abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 augustus 2015 @ 13:39:35 #226
78918 SeLang
Black swans matter
pi_155495011
Het is kennelijk iets op mijn PC / browser. Met mijn android TV-box kan ik de pagina wel zien.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_155495124
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 22:08 schreef piepeloi55 het volgende:
Zit nu in België en hier doet ie het wel, maar wellicht dat e.e.a. geblokkeerd wordt vanwege mogelijke DdoS aanvallen of iets dergelijks.

D66 wil overigens over alles een referendum, maar niet over de EU. Tenminste Pechtold; 'Europa is te complex om in een referendum te proppen'. Je hebt gelukkig ook nog democratische D66'ers (normaal een pleonasme) als Boris van der Ham die wél voor zijn en zelfs tekenen, ondanks een andere mening dan Geenpeil.
Ik kan niet zeggen dat Pechtold geen gelijk heeft als ik zo die Geenpeil site lees.
pi_155495136
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 13:39 schreef SeLang het volgende:
Het is kennelijk iets op mijn PC / browser. Met mijn android TV-box kan ik de pagina wel zien.
Welke browser? Heb je Javascript uitstaan? Script- of adblockers geïnstalleerd?
pi_155499178
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 13:34 schreef homme7 het volgende:
Belgje is geen buitenland, dat is een provincie van Nederland
Ach, volgens de EU is het een groot Reich.
pi_155500980
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 15:51 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Ach, volgens de EU is het een groot Reich.
Klopt, en Juncker heeft in 1999 de Spiegel gezegd dat zijn grootste wens is om alsnog alle Joden wereldwijd uit te roeien en te vergassen.

Zo, hebben we dat ook weer gehad en kunnen we weer over tot de orde van de dag. :)
  maandag 24 augustus 2015 @ 17:02:31 #231
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_155501345
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 16:50 schreef Igen het volgende:

[..]

Klopt, en Juncker heeft in 1999 de Spiegel gezegd dat zijn grootste wens is om alsnog alle Joden wereldwijd uit te roeien en te vergassen.

Zo, hebben we dat ook weer gehad en kunnen we weer over tot de orde van de dag. :)
Nee joh, het is opgericht om alle Europese inwoners dichterbij elkaar te brengen. Duitsers en Grieken zijn in ieder geval elkaars beste vrienden nu.
Bedankt Hans.
pi_155513676
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 03:15 schreef de_ier het volgende:
Dat Duitsland een enorme begrotingsoverschot draait in een tijd van recordlage obligatierente's is te idioot voor woorden.

Maar dat krijg je als je een boekhouder tot minister van financien noemt.
Wait what :?

Ik zou willen dat mend at hier eens voor elkaar kreeg.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_155518127
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 22:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Wait what :?

Ik zou willen dat mend at hier eens voor elkaar kreeg.
De Duitsers kunnen voor bijna negatieve rente's geld lenen.

Ze zouden gek zijn om het niet te doen.

Ze zijn gek.
pi_155521828
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 13:48 schreef de_ier het volgende:

[..]

Uhmja, maar gezien het feit dat wij met z'n alle meebetalen aan de Griekse bailout, dan willen we toch dat ze een zo goed mogelijk deal krijgen?

Nu lijkt het dat de Nederlandse belastingbetaler opkomt voor de belangen van een Duitse luchthavenbedrijf.
De Nederlandse belastingbetaler heeft er alle belang bij dat de werknemers van die vliegvelden van de publieke sector overgaan naar de private sector. Iets roepen over losse vliegvelden in deze lijst zegt ook niet veel. Die Duitsers hebben 14 vliegvelden overgenomen; het runnen van 14 vliegvelden kost meer dan het runnen van 1 van die vliegvelden alleen. Daarnaast zitten er bij die vliegvelden een aantal die geen bestaansrecht hebben. Gelet op het feit dat de Duitsers ze wel in het pakket hebben genomen is er alle reden om aan te nemen dat ze ze ook open moeten houden gedurende een periode.
pi_155523207
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 01:39 schreef de_ier het volgende:

[..]

Ze zijn gek.
Als je een tijd lang tegen zo'n 0% rente kunt lenen, dan zou jij je ongelooflijk diep in de schulden steken? Met het risico dat de rente over een aantal jaren weer gaat stijgen en de schuld een stuk minder dragelijk wordt?
pi_155523281
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 01:39 schreef de_ier het volgende:

[..]

Ze zijn gek.
Dat lenen goedkoop is maakt lenen wellicht aantrekkelijker, maar verandert niets aan het feit dat het geleend geld is dat terugbetaald dient te worden. Als het niet nodig is gewoon niet doen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_155668749

quote:
Populariteit van politieke leiders
Alexis Tsipras 29,5%
Meimarakis 26%
Theodorakis 21%
Genimmata 17,5%
Koutsoubas 14,5%
Lafazanis 11,5%

Nog maar 29,5% voor Tsipras

Bron
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_155707556
http://www.faz.net/aktuel(...)ch-nie-13778013.html

Duitsland heeft meer vacatures dan ooit tevoren. Al verwachten experts in het najaar een kleine achteruitgang, alsnog vanwege het minimumloon dat in januari is ingevoerd.

http://www.faz.net/aktuel(...)gleich-13777434.html

En Frankrijk eist dat de eurozone wordt omgebouwd tot een transferunie. Met een Euro-regering die over economie, financien en sociale zekerheid gaat. En met een eigen begroting.
  maandag 31 augustus 2015 @ 17:08:15 #239
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_155709308
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 16:10 schreef Igen het volgende:

Duitsland heeft meer vacatures dan ooit tevoren. Al verwachten experts in het najaar een kleine achteruitgang, alsnog vanwege het minimumloon dat in januari is ingevoerd.

Einde van de Duitse bubbel dus.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_155724673
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 11:52 schreef De_Kaas- het volgende:

[..]

Dat lenen goedkoop is maakt lenen wellicht aantrekkelijker, maar verandert niets aan het feit dat het geleend geld is dat terugbetaald dient te worden. Als het niet nodig is gewoon niet doen.

Nee, Duitsland kan gewoon geld lenen voor lager dan de inflatie. Soms krijgen ze een negatieve rente zelfs.

Je zou dus gek zijn om het niet te doen.
pi_155726312
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 00:25 schreef de_ier het volgende:

[..]

Nee, Duitsland kan gewoon geld lenen voor lager dan de inflatie. Soms krijgen ze een negatieve rente zelfs.

Je zou dus gek zijn om het niet te doen.
En wat als dan morgen de rente stijgt?

Het is precies zulk onverantwoord leengedrag op grond van kortetermijndenken dat de crisis heeft veroorzaakt. Daardoor ontstond de subprime-crisis, daardoor kwam Griekenland in de problemen...
pi_155727382
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 16:10 schreef Igen het volgende:

En Frankrijk eist dat de eurozone wordt omgebouwd tot een transferunie. Met een Euro-regering die over economie, financien en sociale zekerheid gaat. En met een eigen begroting.
Ik gok dat ze dat niet op Duitse leest willen doen :') .
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_155729030
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2015 07:10 schreef Igen het volgende:

[..]

En wat als dan morgen de rente stijgt?

Het is precies zulk onverantwoord leengedrag op grond van kortetermijndenken dat de crisis heeft veroorzaakt. Daardoor ontstond de subprime-crisis, daardoor kwam Griekenland in de problemen...
Wat als de rente stijgt?? Begrijp je hoe obligaties werken? De rente op de uitgegeven obligatie blijft hetzelfde, dat staat vast ongeacht wat er daarna in de markt gebeurt.

Overigens, je snapt wel wat negatieve rente is toch?
pi_155729311
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 11:11 schreef de_ier het volgende:

[..]

Wat als de rente stijgt?? Begrijp je hoe obligaties werken? De rente op de uitgegeven obligatie blijft hetzelfde, dat staat vast ongeacht wat er daarna in de markt gebeurt.
Die obligatie loopt een keer af.
pi_155729915
Ja en?
pi_155730342
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 11:53 schreef de_ier het volgende:
Ja en?
Dan heb je een probleem als je heel veel schulden hebt gemaakt.

Wat jij wil is een situatie in Japan creeren. Grote staatsschulden maken omdat de rente zo laag is, totdat je jezelf in de hoek hebt geverfd en je geen kant meer uit kan omdat een minieme stijging van de rente tot astronomische kosten bij de herfinanciering van aflopende obligaties leidt. Het is onverantwoord om daar bewust op aan te willen sturen.
pi_155730848
Nee, Japan heeft het geld idioot uitgegeven om kunstmatige werkgelegenheid te creeren door bruggen naar nergens toe te bouwen en luchtavens in zee die nu leeg staan.

Duitsland hoeft geen kunstmatige werkgelegenheid te creeeren want dat gaat al goed.

Ik zal het nog een keer uitleggen: ze krijgen negatieve rentes aangeboden. Ze kunnen geld lenen, het niet uitgeven en gewoon terugbetalen en daarvoor rente ontvangen. Het is letterlijk gratis geld. Of ze zouden dat geld ook kunnen investeren...
  dinsdag 1 september 2015 @ 14:01:34 #248
78918 SeLang
Black swans matter
pi_155732546
Ondertussen in Griekenland

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_155733982
Als ik bovenstaand plaatje zie dan bekruipt mij weer het gevoel dat er weer een steunpakket moet komen. :r Nummer #5?
  dinsdag 1 september 2015 @ 15:22:06 #250
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_155734071
Als ik het plaatje zie wordt het tijd voor een andere regering. Een regering die het steunpakket afwijst.
Bedankt Hans.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')