Herkenbare situaties dusquote:Op vrijdag 17 juli 2015 19:03 schreef krijgerrtje het volgende:
Huh, Zoe, 8? 9 toch?S is net 8 maanden geweest, en die was toch net wat later dan jouw meiden dacht ik
![]()
Oef, wat klinkt dat vermoeiend. S heeft pas net het zitten een beetje onder de knie, maar wil nu ook continu staan. Zelfs op het aankleedkussen klampt ze zich aan me vast om zich op te trekken
De Zeeman!quote:Op vrijdag 17 juli 2015 20:00 schreef Spees_Eend het volgende:
Zoe wat lijkt meisje met het roze broekje (S?) enorm veel op jou zeg! En wat zijn ze toch leuk en lief samen
Lou met die kwark!op zich nog best gelijkmatig over haar gezicht gesmeerd
. Waar is haar jurkje van?
En vrolijke Melba in zn zithoek!
Want t meiske heeft nog niet genoeg namelijkquote:
L ging in badquote:Op vrijdag 17 juli 2015 20:01 schreef Radyhyn het volgende:
Cool dat ze ze bij de Ikea hebben Cactus!
Hahaha Skittles.. beter kwark dan latexverf
Melle wat goed!
Haha JM! L wilde ook douchen
Chronisch tekort hebben ze altijdquote:Op vrijdag 17 juli 2015 20:04 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Want t meiske heeft nog niet genoeg namelijkhet wordt gênant, ik durf niet eens een foto van haar kast te maken. (in my defence: ik heb denk ik 10-20% zelf gekocht
)
Ah okee. Het lukt me niet altijd om alles mee te lezen.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 20:40 schreef Zoë23 het volgende:
![]()
Spees
Dat is E. Twinkle zei het ook al in het vorige topic.
Loulekker kwark!
Kwakz0r, ahwat is hij schattig zo! En
Zitten!
Foto!quote:Op vrijdag 17 juli 2015 20:04 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Want t meiske heeft nog niet genoeg namelijkhet wordt gênant, ik durf niet eens een foto van haar kast te maken. (in my defence: ik heb denk ik 10-20% zelf gekocht
)
Dat is ook logisch!quote:Op vrijdag 17 juli 2015 20:42 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ah okee. Het lukt me niet altijd om alles mee te lezen.
quote:Op vrijdag 17 juli 2015 20:45 schreef DJMO het volgende:
even een algemenevoor de leuke foto's allemaal!
mijn baby was helemaal overstuur net van de prikjes vanmorgenecht door merg en been dat gehuil .. En wat ik al verwacht had, ze begonnen te zeuren over z'n gewicht. Ja, hij zit aan de onderkant van de curve, al die tijd al. Maar omdat hij heel duidelijk de vier maanden dip heeft die veel bv-baby's heeft (je ziet het duidelijk op de curve) vond ze dat ze me wel moest waarschuwen. Ik heb gezegd dat ik het wel mee vind vallen en dat hun weegschaal ook nog eens dik honderd gram verschilt met mijn eigen weegschaal. Michael is hartstikke levendig, alert, vrolijk en tevreden. Ontwikkelt zich ook prima, fysio, logo en oogarts waren tevreden over hem. Bij het maken van een nieuwe afspraak voor de zes maanden moest ik perse weer op de maandagmiddag van de assistente, want ik was nou eenmaal bij die vpk ingedeeld. Ik gaf aan dat ik om kwart over twee op het schoolplein moet staan om twee kleuters op te halen, en dat ik een uur onderweg ben. "kunt u om tien voor drie?" .. heb de afspraak nou om tien voor half vier laten zetten, maar ik ga maandag bellen om een andere afspraak of m'n eigen vpk vragen of ze weer een huisbezoek kan doen (voordelen: Ik hoef niet met twee vermoeide kleuters een uur heen en een uur terug, én ik heb m'n eigen weegschaal bij de hand.
sorry voor 't lange verhaal
quote:Op vrijdag 17 juli 2015 21:08 schreef Radyhyn het volgende:
DJ wat sneu dat hij zo last had van het prikje
Arm konijntje bij de kinderboerderij![]()
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 17 juli 2015 21:08 schreef Radyhyn het volgende:
[ afbeelding ]
Ermahgerd so fluffeehhhquote:Op vrijdag 17 juli 2015 21:08 schreef Radyhyn het volgende:
[ afbeelding ]
ja klopt. En als ik naar Michael kijk, zie ik een heerlijk ventje wat het goed doet, wat zich op dit moment vooral vocaal ontwikkelt. Hij zit vanaf de geboorte al onderaan de curve (2885) maar is tevreden met borstvoeding op verzoek, en ook al is het redelijk minimaal, hij groeit gestaag door. No offence naar de baby's die in het midden of meer bovenaan in de curve zitten, maar als michael per week 200 gram zou aankomen, zou ik binnen no-time een moddervette baby hebben die zichzelf in de weg zit (denk ik). Hij is gewoon mooi in verhouding.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 21:32 schreef Cholula het volgende:
Vervelend dat het CB zo'n ander beeld heeft van M, DJMO. Je houdt zelf toch zijn gewicht ook bij en de kinderarts kijkt ook mee toch?
Dit is bij mn ouders, wij wonen (nog) gelijkvloers... maar kwestie van tijd voor ze thuis ook overal op en in gaat klimmen.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 21:51 schreef MevrouwCactus het volgende:
GM, je hebt een klimmert!! Haal het traphekje maar tevoorschijn hoor, niets is meer veilig in huis!
Kwark-RapleyVolgende keer gewoon de kinderstoel in het bad zetten
![]()
Vaste vpk bij het CB? Wij hebben tot nu toe steeds iemand anders gezien, behalve de vrouw achter de computer, dat is altijd dezelfde. Ik vind het prima, hoewel de vrouw van de laatste keer wel de fijnste was
Ro groeit goedquote:Op vrijdag 17 juli 2015 22:59 schreef faptist het volgende:
Melle![]()
Had ik al laten doorschemeren dat ik verliefd op je ben?
Wat een allerschattigste blik met z'n rupsje nooit genoeg![]()
Kwarkprinsesje![]()
Blik naar het konijn![]()
"I'll eat your soul"
Kris
Ik werd zo gelukkig van je post. Hoop dat de roze wolk nog heeeeeeeel lang blijft!
Kan iemand mij vertellen hoe Kruidvat met dit design door de ontwerpcommissie is gekomen?
Ik denk nou niet echt aan een schone luier wanneer ik haar benen omhoog flip.
[ afbeelding ]
Ro weegt nu 6800 gram, 63 cm met een hoofdomtrek van 42,5.
Gaat zo hard!
Vandaag is ze zo'n blij ei. Bellen blazen, kwijlen, lachen -soms hard op en vooral veel brabbelen. Ahkie ahkieghhh kggg
Ik maak haar klanken steeds na en dan heeft ze de grootste lol. Hele gesprekken.
Dus ja.. Kris.. hier nog zo'n zwever op de roze wolk.
Sterkte! Zo vervelend als je iets verkeerd hebt gegeten. Heeft het wel opgelucht dat je diner er uit is of voel je je nog steeds brak?quote:Op zaterdag 18 juli 2015 03:21 schreef JufMariska het volgende:
Wakker sinds 1.15, uk kan de rust niet vinden en wij hebben allebei iets verkeerds gegeten lijkt hetJ is nu met 'm naar de woonkamer, ik mag slapen maar lig te huilen. Beuh
Update: daar ging m'n diner... En wakkere baby krijgt pcm, lijkt last te hebben van zijn mondje
Ben je gisteravond geweest dan? Ik ga woensdag kijken met Sjaak, aan het begin van de middag. Kermis-meetquote:Op zaterdag 18 juli 2015 06:08 schreef Nikooos het volgende:
[..]
die heb ik nog proberen te winnen op de kermis voor onze dame. Lukte niet...
Wat lekker DaD!quote:Op zaterdag 18 juli 2015 08:37 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ooh JM, wat een rotnacht.. Beterschap, ook voor je mannen!
Nieuwe Kruidvatluiers? Wij zitten nog flink in de voorraad, zal nog wel even duren voor we daar iets van merken. Pampers heeft ook luiers met geel in het randje, hoe vaak ik daardoor inderdaad al niet gedacht heb dat er een poepluier was...
Kwak, zal ik het boek maar terugsturen?. 20.30 - 23.30 - 4.30 - slaapt nog! Ik weet dat het nog lang geen doorslapen is, maar ik ben hier nu even dolgelukkig mee.
.
8 oktoberquote:Op zaterdag 18 juli 2015 09:45 schreef Loj het volgende:
Chips, Spees...,
Ik heb je per ongeluk verwijderd uit de baby wiki.
Maar ik weet niet precies wanneer S is geboren.
Als je vertelt wanneer zet ik je er wel weer in.
Sorry
Je zou het toch een keer kunnen proberen? Waar ben je bang voor?quote:Op zaterdag 18 juli 2015 09:32 schreef Zoë23 het volgende:
Wel lekker fannetje!
En slaap voor DaD![]()
JMwat een rotnacht.
Faptistbijzondere luier.
Wij gebruiken jumbo luiers (vanaf mt2. Mt1 pampers)bevalt super goed.
Nooit doorlekken, in 8mnd misschien 5 kakpakjes gehad. Luiers doorstaan de nacht ook goed. (van 19-7:30).
Gisteravond moest S veel huilencombi verlatingsangst en tandjespijn lijkt het. Ze kruipt nu ook de hele tijd op schoot en als we weglopen = huilen.
E eet en drinkt gelukkig wel goed. Ze wisselen elkaar gelukkig af.
Ik vraag me wel af of S rustiger zou zijn als ze samen met E in een bed zou slapen (omdat ze dan niet alleen is) maar dat durf ik niet zo goed.
Spanje, Andalusie. Huisje met eigen zwembad en de shizzle. We wilden initieel naar Griekenland, maar het vooruitzicht op lege pinautomaten en stranden vol vluchtelingen vonden we dit jaar even wat minder aantrekkelijkquote:Op zaterdag 18 juli 2015 09:54 schreef Skittles het volgende:
JM![]()
![]()
Slaaps voor DaD! Knapt een mens van op
Je kan het toch een keer proberen Zoë? Of ben je bang dat ze elkaar gaan wakker houden?
Wat een goed bericht van je moeder SQ! Waar ga je heen?
:p dat ze elkaar de ogen uitkrabben ,op elkaar gaan liggen oid.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 09:49 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Je zou het toch een keer kunnen proberen? Waar ben je bang voor?
Oh mensen, ik heb toch een vakantie geboekt, omdat mijn moeder zo stabiel is durfde ik het aan. Vakantiegaan we al?
dan zou ik het inderdaad gewoon es proberen. Nee heb je...quote:Op zaterdag 18 juli 2015 10:00 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
:p dat ze elkaar de ogen uitkrabben ,op elkaar gaan liggen oid.
We hebben een babyfoon met camera dus opzich kunnen we het Smiddags en svonds proberen en in de gaten houden.
Hoop dat ze iets aan elkaar hebben tijdens hun verlatingsangst. En anders ga ik weer gewoon naast het bed zitten..deden we bij S.ara ook.
Lekker vakantie !
Wat fijn dat je met je moeder op vakantie kunt
ja mocht bij de opening mee in de freefall. Had ik weer eens gewonnen. Viel qua drukte wel mee en die Smurfin keek dr ogen uit.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 06:53 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Ben je gisteravond geweest dan? Ik ga woensdag kijken met Sjaak, aan het begin van de middag. Kermis-meet?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eensch!quote:Op zaterdag 18 juli 2015 14:15 schreef Cholula het volgende:
Je pretletter!
En ik ben van mening dat je je baby bijna niet teveel kan spammen!
Wooooow thanks voor de reminder! Zo druk met de bbq organiseren bezig dat ik die bijna vergeten wasquote:Op vrijdag 17 juli 2015 21:24 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Vandaag ook haar slagroomtaart besteld. Over 2!!! Weken is ze geen baby meer.
Die is van de action toch?quote:Op zaterdag 18 juli 2015 16:53 schreef Zoë23 het volgende:
Lekker toch Mevrcactus !
Wat fijn SQ. Goed nieuws
Selvariablijven spammen
Cholula
Moment [ afbeelding ]
Het had wel een tijdje hun aandacht :p
Ga jij voor taart doen? Ik heb n gewone slagroomtaart besteld want ga er zelf ook 1 bouwen..quote:Op zaterdag 18 juli 2015 17:01 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Wooooow thanks voor de reminder! Zo druk met de bbq organiseren bezig dat ik die bijna vergeten was
Dankjewelquote:Op zaterdag 18 juli 2015 17:03 schreef Skittles het volgende:
[..]
Die is van de action toch?![]()
Ik had m zien staan, maar stond te twijfelen of hij Lou's gewicht wel aan zou kunnen qua ombuigen als ze zou klimmen enzo. Kan die je meisjes aan?
En wat een leuk idee zo met die blokjes!
Ik ga 1 slagroomtaart toen voor de smash foto en verder foto tompoucejes van de hemaquote:Op zaterdag 18 juli 2015 17:08 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ga jij voor taart doen? Ik heb n gewone slagroomtaart besteld want ga er zelf ook 1 bouwen..met eendje kwak
40 manquote:Op zaterdag 18 juli 2015 17:16 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik ga 1 slagroomtaart toen voor de smash foto en verder foto tompoucejes van de hema![]()
Komen een man of 40 en ik heb geen zin om iedere keer het riedeltje appel/abrikoos/kruimelvlaai te noemen![]()
Selfservice ftw
50/1,8quote:Op zaterdag 18 juli 2015 15:40 schreef JufMariska het volgende:
Foto's![]()
![]()
![]()
![]()
Away, wat heb je gekocht uiteindelijk?
Ik ben zooooo brak![]()
Ja! Wij hebben twee enkele in de kast staan. Is wel handig. Lelijk, maar handig.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 18:20 schreef Hilmo het volgende:
Lekker spelen Zoë! Handig zo inderdaad. Wij denken aan zo'n trapvormige kast van IKEA met plastic hangbakken erin voor in woonkamer. Iemand ervaring mee? De trofast kast. We hebben nu alles in lade van de box. We hebben een woonkamer waar nog veel plek is. Man is al om, wil wel de massief grenen, duurdere![]()
Aahw GM, ze wil ook een bench(wat is die schoon trouwens!
die van ons heeft een kussen die kapot en niet meer schoon te krijgen is en schoon is vies vindt de hond
![]()
Oeh jm, hopelijk vannacht slaap voor jullie.
Wij hebben ook 2 losse trofast kastenquote:Op zaterdag 18 juli 2015 18:20 schreef Hilmo het volgende:
Lekker spelen Zoë! Handig zo inderdaad. Wij denken aan zo'n trapvormige kast van IKEA met plastic hangbakken erin voor in woonkamer. Iemand ervaring mee? De trofast kast. We hebben nu alles in lade van de box. We hebben een woonkamer waar nog veel plek is. Man is al om, wil wel de massief grenen, duurdere![]()
die van ons heeft een kussen die kapot en niet meer schoon te krijgen is en schoon is vies vindt de hond
![]()
Ik was de inhoud 1x per week maar ze zijn ook met zn 2en he, en verder zoeken ze t maar uit...quote:Op zaterdag 18 juli 2015 18:20 schreef Hilmo het volgende:
![]()
Arme jij (en J. én L. natuurlijk, want hij doet het niet expres). Tanden zijn echt niet goed ontworpen ooit... Kinderen zouden er gewoon geen last van moeten hebben!quote:Op zaterdag 18 juli 2015 20:39 schreef JufMariska het volgende:
Pfff... Weer huils ipv slaapsWeet intussen redelijk zeker dat we De Tanden - the sequel hebben. Ik ben een beetje bang voor de nacht
Goed bezig Radyquote:Op zaterdag 18 juli 2015 23:54 schreef Radyhyn het volgende:
- Hey Rady.. wat heb jij op je zaterdag avond gedaan?
- Nou.. deze idioot heeft ruim 2 uur achter elkaar op haar knieën de parketvloer geschrobd![]()
Nou magtie echt gaan tijgeren/kruipen![]()
voor de 4 maanden babies!!
Gevalletje wortel-in-de-box-fail Bwhehehe![]()
Sterkte JM en Zoë!!
Lekker avondje zo GM
dat gebeurde mij twee jaar geleden ook. ik kon hem niet redden dus toen ik afgelopen maand weer voor een nieuwe ging kijken, bewust voor een waterdichte gekozen!quote:Op zondag 19 juli 2015 01:06 schreef ingee het volgende:
Bluh slaapnietjes
Ik ga maar eens we enorme bijlees doen. Vrijdag verdween mijn telefoon in de wc en het is wonderbaarlijk wat je allemaal mist na een dag offline. (en wonderlijk hoe een pak rijst een telefoon kan redden).
Rijst doet wonderen. Toch knap hoe die Aziaten dat ruiken en dan stiekem 's nachts je telefoon fixenquote:Op zondag 19 juli 2015 01:06 schreef ingee het volgende:
Bluh slaapnietjes
Ik ga maar eens we enorme bijlees doen. Vrijdag verdween mijn telefoon in de wc en het is wonderbaarlijk wat je allemaal mist na een dag offline. (en wonderlijk hoe een pak rijst een telefoon kan redden).
dat valt ansich wel mee. als ik het van te voren weet, zoals met vakanties heb ik er 0,0 problemen mee. ik bel ze dan wel regelmatig hoor! heerlijk juist om even tot rust te komen en bij te tankenquote:Op zondag 19 juli 2015 07:58 schreef Zoë23 het volgende:
JM
Wat fijn ! Kun jij ook weer wat bijkomen hoop ik
DJMOlijkt me erg lastig om je kindjes langere tijd niet te zien
afgelopen week was het bedrijf dicht vanwege het installeren en testen van een nieuwe machine meen ik, en de drie dagen van de vorige week heeft hij maar oppas id vorm van buren of opa ingeschakeld. Waarom hij dat niet meteen gedaan had is mij een raadsel, want het kon dus wel. Mjah, komende week nog leuke dingen doen samen, en zaterdag een week naar de camping met z'n vieren.. dat vind ik wél spannendquote:Op zondag 19 juli 2015 08:01 schreef kwakz0r het volgende:
Hoe heeft ie t opgelost met zijn nieuwe werk dan uiteindelijk DJMO?
quote:Op zondag 19 juli 2015 08:01 schreef Nikooos het volgende:
[..]
Rijst doet wonderen. Toch knap hoe die Aziaten dat ruiken en dan stiekem 's nachts je telefoon fixen
Jonguh, zit je in Nijmegen?quote:Op zondag 19 juli 2015 00:24 schreef ingee het volgende:
Ja jongens het is na middernacht en we zijn nog niet thuis! Historisch moment!(vierdaagsefeesten)
Dan kunnen ze meestal ook nog wel ademen door een laagje laken en deken heen. Waarschijnlijk zoi ze gaan huilen als t niet prettig meer is, of zich omhoog wurmen...quote:Op zondag 19 juli 2015 09:03 schreef Selvaria het volgende:
Ja, maar ik vond dit wel een heel heftig oeps-moment. Wat als ik er niet was en zulks.
Datquote:Op zondag 19 juli 2015 09:27 schreef Crumpette het volgende:
Wel logisch hoor Selvaria, zulke momenten heeft iedereen wel eens.
Voor een uurtje zou ik me totaal niet druk maken eigenlijkquote:Op zondag 19 juli 2015 08:41 schreef Crumpette het volgende:
aanhaakt*
Ingeeeevan je telefoon zeg.
Soesa sneu je verkouden meisje![]()
Hier weinig te melden eigenlijkmijn kindje
![]()
![]()
en vakantie aan het boeken enzo.
Tips voor vliegen met baby? Het is een korte vlucht (uurtje). En gingen jullie kindjes makkelijk slapen in een reisbeidje?
Oh ik snap t heel goed hoor! Ik probeerde alleen wat relativering te bieden tegenover de wiegedoodpaniekvoorlichting die verse moeders overspoelt vanaf de conceptie zo'n beetje, waardoor je kind te slapen leggen soms voelt als t gevaarlijkste wat je kunt doen (zo voelde het voor mij soms bijna althans...)quote:Op zondag 19 juli 2015 09:18 schreef Selvaria het volgende:
Ergens weet ik dat natuurlijk ook wel, maar ik vind het toch wel heftig, hormonen?. En ook gewoon het idee dat hij niet even z'n ogen open kon doen.
Nou goed, ik hou erover op.
Nou niet meer hoor! (Elst, bij de parentals, wel gemiddelbareschoolt in Arnhem en gestudeert in Nijmegen)quote:
Even uit mijn voorbereidingslurk om hiervoor tequote:Op zondag 19 juli 2015 09:52 schreef DevilsAndDust het volgende:
Shop!.
Hier een uiterst bizarre nacht. Normaal gesproken: voedingen om de 2,5 à 3 uur. Laatste twee nachten: voedingen om 23.30 en 4.30, zo ongeveer. Nou had ik gisteren het boek van kwak binnengekregen en ik heb het ook direct gelezen. In overleg met Baard besloten tot liefdevolle slaaptraining.
Afgelopen nacht: slapen (zelf in slaap gevallen) om 19.45 (bij het op bed brengen nog gevoed). Wakker met huilen om 20.45 (dat was wel gek, maar goed). Uit bedje gehaald, geknuffeld, getroost, teruggelegd, herhaalherhaalherhaalherhaal, vijf kwartier later (om 22 uur) was hij weer (zelf) in zijn bedje in slaap gevallen.
Om 2.30 werd hij weer wakker. Weer uit bedje gehaald, geknuffeld, getroost, teruggelegd, herhaalherhaalherhaal. Drie kwartier later (om 3.15) sliep hij weer - zonder wiegen, zonder voeding.
Vanochtend werd hij pas om 8.15 weer wakker en toen heb ik hem gevoed en verschoond.
Oftewel, geen nachtvoeding gegeven en hij is elke keer zelf weer in slaap gevallen..
Nee, voor de vierdaagsefeesten bedoelde ikquote:Op zondag 19 juli 2015 09:51 schreef ingee het volgende:
[..]
Nou niet meer hoor! (Elst, bij de parentals, wel gemiddelbareschoolt in Arnhem en gestudeert in Nijmegen)
nee alleen groep 1 en hoger helaas. Ik vond het ook intrigerend hoe anders het boekproces nu verliep. Ineens nemen we verzekeringen en selecteren we een luxere auto (vijfdeurs ipv driedeurs), extra bagagekilo's en natuurlijk het regelen van een kinderstoel en ledikant in je verkansiehuisquote:Op zondag 19 juli 2015 10:09 schreef JufMariska het volgende:
Is de maxicosi niet bij te bestellen in de huurauto SQ? noteert: huurauto, niet vergeten. Verder alles geregeld, dus in m'n hoofd is 't al klaar..
Heerlijk Crump!
EnDaD!! Dat zou toch wat zijn! Ik ben benieuwd naar de volgende nachten
Ik lees je berichtje voor aan J, en die reageert met 'ok, vanavond beginnen?'
![]()
dat is mooi en knap maar ik ga niet op vakantie om te shoppen, dat vermijd ik lieverquote:Op zondag 19 juli 2015 10:24 schreef Roomsnoes het volgende:
Extra bagage sq? Wat neem je allemaal mee dan, en waar ga je naartoe? Wij zijn 2,5 week in Engeland met alleen handbagageWel wat incheck mee terug want Next, John Lewis, Mothercare. /helpikbenerzoeeengewordendiealleenvoorhaarkoterswinkelt.
Wat fijn DaD! Wij hebben het vooral overdag/begin van de avond gebruikt, soms werkt het ineens weer even wat minder maar dan is er eigenlijk altijd onderliggend leed (tandjes meestal, of ziek), maar het was ook een hele snelle veranderingquote:Op zondag 19 juli 2015 09:52 schreef DevilsAndDust het volgende:
Shop!.
Hier een uiterst bizarre nacht. Normaal gesproken: voedingen om de 2,5 à 3 uur. Laatste twee nachten: voedingen om 23.30 en 4.30, zo ongeveer. Nou had ik gisteren het boek van kwak binnengekregen en ik heb het ook direct gelezen. In overleg met Baard besloten tot liefdevolle slaaptraining.
Afgelopen nacht: slapen (zelf in slaap gevallen) om 19.45 (bij het op bed brengen nog gevoed). Wakker met huilen om 20.45 (dat was wel gek, maar goed). Uit bedje gehaald, geknuffeld, getroost, teruggelegd, herhaalherhaalherhaalherhaal, vijf kwartier later (om 22 uur) was hij weer (zelf) in zijn bedje in slaap gevallen.
Om 2.30 werd hij weer wakker. Weer uit bedje gehaald, geknuffeld, getroost, teruggelegd, herhaalherhaalherhaal. Drie kwartier later (om 3.15) sliep hij weer - zonder wiegen, zonder voeding.
Vanochtend werd hij pas om 8.15 weer wakker en toen heb ik hem gevoed en verschoond.
Oftewel, geen nachtvoeding gegeven en hij is elke keer zelf weer in slaap gevallen..
+1quote:Op zondag 19 juli 2015 10:31 schreef Stormqueen het volgende:
En ik heb ook een hekel aan dat trolleyvolk wat van die handbagage meeneemt dat exact aan de maximale eisen voldoet, waardoor je vliegtuig een half uur vertraging oploopt omdat de bagagerekken vol zitten en de trolleys alsnog in het ruim moeten. Zeker als je over Eindhoven vliegt waar het "wachten op je koffer" ongeveer tien minuten extra tijd kost die je toch al kwijt bent in de rij voor de wc. Check dan gewoon je bagage ff in. /offtopic rant
tegenwoordig kost dat bijna niks, en daarbij zijn de vluchten de helft goedkoper dan toen ruimbagage nog "gratis" wasquote:Op zondag 19 juli 2015 10:34 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
+1![]()
(Al maken ze het er natuurlijk naar door inchecken van bagage geld te laten kosten, maar ik check eigenlijk altijd gewoon bagage in, ook pre-kind)...
jaaaa, straks als mauwtje twee is en we de volle mep moeten betalenquote:
quote:Op zondag 19 juli 2015 10:43 schreef ingee het volgende:
Selvaria:
Ik zie toevallig net Jennifer Saunders op tv, verhaal over hoe ze haar baby kwijt was en die in hun bed onder de dekens aan het voeteneinde bleek te liggen.
Die is ook nog heel.
En elke 10 minuten de vraag of je er nou al bent.quote:Op zondag 19 juli 2015 10:43 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
jaaaa, straks als mauwtje twee is en we de volle mep moeten betalenduizent uur op de achterbank van een Mazda 626 met drie kinderen en gebeten worden door je broertje omdat je hem een schop gaf terwijl de arm van je vader over de achterbank maait
memories
![]()
Nog tien minutenquote:Op zondag 19 juli 2015 11:23 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wij gingen altijd naar de Middellandse Zee, en dan vroeg ik bij Drachten al of we er bijna waren..
Mijn vriend is ook opgevoed met van die midden in de nacht vertrektijden, als wij op vakantie gaan dan zijn we om 09.00 uur al zeker 2 à 3 uur voorbij het Ruhrgebiedquote:Op zondag 19 juli 2015 11:44 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wij gingen bij Zwolle altijd al stoppen voor de eerste koffiepauze.. Kreeg net om 9 uur een whatsappje van mijn ouders, dat ze al bij Breda waren. Some things never change.
.
En mijn moeder altijd met de koelbox voorin.
quote:Op zondag 19 juli 2015 11:44 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wij gingen bij Zwolle altijd al stoppen voor de eerste koffiepauze.. Kreeg net om 9 uur een whatsappje van mijn ouders, dat ze al bij Breda waren. Some things never change.
.
Alle D en E klasse auto's wel denk ik?quote:Op zondag 19 juli 2015 14:38 schreef Crumpette het volgende:
Vraag mbt auto huren op vakantie: we zoeken een model waar 2 grote koffers in de achterbak passen.. Wie heeft/weet er een auto waarbij dat past en wat voor model is dat?
quote:Op zondag 19 juli 2015 18:39 schreef Stormqueen het volgende:
Ja hoi!
Waar is mijn baby
[ afbeelding ]
(Even mijn kleuter naar bed brengen en dan bijlezen)
Nog even en ze kan meelopen met F!quote:Op zondag 19 juli 2015 18:39 schreef Stormqueen het volgende:
Ja hoi!
Waar is mijn baby
[ afbeelding ]
Maar dat is ook eenquote:Op zondag 19 juli 2015 19:39 schreef krijgerrtje het volgende:
Mauw, doe es langzaam! En geef dat ook even door aan mijn kint dat voor het eerst zelf ging zitten![]()
![]()
()
Jup! Sprong voorbij is een hoax, het blijft een uitdaging s avonds...quote:Op zondag 19 juli 2015 19:55 schreef Spees_Eend het volgende:
Oh hier ook nog steeds +/- oktoberbaby's die wat slaapuitdagingen hebben? SuzyQ is tegenwoordig elke avond tot ongeveer 21u wakker.Wel vanaf 18.30 a 19u moe (ogen wrijven, beetje mopperen) maar o wee als we haar in bed leggen. Elke avond hetzelfde: doen alsof ze in slaap valt, 2 minuten stil, 2 minuten babbelen en dan de sirene. En eenmaal beneden kraaien van plezier.
Mauw staat! Ze ziet er ineens ook een beetje anders uit
Succes JM! Ik hoop dat het vanavond en vannacht mee gaat vallen!
Dat eten is dan wel weer fijn! Ook geen gespuug meer verder tijdens het eten?quote:Op zondag 19 juli 2015 20:05 schreef Spees_Eend het volgende:
Wat is dat toch he skittles! Wel fijn dat het iig al beter gaat dan eerst!
We hebben nog twee ontwikkelingen trouwens: sinds een paar dagen eet Suus echt. En dan bedoel ik bijna 2 boterhammen met boter bij de lunch, driekwart mango ergens in de ochtend en s avonds stukjes pasta of aardappel met elke zacht gekookte groente we haar maar voorzetten. Zolang we alles maar in blokjes van een cm aanbieden. De code is gekraakt. En de andere ontwikkeling is dat ze niet meer doorslaapt
heeft ze een tijdje gedaan tot een uur of 5 a 6.30 en nu komt ze elke nacht tussen 00.30 en 2.00 voor een voeding. Nog steeds 10 x beter dan bij vele anderen, ik weet het. Maar wel wennen!
Die 'het is een fase' hou ik me ook altijd maar aan vast. Ik weet van haar broer nog dat we telkens dachten OH NEE is dit nu voortaan hoe het gaat, hij slaapt vast nooit meer goed en vanaf nu is het tot 23u met een baby beneden zitten etc etc en dat het dan al-tijd een fase bleek en het weer goed kwamquote:Op zondag 19 juli 2015 20:28 schreef JufMariska het volgende:
Ah, het is een oktoberdingetje dus? Zou Mauw de slaaps van iedereen hebben..? Naja, iets met een faaaaaase![]()
En Suzuki eet!![]()
![]()
Oh ja, dat denk ik dus nog steedsquote:Op zondag 19 juli 2015 20:32 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Die 'het is een fase' hou ik me ook altijd maar aan vast. Ik weet van haar broer nog dat we telkens dachten OH NEE is dit nu voortaan hoe het gaat, hij slaapt vast nooit meer goed en vanaf nu is het tot 23u met een baby beneden zitten etc etc en dat het dan al-tijd een fase bleek en het weer goed kwam.
Nee, helemaal niet meer! Ze spuugt zelfs niet of nauwelijks meer na een fles melk, haar maagklep heeft zn functie gevondenquote:Op zondag 19 juli 2015 20:32 schreef Skittles het volgende:
[..]
Dat eten is dan wel weer fijn! Ook geen gespuug meer verder tijdens het eten?
Ik weet niet eens meer hoeveel ze komt of hoe laat. Ik prop er liggend een tepel in en val weer in slaapErgens tussen 7-8 uur is de slaap er wel uit en maakt ze me wakker door over me heen te klimmen en haren te trekken. Goedemorgen
En zelfs hier was na 27 maanden de fase "niet slapen" voorbij. Dus het komt wel goedquote:Op zondag 19 juli 2015 20:32 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Die 'het is een fase' hou ik me ook altijd maar aan vast. Ik weet van haar broer nog dat we telkens dachten OH NEE is dit nu voortaan hoe het gaat, hij slaapt vast nooit meer goed en vanaf nu is het tot 23u met een baby beneden zitten etc etc en dat het dan al-tijd een fase bleek en het weer goed kwam.
Sjaak is nu zo'n 4 maanden toch? En hij vond het leuk ja?quote:Op zondag 19 juli 2015 21:16 schreef MevrouwCactus het volgende:
Vandaag de hele dag met Sjaak in de Efteling geweest. Hij heeft het super gedaan. Wat geslapen in de Tula, rond gekeken, gelegen op het grasveld, gepoept... Dat soort dingen. Vond de Droomvlucht helemaal geweldig, vooral de gang met de sterren. Pandadroom was wat minder en Fata Morgana sliep hij doorheen. Voor herhaling vatbaar hoor![]()
Daarna was het nog even vechten tegen de slaap, maar nu ligt hij heul diep te slapen.
Hij is 4 maanden ja. We hebben sinds een maand weer een abbo (altijd gehad, we wonen heel dichtbij) en dit is de 3e keer dat we zijn gegaan. Dit was wel de eerste keer dat we attracties in gingen met hem.quote:Op zondag 19 juli 2015 21:27 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Sjaak is nu zo'n 4 maanden toch? En hij vond het leuk ja?Ik heb nog Eftelingkaartjes en overweeg in oktober te gaan met Keteltje, dan is hij ook 4 maanden.
blei heeft een gereedschapsfetish en heeft ook dure fancy neon oorkappen voor zichzelf. En hij koopt tegenwoordig dan ook alles in een babymaat er bij.quote:Op zondag 19 juli 2015 21:54 schreef Spees_Eend het volgende:
Huh, maar waar gebruik je die dan behalve bij concerten of festivals ofzo? Zetten jullie die op als het ergens druk is ofzo?
Best handig eigenlijk! Ik was vandaag met de kindjes op de kermis in V'waard en ik heb de hele tijd mn hand tegen haar oor gehouden (haar andere oor zat tegen mij geplakt want ze zat in de Manduca)quote:Op zondag 19 juli 2015 22:02 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
blei heeft een gereedschapsfetish en heeft ook dure fancy neon oorkappen voor zichzelf. En hij koopt tegenwoordig dan ook alles in een babymaat er bij.
(Het is inderdaad voor festivals en carnavalsoptochten en de Tilburgse kermis enzo)
ja zo liep ik dus ook bij de optocht in februariquote:Op zondag 19 juli 2015 22:05 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Best handig eigenlijk! Ik was vandaag met de kindjes op de kermis in V'waard en ik heb de hele tijd mn hand tegen haar oor gehouden (haar andere oor zat tegen mij geplakt want ze zat in de Manduca)
Super coolquote:Op zondag 19 juli 2015 22:06 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja zo liep ik dus ook bij de optocht in februaridit is handiger
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 19 juli 2015 22:06 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja zo liep ik dus ook bij de optocht in februaridit is handiger
[ afbeelding ]
neon, dan mag hetquote:Op zondag 19 juli 2015 22:09 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Super cool![]()
En wat zie ik nu... roze??
Ik kan me niet voorstellen dat Suus zoiets zou laten zitten, maar het ziet er wel heel comfortabel uit!
Zie d'r trots kijken dan!quote:Op zondag 19 juli 2015 18:39 schreef Stormqueen het volgende:
Ja hoi!
Waar is mijn baby
[ afbeelding ]
Offff.. is dat een Beep Beep?quote:Op zondag 19 juli 2015 22:15 schreef Skittles het volgende:
Dit is miep-miep Rady
[ afbeelding ]
Blijft een tof ding SQ
Superfijn! Vooral die fase waarin ze eigenlijk willen slapen maar hun instinct ze continu influistert dat ze moeten gaan staan in bedquote:Op zondag 19 juli 2015 22:21 schreef Stormqueen het volgende:
Ze is ook heel trots. Het vermoeiende is ook dat meteen alles staan is. En alles wat niet "staan" is, is irrelevant
Veel lawaai (prikkels) door veel mensen om ons heen. We hebben een abbo op de Efteling en zagen vandaag dus dat attracties op zich wel prima gaan met Sjaak. Fata Morgana heeft best wat luide geluiden dus daar heb ik de hele tijd z'n oortje dicht gehouden (en de andere inderdaad tegen me aangeplakt). Hij vond de geluiden van de achtbanen ook echt niet tof, veel te veel herrie.quote:Op zondag 19 juli 2015 21:54 schreef Spees_Eend het volgende:
Huh, maar waar gebruik je die dan behalve bij concerten of festivals ofzo? Zetten jullie die op als het ergens druk is ofzo?
hahahaquote:Op zondag 19 juli 2015 22:23 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Superfijn! Vooral die fase waarin ze eigenlijk willen slapen maar hun instinct ze continu influistert dat ze moeten gaan staan in bed
Dat klinkt wel horrorquote:Op zondag 19 juli 2015 22:28 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Naja Mauwtje... ga je ook al staan?!
Manmanman die 11 maanden sprong is ook geweeeeeewldig... alles moet zoals madame t bedenkt en oh wee als het niet mag, dan gil-krijs-schreeuw-huil ik alsof ik doodvermoord wordt... en dat echt bij AL-LES want ze zoekt vooral dingen uit die dus niet mogen van deze rotmama.... zoals aan de knopjes vd oven draaien of de hondjes pesten of aan de snoeren trekken..... Maaar positief: ze gaat wel steeds meer kletsen en imiteren.
Haha ja hé!quote:Op zondag 19 juli 2015 22:22 schreef Skittles het volgende:
[..]
Nee, miep-miep!
Jaaaaren later kwam ik er pas achter dat ie helemaal niet zo heet
die fase duurt hier al respectievelijk vijf en drie jaar inmiddelsquote:Op zondag 19 juli 2015 22:28 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
alles moet zoals madame t bedenkt en oh wee als het niet mag, dan gil-krijs-schreeuw-huil ik alsof ik doodvermoord wordt... en dat echt bij AL-LES want ze zoekt vooral dingen uit die dus niet mogen van deze rotmama.... zoals aan de knopjes vd oven draaien of de hondjes pesten of aan de snoeren trekken.....
Misschien net als alle dieren in een ander land opeens een ander geluid maken? Zoals een haan die in Frankrijk 'cocorico' zegt in plaats van 'kukeleku'quote:Op zondag 19 juli 2015 22:33 schreef Radyhyn het volgende:
[..]
Haha ja hé!
En nog later vertelde mijn man dat hij helemaal geen miepmiep zei.. maar beepbeep
Maar volgens wikipedia zegt hij in het Nederlands miep miep en in het Engels beep beep.. terwijl het niet overgesproken is.. wtf
quote:Op zondag 19 juli 2015 22:34 schreef DJMO het volgende:
[..]
die fase duurt hier al respectievelijk vijf en drie jaar inmiddels![]()
![]()
en het vark "naf naf"quote:Op zondag 19 juli 2015 22:37 schreef Skittles het volgende:
[..]
Misschien net als alle dieren in een ander land opeens een ander geluid maken? Zoals een haan die in Frankrijk 'cocorico' zegt in plaats van 'kukeleku'
Als cassiere vond ik dat vroeger (quote:Op zondag 19 juli 2015 22:44 schreef Spees_Eend het volgende:
Suus werd vandaag heel boos en verdrietig toen ze haar zak diepvrieserwtjes af moest staan![]()
Er is niet veel wat ze niet leuk vindt, maar áls ze het niet leuk vindt laat ze het gelukkig wel horen.
Daarom altijd druiven op tafel zodat we in de avond gezellig samen kunnen eten. Behalve vandaag dus, want opquote:Op zondag 19 juli 2015 22:46 schreef Stormqueen het volgende:
Klinkt heerlijk, faptist! Leegte
Spees, dat is ook wel Heel Stom
Skittles, iets eten zonder de baby te voeren is echt geen optie meer he?
quote:Op zondag 19 juli 2015 22:48 schreef Skittles het volgende:
[..]
Als cassiere vond ik dat vroeger () zo stom hè. Wáárom je baby iets geven als je weet dat er drama van komt? Of voed je kind eens op dat ze iets af kunnen staan, zo moeilijk is het toch niet. Driemaal raden wat ik nu zelf doe en wat mijn kinds reactie daar af en toe op is
Dat ligt eraan wat het is... maar vandaag kon zelfs haar zelf veroverde telefoonhoesje (mijn oude) niks aan de drift veranderen, ze gooit t gewoon weg... nou prima kind dan niet... gooi t eruitquote:Op zondag 19 juli 2015 22:47 schreef Spees_Eend het volgende:
Maar trappen die van jullie er dan niet meer in als je ze iets anders geeft?
Dit is mega interessant he! Want de literatuur per land noemt die geluiden, fonetisch, anders. Onderzoek heeft uitgebleken dat er dialecten bestaan in dierengeluiden, en dat hanen in frankrijk in de regel dus ook anders klinken dan de onze! /nerdquote:Op zondag 19 juli 2015 22:37 schreef Skittles het volgende:
[..]
Misschien net als alle dieren in een ander land opeens een ander geluid maken? Zoals een haan die in Frankrijk 'cocorico' zegt in plaats van 'kukeleku'
Nee, ik had het tegen de 9 maanden momma's, of ze als je een koekje eet echt per se een koekje willen, of dat je dan ook met succes een stukje komkommer kan geven. Bij een (wat pittiger) kind van 1 jaar zoals de jouwe snap ik dat ze echt hun zinnen kunnen zetten op precies wat jij hebt en niet anders. Al kwam dat met eten bij Sil pas bij anderhalf jaar ofzo.quote:Op zondag 19 juli 2015 22:54 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Dat ligt eraan wat het is... maar vandaag kon zelfs haar zelf veroverde telefoonhoesje (mijn oude) niks aan de drift veranderen, ze gooit t gewoon weg... nou prima kind dan niet... gooi t eruit
Dan ben ik Maria, want .. Ja.. Dus. Eh.... Niet enzo.quote:Op zondag 19 juli 2015 22:48 schreef MevrouwCactus het volgende:
Faptist heeft nesteldrang! Maken we nog zwanger-grappen?
Dat wist ik niet!quote:Op zondag 19 juli 2015 22:56 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Dit is mega interessant he! Want de literatuur per land noemt die geluiden, fonetisch, anders. Onderzoek heeft uitgebleken dat er dialecten bestaan in dierengeluiden, en dat hanen in frankrijk in de regel dus ook anders klinken dan de onze! /nerd
Ik vind het fascinerend hoe jouw baby soms een dreumes gevangen in een babylichaam lijktquote:Op zondag 19 juli 2015 23:05 schreef Skittles het volgende:
Succes wisselt. Andermans eten blijft interessant. Druiven of een besje accepteert ze meestal wel.
Gisteren at ik ijs uit eenzelfde soort schaal als ik haar kwark in doe en ze bleef er maar proberen in te graaien. De druif, bes en stuk komkommer op tafel werden vakkundig op de grond gesmeten.
Want kwark > alles.
Das Engels toch? Research bleached outquote:Op zondag 19 juli 2015 23:14 schreef Crumpette het volgende:
Ik schreef 'uitgebleken'goed. Het is idd laat. Trusten!
Ik zou hier een heel verhaal kunnen houden over dat de b en m aan t begin van een woord akoestisch niet zo veel schelen doordat een b alleen als b klinkt doordat je er een soort m voor zegt (als je dat heul expres echt niet doet klinkt t als een p) en dat het daardoor vanuit de moedertaalbeleving ofwel als beep ofwel als miep gehoord zal worden... Maar nou deed ik het toch.quote:Op zondag 19 juli 2015 22:33 schreef Radyhyn het volgende:
[..]
Haha ja hé!
En nog later vertelde mijn man dat hij helemaal geen miepmiep zei.. maar beepbeep
Maar volgens wikipedia zegt hij in het Nederlands miep miep en in het Engels beep beep.. terwijl het niet overgesproken is.. wtf
quote:Op zondag 19 juli 2015 22:23 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Superfijn! Vooral die fase waarin ze eigenlijk willen slapen maar hun instinct ze continu influistert dat ze moeten gaan staan in bed
Ik lolde..quote:Op maandag 20 juli 2015 00:01 schreef kwakz0r het volgende:
Oh en J en M wonen er ook dan he. T was geen hele echtscheiding
quote:Op maandag 20 juli 2015 00:01 schreef kwakz0r het volgende:
Oh en J en M wonen er ook dan he. T was geen hele echtscheiding
nauwelijks nee.quote:Op zondag 19 juli 2015 22:47 schreef Spees_Eend het volgende:
Maar trappen die van jullie er dan niet meer in als je ze iets anders geeft?
what do you think about NOquote:Op maandag 20 juli 2015 07:40 schreef Cholula het volgende:
Een huis met tuin, zonder te kleine brievenbus of stomme trap in het portiek voor Kwak! (Oké en ook voor J en M)En dan ga je ook bijna op vakantie (toch?), geluksvogel!
Huh? Road Runner zegt geen 'miep-miep' ? The fuck!?!?
Oorkappen hebben wij ook, we gaan nog weleens naar huiskamerconcertjes en dat soort dingen. Frits is nog niet helemaal overtuigd overigens.
[ afbeelding ]
Ik vind die dingen ideaal en vooralsnog accepteert uk ze nog.
Ja, ik weet ook nog niet of dat goed is of niet.quote:Op maandag 20 juli 2015 06:41 schreef Crumpette het volgende:
Is dat goed, dad? Het word me niet helemaal duidelijk of dat een verbetering is of niet.![]()
Prutnacht hier. En niet eens door W! R maakte me om 2 uur wakker dat 1 van de katten buiten was en of ik die binnen wil laten in de ochtend. Vervolgens slaap ik tot 5.30 onrustig omdat ik jn afwachting ben van kattengejanken daarna werd W wakker. Echt, stuur me dan een appje over die kutkat
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |