkant van de Groninger Veenkoloniën in de gemeente Hoogezand-Sappemeer in de Nederlandse provincie Groningen.
In de trein. Intercity Direct Rotterdam - Amsterdam. Een boom van een conducteur scant mijn OV-chipkaart en fronst zijn wenkbrauw: - Mevrouw, u zit in de eerste klas. Maar uw vervoersbewijs is voor de tweede klas. - Dat weet ik meneer, maar de tweede klas zit propvol. Letterlijk geen enkele vrije zitplek en het gangpad is bezaaid met koffers. Serieus. Meneer de conducteur kijk me strak aan. - Feit blijft dat uw vervoersbewijs hier niet geldig is. - Ok, nou dan ga ik me wel proppen in de overvolle coupé hiernaast, met mijn grote onhandige tassen. Dan heb ík niet alleen een vervelende reis, maar mijn medepassagiers ook. Als u dat zo graag wil... Ik wil opstaan, maar meneer de conducteur houdt me streng tegen. - Nee nee, wij zijn nog niet klaar hier. Hij pakt een pen uit zijn borstzak. Ik denk: Noooo way! Gaat hij me hier serieus een boete voor geven? Wat een apathische, trieste…Serieus? - Mevrouw, u bent in overtreding. Het gevolg is… - Dit slaat nergens op! Er verschijnt een brede parelglimlach op zijn stalen gezicht en hij zet zijn pen terug in zijn borstzak. Zijn ijskoude frons smelt weg alsof het gekust wordt door een vrolijke zonnestraal. - Het gevolg is dat u straks mag omroepen dat we over enkele minuten Schiphol bereiken. In alle talen die u kent. Bent u een beetje goed met talen? Waaaat? Meneer de conducteur was de hele tijd gewoon een act aan het opvoeren! Serieus? - Ohhh leuk!!!! grin emoticon Ja, ik ben toevallig best goed met talen ja! - Eerst Nederlands, dan Engels…Lukt het in het Frans? Er zitten veel Fransen hiernaast. - Ja dat lukt! - Duits? - Ehmmm, moet ik dan zeggen: in wenige minuten erreichen wir Flughafen Schiphol? - Zeg maar: in Kürze erreichen wir Flughafen Schiphol. Andere talen nog? - Ja! Arabisch, Russisch, Armeens…. - Doe maar allemaal. Maak er maar wat leuks van, dat ze hun bagage niet moeten vergeten enzo. Dat we ze nog een fijne dag toewensen, fijne reis nog verder, dat soort dingen. Ben je er klaar voor? - JA! grin emoticon
De vriendelijke reus loopt met me mee en reikt me de hoorn aan. - Indrukken en praten. Ik vervul mijn opdracht met bloedserieuze devotie en iets-te-overdreven enthousiasme. - En? Was het ok? Meneer de conducteur glimlacht: - Ik werk al 11 jaar bij de NS, en dat was het leukste omroepbericht dat ik heb gehoord. Serieus.
Dan mag ze de tekst in alle talen achterste voren oplepelen
Ik mag hopen voor haar dat het dan niet de trein Vlissingen - Leeuwarden/Groningen is die net vertrekt uit Vlissingen en ze alle stations moet op gaan lezen in verschillende talen
Ik mag hopen voor haar dat het dan niet de trein Vlissingen - Leeuwarden/Groningen is die net vertrekt uit Vlissingen en ze alle stations moet op gaan lezen in verschillende talen
Tegen de tijd dat je bij Meppel was in taal 1 had ik je al gevonden en de telefoon in je reet gestouwd.
ik heb ze in het verleden al eens in dit topic neergezet. Voordat je met dat lijstje in het Nederlands klaar bent sta je al in Souburg
In mijn hoofd hoor ik dat nu gewoon met de Arriva-stem hè?
quote:
Op maandag 20 juli 2015 23:46 schreef boriq het volgende: Zo lang ze maar vermeldt dat de trein optijd is vertrokken, dat is immers de belangrijkste informatie voor de reiziger
Hoho, op tijd en geheel volgens dienstregeling vanwege de vakkundigheid van de machinist!
Op maandag 20 juli 2015 23:46 schreef boriq het volgende: Zo lang ze maar vermeldt dat de trein optijd is vertrokken, dat is immers de belangrijkste informatie voor de reiziger
Ik vind het eigenlijk bijzonder nuttige informatie..
Ik vind het eigenlijk bijzonder nuttige informatie..
Ik vind het ook wel nuttige informatie, maar ik ga er eigenlijk van uit dat we optijd vertrekken. Lijkt mij dan beter om alleen om te roepen als je met meer dan +2/+3 bent vertrokken
Moet ik daadwerkelijk fysiek aanwezig zijn als er met mijn ovkaart wordt gereisd? Of kan ik mijn ov kaart meegeven aan vriendin lief en haar op een meereiskaartje laten reizen...?
Op dinsdag 21 juli 2015 11:59 schreef Yreal het volgende: Moet ik daadwerkelijk fysiek aanwezig zijn als er met mijn ovkaart wordt gereisd? Of kan ik mijn ov kaart meegeven aan vriendin lief en haar op een meereiskaartje laten reizen...?
Euhh staat er nu net alsof je vriendin op 2 kaarten gaat reizen. Als het een persoonlijk OV is van jezelf kun je alleen bij controle de pineut zijn denk ik?
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Euhh staat er nu net alsof je vriendin op 2 kaarten gaat reizen. Als het een persoonlijk OV is van jezelf kun je alleen bij controle de pineut zijn denk ik?
Naja, ik heb een geldig vervoersbewijs, en zij door de meereiskaart ook. Alleen ik ben er niet...
Klopt, maar ze reist op een meereis, niet mijn kaart. Ik reis gewoon op mijn eigen kaart, ik ben er alleen niet.
Met wie reist ze mee dan? Het gaat bij het begrip 'meereizen' toch om de reiziger (die een geldig vervoersbewijs heeft) en niet om het vervoersbewijs zelf waar je bij mee reist
Met wie reist ze mee dan? Het gaat bij het begrip 'meereizen' toch om de reiziger (die een geldig vervoersbewijs heeft) en niet om het vervoersbewijs zelf waar je bij mee reist
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Volgens mijn kaart wel. Mooi hersenspinsel is dit toch...
bij controle overhandigd zij een kaart die niet van haar is terwijl jij er niet bij bent. Dat levert haar een uvb op want haar meereiskaart is daarom ook niet geldig, een PV voor art 71 wet personenvervoer en jij bent je kaart voorlopig kwijt want die wordt ook ingenomen
Alleen is de persoonlijke ov chipkaart een geldig vervoersbewijs zodra niet de persoon wiens bezit het is er mee gaat reizen?
OV chipkaart menschen zeggen van niet:
[..]
Dat laatste is niet helemaal waar, zo heeft de rechter bepaald. Stel je hebt een kortingsabonnement, maar die is op het moment van reizen niet geldig. Dan mag er best iemand anders tegen vol tarief op jouw kaart reizen.
Dat laatste is niet helemaal waar, zo heeft de rechter bepaald.
Niet de rechter maar de geschillencommissie. Omdat het een geschil was tussen een reiziger en Arriva (ben ik niet 100 procent zeker van, maar in ieder geval geen NS) meent NS dat deze uitspraak niet op hen van toepassing is en negeert ze deze. Ik hoop dan ook van harte dat iemand die om deze reden beboet wordt of zijn ov-chipkaart kwijtraakt een soortgelijke zaak start tegen de NS, zodat men die smoes niet langer kan gebruiken.
Volgens iemand op OVinNL worden vandaag poortjes geplaatst op station Deventer. Lage poortjes, dus Fles, daar kun je wel overheen springen als je naar de stad wil
Dat laatste is niet helemaal waar, zo heeft de rechter bepaald. Stel je hebt een kortingsabonnement, maar die is op het moment van reizen niet geldig. Dan mag er best iemand anders tegen vol tarief op jouw kaart reizen.
Dan kun je toch net zo goed een los kaartje tegen vol tarief kopen?
Niet de rechter maar de geschillencommissie. Omdat het een geschil was tussen een reiziger en Arriva (ben ik niet 100 procent zeker van, maar in ieder geval geen NS) meent NS dat deze uitspraak niet op hen van toepassing is en negeert ze deze. Ik hoop dan ook van harte dat iemand die om deze reden beboet wordt of zijn ov-chipkaart kwijtraakt een soortgelijke zaak start tegen de NS, zodat men die smoes niet langer kan gebruiken.
Wist niet meer precies hoe de vork in de steel zat, maar wel dat het om reizen op vol tarief ging.
Dan kun je toch net zo goed een los kaartje tegen vol tarief kopen?
Als ik buitenlandse vrienden over heb laat ik ze liever met samenreiskorting meereizen op een oude chipkaart van me dan dat ik dure kaartjes met eenmalige chiptoeslag moet kopen.
Als ik buitenlandse vrienden over heb laat ik ze liever met samenreiskorting meereizen op een oude chipkaart van me dan dat ik dure kaartjes met eenmalige chiptoeslag moet kopen.
Maar dan zit je er zelf dus bij. Dat is toch wel een verschil met wat Yreal bij elkaar wil frauderen.
Ik weet niet wat jij in je koffie doet maar echt gezellig ben je laatste dagen niet
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op dinsdag 21 juli 2015 10:25 schreef ReisT het volgende: Want je hebt geen telefoon, geen horloge, de schermen in de trein staan op zwart en alle stationsklokken zijn stuk?
Ja, want ik ga ieder station controleren of de trein op tijd weg is
Ik weet niet wat jij in je koffie doet maar echt gezellig ben je laatste dagen niet
Ik ben gewoon een gigantische grammaticanazi. Altijd al geweest. Dit is een van die gevallen waarbij enigste een vrij groot communicatieprobleem opwerpt. Nee dit is niet de enigste moord. Oh nee? Welke is er eniger dan? Zo moeilijk is het niet.
Ik ben gewoon een gigantische grammaticanazi. Altijd al geweest. Dit is een van die gevallen waarbij enigste een vrij groot communicatieprobleem opwerpt. Nee dit is niet de enigste moord. Oh nee? Welke is er eniger dan? Zo moeilijk is het niet.
Op dinsdag 21 juli 2015 20:01 schreef Prins_Pils het volgende: Ik zie het ook nou pas Volgens mij was het echt niemand opgevallen, behalve pietlut b2py misschien
kneuterig clubje is dat ook, dat met b2py en deadlock en zo nog een paar
Op dinsdag 21 juli 2015 20:16 schreef Blistering het volgende: Bij deze even een oproepje, of niemand zich morgen voor de IC Enschede - Schiphol van 6:13 wilt gooien.
Bij voorbaat veel dank.
Geen zorgen, zelfmoord is überhaupt wel het laatste dat ik zou doen.