quote:Op zondag 3 januari 2016 22:27 schreef computergirl het volgende:
[..]
ik ben geen arts en snap ook niet van alles hoe het werkt. Het gaat ook helemaal niet over lupine specifiek.
Hier wordt allergie als oorzaak genoemd:
https://umm.edu/health/medical/reports/articles/insomnia
http://fallingasleep.net/sleep-disorders/insomnia
Bedanktquote:Op zondag 3 januari 2016 22:56 schreef MarieAlice het volgende:
[..]
De meeste allergieën hebben ook een effect op de ademhaling. Mensen met een heel erge pinda-allergie, bijvoorbeeld, kunnen stikken doordat hun keel opzwelt. Bij veel allergieën is de zwelling echter niet zo groot en zal een keel er eerder uitzien zoals wanneer je een keelontsteking hebt. Dit betekent echter wel dat ademhalen moeilijker wordt, waardoor je minder goed zal slapen, vaak ook omdat mensen dan telkens uit hun slaapcyclus gehaald worden. Je bent dan niet per se echt wakker, maar dat is dan een seconde of enkele seconden ofzo dat je weer in een andere fase zit. Veel mensen herinneren zich hier niets van en worden gewoon vermoeid wakker.
Zeer kort door de bocht wel van mij, I know.
Ik weet alleen niet wat ik erbij ben gaan eten wat dit veroorzaakt.quote:Op zondag 3 januari 2016 23:12 schreef Elvi het volgende:
Alles kan, ik kwam er gister ook ineens achter dat ik allergisch ben voor rauwe tomaatHoe? Door de blaren die ineens in mn mond verschenen na het eten van een cherry tomaatje
Ik ben er niet (meer) bij als jij eet dus geen ideequote:Op zondag 3 januari 2016 23:19 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik weet alleen niet wat ik erbij ben gaan eten wat dit veroorzaakt.
Jij een idee?
Het begon (tot zover ik kan terugvinden) achteraf gezien januari, toen ik steeds eerder begon wakker te worden.quote:Op zondag 3 januari 2016 23:20 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ik ben er niet (meer) bij als jij eet dus geen idee