Wrs nog een gewone marxist, denk je niet? Toch wel grappig dat zo'n man nog steeds meedoet. Was al een grote naam in 1968. En nu is die blaaskaak van een Tusk er kennelijk zo bang van, dat-ie maar communistische middelen tegen hem inzet.quote:
In een interview zeggen dat je het er niet mee eens bent is een "communistisch middel"?quote:Op zaterdag 18 juli 2015 00:22 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wrs nog een gewone marxist, denk je niet? Toch wel grappig dat zo'n man nog steeds meedoet. Was al een grote naam in 1968. En nu is die blaaskaak van een Tusk er kennelijk zo bang van, dat-ie maar communistische middelen tegen hem inzet..
Gaat wel verder dan dat:quote:Op zaterdag 18 juli 2015 00:24 schreef Igen het volgende:
[..]
In een interview zeggen dat je het er niet mee eens bent is een "communistisch middel"?
quote:“I am really afraid of this ideological or political contagion, not financial contagion, of this Greek crisis,” said Mr Tusk.
quote:“I can’t accept this argument, that someone was punished, especially Tsipras or Greece. The whole process was about assistance to Greece,” Mr Tusk said.
quote:"For me, the atmosphere is a little similar to the time after 1968 in Europe"
En nog een keer:quote:Mr Tusk said he was concerned about the far left, which he believes is advocating “this radical leftist illusion that you can build some alternative” to the current EU economic model.
En dan misschien net geen revolutie maar...quote:“For me, the atmosphere is a little similar to the time after 1968 in Europe,” he said.
Komt erop neer dat-ie de mensen die niet geloven dat er geen alternatief is, eigenlijk toch al een beetje ziet als revolutionairen hè.quote:“I can feel, maybe not a revolutionary mood, but something like widespread impatience. When impatience becomes not an individual but a social experience of feeling, this is the introduction for revolutions.”
Mag hij toch vinden? Hij is opgegroeid in het "wetenschappelijke" "reëel existerende" alternatief voor het economische model van de EU en heeft het zien falen, dus ik kan me heel goed voorstellen dat hij er niet blij van wordt als westerse linkse mensen impliciet voorstellen om dat nog eens te herhalen.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 00:31 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Gaat wel verder dan dat:
[..]
[..]
[..]
[..]
En nog een keer:
[..]
En dan misschien net geen revolutie maar...
[..]
Komt erop neer dat-ie de mensen die niet geloven dat er geen alternatief is, eigenlijk toch al een beetje ziet als revolutionairen hè..
Beetje naïef om te denken dat iedereen die dit geen oplossing vindt dan maar meteen een revolutionerende communist is. Hij kent het westen niet.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 00:24 schreef Igen het volgende:
[..]
In een interview zeggen dat je het er niet mee eens bent is een "communistisch middel"?
En ze eindigen met Litouwen en Letland, twee van de kleinste landjes van Europa waar men erg kritisch tegenover de Grieken staat...quote:Op zaterdag 18 juli 2015 00:27 schreef Igen het volgende:
Ik moet trouwens zeggen dat dit hele Griekenland-gedoe ook wel aardig aangeeft waar The Guardian staat. In het artikel Greece bailout agreement: what Europe's media says wordt dat wel heel duidelijk: daar beginnen ze met de Duitse krant 'TAZ', zowat de meest radicaal-linkse krant die nog net groot genoeg is om tot de massamedia gerekend te kunnen worden.
Staatsvijanden? Concentratiekampen? Gast, ben je wel helemaal lekker?quote:Op zaterdag 18 juli 2015 00:40 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Beetje naïef om te denken dat iedereen die dit geen oplossing vindt dan maar meteen een revolutionerende communist is. Hij kent het westen niet.
Dat is ook nog mooi van die mannen hè, als je het dus niet met hen eens bent, dan ben je dus wrs een staats- en EU-vijandige communist..
Anticommunisten zijn nog erger dan communisten hè, dat weten wij dan weer.
Zou hij al denken aan concentratiekampen?
Uiteraard doet een kwaliteitskrant ook aan wederhoor.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 00:40 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
En ze eindigen met Litouwen en Letland, twee van de kleinste landjes van Europa waar men erg kritisch tegenover de Grieken staat...
Ja, en dus als je hier geen voorstander van bent dan ben je of communist of wil je de Grieken blanco cheques geven?quote:Op zaterdag 18 juli 2015 00:48 schreef Igen het volgende:
[..]
Staatsvijanden? Concentratiekampen? Gast, ben je wel helemaal lekker?
Of ben je tegenwoordig automatisch een nazi als je niet voorstander ervan bent om Griekenland een blanco cheque zonder voorwaarden uit te schrijven? (Kijk, ik kan ook wel stromannen maken hoor)
Ja en? Het is toch ieders goed recht om waar dan ook bang voor te zijn?quote:Op zaterdag 18 juli 2015 00:58 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, en dus als je hier geen voorstander van bent dan ben je of communist of wil je de Grieken blanco cheques geven?.
Deze meneer is in feite bang voor een revolutie bij de tegenstanders. Moet je het niet omdraaien.
Daar lijkt het wel op. Voor hem is het kapitalisme nog een blijde boodschap, niet gehinderd door enig benul van de narigheid die daarmee ook verbonden is.quote:
Och ja. Wat een narigheid. We zijn alleen maar de rijkste en gelukkigste regio op de hele f*cking planeet, maar o wat hebben we het hier toch slecht zeg.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 01:02 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Daar lijkt het wel op. Voor hem is het kapitalisme nog blijde boodschap, niet gehinderd door enig benul van de narigheid die daarmee verbonden is.
Ja, maat de man is de baas van de EU en die is bang voor mensen die het niet met hem eens zijn? Vind je dat niet wat overdreven?quote:Op zaterdag 18 juli 2015 00:59 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja en? Het is toch ieders goed recht om waar dan ook bang voor te zijn?
Bang voor zijn hachje?quote:Op zaterdag 18 juli 2015 01:02 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Daar lijkt het wel op. Voor hem is het kapitalisme nog een blijde boodschap, niet gehinderd door enig benul van de narigheid die daarmee ook verbonden is.
Verder is revolutie historisch evenzeer verbonden met misstanden die van rechts komen. De revolutionaire sfeer duidt op een doorgeslagen rechtse politiek.
Doen alsof het dan nog maar een kleine stap is om die tegenstanders in een concentratiekamp te stoppen, dát vind ik vooral overdreven.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 01:05 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, maat de man is de baas van de EU en die is bang voor mensen die het niet met hem eens zijn? Vind je dat niet wat overdreven?
Goh, ik zie het vooral geframed als heel Europa, op Frankrijk en Italië na, tegen Griekenland...quote:Op zaterdag 18 juli 2015 00:56 schreef Igen het volgende:
Ik vind het trouwens typisch dat het (door linkse media) zo geframed wordt als een kwestie van "Duitsland t.o.v. de rest" terwijl eigenlijk heel Noord-Europa op dezelfde lijn zit en Hollande in Frankrijk verschrikkelijk impopulair is. Als in Frankrijk Sarkozy aan de macht was geweest dan zouden de verhoudingen in de eurogroep vast een stuk anders hebben gelegen.
Dat is een vraag, want eerlijk gezegd denken dat je tegenstanders dan maar bezig zijn met een revolutie is ook ietwat overdreven. Het is nl. zo dat wij hier alles mogen zeggen wat we willen, en dan zonder ineens verdacht te worden van kwalijke praktijken door de machthebbers, dacht ik.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 01:07 schreef Igen het volgende:
[..]
Doen alsof het dan nog maar een kleine stap is om die tegenstanders in een concentratiekamp te stoppen, dát vind ik vooral overdreven.
Wij hebben eveneens een onaflosbare schuld en gigantische rentelasten als een molensteen om onze nek hangen! Terwijl we deze lasten hebben betalen we ook nog eens honderden Euro's per Nederlander aan de banken en de andere schuldeisers van Griekenland, dit van geleend geld met nog grotere rentelasten (dan de huidige 5%) als gevolg. Geweldig!quote:Op zaterdag 18 juli 2015 01:04 schreef Igen het volgende:
[..]
Och ja. Wat een narigheid. We zijn alleen maar de rijkste en gelukkigste regio op de hele f*cking planeet, maar o wat hebben we het hier toch slecht zeg.
Dan denk je dat verkeerd. Vrijheid van meningsuiting gaat alleen om juridische consequenties. Natuurlijk mag een politicus bepaalde meningen verachtelijk en zelfs gevaarlijk vinden - politici hebben immers bij uitstek ook recht op hun eigen mening!quote:Op zaterdag 18 juli 2015 01:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat is een vraag, want eerlijk gezegd denken dat je tegenstanders dan maar bezig zijn met een revolutie is ook ietwat overdreven. Het is nl. zo dat wij hier alles mogen zeggen wat we willen, en dan zonder ineens verdacht te worden van kwalijke praktijken door de machthebbers, dacht ik.
Dat valt best mee en bij de huidige lage stand van de rente zeker.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 01:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wij hebben eveneens een onaflosbare schuld en gigantische rentelasten als een molensteen om onze nek hangen!
Het valt best mee? Zelfs als we een paar miljard Euro per jaar zouden aflossen naast de +10M E die we aan rente moeten betalen dan nog zou het decennia duren voordat we die schuld zouden hebben afgelost. Voorlopig lijkt die schuld alleen maar nog groter te worden. Een verbod op lenen is nog steeds niet in de grondwet opgenomen, niet dat we daar in Nederland wat aan zouden hebben aangezien wij technisch gezien niet eens een grondwet hebben aangezien het geen wet is maar een richtlijn.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 01:17 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Dat valt best mee en bij de huidige lage stand van de rente zeker.
Dat je als politicus in de EU denkt dat je tegenstanders bezig zijn met een revolutie, en dus een omverwerping met geweld van jouw standpunten/beleid/politiek, komt bij mij over als paranoïde. En dat kan gevaarlijk zijn.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 01:17 schreef Igen het volgende:
[..]
Dan denk je dat verkeerd. Vrijheid van meningsuiting gaat alleen om juridische consequenties. Natuurlijk mag een politicus bepaalde meningen verachtelijk en zelfs gevaarlijk vinden - politici hebben immers bij uitstek ook recht op hun eigen mening!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |