Dat focussen lijkt mij idd niet zo handig, vandaar dat ik me daar dan ook niet mee bezig houd.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 18:13 schreef Gray het volgende:
Dat moeilijk inslapen kan nu ook gestimuleerd worden doordat je focus hierop ligt.
Mijn moeder adviseerde altijd niet te focussen op slapen, maar op liggen/rusten. Dan gaat de rest vanzelf. Of niet, maar dan rust je iig wel.
Maar stiekem toch he?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 18:22 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dat focussen lijkt mij idd niet zo handig, vandaar dat ik me daar dan ook niet mee bezig houd.
Gezien je hier erover schrijft.quote:
Nouja, 3 uur en 4,5 uur voordat ik kan inslapen ipv een kwartier tot misschien ruim een half uur, is ook niet iets wat makkelijk te missen is. Dan is het toch niet zo gek dat dat me opgevallen is? Waarom zou dat impliceren dat ik op de 1 of andere magische manier onbewust zelf mijn eigen niet-kunnen-inslapen veroorzaak?quote:Op vrijdag 24 juli 2015 18:30 schreef Gray het volgende:
[..]
Gezien je hier erover schrijft.
Je aandacht gaat er dus duidelijk naartoe, zij het een beetje.
Geen zin om hier een discussie van te maken, wat elke keer lijkt te gebeuren wanneer de verdenking ontstaat dat jij iets onbewust zou kunnen doen. Iedereen doet onbewuste dingen, ook jij mk. Daar ben je je wellicht niet bewust van, maar dat is de hele kwestie.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 18:33 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Nouja, 3 uur en 4,5 uur voordat ik kan inslapen ipv een kwartier tot misschien ruim een half uur, is ook niet iets wat makkelijk te missen is. Dan is het toch niet zo gek dat dat me opgevallen is? Waarom zou dat impliceren dat ik op de 1 of andere magische manier onbewust zelf mijn eigen niet-kunnen-inslapen veroorzaak?
Elke keer? Nou, zovaak ben ik niet een verdenking van mijn eigen onderbewustzijn tegengekomen hoor, dus weet niet naar welke keren je precies refereert.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 18:39 schreef Gray het volgende:
[..]
Geen zin om hier een discussie van te maken, wat elke keer lijkt te gebeuren wanneer de verdenking ontstaat dat jij iets onbewust zou kunnen doen. Iedereen doet onbewuste dingen, ook jij mk. Daar ben je je wellicht niet bewust van, maar dat is de hele kwestie.
Wat je daaruit mee moet nemen is dat het niet aan jou ligt, zelfs al veroorzaak jij onbewust het probleem dat je dwars ligt.
Daar is niets magisch aan.
Trouwens, wat dit betreft. Wat ik altijd deed was gewoon alle gedachtes de vrije gang laten gaan. Gewoon een beetje wegdromen terwijl ik op bed lig. Dat heeft altijd al voor me gewerkt, in principe ben ik niet op een significant andere manier gaan slapen (behalve dan de meer praktische benadering zoals dat ik mn wekker niet meer hoef te zetten enzo).quote:Op vrijdag 24 juli 2015 18:13 schreef Gray het volgende:
Mijn moeder adviseerde altijd niet te focussen op slapen, maar op liggen/rusten. Dan gaat de rest vanzelf. Of niet, maar dan rust je iig wel.
De thee van Dr Stuart drinken voordat je naar bed gaat. Dat liet mij in een halve coma zakkenquote:Op zaterdag 15 augustus 2015 11:01 schreef magnetronkoffie het volgende:
Heeft er iemand hier verdere ervaring wat betreft slapeloosheid? Wat was de oorzaak? Hoe werd het aangepakt cq opgelost?
en ik wou dit topic ook even een schopje geven omdat ie al ver weggezakt was en ik hem via google heb moeten vinden
Wacht gewoon even met die koffie... als je om 3 uur ineens wakker wordt kan je beter ietsquote:Op zondag 19 juli 2015 08:34 schreef magnetronkoffie het volgende:
Ik drink maar 1 bak koffie per dag en dat is zodra ik net wakker ben.
Oké, dit is wel een goeie tip. Maar dan kan ik eigenlijk net zo goed helemaal stoppen met koffie drinkenquote:Op maandag 17 augustus 2015 07:56 schreef FANN het volgende:
[..]
Wacht gewoon even met die koffie... als je om 3 uur ineens wakker wordt kan je beter iets
anders drinken, tandjes poetsen en je bed weer inkruipen, meestal slaap je dan nog wel 2 uurtjes
ofzo
Je kan het altijd proberen en die bak koffie hoef je niet te laten, alleen even mee wachten...quote:Op maandag 17 augustus 2015 08:05 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Oké, dit is wel een goeie tip. Maar dan kan ik eigenlijk net zo goed helemaal stoppen met koffie drinken
Thanks!
(gaat wel lastig worden, ik ben gegaan van een pot koffie naar 1 bak (verslaving enzo) en die ene bak mocht nog wel gewoon. Ik zie wel).
Klopt. Ik trek zo gewoon de stekker eruit (zodat ik niet automatisch dat ding aanzetquote:Op maandag 17 augustus 2015 08:08 schreef FANN het volgende:
[..]
Je kan het altijd proberen en die bak koffie hoef je niet te laten, alleen even mee wachten...
Wauw... dat is véél tegelijk, doe maar niet stoppen met dat éne bakkie koffie, je hebt hetnu alquote:Op maandag 17 augustus 2015 08:11 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Klopt. Ik trek zo gewoon de stekker eruit (zodat ik niet automatisch dat ding aanzet).
Alleen ben ik dus afgelopen april gestopt met medicatie, afgelopen mei met roken en ben ik van plan deze week te stoppen met alcohol (thuis dan, tis meer een gewoonte/behoefde aan de roes en niet dagelijks) dus weet niet of ik dit (stoppen met koffie) er nu bij kan hebben.
Oké, doe ik de stekker weer terugquote:Op maandag 17 augustus 2015 08:13 schreef FANN het volgende:
[..]
Wauw... dat is véél tegelijk, doe maar niet stoppen met dat éne bakkie koffie, je hebt hetnu al
moeilijk genoeg denk ik!
Nee, die stekker haal je eruitquote:Op maandag 17 augustus 2015 08:16 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Oké, doe ik de stekker weer terug
En morgen dus gesprek HA, maar diezelfde middag ook gesprek met iemand anders en dat gesprek gaat over mijn toekomst (ik wil een opleiding gaan doen en daarna weer werken (betaald, iets wat ik ruim 10 jaar niet meer gedaan heb)) dus heb t druk de komende tijd
Ben blij dat ik dan in elk geval die koffie nog heb
Pammetjes en dergelijke middelen om te slapen vallen niet onder medicatie? Kan me voorstellen dat je ritme daar ook ontregeld van raakt.quote:Op maandag 17 augustus 2015 08:11 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Klopt. Ik trek zo gewoon de stekker eruit (zodat ik niet automatisch dat ding aanzet).
Alleen ben ik dus afgelopen april gestopt met medicatie, afgelopen mei met roken en ben ik van plan deze week te stoppen met alcohol (thuis dan, tis meer een gewoonte/behoefde aan de roes en niet dagelijks) dus weet niet of ik dit (stoppen met koffie) er nu bij kan hebben.
Goeie tip, dan vervang ik de koffie met thee en drink pas koffie zodra het licht is, dat lukt me denk ik wel?quote:Op maandag 17 augustus 2015 08:21 schreef FANN het volgende:
[..]
Nee, die stekker haal je eruitwant je moet niet om 3 uur in de nacht koffie gaan drinken,
drink iets anders, eet er desnoods iets kleins bij, poets je tandjes en kruip je bed weer in, dáárna
mag je koffie![]()
en succes bij de HA en met de opleiding
In thee zit ook cafeïne, tenzij kruidenthee of zo.quote:Op maandag 17 augustus 2015 09:10 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Goeie tip, dan vervang ik de koffie met thee en drink pas koffie zodra het licht is, dat lukt me denk ik wel?
Dank
ook geen theequote:Op maandag 17 augustus 2015 09:10 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Goeie tip, dan vervang ik de koffie met thee en drink pas koffie zodra het licht is, dat lukt me denk ik wel?
Dank
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |