abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155146436
quote:
13s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 11:39 schreef SeLang het volgende:

[..]

Wtf is dit nu weer voor volksverlakkerij? Wat voor zin heeft het om het IMF aan boord te houden als je zelf de risico's voor het IMF gaat dragen?

De reden om het IMF aan boord te willen hebben was als sanity check: als het IMF met al haar ervaring met landen in de problemen mee durft te doen dan was er kans van slagen. Op dit moment zegt het IMF gewoon dat de huidige schuld onhoudbaar is en dat ze dus geen geld in de bodemloze put blijft gooien tenzij de bestaande schuld grotendeels wordt afgeschreven. Trek je conclusies.
De conclusie is gewoon dat er een transferunie binnen de EU gaat ontstaan maar dat het door deze omzichtige tactiek van duitsland nog steeds niet bij het grote publiek bekend word gemaakt.

Bailout agreement fails to damp Greece concerns

We wachten verder wel even het commentaar van 99.999 af wat deze weer ervan weet te maken.
  woensdag 12 augustus 2015 @ 13:37:41 #102
78918 SeLang
Black swans matter
pi_155147070
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 13:08 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De conclusie is gewoon dat er een transferunie binnen de EU gaat ontstaan maar dat het door deze omzichtige tactiek van duitsland nog steeds niet bij het grote publiek bekend word gemaakt.

Die transferunie is er inderdaad al. Volstrekt illegaal (daarom moeten we per direct de euro verlaten en de verantwoordelijke politici voor een tribunaal slepen).

Het nieuwe accoord is trouwens zo goed als een garantie dat het opnieuw wordt gebroken. Het is een soort Verdrag van Versailles, waarbij Griekenland decennialang forse fiscale surplussen moet gaan draaien om de creditors terug te betalen.

Natuurlijk gaat dit nooit gebeuren. Zelfs als het Griekenland überhaupt zou lukken om langdurig surplussen te draaien (zeer onwaarschijnlijk) dan is het vrijwel gegarandeerd dat Griekenland gaat defaulten op de schuld. Immers, er is dan geen enkel incentive meer om nog te betalen aangezien Griekenland dan geen buitenlandse financiering meer nodig heeft. Zonder de noodzaak van buitenlandse financiering kan Griekenland ook niet uit de euro worden gedwongen. Dus waarom nog betalen?

Die EU clowns zijn alweer vergeten dat Griekenland nog geen twee maanden geleden de bestaande schulden "odious"(*) verklaarde

(*)In international law, odious debt, also known as illegitimate debt, is a legal theory that holds that the national debt incurred by a regime for purposes that do not serve the best interests of the nation, should not be enforceable. Such debts are, thus, considered by this doctrine to be personal debts of the regime that incurred them and not debts of the state. In some respects, the concept is analogous to the invalidity of contracts signed under coercion.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 12 augustus 2015 @ 13:44:29 #103
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_155147253
De deal is gewoon te bizar voor woorden. Een paar dagen voor de huidige deal wijzen de Grieken met grote meerderheid het mildere eerste voorstel af, maar de huidige, veel zwaardere deal, gaan ze volledig uitvoeren en alle schulden worden afgelost. Het bestaan van een God is nog geloofwaardiger dan de huidige deal.

Al die politici willen koste wat het kost de Europese droom in stand houden. Zoals ik al zei, te bizar voor woorden.
Bedankt Hans.
  woensdag 12 augustus 2015 @ 14:37:39 #104
78918 SeLang
Black swans matter
pi_155148753
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 13:44 schreef bascross het volgende:
De deal is gewoon te bizar voor woorden. Een paar dagen voor de huidige deal wijzen de Grieken met grote meerderheid het mildere eerste voorstel af, maar de huidige, veel zwaardere deal, gaan ze volledig uitvoeren en alle schulden worden afgelost. Het bestaan van een God is nog geloofwaardiger dan de huidige deal.

Al die politici willen koste wat het kost de Europese droom in stand houden. Zoals ik al zei, te bizar voor woorden.
Vooral de u-turn van de Griekse regering zelf is te bizar. Ze zijn inderdaad accoord gegaan met iets dat veel slechter is dan wat er voor het referendum op tafel lag. En ze hebben zelf campagne gevoerd om dat voorstel af te wijzen |:( Ik snap er echt geen hol meer van :D. En ik snap ook niet waarom het Griekse volk niet woedend de straat op is gegaan om de regering af te zetten vanwege dit bedrog! Dit is gewoon een D66 streek, maar dan 10x erger!
Mijn reisverslagen
pi_155149416
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 14:37 schreef SeLang het volgende:

[..]

Vooral de u-turn van de Griekse regering zelf is te bizar. Ze zijn inderdaad accoord gegaan met iets dat veel slechter is dan wat er voor het referendum op tafel lag. En ze hebben zelf campagne gevoerd om dat voorstel af te wijzen |:( Ik snap er echt geen hol meer van :D. En ik snap ook niet waarom het Griekse volk niet woedend de straat op is gegaan om de regering af te zetten vanwege dit bedrog! Dit is gewoon een D66 streek, maar dan 10x erger!
http://www.dagelijksestan(...)tegen-bezuinigingen/
:')

Overigens waren ze ook wel erg naief ze dachten dat ze er waren met een nee stem.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_155149421
De EU is net een stel tokkieouders die niet willen erkennen dat hun dochter een crackhoer is.

Waarom is ze toch steeds zo ziekjes?
pi_155149551
quote:
13s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 15:00 schreef Cracka-ass het volgende:
De EU is net een stel tokkieouders die niet willen erkennen dat hun dochter een crackhoer is.

Waarom is ze toch steeds zo ziekjes?
Je vergeet het feit dat ze dochterlief zelf blijven volstoppen met crack en bovendien jarenlang aan haar hebben verdiend door haar te prostitueren.
pi_155149580
quote:
12s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 15:05 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Je vergeet het feit dat ze dochterlief zelf blijven volstoppen met crack en bovendien jarenlang aan haar hebben verdiend door haar te prostitueren.
Que :?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_155149678
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 15:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Que :?
Duits export naar Griekenland en het verstrekken van (consumptief) krediet.

En ik wilde het werkwoord prostitueren graag gebruiken.
  woensdag 12 augustus 2015 @ 17:01:50 #110
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_155152694
quote:

[..]

In de reconstructie komt ook naar voren dat Tsipras en Merkel al waren opgestaan om de kamer te verlaten toen Tusk ineens met de opmerking kwam: ''Sorry, but there is no way you are leaving this room''. Vervolgens kwam er iets later ineens een deal.

Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat Tsipras een mooi baantje in het vooruitzicht is gesteld, waarom zou hij anders ineens 180 graden gedraaid zijn?

Bron: http://uk.businessinsider(...)ons-2015-7?r=US&IR=T
Bedankt Hans.
pi_155153539
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 17:01 schreef bascross het volgende:

[..]

In de reconstructie komt ook naar voren dat Tsipras en Merkel al waren opgestaan om de kamer te verlaten toen Tusk ineens met de opmerking kwam: ''Sorry, but there is no way you are leaving this room''. Vervolgens kwam er iets later ineens een deal.

Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat Tsipras een mooi baantje in het vooruitzicht is gesteld, waarom zou hij anders ineens 180 graden gedraaid zijn?

Bron: http://uk.businessinsider(...)ons-2015-7?r=US&IR=T
Of hij gaat er vanuit dat de deal niet door de nationale parlementen komt, waarna de zwarte Piet niet naar Tsipras maar naar de EU gaat...
pi_155154145
quote:
En ik snap ook niet waarom het Griekse volk niet woedend de straat op is gegaan om de regering af te zetten vanwege dit bedrog!
Dat is inderdaad een goede vraag, blijkbaar heeft Syriza veel meer krediet bij het Griekse volk.

Ze hebben ook niet gelogen, de positie van Griekenland in de onderhandelingen veranderde behoorlijk na het uitroepen van een referendum.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  woensdag 12 augustus 2015 @ 18:43:01 #113
78918 SeLang
Black swans matter
pi_155155060
Mijn reisverslagen
  woensdag 12 augustus 2015 @ 19:33:59 #114
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_155156488
quote:
7s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 17:39 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Of hij gaat er vanuit dat de deal niet door de nationale parlementen komt, waarna de zwarte Piet niet naar Tsipras maar naar de EU gaat...
Dat zou ook kunnen, maar dan heeft hij verkeerd gegokt.
Bedankt Hans.
pi_155158188
quote:
10s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 19:33 schreef bascross het volgende:

[..]

Dat zou ook kunnen, maar dan heeft hij verkeerd gegokt.
Finland en ierland zouden nog wel eens dwars kunnen liggen.
  donderdag 13 augustus 2015 @ 11:51:17 #116
78918 SeLang
Black swans matter
pi_155174822
Mijn reisverslagen
pi_155174884
quote:
Griekse economie gegroeid ondanks crisis
Foto: AFP
Gepubliceerd: 13 augustus 2015 11:29
Laatste update: 13 augustus 2015 11:29

De Griekse economie is in het tweede kwartaal tegen de verwachting in gegroeid. Dat blijkt uit cijfers die het Griekse statistiekbureau donderdag heeft gepubliceerd.
De Griekse economie was vorig kwartaal volgens de eerste schatting 0,8 procent groter dan in de eerste drie maanden van 2015. Ten opzichte van het tweede kwartaal van 2014 werd een plus van 1,5 procent gemeten.

Economen rekenden in doorsnee op een krimp van 0,5 procent op kwartaalbasis. In het eerste kwartaal stagneerde de Griekse economie op het niveau van de voorgaande drie maanden.

Gedurende het tweede kwartaal escaleerde de financiële crisis in Griekenland. Die zorgde er uiteindelijk voor dat de banken vanaf eind juni ruim twee weken dicht gingen.

Aangezien de sluiting hoofdzakelijk in juli plaatsvond, zal de schade daarvan pas in de cijfers van het derde kwartaal zichtbaar worden.
  donderdag 13 augustus 2015 @ 13:40:40 #118
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_155177446
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 20:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik heb daar bijzonder weinig vertrouwen in. Het heeft mij verbaasd hoe snel het concept een paar weken geleden door alle landen werd goedgekeurd. Ik vermoed dat het deze keer niet anders is, maar ik laat mij graag positief verrassen.
Bedankt Hans.
pi_155185026
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 13:40 schreef bascross het volgende:

[..]

Ik heb daar bijzonder weinig vertrouwen in. Het heeft mij verbaasd hoe snel het concept een paar weken geleden door alle landen werd goedgekeurd. Ik vermoed dat het deze keer niet anders is, maar ik laat mij graag positief verrassen.
De vorige keer ging het niet om nieuw geld. Deze keer wel.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 16:21:58 #120
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_155213778
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 18:12 schreef HiZ het volgende:

[..]

De vorige keer ging het niet om nieuw geld. Deze keer wel.
Als dat vorige akkoord er niet was gekomen dan hadden ze niet meer hoeven te vergaderen over de nieuwe deal. Ik ga er daarom vanuit dat de parlementen ingestemd hebben omdat ze nog enig perspectief zagen. Ik zie dat trouwens niet.

http://nos.nl/artikel/205(...)eks-steunpakket.html

Ik ben benieuwd of ze het IMF mee krijgen, zo niet dan is het akkoord nog lachwekkender.
Bedankt Hans.
  zondag 16 augustus 2015 @ 19:41:33 #121
78918 SeLang
Black swans matter
pi_155272555
quote:
Kamer woensdag bijeen over Grieks akkoord

De Tweede Kamer houdt woensdag een debat over het nieuwe steunpakket voor Griekenland. De Kamerleden komen daarvoor terug van reces. Het nieuwe akkoord over Griekenland betreft een steunpakket van 86 miljard euro.

Het pakket is een uitwerking van het akkoord over steun waarover de EU en Griekenland het in juli eens werden. Afgelopen vrijdag stemden de Europese ministers van Financiën in Brussel in met het nieuwe pakket. In een aantal eurolanden moeten de parlementen nog instemmen met de afspraken.

De PVV van Geert Wilders is tegen het steunpakket. Wilders heeft al aangekondigd woensdag een motie van wantrouwen te zullen indienen tegen het kabinet.

http://nos.nl/artikel/205(...)-grieks-akkoord.html
Iedereen die voor stemt komt bij mij op de zwarte lijst en krijgt nooit meer mijn stem bij de verkiezingen.

Btw: het IMF besluit pas in oktober of ze meedoen of niet. Zelfs als ik niet tegen de bailout zou zijn dan zou ik nog steeds pas willen besluiten als ik weet of het IMF meedoet of niet. Zonder IMF gaat het natuurlijk helemaal nergens meer over.
Mijn reisverslagen
  zondag 16 augustus 2015 @ 21:19:33 #122
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_155275941
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 19:41 schreef SeLang het volgende:

[..]

Iedereen die voor stemt komt bij mij op de zwarte lijst en krijgt nooit meer mijn stem bij de verkiezingen.

Btw: het IMF besluit pas in oktober of ze meedoen of niet. Zelfs als ik niet tegen de bailout zou zijn dan zou ik nog steeds pas willen besluiten als ik weet of het IMF meedoet of niet. Zonder IMF gaat het natuurlijk helemaal nergens meer over.
Dat wordt dus stemmen op SP of PVV :D.

Maar misschien dat een of meerdere christelijke partijen tegen gaan stemmen...
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_155276714
quote:
2s.gif Op zondag 16 augustus 2015 21:19 schreef Falco het volgende:

[..]

Dat wordt dus stemmen op SP of PVV :D.
Of wachten op de nieuwe lichting politici.
Naturheilmittel
pi_155282400
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 13:37 schreef SeLang het volgende:

[..]

Die transferunie is er inderdaad al. Volstrekt illegaal (daarom moeten we per direct de euro verlaten en de verantwoordelijke politici voor een tribunaal slepen).
Nederland de euro verlaten? Ik zie dat niet gebeuren. Men zit in een gezamenlijke munt waar men vrij is om de andere partners middels handelsoverschot uit te buiten zonder mee te doen aan een echte transfer unie. Een paar miljard naar de Grieken, dat is peanuts.

Handelsoverschot NL:

[ Bericht 1% gewijzigd door de_ier op 17-08-2015 00:56:25 ]
pi_155282420
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 20:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ierland gaat echt niet dwarsliggen hoor. De Ierse regering is vol met bankiervriendjes.
  maandag 17 augustus 2015 @ 01:42:29 #126
78918 SeLang
Black swans matter
pi_155283227
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 00:49 schreef de_ier het volgende:

[..]

Nederland de euro verlaten? Ik zie dat niet gebeuren. Men zit in een gezamenlijke munt waar men vrij is om de andere partners middels handelsoverschot uit te buiten zonder mee te doen aan een echte transfer unie. Een paar miljard naar de Grieken, dat is peanuts.

Handelsoverschot NL:
[ afbeelding ]
Pardon? Wat is er "uitbuiten" aan een handelsoverschot? Het is juist omgekeerd, aangezien dat suggereert dat je munt te laag is en je dus het buitenland aan het subsidieren bent: je verkoopt kennelijk je eigen waar te goedkoop en betaalt teveel voor wat je zelf koopt.
Mijn reisverslagen
  maandag 17 augustus 2015 @ 12:17:16 #127
430548 homme7
vrijheid is niet gebonden zijn
pi_155288869
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 01:42 schreef SeLang het volgende:

[..]

Pardon? Wat is er "uitbuiten" aan een handelsoverschot? Het is juist omgekeerd, aangezien dat suggereert dat je munt te laag is en je dus het buitenland aan het subsidieren bent: je verkoopt kennelijk je eigen waar te goedkoop en betaalt teveel voor wat je zelf koopt.
Het is de bedoeling van de EU om sommige landen zoals Nederland en Duitsland te straffen voor hardwerken door hen een EU exportbelasting op te leggen en verplichtten om meer van zuidelijke landen te kopen
pi_155289999
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 01:42 schreef SeLang het volgende:

[..]

Maar dan kijk je wel vanuit het niveau van een burger. Voor bedrijven die in die landen gevestigd zijn, is een zwakke munt natuurlijk wel fijn om elk jaar een gewenste winststijging te halen.
pi_155292769
Precies. En Rutte en Dijsselbloem kijken nou niet bepaald vanuit het oogpunt van een burger.
pi_155293379
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 12:17 schreef homme7 het volgende:

[..]

Het is de bedoeling van de EU om sommige landen zoals Nederland en Duitsland te straffen voor hardwerken door hen een EU exportbelasting op te leggen en verplichtten om meer van zuidelijke landen te kopen
De euro is gewoon gemodelleerd op de Deutsche mark. Frappant genoeg hebben de Duitsers en hun voorsteden (NL, Oostenrijk) daar baat bij.

De Duitsers hebben een enorme handelsoverschot kunnen creeren door bijvoorbeeld de Fransen kapot te concurreren op salaris. Duitsers zijn gewoon bereid om lager salaris te nemen om hun werkgever te helpen, en daardoor goedkoper dan de Fransen te worden. Dit is niet per se "hard werken" maar gewoon het doen met een lagere salaris. Het incorporeren van Oost-Duitsland heeft hieraan geholpen.

Je weet wat er gebeurt als je in Frankrijk lagere salarissen probert door te drukken: binnen 24 uur liggen alle snelwegen plat en zijn de straten vol met afval. Dus vroeger hebben de Fransen op Europees niveau kunnen concurreren door de koers van de Franc te devalueren. Nu kan dat niet meer.

Handelsoverschot Frankrijk voor en na euro:

Voor de komst van de euro was de handel binnen wat nu de "eurozone" heet veel meer in balans. Door een gezamenlijke munt is het uit balans geraakt. De oplossing van Schauble is dat iedereen maar Duits moet gaan gedragen. Los van het feit dat zo iets onmogelijk is, lijkt Schauble niet te begrijpen dat alle landen niet een handelsoverschot kunnen draaien. Dat is gewoon wiskundig niet mogelijk, want elke export is ergens anders een import.

In Amerika hebben ze ook een muntunie, maar ook federal transfers. Belastingbetalers in New York subsideren medicaire in Alabama. Of de leger bouwt af en toe een basis in een arme staat. Mededaarom is de dollar meer betrouwbaar dan de euro.

Er was een tijd dat de euro misschien een alternatieve reserve munt had kunnen worden voor de wereld, maar Schauble en co heeft laten zien dat wij liever de eurozone opblazen dan dat we een echte muntunie creeeren. Dus de euro wordt niet meer serieus genomen. Dus wij blijven olie kopen in dollars, en de Amerikanen krijgen het voor het zeggen wat de wereldeconomie betreft, want die zijn de enigen die dollars kunnen drukken. Maar de CDU wel herkozen in Duitsland.... De kortzichtigheid van de Europese politiek is om te huilen.
pi_155319073
quote:
Grieken gebruiken vaker alternatieven voor euro

Hoewel een vertrek van Griekenland uit de euro voorlopig lijkt afgewend, kiest een groeiende groep Grieken voor alternatieve betaalmethoden. Het aantal lokale valuta's en ruilsystemen is de afgelopen twee jaar minstens verdubbeld....
Dat gaat goed voor het gpd cijfer nog verder te drukken en de schulden nog meer onhoudbaar te maken, maar afschrijven is hoe dan ook geen optie voor de eurolanden. _O-

quote:
Duitse exploitant mag veertien Griekse vliegvelden kopen
Foto: ANP
Gepubliceerd: 18 augustus 2015 10:08
Laatste update: 18 augustus 2015 10:08

Het Duitse Fraport, exploitant van onder meer de luchthaven van Frankfurt, krijgt toestemming voor de overname van veertien regionale luchthavens in Griekenland.
Het akkoord komt na lang gesteggel met de Grieken.

Fraport betaalt voor de veertien vliegvelden 1,2 miljard euro. Het is een van de grootste private investeringen sinds het uitbreken van de financiële crisis in Griekenland.

In november was de overname al bijna rond, maar de nieuwe regering wilde de prijs in januari opnieuw onder de loep nemen.

Onder de vliegvelden die Fraport overneemt, zijn onder meer de luchthavens van de toeristeneilanden Kos en Rhodos. De exploitant neemt ook het vliegveld over van Thessaloniki, de tweede stad van Griekenland.
Minder dan 100 miljoen per vliegveld, dat lijkt me op een of ander manier best een koopje. Ik kan me niet voorstellen dat een vliegveld vergelijkbaar met eindhoven maar 100 miljoen waard zou zijn.
  † In Memoriam † dinsdag 18 augustus 2015 @ 11:11:17 #132
230491 Zith
pls tip
pi_155319265
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 11:02 schreef Basp1 het volgende:
Het Duitse Fraport, exploitant van onder meer de luchthaven van Frankfurt, krijgt toestemming voor de overname van veertien regionale luchthavens in Griekenland.
Het akkoord komt na lang gesteggel met de Grieken.

Fraport betaalt voor de veertien vliegvelden 1,2 miljard euro. Het is een van de grootste private investeringen sinds het uitbreken van de financiële crisis in Griekenland.

Het land rond Eindhoven is ook wat duurder dan die in griekenland (die vliegvelden staan niet in Athene). Qua gebouwen en infrastructuur is 100 miljoen niet overdreven goedkoop denk ik per vliegveld.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_155319422
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 11:11 schreef Zith het volgende:

[..]

Het land rond Eindhoven is ook wat duurder dan die in griekenland (die vliegvelden staan niet in Athene). Qua gebouwen en infrastructuur is 100 miljoen niet overdreven goedkoop denk ik per vliegveld.
Zelfs voor een vliegveld in spanje waar bijna nooit iets lande vroeg men 100 miljoen
http://daskapital.nl/2013/08/spaans_vliegveld_voor_een_prik.html

Een chinese investeringsmaatschappij heeft het voor 10.000 gekocht maar wel de verplichting op zich genomen om nog flink wat te ontwikkelen. :')

http://www.volkskrant.nl/(...)habbekrats~a4103988/

En dat heeft maar 450 miljoen eu subsidie gekost. :')
pi_155319880
1,2 miljard voor viertien luchthavens is bijna diefstal.

En het is ook een hoop verloren toekomstige inkomen voor de Griekse regering.

Dit heeft eigenlijk niets meer te maken met Griekenland helpen...
pi_155319966
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 11:42 schreef de_ier het volgende:
1,2 miljard voor viertien luchthavens is bijna diefstal.

En het is ook een hoop verloren toekomstige inkomen voor de Griekse regering.

Dit heeft eigenlijk niets meer te maken met Griekenland helpen...
Hoezo? Hoeveel zijn die vliegvelden dan reeel gezien wel waard? Nederland heeft meer inwoners dan Griekenland, en hoeveel regionale vliegvelden hebben wij die voor de overheid winst opleveren?
pi_155320830
Ik denk niet dat Nederland een heleboel tropische eilanden heeft waar toeristen van heel Europa jaarlijks naar toe vliegen...
pi_155320948
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 12:28 schreef de_ier het volgende:
Ik denk niet dat Nederland een heleboel tropische eilanden heeft waar toeristen van heel Europa jaarlijks naar toe vliegen...
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Jij vindt 1,2 miljard euro "bijna diefstal", kom dan maar op met een berekening hoeveel de eigenlijke waarde is.
pi_155321011
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 12:28 schreef de_ier het volgende:
Als we dan eens naar vliegveld eindhoven kijken dan zien we hieronder in de link het jaarverslag.

http://www.eindhovenairpo(...)2014-interactief.pdf

Dan zijn er hier vast wel mensen die aan de hand hiervan een duidelijker schatting kunnen geven wat zo'n luchthaven nu waard zou moeten zijn als je het zou mogen/willen kopen.
pi_155321043
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 12:34 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord op mijn vraag. Jij vindt 1,2 miljard euro "bijna diefstal", kom dan maar op met een berekening hoeveel de eigenlijke waarde is.
Als we uit andere artikelen die eerder door mij gequote zijn zien dat de ontwikkeling van een luchthaven in spanje 1 miljard koste, verwacht ik niet dat ze in griekenland voor 10% van de prijs gemaakt zijn.
pi_155321377
De luchthavens zijn:

Aktion, Chania, Corfu, Kavala, Kefalonia, Kos, Mytilene, Mykonos, Rhodes, Samos, Santorini, Skiathos, Thessaloniki and Zakynthos.

Jaarlijkse passagier aantallen:

Aktion: 0,36 miljoen
Chania: 2,5 miljoen
Corfu: 2,4 mijoen
Kavala: 0,22 miljoen
Kefalonia: 0,5 miljoen
Kos: 2,2 miljoen
Mytilene: 0,5 miljoen
Mykonos: 0,7 miljoen
Rhodes: 4,5 miljoen
Samos: 0,4 miljoen
Santorini: 1,2 miljoen
Skiathos: 0,3 miljoen
Thessaloniki: 5 miljoen
Zakynthos: 1,2 miljoen

Dat is een totaal van 22 miljoen passagiers per jaar en minstens 14 startbanen die worden gekocht. Allemaal voor 1,2 miljard. Komt neer op 54 euro per passagier.

Ter vergelijking, men wilt London City airport verkopen (3,6 miljoen passagiers, een startbaan) voor 2,8 miljard euro.. Komt neer op 777 euro per passagier.

[ Bericht 1% gewijzigd door de_ier op 18-08-2015 12:58:50 ]
pi_155322022
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 12:38 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Als we uit andere artikelen die eerder door mij gequote zijn zien dat de ontwikkeling van een luchthaven in spanje 1 miljard koste, verwacht ik niet dat ze in griekenland voor 10% van de prijs gemaakt zijn.
Sunk costs zijn niet relevant en zeggen niks over de waarde van een bouwwerk. Dat Spaanse vliegveld bleek uiteindelijk effectief helemaal niks waard te zijn.
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 12:50 schreef de_ier het volgende:
De luchthavens zijn:

Aktion, Chania, Corfu, Kavala, Kefalonia, Kos, Mytilene, Mykonos, Rhodes, Samos, Santorini, Skiathos, Thessaloniki and Zakynthos.

Jaarlijkse passagier aantallen:

Aktion: 0,36 miljoen
Chania: 2,5 miljoen
Corfu: 2,4 mijoen
Kavala: 0,22 miljoen
Kefalonia: 0,5 miljoen
Kos: 2,2 miljoen
Mytilene: 0,5 miljoen
Mykonos: 0,7 miljoen
Rhodes: 4,5 miljoen
Samos: 0,4 miljoen
Santorini: 1,2 miljoen
Skiathos: 0,3 miljoen
Thessaloniki: 5 miljoen
Zakynthos: 1,2 miljoen

Dat is een totaal van 22 miljoen passagiers per jaar en minstens 14 startbanen die worden gekocht. Allemaal voor 1,2 miljard. Komt neer op 54 euro per passagier.

Ter vergelijking, men wilt London City airport verkopen (3,6 miljoen passagiers, een startbaan) voor 2,8 miljard euro.. Komt neer op 777 euro per passagier.
Londen City heeft meer reizigers per startbaan en waarschijnlijk wegens zakenreizigers ook veel meer opbrengsten per reiziger. Kan me daarom best voorstellen dat de winstgevendheid en dus de waarde van Londen City veel hoger is.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-08-2015 13:15:36 ]
pi_155322080
Jij wilt het echt niet zien he...

Thessaloniki alleen al is een stuk groter dan London City. Maar goed, jij zegt zakenreizigers.

Neem dan Bodrum in Turkije (3,6 miljoen passagiers). Die werd geprivatiseerd voor 700 miljoen.

Dan zou je al 1 miljard kunnen vragen voor alleen Thessaloniki....
pi_155322384
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 13:17 schreef de_ier het volgende:
Jij wilt het echt niet zien he...

Thessaloniki alleen al is een stuk groter dan London City.
Wat boeit grootte nou? Wat boeit is verdiencapaciteit. Potentiele winstgevendheid.

Als je op Londen City wil landen met een vliegtuig met 100 reizigers dan levert dat het vliegveld zo'n 6000 à 7000 euro aan heffingen op. Bij vliegvelden in Griekenland daarentegen levert dezelfde landing maar iets van 1500 euro op. De uitbatingskosten in Griekenland zijn ongetwijfeld niet evenredig lager.
pi_155322482
Ja, ik had de post vlak na ge-edit.

Bodrum luchthaven (3,6 miljoen passagiers) in Turkije is zo'n toeristen luchthaven precies zo als in Griekenland.

Een bedrijf heeft onlangs 700 miljoen betaald om Bodrum luchthaven voor 20 jaar te runnen.

Dan zou je 1 miljard kunnen vragen om alleen Thessaloniki voor 20 jaar te laten runnen.

In plaats daarvan krijgt Griekenland slechts 1,2 miljard om 14 luchthaven volledig te privatiseren.
pi_155322688
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 13:30 schreef de_ier het volgende:
Ja, ik had de post vlak na ge-edit.

Bodrum luchthaven (3,6 miljoen passagiers) in Turkije is zo'n toeristen luchthaven precies zo als in Griekenland.

Een bedrijf heeft onlangs 700 miljoen betaald om Bodrum luchthaven voor 20 jaar te runnen.

Dan zou je 1 miljard kunnen vragen om alleen Thessaloniki voor 20 jaar te laten runnen.
Nee, die conclusie kun je helemaal niet trekken zonder te weten wat de kosten en opbrengsten per vlucht voor beide vliegvelden zijn. In Turkije liggen de lonen volgens mij bijv. véééél lager dan in Griekenland.
quote:
In plaats daarvan krijgt Griekenland slechts 1,2 miljard om 14 luchthaven volledig te privatiseren.
En zitten er daarbij geen lijken in de kast die je dan gratis bij het vliegveld cadeau krijgt?
pi_155322732
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 13:37 schreef Igen het volgende:

Nee, die conclusie kun je helemaal niet trekken zonder te weten wat de kosten en opbrengsten per vlucht voor beide vliegvelden zijn. In Turkije liggen de lonen volgens mij bijv. véééél lager dan in Griekenland.

Een afgeschaft minimumloon in griekenland, als iemand daar op dit moment aangenomen wordt voor 450 euro per maand is men blij. :')
pi_155322819
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 13:39 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Een afgeschaft minimumloon in griekenland, als iemand daar op dit moment aangenomen wordt voor 450 euro per maand is men blij. :')
Als men blij is ben ik ook blij. :P

En ongetwijfeld zullen de privatiseringen in Griekenland wel wát minder opleveren dan wanneer de verkoop niet onder dwang was gebeurd. Tja. Pech gehad. Had Griekenland maar zelf eerder vrijwillig de juiste keuzes moeten maken.
pi_155322919
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 13:42 schreef Igen het volgende:

[..]

En ongetwijfeld zullen de privatiseringen in Griekenland wel wát minder opleveren dan wanneer de verkoop niet onder dwang was gebeurd. Tja. Pech gehad. Had Griekenland maar zelf eerder vrijwillig de juiste keuzes moeten maken.
Een firesale goedpraten terwijl het ons indirect hierdoor nog meer geld gaat kosten. :')

Wij hadden niet vrijwillig eerder de keus kunnen maken om griekenland uit de euro te gooien vanwege malversaties. De schuld alleen bij de grieken blijven leggen is een totaal gebrek aan introspectie vanuit europees perspectief.
pi_155322925
quote:

[..]

Wie is Griekenland?
pi_155322979
quote:

[..]

Uhmja, maar gezien het feit dat wij met z'n alle meebetalen aan de Griekse bailout, dan willen we toch dat ze een zo goed mogelijk deal krijgen?

Nu lijkt het dat de Nederlandse belastingbetaler opkomt voor de belangen van een Duitse luchthavenbedrijf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')