abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154564298
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 16:48 schreef Coritchando het volgende:
quote:
Op woensdag 22 juli 2015 16:42 schreef Camogli het volgende:

[..]

tis inderdaad om moedeloos van te worden, dat GvE. Nu dit weer terwijl ik al eerder wel geld heb ontvangen via die derdenrekening. Slap excuus. Geen cent meer naar deze club.
het is inderdaad elke keer wat ze moeten duidelijk professioneler worden. met name in de communicatie. het is niet erg dat er iets gebeurd maar een simpele mail lijkt al te veel moeite een weggestopt nieuwsbericht met onduidelijke titel is all we got
Niet geheel met jullie eens. Ja men moet professioneler worden. Het gaat nog niet 100% maar ik denk dat het wel steeds beter gaat.

• Snellere communicatie na vragen

• bij verandering in de pitch vermelding in de note GVE dat dit gedaan is

• derde gelden rekening.

Natuurlijk zijn verdere verbeteringen gewenst. Maar ik heb de indruk dat als we maar goed communiceren naar hen, dat de veranderingen uiteindelijk ook komen.
pi_154564353
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 12:36 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Niet geheel met jullie eens. Ja men moet professioneler worden. Het gaat nog niet 100% maar ik denk dat het wel steeds beter gaat.

• Snellere communicatie na vragen

• bij verandering in de pitch vermelding in de note GVE dat dit gedaan is

• derde gelden rekening.

Natuurlijk zijn verdere verbeteringen gewenst. Maar ik heb de indruk dat als we maar goed communiceren naar hen, dat de veranderingen uiteindelijk ook komen.
ik loop al paar jaar mee met gve en tot op heden is er weinig verbetering/verandering. zo is er nog steeds geen notificatie (toch gek dat iemand hier dat moet regelen) en ontvang je zelden (eigenlijk nooit) enige communicatie buiten dat je geld moet overmaken.

ze hoeven niet voor elk wissewasje te communiceren maar een week geen geld overmaken lijkt mij belangrijk genoeg om alle getroffen klanten even een mailtje te sturen dat het een paar dagen later komt. kleine moeite groot plezier.
pi_154564502
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 12:38 schreef Coritchando het volgende:
ik loop al paar jaar mee met gve en tot op heden is er weinig verbetering/verandering. zo is er nog steeds geen notificatie (toch gek dat iemand hier dat moet regelen) en ontvang je zelden (eigenlijk nooit) enige communicatie buiten dat je geld moet overmaken.

ze hoeven niet voor elk wissewasje te communiceren maar een week geen geld overmaken lijkt mij belangrijk genoeg om alle getroffen klanten even een mailtje te sturen dat het een paar dagen later komt. kleine moeite groot plezier.
Wat vind je belangrijker of er een derden geld rekening is of dat je eenmalig je uitbetaling een paar dagen later krijgt? Het is maar waar je je prioriteiten legt.
En ja ik had ook eerder een mailtje gestuurd dan een melding gemaakt op de site over de vertraging. maar er is blijkbaar gecommuniceerd.
pi_154564601
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 12:43 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Wat vind je belangrijker of er een derden geld rekening is of dat je eenmalig je uitbetaling een paar dagen later krijgt? Het is maar waar je je prioriteiten legt.
En ja ik had ook eerder een mailtje gestuurd dan een melding gemaakt op de site over de vertraging.
dat er nu pas een derdenrekening is, is niet iets waar we ineens blij mee moeten zijn. Elk serieus platform heeft die (al tijden). GvE sluit hier achteraan. Ook de Iban-conversie ging niet soepel, als ik het me goed herinner.
Maar goed: tis wel duidelijk dat ik afbouw bij GvE....
pi_154564677
quote:

[..]

Wat vind je belangrijker of er een derden geld rekening is of dat je eenmalig je uitbetaling een paar dagen later krijgt. Het is maar waar je je prioriteiten legt.
En ja ik had ook eerder een mailtje gestuurd dan een melding gemaakt op de site over de vertraging.
ik vind het belangrijk dat mij verteld wordt dat bij de overgang naar de derdenrekening iets fout is gegaan en dat mijn geld dus een paar dagen later komt.

het is geen keuze tussen wanneer het geld komt of de derdenrekening waar ik het over heb. het gaat puur om de communicatie wat mij betreft, en daar schort het behoorlijk aan.
ik heb nergens iets gezegd over of een derdenrekening wel of niet goed is ik weet niet eens waarom het is en het boeit mij ook geen fluit. ik stort geld en maak een afspraak met gve/schuldenaar en verwacht als tegenprestatie mijn geld + rente elke maand op ongeveer dezelfde dag. hoe ze het doen zal mij jeuken al komen ze het contant brengen.

en dat stukje op de website slaat helemaal nergens op, afgekort is het bericht dit:
quote:
Stichting Klantgelden Geldvoorelkaar.nl
22-07-2015
Zoals wellicht bekend beschikken we sinds kort over een derdengelden rekening (stichting klantgeld...
lees verder
waar moet een mens uithalen dat er een probleem is met de betalingen? dit is toch geen communicatie/notificatie naar de klant toe? eerst moet je al naar de website, dan moet je naar mijn geldvoorelkaar en vervolgens zie je zo'n kort nietszeggend stukje tekst rechts waar je dan weer op lees verder moet klikken. en dan moet je nog goed opletten als je een password manager gebruikt die direct inlogt dan zie je dat hele scherm niet eens.

ze doen er alles aan om te verdoezelen dat ze overgang naar de derdenrekening verknoeit hebben, zo min mogelijk ruchtbaarheid en wat er staat is moeilijk te vinden.

je kan ook mailen naar je klanten: sorry het is mis gegaan, uw geld komt volgende week. het spijt ons.
geen klant zal dat erg vinden, het is begrijpelijk dat er iets mis gaat. maar je kan het op zijn minst communiceren.
pi_154564826
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 12:47 schreef Camogli het volgende:
Maar goed: tis wel duidelijk dat ik afbouw bij GvE....
ook voor mij geldt dat ik niks meer in gve stop, het wordt met de dag waziger en projecten als nieuwe keukens, auto's en verbouwingen weiger ik te funden. ga maar sparen als je iets nieuws wilt. zoals vandaag een keuken van 20 jaar oud waar ze 20.000 voor willen lenen. als ze elk jaar 1000 euro apart hadden gelegd hadden ze nu een keuken gehad, soms moet je sparen voor iets. nu geven dat soort mensen fijn alles uit en puntje bij paaltje kunnen een paar investeerders het risico dragen voor een nieuwe luxe keuken. ik doe er niet aan mee.
  donderdag 23 juli 2015 @ 13:18:01 #262
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_154565482
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 12:49 schreef Coritchando het volgende:

[..]

ik vind het belangrijk dat mij verteld wordt dat bij de overgang naar de derdenrekening iets fout is gegaan en dat mijn geld dus een paar dagen later komt.

het is geen keuze tussen wanneer het geld komt of de derdenrekening waar ik het over heb. het gaat puur om de communicatie wat mij betreft, en daar schort het behoorlijk aan.
ik heb nergens iets gezegd over of een derdenrekening wel of niet goed is ik weet niet eens waarom het is en het boeit mij ook geen fluit. ik stort geld en maak een afspraak met gve/schuldenaar en verwacht als tegenprestatie mijn geld + rente elke maand op ongeveer dezelfde dag. hoe ze het doen zal mij jeuken al komen ze het contant brengen.

en dat stukje op de website slaat helemaal nergens op, afgekort is het bericht dit:

[..]

waar moet een mens uithalen dat er een probleem is met de betalingen? dit is toch geen communicatie/notificatie naar de klant toe? eerst moet je al naar de website, dan moet je naar mijn geldvoorelkaar en vervolgens zie je zo'n kort nietszeggend stukje tekst rechts waar je dan weer op lees verder moet klikken. en dan moet je nog goed opletten als je een password manager gebruikt die direct inlogt dan zie je dat hele scherm niet eens.

ze doen er alles aan om te verdoezelen dat ze overgang naar de derdenrekening verknoeit hebben, zo min mogelijk ruchtbaarheid en wat er staat is moeilijk te vinden.

je kan ook mailen naar je klanten: sorry het is mis gegaan, uw geld komt volgende week. het spijt ons.
geen klant zal dat erg vinden, het is begrijpelijk dat er iets mis gaat. maar je kan het op zijn minst communiceren.
Ik vind dat je het wat overdreven brengt, maar in de kern heb je wel gelijk :)
Ook ik bouw af bij GvE. Sowieso met crowdfunding trouwens.
  donderdag 23 juli 2015 @ 13:24:19 #263
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_154565693
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 12:54 schreef Coritchando het volgende:

[..]

ook voor mij geldt dat ik niks meer in gve stop, het wordt met de dag waziger en projecten als nieuwe keukens, auto's en verbouwingen weiger ik te funden. ga maar sparen als je iets nieuws wilt. zoals vandaag een keuken van 20 jaar oud waar ze 20.000 voor willen lenen. als ze elk jaar 1000 euro apart hadden gelegd hadden ze nu een keuken gehad, soms moet je sparen voor iets. nu geven dat soort mensen fijn alles uit en puntje bij paaltje kunnen een paar investeerders het risico dragen voor een nieuwe luxe keuken. ik doe er niet aan mee.
Dat stoort mij ook enorm aan die particulieren projecten bij GvE. Helaas stromen ze wel in no-time vol dus zullen ze wel blijven komen. Maar je hebt helemaal gelijk.

Deze mensen hebben 2 inkomens en wonen al minimaal 20 jaar in dit huis. Ik neem aan dat je met een leeftijd van 49 jaar en een vrijstaand huis met grote tuin onderhand ook wel een keuken kunt bekostigen. En als je dat niet kunt, spaar dan in <5 jaar het bedrag zodat je het wél kunt. Je kunt immers ook deze lening met rente betalen.
  donderdag 23 juli 2015 @ 13:26:53 #264
62913 Blik
The one and Only!
pi_154565760
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 13:18 schreef leolinedance het volgende:

[..]

ik ook, al een paar maanden niks meer geïnvesteerd. En zie dat eigenlijk ook niet echt meer gebeuren.
pi_154565788
quote:
Yep, in 2012 begonnen en nu lopen er regelmatig projecten af. Toch zal het tot 2019 of zo duren voor de laatste projecten af lopen. In de begintijd had je dagen om na te denken en lag de (GvE)lat sowieso hoger. Omdat ik veel aan spreiding doe is het gedoe ook erg groot als je het netjes bij wilt houden. Omdat het totaal bedrag niet zo groot is valt de opbrengst ook wat tegen gezien de moeite naar mijn idee. Ach, het was leuk bankiertje te spelen maar nu weer een andere hobby.

Nog geen defaults, maar dan ook veel projecten die te klein zijn om om te vallen. Veel kleine, particuliere leningen dus.
pi_154566328
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 13:24 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat stoort mij ook enorm aan die particulieren projecten bij GvE. Helaas stromen ze wel in no-time vol dus zullen ze wel blijven komen. Maar je hebt helemaal gelijk.

Deze mensen hebben 2 inkomens en wonen al minimaal 20 jaar in dit huis. Ik neem aan dat je met een leeftijd van 49 jaar en een vrijstaand huis met grote tuin onderhand ook wel een keuken kunt bekostigen. En als je dat niet kunt, spaar dan in <5 jaar het bedrag zodat je het wél kunt. Je kunt immers ook deze lening met rente betalen.
als je echt een nieuwe keuken moet hebben (dat kan natuurlijk na bijvoorbeeld lekkage en kastjes die kapot gaan) dan kan je ook voor 4000 euro klaar zijn. voor die mensen moet dat 2 maanden sparen zijn bij wijze van spreke.
pi_154566390
quote:

[..]

Ik vind dat je het wat overdreven brengt, maar in de kern heb je wel gelijk :)
het wordt mij door diverse mensen iets te makkelijk afgedaan, vandaar dat ik wat aandik. meer dan een week geen geld betalen wordt hier door oa horsemen afgedaan als 'niet zo belangrijk' en 'boeit mij niet zoveel'.
pi_154566436
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 12:54 schreef Coritchando het volgende:
Dat is nu het aardige van CF je bent vrij om de particuliere projecten te laten lopen. Ik doe ze zelf ook niet. Blijkbaar zijn er anderen die het wel doen ze lopen immers vaak snel vol.

Ik lees in de laatste bijdrage van Qajariaq dat die weer juist wel de particuliere projecten heeft uitgekozen en zo te zien geen defauts heeft in die sector.

Overgens is de derden rekening ook voor mensen die afbouwen een verbeterde zekerheid naar de toekomst toe.
pi_154566452
een gebit financieren, als we het dan toch hebben over steeds gekker...

neem gewoon een kunstgebit op je 60e. en dat zielige geklets over verwaarlozing, slechte tandartsen en weet ik het dat is toch lachwekkend? als hij het zo erg vond had hij al 10 of 20 jaar kunnen sparen, het is niet dat zijn tanden gisteren uit zijn bek gevallen zijn.

net als velen laat ik hem liggen _O-
pi_154566487
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 13:50 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dat is nu het aardige van CF je bent vrij om de particuliere projecten te laten lopen. Ik doe ze zelf ook niet. Blijkbaar zijn er anderen die het wel doen ze lopen immers vaak snel vol.
dat is waar, je hebt zelf de keuze. dat jij en ik weigeren om iemand anders zijn luxe te betalen is blijkbaar een uitzondering :)
  donderdag 23 juli 2015 @ 13:52:44 #271
62913 Blik
The one and Only!
pi_154566510
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 13:46 schreef Coritchando het volgende:

[..]

als je echt een nieuwe keuken moet hebben (dat kan natuurlijk na bijvoorbeeld lekkage en kastjes die kapot gaan) dan kan je ook voor 4000 euro klaar zijn. voor die mensen moet dat 2 maanden sparen zijn bij wijze van spreke.
Maar het moet een energiezuinige keuken zijn, dus niet van Ikea en met enkel en alleen designspul en A-merken ;)
pi_154566534
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 13:52 schreef Blik het volgende:

[..]

Maar het moet een energiezuinige keuken zijn, dus niet van Ikea en met enkel en alleen designspul en A-merken ;)
uiteraard. en liefst moet de vaatwasser ook direct de koffie in het net afgewassen kopje deponeren.

ben benieuwd wanneer de eerste wanbetalers bij dubbeltje op zijn kant komen. lenen voor luxe :')
pi_154566562
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 10:28 schreef CRWD het volgende:
Ik zat ook naar dit project te kijken ( https://greencrowd.nl/pro(...)aradius-in-hoofddorp ). Ik kan alleen niet echt de vinger op het effectieve risico leggen. Greencrowd geeft een gemiddeld risico met daarbij het pandrecht op de panelen en de VVE staat in voor terug betaling. Nu schat ik de kans in dat de VVE failliet gaat bij een nieuwbouw complex niet groot in. Daarnaast is het systeem verzekerd.

Als je daar nu met een gekke bek eens 10K inlegt voor 15 jaar voor 8%. Waarbij jaarlijks wordt uitgekeerd in aflossing en rente. Als het systeem na 10 jaar buiten werking wordt gesteld of vervangen moet worden, dan staat de VVE alsnog in voor de betaling van het resterende saldo. Zien jullie risico's of problemen die ik niet zie behalve de looptijd (die kan je verschillend kiezen daar).

Fee's en dergelijke rekenen ze op dat platform niet zo te zien.
Ik mis het risico "onderhoud aan het dak". In een looptijd van 15 jaar zal er waarschijnlijk meerdere malen onderhoud aan het dak gepleegd moeten worden, zowel voor incidenten als regulier onderhoud. Die panelen staan dan enorm in de weg en/of moeten (tijdelijk) worden weggehaald/verplaatst.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_154566666
Ik heb liever iemand die een nieuwe keuken nodig heeft waarbij de deurwaarder langs komt als er niet betaalt wordt, dan een vage startup Bv met een aanvraag van 100.000 voor een business clubje zonder verdere zekerheden. Bedrag is te overzien en goede baan + privé aansprakelijk, dus waarom niet.

^^mijn mening
pi_154566696
Wat ik mis bij die particuliere projecten is informatie over het inkomen en de aflossingscapaciteit.

Wij moeten op basis van een minimale pitch maar geloven dat die mensen daadwerkelijk inkomen hebben dat besteed kan worden aan het aflossen. Ik vind het heel raar.

Als je bij de bank een lening aanvraagt, dan moet je ook allerlei informatie overleggen. Dat mist hier volledig.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_154566738
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 13:50 schreef Coritchando het volgende:
een gebit financieren, als we het dan toch hebben over steeds gekker...

neem gewoon een kunstgebit op je 60e. en dat zielige geklets over verwaarlozing, slechte tandartsen en weet ik het dat is toch lachwekkend? als hij het zo erg vond had hij al 10 of 20 jaar kunnen sparen, het is niet dat zijn tanden gisteren uit zijn bek gevallen zijn.

net als velen laat ik hem liggen _O-
Hij had in die 10/20 jaar ook kunnen sparen voor een tandenborstel en flosdraad. Even wat meer verantwoordelijk nemen voor je tanden en niet achteraf moeten dokken is altijd beter.
pi_154566988
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 21:08 schreef obligataire het volgende:
Zat er, buiten mij, nog iemand in het Weesper Boekhandel project op Collin
Ik heb even getwijfeld maar vond het een goed verhaal. Ze gaan niet over één nacht ijs en alle effecten waaronder die nog doorlopende huur is doorgerekend. Lijkt me een betrouwbaar iemand...die daar blijkbaar midden in de gemeenschap staat..
Ik weet, internetverkoop, etc.etc., maar dat lijkt me in dit geval niet zo?n probleem.
Ik woon in de buurt van Weesp en ben op een van de info avonden van deze ondernemer geweest om locaal tegen 3% voor 10 jaar geld op te halen. Dat deed ze goed! Ze heeft dus zelf bij de locale bevolking op deze wijze 130.000 euro opgehaald!
Er is dus onder (een deel van) de bevolking van Weesp draagvlak. De Rabo wilde echter op het laatste moment de rest niet bijleggen vandaar dat ze naar Collin is gestapt.
Wat ik van haar weet is dat het een prima onderneemster is, als zij het niet redt, redt niemand het met dit concept op die plek.
Was op vakantie en doe niet mee. Moet je eerlijk zeggen dat als ik niet op vakantie was ik vermoedelijk ook niet mee had gedaan. Heb uitgerekend dat haar lasten in de eerste 4 jaar wel erg hoog zijn. Vraag me af of dit op te brengen is.
De tijd zal het leren en zal je zo af en toe hier een update geven. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 23-07-2015 14:16:40 ]
  donderdag 23 juli 2015 @ 14:25:08 #278
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_154567366
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 13:58 schreef crowdiefunder het volgende:
Ik heb liever iemand die een nieuwe keuken nodig heeft waarbij de deurwaarder langs komt als er niet betaalt wordt, dan een vage startup Bv met een aanvraag van 100.000 voor een business clubje zonder verdere zekerheden. Bedrag is te overzien en goede baan + privé aansprakelijk, dus waarom niet.

^^mijn mening
Je hoeft er niet bij te zetten dat het jouw mening is, dat zien wij ook wel ;)

Dat business clubje waarmee je vergelijkt is dan ook waardeloos. Maar lenen voor dure luxe (Eur20k voor een keuken is nogal wat) die je makkelijk had kunnen sparen in die tijd ook. Of koop jij ook een nieuwe auto op afbetaling?
  donderdag 23 juli 2015 @ 14:29:01 #279
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_154567483
quote:
13s.gif Op donderdag 23 juli 2015 13:59 schreef papernote het volgende:
Wat ik mis bij die particuliere projecten is informatie over het inkomen en de aflossingscapaciteit.

Wij moeten op basis van een minimale pitch maar geloven dat die mensen daadwerkelijk inkomen hebben dat besteed kan worden aan het aflossen. Ik vind het heel raar.

Als je bij de bank een lening aanvraagt, dan moet je ook allerlei informatie overleggen. Dat mist hier volledig.
Dat mis ik ook. En iemand die zo makkelijk onnodig veel geld wat je niet hebt uitgeeft aan luxe is wat mij betreft sowieso niet te vertrouwen. Straks gaat heel het inkomen op aan andere luxe, wie zal het zeggen.

Als je deze GvE lening kunt dragen had je makkelijk in een paar jaar die keuken bij elkaar gehad. Dat houdt dus in dat deze mensen hun levensstijl de komende jaren rigoureus om moeten gooien om nu wél voldoende geld over te houden.

Even over de kosten voor zo'n project als dit (met 5% rente):

¤ 125,- plaatsingskosten GvE

Eenmalige succesfee over het kredietbedrag van de lening. De succesfee is opgebouwd uit een starttarief van 1,25% vermeerderd met 0,95% per jaar looptijd

1,25*(5*0,95) = 6%
0,06*20.000 = ¤ 1.200,-

Totale kosten GvE zijn dus ¤ 1.325,-

¤ 376,41*60 = ¤ 22.584,-

Totale kosten voor deze lening: (22.584 + 1.325) - 20.000 = ¤ 3909,-

¤ 3.909,- !!

edit:
Het zou zo maar nog hoger kunnen zijn als die GvE kosten ex. BTW zijn. Dat zal wel het geval zijn, aangezien het nergens op de site te vinden is.

[ Bericht 14% gewijzigd door leolinedance op 23-07-2015 14:52:08 ]
pi_154567606
quote:

[..]

En ja ik had ook eerder een mailtje gestuurd dan een melding gemaakt op de site over de vertraging. maar er is blijkbaar gecommuniceerd.
ondertussen, zo lees ik het bericht op de site, is die derdenrekening even on hold gezet. Niks verbetering dus.
pi_154567829
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 14:29 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat mis ik ook. En iemand die zo makkelijk onnodig veel geld wat je niet hebt uitgeeft aan luxe is wat mij betreft sowieso niet te vertrouwen. Straks gaat heel het inkomen op aan andere luxe, wie zal het zeggen.
Kijk, wat ik zelf zou doen is een heel ander verhaal. Lenen doe ik niet zolang ik niet in een spagaat zit. Echter als iemand met een behoorlijk inkomen niet met geld kan omgaan is dat probleem van die persoon. Dat ie daardoor een paar jaar wat krapper zit is dan eigen schuld. Maar betalen lukt dan nog vaak wel natuurlijk. Meestal is het leventje toch te leuk om failliet te gaan.

Een van mn eerste projecten was een particulier met hoog inkomen die een paar duizend wou lenen voor zonnepanelen. Het gezamenlijk inkomen per maand was serieus hoger dan die paar duizend. Ja, zo iemand snap ik niet maar dat geld komt hoe dan ook wel terug.

Daarnaast heb ik voornamelijk geleend vanwege gunfactor. Gelukkig val ik op mensen met voldoende verantwoordelijkheidsgevoel :-)
  donderdag 23 juli 2015 @ 14:45:29 #282
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_154567949
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 14:41 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Kijk, wat ik zelf zou doen is een heel ander verhaal. Lenen doe ik niet zolang ik niet in een spagaat zit. Echter als iemand met een behoorlijk inkomen niet met geld kan omgaan is dat probleem van die persoon. Dat ie daardoor een paar jaar wat krapper zit is dan eigen schuld. Maar betalen lukt dan nog vaak wel natuurlijk. Meestal is het leventje toch te leuk om failliet te gaan.

Een van mn eerste projecten was een particulier met hoog inkomen die een paar duizend wou lenen voor zonnepanelen. Het gezamenlijk inkomen per maand was serieus hoger dan die paar duizend. Ja, zo iemand snap ik niet maar dat geld komt hoe dan ook wel terug.

Daarnaast heb ik voornamelijk geleend vanwege gunfactor. Gelukkig val ik op mensen met voldoende verantwoordelijkheidsgevoel :-)
Dat is je goed recht natuurlijk. Ik gun dat soort mensen echter niks. We moeten allemaal werken en sparen voor ons geld. Dat iemand die tijd genoeg heeft gehad om te sparen nu opeens ¤24k aan een keuken met een waarde van ¤20k uit gaat geven, dat gaat er bij mij niet in. Dan heb je én geen verantwoordelijkheidsgevoel, én kun je niet rekenen.
pi_154568013
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 13:52 schreef Coritchando het volgende:

[..]

dat is waar, je hebt zelf de keuze. dat jij en ik weigeren om iemand anders zijn luxe te betalen is blijkbaar een uitzondering :)
Tsja, een project is een project en als je niet mee wil doen, doe je dat niet. Ik ben geen dominee, mij boeit slechts de vraag of correcte betaling is te verwachten.
Nu zou je je wel kunnen afvragen waarom ze nu ineens wel kunnen sparen/aflossen en vroeger niet...
Pecunia non olet
  donderdag 23 juli 2015 @ 14:49:59 #284
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_154568044
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 14:48 schreef obligataire het volgende:

[..]

Tsja, een project is een project en als je niet mee wil doe doe je dat niet. Ik ben geen dominee, mij boeit slechts de vraag of correcte betaling is te verwachten.
Nu zou je je wel kunnen afvragen waarom ze nu ineens wel kunnen sparen/aflossen en vroeger niet...
Dat lijkt mij een hele terechte vraag zelfs.
pi_154568127
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 14:49 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat lijkt mij een hele terechte vraag zelfs.
Sommige mensen presteren beter onder druk. Met geld werkt dat niet anders. Wel blij dat ik anders in elkaar zit.
pi_154568896
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 14:41 schreef qajariaq het volgende:
zonnepanelen is voor mij iets anders dan een nieuwe keuken, nieuw gebit of nieuwe auto. zonnepanelen hebben in ieder geval een vaste opbrengst in normale situatie en kan derhalve als een investering gezien worden. een keuken, gebit of tanden is geen investering maar gewoon een luxe kostenpost.

maar zoveel mensen zoveel wensen. ieder moet voor zich uitmaken wat hij belangrijk vind :)
pi_154569341
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 14:25 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Je hoeft er niet bij te zetten dat het jouw mening is, dat zien wij ook wel ;)

Dat business clubje waarmee je vergelijkt is dan ook waardeloos. Maar lenen voor dure luxe (Eur20k voor een keuken is nogal wat) die je makkelijk had kunnen sparen in die tijd ook. Of koop jij ook een nieuwe auto op afbetaling?
Hehe nee, tenzij het 0% is, geld uitlenen via cf en dan zelf auto op afbetaling is niet zo handig :)

Het is verder niet mijn pakkie aan dat ze het aan een keuken uitgeven, als ze maar voldoende slagkracht hebben om het terug te betalen ;)
pi_154570707
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 14:48 schreef obligataire het volgende:

[..]

Tsja, een project is een project en als je niet mee wil doen, doe je dat niet. Ik ben geen dominee, mij boeit slechts de vraag of correcte betaling is te verwachten.
Tja misschien zit het eea aan financiën wel in aandelen e.d.

Ik zou goed kunnen begrijpen dat je die wil laten staan om tegen 5% te gaan lenen.

Maargoed, 20k voor een keuken is te debiel voor worden, zeker als je zelf geen cent inlegt
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_154571091
Ben weer terug van vakantie, heeft de mailer zijn werk goed gedaan? Nog belangrijk nieuws gemist in de afgelopen 2 weken?
జ్ఞ‌ా
pi_154571544
20k voor een mooie keuken valt toch wel mee? Vrijstaand huis, zal best een grotere keuken zijn dan een stukje rechttoe rechtaan. Koop die auto, koop die keuken, koop een nieuw gebit, laat de economie maar groeien (vrij naar onze minpres :)).
pi_154571977
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 16:42 schreef crowdiefunder het volgende:
20k voor een mooie keuken valt toch wel mee?
Wel voor iemand zonder cash m.i.
pi_154572417
Collin: soccer project. Aansprekend verhaal maar ik sla hem over. Het is een echte starter en dat het in andere landen populair is zegt me niet zoveel.
Pecunia non olet
pi_154572471
quote:
14s.gif Op donderdag 23 juli 2015 16:30 schreef µ het volgende:
Ben weer terug van vakantie, heeft de mailer zijn werk goed gedaan? Nog belangrijk nieuws gemist in de afgelopen 2 weken?
Welkom terug/thuis,
Nee, niet heel veel bijzonders.
We hebben een paar keer contact gehad met Harm van AyGoDutsch. We hebben een aantal verbeterpunten voor hun platform doorgegeven. De eerste wijzigingen hebben ze al gedaan en met de rest zijn ze bezig. Ook hebben ze een leuke actie opgestart met 5% en 2,5 % extra rendement op de projecten, daar moet je maar even naar kijken of het wel of niet interessant is voor jou, zelf heb ik wel meegedaan met twee projecten waarvan er inmiddels 1 vol gelopen is. De ander helaas nog niet en ik ben bang dat die ook niet vol komt aangezien die nog maar 4 of 5 dagen loopt. Misschien zie jij er ook iets in…..
Verder werkt de mailer voor KoM volgens mij niet meer. Hebben een nieuwe site gekregen, dus daar zal het wel mee te maken hebben.
Als laatste nog een vraagje, zou jij nog kunnen kijken of AGD nog aan de mailer kunt toevoegen? Dan moeten ze natuurlijk wel met nieuwe projecten komen anders hebben we er nog niets aan maar dat wachten we dan maar even af.
pi_154572752
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 16:42 schreef crowdiefunder het volgende:
20k voor een mooie keuken valt toch wel mee? Vrijstaand huis, zal best een grotere keuken zijn dan een stukje rechttoe rechtaan. Koop die auto, koop die keuken, koop een nieuw gebit, laat de economie maar groeien (vrij naar onze minpres :)).
Zo een bijzonder grote keuken is het niet als je de foto ziet.

Zal wel met de opvoeding te maken hebben dat ik er wat schreef tegenaan kijk; alleen lenen voor een huis en voor de rest nooit.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_154573281
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 13:48 schreef Coritchando het volgende:

[..]

het wordt mij door diverse mensen iets te makkelijk afgedaan, vandaar dat ik wat aandik. meer dan een week geen geld betalen wordt hier door oa horsemen afgedaan als 'niet zo belangrijk' en 'boeit mij niet zoveel'.
^O^ Klopt, aangezien het eindresultaat (hopelijk) weer een verbetering is.
pi_154573306
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 12:49 schreef Coritchando het volgende:

Misschien handig om je dan eens te verdiepen in de regeltjes rondom crowdfunding, i.p.v. er klakkeloos geld in te stoppen. Dan zou je ook weten hoe belangrijk een derdenrekening is.
pi_154575333
De Businessclub is vol gekomen. Binnen 7 dagen.
...
Ceterum censeo Teevum et Opsteltus esse delendam
pi_154575679
quote:
14s.gif Op donderdag 23 juli 2015 17:13 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Welkom terug/thuis,
Nee, niet heel veel bijzonders.
We hebben een paar keer contact gehad met Harm van AyGoDutsch. We hebben een aantal verbeterpunten voor hun platform doorgegeven. De eerste wijzigingen hebben ze al gedaan en met de rest zijn ze bezig. Ook hebben ze een leuke actie opgestart met 5% en 2,5 % extra rendement op de projecten, daar moet je maar even naar kijken of het wel of niet interessant is voor jou, zelf heb ik wel meegedaan met twee projecten waarvan er inmiddels 1 vol gelopen is. De ander helaas nog niet en ik ben bang dat die ook niet vol komt aangezien die nog maar 4 of 5 dagen loopt. Misschien zie jij er ook iets in…..
Ooh interesting, leuk dat de platforms ook langs komen :s).
quote:
Verder werkt de mailer voor KoM volgens mij niet meer. Hebben een nieuwe site gekregen, dus daar zal het wel mee te maken hebben.
De projecten staan niet meer op KoM als ik het zo zie? Als je niet inlogt?
Meteen maar even erop gedoken, mails zouden weer moeten gaan werken voor nieuwe projecten straks.
quote:
Als laatste nog een vraagje, zou jij nog kunnen kijken of AGD nog aan de mailer kunt toevoegen? Dan moeten ze natuurlijk wel met nieuwe projecten komen anders hebben we er nog niets aan maar dat wachten we dan maar even af.
Zal morgen eens kijken ;).
జ్ఞ‌ా
pi_154576635
quote:
14s.gif Op donderdag 23 juli 2015 19:23 schreef µ het volgende:

[..]

Ooh interesting, leuk dat de platforms ook langs komen :s).

[..]

De projecten staan niet meer op KoM als ik het zo zie? Als je niet inlogt?
Meteen maar even erop gedoken, mails zouden weer moeten gaan werken voor nieuwe projecten straks.

[..]

Zal morgen eens kijken ;).
Helemaal top allemaal! Bedankt.
pi_154576738
Obligataire, zou jij misschien AGD ook aan de OP kunnen toevoegen?
pi_154581402
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2015 20:04 schreef Horsemen het volgende:

Obligataire, zou jij misschien AGD ook aan de OP kunnen toevoegen?
Ik doe mijn best ☺
Pecunia non olet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')