abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154473857
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2015 22:06 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Gedwongen medicamenteuze therapie mag nooit.
Dus dan gaat men proberen te praten of zetten ze zo iemand in de isoleercel. Wat niet helpt...maar ja, wat moet men anders?
Ow oke. Ik dacht dat dat wel mocht. O.a. ook vanwege de film 'one flew over a coocoos nest' ofzo. Die vent zit opgesloten en moet wel gewoon die pillen slikken. Is een film weet ik, maar ik nam aan dat het dan dus wel gedwongen kon. Bedoel we kunnen mensen gedwongen hun hele leven lang opsluiten in een gevangenis.. dwingen om een pil te nemen lijkt me niet echt over-the-top om het zo maar te zeggen
Fylax is op televisie geweest
  zondag 19 juli 2015 @ 22:09:53 #102
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_154473882
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 22:07 schreef jodelahity het volgende:
Kijk ik zou ook als ontoerekeningsvatbaar gezien kunnen worden. Ik drink alcohol, graag. Het is zo schadelijk gewoon, de mate waarin weten veel mensen niet eens, maar het is veel erger dan veel mensen denken. Ik mag eigenlijk mijn leven wel inkorten met jaren en jaren voor wat extra plezier tussendoor. Je zou ook kunnen stellen dat ik niet goed na kan denken (de gevolgen kan overzien) en daarom gedwongen niet meer drank zou mogen nemen (als voorbeeld).

Zelfde geldt voor je moeder voor zover ik weet. Op een beetje langere termijn kan het heel kut worden voor haar maar dat maakt niet dat ze ontoerekeningsvatbaar is, mensen doen veel vergelijkbare zaken (harddrugs, alcohol)
Ja, daar heb je gelijk in. Het is niet altijd zo zwart-wit.

quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 22:08 schreef Buurpoes het volgende:
TS, ik wil je graag sterkte toewensen. Ik vrees dat je je moeder niet gaat overtuigen. (ik hoop zoooo dat ik dat mis heb!)
Dankjewel!
pi_154473968
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 22:08 schreef jodelahity het volgende:

[..]

Ow oke. Ik dacht dat dat wel mocht. O.a. ook vanwege de film 'one flew over a coocoos nest' ofzo. Die vent zit opgesloten en moet wel gewoon die pillen slikken. Is een film weet ik, maar ik nam aan dat het dan dus wel gedwongen kon. Bedoel we kunnen mensen gedwongen hun hele leven lang opsluiten in een gevangenis.. dwingen om een pil te nemen lijkt me niet echt over-the-top om het zo maar te zeggen
Dat is een amerikaanse film toch?
Professioneel gifmenger.
pi_154474040
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2015 22:12 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Dat is een amerikaanse film toch?
Klopt maar ik nam aan dat dat hier ook mocht, ze mogen je wel opsluiten je hele leven maar ze mogen niet zorgen dat je geestelijk wat stabiliseert.. ik geloof je dat het blijkbaar niet mag hoor, maar voor mij komt dat nogal raar over.
pi_154474458
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 22:15 schreef jodelahity het volgende:

[..]

Klopt maar ik nam aan dat dat hier ook mocht, ze mogen je wel opsluiten je hele leven maar ze mogen niet zorgen dat je geestelijk wat stabiliseert.. ik geloof je dat het blijkbaar niet mag hoor, maar voor mij komt dat nogal raar over.
Heel soms is 'platspuiten zodat iemand enigszins tot rede komt' best een oplossing ja.
Professioneel gifmenger.
pi_154474484
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 22:15 schreef jodelahity het volgende:

[..]

Dwangmedicatie/verhuld mag onder heel strikte voorwaarden. Bijvoorbeeld een patient die zo boos is dat hij zijn medicatie niet meer wil nemen en daardoor zichzelf of anderen beschadigt. Je moet er met meerdere disciplines over nadenken en als er dan geen lichter alternatief is, moet het gemeld worden inclusief plan wanneer het afgebouwd kan worden ed.
pi_154474780
Is Calcium het enige dat ze hoeft te slikken? Dat kan helemaal geen kwaad.. het is gewoon een mineraal. Echt één van de meest onschuldige middelen die je aanvullend kan nemen. Als het nou ging om prednison of weet ik veel wat voor bende, had ik het begrepen. Maar dit is inderdaad echte waanzin.
  zondag 19 juli 2015 @ 22:44:04 #108
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_154474806
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 22:43 schreef Duikbril112 het volgende:
Is Calcium het enige dat ze hoeft te slikken? Dat kan helemaal geen kwaad.. het is gewoon een mineraal. Echt één van de meest onschuldige middelen die je aanvullend kan nemen. Als het nou ging om prednison of weet ik veel wat voor bende, had ik het begrepen. Maar dit is inderdaad echte waanzin.
Nee, nog iets wekelijks, maar weet niet wat.
pi_154474848
quote:
99s.gif Op zondag 19 juli 2015 22:44 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

vit D?
misschien zijn er ook calcium pillen waar haar pies niet van gaat schuimen, gewoon die van de HEMA of zo?
pi_154474878
quote:
99s.gif Op zondag 19 juli 2015 22:44 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Een bisfosfonaat.
Professioneel gifmenger.
  zondag 19 juli 2015 @ 22:48:05 #111
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_154474921
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2015 22:45 schreef computergirl het volgende:

[..]

vit D?
misschien zijn er ook calcium pillen waar haar pies niet van gaat schuimen, gewoon die van de HEMA of zo?
Ik heb geen idee wat het is, maar het is in ieder geval een medicijn van de apotheek. En volgens mij zijn die calciumtabletten extra hooggedoseerd voor haar ziekte.
pi_154475022
quote:
11s.gif Op zondag 19 juli 2015 22:48 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Ik heb geen idee wat het is, maar het is in ieder geval een medicijn van de apotheek. En volgens mij zijn die calciumtabletten extra hooggedoseerd voor haar ziekte.
Dan neemt ze er twee van de hema/natuurvoedingswinkel. Dosering vergelijken en netjes omwisselen voor iets dat ze wel vertrouwd.

Maar dat wekelijkse tabletje doet meer...
Professioneel gifmenger.
pi_154475030
quote:
7s.gif Op zondag 19 juli 2015 20:04 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Iemand met kunde in homeopathie of een etnobotanist.
Denk dat TS en zijn moeder het beter in een iets andere hoek kunnen zoeken. Een natuurdiëtist of orthomoleculaire voedingsdeskundige bijvoorbeeld. Indien beschikbaar de uitgeprinte bloeduitslagen inclusief referentiewaarden van het lab mee nemen, zodat er gekeken kan worden naar de grootte van de gemeten tekorten. Dat zet je af tegen benodigde ADH's en haar huidige inname. Dan wordt snel genoeg duidelijk dat ze met één glas melk er niet komt. Kun je gelijk bespreken wat de beste natuurlijke calciumbronnen zijn en welke andere dingen bij opname kunnen helpen en dergelijke. Een goede deskundige zal doktersadvies ook niet zo snel naast zich neerleggen.
pi_154475039
quote:
13s.gif Op zondag 19 juli 2015 19:54 schreef Gary_Oak het volgende:
Ik bezoek haar volgende maand. Ga dan wel een hartig gesprek voeren. Hopelijk heeft ze niks weggegooid. Is trouwens dagelijks een glas melk wel genoeg calcium? Dat vindt ze namelijk van wel. :')
Er zijn juist heel tegenstrijdige geluiden over melk bij osteoporose... Ik zou verwachten dat je moeder als "hippie" dat ook wel zou aanvoeren?

Kan je haar niet overtuigen veel calciumhoudende groenten/noten te eten? En vette vis voor vitamine D? Dan heeft ze wellicht die medicijnen idd niet nodig.
pi_154475088
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 22:52 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Denk dat TS en zijn moeder het beter in een iets andere hoek kunnen zoeken. Een natuurdiëtist of orthomoleculaire voedingsdeskundige bijvoorbeeld. Indien beschikbaar de uitgeprinte bloeduitslagen inclusief referentiewaarden van het lab mee nemen, zodat er gekeken kan worden naar de grootte van de gemeten tekorten.
het gaat volgens mij niet over tekorten in het bloed, maar het skelet dat langzaam schuimrubber wordt
pi_154475126
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2015 22:54 schreef computergirl het volgende:

[..]

het gaat volgens mij niet over tekorten in het bloed, maar het skelet dat langzaam schuimrubber wordt
Algemeen bedoelt bij dit soort situaties ter bewijs, vandaar ook het indien beschikbaar.
  zondag 19 juli 2015 @ 22:57:20 #117
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_154475143
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2015 22:52 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Dan neemt ze er twee van de hema/natuurvoedingswinkel. Dosering vergelijken en netjes omwisselen voor iets dat ze wel vertrouwd.

Maar dat wekelijkse tabletje doet meer...
Dan richt ik me eerst op dat tabletje. Dan is de drempel om calcium te eten ook lager.

quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 22:52 schreef Toeps het volgende:

[..]

Er zijn juist heel tegenstrijdige geluiden over melk bij osteoporose... Ik zou verwachten dat je moeder als "hippie" dat ook wel zou aanvoeren?

Kan je haar niet overtuigen veel calciumhoudende groenten/noten te eten? En vette vis voor vitamine D? Dan heeft ze wellicht die medicijnen idd niet nodig.
Kan het proberen, thanks. Hopelijk is dat genoeg. En ze drinkt sojamelk, vanwege lactose-intolerantie.
  zondag 19 juli 2015 @ 23:03:07 #118
262 Re
Kiss & Swallow
pi_154475283
meer calcium is trouwens niet eens goed

http://www.medscape.com/viewarticle/744565

welke andere medicatie heeft ze?, bifosfonaten?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 19 juli 2015 @ 23:11:08 #119
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_154475494
quote:
3s.gif Op zondag 19 juli 2015 23:03 schreef Re het volgende:
meer calcium is trouwens niet eens goed

http://www.medscape.com/viewarticle/744565

welke andere medicatie heeft ze?, bifosfonaten?
Alleen die twee als ik het goed heb. Volgens mij moet het in de koelkast bewaard worden, of dat was een eerdere tijdens haar behandeling nog. Zal eens kijken als ik er ben en dan dit topic updaten.
pi_154475565
Bedenk me trouwens het volgende nog. Mijn vader heeft me eens een brief geschreven en die moest ik bewaren. Zoiets maakt wel indruk (bedoel de inhoud kan indruk maken) en gaat niet weg zoals een gesprek.. Kan jou ook helpen als je haar zoiets geeft... dan weet je precies het te formuleren zoals je wil (kan je uren en uren over nadenken desnoods) en dan heb je later niet het idee dat je het niet duidelijk genoeg gezegd hebt, ze heeft het immers ook nog na kunnen lezen zelfs. Voorkomt ook weer schuldgevoel.
  zondag 19 juli 2015 @ 23:16:31 #121
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_154475668
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 23:13 schreef jodelahity het volgende:
Bedenk me trouwens het volgende nog. Mijn vader heeft me eens een brief geschreven en die moest ik bewaren. Zoiets maakt wel indruk (bedoel de inhoud kan indruk maken) en gaat niet weg zoals een gesprek.. Kan jou ook helpen als je haar zoiets geeft... dan weet je precies het te formuleren zoals je wil (kan je uren en uren over nadenken desnoods) en dan heb je later niet het idee dat je het niet duidelijk genoeg gezegd hebt, ze heeft het immers ook nog na kunnen lezen zelfs. Voorkomt ook weer schuldgevoel.
Dit is een hele goede! ^O^
  zondag 19 juli 2015 @ 23:18:25 #122
262 Re
Kiss & Swallow
pi_154475733
waarschijnlijk iets van Actonel of Boniva of een ander merk.

Een belangrijk argument om misschien over te hebben is dat de kans op een heupfractuur erg hoog wordt en dat als je eenmaal een heup hebt gebroken je een zeer grote kans hebt om daar nooit meer van te herstellen of zelf 25% kans hebt om binnen het jaar er aan te overlijden. Hoe steviger je botten hoe minder kans op een breuk.

en bifosfonaten is niets anders dan pure wasmiddel, zelfde stofje dus het is niet echt een middel gemaakt door de evil farmaceuten maar een medicijn wat er al was
pi_154475874
Ik zou inderdaad goede argumenten aanvoeren en bewijzen aandragen. Beetje paaien met schrikbeelden kan daarbij ook geen kwaad, maar overdrijf er niet in.
Vond de brief-optie ook wel een goed, als het langsgaan volgende maand niet helpt.
  zondag 19 juli 2015 @ 23:27:30 #124
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_154475912
quote:
3s.gif Op zondag 19 juli 2015 23:18 schreef Re het volgende:
waarschijnlijk iets van Actonel of Boniva of een ander merk.

Een belangrijk argument om misschien over te hebben is dat de kans op een heupfractuur erg hoog wordt en dat als je eenmaal een heup hebt gebroken je een zeer grote kans hebt om daar nooit meer van te herstellen of zelf 25% kans hebt om binnen het jaar er aan te overlijden. Hoe steviger je botten hoe minder kans op een breuk.

en bifosfonaten is niets anders dan pure wasmiddel, zelfde stofje dus het is niet echt een middel gemaakt door de evil farmaceuten maar een medicijn wat er al was
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 23:25 schreef Duikbril112 het volgende:
Ik zou inderdaad goede argumenten aanvoeren en bewijzen aandragen. Beetje paaien met schrikbeelden kan daarbij ook geen kwaad, maar overdrijf er niet in.
Vond de brief-optie ook wel een goed, als het langsgaan volgende maand niet helpt.
Jullie zijn de redenen dat ik dit forum zo waardeer. :)
pi_154476015
^O^
pi_154476432
Iets zeggen als 'ma, chemische verbindingen komen ook in je voedsel voor, niet alleen in die pillen.'
Of: 'Ma, als je straks een heup breekt en in een rolstoel belandt door je domme koppigheid, vind je het dan redelijk als ik je kom verzorgen?'
pi_154476833
Probeer zover te krijgen dat jouw moeder hiermee gaat nadenken wat zij doet met alles die een gevolgen heeft voor de anderen. Wil jouw moeder een last op andere zadelen?. Zo nee, hoe kan je dat voorkomen? Wil je nog leuke dingen doen met je leven? Is de medicijnen geen optie, zou zij hiernaar andere mogelijkheden kijken.
Goede argument komen is ook prima optie. Maar gebruik niet woorden 'moeten, dwingen, bevelende, Ik wil en of ik eis.

Aantal optie die sommige al genoemd is ook prima.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  maandag 20 juli 2015 @ 00:13:33 #128
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_154476888
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 00:11 schreef Captain_Ghost het volgende:
Probeer zover te krijgen dat jouw moeder hiermee gaat nadenken wat zij doet met alles die een gevolgen heeft voor de anderen. Wil jouw moeder een last op andere zadelen?. Zo nee, hoe kan je dat voorkomen? Wil je nog leuke dingen doen met je leven? Is de medicijnen geen optie, zou zij hiernaar andere mogelijkheden kijken.
Goede argument komen is ook prima optie. Maar gebruik niet woorden 'moeten, dwingen, bevelende, Ik wil en of ik eis.

Aantal optie die sommige al genoemd is ook prima.
Het probleem is dat ze extreem koppig en zelfstandig is. Mocht het ooit zover komen dat ze door een val al haar botten breekt en verlamd in bed ligt, dan heeft ze liever euthanasie dan dat mensen haar verzorgen.
pi_154479550
quote:
9s.gif Op maandag 20 juli 2015 00:13 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Het probleem is dat ze extreem koppig en zelfstandig is. Mocht het ooit zover komen dat ze door een val al haar botten breekt en verlamd in bed ligt, dan heeft ze liever euthanasie dan dat mensen haar verzorgen.
mogelijk krijgt ze dan geen euthanasie , omdat de artsen een oude dame met gebroken botten niet ernstig genoeg vinden (hoort bij de leeftijd mevrouwtje). En wat wil ze dan?
Euthanasie is geen recht dat je kan afdwingen
  maandag 20 juli 2015 @ 08:22:12 #130
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_154480008
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 06:08 schreef computergirl het volgende:

[..]

mogelijk krijgt ze dan geen euthanasie , omdat de artsen een oude dame met gebroken botten niet ernstig genoeg vinden (hoort bij de leeftijd mevrouwtje). En wat wil ze dan?
Drie a vier dagen niet eten/drinken en dat probleem is ook opgelost hoor, gebeurt steeds vaker.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_154480479
quote:

[..]

De eigen huisarts wil nog wel eens invoelend zijn hoor.
Zeker als je van te voren hebt aangegeven dat blijvende invaliditeit met pijn voor jou een reden is euthanasie te overwegen.

Maar als je na drie dagen in bed ineens meldt "ik wil nu dood", dan kan het zijn dat je huisarts geen behoefte heeft daar op korte termijn werk van te maken.
Professioneel gifmenger.
  maandag 20 juli 2015 @ 09:37:37 #132
262 Re
Kiss & Swallow
pi_154480718
voorlopig ligt moeder nog helemaal niet dood te gaan eigenlijk, belangrijker om te visualiseren is om het dichterbij de huidige situatie te brengen. het is een veel voorkomende ziekte, de behandeling is redelijk eenvoudig etc. Dat straks euthenasie is veel te ver weg, daartussen zit nog enorm veel tijd en eventuele ellende.
pi_154481654
Dan hangt je moeder niet erg aan het leven, schijnbaar.
Ik geloof trouwens helemaal niet dat het weigeren van medische behandeling invloed heeft op het recht op euthanasie.
zover is het idd nog lang niet. Hoe komt ze eigenlijk aan een botziekte als haar levenswijze zo geweldig is?
  maandag 20 juli 2015 @ 16:00:56 #134
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_154489536
quote:

[..]

quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 08:22 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Drie a vier dagen niet eten/drinken en dat probleem is ook opgelost hoor, gebeurt steeds vaker.
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 09:17 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

De eigen huisarts wil nog wel eens invoelend zijn hoor.
Zeker als je van te voren hebt aangegeven dat blijvende invaliditeit met pijn voor jou een reden is euthanasie te overwegen.

Maar als je na drie dagen in bed ineens meldt "ik wil nu dood", dan kan het zijn dat je huisarts geen behoefte heeft daar op korte termijn werk van te maken.
quote:
3s.gif Op maandag 20 juli 2015 09:37 schreef Re het volgende:
voorlopig ligt moeder nog helemaal niet dood te gaan eigenlijk, belangrijker om te visualiseren is om het dichterbij de huidige situatie te brengen. het is een veel voorkomende ziekte, de behandeling is redelijk eenvoudig etc. Dat straks euthenasie is veel te ver weg, daartussen zit nog enorm veel tijd en eventuele ellende.
Ik wil mijn post over euthanasie even verhelderen. Ze bedoelde daarmee dat ze liever doodgaat dan dat er aan haar wordt gezeten, omdat ze verzorgd moet worden. Zoals eerder gezegd, heeft ze smetvrees en aangeraakt worden ziet ze echt niet zitten. En ik zie haar anders wel zelfmoord plegen mocht het ooit gebeuren. :{ Dus nee, ze heeft nog niet over de officiële wegen nagedacht, maar dat was dus bij wijze van spreken.
  maandag 20 juli 2015 @ 16:01:49 #135
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_154489562
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 10:31 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Dan hangt je moeder niet erg aan het leven, schijnbaar.
Ik geloof trouwens helemaal niet dat het weigeren van medische behandeling invloed heeft op het recht op euthanasie.
zover is het idd nog lang niet. Hoe komt ze eigenlijk aan een botziekte als haar levenswijze zo geweldig is?
Ja, depressief ook. Ze is op die ziekte na wel gezond verder hoor. En je kunt er moeilijk iets tegen doen, het is een bekende ouderdomsziekte volgens mij. Maar goed, ik ben geen medicus.
pi_154490332
quote:
15s.gif Op maandag 20 juli 2015 16:01 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Ja, depressief ook. Ze is op die ziekte na wel gezond verder hoor. En je kunt er moeilijk iets tegen doen, het is een bekende ouderdomsziekte volgens mij. Maar goed, ik ben geen medicus.
Nou, lang niet alle vrouwen krijgen het..
Maar goed, je moeder is dus depressief, wars van alle medicijnen en niet voor rede vatbaar.
ik vrees dat er dan gewoon niks aan te valt.
Hooguit haar erop wijzen dat ze zichzelf een hoop ellende kan aandoen, ze onnodig een wissel trekt op haar kinderen als ze verzord moet worden en dat ze haar kinderen wellicht niet oud ziet worden en haar kleinkinderen niet meer zal zien.. Maar ja, als dat allemaal geen effect heeft, is er niks meer aan te doen. Je moeder is wilsbekwaam, dus als ze zichzelf schade wil doen, moet ze dat zelf weten.
  maandag 20 juli 2015 @ 16:48:27 #137
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_154490742
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 16:32 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Nou, lang niet alle vrouwen krijgen het..
Maar goed, je moeder is dus depressief, wars van alle medicijnen en niet voor rede vatbaar.
ik vrees dat er dan gewoon niks aan te valt.
Hooguit haar erop wijzen dat ze zichzelf een hoop ellende kan aandoen, ze onnodig een wissel trekt op haar kinderen als ze verzord moet worden en dat ze haar kinderen wellicht niet oud ziet worden en haar kleinkinderen niet meer zal zien.. Maar ja, als dat allemaal geen effect heeft, is er niks meer aan te doen. Je moeder is wilsbekwaam, dus als ze zichzelf schade wil doen, moet ze dat zelf weten.
Ja, ik heb al de tips in dit topic doorgenomen. Wordt gewoon een goed gesprek. Hoop alleen dat ze luistert en mijn zorgen begrijpt.
  woensdag 30 december 2015 @ 18:17:22 #138
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_158680995
Even een update.

Ze slikt nu alleen die maandelijkse medicijnen. Die wekelijkse weigert ze. Ze had beloofd om ook die wekelijkse in te nemen, maar blijkbaar heeft ze daarover gelogen. :{ Te veel bijwerkingen volgens haar.
pi_158790565
Er zijn ook natuurlijke alternatieven zoals voeding, die dezelfde of vergelijkbare functies hebben als geneesmiddelen. En nee ik ben geen hippie, maar levensmiddelentechnoloog met universitaire opleiding.

Bijvoorbeeld tegen osteoporose kun je ook vitamine k2 (MK4 of MK7) nemen. Dit is te krijgen in een pilletje, maar je kunt ook natto eten (japanse gefermenteerde sojabonen).
pi_158793214
quote:
15s.gif Op woensdag 30 december 2015 18:17 schreef Gary_Oak het volgende:
Even een update.

Ze slikt nu alleen die maandelijkse medicijnen. Die wekelijkse weigert ze. Ze had beloofd om ook die wekelijkse in te nemen, maar blijkbaar heeft ze daarover gelogen. :{ Te veel bijwerkingen volgens haar.
Die wekelijkse geeft soms minder bijwerkingen wanneer je het dagelijks neemt (in de dagelijkse dosering ipv wekelijkse) indien het de bisfosfonaat is. Misschien kan je dat nog vertellen aan je ma, zodat ze dat kan proberen.
  zondag 3 januari 2016 @ 18:17:10 #141
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_158793291
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 18:13 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Die wekelijkse geeft soms minder bijwerkingen wanneer je het dagelijks neemt (in de dagelijkse dosering ipv wekelijkse) indien het de bisfosfonaat is. Misschien kan je dat nog vertellen aan je ma, zodat ze dat kan proberen.
Ik weet niet wat het is, zal zo even kijken en dat tegen haar zeggen indien dat het geval. Ze krijgt er over haar hele lichaam jeuk van, is dat een bekende bijwerking? Wat ze maandelijks moet innemen, is volgens mij vitamine D (bewaard in de koelkast).
  zondag 3 januari 2016 @ 18:17:50 #142
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_158793303
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 16:34 schreef aegir_de_viking het volgende:
Er zijn ook natuurlijke alternatieven zoals voeding, die dezelfde of vergelijkbare functies hebben als geneesmiddelen. En nee ik ben geen hippie, maar levensmiddelentechnoloog met universitaire opleiding.

Bijvoorbeeld tegen osteoporose kun je ook vitamine k2 (MK4 of MK7) nemen. Dit is te krijgen in een pilletje, maar je kunt ook natto eten (japanse gefermenteerde sojabonen).
Ze eet wel heel veel tofu, heeft dat hetzelfde effect?
pi_158795321
quote:
11s.gif Op zondag 3 januari 2016 18:17 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Ze eet wel heel veel tofu, heeft dat hetzelfde effect?
Wat ik zo lees met name sojabonen gefermenteerd mbv Bacillus subtilis.
  maandag 4 januari 2016 @ 01:32:09 #144
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_158809079
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 19:20 schreef aegir_de_viking het volgende:

[..]

Wat ik zo lees met name sojabonen gefermenteerd mbv Bacillus subtilis.
Zal eens googelen.

Pfff, net verhitte discussie gehad en ze vertikt het gewoon. Ik kan hier zo fucking kwaad om worden. :(

Edit:

Meh, natto is niet zo bij elke toko te krijgen, als ik het zo even snel lees. En dan moet ik ook geluk hebben dat ze het lust, want daar schijnen de meningen ook verdeeld over te zijn. Weet ook niet of ik haar aan de supplementen van natto kan krijgen, want dan krijg ik ook gezeik dat het niet rechtstreeks uit de voedselbron komt. :N

Ik heb de abstract van een paper over natto gelezen en het zag er inderdaad heel veelbelovend uit, dus thanks voor je tip. :)

[ Bericht 16% gewijzigd door Gary_Oak op 04-01-2016 02:02:46 ]
  maandag 4 januari 2016 @ 01:43:59 #145
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_158809188
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 18:13 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Ze slikt wekelijks Actonel. Of nou ja, dat is de bedoeling. Weet je een ander medicijn (al dan niet een bisfosfonaat) met minder bijwerkingen?

[ Bericht 2% gewijzigd door Gary_Oak op 04-01-2016 03:25:24 ]
pi_158810932
Misschien heeft ze minder problemen met het slikken van vitamines. De K2 vitamines zijn over het algemeen vrij duur. Ik bestel ze zelf hier: https://www.oxfordvitality.co.uk/product/vitamin-d3-and-k2-mk7-tablets-2/
wanneer je 120 of 240 tabletten besteld ben je voor 3 of 6 mnd klaar.
pi_158810988
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 19:48 schreef probeer het volgende:

[..]

Dat kan je net zo goed omdraaien .. Dat TS de egoïst is omdat hij zijn ma het liefste iets ziet doen wat zij zelf eigen helemaal niet wil, alleen maar omdat hij zich daar zelf beter bij voelt.

Al vind ik dat ook een prima reden.
Dat.
  maandag 4 januari 2016 @ 09:14:57 #148
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_158811022
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 09:05 schreef aegir_de_viking het volgende:
Misschien heeft ze minder problemen met het slikken van vitamines. De K2 vitamines zijn over het algemeen vrij duur. Ik bestel ze zelf hier: https://www.oxfordvitality.co.uk/product/vitamin-d3-and-k2-mk7-tablets-2/
wanneer je 120 of 240 tabletten besteld ben je voor 3 of 6 mnd klaar.
Held! Thanks, zal hier eens naar kijken! ^O^ Ik heb me vannacht een beetje ingelezen over de verschillende soorten bisfosfonaten en ik ga haar onmogelijk daar aan krijgen met sommige bijwerkingen. Aclasta leek me namelijk wel wat, omdat je maar één keer per jaar aan het infuus hoeft. Maar sommige mensen liggen weken beroerd in bed als ik reviews lees. :{ De kleinste hoofdpijn en ze vindt het middel al vergif. :N
pi_158811042
quote:
13s.gif Op zondag 19 juli 2015 19:54 schreef Gary_Oak het volgende:
Ik bezoek haar volgende maand. Ga dan wel een hartig gesprek voeren. Hopelijk heeft ze niks weggegooid. Is trouwens dagelijks een glas melk wel genoeg calcium? Dat vindt ze namelijk van wel. :')
O djeez.. Je geeft zoveel om haar dat zij haar recht op zelfbeschikking maar moet opgeven voor jou.. maar je ziet haar volgende maand weer.
:O
  maandag 4 januari 2016 @ 09:18:43 #150
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_158811059
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 09:16 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

O djeez.. Je geeft zoveel om haar dat zij haar recht op zelfbeschikking maar moet opgeven voor jou.. maar je ziet haar volgende maand weer.
:O
Ga ergens anders trollen. Ik woon aan de andere kant van het land.
pi_158811397
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 09:18 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Ga ergens anders trollen. Ik woon aan de andere kant van het land.
Ja en? Als je echt zoveel om haar geeft dat je vindt dat zij om jouwen wille medicijnen moet slikken, dan is wat vaker langs gaan wel het minste wat je kunt doen. Zit daar jouw schuldgevoel in? Mijn vader reed elke week het land door om zijn moeder te bezoeken. Hij is nog gezond en bij de tijd en ik doe dat nu eens in de twee weken.
pi_158811411
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 09:46 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ja en? Als je echt zoveel om haar geeft dat je vindt dat zij om jouwen wille medicijnen moet slikken, dan is wat vaker langs gaan wel het minste wat je kunt doen. Zit daar jouw schuldgevoel in? Mijn vader reed elke week het land door om zijn moeder te bezoeken. Hij is nog gezond en bij de tijd en ik doe dat nu eens in de twee weken.
Good on you. Niet iedereen heeft die mogelijkheid. Je punt is duidelijk, ho maar weer.
Ja doei.
pi_158856999
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 09:46 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

OMG :|W
Volgens mij wil TS dat moeder haar medicijnen slikt omdat ze dan waarschijnlijk geen botten gaat breken als ze uitglijdt. En dat is best een handige feature, zeker als je leest dat moeder zo smetvrezerig is dat ze op dit moment bij een botbreuk eerder aan euthanasie denkt dan aan het zich laten helpen bij de verzorging....
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 6 januari 2016 @ 00:08:26 #154
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_158863102
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 20:38 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Volgens mij wil TS dat moeder haar medicijnen slikt omdat ze dan waarschijnlijk geen botten gaat breken als ze uitglijdt. En dat is best een handige feature, zeker als je leest dat moeder zo smetvrezerig is dat ze op dit moment bij een botbreuk eerder aan euthanasie denkt dan aan het zich laten helpen bij de verzorging....
Pfff, dankjewel, dit moest ik even lezen. :)
  Moderator woensdag 6 januari 2016 @ 09:28:03 #155
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_158866043
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 20:38 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Je beseft je dat je reageert op Ouder1 he? Hoewel bot en soms wellicht kwetsend kun je haar niet serieus nemen. TS moet dat ook zeker niet doen.
Breitling - Instruments for Professionals
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')