abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154603776
Dat moeilijk inslapen kan nu ook gestimuleerd worden doordat je focus hierop ligt.

Mijn moeder adviseerde altijd niet te focussen op slapen, maar op liggen/rusten. Dan gaat de rest vanzelf. Of niet, maar dan rust je iig wel.
pi_154603968
quote:
3s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 18:13 schreef Gray het volgende:
Dat moeilijk inslapen kan nu ook gestimuleerd worden doordat je focus hierop ligt.

Mijn moeder adviseerde altijd niet te focussen op slapen, maar op liggen/rusten. Dan gaat de rest vanzelf. Of niet, maar dan rust je iig wel.
Dat focussen lijkt mij idd niet zo handig, vandaar dat ik me daar dan ook niet mee bezig houd.
pi_154604115
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 18:22 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dat focussen lijkt mij idd niet zo handig, vandaar dat ik me daar dan ook niet mee bezig houd.
Maar stiekem toch he? :P
pi_154604125
quote:
12s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 18:29 schreef Gray het volgende:

[..]

Maar stiekem toch he? :P
En waarom zou ik dat doen?
pi_154604141
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 18:29 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

En waarom zou ik dat doen?
Gezien je hier erover schrijft. ;)

Je aandacht gaat er dus duidelijk naartoe, zij het een beetje.
pi_154604193
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 18:30 schreef Gray het volgende:

[..]

Gezien je hier erover schrijft. ;)

Je aandacht gaat er dus duidelijk naartoe, zij het een beetje.
Nouja, 3 uur en 4,5 uur voordat ik kan inslapen ipv een kwartier tot misschien ruim een half uur, is ook niet iets wat makkelijk te missen is. Dan is het toch niet zo gek dat dat me opgevallen is? Waarom zou dat impliceren dat ik op de 1 of andere magische manier onbewust zelf mijn eigen niet-kunnen-inslapen veroorzaak?
pi_154604339
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 18:33 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Nouja, 3 uur en 4,5 uur voordat ik kan inslapen ipv een kwartier tot misschien ruim een half uur, is ook niet iets wat makkelijk te missen is. Dan is het toch niet zo gek dat dat me opgevallen is? Waarom zou dat impliceren dat ik op de 1 of andere magische manier onbewust zelf mijn eigen niet-kunnen-inslapen veroorzaak?
Geen zin om hier een discussie van te maken, wat elke keer lijkt te gebeuren wanneer de verdenking ontstaat dat jij iets onbewust zou kunnen doen. Iedereen doet onbewuste dingen, ook jij mk. Daar ben je je wellicht niet bewust van, maar dat is de hele kwestie.

Wat je daaruit mee moet nemen is dat het niet aan jou ligt, zelfs al veroorzaak jij onbewust het probleem dat je dwars ligt.

Daar is niets magisch aan.
pi_154604642
quote:
15s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 18:39 schreef Gray het volgende:

[..]

Geen zin om hier een discussie van te maken, wat elke keer lijkt te gebeuren wanneer de verdenking ontstaat dat jij iets onbewust zou kunnen doen. Iedereen doet onbewuste dingen, ook jij mk. Daar ben je je wellicht niet bewust van, maar dat is de hele kwestie.

Wat je daaruit mee moet nemen is dat het niet aan jou ligt, zelfs al veroorzaak jij onbewust het probleem dat je dwars ligt.

Daar is niets magisch aan.
Elke keer? Nou, zovaak ben ik niet een verdenking van mijn eigen onderbewustzijn tegengekomen hoor, dus weet niet naar welke keren je precies refereert.

Ja sorry, maar voor mij klinkt dat gewoon te zweverig. Als iemand mij vertelt dat iets "zo" is terwijl het enige wat die "zo" bij mij oproept, een "huh?!? :? " is, dan kan dat ook gewoon betekenen dat de manier waarop die iemand probeert een boodschap aan mij door te geven, niet de juiste is. Dat kan mij niet zomaar "by default" verweten worden. Ik heb gewoon niks met zweverigheid, dat is mijn ding gewoon niet :P
pi_154604751
quote:
3s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 18:13 schreef Gray het volgende:
Trouwens, wat dit betreft. Wat ik altijd deed was gewoon alle gedachtes de vrije gang laten gaan. Gewoon een beetje wegdromen terwijl ik op bed lig. Dat heeft altijd al voor me gewerkt, in principe ben ik niet op een significant andere manier gaan slapen (behalve dan de meer praktische benadering zoals dat ik mn wekker niet meer hoef te zetten enzo).

Ik focus me namelijk nooit ergens op als ik probeer te slapen, ook niet op het liggen of het rusten, dat is voor mij geen rusten.

Ik ga dan gewoon aan niks meer actief denken en laat alle gedachtes gewoon rondvloeien en dan dommel ik (normaalgesproken) altijd wel weg :P
pi_155234542
Even een update

Over 3 dagen is de afspraak met de huisarts en sinds mn laatste post zijn de symptomen eigenlijk alleen maar slechter geworden.

Gemiddeld slaap ik nu zonder benzo's 5 uur per nacht (6 uur gemiddeld zonder benzo's haal ik al weken niet meer) met uitschieters naar 6 1/2 uur en naar 3 uur. Vanmorgen was ik kwart voor 1 ( 0:45 in de nachts dus) alweer wakker na krap 3 uur geslapen te hebben en de laaatse 2 dagen voel ik me nu ook overdag beduidend brakker (ik had moeite in 1 rechte lijn te lopen over straat vanmorgen).

Ik gebruik ongeveer 1x per week benzo's (gewoonlijk gebruik ik ze de nacht voorafgaand op de dag dat ik belangrijke afspraken/activiteiten heb staan zodat ik daarvoor tenminste nog fit ben) en soms 2x/week. Dan slaap ik nog gewoon ongeveer 9 uur dus van gewenning heb ik nog steeds geen last (nooit gehad ook en mn gebruik is ooit hoger geweest).
In tegenstelling tot wat ik veel op internet lees, voel ik me na een langere nacht met benzo's merkbaar beter/fitter dan wanneer ik zonder geslapen heb.

Oftewel, lijkt erop dat het langzaamaan down the drain aan het gaan is op het moment.

Heeft er iemand hier verdere ervaring wat betreft slapeloosheid? Wat was de oorzaak? Hoe werd het aangepakt cq opgelost?

en ik wou dit topic ook even een schopje geven omdat ie al ver weggezakt was en ik hem via google heb moeten vinden :@
pi_155277806
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 11:01 schreef magnetronkoffie het volgende:

Heeft er iemand hier verdere ervaring wat betreft slapeloosheid? Wat was de oorzaak? Hoe werd het aangepakt cq opgelost?

en ik wou dit topic ook even een schopje geven omdat ie al ver weggezakt was en ik hem via google heb moeten vinden :@
De thee van Dr Stuart drinken voordat je naar bed gaat. Dat liet mij in een halve coma zakken :') Is te koop bij De Tuinen.
pi_155278038
Ik heb een slaaptraining gehad.
Het belangrijkste is: Vaste tijden naar bed en vaste tijden eruit. Niet langer dan een kwartier wakker liggen. Anders bed uit en bij schemerlicht iets gaat doen dat weinig aandacht in inspanning vraagt (tijdschriftje lezen oid), niet langer dan een kwartier. Weer in bed dit blijven herhalen totdat je slaapt.
Elke ochtend even laat op staan. Overdag niet in slapen of liggen. In theorie pakt je lichaam de draad dan vanzelf weer op, mits je streng genoeg bent voor jezelf.

O... ja en niet meer te laat beeldschermen e.d.

Succes :)
pi_155284912
Bedankt voor de tips :)

Misschien dat dat slaaptraining wel iets helpt, maar mijn slaaggedrag is niet de oorzaak van mijn slaapproblemen (jarenlang constant slaapgedrag gehad en de laatste 2 jaar zelfs vaste tijden voor naar bed gaan en opstaan... en toch slaap ik nu 'ineens' steeds korter).

Heb al thee geprobeerd, maar dat werkt niet voor mij (al vond ik t wel lekker). Zelfde met valeriaan en melatonine.

Zelf denk ik dat de oorzaak iets lichamelijks moet zijn, maar ik laat de HA morgen zn werk wel doen
pi_155284999
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 08:34 schreef magnetronkoffie het volgende:
Ik drink maar 1 bak koffie per dag en dat is zodra ik net wakker ben.
Wacht gewoon even met die koffie... als je om 3 uur ineens wakker wordt kan je beter iets
anders drinken, tandjes poetsen en je bed weer inkruipen, meestal slaap je dan nog wel 2 uurtjes
ofzo :Y
pi_155285053
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 07:56 schreef FANN het volgende:

[..]

Wacht gewoon even met die koffie... als je om 3 uur ineens wakker wordt kan je beter iets
anders drinken, tandjes poetsen en je bed weer inkruipen, meestal slaap je dan nog wel 2 uurtjes
ofzo :Y
Oké, dit is wel een goeie tip. Maar dan kan ik eigenlijk net zo goed helemaal stoppen met koffie drinken :P

Thanks! :)

(gaat wel lastig worden, ik ben gegaan van een pot koffie naar 1 bak (verslaving enzo) en die ene bak mocht nog wel gewoon. Ik zie wel).
pi_155285074
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 08:05 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Oké, dit is wel een goeie tip. Maar dan kan ik eigenlijk net zo goed helemaal stoppen met koffie drinken :P

Thanks! :)

(gaat wel lastig worden, ik ben gegaan van een pot koffie naar 1 bak (verslaving enzo) en die ene bak mocht nog wel gewoon. Ik zie wel).
Je kan het altijd proberen en die bak koffie hoef je niet te laten, alleen even mee wachten...
pi_155285099
quote:
12s.gif Op maandag 17 augustus 2015 08:08 schreef FANN het volgende:

[..]

Je kan het altijd proberen en die bak koffie hoef je niet te laten, alleen even mee wachten...
Klopt. Ik trek zo gewoon de stekker eruit (zodat ik niet automatisch dat ding aanzet :P ).
Alleen ben ik dus afgelopen april gestopt met medicatie, afgelopen mei met roken en ben ik van plan deze week te stoppen met alcohol (thuis dan, tis meer een gewoonte/behoefde aan de roes en niet dagelijks) dus weet niet of ik dit (stoppen met koffie) er nu bij kan hebben.
pi_155285108
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 08:11 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Klopt. Ik trek zo gewoon de stekker eruit (zodat ik niet automatisch dat ding aanzet :P ).
Alleen ben ik dus afgelopen april gestopt met medicatie, afgelopen mei met roken en ben ik van plan deze week te stoppen met alcohol (thuis dan, tis meer een gewoonte/behoefde aan de roes en niet dagelijks) dus weet niet of ik dit (stoppen met koffie) er nu bij kan hebben.
Wauw... dat is véél tegelijk, doe maar niet stoppen met dat éne bakkie koffie, je hebt hetnu al
moeilijk genoeg denk ik!
pi_155285128
quote:
11s.gif Op maandag 17 augustus 2015 08:13 schreef FANN het volgende:

[..]

Wauw... dat is véél tegelijk, doe maar niet stoppen met dat éne bakkie koffie, je hebt hetnu al
moeilijk genoeg denk ik!
Oké, doe ik de stekker weer terug :P
En morgen dus gesprek HA, maar diezelfde middag ook gesprek met iemand anders en dat gesprek gaat over mijn toekomst (ik wil een opleiding gaan doen en daarna weer werken (betaald, iets wat ik ruim 10 jaar niet meer gedaan heb)) dus heb t druk de komende tijd :P

Ben blij dat ik dan in elk geval die koffie nog heb :P
pi_155285162
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 08:16 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Oké, doe ik de stekker weer terug :P
En morgen dus gesprek HA, maar diezelfde middag ook gesprek met iemand anders en dat gesprek gaat over mijn toekomst (ik wil een opleiding gaan doen en daarna weer werken (betaald, iets wat ik ruim 10 jaar niet meer gedaan heb)) dus heb t druk de komende tijd :P

Ben blij dat ik dan in elk geval die koffie nog heb :P
Nee, die stekker haal je eruit :+ want je moet niet om 3 uur in de nacht koffie gaan drinken,
drink iets anders, eet er desnoods iets kleins bij, poets je tandjes en kruip je bed weer in, dáárna
mag je koffie :P

en succes bij de HA en met de opleiding ^O^
pi_155285374
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 08:11 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Pammetjes en dergelijke middelen om te slapen vallen niet onder medicatie? Kan me voorstellen dat je ritme daar ook ontregeld van raakt.
  maandag 17 augustus 2015 @ 09:03:53 #47
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_155285555
Met veranderde slaapritmes/rituelen ben ik wel bekend.
qua houding is het bij mij soms van de 1 op de andere dag verandert of dat ik juist wel geluid nodig had of juist niet.
Aanleiding? Geen idee, gebeurde gewoon.

Tijden dat ik makkelijk insliep en andere keren weer totaal niet. Of dat ik moeilijk m'n bed uit kwam en 2 jaar later ineens heel gemakkelijk.

Voor mijn gevoel staat het gewoon niet vast en is het net zo veranderlijk als de mens zelf. En zal je je eraan moeten aanpassen / nieuw ritme creeeren.
pi_155285623
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 08:21 schreef FANN het volgende:

[..]

Nee, die stekker haal je eruit :+ want je moet niet om 3 uur in de nacht koffie gaan drinken,
drink iets anders, eet er desnoods iets kleins bij, poets je tandjes en kruip je bed weer in, dáárna
mag je koffie :P

en succes bij de HA en met de opleiding ^O^
Goeie tip, dan vervang ik de koffie met thee en drink pas koffie zodra het licht is, dat lukt me denk ik wel?

Dank :)
pi_155285700
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 09:10 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Goeie tip, dan vervang ik de koffie met thee en drink pas koffie zodra het licht is, dat lukt me denk ik wel?

In thee zit ook cafeïne, tenzij kruidenthee of zo. :)
  maandag 17 augustus 2015 @ 13:19:40 #50
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_155290266
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 09:10 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

ook geen thee
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')